Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 12668
Resolució de la directora general de Personal Docent de 10 de novembre de 2017 per la qual es convoquen places de professors especialistes a centres públics no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat per el curs 2017-2018
Els articles 95 a 98 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOE), preveu que les Administracions educatives, per impartir ensenyaments de formació professional, artístics, d’idiomes i esportius, puguin incorporar excepcionalment, com a professors especialistes, professionals, no necessàriament titulats, que exerceixen la seva activitat en l’àmbit laboral, atenent la seva qualificació i les necessitats del sistema educatiu.
D’acord amb la sentència estimatòria d’un recurs de cassació per a la unificació de doctrina STS 2123/2014 de 26 de març de 2014, de la Secció Primera de la Sala Social del Tribunal Suprem, la contractació dels professors especialistes ha de tenir naturalesa laboral.
Una vegada iniciat el curs 2017-2018, per tal de poder cobrir places de determinades especialitats que no es cobriren pel procediment ordinari, es va fer una convocatòria específica i extraordinària de professors interins. No obstant, algunes de les especialitats segueixen sense poder ser cobertes. És per això que, per tal de garantir l’atenció als alumnes, es fa necessari fer una nova convocatòria de professors especialistes respectant els principis constitucionals d’igualtat, mèrit i capacitat.
La Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 29 d’octubre de 2015 de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal (BOIB núm. 163, de 5 de novembre) modificada per la Resolució del conseller d’Educació i Universitats de 21 de juny de 2017 (BOIB núm. 82, de 6 de juliol) delega en la directora general de Personal Docent, entre d’altres competències administratives en matèria de gestió de personal docent, la facultat de convocar i resoldre els procediments de selecció, aprovar-ne les bases i els programes, establir el contingut de les proves i nomenar els membres dels òrgans de selecció.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Primer
Aprovar la convocatòria per cobrir amb professors especialistes les places vacants que s’especifiquen en l’annex 1 d’aquesta Resolució.
Segon
Establir les bases que han de regir aquesta convocatòria, que figuren en l’annex 2 d’aquesta Resolució.
Tercer
Aprovar el model oficial de sol·licitud, que figura com a annex 3 d’aquesta Resolució.
Quart
Aprovar el barem per valorar els mèrits, que figura com a annex 4 d’aquesta Resolució.
Cinquè
Ordenar que aquesta Resolució i els annexos es publiquin en el Butlletí Oficial de les Illes Baleares i a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es>.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que la dicta en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver- se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 10 de novembre de 2017
La directora general de Personal Docent
Rafaela Sánchez Benítez
ANNEX 1
Places vacants per a professors especialistes
FORMACIÓ PROFESSIONAL
Especialitat: Màquines, serveis i producció
Mòduls:
1176. Instal·lacions i manteniment de maquinaria de fred i climatització a bucs i embarcacions
1309. Organització del manteniment en sec de bucs i embarcacions i muntatge de motors tèrmics
Requisits:
Experiència professional mínima de dos anys relacionada amb la plaça dins l’àmbit de la nàutica i la pesca.
MÚSICA I ARTS ESCÈNIQUES
Especialitat: Cantaor
Requisits:
Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça.
Dominar la majoria dels “pals flamencs”.
Reconèixer les diferents parts que constitueixen un ball flamenc.
Tenir un ampli repertori de lletres de cada un dels estils flamencs.
Especialitat: Dansa clàssica
Requisits:
Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça.
Estar en possessió d’algun dels següents títols:
ANNEX 2
Bases de la convocatòria
1. Requisits generals
Per poder participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir els requisits i les condicions generals següents:
a) Ser ciutadà d’algun dels estats membres de la Unió Europea o tenir la nacionalitat de qualsevol altre estat on, en virtut dels tractats internacionals signats per la Unió Europea i ratificats per l’Estat espanyol, s’hi apliqui la lliure circulació de treballadors en els termes en què s’hagi definit en el tractat constitutiu de la Unió Europea.
b) També poden aspirar a participar-hi els cònjuges i els descendents dels espanyols i dels nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea, així com els descendents dels cònjuges. En el cas dels descendents, han de ser menors de 21 anys o, si són majors, han de viure sota la dependència dels progenitors.
c) Igualment poden aspirar a participar-hi, d’acord amb el Reial decret 240/2007, les parelles dels espanyols i dels nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea, sempre que mantenguin una unió anàloga a la conjugal que estigui inscrita en un registre públic establert a aquest efecte en un estat membre de la Unió Europea, així com els descendents de la parella que siguin menors de 21 anys o que siguin majors d’aquesta edat però visquin sota la seva dependència.
d) Tenir 16 anys i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.
e) No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física ni psíquica incompatible amb l’exercici de les funcions docents.
f) No haver estat separat, mitjançant un procediment disciplinari, del servei de cap de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat de manera absoluta o especial, per resolució judicial, per a ocupacions o càrrecs públics.
g) En el cas de nacionals d’un altre estat, no trobar-se inhabilitats o en una situació equivalent ni haver estat sotmesos a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.
h) Experiència professional no docent mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça a la qual s’opta.
i) Certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals.
Malgrat el que s’acaba de dir, no poden participar en aquesta convocatòria els aspirants que acumulin un temps treballat com a professor especialista en una determinada funció a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que superi els límits establerts en l’article 15.5 de la Llei de l’estatut dels treballadors, incloent-hi el període de durada de la contractació prevista en aquesta convocatòria.
Per altra banda, per a poder accedir a la plaça, els funcionaris seleccionats que siguin funcionaris o personal laboral, han de demanar l’excedència en la seva plaça per tal de complir la normativa sobre compatibilitat laboral.
2. Sol·licituds
2.1. El termini per presentar les sol·licituds i la documentació per participar en la convocatòria és del dia 15 al dia 22 de novembre, ambdós inclosos.
2.2. Els aspirants han d’emprar el model oficial de sol·licitud que figura com a annex 3. Aquest model de sol·licitud està a disposició de les persones interessades a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es.
2.3. Documentació que s’ha d’adjuntar a la sol·licitud:
a) Currículum en què constin l’activitat professional desenvolupada i la documentació que acrediti els anys d’experiència laboral, la formació, els coneixements de català, l’experiència prèvia com a professor especialista en la matèria i altres mèrits al·legats, amb l’estructura següent:
-Dades personals: nom i llinatges, lloc i data de naixement, adreça actual a l’efecte de rebre notificacions, telèfon i adreça de correu electrònic.
-Experiència laboral: relació cronològica i descripció dels llocs de feina relacionats amb la plaça a què es vol accedir.
-Dades acadèmiques i de formació: relació cronològica i descripció dels estudis fets i dels cursos o seminaris a què ha assistit o que ha impartit.
-Coneixements de català: relació cronològica dels certificats obtinguts que acreditin els coneixements de llengua catalana.
-Experiència com a professor interí a la mateixa especialitat.
-Experiència com a professor especialista en la matèria: relació cronològica i descripció de l’activitat docent duta a terme.
-Altres mèrits o activitats d’interès.
b) Acreditació documental organitzada per apartats, mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades, de les circumstàncies indicades en el currículum, com per exemple la història de vida laboral, certificats d’estudis, certificats oficials de coneixements de llengua catalana i altra documentació que el participant vulgui aportar per justificar els mèrits.
L’experiència professional es demostrarà mitjançant la presentació conjunta dels dos documents següents:
Per a la valoració de l’experiència com a docent s’ha d’aportar un certificat del centre on s’especifiquin el anys, mesos i dies treballats i l’especialitat impartida.
No s’han de tenir en compte els mèrits que no s’acreditin documentalment abans d’acabar el termini per presentar les sol·licituds.
c) Una fotocòpia del DNI, el passaport, el NIE o la targeta de residència en vigor del sol·licitant.
2.4. Les sol·licituds i la documentació que cal adjuntar-hi s’han de presentar a un dels llocs següents:
a) Als registres de la Conselleria d’Educació i Universitat o a les delegacions territorials de la Conselleria a Menorca o a Eivissa i Formentera.
b) Als llocs que determina l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En el cas que s’opti per presentar la sol·licitud a una oficina de correus, no s’ha de tancar el sobre, ja que la sol·licitud s’ha de datar i segellar abans de certificar l’enviament.
3. Comissió de Valoració
3.1. La Comissió de Valoració és l’òrgan col·legiat encarregat d’examinar les sol·licituds presentades, aplicar els criteris de valoració prevists en l’annex 4 i emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar les propostes de resolució.
3.2. La Comissió de Valoració està integrada per les persones següents:
3.3. Si és necessari, la directora general de Personal Docent ha de designar els membres suplents de la Comissió de Valoració.
3.4. Perquè la Comissió de Valoració es pugui constituir vàlidament, es requereix com a mínim la presència del president, del secretari i d’un vocal, o de qui els substitueixi.
4. Publicació de les llistes provisionals de persones admeses i excloses
4.1. La directora general de Personal Docent ha d’aprovar, mitjançant una resolució, les llistes provisionals de les persones admeses, ordenades per puntuació, i de les excloses, per ordre alfabètic amb indicació de la causa d’exclusió i, si escau, ordenades per puntuació.
Aquesta resolució s’ha de publicar a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> el mateix dia que es dicti.
4.2. S’ha d’obrir un termini de dos dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà d’haver-se publicat la resolució, perquè les persones interessades puguin presentar al·legacions i esmenar la causa d’exclusió presentant els documents que acreditin que complien els requisits en la data en què va acabar el termini per presentar les sol·licituds.
4.3. No s’han de tenir en compte els mèrits no al·legats o els al·legats en el currículum però no acreditats documentalment abans de l’acabament del termini per presentar les sol·licituds.
5. Publicació de les llistes definitives de persones admeses i excloses
5.1. La directora general de Personal Docent ha d’aprovar, mitjançant una resolució, les llistes definitives de les persones admeses, ordenades per puntuació, i de les excloses per ordre alfabètic, amb indicació de la causa d’exclusió i, si escau, ordenades per puntuació. Mitjançant aquesta resolució la directora general ha d’estimar o desestimar les reclamacions presentades.
5.2. Aquesta resolució s’ha de publicar a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> el mateix dia en què es dicti.
6. Places de cobertura urgent
6.1 En cas que hi hagi especialitats convocades, les places de les quals siguin de cobertura més urgent que altres, i en funció del volum de sol·licituds presentades, la directora general, en lloc de dictar una resolució que aprovi les llistes provisionals o les definitives per a totes les especialitats convocades, pot aprovar diferents resolucions relatives a una o vàries especialitats, amb el mateix contingut que el que s’especifica en els punts 4.1 i 5.1 respectivament.
6.2 El règim de reclamacions, publicació i recursos de cadascuna d’aquestes resolucions és el previst en els punts 4.2, 4.3, 5.2 i 5.3 anteriors.
6.3 Una vegada aprovades les llistes definitives de persones admeses i excloses de cada especialitat, s’aniran adjudicant les places a mesura que vagin sorgint necessitats de cobertura als centres docents.
7. Adjudicació de places
Quan un aspirant ocupi una plaça com a personal docent en centres públics d’ensenyament no universitari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, adjudicada mitjançant qualsevol dels procediments d’adjudicació de places docents, no se li adjudicarà cap altra plaça, en tant continuï ocupant la que se li va adjudicar.
Als aspirants exclosos se’ls pot adjudicar una plaça, de forma excepcional i per tal de garantir l’atenció a l’alumnat, en el supòsit que no hi hagi aspirants admesos en una especialitat.
L’adjudicació es farà d’acord amb la puntuació resultant d’aplicar el barem previst a l’annex 4 d’aquesta Resolució.
ANNEX 4
Barem de valoració dels mèrits
1. Experiència laboral professional que no sigui com a professor especialista o docent (puntuació màxima: 10 punts)
a) Per cada any complet d’experiència laboral en llocs de feina relacionats amb l’especialitat a la qual s’opta, a part dels dos anys d’experiència requerits en la convocatòria: 1 punt.
b) Per cada mes d’experiència laboral en llocs de feina relacionats amb l’especialitat a la qual s’opta, a part dels dos anys d’experiència requerits en la convocatòria: 0,08 punts.
2. Mèrits acadèmics (puntuació màxima: 11 punts)
a) Titulació superior específica relacionada amb l’especialitat obtinguda a una institució acadèmica oficial o a una escola internacional de prestigi reconegut: 3 punts per titulació (vegeu les titulacions concretes per cadascuna de les places; màxim: 6 punts).
b) Estudis de tercer cicle (màxim: 5 punts):
3. Coneixements de català (només es valora el certificat de nivell superior; puntuació màxima: 1,50 punts)
4. Coneixements d’idiomes estrangers (només es valora el certificat de nivell superior; puntuació màxima: 1,25 punts)
5. Experiència com a docent (puntuació màxima: 10 punts)
a) Experiència a centres públics d’ensenyament no universitari com a professor o professor especialista de la mateixa especialitat a la qual s’opta: 6,500 punts per any complet, 0,542 punts per mes i 0,018 punts per dia.
b) Experiència a centres privats/concertats d’ensenyament no universitari com a professor o professor especialista de l’especialitat a la qual s’opta: 3,250 punts per any complet, 0,271 punts per mes i 0,009 punts per dia.
6. Altres mèrits relacionats amb la plaça a la qual s’opta (puntuació màxima: 5 punts)
Per cada hora com a assistent, ponent o coordinador d’activitats de formació reconeguda i registrada: 0,020 punts.
Es valoraran per l'apartat 2.a) les següents titulacions:
Per a l’especialitat de : Màquines, serveis i producció
Títol de diplomat, d’enginyer, d’enginyer tècnic, de graduat o de llicenciat relacionat amb l’especialitat.