Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 12654
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques per la qual s’autoritza la cessió d’ús gratuïta i temporal de part de l’immoble situat al carrer de la Rosa, 3, de Palma, a favor de la Fundació Aeronàutica Mallorquina (DGTPFP 258/2017 PATRIM)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. L’Ajuntament de Palma va cedir a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears l’edifici situat al carrer de la Rosa, 3, de Palma, per un període de 99 anys, mitjançant un conveni subscrit el 15 de maig de 1995 i aprovat pel Consell de Govern de 4 de maig de 1995.

2. La Fundació Aeronàutica Mallorquina es va inscriure en el Registre de Fundacions el 10 de juny de 2003.

3. El 2 d’abril de 2017, la Fundació Aeronàutica Mallorquina es va adreçar a la Conselleria de Salut, adjuntant la documentació que figura en l’expedient i va sol·licitar formalment un espai al Casal Ernest Lluch per desenvolupar les seves tasques.

4. El 17 d’octubre de 2017, la secretària general de la Conselleria de Salut va signar un informe favorable sobre la cessió d’un espai del Casal Ernest Lluch a favor de la Fundació Aeronàutica Mallorquina.

5. El 17 d’octubre de 2017, la consellera de Salut va proposar a la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques l’inici de l’expedient de cessió d’ús gratuït i temporal de part de l’immoble del Casal Ernest Lluch.

6. El 25 d’octubre de 2017 va tenir entrada en la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni un ofici de la secretària general de la Conselleria de Salut, al qual s’adjunta la documentació necessària per iniciar l’expedient de cessió d’ús d’un espai del Casal Ernest Lluch a favor de la Fundació Aeronàutica Mallorquina.

7. Així doncs, el 2 de novembre de 2017, el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni, per delegació de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques,  va resoldre l’inici de l’expedient.

Fonaments de Dret

1. Els articles 63, 64 i 87 g de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del Patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. Els articles 128, 129 i 130 del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001.

3. El Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).

4. El Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).

5. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost).

6. El Decret 49/2016, de 22 de juliol, de cessament i nomenament d’alts càrrecs de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques (BOIB núm. 93, de 23 de juliol), pel qual es nomena director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Proposta de Resolució

Propòs a la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques que dicti una Resolució en els termes següents:

1. Autoritzar la  cessió  d’ús gratuïta i  temporal d’un espai, per a ús exclusiu, de 27 m2 (el total de metres, incloses les zones comuns i compartides amb altres entitats, és de 47,82 m2), ubicat a la planta baixa de l’immoble situat al carrer de la Rosa, 3, de Palma, a favor de la Fundació Aeronàutica Mallorquina, per un període de temps de quatre anys, comptadors des de l’acta de lliurament, prorrogables si es donen les circumstancies adequades en el moment de la seva finalització.

2. Establir, per a la cessió temporal i gratuïta d’ús, les característiques següents:

  1. L’entitat no pot realitzar activitats lucratives.

  2. La cessió es fa per un període de quatre anys, prorrogables per iguals períodes de temps de forma expressa fins a esgotar, com a màxim, els vint anys que preveu la legislació vigent. El termini comença a comptar l’endemà de la signatura de l’acta de lliurament.

  3. La cessió comporta per al cessionari l’assumpció de les despeses de conservació i manteniment, com també les obligacions tributàries que es deriven de la titularitat i l’ús de la part de l’immoble que se li cedeix.

  4. Les millores de l’immoble que realitzi l’entitat quedaran en benefici de l’Administració cedent quan s’extingeixi la cessió.

  5. La cessió gratuïta d’ús comporta l’obligació per part de la cessionària de retornar l’immoble objecte de la cessió d’ús, quan s’acabi la cessió, en les mateixes condicions i perfecte estat en què reconeix que el rep.

  6. Si els béns i drets cedits no es destinen a l’ús que preveu l’acta que autoritzi la cessió o deixen de destinar-s’hi posteriorment, s’ha de considerar revocada la cessió i han de revertir a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la qual té dret a percebre del cessionari, el valor dels detriments o deterioraments que hagin experimentat, prèvia taxació pericial pertinent.

  7. La Comunitat Autònoma de les Illes Balears pot donar per finalitzada la cessió d’ús en qualsevol moment, sempre que ho notifiqui amb una antelació mínima de tres mesos a la part cessionària.

3. Notificar aquesta Resolució a les parts interessades.

4. Anotar la cessió temporal i gratuïta d’ús en l’Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se notificat i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se notificat i publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 6 de novembre de 2017

El director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni,

José Luis Gil Martín

Conforme amb la proposta. En dict resolució.

La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques,

Catalina Cladera i Crespí