Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 12634
Convocatòria d'ajudes de 200,00 € cada una per fer les pràctiques del curs de monitors de temps lliure a campaments, escoles d'estiu o altres activitats de temps lliure que organitzi l'Ajuntament de Sant Josep durant l'any 2017
La Junta de Govern Local, en sessió ordinària feta el dia 2 de novembre de 2017, va aprovar la següent:
“Convocatòria d’ajudes de 200,00 € cada una per fer les pràctiques del curs de monitors de temps lliure a campaments, escoles d’estiu o altres activitats de temps lliure que organitzi l’Ajuntament de Sant Josep durant l’any 2017
1. OBJECTE
1.1. L’objecte de la convocatòria és oferir a aquelles persones que hagin realitzat la part teòrica del curs de monitors de temps lliure, una ajuda complementària per a la realització de les pràctiques d’aquest curs dins les activitats de temps lliure que aquest Ajuntament organitza.
1.2. És per aquest motiu que la Regidoria de Joventut convoca ajudes de 200,00 € cadascuna per fer les pràctiques del curs de monitors de temps lliure a campaments, escoles d’estiu o altres activitats de temps lliure que l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia organitzi durant l’any 2017.
2. RÈGIM APLICABLE
2.1. La present convocatòria se sotmet a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, a l’Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia ( BOIB núm. 66, de 30 de maig de 2017) i al Pla estratègic de subvencions de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia per a l’any 2017(BOIB núm. 53, de 4 de maig de 2017)
2.2. Aquesta convocatòria s’exposarà al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i al de la pàgina web de l’Ajuntament www.santjosep.org, i serà publicada al BOIB i a la BDNS.
3. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA
La quantia màxima de les ajudes que es podrà concedir en aquesta convocatòria es de 1.000,00 €, amb càrrec de la partida 337 48029, finançada amb fons propis de l’Ajuntament.
4. REQUISITS GENERALS
Es poden acollir a aquesta convocatòria les persones, empadronades a Sant Josep, que hagin realitzat la part teòrica del curs de monitor de temps lliure a les escoles d’educadors de temps lliure amb una formació regulada segons el Decret 16/1984, de 23 de febrer, i que compleixin els següents requisits:
a) Ser major d’edat.
b) Estar empadronats de manera continuada al municipi de Sant Josep de sa Talaia abans de l’1 de gener de 2017.
c) Acreditar que ha realitzat la part teòrica del curs de monitors de temps lliure.
d) No trobar-se el beneficiari incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
e) Trobar-se el beneficiari al corrent de les obligacions tributàries, amb la seguretat social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.
f) Acreditar el compliment d’obligacions en matèria de reintegrament de subvencions que estableix l’art. 25 del RLGS.
5. RÈGIM DE LES AJUDES
5.1. La concessió de la subvenció es durà a terme mitjançant el règim de concurrència no competitiva. Només podran obtenir subvenció aquells sol·licitants que, reunint els requisits exigits, acompleixen les condicions assenyalades a la base 4.
5.2. S’estableix com a mitjà de notificació de tots els actes de tràmit del present procediment, el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i la pàgina web de l’Ajuntament (www.santjosep.org).
5.3. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i un cop revisades aquestes per l’òrgan instructor, s’exposarà, segons s’estableix a la base 5.2, la llista provisional d’admesos per participar en el procediment així com les ressenyes de les sol·licituds que tenguin algun defecte o hagin de ser esmenades.
5.4. Si la sol·licitud i/o documentació presentada té cap defecte, manca alguna documentació o es volen fer al·legacions, la persona interessada disposarà d’un termini de 10 dies, comptats a partir del dia següent de la publicació de la llista provisional, per fer les esmenes que corresponguin. Transcorregut aquest termini sense haver efectuat les esmenes o haver-hi adjuntat la documentació requerida, es considerarà que desisteix de la seva petició, d’acord amb el que disposa l’article 68.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Un cop passat el termini per a l’esmena de documentació o presentació d’al·legacions i un cop resoltes aquestes per l’òrgan col·legiat, l’òrgan instructor publicarà la llista definitiva d’admesos i exclosos per participar en el procediment.
5.5. En cas que el total d’ajudes que s’hagin de concedir superi la consignació pressupostària, es reduiran proporcionalment les quantitats concedides.
5.6. Els ajuts objecte d’aquesta convocatòria no són compatibles amb altres ajuts efectuats per qualsevol altra administració pública o institució privada.
6. SOL·LICITUD, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ.
6.1. Les instàncies es dirigiran a l’Alcaldia de l’Ajuntament de Sant Josep i es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia o en la forma establerta en l’art. 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas s’haurà de passar avís per correu electrònic a l’adreça: nribas@santjosep.org.
6.2. Els sol·licitants de la subvenció hauran d’adjuntar a la sol·licitud (annex I) la següent documentació:
a) Identificació de qui subscriu la sol·licitud i del caràcter amb què ho fa, mitjançant fotocòpia del seu DNI, NIF o altre document acreditatiu.
b) Identificació de qui serà el beneficiari mitjançant fotocòpia del seu DNI, NIF o altre document acreditatiu.
c) Declaració responsable d’estar empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia de manera continuada des d’abans de l’1 de gener de 2017 (annex II).
d) Declaració responsable per part del beneficiari, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament i autorització a l’Ajuntament per sol·licitar a l’Agència Tributària i a la Seguretat Social les dades del sol·licitant, que siguin necessàries (annex II).
e) Declaració responsable del beneficiari, de no trobar-se incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i de complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (annex II).
f) Certificat expedit per l’Escola de Directors i Monitors de Temps Lliure, en el qual consta que han realitzat la part teòrica.
g) Declaració responsable del beneficiari que no s’ha obtingut cap subvenció d’altra entitat per a la mateixa finalitat (annex II).
h) Imprès de transferència bancària facilitat per l’Ajuntament degudament emplenat amb les dades bancàries actualitzades. En cas d’haver-lo presentat en altres ocasions no serà necessari tornar-lo a presentar (annex III).
i) Declaració d’acreditar el compliment en matèria de reintegrament de subvencions (annex II).
Si els documents exigits en la sol·licitud ja s’haguessin presentat a l’Ajuntament en una altra ocasió, el sol·licitant podrà acollir-se a l’establert en l’article 53.d) de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l’òrgan o dependència en què van ser presentats o emesos.
6.3. Termini de presentació
El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies naturals, comptats a partir de l’endemà de la publicació de l’extracte de la present convocatòria en el BOIB.
7. ÒRGAN COL·LEGIAT
7.1. L’òrgan col·legiat realitzarà la valoració tècnica de les sol·licituds i elaborarà la proposta de resolució de concessió, la qual, a través de l’òrgan instructor, s’elevarà a l’òrgan resolutori per a les oportunes concessions de subvencions.
7.2. Estarà format pels següents membres:
Presidència: la regidora d’Esports o persona en que delegui.
Vocals:
- la regidora de Cultura o persona en qui delegui
- un/a tècnic/a d’Administració general de l’Ajuntament
- un membre del personal administratiu del Departament d’Educació i Cultura
Secretari/ària: un auxiliar administratiu de l’Ajuntament.
7.3. L’òrgan col·legiat té atribuïdes les següents funcions:
a) Examinar les sol·licituds i la documentació presentada i comprovar les dades en virtut de les quals s’haurà d’adoptar la resolució.
b) Analitzar i valorar les sol·licituds d’acord amb els requisits establerts a la base 4 i 6.
c) Formular l’informe d’avaluació i elevar-lo a l’òrgan instructor.
d) Resoldre qualsevol dubte que es presenti en la interpretació i aplicació d’aquesta convocatòria.
8. INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ
8.1. L’òrgan instructor del procediment serà un/a tècnic/a del Departament d’Educació, que té atribuïdes les funcions establertes a l’article 24 de la Llei general de subvencions i article 12 c) de l’Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l’Ajuntament de Sant Josep.
L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i l’informe de l’òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució provisional concedint un termini de 10 dies, comptats a partir del dia següent de la publicació de la proposta, perquè els interessants puguin presentar-hi al·legacions, si és el cas.
Finalitzat aquest termini i examinades les al·legacions que, si és el cas, haguessin presentat els interessats, l’òrgan instructor, amb l’informe previ de la l’òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució definitiva que dirigirà a l’òrgan competent per resoldre, que dictarà resolució definitiva amb la llista dels sol·licitants que hagin obtingut ajudes i la quantia de les ajudes concedides, la qual es notificarà de conformitat amb l’exposat a la base 5.2.
8.2. L’òrgan competent per resoldre les convocatòries de subvencions és l’alcalde de Sant Josep de sa Talaia, sense perjudici que pugui ser assistit per la Junta de Govern Local, segons les atribucions que li confereix l’article 23.2a) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i en relació amb l’article 10.4 de la Llei 38/2003 general de subvencions.
La resolució serà pública de conformitat amb el que preveu l’article 18.2 de la Llei 38/2003 general de subvencions i article 17 de l’Ordenança general de les bases reguladores de les subvencions que concedeix l’Ajuntament de Sant Josep.
El termini màxim per a la resolució i notificació del procediment és de sis mesos des de la data de publicació de la corresponent convocatòria.
9. OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES
9.1. Són obligacions mínimes de les persones becàries, a més de les que s’exigeixen a la legislació en matèria de subvencions:
a) Reunir els requisits i complir les condicions establertes per a la concessió i el gaudiment de la beca. Així mateix, cooperar amb l’administració en les actuacions de comprovació que calgui per verificar, si escau, el compliment i l’efectivitat de les condicions de la concessió de la beca.
b) Realitzar l’activitat que fonamenta la concessió d’aquestes beques, sota la supervisió del corresponent director de temps lliure. Així mateix, es podrà demanar la presentació, en finalitzar, d’una memòria justificativa de la feina realitzada.
9.2. El Departament de Joventut realitzarà el seguiment d’aquesta supervisió i de la activitat que es porta a terme.
10. DIFUSIÓ DE LA SUBVENCIÓ CONCEDIDA
Per la naturalesa d’aquesta subvenció no és preceptiu establir sistemes de difusió de la subvenció concedida per part del beneficiari.
11. RÈGIM DE RECURSOS
Contra la resolució que recaigui en aquest procediment, la qual posarà fi a la via administrativa, es podran interposar, alternativament, els recursos següents:
- El recurs de reposició, potestatiu, davant l’òrgan que dictarà la resolució, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació d’aquesta resolució. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de la desestimació del recurs de reposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, es podrà interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.
- O, directament, el recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació de l’acord”.
El que es fa públic perquè tothom en prengui coneixement.
Sant Josep de sa Talaia, 7 de novembre de 2017
L’alcalde,
Josep Marí Ribas
ANNEX I
Sol·licitud d’ajudes per fer les pràctiques del curs de monitors de temps lliure a campaments, escoles d’estiu o altres activitats de temps lliure que organitzi l’Ajuntament de Sant Josep durant l’any 2017
SOL·LICITANT
Nom i llinatges sol·licitant:................................................................................
DNI sol·licitant:.................................................................................................
Domicili sol·licitant: ..........................................................................................
Telèfon:............................................................................................................
Adreça electrònica: .........................................................................................
REPRESENTANT
Nom i llinatges representant: ..........................................................................
DNI representant:............................................................................................
Domicili representant: ....................................................................................
Telèfon representant: .....................................................................................
Adreça electrònica:.........................................................................................
EXPÒS:
1. Que m’he assabentat de la convocatòria pública de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia de concessió d’ajudes per a la realització de les pràctiques del curs de monitor de temps lliure dins les activitats de temps lliure que aquest Ajuntament organitza.
2. Que durant l’any 2017 he realitzat les pràctiques del curs de monitor de temps lliure dins les activitats que ha organitzat l’Ajuntament.
Nom de l’activitat: .................................................................................................
Lloc de realització: ................................................................................................
Nom del director/a que ha supervisat les pràctiques: ..........................................
SOL·LICIT:
Una ajuda econòmica per la quantitat de 200,00 euros, en concepte d’ajudes complementaria per a la realització de les pràctiques del curs de monitors de temps lliure a campaments, escoles d’estiu o altres activitats de temps lliure que l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia organitzi durant l’any 2017.
Així mateix, adjunt:
□ Identificació de qui subscriu la sol·licitud i del caràcter amb què ho fa, mitjançant fotocòpia del seu DNI, NIF o altre document acreditatiu.
□ Identificació de qui serà el beneficiari mitjançant fotocòpia del seu DNI, NIF o altre document acreditatiu.
□ Declaració responsable d’estar empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia de manera continuada des d’abans de l’1 de gener de 2017 (annex II).
□ Declaració responsable per part del beneficiari, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep i autorització a l’Ajuntament per sol·licitar a l’Agència Tributària i a la Seguretat Social les dades del sol·licitant, que siguin necessàries (annex II).
□ Declaració responsable del beneficiari, de no trobar-se incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i de complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (annex II).
□ Declaració responsable del beneficiari que no s’ha obtingut cap subvenció d’altra entitat per a la mateixa finalitat (annex II).
□ Certificat expedit per l’Escola de Directors i Monitors de Temps Lliure, en el qual consta que han realitzat la part teòrica.
□ Imprès de transferència bancària facilitat per l’Ajuntament degudament emplenat amb les dades bancàries actualitzades. En cas d’haver-lo presentat en altres ocasions no serà necessari tornar-lo a presentar. (annex IV)
□ Declaració d’acreditar el compliment en matèria de reintegrament de subvencions (annex II).
Sant Josep de sa Talaia, ....d....................de 2017
(signatura)
ANNEX II
DECLARACIONS RESPONSABLES
Jo, ............................................., amb DNI ....................................., com a possible beneficiari de les ajudes que atorga aquest Ajuntament per fer les pràctiques del curs de monitors de temps lliure dins les activitats de temps lliure que aquest Ajuntament organitza, FAIG LES SEGÜENTS DECLARACIONS RESPONSABLES:
1. Declar que estic empadronat/da al municipi de Sant Josep de sa Talaia, de manera continuada, des d’abans de l’1 de gener de 2017.
2. Declar que em trob al corrent del compliment de les meves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep. Per altra banda, autoritz l’Ajuntament de Sant Josep a poder fer la sol·licitud de les dades meves, que siguin necessàries, a l’Agència Tributària i a la Seguretat Social.
3. Declar que no em trob incurs en cap de les causes d’incompatibilitats i també que compleix els requisits que fixa l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
4. Declar que no he obtingut subvenció d’altra entitat per a la mateixa finalitat.
5. Que acredit el compliment d’obligacions en matèria de reintegrament de subvencions que estableix l’art. 25 del RLGS.
Sant Josep de sa Talaia, .....d.................................de 20......
(signatura)