Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 12452
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 6 de novembre de 2017 per la qual es regulen i es convoquen les proves d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de nivell II de muntanya i escalada, en l’especialitat de barrancs, a les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Reial decret 1363/2007, de 24 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació general dels ensenyaments esportius de règim especial regula en l’article 30 els requisits d’accés de caràcter específic.

L’Ordre de 28 de juliol de 2008 de regulació dels ensenyaments esportius de règim especial establerts a l’empara del Reial decret 1913/1997, de 19 de desembre, i de l’exhauriment de determinades formacions esportives

Decret 104/2006, de 7 de desembre de 2006, pel qual s’estableixen els currículums, les proves i els requisits d’accés corresponents als títols de Tècnic Esportiu i de Tècnic Esportiu Superior de les especialitats dels esports de muntanya i escalada.

El Decret 18/2017, de 2 de novembre, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, de conformitat amb la normativa indicada, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar les instruccions per les quals es concreten aspectes sobre l’organització de les proves d’accés de caràcter específic i els requisits per sol·licitar plaça als ensenyaments esportius de règim especial de nivell II de Grau Mitjà de muntanya i escalada en l’especialitat de barrancs.

Aquestes instruccions es concreten en els següents annexos:

  1. L’annex 1 inclou les instruccions generals de les proves.
  2. L’annex 2 inclou el model d’inscripció a les proves específiques.
  3. L’annex 3 inclou el model de declaració responsable que han de lliurar els inscrits.
  4. L’annex 4 detalla els calendaris de les actuacions corresponents a aquestes proves d’accés de caràcter específic.

Segon

Convocar, a les Illes Balears, les proves d’accés de caràcter específic per poder accedir als següents ensenyaments esportius de règim especial:

- Nivell II de Grau Mitjà de muntanya i escalada en l’especialitat de barrancs.

El títol de tècnic especifica les característiques de la prova: el contingut, els criteris d’avaluació, els efectes i vigència, les exempcions, les adaptacions per als discapacitats, els components i les funcions del tribunal.

Tercer

Ordenar que aquesta Resolució es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Quart

Disposar que aquesta Resolució entri en vigor l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb el que s’estableix en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en l’article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 

Palma, 6 de novembre de 2017

El director general de Planificació, Ordenació i Centres

Antonio Morante Milla

  

ANNEX 1
Instruccions

Article 1

Persones que s’han d’inscriure per fer la prova específica d’accés i persones exemptes de fer-la.

1. Per poder realitzar les proves específiques per accedir als ensenyaments de nivell II de Grau Mitjà és necessari haver finalitzat els estudis del nivell I del Grau Mitjà de la mateixa modalitat esportiva. De forma excepcional, també es poden inscriure per fer les proves d’accés les persones que només tenguin pendent de finalitzar el bloc de formació pràctica del nivell I del grau mitjà de la mateixa modalitat esportiva.   

2. No han de fer la inscripció, per estar exempts de superar la prova (vegeu la disposició transitòria segona del Reial decret 1363/2007, de 24 d’octubre), les persones següents:

  1. Els esportistes d’alt nivell de la modalitat esportiva a la qual s’inscriuen (certificats pel Consell Superior d’Esports).
  2. Els esportistes d’alt rendiment de la modalitat esportiva a la que s’inscriuen (certificat expedit per l’òrgan competent de la comunitat autònoma en matèria d’esports).
  3. Els casos concrets de cada modalitat esportiva, contemplats a la normativa corresponent.

En aquests casos, s’ha de presentar l’acreditació en el termini i lloc d’inscripció a les proves d’accés (vegeu articles 2 i 3).

Article 2

Termini d’inscripció a les proves

La inscripció a la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments de règim especial de grau mitjà especificats a l’article 12 s’ha de fer del dia 13 al 14 de novembre de 2017, ambdós inclosos.

Article 3

Lloc per inscriure’s a la prova d’accés de caràcter específic

La inscripció a la prova d’accés de caràcter específic es pot  fer a l’IES Centre de Tecnificació Esportiva de les Illes Balears (CTEIB) (C/ del Gremi dels Forners 4, poliesportiu Prínceps d’Espanya, 07009 Palma. Telèfon 971 43 37 14, www.iescteib.org).

Article 4

Documentació necessària per inscriure’s per fer la prova d’accés de caràcter específic

1. Per formalitzar la inscripció, les persones interessades a fer la prova d’accés de caràcter específic han de presentar, en tots els casos:

  1. Sol·licitud, per duplicat, segons el model oficial (annex 2), que es pot trobar al centre on s’han d’inscriure i a la seva pàgina web.
  2. Original i còpia del document oficial d’identificació.
  3. Declaració responsable que no es té cap requisit d’accés directe que permeti l’accés als ensenyaments esportius de règim especial (annex 3) que es pot trobar al centre on s’han d’inscriure i a la seva pàgina web.
  4. Acreditar haver finalitzat els estudis de nivell I del Grau Mitjà de la mateixa modalitat esportiva o tenir tots els mòduls aprovats excepte el bloc de formació pràctica d’aquest nivell I de muntanya i escalada.

2. S’ha d’acreditar el pagament al compte de la federació de l’import que la federació ha establert per a aquesta prova, aportant al centre, en el moment de formalitzar la inscripció, còpia de l’ingrés bancari, la qual ha d’indicar el nom, els llinatges i el concepte “Inscripció prova específica” i el nivell i la modalitat esportiva:

Prova específica Barrancs

150€

ES87-2056-0007-8120-2179-1021

Article 5

Validació de  la documentació i dels requisits necessaris per a inscriure’s a la prova

1. La secretaria del centre comprovarà que la sol·licitud d’inscripció està emplenada correctament, n’ha de segellar un dels exemplars i l’ha de retornar a la persona interessada. La secretaria del centre s’ha de quedar fotocòpia del document oficial d’identificació i de la resta de documentació que es presenta, un cop acarada amb l’original.

2. El centre educatiu comunicarà qualsevol circumstància que hagin de valorar prèviament els membres del tribunal avaluador a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

Article 6

Persones que sol·liciten l’adaptació de la prova d’accés de caràcter específic per a discapacitats acreditades

Aquesta situació es regula en la normativa vigent de cada modalitat esportiva. El centre farà arribar al tribunal avaluador la documentació adjuntada per les persones que demanen fer una prova adaptada per tal que aquest pugui fer les adaptacions pertinents.

Article 7

Llista provisional de persones admeses i excloses

La llista provisional de persones admeses i de persones excloses per fer la prova d’accés s’ha de publicar el 15 de novembre de 2017 en el tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre educatiu on s’ha presentat la sol·licitud.

Article 8

Reclamacions a la llista provisional de persones admeses i excloses

1. Les reclamacions contra la llista provisional de persones admeses i excloses per fer la prova d’accés de caràcter específic es poden presentar els dies 15 i 16 de novembre de 2017. Aquestes s’han d’adreçar al president del tribunal avaluador i s’han de lliurar a la secretaria del centre.

2. Aquestes reclamacions han d’estar resoltes el dia 16 de novembre de 2017.

Article 9

Llistes definitives de persones admeses per fer la prova d’accés de caràcter específic i llista de proves d’accés que no es duran a terme per falta d’aspirants.

1. El 17 de novembre de 2017, el centre educatiu on s’ha fet la inscripció ha de publicar la llista definitiva de persones admeses per fer la prova d’accés de caràcter específic.

2. Contra la llista definitiva es pot presentar un recurs d’alçada davant el director general de Planificació, Ordenació i Centres en el termini d’un mes natural, a comptar des de la data de la publicació de la llista definitiva.

3. El 17 de novembre de 2017 es publicarà, a la web ensenyamentsesportius.caib.es, si la prova es suspèn per falta d’aspirants.

Article 10

Publicació de la relació d’estris

La relació d’estris, en el cas que siguin necessaris per al desenvolupament de la prova, es publicarà a la web ensenyamentsesportius.caib.es el dia 17 de novembre de 2017.

La Federació Balear de Muntanya i Escalada informarà, en una reunió prèvia a les proves, del material que ha d’aportar l’aspirant. Aquesta reunió es durà a terme dia 17 de novembre de 2017 a l’IES CTEIB de Palma, a les 18h.

Article 11

Comunicació de les dades d’inscripció per fer la prova d’accés de caràcter específic

1. El 17 de novembre de 2017 els centres han de comunicar a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres el llistat amb les persones inscrites per fer la prova.

2. Així mateix, el centre educatiu ha de comunicar i adjuntar la documentació presentada per les persones que demanen fer una prova adaptada o qualsevol altre circumstància que hagi de valorar prèviament el tribunal.

Article 12

Data i lloc de la realització de la prova d’accés de caràcter específic

MALLORCA

Nivell II

Muntanya i escalada

Dies de la prova

Hora de la prova

Lloc de la prova

Barrancs

18 i 19 de novembre

7:30h

Més informació a la reunió prèvia.

Dia 17 de novembre de 2017 es publicarà, a la web ensenyamentsesportius.caib.es, el lloc i hora de la prova.

Per poder prendre part a les proves d’accés, els inscrits han d’estar presents a l’hora i el lloc establerts.

Acabat el termini d’inscripció a les proves es durà a terme una reunió prèvia on s’informarà de l’hora, lloc de la prova, materials... Aquesta reunió es durà a terme dia 17 de novembre de 2017 a l’IES CTEIB de Palma, a les 18h.

Article 13

Verificació de la identitat dels aspirants

Els membres del tribunal avaluador han de verificar la identitat dels aspirants a l’inici de la prova, i ho poden tornar a fer en qualsevol moment del seu desenvolupament.

Article 14

Tribunals avaluadors

1. La Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres ha de designar un tribunal per avaluar la prova d’accés de cada una de les especialitats.

2. El tribunal avaluador té la funció d’organitzar la prova i desenvolupar-la, i ha d’estar format per:

  1. President: el director o un membre de l’equip directiu del centre educatiu al qual estan adscrits els ensenyaments. La seva funció és garantir que el desenvolupament de la prova d’accés es faci d’acord amb el que estableixen els decrets i reials decrets dels títols.
  2. Un vocal en representació de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres. Juntament amb el president, la seva funció és garantir que el desenvolupament de la prova d’accés es faci d’acord amb el que estableixen els decrets i reials decrets dels títols.
  3. Un mínim de tres avaluadors, preferentment representants de la federació corresponent, a proposta d’aquesta i que compleixin els requisits de titulació o certificació establerts en la normativa vigent per a cada especialitat esportiva. La seva funció és la de valorar les actuacions de les persones aspirants.
  4. Secretari: preferentment el cap del Departament o un professor dels ensenyaments esportius de règim especial del centre educatiu al qual estan adscrits els ensenyaments. La seva funció és estendre acta del desenvolupament de la prova i certificar que aquesta es fa d’acord amb la normativa vigent. Té veu però no vot.

3. La direcció del centre i la federació han de fer la proposta dels membres del tribunal avaluador de la seva competència a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres abans del 14 de novembre de 2017.

Dia 14 de novembre de 2017, la Direcció General de Planificació, Ordenació i    Centres ha de publicar el nomenament dels membres dels diferents tribunals a la web ensenyamentsesportius.caib.es

Article 15

Expedients de les persones inscrites

El centre educatiu ha de posar a disposició de cada tribunal avaluador la documentació presentada per les persones inscrites per a la realització de la prova d’accés, els llistats, les actes de les proves i altres documents que siguin necessaris.

Article 16

Contingut i qualificació de la prova

1. Els continguts i els criteris d’avaluació de la prova específica d’accés es detallen en la normativa vigent per a cada modalitat esportiva. Es poden consultar a la web ensenyamentsesportius.caib.es (proves específiques d’accés: requisits, preus i característiques de les proves)

2. En la qualificació final de la prova s’han d’utilitzar els termes “Apte” i “No apte”. Per obtenir la qualificació d’apte les persones aspirants han de superar totes les parts de la prova.

Article 17

Llista provisional de persones aptes i no aptes a les proves d’accés

El 20 de novembre de 2017, el centre educatiu on s’ha fet la inscripció de la prova d’accés ha de publicar en el tauler d’anuncis del centre i a la pàgina web la llista provisional de persones que han resultat aptes i no aptes en aquesta prova.

Article 18

Reclamacions contra les llistes provisionals de persones aptes i no aptes

1. És possible presentar una reclamació contra la llista provisional els dies 20 i 21 de novembre de 2017. Aquesta s’ha d’adreçar al president del tribunal avaluador i s’ha de lliurar a la secretaria del centre.

2. El director ha de convocar els membres dels tribunals avaluadors, que han d’estudiar el contingut de la reclamació i, si n’és el cas, han d’indicar a la persona interessada que assisteixi a una sessió de revisió de proves en la qual se li puguin comentar els criteris de correcció i de qualificació que s’han fet servir.

3. La revisió de la prova, si és necessària, s’ha de fer el 21 de novembre de 2017.

4. Els tribunals avaluadors han d’estendre acta de la sessió de resolució de les reclamacions presentades.

5. En cas de disconformitat amb el resultat de la revisió del tribunal avaluador és podrà interposar un recurs d’alçada davant el director general de Planificació, Ordenació i Centres en el termini d’un mes natural a comptar des de la publicació de les llistes definitives.

Article 19

Llista definitiva de persones aptes

La llista definitiva de persones aptes de la prova d’accés s’ha de publicar el 22 de novembre de 2017 en el tauler d’anuncis i a la pàgina web del centre educatiu on s’ha fet la inscripció.

Article 20

Tramesa de la còpia de les actes a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres

El 22 de novembre de 2017, una vegada acabat el procediment d’avaluació, els centres han d’enviar una còpia compulsada de les actes a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres.

Article 21

Lliurament dels certificats d’aptitud a la prova

Les persones que han superat la prova d’accés específica poden recollir el certificat que ho acredita en el mateix centre en què s’ha fet la inscripció a la prova a partir del 22 de novembre de 2017. El centre adjuntarà d’ofici aquest certificat a l’expedient de l’alumne que sol·liciti plaça en el procés d’admissió i matrícula d’aquestes formacions per al curs 2017-2018.

Article 22

Sol·licitud de plaça en els ensenyaments esportius de règim especial i formalització de la matrícula

Les persones que hagin superat la prova d’accés i aquelles que estiguin exemptes de fer la prova poden sol·licitar l’admissió als ensenyaments esportius que vulguin cursar, d’acord amb la normativa vigent, a partir de dia 22 de novembre de 2017. Una vegada admesos podran formalitzar la matrícula.

Tot aquest procés d’admissió i matrícula serà publicat en el  Butlletí Oficial de les Illes Balears mitjançant una Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres, per la qual es dictaran instruccions per concretar el procediment d’admissió i de matrícula als ensenyaments esportius de règim especial per al curs 2017-2018, així com la matrícula del mòdul/bloc de formació pràctica o la matrícula extraordinària de mòduls pendents d’anys anteriors.

 

 

ANNEX 2
Inscripció per fer la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius

Llinatges:                                                Nom:                                   

DNI/passaport:                                       Data naixement:

Adreça:                                                   CP:

Localitat                                                  Telèfon:

Adreça electrònica:

EXPÒS:

- Que complesc els requisits generals d’accés (   )

Per això, adjunt la documentació següent a aquesta sol·licitud:

  1. Un document oficial d’identificació (obligatori).
  2. Una declaració responsable de no complir cap dels requisits esportius que permeten l’accés directe als ensenyaments esportius de règim especial.
  3. El document d’ingrés bancari del preu de la prova.
  4. Per poder realitzar les proves específiques per accedir als ensenyaments de nivell II de Grau Mitjà, certificat acadèmic que acrediti haver finalitzat, o tot aprovat pendent del bloc de formació pràctica, els estudis del nivell I del Grau Mitjà de la mateixa modalitat esportiva.

SOL·LICIT:

La inscripció a la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de la modalitat següent:

Nivell II   Muntanya i escalada

Especialitat: Barrancs

           (Encercla o subratlla la modalitat/s de la/es que faràs la prova d’accés)

A més, deman l’adaptació de la prova perquè tenc necessitats educatives especials. Per això, aport els documents següents:

(   )  Un certificat oficial que acredita el tipus i el grau de discapacitat.

(   )  Un dictamen d’escolarització amb el vistiplau del Departament d’Inspecció Educativa.

CENTRE EDUCATIU I FORMAT (matí/tarda) on penses cursar els estudis per al curs 2017-2018 (marca amb una creu):

MALLORCA

Format

IES CTEIB

Tarda semi presencial

___________________, ____ d_________ de 2017

[Signatura del sol·licitant]

DIRECTOR/A DEL CENTRE

 

ANNEX 3
Declaració responsable

Proves d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de règim especial

____________________________________________, amb Document Nacional d’Identitat núm./Passaport _____________________, inscrit/a en les proves d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de:

Nivell II   Muntanya i escalada

Especialitat: Barrancs

(marcau la modalitat escollida)

DECLAR

Que no reunesc cap dels requisits esportius que permeten l’accés directe a aquests ensenyaments esportius de règim especial i que en el cas de reunir-los en el moment de fer la prova, no hi participaré.

______________, ______ d ____________________ de 2017

[signatura]

 

ANNEX 4
Calendari de la prova d’accés de caràcter específic als ensenyaments esportius de les Illes Balears 2017

Dates

Actuació

Article

13 i 14 de novembre

Inscripció per fer la prova.

2

14 de novembre

Publicació del nomenament dels membres dels diferents tribunals avaluadors.

14

15 de novembre

Publicació de la llista provisional de persones admeses i de persones excloses.

7

15 i 16 de novembre

Termini de reclamacions contra les llistes provisionals.

8

16 de novembre

Resolució de les reclamacions.

8

17 de novembre

Publicació de la llista definitiva de persones admeses.

Publicació de l’anul·lació de la prova si es dóna el cas de falta d’aspirants.

Reunió informativa a l’IES CTEIB, a les 18h.

Publicació del lloc i hora de la prova i de la relació de materials.

Cada centre comunica a la DGPOC la llista definitiva de les persones admeses.

9

9

10 i 12

10 i 12

11

Dies 18 i 19 de novembre

Dies de les proves

12

20 de novembre

Publicació de la llista provisional de persones aptes i no aptes

17

20 i 21 de novembre

Termini de reclamacions contra la llista provisional davant el director del centre.

18

21 de novembre

Revisió de les reclamacions.

18

22 de novembre

Publicació de la llista definitiva de persones aptes i no aptes.

Tramesa de la còpia de les actes de les proves a la DGPOC.

Inici del procés d’admissió i matrícula per al curs 2017-2018.

19

20

22

A partir de 22 de novembre

Lliurament dels certificats d’aptitud.

21