Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA
Núm. 12436
Aprovació de les Bases específiques de Beques de formació per a persones discapacitades, i delegació al Batle de la seva convocatòria i de l’aprovació dels models d’instància
L’ Ajuntament Ple, en sessió extraordinària celebrada el 31 d’octubre de 2017 ha aprovat, per unanimitat, les bases reguladores de beques de formació a l’Ajuntament de Santa Margalida per a persones discapacitades , que s’insereixen a continuació:
“BASES REGULADORES DE BEQUES DE FORMACIÓ A L’AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA PER A PERSONES DISCAPACITADES.
1. OBJECTE I FINALITAT.
1. L’objecte de les presents bases és regular les ajudes econòmiques que l’Ajuntament de Santa Margalida concedirà, durant els mesos de desembre de 2017 a maig de 2018, ambdós inclosos, a la formació a l’Ajuntament de Santa Margalida de tres persones físiques amb discapacitats i, prioritàriament, a aquelles que hagin participat en algun projecte de formació, integració i ocupació, mitjançant la realització de pràctiques formatives a l’Ajuntament de Santa Margalida.
2. La finalitat d’aquestes subvencions és millorar i complementar la formació acadèmica i pràctica d’aquestes persones, així com contribuir a la seva preparació de cara a la seva inserció en el món laboral de les administracions públiques.
2. DESTINATARIS.
Les beques estan destinades a persones discapacitades i, prioritàriament, a aquelles que hagin participat en algun projecte de formació, integració i ocupació per a la inserció laboral de persones amb alguna discapacitat.
3. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA.
Durant l’exercici pressupostari 2017, es destina la quantitat de 7.200,00.-€ a les beques objecte de la present convocatòria, amb càrrec a l’aplicació pressupostària següent: 231 48908 “Beques persones discapacitat”.
4. PERSONES BENEFICIÀRIES.
1. Poden ser persones beneficiàries de les beques objecte de les presents bases aquelles persones físiques que reuneixin els següents requisits:
a. Tenir una discapacitat valorada per l’organisme competent superior o igual al 33%.
b. Ser resident a Santa Margalida amb una antiguitat mínima des de 31 de desembre de 2016.
c. Haver participat en algun projecte de formació, integració i ocupació per a la inserció laboral.
d. No trobar-se desenvolupant cap treball remunerat ni en situació d’alta o alta assimilada a la Seguretat Social i/o esser persona perceptora de cap tipus de prestació econòmica provinent de cap administració pública i/o entitat privada, exceptuant dependència i pensions, contributives i no contributives.
e. Posseir la capacitat suficient per desenvolupar l’activitat formativa objecte de la present beca.
f. Nivell A1 de català. En cas de no tenir-ho serà realitzada la prova corresponent.
2. Podrà obtenir la condició de persona beneficiaria de les ajudes les persones en qui no concorri la circumstància indicada a la lletra c) de l’apartat anterior, sempre i quan no participin en el procediment amb altres persones en qui si hi concorri aquesta circumstància. En aquest cas, l’informe d’idoneïtat o aptitud pel desenvolupament de les tasques objecte de beca a que fa referència la lletra e) de la Base 7.3 serà emès pel personal tècnic municipal de serveis socials, prèviament a la resolució del procediment atribuït a la Junta de Govern.
3. No podran obtenir la condició de persona beneficiària de les ajudes les persones en qui concorri alguna de les circumstàncies que s’indiquen en els apartats 2 i 3 de l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en l’article 8 de l’Ordenança General Reguladora de les Subvencions de l’Ajuntament de Santa Margalida.
5. ACTIVITATS BECADES
1. Són objecte de beca la realització de les pràctiques o activitats formatives a l’Ajuntament de Santa Margalida que complementin la formació de las persones beneficiàries. Tanmateix, i excepcionalment, també serà objecte de beca l’aprenentatge en la realització d’algun ofici. Aquestes consistiran en tasques pròpies del lloc assignat a la persona, tals com activitats dels departaments on s’inscrigui la persona i que siguin orientades a la seva categoria: tasques administratives, d’atenció al públic, tasques d’arxiu, d’ordenança i de neteja.
2. El lloc previst per al desenvolupament d’aquestes tasques serà preferentment l’edifici del Consistori, la Biblioteca, Punt Verd, Centre de Dia i Serveis Socials. És a dir, els departaments de Cultura i Patrimoni, Medi Ambient, Neteja i Serveis Socials.
3. Aquestes pràctiques o aquest aprenentatge es desenvoluparà durant 20 hores a la setmana i tindran una durada de 6 mesos (de desembre 2017 a maig de 2018), i acabaran com a màxim, dia 31 de desembre de 2018.
6. RÈGIM DE LA CONCESSIÓ. COMPATIBILITAT O INCOMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS.
1. Les beques objecte de les presents bases es concediran en règim de concurrència competitiva de totes les sol·licituds que compleixin els requisits exigits en aquestes bases.
2. Els ajuts econòmics objecte de les presents bases són incompatibles amb el desenvolupament de qualsevol treball remunerat i amb l’establert a la Base 4.1 d).
3. L’adjudicació d’altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per la mateixa finalitat, provinents de qualsevol administració o ens públic o privat, autonòmics, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals seran incompatibles amb les beques de l’Ajuntament de Santa Margalida.
4. La concessió de les beques objecte de les presents bases no suposa en cap cas prestació de serveis, ni relació laboral o de funcionariat amb l’Ajuntament de Santa Margalida o amb el lloc on el beneficiari dugui a terme el procés de formació. Tanmateix, no suposa cap compromís ni dret d’incorporació posterior de la persona becària a la plantilla municipal una vegada finalitzada la beca atorgada.
5. L’Ajuntament es farà càrrec d’una pòlissa d’assegurances que cobreixi a les persones que ostentin la condició de becàries durant la realització de les activitats objecte de beca, tant pel que fa a les possibles responsabilitats civils davant tercers com pel que fa als accidents personals que puguin esdevenir com a conseqüència de la realització de l’activitat becada.
7. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS. TERMINI, LLOC I FORMA.
1. El termini per presentar les sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació del Decret de Convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La convocatòria es publicarà igualment a la BNDS i a la web de l’Ajuntament.
2. Les sol·licituds s’hauran de formular mitjançant instància dirigida al Sr. Batle-President de l’Ajuntament i s’hauran de presentar en el Registre General de l’Ajuntament de Santa Margalida o a les dependències municipals de Can Picafort. Així mateix, també es poden presentar en qualsevol dels llocs establerts en l’apartat 4 de l’article 16 de la Llei 39/2015, d’01 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú.
3. Les sol·licituds es formularan d’acord amb el model instància que s’aprovarà juntament amb la convocatòria. Juntament amb la sol·licitud, que anirà signada per la persona interessada, s’ha de presentar la següent documentació:
a. Fotocòpia del DNI/NIE/Passaport de la persona que signa la sol·licitud.
b. Certificat d’empadronament anterior al 31 de desembre de 2016. La presentació de la sol·licitud de la beca implicarà, excepte que expressament es manifesti el contrari, l’autorització de la persona sol·licitant per a què l’òrgan atorgant obtingui de forma directa l’esmentat certificat d’empadronament.
c. Certificat discapacitat en vigor emès per l’organisme competent que l’hagi realitzat.
d. Si escau, justificant d’haver superat el projecte de formació, integració i ocupació per a la inserció laboral en que hagi participat.
e. Si escau, informe emès pel tècnic responsable del lloc on la persona hagi realitzat el projecte de formació, integració i ocupació per a la inserció laboral, especificant la idoneïtat i l’aptitud de l’esmentada persona pel desenvolupament de les tasques objecte de beca.
f. Currículum vitae de la persona sol·licitant, on es detallin els treballs i pràctiques realitzats, així com la tipologia de formació rebuda.
g. Tota aquella altra documentació que es consideri necessària a efectes de puntuació conforme als criteris de la Base Novena.
h. Documentació que acrediti els coneixements del nivell A1 de català. En cas de no posseir-lo es realitzarà corresponent prova.
i. Certificat bancari que acrediti el compte corrent o la llibreta en què s’ha d’ingressar l’import de la beca a nom de la persona becària.
j. Declaració de què la persona aspirant no rep cap més ajuda pel mateix concepte, que no té cap relació laboral o contractual que impliqui la realització d’un treball remunerat, que no es troba en situació d’alta o altra assimilada a la Seguretat Social i que no percep cap prestació econòmica provinent de cap administració pública i/o entitat privada exceptuant dependència i pensions, contributives i no contributives i declaració responsable davant autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions
k. Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Tresoreria General de la Seguretat Social, davant l’Agència Tributària i davant aquest Ajuntament. La presentació de la sol·licitud de la beca implicarà, excepte que expressament es manifesti el contrari, l’autorització de la persona sol·licitant per a que l’òrgan atorgant obtingui de forma directa l’acreditació del compliment d’aquestes obligacions.
4. En el cas que la documentació exigida ja estigui en poder de l’Ajuntament, la persona aspirant, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment de que formin part, podrà fer ús del seu dret a no presentar-la, fent constar la data, el procediment i l’òrgan o dependència en que varen ser presentats o emesos.
5. Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases i en la convocatòria, es requerirà a la persona interessada perquè en el termini màxim de 10 dies esmeni les deficiències, advertint-la que si no ho fa se la tindrà per desistida de la seva petició, prèvia resolució que es dictarà en els termes previstos en l’article 68 de la Llei 39/2015, d’01 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
6. Qualsevol dels òrgans que intervenen en el procediment de concessió podrà, en qualsevol moment del procés, sol·licitar a l’interessat la informació complementària, les dades i les acreditacions que estimi necessàries.
8. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ. INICI, INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ.
1. El procediment de concessió de les beques objecte de les presents bases s’iniciarà d’ofici, mitjançant acord de l’Ajuntament Ple que aprovarà les bases i, simultània o posteriorment, s’aprovarà la convocatòria. Tant les Bases com la Convocatòria seran després publicades en el BOIB.
2. L’òrgan instructor del procediment de concessió correspon a la Regidoria de Serveis Socials.
3. Es constituirà una Comissió Avaluadora composta pels següents membres:
- Sr. Joan Monjo Estelrich, Batle de l’Ajuntament que actuarà com a President de la Mesa.
Suplent: Sr. Eugenio Garrido Vivas.
- Sra. Maria Ferriol Mas (Treballadora Social), Vocal.
Suplent: Sra. Margalida Bibiloni.
- Sra. Alícia Payeras Pascual, Vocal.
Suplent: Sra. Catalina Payeras Reus.
- Sra. Margarida Quetglas Ferragut, Vocal.
Suplent: Sra. Francisca Segui Serra.
- Sra. Maria Teresa Coll Capo, que actuarà com a Secretària amb veu però sense vot.
Suplent: Catalina Pons Torrens.
4. La Comissió Avaluadora es reunirà per examinar si les persones sol·licitants compleixen tots els requisits necessaris per accedir a les beques i avaluar les sol·licituds conforme als criteris de valoració establerts en aquestes Bases i en la Convocatòria. De tot l’actuat en aquesta reunió s’aixecarà acta.
5. L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i de l’acta de la reunió de la Comissió, formularà proposta de resolució provisional, degudament motivada, que es publicarà a la web de l’Ajuntament, obrint-se un termini de 10 dies naturals per presentar al·legacions.
L’instructor incorporarà a l’expedient una diligència signada per la persona responsable en què consti lloc i data de publicació.
Pel que fa a la presentació d’al·legacions s’estarà a l’establert per la presentació de sol·licituds a la Base 7.2.
6. Si no es presenten al·legacions dins del termini concedit, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva. En altre cas, una vegada examinades les al·legacions presentades per les persones interessades, l’òrgan instructor formularà proposta de resolució definitiva, que haurà d’expressar el/la sol·licitant o la relació de sol·licitants pels quals es proposa la concessió de la subvenció, la seva quantia, especificant la seva avaluació i els criteris de valoració seguits per efectuar-la.
La proposta de resolució definitiva es publicarà a la web de l’Ajuntament atorgant als beneficiaris un termini de 5 dies naturals perquè comuniquin la seva acceptació. S’entendrà acceptada si dins d’aquest termini no s’expressa el contrari.
7. La competència per resoldre el procediment i concedir la subvenció s’atribueix a la Junta de Govern Local, que dictarà aquesta resolució un cop dictada la proposta de resolució definitiva i emès informe de fiscalització per la Intervenció Municipal.
8. La resolució es notificarà a totes les persones sol·licitants i es publicarà a la web de l’Ajuntament de Santa Margalida.
9. CRITERIS QUE HAN DE REGIR L’ATORGAMENT I QUANTIA DE LES BEQUES.
1. La concessió de les beques d’aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.
2. S’atorgaran tres beques durant un període de sis mesos de desembre de 2017 a maig de 2018.
3. Si, finalitzat el termini per a la presentació de les sol·licituds, el nombre de sol·licituds és igual al nombre de beques, s’atorgaran totes, sempre i quan els sol·licitants reuneixin els requisits per accedir a la condició de beneficiari.
4. En cas que el nombre de sol·licituds sigui inferior al nombre de beques, s’atorgaran a tots els aspirants sempre i quan reuneixin els requisits per accedir a la condició de beneficiari. En aquest cas, es podrà ampliar el període de sis mesos inicialment previst per a la duració de la beca fins a un termini màxim de dotze mesos (que finalitzarà, com a màxim, el desembre de 2018). El temps a ampliar es distribuirà entre els aspirants a parts iguals.
5. En cas que el nombre de sol·licitants sigui superior al nombre de beques, es procedirà a la valoració i orientació de les sol·licituds presentades d’acord amb l’aplicació del barem establert a l’apartat següent, atorgant-se les beques als tres sol·licitants que obtinguin major puntuació.
6. Amb la finalitat d’establir la puntuació de les sol·licituds presentades, els criteris de valoració per resoldre seran els següents:
a. Persones amb discapacitat amb càrregues familiars 1 punt.
b. Persones totes soles 1 punt.
c. Famílies monoparentals amb fills. 1 punt.
d. Famílies nombroses. 1 punt.
e. Criteris objectius utilitzats normalment dins els protocols de serveis socials 5 punts.
f. Haver participat en aglun projecte de formació, integració i ocupació per a la inserció laboral. 10 punts.
7. Si dues o més sol·licituds obtenen la mateixa puntuació, el desempat es regirà mitjançant el resultat d’un informe signat per les tècniques de serveis socials que tindrà en compte el procés de feina realitzat en l’expedient.
8. Les persones que, reunint els requisits de les beneficiàries, no obtinguin les tres majors puntuacions, passaran a formar part d’una llista de suplents d’acord amb el que es preveu a la Base Tretzena. Aquesta llista només tindrà validesa durant el termini de vigència de les beques objecte de les presents bases establert fins dia 31 de desembre de 2018.
9. L’import màxim de subvenció serà de 400,00.-€ cada mes, per persona becària, amb un màxim de 2.400,00.-€ per cada una, excepte en el cas previst a l’apartat 4 de la present base.
10. La quantia de les beques tindrà com a límit màxim el crèdit consignat contemplat en aquestes bases.
10. TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ.
1. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de sis mesos, a comptar des de la publicació de la convocatòria.
2. El venciment del termini màxim sense que s’hagi notificat la resolució legitima als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de la beca.
11. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS.
Les persones becàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són d’aplicació, en concret, de l’Ordenança General Reguladora de la Concessió de Subvencions de l’Ajuntament de Santa Margalida (BOIB 142 de 29/09/2012), i de les següents:
a. Acceptar i complir la normativa de l’Ajuntament de Santa Margalida.
b. Dur a terme l’activitat objecte de beca d’acord amb les condicions establertes.
c. Col·laborar amb l’Ajuntament a efectes d’acreditar que s’ha realitzat l’activitat formativa que fonamenta la concessió de la beca.
d. Comunicar a l’òrgan competent per resoldre d’acord amb la Base 8.7 de la present convocatòria l’obtenció de beques o ajudes per la mateixa finalitat no previstes inicialment, així com qualsevol eventualitat que alteri el desenvolupament de l’activitat becada.
e. Facilitar tota la informació complementària que requereixi l’Ajuntament.
12. JUSTIFICACIÓ I ABONAMENT DE LA BECA.
1. La justificació de la beca es farà mensualment prèvia emissió d’informe per part de les tècniques de serveis socials. L’indicat informe s’elaborarà una vegada analitzada la informació que la persona responsable del departament on es desenvolupin les tasques els proporcionarà per escrit relativa l’efectiva realització de les pràctiques formatives objecte de la present beca.
Per casos de malaltia i/o altres situacions que impedeixin a la persona realitzar la seva feina, l’equip de formació corresponent emetrà un informe sobre la idoneïtat de percebre la beca.
No obstant això, l’Ajuntament de Santa Margalida podrà demanar qualsevol altre documentació que consideri adient, ateses les circumstàncies i característiques del cas. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, es requerirà perquè es completi o esmeni la deficiència en el termini improrrogable de 10 dies.
2. El pagament es realitzarà per mensualitats completes o fracció proporcional al temps que hagin gaudit de la beca en el cas en què la persona becària iniciï o finalitzi l’activitat sense coincidir amb el mes natural.
13. REVOCACIÓ, RENÚNCIA. SUPLÈNCIA I REINTEGRAMENT.
1. Les beques són de concessió voluntària, revocables i reductibles si la persona becària es veu afectada per alguna de les causes sobrevingudes previstes a la Llei, a l’Ordenança Municipal, així com en el cas de que incompleixi alguna de les obligacions previstes en aquestes bases.
2. En aquests casos, prèvia tramitació del corresponent procediment administratiu, en cas de renúncia de la persona becària (que s’haurà de comunicar a l’Ajuntament amb una antelació mínima de quinze dies) o quan concorri una altre causa degudament justificada que impedeixi la realització de l’activitat objecte de la beca, es substituirà a la persona becària d’acord amb la llista de suplents i per l’ordre consecutiu corresponent i, si escau, la persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats percebudes i els interessos de demora que corresponguin o es prorrogarà la beca atorgada amb les limitacions establertes a la Base Número 11.
En cas que no hi hagi llista de suplents, els drets de la persona renunciant podran acréixer els drets d’altres becaris amb les limitacions establertes a la Base 9.
14. INFRACCIONS O SANCIONS.
L’incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o a la normativa d’aplicació, donarà lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions establert al Títol V de l’Ordenança Municipal.
15. NORMATIVA APLICABLE.
És d’aplicació a aquestes Bases la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reial Decret 877/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003; l’Ordenança General Reguladora de la Concessió de Subvencions de l’Ajuntament de Santa Margalida (BOIB Núm.142 de 29/09/2012); la Llei 39/2015, d’01 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; la Llei 40/2015, d’01 d’octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic; el Reial Decret Legislatiu 2/2004 pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals; les Bases d’Execució del Pressupost Municipal per a l’any 2017 i demés normativa que hi resulti d’aplicació.
16. RECURSOS.
La resolució que recaigui en aquest procediment no posa fi a la via administrativa. Contra ella es podrà interposar el recurs de reposició en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la seva notificació. Alternativament i en el termini de dos mesos es podrà interposar davant el Jutjat de lo Contenciós-Administratiu recurs contenciós administratiu. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs que hi procedeixi.
Contra les presents Bases, en tant disposició administrativa de caràcter general, no cap recurs en via administrativa, sinó directament recurs contenciós-administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.”
Contra les presents bases, en tant disposició administrativa de caràcter general, no cap recurs en via administrativa, sinó directament recurs contenciós-administratiu davant la Sala Contenciosa-Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en aplicació de l’article 112.3 de la Llei 39/2015, d’01 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. El recurs s’haurà d’interposar en el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent al de la publicació d’aquestes Bases en el BOIB, de conformitat amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. Tot això sense perjudici de que pugueu interposar qualsevol altre recurs que pogueu estimar més convenient al vostre dret.
Santa Margalida, 6 de novembre de 2017
El Batle,
(Delegació de signatura, Decret Núm. 1193 de data 2/12/2016, Primer Tinent de Batle, Martí A. Torres Valls)
Joan Monjo Estelrich