Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 12383
Extracte de l'aprovació per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària feta el dia 19 d'octubre de 2017, de la convocatòria de concesssió d'ajudes per als centres que imparteixin educació primària i secundària que tenguin alumnat adherit al Programa de reutilització de llibres, empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia, curs 17-18

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

ASSUMPTE: EXTRACTE DE L’APROVACIÓ PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL, EN SESSIÓ ORDINÀRIA FETA EL DIA 19 D’OCTUBRE DE 2017, DE LA CONVOCATÒRIA  DE CONCESSIÓ D’AJUDES PER ALS CENTRES QUE IMPARTEIXIN EDUCACIÓ PRIMÀRIA I SENCUDÀRIA QUE TENGUIN ALUMNAT ADHERIT AL PROGRAMA DE REUTILITZACIÓ DE LLIBRES, EMPADRONAT AL MUNICIPI DE SANT JOSEP DE SA TALAIA, CURS 17-18

BDNS (Identif:  369390)

De conformitat amb el que estableixen els articles 17.3.b) i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l’Administració de l’Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de les convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l’extracte de la convocatòria d’ajudes més amunt esmentades. El text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i al BOIB núm. 135, de 4 de novembre de 2017.

1. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA

La quantia màxima de les ajudes que es podrà concedir en aquesta convocatòria és de 57.000,00 € amb càrrec a la partida 326 480 18, finançada amb fons propis de l’Ajuntament.

2. REQUISITS GENERALS

Podran acollir-se a aquesta convocatòria els centres que imparteixin educació Primària i Secundària que tenguin alumnat empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia que dins el curs 2017-2018  estigui adherit al Programa de reutilització de llibres de text. Els centres que vulguin acollir-se a aquesta convocatòria hauran de complir  els següents requisits: 

a) Tenir alumnat de Primària o Secundària, empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia, adherit al Programa de reutilització de llibres de text.

Les ajudes es concediran segons la següent distribució:

1) Centres de Primària del municipi de Sant Josep:

Per al curs escolar 2017-2018, atès que en principi no es renoven els llibres de text de cap curs, es vol concedir l’esmentada ajuda als centres de Primària del municipi en funció dels lots de llibres de text de qualsevol curs que hagin hagut de renovar i dels lots nous de llibres també de qualsevol curs que s’hagin hagut de comprar per augment de ràtio, incorporacions tardanes i/o ampliació de grups. 

En el cas de compra de llibres per renovació de lots, es subvencionarà amb 80,00 € cada lot nou comprat i en cas que la compra de llibres s’hagi dut a terme per ampliació de grups, augment de ràtios o incorporacions tardanes, es donarà una ajuda de 80,00 € per alumne empadronat al municipi i adherit al Programa de reutilització de llibres. En el cas que s’hagi produït una ampliació de grups o augment de ràtio de determinats grups en relació amb el curs anterior, es farà constar el nombre d’infants empadronats que hi havia el curs 16-17 en l’esmentat grup i els que hi ha en l’actual curs 17-18. La comprovació de l’empadronament la farà d’ofici l’Ajuntament. En el cas de compra de lots de llibres a alumnat d’incorporació tardana, els centres hauran de passar les dades dels infants d’incorporació tardana.

Es subvencionarà també amb 80,00 € per infant empadronat al municipi i adherit al Programa de reutilització de llibres, l’adquisició de continguts curriculars digitals i dels equipaments. En quedarien exceptuats els grups de 4t de Primària que ja reben subvenció a través de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa. S’adjuntarà a la sol·licitud la llista d’infants per als quals s’hagin adquirit continguts curriculars digitals i equipaments.

2) Centres de Primària de fora del municipi de Sant Josep: •80,00 € per infant empadronat al municipi de Sant Josep, adherit al Programa de reutilització de llibres del centre, que no hagi rebut ajuda per aquest concepte en cap ocasió anterior.

3) Centres de Secundària del municipi de Sant Josep de sa Talaia:

  • Atès que el curs 16/17 es va implantar el programa de reutilització de llibres a 1r i 2n d’ESO a l’IES Sant Agustí i es subvencionaren tants de lots com infants empadronats hi havia adherits al Programa de reutilització de llibres, enguany  en cas que s’hagi produït un augment d’adhesions al Programa en aquests dos cursos, l’Ajuntament subvencionarà els lots nous que s’hagin hagut de comprar per a 1r o 2n d’ESO. Es farà constar el nombre d’infants empadronats i adherits al Programa que hi havia el curs 16-17 en l’esmentat grup i els que hi ha en l’actual curs 17-18, així es podrà valorar de forma subjectiva el nombre de lots que s’han hagut de comprar nous.
  • 80,00 € per infant empadronat al municipi de Sant Josep adherit al Programa de reutilització del centre que cursi 3r o 4t  d’ESO.

4) Centres de Secundària de fora del municipi de Sant Josep:

  • 80,00 € per infant empadronat al municipi de Sant Josep, adherit al Programa de reutilització de llibres del centre, que no hagi rebut ajuda per aquest concepte en cap ocasió anterior.

b) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la seguretat social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

c) No trobar-se incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

d) Acreditar el compliment d’obligacions en matèria de reintegrament de subvencions que estableix l’art. 25 del RLGS.

3. SOL·LICITUD, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ

3.1. Les instàncies es dirigiran a l’Alcaldia de l’Ajuntament de Sant Josep i es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia  o  en la forma establerta en l’art. 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas s’haurà de passar avís per correu electrònic a l’adreça: normalitzacio@santjosep.org

3.2 Tots els sol·licitants de la subvenció hauran d’adjuntar a la sol·licitud (annex I) la següent documentació (originals o fotocòpies compulsades):

a) Sol·licitud per participar en el procediment de concessió d’ajudes per reutilització a centres de fora el municipi (vegeu annex 1).

b) Identificació del representant del centre que subscriu la sol·licitud i especificació del caràcter amb què ho fa, mitjançant fotocòpia compulsada del seu DNI, NIF o altre document acreditatiu.

c) CIF/NIF del centre

d) Declaració del representant legal que l’entitat que representa no es troba incursa en cap de les causes d’incompatibilitat i que compleix els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; que es troba al corrent de les obligacions amb l’Ajuntament de Sant Josep i que acredita el compliment en matèria de reintegrament de subvencions. (vegeu annex 2).

e) Factura original justificativa d’haver abonat els llibres de text.   També s’admetran factures acreditatives d’adquisició de continguts curriculars digitals i dels equipaments per part dels centres de Primària del municipi.  En el cas de centres que no utilitzin llibres de text i així ho facin constar a la instància, s’admetrà la factura justificativa de compra de material didàctic.

En el cas de centres que no puguin acreditar la compra directa dels llibres de text o material didàctic (només en el cas de no fer servir llibres de text) perquè ho fan a través de les associacions de pares i mares o d’altra entitat física o jurídica,  la direcció del centre haurà de presentar certificat en què s’expliquin els compromisos adquirits per ambdues parts pel que fa a sufragar la despesa de compra de llibres dins el curs 17-18 per formar-ne el banc del centre. S’haurà d’adjuntar a aquest certificat tota la documentació justificativa de què es disposi pel que fa al cas.

S’haurà d’acreditar que la factura o factures ha estat pagada segons especifica la base 9.

f) Imprès de transferència bancària facilitat per l’Ajuntament degudament emplenat  amb les dades bancàries actualitzades. En cas d’haver-lo presentat en altres ocasions,  no serà necessari tornar-lo a presentar.

g) Declaració  de les subvencions rebudes o sol·licitades per a la mateixa finalitat  i compromís de comunicar a l’entitat local les que s’obtenguen en el futur (annex 3)

h) Autorització per obtenir informació sobre el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social (annex 4). No obstant això, l’entitat sol·licitant en podrà denegar expressament el consentiment. En aquest cas, l’entitat haurà d’aportar els certificats acreditatius d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

En el cas dels centres de Primària i Secundària de fora del municipi

i) Certificat del centre escolar que acrediti que la llista dels infants que s’adjunta al certificat  correspon a alumnat adherit al Programa de reutilització (curs 17-18), empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia.

j) Llista dels infants, empadronats al municipi de Sant Josep de sa Talaia, adherits al Programa de reutilització, en què consti el curs que realitza cada infant, el seu DNI (en cas de tenir-ne) i, si és possible,  la data de naixement. Aquesta llista s’adjunta al certificat

En el cas dels centres de Primària de del municipi de Sant Josep:

k) Certificat del centre escolar que acrediti:

-nre. de lots de llibres renovats.

-nre. de lots de llibres comprats per augment de ràtio en determinats grups d’infants adherits al Programa de reutilització (en aquest cas s’ajuntarà al certificat la llista dels infants empadronats al municipi de Sant Josep que componien els esmentats grups en el curs 16/17 i l’actual llista d’aquests grups corresponent al curs 17/18)

-nre. de lots de llibres comprats per incorporacions tardanes (en aquest cas s’adjuntarà al certificat la llista dels infants de nova incorporació)

-nre. de continguts curriculars digitals i dels equipaments ( en aquest cas s’adjuntarà la llista d’infants per als quals s’hagin adquirit continguts curriculars digitals i equipaments).

l) Llistes dels infants que s’adjunten al certificat en què es fa constar el curs que realitza cada infant, el seu DNI (en cas de tenir-ne) i, si és possible,  la data de naixement. Aquesta llista s’adjunta al certificat

En el cas dels centres de Secundària del municipi de Sant Josep:

m) Certificat del centre escolar que acrediti:

-nre. de lots de llibres nous comprats per a 1r i 2n d’ESO per al curs 17/18 (en aquest cas  s’ajuntarà al certificat la llista dels infants empadronats al municipi de Sant Josep i adherits al Programa que componien els esmentats grups en el curs 16/17 i l’actual llista d’aquests grups amb els infants empadronats adherits al Programa corresponent al curs 17/18.

-Llista dels infants de 3r i 4t d’ESO, empadronats al municipi de Sant Josep de sa Talaia, adherits al Programa de reutilització, en què consti el curs que realitza cada infant, el seu DNI (en cas de tenir-ne) i, si és possible,  la data de naixement. Aquesta llista s’adjunta al certificat

Si els documents exigits en la sol·licitud ja s’haguessin presentat a l’Ajuntament en una altra ocasió, la persona sol·licitant podrà acollir-se a l’establert en l’article 53.d) de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l’òrgan o dependència en què van ser presentats o emesos.

3. 3. Termini de presentació

El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies naturals comptats a partir de l’endemà de la publicació de l’extracte de la present convocatòria en el BOIB.

 

Sant Josep de sa Talaia, 6 de novembre de 2017

L’alcalde,

Josep Marí Ribas