Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 12311
Aprovació de la convocatòria i les bases que regulen el programa d'ajuts del Consell Insular de Menorca als ajuntaments per a la promoció de l'activitat física per a gent gran i l'activitat física adaptada per a l'any 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Feim públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de dia 23 d'octubre de 2017, va adoptar el següent acord:

Aprovar les bases i la convocatòria que han de regir el programa d'ajuts del Consell Insular de Menorca als ajuntaments per a la promoció de l’activitat física per a gent gran i l’activitat física adaptada per l’any 2017 d’acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides s'atendran amb càrrec a les partides pressupostàries i pels imports màxims que s’indiquen més avall. Aquest import únicament podrà ampliar-se en el supòsit d'aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria i que s'hagin concretat posteriorment a la seva aprovació.

Partida

Quantia màxima

34100. 4620017

10.000,00 euros

b) El termini de presentació de sol·licituds acaba quinze dies després que es publiqui aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

c) L’òrgan instructor és la tècnica d’Esports.

BASES QUE REGULEN EL PROGRAMA D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA ALS AJUNTAMENTS PER A LA PROMOCIÓ DE L’ACTIVITAT FÍSICA PER A GENT GRAN I L’ACTIVITAT FÍSICA ADAPTADA PER A L’ANY 2017

1. Objecte i finalitat

La importància de l’esport es recull en el conjunt de principis rectors de la política social i econòmica de la Constitució espanyola, i en aquest sentit l’article 43.3 estableix que els poders públics han de fomentar l’educació física i l’esport, així com facilitar l’adequada utilització del lleure. Per la seva banda, l'exposició de motius de la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears, destaca que «l’esport, entès com l’expressió de l’activitat física, reglada o no, és un bé per a la societat i cal tenir-ne cura, potenciar-lo i possibilitar que tota la ciutadania de les Illes tengui opcions de practicar-lo, de forma individual o formant part de les diferents i necessàries organitzacions esportives que el gestionen i que són igualment valorades i necessàries en la societat».

Així mateix, el seu article 3 diu que «l’activitat física i l’esport són funcions socials que contribueixen al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seva qualitat de vida».

L’objecte de les ajudes és crear una línia específica d’ajudes destinades als ajuntaments per a la promoció de l’activitat física per a gent gran i l’activitat física adaptada durant l’any 2017.

La finalitat d’aquestes ajudes és assolir els objectius de la política esportiva insular prioritzant l’accés a l’activitat física i l’esport d’aquells sectors de la població que, per raons d’edat o de capacitats, tenen més dificultats i als quals pot beneficiar la realització d’activitat física.

2. Finançament i import màxim

Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es pagaran amb càrrec a la partida pressupostària 34100 4620017 i per l’import màxim de 10.000 € que s’estableix en la convocatòria.

Quan l’import resultant de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria, aquests s'atorgaran en funció dels criteris objectius per a la concessió dels ajuts que s'estableixen en les presents bases.

 

3. Activitats subvencionades: Requisits i condicions

3.1. Poden ser objecte de subvenció les activitats següents:

- Activitat física per a gent gran

- Activitat física adaptada a les persones amb alteracions psíquiques, sensorials o motrius

S’exclouen d’aquestes ajudes les activitats compreses en el Programa Moviments, activitat física per als usuaris de les residències geriàtriques i els centres de dia de Menorca.

3.2. Les activitats subvencionades han de tenir una durada continuada mínima de 3 mesos dins l’any 2017.

4. Règim de compatibilitat amb altres ajuts

4.1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.

4.2. L’import dels ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.

5. Requisits dels beneficiaris

Poden ser-ne beneficiaris els ajuntaments de l'illa de Menorca que en el seu programa esportiu municipal ofereixin com a promotors directes o facilitin alguna de les activitats esmentades en el punt tercer d'aquestes bases.

6. Termini i presentació de les sol·licituds

La sol·licitud i tota la documentació que cal adjuntar-hi s'han de presentar en el termini de quinze dies des de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

6.1 Les sol·licituds s'han de presentar formalitzades electrònicament mitjançant el model normalitzat (imprès núm.1) que s'adjunta a aquestes bases i que es troba a la Seu electrònica www.cime.es.

6.2. A la sol·licitud s’hi ha d’adjuntar la documentació següent:

A) Documentació administrativa general

a) Nom de la persona que sol·licita l’ajut en representació de l’entitat:

  • Càrrec que ocupa dins l’entitat
  • Fotocòpia del DNI (tret que ja consti als arxius del CIM, la qual cosa s'ha de fer constar expressament)

b) Còpia del document d’identificació fiscal de l’ens local sol·licitant (CIF).

c) Declaració responsable signada pel representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques que es recullen en l’art. 13.2 de la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), en la qual consta l'apartat d'estar al corrent del pagament de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, d'acord amb el que estableix el darrer paràgraf de l'article 11 f del TLS, el model de la qual s'adjunta com a annex 1 d'aquestes bases. (Annex 1)

d) Document de designació de compte bancari de l’entitat segons el model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja constin a la Tresoreria General del CIM, cosa que s’ha de fer constar expressament. (Annex 2)

e) Declaració responsable signada pel representant de l’entitat de les ajudes rebudes per a la mateixa finalitat (inclosa en la sol·licitud).

f) Certificat de sol·licitud de l’ajut acordat per l’òrgan competent de l’ajuntament.

g) Certificat d'Intervenció en què consti que hi ha consignació pressupostària suficient per dur a terme les activitats que són objecte d'aquesta convocatòria per a l'any 2017.

S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b i d si ja consta en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud i especificar l’expedient on figura.

B) Documentació tècnica requerida per la concessió dels ajuts

a) Formulari/s de sol·licitud degudament emplenat/s (imprès núm. 2) segons el model facilitat pel Departament d'Ocupació, Projecció econòmica, Joventut i Esports del CIM.

b) Memòria tècnica i econòmica de l'any 2016, es a dir de la temporada esportiva 2015-16 i de la temporada esportiva 2016-2017 (en cas que no sigui el mateix) de cada una de les activitats per a les quals se sol·licita l'ajuda.

6.3. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c de la LPACAP, les entitats interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les entitats interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l’LPACAP).

D'acord amb l'art. 28.5 de l’LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per l’entitat interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

6.4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria l’entitat interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'entitat interessada hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'entitat interessada el presti.

6.5. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l'apartat 6.2 s’han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents: per mitjans electrònics, com a subjectes legalment prevists d'acord amb allò establert en l'art. 14.1 i 2 de la LPACAP al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei.

Si algun dels ens obligats als quals fa referència l'art. 14, apartats 2 i 3 de l’LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, se’l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb allò establert en l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

6.6 Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà del dia que es rebi el requeriment d’esmena de la sol·licitud, l’entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 68 de l’LPACAP.

7. Criteris objectius que es tindran en compte per a la concessió dels ajuts

Els criteris que es tindran en compte per a la concessió dels ajuts són els següents:

a) Nombre de beneficiaris als quals va adreçat: 1 participant = 1 punt.

Li correspon el 33,60 % de l’assignació pressupostària.

b) Personal tècnic vinculat al programa, amb titulació:

1 llicenciat = 100 punts

1 diplomat = 66 punts

1 monitor = 33 punts

Li correspon un 28,23 % de l’assignació pressupostària.

c) Nombre d’hores de programació setmanal: 1 hora setmanal = 1 punt.

Li correspon el 16,46 % de l’assignació pressupostària.

d) Nombre de mesos de duració del/s programa/es: 1 mes = 1 punt.

Li correspon un 13,71% de l’assignació pressupostària.

e) Cessió gratuïta de la instal·lació, o de monitors especialitzats, a les entitats que realitzin les activitats esmentades en el punt tercer: per cada mes de cessió a una entitat = 1 punt.

Li correspon el 8 % de l'assignació pressupostària.

8. Determinació de l'import de la subvenció

8.1. El conjunt dels criteris establerts donaran una puntuació que determinarà la quantia de l’ajut, fins a un màxim de 3.000 euros per ajuntament.

8.2. L’import de l’ajut es calcularà en funció de la puntuació obtinguda.

8.3. El preu del punt en cada criteri serà el resultat obtingut de dividir l'assignació pressupostària corresponent entre la suma del total dels punts de les entitats sol·licitants per aquest criteri.

8.4. La suma de les quantitats obtingudes per cada entitat en els diferents criteris donarà la quantitat final, i la suma de les diferents quantitats finals obtingudes per cada entitat no pot superar la quantia màxima d’aquesta convocatòria.

8.5. La quantia de l’ajuda concedida no podrà superar en cap cas el cost total de l’activitat.

9. Procediment i òrgans competents per a la concessió dels ajuts

9.1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

9.2. L’inici de l’expedient s’ha d'efectuar per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (d'ara en endavant BDNS) i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'establert en l'article 20.8 de la Llei general de subvencions.

9.3. La instrucció correspon a la tècnica d’Esports del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

9.4. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l'examen de la instructora de l'expedient.

9.5. Una vegada examinades les sol·licituds per la instructora corresponent, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del departament n’elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

9. 6. Quan la quantia de l’ajut proposat per la Comissió avaluadora sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud a fi d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

9.7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions.

10. Resolució definitiva i comunicació a les persones interessades

La resolució definitiva l'ha d'aprovar el Consell Executiu en el termini màxim de 3 mesos una vegada acabats els corresponents terminis de presentació de sol·licituds. En el cas que la convocatòria no es resolgui en el termini establert anteriorment, s’entenen desestimades totes les sol·licituds.

La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts s'ha de remetre a la BDNS i s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.

La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

11. Recursos

La resolució de la concessió o de la denegació de la sol·licitud no esgota la via administrativa i es podrà interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca en el termini d’un mes a partir de la recepció de la notificació.

12. Abonament dels ajuts

Els ajuts s’abonaran, per norma general, quan el beneficiari hagi justificat la realització de l’activitat subvencionada de conformitat amb el que estableixen aquestes bases.

L’ajuda es farà efectiva en el termini màxim de 60 dies comptats des de la data de la justificació correcta i completa de l’activitat, sempre que les disponibilitats de tresoreria ho permetin.

13. Justificació de les despeses

13.1. Els ajuntaments tenen fins dia 28 de novembre de 2017 per justificar les despeses efectuades amb càrrec a l'ajut econòmic concedit, tret que hi hagi causes excepcionals que ho impedeixin i que els ajuntaments han d’al·legar per escrit. A la vista de l’anterior, el CIM podrà ampliar el termini de justificació dels ajuts.

13.2. La documentació acreditativa que cal presentar per justificar les despeses és un certificat d’Intervenció on es faci constar el cost desglossat (ingressos i despeses) de cada una les activitats esportives realitzades durant l’any 2017 que hagin estat finançades amb la subvenció concedida.

Quan, a part de l'ajut del Consell Insular de Menorca, l’activitat s'hagi finançat amb fons propis o amb altres subvencions o recursos, en la justificació cal acreditar-ne l’import, la procedència i l'aplicació dels esmentats fons a les activitats subvencionades.

13.3. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils.

13.4. Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l’entitat subvencionada. Si, en cas contrari, la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

13.5. El Consell Insular de Menorca pot inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

14. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris:

a) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas, la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop hagin passat quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

b) Realitzar l’activitat que hagi estat objecte de subvenció en el termini màxim que s’estableixi.

c) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar la seva realització en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

d) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.

e) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

f) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.

g) Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades, i, en la mesura que sigui possible, tota la publicitat, tant escrita com oral, que es derivi de les activitats previstes i en què aparegui el logotip de suport del CIM s’ha de fer, com a mínim, en llengua catalana.

h) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si en poden afectar el cost total.

15. Revocació i reintegrament dels ajuts. Criteris de graduació de possibles incompliments

Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable.

En cas d’incompliment s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment.

 

Aquest percentatge s’ha de fixar amb l'informe previ de la instructora de l’expedient i s’ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per exigir-lo es regeixen pel que estableix l’article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.

Per tal de valorar la naturalesa de l'incompliment s'ha de tenir en compte, en tot cas el grau d’incompliment, si aquest ha estat a causa d’actuacions doloses o negligents i si hi ha hagut bona o mala fe en aquest.

La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe; en canvi, s’anirà minorant en funció del grau de compliment del projecte subvencionat i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.

En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes que estableixen l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i la resta de disposicions aplicables.

En el cas que s’hagin fet uns pagaments anticipats, l’entitat beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes més l’interès de demora comptador des que es va fer efectiu el pagament.

Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i se'ls pot aplicar la via de constrenyiment.

L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que en el seu cas siguin exigibles.

16. Infraccions i sancions

16.1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

16.2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions del que estableixen aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, d'acord amb l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

17. Altres disposicions

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que són aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les següents normes:

  • Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions
  • Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005)

Annex: Sol·licitud d'ajut per a ajuntaments per al programa de gent gran i l'activitat física adaptada - 2017 (consta en l'expedient)

Interposició de recursos

Contra aquest acord —que no exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d’un mes comptador des de l’endemà que s’hagi publicat, d’acord amb l’article 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l’article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma

Maó, (Data signatura electrònica: 30/10/17)

El secretari del Consell Execuitu

Octavi Pons Castejón