Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 12310
Aprovació de la convocatòria i les bases dels ajuts a les entitats que treballen amb varietats autòctones vegetals - 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, en sessió ordinària de 23.10.2017, adopta els acords següents:

Primer.- Aprovar les bases que han de regir la concessió d’ajuts del Consell Insular de Menorca a les entitats que treballen amb varietats autòctones vegetals.

Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2017, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior, d’acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides s'atendran amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats per aportacions expresses de tercers per a contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria.

Partida

Quantia màxima

6.41200.4890004

20.000 €

b) El termini de presentació de sol·licituds és de 10 dies naturals comptats a partir de l'endemà de publicar aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

c) L'instructor d’aquest expedient serà Antoni Allès, tècnic del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera.

d) Aprovar la composició de la Comissió Avaluadora d'aquests ajuts:

- President: Javier Ares Garcia, conseller executiu del departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera

- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament

- Vocals titulars:

- Miquel Truyol Olives, director insular de Medi Rural i Marí

- Antoni Allès de Olives, tècnic del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera

- Antoni Mercadal López, tècnic del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera

- Francisca Llabrés Riudavets, tècnica del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports

Tercer.- Remetre a la Base de Dades Nacional de Subvencions, informació sobre la present convocatòria, en els termes establerts en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, de forma prèvia a la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

BASES QUE REGEIXEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS A ENTITATS QUE TREBALLEN AMB VARIETATS AUTÒCTONES VEGETALS

1. OBJECTE

L’objecte d’aquests ajuts és participar en les despeses de les entitats que treballen amb varietats autòctones vegetals per a la realització d'activitats i projectes destinats al seu manteniment, recuperació i difusió.

2. FINALITAT

Recuperar i fomentar l'ús de la major diversitat possible de varietats autòctones de fruiters, cereals i horta de Menorca i comunicar a la societat el valor patrimonial de l'agrodiversitat.

3. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es pagaran amb càrrec a les partides i per l’import màxim que s’estableixin a la convocatòria.

4. ACTIVITATS SUBVENCIONADES: REQUISITS I CONDICIONS

1. Són objecte de subvenció les activitats següents:

- Actuacions de recerca i catalogació de varietats autòctones de Menorca d'horta, fruiters i cereals.

- Actuacions de difusió i interpretació a la població en general, realitzades en Menorca.

- Actuacions de difusió i educació ambiental a la població escolar menorquina, com serien les visites guiades, horts escolars, etc.

- Actuacions de multiplicació i manteniment del Banc de Préstec de Llavors Autòctones, ubicat a les dependències de Sa Granja – Maó.

- Estudis de les característiques agronòmiques, ecològiques, nutritives, organolèptiques, culturals, etc. d'alguna espècie o varietat autòctona.

2. Les activitats abans relacionades s’han de portar a terme entre l'1 de gener i el 2 de novembre de 2017.

3. Són despeses subvencionables les relatives a:

  • Campanyes de comunicació, anuncis, espots, vídeos promocionals, cartells...

  • Les dietes relacionades amb despeses relatives a xerrades divulgatives a la població.

  • El servei de visites guiades i l'assessorament en la creació d'horts escolars.

  • Les tasques de sembra, manteniment i multiplicació de varietats autòctones, que hauran de ser dipositades en el Banc de Préstec de Llavors Autòctones

  • El material necessari, el desplaçament, l'allotjament i la manutenció del personal encarregat dels estudis de recerca.

  • Estudis de les característiques agronòmiques, ecològiques, nutritives, organolèptiques, culturals, etc. d'alguna espècie o varietat autòctona.

5. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.

2. L’import de les subvencions o els ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.

6. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

1. Poden sol·licitar la subvenció les entitats d'àmbit agrari i social, sense ànim de lucre, legalment constituïdes i que tenguin domicili social i àmbit d'actuació dins el territori de Menorca.

2. En aquest sentit, queden excloses d'aquest procediment de concurrència competitiva, les organitzacions que no realitzin els processos electorals prevists en els seus estatuts.

3. En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art. 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l’art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

7. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s'han de presentar formalitzades electrònicament mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a ANNEX I d'aquestes bases i que es troba a la seu electrònica www.cime.es

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

Documentació administrativa

a) Còpia de l'escriptura de constitució o modificació dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent.

b) Acreditació de la representació de l'entitat.

c) Si fos necessari de conformitat amb els estatuts, s'ha d'aportar el certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda.

d) Còpia del document d’identificació fiscal del sol·licitant (NIF) i del seu representant.

e) Declaració responsable signada pel representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l’art. 10.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31-12-2005) (annex II).

f) Certificats en què consti que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social (es pot autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar el compliment d'aquestes obligacions –vegeu annex I). El sol·licitant ha d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb el Consell Insular de Menorca, aspecte que comprovarà d'ofici el Consell Insular de Menorca.

g) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu legal representant relativa a les subvencions o ajudes obtingudes o sol·licitades d’altres institucions públiques o privades per a realitzar la mateixa activitat (annex III).

h) Document de designació de compte bancari de l’empresa o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca.

i) Pressupost complet i desglossat de despeses i ingressos de l’any corrent.

j) Memòria en què es detallin i quantifiquin cada una de les activitats enumerades en el punt 4 de les bases i que es pretenen finançar amb la subvenció sol·licitada.

El document ha d'indicar, com a mínim, l'objectiu concret de l'acció i els resultats obtinguts, els recursos humans i tècnics disposats per realitzar l'acció, les metodologies fetes servir i el públic destinatari principal.

S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletres a, b, d i h en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular, la qual cosa s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud.

3. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l’LPACAP).

D'acord amb l'art. 28.5 de l’LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

5. La sol·licitud i tota la documentació transcrita en el punt 2, de la Base 7, s'han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

Si alguna entitat presenta la sol·licitud presencialment, se la requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb el que estableix l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

6. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats a partir de l’endemà d'haver rebut el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 68 de l’LPACAP.

8. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

1. Se seleccionaran totes les entitats sol·licitants que compleixin els requisits d’aquesta convocatòria i que adjuntin a la sol·licitud la documentació adient.

2. Per a les actuacions de comunicació que requereixin el trasllat de personal de fora de Menorca es destina fins a un màxim de 200 € per persona i viatge. Per a allotjament, es destina fins a un màxim de 150 € per persona i viatge. I per a dietes, es destinarà fins a un màxim de 64,40 € per persona i dia.

Per a les visites guiades o visites d'assessorament es destinarà un màxim de 60 € per sessió.

En cas que l’actuació sigui inferior a aquest import, no es pagarà més del cost de l’activitat, segons el pressupost presentat. Les despeses de personal propi de l'entitat subvencionada vinculades a les actuacions subvencionables, no s'admeten com a justificants d’aquesta convocatòria. Tampoc són subvencionables les despeses protocol·làries en menjars, refrigeris, serveis d'àpats o despeses similars.

Per a la resta d'actuacions se subvencionarà fins el 100 % del seu cost.

3. L'import màxim per cada beneficiari serà de 8.000 €.

Es destina un pressupost de 20.000 € a aquesta convocatòria.

Si l'import total sol·licitat supera el pressupost existent, es prorratejarà proporcionalment entre els sol·licitants atenent el pressupost i els criteris establerts anteriorment.

9. COMISSIÓ AVALUADORA DELS AJUTS

1. Es crea la Comissió Avaluadora dels ajuts regulats en aquestes bases.

2. L’objecte de la Comissió Avaluadora és examinar els expedients d’ajuts que han d’anar acompanyats d’informe tècnic, i emetre una proposta definitiva d’acord.

3. La Comissió Avaluadora estarà integrada pels membres següents:

- President: el conseller executiu del departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera

- Secretari/ària: un/a funcionari/ària del Departament

- Vocals:

- el director insular de Medi Rural i Marí

- tres tècnics del CIM

4. Perquè la Comissió Avaluadora s’entengui vàlidament constituïda es requerirà la presència del president i del secretari i de la meitat, almenys, dels seus membres.

10. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà d’un procediment de distribució proporcional en funció de l’import de les despeses subvencionables.

2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (d'ara en endavant BDNS) i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei general de subvencions.

3. La instrucció correspondrà a un/una tècnic/a del Departament de Medi Ambient i Reserva de Biosfera, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades, en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

4. Les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de la comissió avaluadora.

5. Una vegada examinades les sol·licituds per la comissió avaluadora, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del Departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

6. Reformulació de sol·licituds. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’òrgan instructor sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud a fi d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des de la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. No obstant l’anterior, aquest termini es podrà reduir si així s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

9. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la BDNS en compliment de l'art. 20.8 de l’LGS, i el Consell la publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears a efectes de notificació (art. 45.1 b de l'LPACAP)

11. ABONAMENT DELS AJUTS

1. Les subvencions es faran efectives en el termini màxim de 60 dies des del moment que es comprovi que la justificació presentada s'ajusta als requisits exigits en les bases de la convocatòria i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

2. La subvenció no es podrà pagar mentre el beneficiari no es trobi al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

3. Respecte a les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, cal ajustar-se al que estableix la base 13. No obstant, l'entitat beneficiària pot susbstituir els certificats que s'hi assenyalen per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions esmentades quan l'import de la subvenció concedida a la convocatòria no superi els 3.000 € (art. 11 f) TRLGSIB).

12. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

1. El termini per justificar les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció o l’ajut econòmic concedit acaba el mateix dia que acaba el termini de presentació de sol·licituds de subvenció, de manera que la justificació s'ha de presentar juntament amb aquesta, llevat que hi hagi causes excepcionals que ho impedissin i que els beneficiaris han d'al·legar per escrit. A la vista d'aquestes causes, l'òrgan competent per atorgar els ajuts podrà ampliar-ne el termini de justificació.

2. Per justificar, s’ha de presentar el compte justificatiu simplificat format per:

  • Memòria justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.
  • Relació nominativa de les despeses realitzades i dels ingressos rebuts (annex IV).
  • Documentació gràfica que acrediti la realització de l'activitat subvencionada.

3. En el cas de rebre qualsevol altra subvenció pública, s’ha de lliurar el justificant de la subvenció rebuda i el concepte pel qual s’ha rebut.

4. En la fase de comprovació de la despesa realitzada se sol·licitarà al beneficiari la presentació dels justificants que es creguin oportuns per tal d’obtenir una evidència raonable sobre l’adequada aplicació de la subvenció.

5. Si la documentació presentada és incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils (art. 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre)

6. Si la despesa justificada és inferior a l’import del pressupost sol·licitat i subvencionat, es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

7. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

8. Si un cop transcorregut el termini establert per a la justificació, aquesta no s'ha presentat, s'ha de requerir el beneficiari perquè la presenti en un termini improrrogable de 15 dies. Aquest requeriment tindrà, així mateix, la consideració d'inici de l'expedient de revocació o reintegrament que correspongui.

13. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Les entitats hauran de complir les obligacions següents:

a) Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.

b) Fer constar el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per ser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO en la realització de les activitats subvencionades (sempre que sigui vigent).

c) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop hagin passat quinze dies hàbils d’ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió.

d) Realitzar l’activitat objecte de subvenció en el termini màxim establert.

e) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establerts en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

f) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.

g) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

h) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes amb la mateixa finalitat.

i) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar el cost total.

j) Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L'acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l'Agència Tributària.

14. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENT

En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'inciarà l'expedient de revocació i consegüent reintegrament dels ajuts segons correspongui.

Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts, s'aplicaran els articles 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa aplicable.

En el cas que no sigui procedent la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l'esmentat incompliment.

Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i amb audiència prèvia al beneficiari.

En el cas que el beneficiari no justifiqui en termini l'import de la concessió atorgada, es minorarà la part de la subvenció correctament justificada amb un 1 % per cada dia de retard.

Si el benefici no fa constar, de manera expressa, el suport del CIM i el logotip de la candidatura de la UNESCO (sempre que sigui vigent), es minorarà en un 1 % l'import de la subvenció correctament justificada.

En el cas que s'hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats rebudes que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, el qual es comptarà des del pagament de la subvenció, total o parcial, fins a la data de resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.

Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i es poden exigir per la via de constrenyiment.

L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que en el seu cas siguin exigibles.

15. INFRACCIONS I SANCIONS

1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableixen el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. L’òrgan competent per imposar les sancions que derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb el que estableix l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

16. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius:

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca

Normativa general aplicable:

En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions
  • Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol)
  • Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de es Illes Balears

Annex I: Sol·licitud de participació en la convocatòria d'ajuts a les entitats que treballen amb varietats autòctones vegetals de Menorca (consta en l'expedient)

Annex II: Model de declaració responsable (consta en l'expedient)

Annex III: Declaració responsable d'altres ajuts rebuts (consta en l'expedient)

Annex IV: Relació nominativa de les despeses dels ajuts del Consell Insular de Menorca a les entitats que treballen amb varietats autòctones vegetals de Menorca, 2017 (consta en l'expedient)

Interposició de recursos

Contra aquest acord —que no exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d’un mes comptador des de l’endemà que s’hagi publicat, d’acord amb l’article 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l’article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma

  

Maó, (Data signatura electrònica: 30/10/17)

El secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón