Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 11987
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 26 de d'octubre de 2017 per la qual s’aprova la convocatòria, les bases, el barem de mèrits i la designació del Tribunal Qualificador de les proves selectives per a l’ingrés, pel torn lliure, al cos d'advocacia de l’Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Mitjançant els acords del Consell de Govern de 4 de desembre de 2015 (BOIB núm. 178, de 5 de desembre) i de 16 de desembre de 2016 (BOIB núm. 158, de 17 de desembre) es varen aprovar les ofertes públiques d’ocupació per als anys , 2015 i 2016  del personal funcionari de l’Administració general i especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Els annexos d’aquests acords inclouen les places que constitueixen l’oferta ordinària, amb indicació dels cossos i escales i les seves destinacions, i es diferencien les places que s’han de cobrir pel torn lliure de les places que s’han de cobrir pel torn de promoció interna. Així mateix, es tenen en compte les limitacions previstes en les diferents lleis de pressuposts generals de l’Estat per als anys  2015 i 2016 .

2. La regla general establerta en aquestes lleis és la de no incorporar nou personal al sector públic, amb l’única excepció d’alguns sectors en què s’estableix una taxa de reposició d’efectius, que pot variar en funció del sector o l'activitat al qual s’aplica. No obstant això, també s’estableix la previsió que en aquest límit màxim de places, derivat de la taxa de reposició d’efectius, no hi computen les places que es convoquen per proveir-se mitjançant processos de promoció interna, la qual cosa suposa poder incrementar el nombre de places que s’ofereixen per aquest torn.

3. Aquesta circumstància, prevista en els articles 21.U.3 de les lleis 22/2013, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2014 (BOE núm. 309, de 26 de desembre), i 36/2014, de 26 de desembre, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2015 (BOE núm. 315, de 30 de desembre); en l’article 20.U.4 de la Llei 48/2015, de 29 d’octubre, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2016, i en l’article 19.U.4 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2017 (BOE número 153, de 28 de juny), uns articles que tenen caràcter bàsic, suposa una restricció a la previsió de l’article 70.4 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, relativa a la possibilitat d’establir que les places reservades que quedin vacants en la promoció interna s’afegeixin a les del torn lliure.

4. Mitjançant la Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 5 de maig de 2016 (BOIB núm. 60, de 12 de maig), es varen aprovar les bases generals que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari de l’àmbit dels serveis generals previstes en les ofertes públiques d’ocupació de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. Amb posterioritat s’ha aprovat la Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 16 de setembre de 2016 per la qual s’aproven els exercicis i els temaris que s’exigiran en les proves selectives per a l’ingrés, pel torn lliure, al cos d'advocacia de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 128, de 8 d'octubre (en endavant, resolució d’exercicis i temaris).

6. Les places del cos d'advocacia de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears objecte d’aquesta convocatòria són 5 places amb destinació a l'illa de Mallorca, de les quals 4 corresponen a l'oferta pública d'ocupació de l'any 2015, i 1 a l'oferta pública d'ocupació de l'any 2016.

Per tot això, fent ús de les competències que m’atorga el punt 3.c) de l’article 6 de la Llei 3/2007, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria de proves selectives per cobrir 5 places de personal funcionari de carrera del cos d'advocacia de l’Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, pel torn lliure, i totes amb destinació a l'illa de Mallorca.

2. Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria i que s’adjunten a aquesta Resolució com a annex 1.

3. Designar el Tribunal Qualificador d’aquest procés selectiu, el qual està constituït pels membres que s’indiquen en l’annex 2 d'aquesta Resolució.

4. Fer públiques les recomanacions per tramitar les sol·licituds per participar en aquest procés selectiu, que figuren en l’annex 3 d'aquesta Resolució.

5. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la publicació, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà de la publicació, d’acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 26 d'octubre de 2017

La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques

Catalina Cladera i Crespí

       

ANNEX 1

Bases específiques de la convocatòria

1. Normativa reguladora

Aquesta convocatòria es regula per les normes següents:

a) Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, de 30 d'octubre (en endavant, TREBEP).

b) Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

c) Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears (en endavant, LFPCAIB).

d) Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

e) Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.

f) Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

g) Llei 22/2013, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2014 (BOE núm. 309, de 26 de desembre).

h) Llei 36/2014, de 26 de desembre, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2015 (BOE núm. 315, de 30 de desembre).

i) Llei 48/2015, de 29 d’octubre, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2016 (BOE núm. 260, de 30 d'octubre).

j) Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2017 (BOE núm. 153, de 28 de juny).

k) Decret 27/1994, d'11 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

l) Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

m) Decret 36/2004, de 16 d'abril, pel qual es regula l'accés, la promoció interna i la provisió de llocs de treball de persones amb discapacitat a la funció pública de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

n) Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció del personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

o) Decret 74/2016, de 23 de desembre, pel qual es regula l'Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

p) Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència de coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

q) Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 5 de maig de 2016 per la qual s'aproven les bases generals que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari de l’àmbit dels serveis generals en les ofertes públiques d’ocupació de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, incloses les ofertes públiques d’ocupació aprovades per acord del Consell de Govern per als anys 2014 i 2015, publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 60, de 12 de maig (en endavant, bases generals).

r) Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 16 de setembre de 2016 per la qual s’aproven els exercicis i els temaris que s’exigiran en les proves selectives per a l’ingrés, pel torn lliure, en el cos d'advocacia de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 128, de 8 d'octubre.

2. Places i procediment selectiu

2.1. L’objecte de la convocatòria és el proveïment de 5 places del cos d'advocacia de l’Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pel torn lliure, totes a l'illa de Mallorca.

2.2. S’estableix com a procediment selectiu el d’oposició.

Els exercicis i els temaris que han de regir en aquesta convocatòria són els que s'estableixen en la resolució que aprova els temaris i exercicis, amb les modificacions que s'introdueixen en aquesta Resolució.

3. Requisits i condicions generals de les persones interessades

Per a l'admissió a aquestes proves selectives, les persones interessades han de complir, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits generals establerts en la base 3 («Requisits i condicions generals dels aspirants») de les bases generals, amb les especificacions següents:

a) La titulació exigida per a l’accés al cos d'advocacia de l’Administració general és qualsevol de les següents: o doctorat o llicenciatura o títol universitari de grau en dret.

b) El nivell de coneixements de llengua catalana exigible per a l’accés al cos d'advocacia és el corresponent al certificat de nivell C1 (nivell de domini funcional efectiu), de conformitat amb el que estableix l’apartat 3.a) del Decret 11/2017. Els certificats han de ser els expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut.

Les persones aspirants han de posseir els requisits exigits en aquesta convocatòria el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i han de mantenir-los fins al moment de la presa de possessió com a personal funcionari de carrera.

4. Sol·licituds

4.1. Procediment

El procediment per a la presentació de sol·licituds, com també els documents que s’hi han d’adjuntar, es detallen en l'annex 3 d'aquesta convocatòria.

4.2. Termini   

El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies naturals, comptadors a partir de l’endemà que es publiqui la resolució d’aprovació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4.3. Quantia

La taxa pels drets d'examen en aquesta convocatòria és de 27,57 euros per als aspirants del torn lliure.

D’acord amb el que preveu l’article 59 bis de la Llei 11/1998, queden exemptes del pagament de la taxa les persones amb discapacitat igual o superior al 33 %.

5. Embaràs de risc o part

Si alguna de les persones aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'un embaràs de risc o de part, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagin quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menystengui el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada pel Tribunal; en tot cas, les proves hauran de dur-se a terme abans de la publicació de la llista dels aspirants que hagin superat el procés selectiu.

6. Tribunal Qualificador. Adaptació de les proves

6.1. Composició de l’òrgan de selecció

El Tribunal Qualificador està constituït per les persones que figuren en l’annex 2 d'aquesta Resolució.

El Tribunal ha d’actuar d’acord amb els principis d’objectivitat, imparcialitat, agilitat i eficàcia. Igualment, ha de vetlar pel compliment del principi d’igualtat d’oportunitats entre ambdós sexes.

La pertinença al Tribunal ho és sempre a títol individual, motiu pel qual els membres són personalment responsables del compliment estricte de les bases de la convocatòria i de la subjecció als terminis establerts per a la realització i la valoració del procés selectiu, com també del deure de sigil professional.

Correspon al Tribunal, en el desenvolupament del procés selectiu, l’aplicació i la interpretació d’aquestes bases, com també la consideració i l'apreciació de les incidències que puguin sorgir en el desenvolupament dels exercicis. Així mateix, el Tribunal podrà adoptar les decisions motivades que consideri pertinents.

Si en qualsevol moment el Tribunal té coneixement que algun aspirant no compleix algun dels requisits exigits, o si en el moment de revisar la documentació es detecten errades o falsedats en la sol·licitud que impossibilitin l’accés al cos o escala corresponent en els termes establerts en aquesta convocatòria, una vegada feta l’audiència prèvia a la persona interessada, haurà de proposar-ne l'exclusió al conseller o consellera competent en matèria de funció pública. En la proposta haurà de comunicar les inexactituds o falsedats formulades per la persona aspirant en la sol·licitud d’admissió.

El Tribunal ha d’adoptar les mesures oportunes que permetin a les persones aspirants amb discapacitat que així ho hagin indicat en la sol·licitud poder participar en les proves del procés selectiu en igualtat de condicions que la resta de persones participants.

Durant el desenvolupament de les proves, si les circumstàncies ho requereixen pel nombre de persones aspirants o l’extensió o el tipus de proves, el Tribunal titular i el suplent podran actuar de forma conjunta.

El Tribunal podrà sol·licitar a l’òrgan gestor del procés el nomenament del personal col·laborador o del personal assessor especialista que consideri necessaris per al desenvolupament de les proves. A aquest efecte, són aplicables les mateixes prohibicions de participació i les causes d’abstenció i recusació que tenen els membres dels òrgans de selecció.

A l'efecte de comunicacions i la resta d’incidències, el Tribunal té la seu a l’Escola Balear d’Administració Pública (c. del Gremi de Corredors, 10, 3r, pol. de Son Rossinyol, 07009 Palma).

6.2. Adaptacions de les proves

Els tribunals establiran les adaptacions de temps i de mitjans sol·licitades per les persones amb discapacitat que ho hagin sol·licitat i que considerin necessàries per realitzar les proves selectives, d’acord amb el que disposa el punt 8.4 de les bases generals i en la forma establerta en la base indicada. El Tribunal tindrà en compte el certificat expedit per l’equip multiprofessional corresponent de la Direcció General d’Atenció a la Dependència o l’organisme equivalent a què fa referència la base 4.3 de les bases generals.

6.3. Declaració d’aspirants aprovats

Els tribunals no poden aprovar ni declarar que ha superat l’oposició un nombre de persones superior al de places convocades per a cada una de les illes, d’acord amb l’article 52.3 de la Llei 3/2007, en concordança amb l’article 61.8 del TREBEP.

Això no obstant, amb la finalitat d’assegurar la cobertura de les places convocades, quan hi hagi renúncies d’aspirants seleccionats abans del nomenament o presa de possessió, el Tribunal elevarà a l’òrgan convocant una relació complementària de les persones aspirants que vagin a continuació de les proposades, per ordre de puntuació, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera en substitució de les qui hi renunciïn.

7. Relacions amb els ciutadans

Al llarg del procés selectiu es publicaran a la seu electrònica de l'Escola Balear d'Administració Pública (<https://oposicionscaib2018.caib.es>) tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d'aquest procés.

Addicionalment, les persones interessades poden accedir a la informació a través de la pàgina web de l'Escola Balear d'Administració Pública (<www.ebap.caib.es>).

En tot cas, només tenen efectes jurídics les comunicacions trameses pels mitjans de notificació i publicitat prevists en les bases generals i en aquesta convocatòria.

8. Fase d’oposició

8.1. Exercicis dels diferents torns d’accés

Els exercicis per a l’ingrés al cos d'advocacia de l’Administració general corresponents a l’oposició del torn lliure són els que s’indiquen en la resolució de temaris i exercicis, amb les següents especificacions:

a) El primer i el segon exercici s’han d’enregistrar, com a mínim, en format àudio, i un cop acabat els exàmens orals el Tribunal pot fer preguntes a l’opositor o opositora durant un temps màxim de deu minuts sobre aspectes fonamentals dels temes que s’hagin desenvolupat.

b) En el tercer i en el quart exercici, ambdós de caràcter pràctic, els aspirants hauran de resoldre un cas pràctic, que serà escollit per sorteig públic d’entre un mínim de cinc alternatives diferents, i només poden fer ús dels texts legals, sense comentar, que considerin necessaris. Si el nombre d’aspirants presentats i els mitjans tècnics ho permeten, els exercicis pràctics es faran amb ordinador i el Tribunal posarà a disposició dels examinands les normes legals en format electrònic, la qual cosa serà comunicada oportunament a la pàgina web <http://oposicions.caib.es>.

8.2. Ordre d’actuació de les persones que participen en l’oposició

L'ordre d'examen en el cas dels exercicis orals ve determinat per les lletres NS corresponents al primer llinatge de la primera persona admesa, segons el resultat del sorteig duit a terme en la Mesa Sectorial de Serveis Generals el 29 d’abril de 2016.

8.3. Qualificació dels exercicis

Cada membre del Tribunal qualificarà a cadascun dels opositors entre 0 i 10 punts, i s’eliminarà la nota més alta i la més baixa, de manera que la qualificació final de cada exercici serà la mitjana aritmètica de les restants.

La qualificació dels exercicis la realitzarà el Tribunal Qualificador, d’acord amb els criteris següents:

a) En el primer i el segon exercici es valorarà l’amplitud i la comprensió dels coneixements, l’ordre i la claredat de l’exposició, i la capacitat d’expressió oral.

b) En el tercer i el quart exercici es valoraran els coneixements exposats, la formació jurídica, la capacitat d’argumentació jurídica i el raonament lògic, la interpretació correcta de la normativa aplicable al supòsit plantejat, així com la claredat i l’ordre de les idees i la qualitat de l’expressió escrita.

9. Calendari i desenvolupament dels exercicis

Els exercicis s’han de desenvolupar d’acord amb el calendari següent:

• Primer exercici: de l'1 al 30 de març de 2018.

• Segon exercici: de l'1 al 30 de maig de 2018.

• Tercer exercici: de l'1 al 30 de juny de 2018.

• Quart exercici: de l'1 al 30 de juliol de 2018.

 

10. Resultat de l’oposició i ordre final de prelació de les persones aspirants del torn lliure

10.1. Resultat de l’oposició

La relació d’aspirants que hagin superat l’oposició, que no pot contenir un nombre de persones superior al de places convocades pel torn lliure, quedarà determinada per la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l’oposició (suma ordenada de les qualificacions).

10.2. Ordre de prelació final

L’ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat l’oposició pel torn lliure vindrà determinat per la suma de:

a) La puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis eliminatoris.

b) La valoració dels mèrits  següents:

• Certificat de nivell C2 de coneixement de llengua catalana o equivalent: 1 punt.

• Certificat de coneixements específics de llenguatge administratiu: 0,5 punts.

La suma de la puntuació obtinguda en el conjunt de l’oposició, més la suma de les puntuacions obtingudes en la valoració dels mèrits assenyalats en aquest apartat, determinarà l’ordre final de prelació de les persones aprovades.

L’acreditació de mèrits s’ha d’efectuar mitjançant la presentació dels documents originals o de les fotocòpies compulsades corresponents. S’han de presentar en el Registre General de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), en el de la conselleria competent en matèria de funció pública o en qualsevol altra de les formes que estableix l’article 16.4 de la Llei Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de deu dies naturals, comptadors a partir de l’endemà de la publicació esmentada en la base 10.4.2 de les bases generals. En cap cas, no es poden valorar mèrits que no hagin estat presentats en aquest termini. Els mèrits s’han d’acreditar i valorar amb referència a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds per participar en l’oposició. 

11. Desempats

En cas d’empat, s’aplicaran els criteris de desempat establerts en la base 10.3 de les bases generals per als processos selectius derivats de les ofertes públiques d’ocupació de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als anys 2014, 2015, 2016 i 2017.

12. Publicació de la llista d’aspirants que hagin superat el procés selectiu i adjudicació de llocs de treball

12.1. Publicació llista d’aspirants seleccionats i presentació de documents

La resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques que ordeni la publicació de les llistes d’aspirants que hagin superat les proves selectives per a l’ingrés al cos d'advocacia contindrà la relació de llocs de treball que s’ofereixin.

En el termini de vint dies naturals, comptadors des de l’endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques per la qual es faci pública la relació de les persones aspirants que superin el procés selectiu, les persones seleccionades hauran de presentar, en el Registre General de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), en el de la conselleria competent en matèria de funció pública o en qualsevol altra de les formes que estableix l’article 16.4 de la Llei Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els documents indicats en la base 13.1 de les bases generals, i hauran de comunicar l’ordre de preferència dels llocs de treball oferts.

12.2. Incompliment dels requisits

Si no es presenta la documentació dins el termini fixat, llevat de casos de força major, que han de ser degudament acreditats i, si escau, apreciats per l’Administració mitjançant una resolució motivada, o si en el moment d'examinar-se la documentació es dedueix que hi manca algun dels requisits exigits, la persona interessada no podrà ser nomenada funcionari o funcionària de carrera i restaran anul·lades les seves actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.

12.3. Adjudicació dels llocs de treball

L’adjudicació es farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.

 

13. Nomenament i presa de possessió

13.1 Nomenament

Una vegada revisada i conforme la documentació a què fa referència la base anterior, les persones que hagin superat les proves selectives seran nomenades, per resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques, personal funcionari de carrera del cos d'advocacia de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquesta resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

13.2. Presa de possessió

La presa de possessió s’efectuarà en la forma establerta en la base 14.3 de les bases generals, en el termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la resolució esmentada, sens perjudici de l’aplicació del que disposa el paràgraf segon de l’article 37 del Decret 27/1994.

14. Permanència en la destinació

Els funcionaris i funcionàries que obtenguin destinació definitiva no podran participar en els procediments de provisió de llocs de treball durant un termini mínim de dos anys, comptadors des del dia en què prenguin possessió del lloc de treball, de conformitat amb l’article 3.7 del Decret 33/1994.

Tampoc no podran participar, durant el període d’un any, en les convocatòries per atorgar comissions de serveis, excepte si hi ha hagut una primera convocatòria de la comissió de serveis corresponent a un lloc de prefectura orgànica que hagi quedat deserta per no haver-hi funcionaris o funcionàries de carrera que compleixin els requisits establerts.

15. Publicació de la composició de les borses d’interins

Borses d’interins

En aquestes borses únicament s’integraran els aspirants que hagin aprovat almenys el primer exercici obligatori de la convocatòria pública de selecció corresponent.

L'ordre de prelació de les persones aspirants a la borsa i la seva publicitat s'ha d'establir d'acord amb el reglament que regula el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb les especificats pròpies establertes en el Decret 74/2016.

              

ANNEX 2

Tribunal Qualificador de les proves selectives per a l’ingrés al cos d'advocacia

President/a: designat per la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques entre juristes de prestigi reconegut

Titular: Juana María Servera Martínez

Suplent: José Ramón Ahicart Sanjosé

Vocals:

- Primer/a. Un funcionari de carrera del cos d'advocacia de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, designat per sorteig.

Titular: Jesús García Garriga

Suplent: Ramón Rosselló Lozano

- Segon/a. Un catedràtic o professor titular d’universitat, de disciplines jurídiques, designat pel rector de la Universitat de les Illes Balears.

Titular: Magdalena Llompart Bennassar

Suplent: Carmen Tomás-Valiente Lanuza

- Tercer/a. Un magistrat, preferentment de l’àmbit contenciós administratiu, designat pel Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.

Titular: Pablo Delfont Maza

Suplent: Fernando Socías Fuster

- Quart/a. Un lletrat del Parlament de les Illes Balears o un funcionari de carrera d’un cos, escala o subescala que tengui atribuïdes funcions de representació i defensa d’alguna administració o institució, a proposta del màxim responsable de l’òrgan al qual pertanyi.

Titular: Esperança Munar Pasqual

Suplent: Lluís Isern Estela

Secretari/ària: designat pels membres del Tribunal entre els vocals.

            

ANNEX 3

Instruccions per tramitar les sol·licituds

1. Opcions per cos, escala i/o especialitat i illa

Les persones aspirants als processos selectius han de presentar la sol·licitud per participar en les proves selectives sempre que compleixin els requisits per participar-hi.

2. Presentació

Les sol·licituds per participar en les proves selectives s’han de presentar en el Registre General de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), en el de la conselleria competent en matèria de funció pública o en qualsevol altra de les formes que estableix l’article 16.4 de la Llei Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Aquestes sol·licituds s’han d’ajustar al model oficial establert, disponible a la pàgina web <http://oposicions.caib.es>, d’acord amb les instruccions que s’indiquin en cada convocatòria específica, amb les indicacions següents:

2.1. Sol·licitud telemàtica

La persona interessada té la possibilitat de pagar la taxa i emplenar el model de sol·licitud de forma telemàtica sempre que disposi de DNI electrònic o d'un certificat digital vàlid, o si es tracta de personal que treballa al servei del Govern de les Illes Balears o organismes autònoms que ja disposa d'usuari d'accés a xarxa. En aquests casos, pot pagar la taxa, emplenar la sol·licitud i registrar-la de forma telemàtica.

Per a això, la persona interessada ha d’accedir al Portal de l’Opositor (<http://oposicions.caib.es>) i crear una nova sol·licitud. A continuació ha d’emplenar el formulari de dades de la persona sol·licitant i l’apartat de documentació al·legada. Ha de seguir les passes que indica el programa, pagar la taxa telemàticament i finalitzar el procés. El sistema li assignarà un número de registre vàlid i la sol·licitud, sense cap més tràmit, constarà com a presentada correctament sempre que el sistema hagi pogut validar automàticament el certificat de català expedit per l'EBAP o per la conselleria competent en matèria de política lingüística que consti en el seu expedient personal; altrament, el sistema no podrà validar el certificat i caldrà presentar-lo sense que es pugui dur a terme la sol·licitud telemàtica.

2.2. Sol·licitud semitelemàtica: avançament de la sol·licitud manual per via telemàtica

La persona interessada que no disposi de DNI electrònic o d'un certificat digital vàlid pot emplenar el model de sol·licitud de forma telemàtica i pagar la taxa . Un cop finalitzat el procés en la web (<http://oposicions.caib.es>), el sistema li assignarà un número de preregistre. A continuació, la persona interessada haurà d’imprimir la sol·licitud, signar-la i presentar-la, juntament amb la documentació requerida (certificat de català i DNI, només en el cas que no s'hagi donat el consentiment exprés a fi que l'Administració consulti i comprovi el DNI, i en el cas de persones amb discapacitat, el certificat d'aptitud i/o adaptació i resguard de pagament de la taxa), en el Registre de l’EBAP, en el de la conselleria competent en matèria de funció pública o d’acord amb alguna altra de les formes que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La sol·licitud no serà vàlida fins que no s’hagi presentat degudament, d’acord amb el paràgraf anterior.

2.3. Sol·licitud manual

Si la persona interessada no pot emplenar ni avançar la sol·licitud per via telemàtica, els impresos de sol·licitud per participar en la convocatòria estan a la seva disposició a l’EBAP, a totes les conselleries, als consells insulars i a la web del Govern <http://oposicions.caib.es>.

La persona interessada ha d’emplenar el formulari amb les dades corresponents a cada apartat i, a continuació, l’ha d’imprimir, l’ha de signar i l’ha de presentar, juntament amb la documentació requerida (vegeu el punt 4 d'aquest annex), en alguns dels llocs que s'indiquen en l’apartat anterior.

Per pagar la taxa, la persona interessada ha d’entrar a la web de l’Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB) i pot imprimir el document model 046, o bé recollir l’imprès a les dependències de l’EBAP. Les entitats col·laboradores on es pot fer el pagament són Banca March, Caixabank “La Caixa” i BMN Banco Mare Nostrum.

En tot cas, el justificant del pagament de la taxa s’ha d’adjuntar a la sol·licitud de participació en el procés selectiu, i s’ha d’identificar el pagador d’aquesta taxa, el nom del qual ha de coincidir amb el de la persona aspirant a participar a les proves.

3. Termini

El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies naturals, comptadors a partir de l’endemà que es publiqui la resolució d’aprovació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

4. Formalització de la sol·licitud i presentació de documentació

En les sol·licituds, que han d'estar degudament emplenades, els aspirants hauran de fer menció expressa que compleixen tots els requisits i les condicions que s’exigeixen en cada cas, i hauran d’al·legar la titulació que posseeixen i que els habilita per accedir al cos, escala o especialitat a què opten.

Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades han d’adjuntar el següent:

a) Fotocòpia del DNI o, en cas de no posseir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la identitat.

Les persones aspirants, en comptes de presentar el DNI, poden donar el consentiment exprés a fi que l’Administració consulti i comprovi les dades i els documents necessaris, d’acord amb el que disposa l’article 3.2 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius.

b) Resguard acreditatiu del pagament dels drets d’examen segons la via seleccionada (semitelemàtica o manual). Els drets d’examen són de 27,57 euros per als aspirants del torn lliure del cos de l'advocacia. D'acord amb l'article 59 bis de la Llei 11/1998, queden exempts del pagament de la taxa les persones amb discapacitat igual o superior al 33 %.

c) Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana d’acord amb el Decret 11/2017. Les persones interessades que hagin optat per la sol·licitud manual o d'avançament de la sol·licitud manual per via telemàtica han de presentar una fotocòpia compulsada del certificat que acrediti tenir, com a mínim, el nivell C1 de coneixements de llengua catalana en la forma que preveu l’article 2 del Decret 11/2017. Les persones que hagin accedit a la presentació telemàtica no caldrà que presentin el certificat de català.

d) Per a les persones amb discapacitat igual o superior al 33 %, un certificat dels equips multiprofessionals de la Direcció General de Dependència o l’organisme públic equivalent sobre les condicions personals d’aptitud per exercir les funcions corresponents a la plaça a la qual la persona candidata aspiri, que haurà d’expressar que està en condicions de complir les tasques fonamentals del lloc de treball al qual aspira, mitjançant les adaptacions necessàries d’aquest lloc de treball i de les proves d’accés, si corresponen a judici de l’Administració, i respectant en tot cas els principis de mèrit i capacitat.

5. Comprovació dels requisits

L’Administració ha de comprovar d’ofici que els aspirants del torn de promoció interna compleixen el requisit d’haver prestat serveis efectius durant un període mínim de dos anys com a personal funcionari de carrera en el cos o escala des del qual promocionen.

Si en qualsevol moment del procés selectiu, els tribunals s'assabenten que algun dels aspirants no compleix un o diversos requisits dels que exigeix la convocatòria corresponent, o si de la revisió de la documentació acreditativa resulta que la sol·licitud presenta errors o falsedats que impossibiliten l’accés als diferents cossos, escales o especialitats de la convocatòria de què es tracti, una vegada feta l’audiència prèvia a la persona interessada, el tribunal corresponent haurà de proposar-ne l’exclusió al conseller o consellera competent en matèria de funció pública, a qui haurà de comunicar les causes que justifiquen la proposta, a fi que resolgui el que sigui procedent.

6. Formularis de sol·licitud

Els impresos de les sol·licituds per participar en les proves selectives estaran a disposició dels interessats a l’EBAP, a totes les conselleries, als consells insulars i al web del Govern (<http://oposicions.caib.es>).

Atès que es preveu una elevada participació en els diferents processos selectius, es recomana emplenar les sol·licituds a través d’Internet, a l’efecte d’agilitar-ne la gestió, d’acord amb les instruccions següents:

• La pàgina web <http://oposicions.caib.es> ofereix la possibilitat d’emplenar i imprimir les sol·licituds a través d’Internet.

• La persona interessada ha d’emplenar el formulari amb les dades corresponents a cada apartat, seguint les instruccions que s’indiquen en el formulari. El sistema comprovarà la coherència de les dades introduïdes, per a la qual cosa indicarà els errors amb relació a la convocatòria corresponent.

La sol·licitud no telemàtica emplenada s’ha d’imprimir i s’ha de presentar de conformitat amb el que estableix la base 6.2 de les bases generals, juntament amb la documentació que s’indica en la base 4.4 de les bases esmentades. 

7. Pagament electrònic de la taxa dels drets d’examen per a les sol·licituds manuals

Es podrà emplenar el document d’ingrés per al pagament de la taxa de drets d’examen a la pàgina web <http://oposicions.caib.es>.

L’aplicació mostrarà el model corresponent a la liquidació de la taxa i la persona interessada haurà d’emplenar el formulari amb les dades de l’operació que se li demanin.

A continuació, la persona usuària podrà imprimir el document i fer el pagament en una de les entitats col·laboradores que figuren en el model, o fer el pagament telemàtic, mitjançant banca electrònica, sempre que la persona interessada tengui un compte operatiu per via telemàtica en una de les entitats bancàries els anagrames de les quals apareixen en la pantalla.

L’aplicació indicarà també la forma de dur a terme aquest pagament electrònic.

Una vegada que el pagament s’hagi fet correctament, cal incorporar el justificant del pagament efectuat en el model del document d’ingrés.

En tot cas, el justificant del pagament de la taxa s’ha d’adjuntar a la sol·licitud de participació a les proves selectives.

8. Informació estadística del Pla d'Igualtat del Personal de Serveis Generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i enquesta de satisfacció

Totes les persones aspirants que emplenin la sol·licitud rebran un missatge que les remetrà a una adreça electrònica en què se'ls demanarà que emplenin un formulari anònim amb informació estadística exigida en el Pla d'Igualtat del Personal de Serveis Generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

La contestació d'aquest qüestionari és voluntària, i les dades que s'obtenguin seran tractades de forma anònima i només a efectes estadístics.

La informació sol·licitada en aquest qüestionari ha de servir per obtenir informació encaminada a millorar els processos selectius de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i a complir els objectius del Pla d'Igualtat de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També està previst fer una enquesta de satisfacció sobre el procés de selecció entre totes les persones que presentin una sol·licitud i participin en la convocatòria. Per a això s'utilitzarà el correu electrònic facilitat per les persones interessades. La participació en aquesta enquesta igualment és de caràcter voluntari i pretén disposar d'informació per millorar futurs processos d'aquestes característiques.

Documents adjunts