Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 11981
Acord del Consell de Govern de 27 d’octubre de 2017 de modificació de l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada habituals de treball
Versió PDF
El 4 de febrer de 2017 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 15 l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada habituals de treball. Aquests col·lectius són els següents:
Facultatius superiors, facultatius tècnics i agents de medi ambient amb funcions d’extinció d’incendis.
Personal adscrit al Departament d’Emergències de la Direcció General d’Emergències i Interior de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, en relació, exclusivament, amb la prevenció, la gestió i la direcció d’emergències.
Personal adscrit al Gabinet de la Presidència.
Xofers de la presidenta i dels consellers.
Personal adscrit a la Direcció General de Desenvolupament Tecnològic amb funcions d’operativa i manteniment de la xarxa i dels sistemes informàtics corporatius.
Personal adscrit a la Direcció General de Salut Pública i Participació amb funcions d’inspecció o laboratori.
Personal facultatiu superior que té funcions relacionades amb el Servei d’Epidemiologia de la Direcció General de Salut Pública i Participació, només en els casos en què s’hagi declarat un cas d’alerta sanitària i durant el temps que duri.
Personal adscrit a l’Agència Tributària de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb els serveis efectius prestats en la campanya Renda Àgil durant els mesos de maig, juny i juliol de cada any.
L’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 també disposa que la meritació de les gratificacions corresponents a favor del personal funcionari integrat en els col·lectius esmentats requereix, en tot cas, que l’òrgan competent de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o de l’entitat instrumental motivi la impossibilitat material de la compensació dels serveis extraordinaris amb temps de descans, i que es compleixin la resta de tràmits que, amb aquesta finalitat, estableix el Decret 85/1990, de 20 de setembre, pel qual es regula el règim retributiu dels funcionaris al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Aquest Acord es va modificar mitjançant l’Acord del Consell de Govern de 10 de març de 2017 (BOIB núm. 30, d’11 de març), que va ampliar la relació dels col·lectius de personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada habituals de treball. Així, s’hi varen incorporar els col·lectius següents:
Personal adscrit al Servei d’Atenció a la Ciutadania de la Secretaria General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació fins al 31 de març de 2017.
Personal adscrit als processos de liquidació gestionats pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears durant l’any 2017.
Personal de Ports de les Illes Balears adscrit als serveis següents:
a) El servei de practicatge que hagi de fer el personal que presta serveis com a pràctic, patró i/o mariner de l’embarcació del servei fora de l’horari o jornada habitual establerts en la planificació aprovada per complicacions derivades d’operatives dels vaixells.
b) La prestació dels serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina, d’acord amb la planificació aprovada, que hagi de fer el personal que presta serveis als ports comercials per complicacions derivades de les operatives dels vaixells de línies regulars (Ciutadella i Sant Antoni de Portmany) o creuers degudament autoritzats.
c) La prestació dels serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina als ports de gestió directa que es facin per prevenir o reparar sinistres i altres danys extraordinaris i urgents i els que es facin per motius d’emergència, catàstrofe o calamitat pública.
d) La prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina per fer inspeccions, comprovacions o denúncies relatives a ocupacions de la zona del servei del port en horari nocturn, a partir de les 22 hores, amb motiu d’esdeveniments i activitats de tercers prèviament autoritzats per Ports de les Illes Balears que obliguin a prolongar la jornada i que requereixin de la presència física de personal al port per dur a terme funcions de control i vigilància de l’activitat autoritzada.
Posteriorment, l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 es va modificar mitjançant l’Acord del Consell de Govern de 7 de juliol de 2017 (BOIB núm. 83, de 8 de juliol), que va ampliar la relació dels col·lectius de personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada habituals de treball. Així, s’hi va incorporar el personal adscrit al Servei de Renda Social Garantida de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació fins al 30 de novembre de 2017.
L’article 12.1 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que correspon a l’Escola Balear d’Administració Pública (en endavant, EBAP) la formació, la capacitació i el perfeccionament del personal al servei de l’Administració autonòmica i de les entitats que en depenen, com també la gestió dels procediments de selecció i de promoció del personal.
L’article 4.2 dels Estatuts de l’Escola Balear d’Administració Pública, aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d’abril, preveu com un dels objectius fonamentals de l’EBAP la gestió dels processos de selecció i promoció del personal al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i dels organismes autònoms, convocats per la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública, com també l’assessorament i, si escau, l’encàrrec de gestió per a la selecció i la promoció del personal de la resta d’administracions del seu àmbit territorial.
Després d’una sèrie d’anys sense que hi hagi hagut convocatòria de processos selectius, es fa necessari convocar un procés selectiu que aglutini les ofertes públiques aprovades pel Consell de Govern dels exercicis de 2014, 2015, 2016 i 2017, que en total sumen 395 places.
Per dur a terme un procés d’aquesta envergadura es requereix una gran disponibilitat de recursos humans i materials. Per mitjà del Servei de Selecció i Provisió, l’EBAP s’encarregarà de la supervisió i el control de tot el procés i durà a terme la coordinació amb els tribunals de cada cos i especialitat. Aquest fet suposa haver de desenvolupar les seves tasques fora de l’horari habitual de treball, com en el cas de la cobertura de la gestió dels exàmens que, prioritàriament, es faran durant els caps de setmana.
Es considera que serà necessària la prestació de serveis extraordinaris del personal de l’EBAP i de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques que formi part o doni suport al Servei de Selecció i Provisió durant la preparació i el desenvolupament del procés selectiu esmentat.
Per aquest motiu, i atès que la possibilitat de dur a terme la compensació d’hores extraordinàries de feina amb temps de descans resulta incompatible amb les necessitats del servei, es considera convenient modificar l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 i ampliar la relació dels col·lectius funcionarials als quals es permet fer serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada laboral habituals, per tal d’incorporar-hi el personal de l’EBAP i de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques que formi part o doni suport al Servei de Selecció i Provisió durant la preparació i el desenvolupament del procés selectiu esmentat abans.
D’altra banda, s’aprofita aquesta modificació per actualitzar els col·lectius respecte dels quals ja han transcorregut les circumstàncies excepcionals i transitòries que motivaren la seva incorporació a l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017, i en aquest sentit s’elimina la referència al col·lectiu del personal adscrit al Servei d’Atenció a la Ciutadania de la Secretaria General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.
Per tot això, el Consell de Govern, a proposta de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, en la sessió de 27 d’octubre de 2017 adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:
Primer. Modificar l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 pel qual s’estableixen els col·lectius de personal funcionari al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les entitats instrumentals integrants del sector públic autonòmic exceptuats de la suspensió de la concessió de gratificacions per raó de la prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o la jornada habituals de treball, en el punt primer, que queda redactat de la manera següent:
Facultatius superiors, facultatius tècnics i agents de medi ambient amb funcions d’extinció d’incendis.
Personal adscrit al Departament d’Emergències de la Direcció General d’Emergències i Interior de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, en relació, exclusivament, amb la prevenció, la gestió i la direcció d’emergències.
Personal adscrit al Gabinet de la Presidència.
Xofers de la presidenta i dels consellers.
Personal adscrit a la Direcció General de Desenvolupament Tecnològic amb funcions d’operativa i manteniment de la xarxa i dels sistemes informàtics corporatius.
Personal adscrit a la Direcció General de Salut Pública i Participació amb funcions d’inspecció o laboratori.
Personal facultatiu superior que té funcions relacionades amb el Servei d’Epidemiologia de la Direcció General de Salut Pública i Participació, només en els casos en què s’hagi declarat un cas d’alerta sanitària i durant el temps que duri.
Personal adscrit a l’Agència Tributària de les Illes Balears en relació, exclusivament, amb els serveis efectius prestats en la campanya Renda Àgil durant els mesos de maig, juny i juliol de cada any.
Personal adscrit als processos de liquidació gestionats pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears durant l’any 2017.
Personal de Ports de les Illes Balears adscrit als serveis següents:
a) El servei de practicatge que hagi de fer el personal que presta serveis com a pràctic, patró i/o mariner de l’embarcació del servei fora de l’horari o jornada habitual establerts en la planificació aprovada per complicacions derivades d’operatives dels vaixells.
b) La prestació dels serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina, d’acord amb la planificació aprovada, que hagi de fer el personal que presta serveis als ports comercials per complicacions derivades de les operatives dels vaixells de línies regulars (Ciutadella i Sant Antoni de Portmany) o creuers degudament autoritzats.
c) La prestació dels serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina als ports de gestió directa que es facin per prevenir o reparar sinistres i altres danys extraordinaris i urgents i els que es facin per motius d’emergència, catàstrofe o calamitat pública.
d) La prestació de serveis extraordinaris fora de l’horari o jornada habituals de feina per fer inspeccions, comprovacions o denúncies relatives a ocupacions de la zona del servei del port en horari nocturn, a partir de les 22 hores, amb motiu d’esdeveniments i activitats de tercers prèviament autoritzats per Ports de les Illes Balears que obliguin a prolongar la jornada i que requereixin de la presència física de personal al port per dur a terme funcions de control i vigilància de l’activitat autoritzada.
Personal adscrit al Servei de Renda Social Garantida de la Direcció General de Planificació i Serveis Socials de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació fins al 30 de novembre de 2017.
Personal de l’Escola Balear d’Administració Pública i de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques que formi part o doni suport al Servei de Selecció i Provisió en relació, exclusivament, amb els serveis efectius prestats durant la preparació i el desenvolupament del procés selectiu corresponent a les ofertes públiques dels exercicis de 2014, 2015, 2016 i 2017.
Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 27 d’octubre de 2017
La secretària del Consell de Govern
Pilar Costa i Serra