Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA

Núm. 11948
Resolució de la directora general de Comerç i Empresa per la qual es concedeixen i deneguen les subvencions destinades a projectes d’internacionalització d’empreses de les Illes Balears, d’acord amb la Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria de 29 de juny de 2017 (BOIB núm. 85, de 13 de juliol), modificada per la Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria de 5 d’octubre de 2017 (BOIB núm. 125, de 12 d’octubre)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El dia 13 de juliol de 2017, es va publicar en el BOIB núm. 85 la Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria de 29 de juny de 2017 per la qual s’aprova la convocatòria per concedir subvencions destinades a projectes d’internacionalització d’empreses de les Illes Balears.

2. El dia 28 de setembre de 2017, la directora general de Comerç i Empresa va dictar la Proposta de resolució de concessió de la subvenció a les entitats que figuraven en l’annex 1 i la proposta de denegació de la subvenció a les entitats que figuraven en l’annex 2. En aquesta proposta es concedia un termini de 10 dies perquè les entitats poguessin presentar les al·legacions que considerassin oportunes.

3. El dia 3 d’octubre de 2017, es va publicar, en la pàgina web i en el tauler d’anuncis de la Direcció General de Comerç i Empresa, la Proposta de resolució a la qual es fa referència en l’apartat anterior.

4. El dia 5 d’octubre de 2017, el conseller de Treball, Comerç i Indústria va dictar la correcció de l’error observat en la Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria de 29 de juny de 2017. Aquesta correcció es va publicar en el BOIB núm. 125, de 12 d’octubre de 2017.

5. El dia 9 d’octubre de 2017, es va registrar d’entrada a la Direcció General de Política Industrial-Udit Ciutadella un escrit d’al·legacions de la senyora Yolanda Febrer Borràs, en el qual explicava l’errada evidenciada en el certificat emès per l’Agència Tributària i n’aportava el corresponent, el qual certifica el compliment rigorós i fefaent de les seves obligacions fiscals i tributàries.

6. Ateses les al·legacions presentades, es consideren acceptades i, per tant, es concedeix la subvenció a la senyora Febrer Borràs per un import de 4.496,245 €, tal com figura en l’annex 1.

7. El dia 18 d’octubre de 2017, va finalitzar el termini d’al·legacions. No se’n va rebre cap altra sobre això dins el termini indicat i pertoca dictar la resolució de concessió i denegació en els termes que indiquen els annexos que acompanyen aquesta Resolució.

Fonaments de dret

1. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).

2. El Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental en els procediments administratius (BOIB núm. 21, de 12 de febrer).

3. El Decret 75/2004, de 27 d’agost, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 31 de setembre).

4. L’Ordre de la consellera de Comerç, Indústria i Energia de 8 d’abril de 2008 per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de comerç i serveis (BOIB núm. 52, de 17 d’abril).

5. L’article 2.7 del Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d'agost), modificat pel Decret 1/2016, de 16 de febrer (BOIB núm. 23, de 28 de febrer), que atribueix a la Direcció General de Comerç i Empresa el foment en matèria de comerç i empresa.

6. La Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria, de 13 de juliol de 2015, de delegació de competències i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria (BOIB núm. 105, de 14 de juliol).

7. La Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria de 29 de juny de 2017 per la qual es convoquen subvencions per a projectes d’internacionalització d’empreses de les Illes Balears per a l’any 2017 (BOIB núm. 85 de 13 de juliol).

8. La Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria de 5 d’octubre de 2017 de correcció d’errors observats en la Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria de 29 de juny de 2017 (BOIB núm. 125 de 12 d’octubre).

Per tot això, vista la Proposta de resolució de la directora general de Comerç i Empresa, dict la següent:

Resolució

1. Aprovar la concessió d’una subvenció a les entitats que figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució.

2. Denegar la concessió d’una subvenció a les entitats que figuren en l’annex 2 d’aquesta Resolució.

3. Autoritzar i disposar una despesa per un import total de 25.571,245 € a favor de les entitats que figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució, amb càrrec a la partida pressupostària 19301 761A02 47000 00 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici 2017.

4. El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada dictada la resolució corresponent i justificada de manera suficient la realització de l’activitat subvencionada, mitjançant la presentació de la documentació a la qual es fa referència en l’apartat onzè de la resolució de la convocatòria.

5. Les inversions objecte de les sol·licituds han d'estar executades i pagades en el període comprès entre l’1 de gener de 2017 i el 31 d’octubre de 2017 (ambdós inclosos).

6. El termini per a justificar la realització de les activitats subvencionades en cap cas pot ser posterior al 31 d’octubre de 2017. El termini per presentar la documentació justificativa és fins al 15 de novembre de 2017.

7. La falta de justificació en els termes i dins els terminis que estableix aquesta Resolució, la modificació del projecte presentat sense que aquesta Conselleria l’hagi aprovada prèviament, com també la desviació de les subvencions o l’aplicació diferent a la que estableix la norma, determinen la revocació de la subvenció.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Comerç i Empresa en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver rebut la notificació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 26 d'octubre de 2017

La directora general de Comerç i Empresa
Per delegació del conseller de Treball, Comerç i Indústria (BOIB 105/2015)
Maria Pilar Sansó Fuster

 

 

Annex 1

Beneficiaris de la subvenció

NÚM. EXP.

NOM

VALORACIÓ COMISSIÓ

INVERSIÓ ELEGIBLE

IMPORT SUBVENCIÓ

INTER- 2/17

VINS NADAL, SL

40

 2.970,00

 1.485,00

INTER- 4/17

LICORISTAS REUNIDOS, SL

40

 13.000,00

 6.000,00

INTER- 5/17

YOLANDA FEBRER BORRÀS

30

 8.992,49

 4496,245

INTER- 7/17

ANTONIO SAMPOL SAMPOL

40

 2.880,00

 1.440,00

INTER- 8/17

COOP. INSULAR GANADERA DE MENORCA

33

 14.293,64

 6.000,00

INTER- 9/17

HUGUET RAJOLES HIDRÀULIQUES, SL

60

 300€

 150€

INTER- 10/17

GALERIES VICENÇ, SAU

85

 12.380

 6.000,00

 

Beneficiaris de la subvenció als quals es redueix el pressupost presentat

NÚM. EXP.

NOM

VALORACIÓ COMISSIÓ

INVERSIÓ ELEGIBLE

INVERSIÓ NO ELEGIBLE

 SUBVENCIÓ

 OBSERVACIONS

INTER- 2/17

VINS NADAL, SL

40

2.970

 2700

1.485

No elegible: FACTURA 2, ACCIONES 2018

INTER-8/17

COOP. INSULAR GANADERA DE MENORCA

33

 14.293,64

 2637,05

6.000,00

No elegible: SERVEIS SISTEMES AUTOCONTROL I AUDITORIA RS

INTER- 9/17

HUGUET RAJOLES HIDRÀULIQUES, SL

60

300

 31.000

 150,00

No elegible: FACTURAS VINCULADAS ART 38.7 D) DL 2/2005

INTER- 10/17

GALERIES VICENÇ, SAU

85

 12.380

 11.050,0

 6.000,00

No elegible:FACTURA HUGUET I PUBLICITAT I INSCRIPCIÓ A DIRECTORIS

 

Annex 2

Expedients als quals es denega la subvenció

NÚM. EXP.

NOM

 OBSERVACIONS

INTER-1/17

SM2 BALEARES, SA

Bases indústria art. 2.e) Internacionalització de productes fabricats a les Illes Balears

INTER- 3/17

CALZADOS BALLESTER, SA

Presenta dues sol·licituds

INTER- 6/17

ESTABLECIMIENTOS ÁLVAREZ MALLORCA, SA

Assessorament, distribució i venda d’equipament d’hoteleria (bases indústria art. 2.e) Internacionalització de productes fabricats a les Illes Balears)