Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SÓLLER

Núm. 11918
Convocatòria per a l'atorgament de subvencions sobre la quota líquida de l'impost sobre béns immobles a l'habitatge habitual de persones pensionistes, any 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. Bases Reguladores

Les bases reguladores de la concessió d'aquestes subvencions van ser aprovades en data 18 de juliol de 2017, i publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 126, de data 14 d'octubre de 2017.

El procediment per a la concessió d'aquestes subvencions serà en règim de concurrència pública no competitiva. El criteri d'atorgament serà l'ordre cronològic de presentació de sol·licituds, fins esgotar la partida pressupostària.

2. Crèdits Pressupostaris

Els crèdit pressupostari al qual s'imputa la subvenció és el 2017/9200/4800000, i la quantia total màxima de les subvencions convocades és de 200.000.- euros .

3. Objecte, Condicions i Finalitat de la Subvenció

La subvenció té per finalitat la de contribuir al sosteniment d'un col. lectiu de persones respecte de les quals concorren circumstàncies que les fan particularment vulnerables al risc de pobresa mitjançant la compensació parcial de la càrrega tributària municipal associada a l'habitatge habitual.

L'import de l'ajut es determinarà prenent com a referència la quota líquida de l'Impost sobre Béns Immobles de l'habitatge habitual corresponent a l'exercici en què es publica la convocatòria i aplicant el 50% de la quota líquida de l'impost, i per a famílies amb un o més membres amb discapacitat o minusvalidesa superior al 30%, serà el 60%.

No es podran concedir ajudes per una quantia superior al crèdit disponible.

4. Requisits dels Sol·licitants

Els sol·licitants, en la data de la meritació de la quota a subvencionar, han de complir els requisits següents:

a) Ser titular (propietari o arrendatari obligat a pagar l'IBI per clàusula contractual) de l'habitatge habitual i estar empadronat a ella.

b) Ni el sol·licitant, ni cap de les persones que visquin en l'habitatge podran ser titulars d'altres immobles.

c) El sol·licitant, juntament amb la resta de persones empadronades amb ell, han de tenir uns ingressos anuals bruts, referits a l'últim exercici fiscal tancat, inferiors o iguals al 1,5 del salari mínim interprofessional.

d) Els sol·licitants, en la data de presentació de la seva sol·licitud, han d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Ajuntament, resta d'administracions i amb la Seguretat Social.

Aquests requisits hauran de ser acreditats pels sol·licitants mitjançant:

1).- la presentació de Declaració Responsable, indicant les següents circumstàncies:

- Haver tingut en l'exercici immediatament anterior uns ingressos bruts anuals inferiors al 1,5 del salari mínim interprofessional.

- Que el rebut de l'Impost sobre Béns Immobles va al seu nom.

- Que està al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Ajuntament, resta d'administracions i amb la Seguretat Social.

- Nombre de persones empadronades amb el titular.

- La convivència en l'habitatge amb persona dependent o discapacitada amb una minusvalidesa superior al 30%.

2).- Autorització expressa per dur a terme les consultes necessàries amb altres administracions.

5. Òrgan Competent per a la Instrucció i Resolució

L'òrgan competent per a la instrucció de l'expedient serà l'Àrea de Rendes dels Serveis Econòmics de l'Ajuntament.

La resolució sobre l'atorgament d'aquest ajut serà adoptada per l'alcalde o regidor que tingui la corresponent delegació.

6. Termini de Presentació de Sol·licituds i Documentació

Les sol·licituds es formularan en el model publicat en el taulell d’anuncis de la seu electrònica de l’Ajuntament de Sóller: http://www.ajsoller.net/. També estarà a disposició dels interessats en el Registre de l’Ajuntament. Es dirigiran al Sr. Alcalde-President de l'Ajuntament, i es presentaran en el Registre d'entrada de l'Ajuntament o per qualsevol dels mitjans assenyalats en l'article 16.4 de la

Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques, en el termini de 15 dies hàbils des de la publicació de l'extracte de la convocatòria en Butlletí Oficial de les Illes Balears.

7. Termini de Resolució i Notificació

El termini de resolució serà de dos mesos.

El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució als interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.

8. Fi de la Via Administrativa

L'acte de resolució de la subvenció esgota la via administrativa.

D'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, contra aquesta resolució podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant d'aquest Ajuntament, en el terme d'un mes a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació, o bé directament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà al de la recepció de la notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.

9. Mitjans de notificació o publicació

Les notificacions es practicaran en el lloc i pel mitjà que el sol·licitant faci constar a aquest efecte en la sol·licitud, tenint en compte l'establert a aquests efectes en l'article 41 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

Son Servera, 26 d'octubre de 2017

El batle
Jaume Servera Servera