Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 11626
Resolució de la directora gerent de l’Hospital Comarcal d’Inca, per la qual es resol la convocatòria, pel sistema de lliure designació, del lloc de cap de Servei de Recursos Humans de l’Hospital Comarcal d’Inca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Mitjançant Resolució de 21 de març del 2017, de la directora gerent de l’Hospital Comarcal d’Inca, es convoca, pel sistema de lliure designació, el lloc de cap de Servei de Recursos Humans de l’Hospital Comarcal d’Inca (BOIB núm. 37/2017, de 28 de març).

2. D’acord amb aquesta convocatòria, es varen rebre en temps i forma, cinc candidatures.

3. Els dies 13 i 14 de setembre es varen citar als candidats per tal que, d’acord amb allò que disposa el punt 5 de les bases de la convocatòria, defensessin el projecte tècnic davant l’òrgan competent.

Es varen presentar els següents candidats (per odre alfabètic):

Candidat

DNI

1

43047592X

2

43133822J

3

43059299X

No varen comparèixer els candidats 43077371G i 43004236D.

Fonaments de dret

1. L’Acord de Consell de Govern de 13 de maig de 2011, que confirma l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011, que regula el sistema de provisió de càrrecs no directius del personal estatutari de gestió i serveis del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 75 de 21/05/2011).

2. La Resolució de 23 de maig de 2011, del director general del Servei de Salut de les Illes Balears, per la qual es dicten les instruccions per a la implantació de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011 (BOIB núm. 87 de 06/11/2011)

3. L’Acord del Consell de Govern de 18 de gener de 2013, pel qual es ratifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 5 de desembre de 2012, pel qual es modifica l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 22 de març de 2011 (BOIB núm. 11 de 22/01/2013).

4. D’acord amb el punt 7 de les Bases de la convocatòria aprovada per Resolució de 21 de març del 2017, de la directora gerent de l’Hospital Comarcal d’Inca, es varen rebre cinc sol·licituds per participar en la convocatòria:

NOM

DNI

Candidata 1

43047592X

Candidata 2

43133822J

Candidata 3

43059299X

Candidata 4

43077371G

Candidat 5

43004236D

Tots els sol·licitants compleixen els requisits establerts en el punt 4 de les Bases de la convocatòria.

5. Amb la finalitat de realitzar un anàlisi objectiu, d’acord amb el punt 5 de les Bases, es varen citar als candidats per defensar el projecte tècnic presentat davant l’òrgan competent.

A la cita es presentaren, tal com s’ha dit en els antecedents, tres candidates, que són les que s’han avaluat. Les dues candidatures restants es donen per desistides al no acomplir un tràmit necessari establert a les bases.

Dels projectes presentats s’han valorat els següents aspectes: pla de treball proposat, objectius a assolir, competències necessàries per gestionar el servei, identificació dels grups d’interès i principals aportacions personals al Servei.

Quant al pla de treball:

La candidata 1 (43047592X) presenta una proposta plena d’objectius però sense concretar els instruments per dur-los a terme. Per tant, no presenta un pla de treball complet.

La candidata 2 (43133822J), per contra, proposa un pla de treball partint d’un anàlisi de la unitat, amb les seves fortaleses i les seves debilitats, planteja un pla estratègic, marcant la missió, visió i valors i estableix les línies estratègiques a seguir, aportant propostes factibles, interessants i concretes.

La candidata 3 (43059299X), no presenta un pla de treball pròpiament dit, sinó que únicament enumera unes funcions genèriques a desenvolupar per tal de materialitzar els objectius a assolir (que s’analitzen a continuació).

Respecte als objectius a assolir:

La candidata 1 enumera les funcions del Servei de RRHH (gestió de personal, planificació i desenvolupament) però no estableix uns objectius clars i concisos. Sí que en fa referència i enumera diversos objectius, com hem dit abans, a l’anterior apartat relatiu al pla de treball, entre ells, els més interessants són, la protocol·lització dels procediments, el desenvolupament i optimització del capital humà o la promoció, incentivació i difusió de la normativa relativa a RRHH.

La candidata 2, estableix uns objectius a assolir basats en la coordinació i incentivació de l’equip del Servei de RRHH. Aquests objectius giren en torn al treball en equip i el foment, estimulació i coordinació de les tasques, introduint com a mètode de feina la qualitat i la millora contínua.

La candidata 3 marca un objectiu principal (el desenvolupament de polítiques de recursos humans definides per la direcció, dins el marc normatiu establert), i una sèrie d’objectius secundaris, com són, la gestió eficaç dels RRHH, la planificació i control de plantilles, vetllar pel compliment de les normes i procediments vigents o aconseguir una bona comunicació.

Pel que fa a les competències professionals necessàries per gestionar el Servei:

La candidata 1 destaca els coneixements tècnics, l’experiència, la motivació, el lideratge, la capacitat d’adaptació i gestió de conflictes i la intel·ligència emocional, entre d’altres.

La candidata 2, desenvolupa les seves competències per gestionar el Servei, destacant, entre d’altres, la planificació i organització, el treball en equip, l’atenció al professional i la gestió de conflictes.

La candidata 3, enumera les seves competències començant per les seves aptituds per prendre decisions i dirigir, així com per el lideratge, la seva capacitat d’anàlisi o les seves habilitats digitals i coneixements jurídics.

Respecte a la identificació dels grups d’interès,

La candidata 1 identifica com a grups d’interès al personal de l’Hospital, personal dels Serveis Centrals del Servei de Salut, RRHH d’altres Gerències, organitzacions sindicals i institucions rellevants com l’INSS o l’ATIB.

La candidata 2 distingeix entre els grups d’interès interns de l’Hospital (equip directiu, responsables de cada servei, àrea o unitat i la part sindical) i els grups d’interès extern a l’Hospital (Serveis Centrals del Servei de Salut, altres Gerències i institucions u organismes com el SOIB, Mútues, TGSS o INSS)

La candidata 3, identifica dintre de l’Hospital, a la directora gerent, el director de Gestió, l’Assessoria Jurídica i en els Serveis Centrals, als alts càrrecs del Servei de Salut i als caps de Servei de la Direcció de RRHH; també identifica als responsables de la Direcció General de Funció Pública i al personal de RRHH d’altres Gerències.

Finalment, respecte a les principals aportacions personals al Servei,

Podem resumir que les tres candidates fan referència a la potenciació del treball en equip i la fomentació de la motivació del personal del Servei, així com a promoure el coneixement i el compliment de la normativa en matèria de RRHH.

6. Així, una vegada analitzats els projectes tècnics i realitzada la seva defensa per les diferents candidates, podem arribar a les següents conclusions:

Respecte al pla de treball proposat, únicament la candidata 2 presenta un Pla sòlid i concret amb 11 propostes factibles i interessants per al Servei de RRHH de l’Hospital. La candidata 1 no presenta un pla, sinó una enumeració d’objectius sense establir o concretar un pla per fer-los efectius i la candidata 3, tampoc presenta un pla de treball, sinó que únicament enumera unes funcions genèriques a desenvolupar per tal de materialitzar els objectius a assolir.

Pel que fa als objectius a assolir, tant la candidata 1 (encara que els presenti com a pla de treball) com la candidata 2, presenten uns objectius interessants i d’acord amb les línies estratègiques de la direcció de l’Hospital. No obstant, com hem remarcat, la primera no presenta un pla de treball per tal de poder arribar a assolir els objectius plantejats. La candidata 3, presenta uns objectius poc desenvolupats i tampoc concreta un pla de treball per arribar a assolir-los.

Quant a les competències professionals necessàries per gestionar el Servei, les candidates 1 i 3 enumeren tota una sèrie de competències, però no les desenvolupen, mentre que la candidata 2 les enumera i les desenvolupa, dóna més detall i concreta actuacions en relació a aquestes.

Respecte als grups d’interès, tant la candidata 1 com la 2 identifiquen els col·lectius clau per al Servei de RRHH, per contra, la candidata 3 no fa referència a un grup d’interès fonamental com són els propis treballadors de l’Hospital, principal “client” del Servei.

Finalment, respecte a les principals aportacions personals al Servei, com hem dit abans, les tres candidates fan referència a valors fonamentals com són, la feina en equip i la promoció del coneixement i el compliment de la normativa en matèria de recursos humans.

7. Respecte a la història professional de les candidates, tant dels currículums presentats com dels mèrits aportats, les tres acrediten amplia experiència en el terreny dels recursos humans del sector públic sanitari.

Per tot això, dicto la següent

Resolució

1. Adjudicar a la senyora MARIA DEL PILAR GUASP BERGAS, amb DNI 43133822J, el lloc de feina de cap de Servei de Recursos Humans de l’Hospital Comarcal d’Inca, essent la persona més idònia per ocupar aquest lloc d’entre les candidatures presentades, per haver presentat el projecte més sòlid d’acord amb les línies estratègiques de l’Hospital.

2. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d’anuncis dels Serveis Centrals del Servei de Salut i de l’hospital al qual correspon el lloc de feina, de conformitat amb l’article 23 del Reial decret llei 1/1999.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa- es pot interposar un recurs de reposició davant l’òrgan que la dicta, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la seva publicació, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació de la resolució, d’acord amb els articles 8.6 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri oportú interposar-hi.

 

Inca, 11 de octubre de 2017

La directora gerent

Soledad Gallardo Bonet

(Per delegació BOIB 10/2016)