Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 11605
Publicació de l’Acord de revocació de la Resolució de concessió de l’ajuda i de la declaració d’inici de procediment de reintegrament de l’expedient IJA 29/2012, en relació a la línia d’ajudes per a la instal·lació de joves agricultors

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Publicació de l’Acord de revocació de la Resolució de concessió de l’ajuda i de la declaració d’inici de procediment de reintegrament de l’expedient IJA 29/2012,  el titular del qual és (dades personals ocultes),  en relació a la línia d’ajudes per a la instal·lació de joves agricultors

D’acord amb  l’establert a l’article  59.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/99, de 13 de gener,  ja que no s’ha pogut localitzar a l’ interessat , mitjançant aquest anunci es notifica a (dades personals ocultes)en relació a l’expedient IJA 29/2012 de la línia d’ajudes  per a la instal·lació de joves agricultors.

Els expedients han estat tramitats pel Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) en compliment del que disposa l’article 43 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El vicepresident del FOGAIBA, en data 5 de setembre de 2017, va signar el següent Acord

“EXPEDIENT NÚMERO: IJA 29/2012

LÍNIA D’AJUDES: Instal·lació joves agricultors

BENEFICIARI: (dades personals ocultes)

(dades personals ocultes)

ACORD DE REVOCACIÓ  DE LA RESOLUCIÓ DE CONCESSIÓ DE L’AJUDA I DE LA DECLARACIÓ D’INICI DE PROCEDIMENT DE REINTEGRAMENT.

ANTECEDENTS

1. En data de 8 de novembre de 2012, amb núm. de registre d’entrada 2532, el Sr. (dades personals ocultes), va presentar en el registre del FOGAIBA, una sol·licitud d’ajuda per poder acollir-se a la línia d’ajudes per a la incorporació de joves agricultors,  a l’empara de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) d’11 d’octubre de 2012, per la qual es  convoquen,  per a l’exercici 2012, les  subvencions destinades  a la instal·lació de joves agricultors.

2. L’esmentada ajuda  es va concedir  mitjançant Resolució del vicepresident del FOGAIBA de dia 12 de setembre de 2013, per un import de 11.456,49 euros, cofinançat pel FEADER en un 35%, pel MARM en un  40,00% i per la CAIB en un 25,00%,  d’acord amb la següent distribució:

  • 4.009,77 euros amb càrrec a la línia FEADER 050405011121004.
  • 4.582,60 euros amb càrrec a la línia MARM.
  • 2.864,12 euros amb càrrec a la CAIB.

3. L’esmentada Resolució de concessió de l’ajuda fou notificada a l’interessat el dia 19 de setembre de 2013.

4. En data de 18 de setembre de 2013, amb número de registre d’entrada 2382, l’  interessat va presentar la corresponent sol·licitud de pagament de l’ajuda concedida, la qual, una vegada revisada la documentació presentada així com verificada la correcta execució, fou pagada a l’  interessat el dia  5 de desembre de 2013, per un import de 10.559,99 euros, ja que l’interessat tan sols va executar i justificar degudament les accions aprovades per un import de 10.559,99 euros i se va procedir a la revocació parcial de 896,50 euros.

5. En  data de 12 de juliol de 2016, es va enviar a l’ interessat  la comunicació per tal d’acreditar la comprovació del compliment dels compromisos de la sol·licitud d’ajuda, ja que com a beneficiari d’aquesta ajuda va assumir el compromís de dur a terme el pla empresarial i d’assolir a la seva explotació un determinat  volum de treball. Per tal de comprovar l’esmentat compliment, amb aquesta comunicació es requeria a l’interessat l’aportació, en el termini màxim d’un mes a partir de la recepció de la present comunicació, la següent documentació:

  • Declaració de renda de l’exercici 2014 i de l’exercici 2015.
  • Justificant d’afiliació al Règim de la Seguretat Social corresponent per l’activitat agrària exercida a l’explotació i Informe de Vida Laboral.
  • Justificants d’haver assolit les competències i qualificació professional en un termini màxim de 24 mesos des de la data de concessió/instal·lació.

Es va informar a l’ interessat que en el cas de no aportar l’esmentada documentació en el termini dalt indicat, es consideraria un incompliment de les obligacions definides a l’article desè de la convocatòria i, com a conseqüència, s’iniciarà el procediment de reintegrament de l’ajuda percebuda.

6. En data de 3 d’octubre de 2016, amb número de registre d’entrada 16712,  l’ interessat  va aportar Informe de vida laboral i la declaració d’IRPF 2015. Però, una vegada revisada aquesta, es comprova que l’ interessat  no compleix  el següent:

  • No té UTAs
  • No és professional

FONAMENTS JURÍDICS

  1. Resolució del president del FOGAIBA d’11 d’octubre de 2012,  per la qual es convoquen, per a l’exercici 2012,  subvencions destinades  a la instal·lació de joves agricultors.
  2. Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 18 de desembre de 2007, per la qual s’estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears (BOIB 188 de 20 de desembre de 2007), modificada per l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 5 de juny de 2009 (BOIB núm. 86, d’11 de juny de 2009).
  3. Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
  4. Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
  5. Reglament d’Execució (UE) 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament i del Consell pel que respecte al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat..
  6. Decret 75/2004, de 27 d’agost, pel qual es desenvolupen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la CAIB.
  7. Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del FOGAIBA.
  8. Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 23 de desembre de 2005, per la qual es disposa que el FOGAIBA assumeix l’execució de la política de la conselleria d’Agricultura i Pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer a partir de l’1 de gener de 2006.

CONCLUSIONS

PRIMERA.-  En els  apartats  tercer i quart de la Resolució de la convocatòria s’estableixen els requisits i les condicions  que han de complir tant els beneficiaris com també les explotacions així com les actuacions subvencionables per poder ser beneficiari d’aquestes ajudes.

D’aquí es desprèn  que el beneficiari ha de presentar un pla empresarial, així com també s’ha de comprometre a exercir l’activitat agrària a l’explotació objecte de l’ajuda i a mantenir les inversions realitzades durant almenys cinc anys comptadors des de la data de la concessió de l’ajuda, així com mantenir els requisits i condicions exigibles pel que fa a les condicions de l’explotació i del beneficiari, durant el període esmentat.

En relació a un dels requisits per poder ser beneficiari d’aquesta ajuda, es manifesta que s’han de posseir les competències i la qualificació professional adequades. No obstant això, es podrà concedir un termini màxim de 24 mesos, comptats a partir de la concessió de l’ajuda, per donar compliment al requisit esmentat quan necessiti un període d’adaptació per crear o reestructurar l’explotació, sempre que el pla empresarial prevegi aquesta necessitat. En tot cas, el termini esmentat no podrà superar els 24 mesos comptats des de la data d’instal·lació.

A més, també es desprèn que, en relació a l’explotació a la qual es vulgui incorporar,  haurà de complir, entre d’altres, el beneficiari s’haurà d’instal·lar en una explotació que requereixi un volum de treball equivalent almenys a una UTA, si es realitza en una explotació agrària prioritària, o de 0,4 UTA si la instal·lació es realitza en una explotació agrària, o comprometre’s a arribar a aquest volum en ambdós casos,  en un termini màxim de dos anys des de la seva instal·lació.

També cal destacar que s’estableix que els requisits generals esmentats, tan els requerits per al beneficiari com per a l’explotació, es mantindran durant un termini mínim de cinc anys, des del moment de la concessió.

SEGONA.- En l’apartat desè de la Resolució de la convocatòria s’estableixen les obligacions a les quals es comprometen els beneficiaris d’aquestes ajudes, d’entre les quals destaquen:

  • Desenvolupar el pla d’inversions en el període que esmenta la resolución administrativa per la qual es concedeix l’ajuda, així com també la part del pla empresarial complementària al pla d’inversions.
  • Exercir l’activitat agraria a l’explotació objecte de l’ajuda i mantenir les inversions realitzades durant almenys cinc anys comptats des de la data de concessió de l’ajuda; així com mantenir els requisits i condicions exigibles pel que fa a les condicions de l’explotació i beneficiari durant aquest període.

TERCERA.- Per tal de justificar el compliment de les obligacions i compromisos establerts a l’apartat desè de la Resolució de convocatòria, es va notificar a  l’ interessat  un requeriment d’aportació de documentació per acreditar i justificar l’esmentat compliment.

Atesa la documentació presentada per l’ interessat  es comprova que l’interessat es va incorporar a una explotació agrària no prioritària i per la qual cosa requeria un volum de treball equivalent almenys a 0,4 UTA, tal i com estableix el punt 2b) de l’apartat tercer de la Resolució de convocatòria, la qual cosa, un cop revisada la documentació requerida,  l’interessat no compleix.

A més, també es comprova que l’interessat no té la capacitació professional requerida per la normativa d’aplicació al cas, ja que no justifica ni acredita posseir la qualificació professional adequada exigida a l’apartat Tercer de la Resolució de convocatòria.

Per això, es desprèn que el beneficiari incompleix el previst a l’apartat desè de la Resolució de la convocatòria, on s’estableixen les obligacions que han de complir els beneficiaris d’aquestes ajudes,  ja que entre d’altres, incompleix l’obligació d’exercir l’activitat agrària a l’explotació objecte de l’ajuda i  mantenir les inversions realitzades durant almenys cinc anys comptats des de la data de concessió de l’ajuda, així com mantenir els requisits i condicions exigibles pel que fa a les condicions de l’explotació i beneficiari durant aquest període.

QUARTA.- Tal i com disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció; i que, com a conseqüència d’aquesta revocació, queda sense efecte, totalment o parcialment,  l’acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

CINQUENA.- L’article  7 del Reglament d’Execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014,  disposa que en el supòsit de pagament indegut, el beneficiari  quedarà obligat a reemborsar aquest import més els interessos de demora corresponents, els quals es calcularan en funció del termini transcorregut entre la finalització del termini de pagament pel beneficiari indicat en l’ordre de recuperació, que no podrà fixar-se en més de 60 dies, i la data de reembors o deducció. I que el tipus d’interès aplicable es calcularà d’acord amb la normativa nacional d’aplicació.

SISENA.- De conformitat amb l’article 45 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considera al Sr. (dades personals ocultes), amb NIF (dades personals ocultes),  com a responsable de l’obligació de reintegrament de la quantitat de 10.559,99  euros, import corresponent a l’ajuda concedida que l’  interessat  va cobrar indegudament, més els interessos de demora corresponents.

Atesa la proposta  de dia  24 de juliol  de 2017  del cap de Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural, i en virtut del que disposa l’Acord del Consell de Direcció del FOGAIBA i la corresponent Resolució del president del FOGAIBA, ambdós de dia 15 de juny de 2010;

ACORD

  1. Iniciar la revocació de la Resolució del vicepresident del FOGAIBA de dia  12 de setembre de 2013, per la qual es concedeix una ajuda a  (dades personals ocultes) amb NIF (dades personals ocultes) a l’empara de la línia d’ajudes per a la instal·lació de joves agricultors.
  2. Iniciar el procediment de reintegrament  perquè en data de  5 de desembre de 2013  es va autoritzar el pagament a favor de (dades personals ocultes) per un import total de 10.559,99 € corresponents al pagament de l’ajuda concedida; per la qual cosa s’ha produït un pagament indegut per un import de 10.559,99 €, i d’acord amb la normativa dalt esmentada, es considera a (dades personals ocultes)  com a responsable del seu reintegrament, més els interessos de demora corresponents, en les condicions establertes en el Reglament  d’Execució (UE) 809/2014, de 17 de juliol; en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre; i en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
  3.  Concedir a l’  interessat un termini d’audiència de 15 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la notificació d’aquest acte per aportar quantes al·legacions, documents o informacions consideri convenients i, en tot cas, proposar proves a més de concretar els mitjans de què es pretén valer; tal com estableix l’article  82 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. A la vegada informar a l’ interessat que l’expedient queda a la seva disposició en el Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural del FOGAIBA (carrer de Reina Constança, 4, de Palma).
  4. Informar a l’ interessat que l’òrgan competent és el vicepresident del FOGAIBA segons l’Acord del Consell de Direcció del FOGAIBA de 29 de gener de 2008 pel qual s’efectua un canvi en la delegació de la competència per a iniciar i resoldre els expedients de reintegrament, aprovada en la sessió de 19 de juny de 2006; i que,  segons el que disposa l’article 44.5 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, el termini màxim per a resoldre i notificar la Resolució serà de dotze mesos, transcorregut el qual es produirà la caducitat en els termes  prevists en l’article 25.1b) de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.
  5. Informar a l’  interessat que  la devolució de l’import a reintegrar efectuada durant la tramitació del present procediment de reintegrament produirà la resolució del mateix i l’arxiu de les actuacions, prèvia justificació documental de la devolució davant l’Òrgan Gestor (mitjançant la Carta de Pagament que s’adjunta i la documentació original) i prèvia revocació  de l’ajuda concedida.

Segons el Reglament General de Recaptació (Reial decret 939/2005, de 29 de juliol), en relació amb l’article 62.2 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, els terminis voluntaris per efectuar l’ingrés són:

  • Les notificacions rebudes entre els dies 1 i 15 de cada mes: des del dia de la notificació fins al dia 20  del mes següent o hàbil posterior immediat.
  • Les notificacions rebudes entre els dies 16 i darrer de cada mes: des del dia de la notificació fins al dia 5 del segon mes posterior o hàbil posterior immediat.

A més, informar a l’ interessat  que si efectua la devolució de l’import a reintegrar dins el termini voluntari, no se li reclamaran els corresponents interessos de demora.

6. Notificar aquest Acord a l’ interessat.

Palma, 5 de setembre de 2017

El vicepresident del FOGAIBA

Mateu Ginard Sampol”

   

Palma, 13 d’octubre de 2017

El director gerent  del FOGAIBA
Guillem Rosselló Alcina