Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 11604
Publicació de l’Acord de revocació de la Resolució de concessió de l’ajuda i de la declaració d’inici de procediment de reintegrament de l’expedient IJA 45/2013, en relació a la línia d’ajudes per a la instal·lació de joves agricultors

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Publicació de l’Acord de revocació de la Resolució de concessió de l’ajuda i de la declaració d’inici de procediment de reintegrament de l’expedient IJA 45/2013,  el titular del qual és (dades personals ocultes)  en relació a la línia d’ajudes per a la instal·lació de joves agricultors.

D’acord amb  l’establert a l’article  59.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/99, de 13 de gener,  ja que no s’ha pogut localitzar a l’ interessat , mitjançant aquest anunci es notifica a (dades personals ocultes) amb DNI (dades personals ocultes), en relació a l’expedient IJA 45/2013 de la línia d’ajudes  per a la instal·lació de joves agricultors.

Els expedients han estat tramitats pel Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) en compliment del que disposa l’article 43 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El vicepresident del FOGAIBA, en data 5 de setembre de 2017, va signar el següent Acord

“EXPEDIENT NÚMERO: IJA 45/2013

LÍNIA D’AJUDES: Instal·lació joves agricultors

BENEFICIARI: (dades personals ocultes)

NIF: (dades personals ocultes)

ACORD DE REVOCACIÓ  DE LA RESOLUCIÓ DE CONCESSIÓ DE L’AJUDA I DE LA DECLARACIÓ D’INICI DE PROCEDIMENT DE REINTEGRAMENT.

ANTECEDENTS

1.En data d’11 de juliol de 2013, amb núm. de registre d’entrada 2478, el Sr. (dades personals ocultes)amb NIF (dades personals ocultes),  va presentar en el registre del FOGAIBA, una sol·licitud d’ajuda per poder acollir-se a la línia d’ajudes per a la incorporació de joves agricultors,  a l’empara de la Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de 3 de juny de 2013,  per la qual es convoquen,  per a l’exercici 2013, les  subvencions destinades  a la instal·lació de joves agricultors.

2.L’esmentada ajuda  es va concedir  mitjançant Resolució del vicepresident del FOGAIBA de dia 20 de juny de 2014, per un import de 12.364,49 euros, cofinançat pel FEADER en un 35%, pel MARM en un  40,00% i per la CAIB en un 25,00%,  d’acord amb la següent distribució:

  • 4.327,57 euros amb càrrec a la línia FEADER 050405011121004.
  • 4.945,80 euros amb càrrec a la línia MARM.
  • 3.091,12 euros amb càrrec a la CAIB.

3.L’esmentada Resolució de concessió de l’ajuda fou notificada a l’interessat el dia 2 de juliol de 2014.

4.En data de 29 de setembre de 2015, amb número de registre d’entrada 3075, l’  interessat va presentar la corresponent sol·licitud de pagament de l’ajuda concedida, la qual, una vegada revisada la documentació presentada així com verificada la correcta execució, fou pagada a l’  interessat el dia 17 de desembre de  2015, per un import de 2.896,69 euros,, degut a què l’interessat tan sols va justificar correctament les inversions objecte d’ajuda per aquest import.

5.En  data de 24 de febrer de 2017, es va notificar a l’ interessat  la comunicació per tal d’acreditar la comprovació del compliment dels compromisos de la sol·licitud d’ajuda, ja que com a beneficiari d’aquesta ajuda va assumir el compromís de dur a terme el pla empresarial i d’assolir a la seva explotació un determinat  volum de treball. Per tal de comprovar l’esmentat compliment, amb aquesta comunicació es requeria a l’interessat l’aportació, en el termini màxim d’un mes a partir de la recepció de la present comunicació, la següent documentació:

  • Declaració de renda 2015.
  • Justificant d’afiliació al Règim de la Seguretat Social corresponent per l’activitat agrària exercida a l’explotació i Informe de vida laboral.
  • Justificants d’haver assolit les competències i qualificació professional en un termini màxim de 24 mesos.

Es va informar a l’ interessat que en el cas de no aportar l’esmentada documentació en el termini dalt indicat, es consideraria un incompliment de les obligacions definides a l’article desè de la convocatòria i, com a conseqüència, s’iniciarà el procediment de reintegrament de l’ajuda percebuda.

6.En data de 28 de març de 2017, amb número de registre d’entrada 8349, té entrada en el FOGAIBA un escrit de l’interessat, mitjançant el que exposa que com a receptor d’una ajuda d’instal·lació de jove agricultor (expedient IJA 45/2013), que per qüestions laborals no ha pogut complir amb els seus compromisos de formació i qualificació professional en el termini de 24 mesos. Es per això que vol renunciar a l’ajuda concedida i reintegrar els diners que va rebre en el seu moment. Per això, sol·licita un número de compte per tal de poder fer el reintegrament de la quantitat que se li va assignar.

FONAMENTS JURÍDICS

  1. Resolució del president del FOGAIBA de 3 de juny de 2013,  per la qual es convoquen, per a l’exercici 2013,  les subvencions destinades  a la instal·lació de joves agricultors.
  2. Ordre del conseller d’Agricultura, Medi Ambient i Territori de 4 de desembre de 2012, per la qual es modifica l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca  de 18 de desembre de 2007 i s’aprova el Text refós de l’Ordre de bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2007-2013.
  3. Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
  4. Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
  5. Reglament d’Execució (UE) 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s’estableixen disposicions d’aplicació del Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament i del Consell pel que respecte al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat..
  6. Decret 75/2004, de 27 d’agost, pel qual es desenvolupen determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la CAIB.
  7. Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del FOGAIBA.
  8. Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 23 de desembre de 2005, per la qual es disposa que el FOGAIBA assumeix l’execució de la política de la conselleria d’Agricultura i Pesca referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer a partir de l’1 de gener de 2006.

CONCLUSIONS

PRIMERA.- L’article 87.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, assenyala entre les distintes causes que posen fi al procediment el desistiment i la renúncia al dret en que es fonamenti la sol·licitud. Les esmentades causes es configuren a l’article 90 de l’esmentada Llei, com una facultat de l’interessat que, en aquest cas, és el sol·licitant.

La Secció 3a de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, (LRJ-PAC), regula el Desistiment i la Renúncia com a formes “anormals” de terminació del procediment administratiu. La renúncia al dret així com el desistiment de la sol·licitud, en els termes exposats a l’article 90, determinen la finalització del procediment, com efecte indirecte de l’abandonament del fonament de la pretensió o com a conseqüència immediata de l’abandonament del procediment iniciat, implicant que solament en el cas del desistiment es permeti que se susciti de nou el debat sobre la qüestió de fons, la qual cosa no ocurreix en el supòsit de la renúncia al recaure sobre la relació substantiva o material.

Acceptant el que precedeix, cal exposar que segons l’article 91 de la Llei 30/1992 esmentada, tant el desistiment com la renúncia es podran dur a terme per qualsevol mitjà que permeti la seva constància; i l’Administració acceptarà el desistiment o la renúncia i declararà conclòs el procediment, sempre que no hi hagi més interessats en el procediment de referència.

En el present procediment no hi ha més interessats en continuar en el procediment que el sol·licitant. En conseqüència, i com la qüestió suscitada no implica interès general ni existeixen altres motius que aconsellin la continuació de l’expedient, és procedent acceptar la renúncia del sol·licitant i procedir a l’arxiu de les actuacions.

SEGONA.- Tal i com disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció; i que, com a conseqüència d’aquesta revocació, queda sense efecte, totalment o parcialment,  l’acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

TERCERA - L’article  7 del Reglament d’Execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014,  disposa que en el supòsit de pagament indegut, el beneficiari  quedarà obligat a reemborsar aquest import més els interessos de demora corresponents, els quals es calcularan en funció del termini transcorregut entre la finalització del termini de pagament pel beneficiari indicat en l’ordre de recuperació, que no podrà fixar-se en més de 60 dies, i la data de reembors o deducció. I que el tipus d’interès aplicable es calcularà d’acord amb la normativa nacional d’aplicació.

QUARTA.- De conformitat amb l’article 45 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considera al Sr. (dades personals ocultes), com a responsable de l’obligació de reintegrament de la quantitat de 2.896,69  euros, import corresponent a l’ajuda concedida que l’  interessat  va cobrar indegudament, més els interessos de demora corresponents.

Atesa la proposta  de dia  24 de juliol de 2017  del cap de Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural, i en virtut del que disposa l’Acord del Consell de Direcció del FOGAIBA i la corresponent Resolució del president del FOGAIBA, ambdós de dia 15 de juny de 2010;

ACORD

1.Acceptar la renúncia presentada pel Sr. (dades personals ocultes) amb NIF (dades personals ocultes), a l’ajuda concedida mitjançant la Resolució del vicepresident del FOGAIBA  de dia 20 de juny de 2014.

2.Iniciar la revocació de la Resolució del vicepresident del FOGAIBA de dia  20 de juny de 2014, per la qual es concedeix una ajuda a (dades personals ocultes), a l’empara de la línia d’ajudes per a la instal·lació de joves agricultors.

3.Iniciar el procediment de reintegrament  perquè en data de  17 de desembre de 2015  es va autoritzar el pagament a favor de (dades personals ocultes) per un import total de 2.896,69 € corresponents al pagament de l’ajuda concedida; per la qual cosa s’ha produït un pagament indegut per un import de 2.896,69 €, i d’acord amb la normativa dalt esmentada, es considera a (dades personals ocultes)  com a responsable del seu reintegrament, més els interessos de demora corresponents, en les condicions establertes en el Reglament  d’Execució (UE) 809/2014, de 17 de juliol; en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre; i en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

 4.Concedir a l’  interessat un termini d’audiència de 15 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la notificació d’aquest acte per aportar quantes al·legacions, documents o informacions consideri convenients i, en tot cas, proposar proves a més de concretar els mitjans de què es pretén valer; tal com estableix l’article  82 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. A la vegada informar a l’ interessat que l’expedient queda a la seva disposició en el Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural del FOGAIBA (carrer de Reina Constança, 4, de Palma).

5.Informar a l’ interessat que l’òrgan competent és el vicepresident del FOGAIBA segons l’Acord del Consell de Direcció del FOGAIBA de 29 de gener de 2008 pel qual s’efectua un canvi en la delegació de la competència per a iniciar i resoldre els expedients de reintegrament, aprovada en la sessió de 19 de juny de 2006; i que,  segons el que disposa l’article 44.5 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, el termini màxim per a resoldre i notificar la Resolució serà de dotze mesos, transcorregut el qual es produirà la caducitat en els termes  prevists en l’article 25.1b) de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.

6.Informar a l’interessat que  la devolució de l’import a reintegrar efectuada durant la tramitació del present procediment de reintegrament produirà la resolució del mateix i l’arxiu de les actuacions, prèvia justificació documental de la devolució davant l’Òrgan Gestor (mitjançant la Carta de Pagament que s’adjunta i la documentació original) i prèvia revocació  de l’ajuda concedida.

Segons el Reglament General de Recaptació (Reial decret 939/2005, de 29 de juliol), en relació amb l’article 62.2 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, els terminis voluntaris per efectuar l’ingrés són:

  • Les notificacions rebudes entre els dies 1 i 15 de cada mes: des del dia de la notificació fins al dia 20  del mes següent o hàbil posterior immediat.
  • Les notificacions rebudes entre els dies 16 i darrer de cada mes: des del dia de la notificació fins al dia 5 del segon mes posterior o hàbil posterior immediat.

A més, informar a l’ interessat  que si efectua la devolució de l’import a reintegrar dins el termini voluntari, no se li reclamaran els corresponents interessos de demora.

7.Notificar aquest Acord a l’  interessat.

Palma, 5 de setembre de 2017

El vicepresident del FOGAIBA

Mateu Ginard Sampol”.

  

Palma, 13 d’octubre de 2017

El director gerent  del FOGAIBA,

Guillem Rosselló Alcina