Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

EMPRESA MUNICIPAL DE TRANSPORTS URBANS DE PALMA DE MALLORCA, SA

Núm. 11380
Procés de selecció, per cobrir places de Subalterns, treballs auxiliars i iniciació professional, per les tasques xapa i pintura

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell d'Administració de l'Empresa Municipal de Transports Urbans de Palma de Mallorca S.A., en la sessió de dia 3 d'octubre de 2017 va aprovar les bases que s'adjunten, que regiran el procés de selecció, per cobrir places de Subalterns, treballs auxiliars i iniciació professional, per les tasques xapa i pintura.

El termini de presentació d'ofertes es de 20 dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, si el darrer dia fos dissabte, diumenge o festiu, aquest termini finalitzarà el proper dia hàbil.

La informació sobre el desenvolupament d'aquest procés es publicarà a la web: www.emtpalma.es en la secció “corporatiu”, apartat d’ofertes d’ocupació.

Procés de selecció de personal (1/2017) Grup professional 6: Subalterns, treballs auxiliars i iniciació professional, per les tasques de xapa i pintura.

1. OBJECTE

Aquest document té per objecte constituir una convocatòria, mitjançant concurs-oposició, per a la cobertura de 2 places Grup professional 6: Subalterns, treballs auxiliars e iniciació professional, per les tasques de xapa i pintura, de les quals 1 es reserva per al torn de persones amb discapacitat, que s’incorporaran, segons les necessitats de l’empresa, amb els criteris i les limitacions que estableixi en cada moment la legislació vigent, abans del 28 de febrer de 2018 , amb contracte indefinit.

Així mateix, es preveu que les i els aspirants que, no havent obtingut plaça i, no hagin estat exclosos de les diferents proves, podran ser contractats segons l’ordre de puntuació, amb contracte de duració determinada, segons les necessitats de l’Empresa.

Aquest concurs-oposició unifica en la mateixa convocatòria el torn restringit per a la promoció interna entre el personal de l’empresa, i la convocatòria en torn lliure d’acord amb el Conveni Col·lectiu vigent.

Les places no cobertes al grup reservat a persones amb discapacitat s’acumularan al grup general. També seran cobertes pel grup general les places no cobertes per promoció interna.

Com a conseqüència d’aquest procés de selecció, els i les aspirants que integraran les llistes dels dos torns per a la seva incorporació esglaonada en funció de les necessitats de l’Empresa, seran aquells i aquelles que no hagin estat exclosos a les diferents proves, les quals, un cop finalitzat el procés, aniran cobrint les necessitats de contractació per a cobrir l’oferta de serveis que pugui necessitar l’Empresa, seguint l’ordre de prelació establert a les llistes.

Tot això en compliment de la normativa vigent següent:

1. Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre, per el que s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors.

2. Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, especialment els art. 91 i 103.

3. Llei 40/2015, de d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

4. Llei 5/2015, de 30 d’octubre per el que s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.

5. Reglament orgànic del govern i l’administració de l’Ajuntament de Palma (BOIB núm. 120, d’11 de setembre de 2004).

6. Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures de modernització del govern local, amb les actualitzacions vigents.

7. Conveni Col·lectiu de l’EMT-Palma vigent actualment, especialment l’art. 5 en matèria de procediment de selecció.

8. Codi de Bon Govern de l’Ajuntament de Palma, de 28 de febrer 2013.

Aquest document inclou tot el procés de contractació de personal e l’EMT-Palma i, en concret, els següents apartats:

1.1 Memòria justificativa de la necessitat de contractació.

1.2 Justificació d’existència de fons (anual i plurianual).

1.3 Procediment de selecció.

1.4 Autorització de l’inici del procediment.

1.5 Bases de la convocatòria.

1.1 MEMÒRIA JUSTIFICATIVA DE LA NECESSITAT DE CONTRACTACIÓ

Categoria professional: Subalterns, treballs auxiliars e iniciació professional.

Grup professional: Grup 6: “Subalterns, treballs auxiliars i iniciació professional” al departament de manteniment amb les funcions pròpies del seu grup professional a la especialitat de xapa i pintura i qualsevol altra pròpia del seu grup professional, en funció de les necessitats organitzatives de la Empresa i la mobilitat funcional establerta a la normativa laboral.

Nombre de vacants a cobrir: 2, de les quals 1 està reservada al torn de persones amb discapacitat.

Així mateix els i les aspirants que hagin superat les diferents proves i siguin aptes, passaran a formar part d’una borsa de treball que servirà per a cobrir, per ordre de puntuació, les possibles necessitats relatives al lloc de feina objecte de la present convocatòria.

Condicions econòmiques: les recollides per al nivell salarial del grup 6, del Conveni Col·lectiu de l’EMT-Palma vigent en cada moment.

Horari de treball: l’horari de treball és l’establert al Conveni Col·lectiu de l’EMT-Palma vigent en cada moment amb torns rotatius de dematí, horabaixa i vespre. Així mateix la jornada laboral serà la descrita al Conveni Col·lectiu i als acords entre l’Empresa i representació del treballadors,  realitzant-se de forma rotatòria mitjançant 5 dies de feina i dos de descans, establin-se un quadrant per regular el sistema tal i com preveu l’article 10.4.b del vigent Conveni Col·lectiu  

Centre de treball: actualment situat a la carretera del Coll d’en Rabassa, a Son Ferriol, polígon de Sant Mateu, 07007 Palma, o a qualsevol altra que es pugui establir.

Sense perjudici del caràcter itinerant de la prestació del servei i a causa de les característiques del lloc de feina, les funcions pròpies del grup professional 6 del vigent Conveni Col·lectiu de l’EMT-Palma es desenvoluparan a qualsevol de les línies que l’empresa tingui establertes o pugui establir.

Descripció de la necessitat: la de cobrir amb contracte de duració indefinida, les vacants que es produeixin per jubilació anticipada, en virtut de l’acord entre la Direcció de l’Empresa i el Comitè d’Empresa en matèria del Pla de jubilació subscrit el 25 de març de 2013, acceptat per l’INSS, i l’article 6 del Conveni Col·lectiu; o per poder cobrir amb caràcter temporal, mitjançant un contracte de duració determinada les baixes produïdes per qualsevol causa que implica reserva del lloc de feina, com excedència, invalidesa, incapacitat temporal, permisos retribuïts i no retribuïts, o qualsevol altra; per altra banda, la de cobrir, l’increment de les tasques de Taller,  segons les necessitats operatives de l’Empresa, per a permetre dur a terme l’oferta de servei de transport públic de Palma, amb les limitacions establertes a la llei.

1.2 JUSTIFICACIÓ D’EXISTÈNCIA DE FONS

No es produeix variació substancial en la massa salarial pressupostada i aprovada per a l’EMT-Palma per a l’exercici 2017.

1.3. PROCEDIMIENT DE SELECCIÓ

El procediment de selecció seguirà el que estableix l’article 5 del Conveni Col·lectiu de l’EMT-Palma vigent:

“Artículo 5º.- Ingresos, ascensos, pruebas y tribunal

1. Los ingresos se efectuarán para cubrir las necesidades de plantilla que la empresa precise.

En aquellos casos que sea necesario reunir requisitos específicos, éstos serán definidos por la empresa.

2. Las convocatorias se realizarán en forma pública de empleo, que como mínimo establecerán:

A. El número de puestos de trabajo a cubrir y el perfil de éstos.

B. La fecha límite para realizar el examen.

C. La convocatoria se realizará con 20 días de antelación a la fecha límite para la admisión de solicitudes.

3. Las vacantes de puestos de trabajo que la empresa precise cubrir, tanto de carácter fijo como temporal, incluidas hasta el grupo profesional 3 inclusive, del que se excluyen aquellos que son cargos de confianza de la empresa, se ofrecerán como promoción interna a los trabajadores fijos de plantilla, con los criterios establecidos para los ascensos.

Todos los ascensos de puestos de trabajos, incluidas hasta el grupo profesional 3 inclusive, del que se excluyen aquellos que son cargos de confianza de la empresa, se efectuarán por concurso oposición en una sola convocatoria para todos los trabajadores de la empresa.

Los factores a valorar serán la aptitud, actitud, antigüedad y conocimientos prácticos del puesto a cubrir.

Si una vez efectuadas las pruebas ningún aspirante obtuviera la puntuación mínima establecida, la empresa podrá convocar las vacantes por concurso público.

4. La empresa elaborará el temario de las pruebas y exámenes a realizar.

El tribunal estará compuesto por cinco miembros: dos por parte de la empresa, dos por parte del comité de empresa y un profesional con conocimientos sobre el temario designado por la empresa.

Las pruebas o exámenes a realizar se efectuarán por sorteo, entre aquellos temas que presente la empresa, que no podrán ser inferior a siete para cada convocatoria o examen. El tribunal calificará y publicará los resultados finales.

No podrán formar parte del tribunal de exámenes aquéllas personas que tengan parentesco hasta el tercer grado con algún aspirante, pudiendo ser recusado por tal motivo.

5. Las vacantes para sustituir a un trabajador con reserva del puesto de trabajo se cubrirán mediante la oportuna oferta pública sin los requisitos establecidos en los puntos 2, 3 y 4 del presente artículo.

Excepcionalmente, a los efectos de agilizar el procedimiento de incorporación de trabajadores relevistas mediante un contrato temporal, la empresa podrá acudir al proceso de selección previsto en el párrafo anterior.

En ningún supuesto la aplicación de este procedimiento de selección llevará aparejada la contratación indefinida.

En cualquiera de los casos anteriormente citados el proceso de selección contará con la participación del comité de empresa en el tribunal. En este sentido, el tribunal estará compuesto por cinco miembros: dos por parte de la empresa, dos por parte del comité de empresa y un profesional con conocimientos sobre el temario designado por la empresa.”

1.4 AUTORITZACIÓ DE L’INICI DEL PROCEDIMENT

L’aprovació d’aquest document, amb el compliment previ del Codi de Bon Govern de l’Ajuntament de Palma del 28 de febrer de 2013, amb informe de la Regidoria de Funció Pública del 5 de setembre de 2017, pel Consell d’Administració de 3 d’octubre de 2017, suposa l’autorització de tot el seu contingut.

1.5 BASES DE LA CONVOCATÒRIA

1.5.1 Descripció de les places

Les funcions a exercir són, amb caràcter general i no restrictiu, totes les establertes al Conveni Col·lectiu vigent de l’EMT-Palma, relacionades amb el seu lloc de feina, en concret les de l’article 9.4, que indica textualment:

“Grupo Profesional 6º.- Personal subalterno e iniciación profesional.

Comprende aquellos trabajadores que  reúnen o requieren unas actitudes, aptitudes y conocimientos generales de carácter elemental y de poca iniciativa, ejecutándose bajo indicaciones concretas, con una dependencia jerárquica y funcional de carácter ascendente total del resto de grupos profesionales.

 

Las funciones de su puesto de trabajo comprenden trabajos no cualificados de servicios auxiliares o complementarios, predominantemente manuales de los descritos en los grupos profesionales anteriores. 

.../...

5.- Las funciones enumeradas en cada grupo profesional definen  el contenido de la prestación laboral, sin que ello suponga agotar las funciones de cada uno de ellos. En todo caso, serán las necesarias para garantizar la correcta ejecución de la prestación laboral.”

1.5.2. Procés de selecció

El procés de selecció es durà a terme mitjançant el sistema públic, a través d’una oferta pública i amb el següents criteris:

1. Procediment establert a l’art. 5 del Conveni Col·lectiu.

2. Definició del perfil de lloc de feina.

3. Comunicació a la Regidoria de Funció Pública de l’Ajuntament de Palma.

4. Aprovació pel Consell d’Administració i publicació corresponent.

5. Designació del tribunal d’avaluació dels i les aspirants.

6. Avaluació dels i les aspirants mitjançant les proves establertes.

1.5.3 Requisits

Les i els aspirants han de complir els següents requisits:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d’algun dels estats membres de la Unió Europea, o tenir permís de residència o permís de treball en vigor en incorporar-se a l’Empresa.

b) Haver complit 18 anys i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.

c) No patir malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l’exercici de les funcions de la feina a desenvolupar. Així mateix, un cop finalitzat el procés de selecció i abans d’incorporar-se al lloc de fenia s’haurà de passar satisfactòriament un reconeixement mèdic a càrrec del Servei de Prevenció de l’Empresa, amb la qualificació d’apte (sense cap tipus de restricció). No superar aquest reconeixement suposa la impossibilitat d’incorporar-se i l’exclusió de la llista, atès el caràcter eliminatori d’aquest requisit.

d) Només per a persones amb discapacitat funcional que s’inscriguin al grup reservat, acreditar mitjançant document expedit pel Centre de Valoració i Orientació de Persones amb Discapacitat de la Conselleria d’Igualtat, Salut i Polítiques Socials del Govern de les Illes Balears la seva condició de discapacitat amb grau igual o superior al 33%. Hauran d’aportar un dictamen tècnic facultatiu i un certificat de capacitació per a les tasques pròpies del lloc de feina, sense que resulti necessari adaptar el lloc de feina, tots dos emesos pel dit organisme, i certificat dels equips multiprofessionals de la Direcció General d’Atenció a la Dependència o organisme públic equivalent sobre les condicions personals d’aptitud per a exercir les funcions corresponents a la plaça oferta.

e) Estar en possessió d’un dels següents requisits: 

- Títol de Cicle Formatiu de Grau Mitjà en l'especialitat de Tècnic en carrosseria o Grau de les famílies professionals de Transports i Manteniment de vehicles o equivalent, en els 5 anys anteriors a la presentació de la sol·licitud.

- O, acreditar experiència mínima de 36 mesos com a xapista pintor/a d’automoció en els 10 anys anteriors a la presentació de la sol·licitud, dels quals com a mínim 6 mesos hagin estat dins els darrers 36 mesos.

f) Coneixements de comprensió i expressió oral elementals de llengua catalana mitjançant una titulació oficial que acrediti, com a mínim, uns coneixements de nivell A2. En cas de no tenir dita titulació l’acreditació es farà mitjançant una prova, que només l’hauran de realitzar els candidats o les candidates no eliminats a l’examen pràctic i que no hagin aportat el certificat acreditatiu del nivell A2 o equivalent, o un de superior. 

g) Per a les i els aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el coneixement de l’idioma espanyol, acreditar aquest coneixement aportant el diploma d’espanyol com a llengua estrangera, regulat a l’RD 1137/2002, de 31 d’octubre, o el certificat d’aptitud d’espanyol per a estrangers, expedit per les escoles oficials d’idiomes, acreditant que es té una titulació acadèmica espanyola expedida per l’òrgan oficial competent al territori espanyol, o superant una prova específica que acrediti que tenen el nivell adequat de comprensió i d’expressió oral i escrita en aquesta llengua.

 

En cap cas s’admetran sol·licituds d’aspirants que havent estat contractats a l’EMT-Palma, administracions públiques, empreses públiques o organismes autònoms hi hagin causat baixa per acomiadament disciplinari, tret que abans que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds l’acomiadament hagi estat declarat improcedent per sentència judicial ferma.

Les i els aspirants hauran de complir els requisits abans indicats dins el termini de presentació de sol·licituds i no haver perdut cap dels requisits al moment de la contractació.

En qualsevol moment que l’EMT-Palma  esbrini o constati de forma fefaent la falta dels requisits o la falsedat de la documentació o la declaració presentada, la persona sol·licitant serà exclosa immediatament del procés i si està contractada serà acomiadada disciplinàriament, sense perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat, i l’EMT-Palma es reservarà les accions legals pertinents.

1.5.4 Publicitat i presentació de sol·licituds pels aspirants

Publicitat: la convocatòria es publicarà al BOIB i al web de l’EMT-Palma (www.emtpalma.es), amb independència que es publiqui a d’altres mitjans, però no de forma obligatòria.

Imprès de sol·licitud: es podrà descarregar del web de I’EMT-Palma (www.emtpalma.es) o es podrà recollir a les oficines de I’EMT:

- Ctra. del Coll d’en Rabassa a Son Ferriol - Pol. de Sant Mateu - Son Banya - 07007 Palma. Horari: de 8:30 a 14:30 hores, de dilluns a divendres.

- Carrer de Josep Anselm Clavé, 5 - 07002 Palma. Horari: de 8:30 a 14:30 hores, de dilluns a divendres.

Termini per a la presentació de sol·licituds: el termini d’admissió de sol·licituds serà de 20 dies naturals des de l’endemà que es publiqui aquesta convocatòria al BOIB. Al web de I’EMT-Palma (www.emtpalma.es) es publicaran els llocs i el horaris de presentació de les sol·licituds del procediment de selecció.

S’hauran de presentar dos exemplars de l’imprès degudament emplenats, així com original i fotocòpia de la documentació requerida.

Les i els aspirants només es podran presentar al torn lliure o, al reservat per a persones amb discapacitat i seran exclosos els qui es presentin als dos torns.

DOCUMENTS QUE S’HAN DE PRESENTAR AMB LA SOL·LICITUD:

- Fotocòpia del DNI o NIE en vigor.

  Un dels següents documents:

- Fotocòpia del Títol de Cicle Formatiu de Grau Mitjà en l'especialitat de Tècnic en carrosseria o de Grau de les famílies professionals de Transports i Manteniment de vehicles o equivalent, en els 5 anys anteriors a la presentació de la sol·licitud.

- Acreditació de l’experiència mínima de 36 mesos com a xapista pintor/a d’automoció en els 10 anys anteriors a la presentació de la sol·licitud, dels quals com a mínim 6 mesos hagin estat dins els darrers 36 mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud, mitjançant certificats d’Empresa, còpia del contracte laboral o qualsevol altre document que constati dita experiència.

- Només per al torn de reserva per a persones amb discapacitat, amb caràcter obligatori, fotocòpia del certificat dels equips multiprofessionals de la Direcció General d’Atenció a la Dependència del Govern de les Illes Balears, o organisme públic equivalent, sobre les condicions personals d’aptitud per a exercir les funcions corresponents a la plaça oferida.

- Currículum actualitzat a la data de convocatòria.

- Informe de vida laboral emès per la Seguretat Social i actualitzat a la data de la convocatòria.

ALTRES DOCUMENTS QUE ES PODEN PRESENTAR AMB LA SOL·LICITUD:

- Certificat acreditatiu del nivell A2 de català expedit pel Govern de les Illes Balears o considerat equivalent per aquest, o un de superior. Els candidats o les candidates que aportin aquest document estaran exempts de la realització de la prova de català.

- Acreditació de títol de Formació Professional relacionat amb els continguts de la plaça superior al requerit com a requisit.

- Acreditació de formació específica relacionada amb els continguts de la plaça.

- Fotocòpia del carnet de conduir D, homologat a I‘Estat espanyol i en vigor.

 

- Certificats d’Empresa acreditatiu de l’experiència laboral o contracte laboral en manteniment com xapista pintor o pintora d’automoció, o qualsevol altre document que constati dita experiència a part de la que és necessària com a requisit.

Tota la documentació s’acararà amb l’original en el moment en què es presenti. En cas de falsedat coneguda després d’aportar la documentació, aquesta serà causa d’exclusió de les proves, en el seu cas de les llistes, o d’acomiadament si s’ha produït la contractació, a més de les mesures legals que l’Empresa pugui emprendre.

L’admissió de la sol·licitud suposa la plena acceptació per les persones sol·licitants d’aquestes Bases, amb expressa autorització per al tractament automatitzat de les seves dades als arxius de l’Empresa i la publicació de resultats als mitjans que l’Empresa consideri, d’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

1.5.5 Proves

Avaluació d’aptituds: Examen teòric i prova pràctica (4 punts sobre 10)

Examen teòric:

Consistirà en una prova tipus test sobre coneixements tècnics referits a la titulació de Grau Mitjà en Carrosseria que emana del Reial Decret 176/2008, de 8 de febrer, amb el següent detall: elements amovibles; elements metàl·lics i sintètics; elements fixos; preparació de superfícies; elements estructurals del vehicle; embelliment de superfícies; mecanitzat bàsic; formació i orientació laboral; empresa i iniciativa emprenedora.

La prova tindrà una puntuació màxima de 2 punts, i el temps per a desenvolupar-la serà de 90 minuts. Per passar-la serà precís obtenir com a mínim 1 punt. 

Procés: Consta d'un test, sobre la matèria teòrica de la candidatura a que s’oposita. En les fulles de test que es lliurin figuraran 40 preguntes, mes 3 de reserva, que seran sortejades en el mateix acte. Seran puntuades les respostes encertades correctament amb 0,050 punts, les incorrectes amb 0,025 punts negatius i les preguntes no contestades no puntuaran. En la fulla de resposta que s'adjunta al test s'emplenarà completament amb bolígraf blau la casella correcta, no es permetrà cap ratllada, declarant-se en aquest cas suspesa la prova, si hi hagués qualque error, el candidat o la candidata sol·licitarà al tribunal una altra fulla de resposta.

Prova pràctica:

Consistirà en una prova pràctica de taller en la qual s'avaluarà les aptituds professionals i les habilitats així com les mesures de seguretat a prendre durant el procés enfront d'un problema tècnic. Durant la prova el o l'aspirant haurà de realitzar una reparació real, demostrant ser capaç de diagnosticar el problema, identificar l'abast de l'avaria, raonant a tot moment el procés de reparació i resolució pràctica del mateix.

Aquesta prova pràctica podrà consistir en: controlar i gestionar els estocs de productes; manejar i posar en servei els equips i les màquines per a la reparació i la pintura de les carrosseries dels vehicles; desmuntar, reparar i verificar els òrgans mòbils de la carrosseria; reparar i verificar els òrgans fixos de la carrosseria; comprovar, reparar i verificar la geometria del xassís del vehicle en la bancada; desmuntar i muntar els vidres i els guarnits; pintar la carrosseria; controlar la qualitat de la reparació i l'acabat de la carrosseria diagnosticar, reparar, substituir i posar a punt les zones afectades de la carrosseria d'un vehicle, utilitzant els mitjans i els materials idonis disponibles, garantint la conformitat de l'aspecte, la funcionalitat, els sorolls i l'estanqueïtat, així com gestionar les peces de recanvi i els materials de la seva activitat i establir els diferents controls de qualitat.

Cada aspirant/a, haurà d'acudir a la seva cita equipat/a amb roba de treball i els EPIS correctes, la puntuació de la prova pràctica, previ sorteig, tindrà diverses fases cadascuna amb una puntuació màxima que es detalla a continuació:

-  PREPARACIÓ: Es valoren les habilitats i les mesures de seguretat prèvies a prendre,   puntuant-se aquesta fase amb 0,15 punts com a màxim.

-  ELECCIÓ D'EINES: Es valora, la preparació prèvia, les eines, i útils necessaris per a la intervenció, puntuant-se aquesta fase amb 0,15 punts com a màxim. 

-  DETECCIÓ: Es valora, la recerca del problema i les operacions a realitzar per a la seva resolució, puntuant-se aquesta fase amb 0,70 punts com a màxim.

-  EXECUCIÓ: Es valoren les operacions realitzades per a la resolució del problema puntuant-se aquesta fase amb 0,70 punts com a màxim.

-  FINALITZACIÓ: Es valora el resultat final de l'operació, inclòs el temps invertit, l'ordre i neteja, puntuant-se aquesta fase amb 0,30 punts com a màxim.

La puntuació màxima que s'aconsegueixi en aquesta prova és de 2 punts. El temps per a aquesta prova serà el que s'indiqui en el sorteig i vindrà determinat per la tipologia de les actuacions pràctiques a realitzar. Per passar-la serà precís obtenir com a mínim 1 punt.

Es publicaran al web de l’EMT-Palma la llista provisional dels resultats de les proves. En el mateix acte s’obrirà un termini de tres dies hàbils (dissabtes exclosos) a partir de l’endemà de la publicació per a presentar reclamacions.

Una vegada resoltes les reclamacions es publicarà la llista definitiva d’aspirants que hagin superat les proves.

Prova de català

Només l’hauran de realitzar les candidates i els candidats no eliminats a l’examen teòric i que no hagin aportat el certificat acreditatiu del nivell A2 o equivalent, o un de superior.

Consistirà en una prova de comprensió i expressió oral elemental, a la qual només es podrà obtenir la qualificació d’apte o no apte.

Es publicarà al web de l’EMT-Palma la llista provisional dels resultats de la prova de català. En el mateix acte s’obrirà un termini de tres dies hàbils (dissabtes exclosos) a partir de l’endemà de la publicació per a presentar reclamacions.

Una vegada resoltes les reclamacions es publicaran les llistes definitives d’aspirants que hagin superat la prova de català.

Les candidates i els candidats que no superin aquesta prova no podran continuar el procés selectiu.

Continuaran el procés de selecció les candidates i els candidats no exclosos per les anteriors proves de cada uns dels torns.

Valoració de mèrits (4 punt sobre 10)

- Antiguitat total en l’EMT-Palma fins a un màxim de 0,50 punts, a raor de  0,01 punts per cada mes complet de prestació.

- 0,75 punts per estar en possessió del carnet de conduir D, vigent i homologat a l’Estat espanyol, i en el moment de la convocatòria i de la incorporació a la Empresa.

-  0,75 punts per altre títol de Formació Professional relacionat amb els continguts de la plaça superior al requerit com a requisit o, per Títol de Grau Superior, de les famílies professionals de Transports i Manteniment de Vehicles, o  equivalents.

-  0,50 punts per formació específica relacionada amb els continguts de la plaça, a raor de 0,10 punts per cada curs o mòdul.

-  Experiència com a xapista pintor/a d’automoció, superior a la exigida com a requisit, fins un màxim d’1’5 punts a raor de 0’015 punt per mes.

Es publicarà al web de l’EMT-Palma la llista provisional de la valoració d’aquest apartat. En el mateix acte s’obrirà un termini de tres dies hàbils (dissabtes exclosos) per a presentar reclamacions.

Una vegada resoltes les reclamacions es publicaran les llistes definitives de les candidates i els candidats que no hagin estat exclosos o excloses de les diferents proves, 1 de les quals està reservades al torn de persones amb discapacitat, segons la suma de les puntuacions obtingudes a la prova d’avaluació d’aptituds i a la valoració de mèrits.

Juntament amb la llista definitiva s’indicaran les dates, els horaris i el lloc de l’entrevista personal.

Avaluació de actitud: Entrevista personal (2 punts sobre 10)

Es farà als candidats o candidates de les llistes publicades i serà valorada pels 5 membres de la comissió examinadora.

El Tribunal valorarà en els candidats o candidates la seva actitud personal per al compliment d’una prestació laboral, tenint en compte els següents paràmetres:

- Treball de manteniment de vehicles.

- Treball desenvolupat en vehicle industrials o de grans dimensions.

- Seguiment d’instruccions.

- Capacitat de feina en equip.

- Motivació.

1.5.6 Puntuació i ordre de preferència a les llistes

Una vegada que el Tribunal hagi valorat l’examen i l’entrevista personal d’acord amb l’establert a l’apartat anterior, es faran públiques les llistes de puntuacions obtingudes per a cadascun dels grups d’inscripció, amb indicació del número del DNI i lletra.

La puntuació final serà el resultat de la suma de la puntuació obtinguda a totes les proves, segons els criteris establerts a l’apartat de proves.

Si hi ha dos o més candidats o candidates amb la mateixa puntuació la seva posició a la llista definitiva es resoldrà seguint els següents criteris de caràcter preferencial:

1.- Millor puntuació a la fase de prova pràctica.

2.- Dona.

3.- Persona en situació de risc o exclusió social.

Aquestes llistes es publicaran per ordre de major a menor puntuació.

Ordre de preferència: les persones seleccionades s’ordenaran seguint l’ordre de la puntuació obtinguda en aquest procés de selecció. Tindrà el primer lloc la candidata o el candidat que hagi obtingut major puntuació, i així successivament, 1 dels quals està reservat al torn de persones amb discapacitat.

1.5.7 Vigència de les llistes de possibles empleats

Les llistes definitives per a la seva incorporació esglaonada en funció de les necessitats de l’Empresa tindran vigència màxima fins el 31 de desembre 2021. Una vegada transcorregut aquest termini les llistes deixaran de tenir vigència amb caràcter general.

Les i els integrants de les llistes que en finalitzar la seva vigència tinguin contracte laboral de duració determinada vigent, el mantindran fins que finalitzi el contracte.

1.5.8 Ordre d’incorporació i crida

Una vegada finalitzat el procés de selecció, els integrants de les llistes per a la seva incorporació esglaonada, podran ser contractats segons les necessitats de l’Empresa, seguint l’ordre de preferència resultat de les llistes definitives. Es cridaran les persones que tinguin l’ordre d’incorporació més alt, amb els criteris i les limitacions que estableixi en cada moment la legislació vigent i amb els següents criteris:

- Les candidates o els candidats que hagin obtingut les 2 primeres posicions de les llistes definitives, s’incorporaran abans del 28 de febrer de 2018, segons les necessitats de l’Empresa, per ordre de puntuació de les llistes, amb primer lloc promoció interna i si no fossin cobertes per les llistes de convocatòria pública.

- Una vegada esgotada la llista de promoció interna les incorporacions es faran de la següent manera: per cada 10 incorporacions, 9 correspondran al torn lliure i 1 al torn de persones amb discapacitat (aquesta darrera serà la primera a incorporar-se) i després les de torn lliure.

- El o l’aspirant serà exclòs o exclosa definitivament de les llistes, si renuncia injustificadament dues vegades consecutives a un contracte. S’entendrà que s’ha produït la renúncia injustificada a la contractació si l’aspirant no compareix dins el termini comunicat per l’empresa per a formalitzar el contracte o hi renuncia expressament.

Es consideren causes justificades de rebuig del contracte les següents:

- Malaltia acreditada mitjançant el corresponent certificat mèdic.

- Període d’embaràs, maternitat o situacions assimilades.

- A petició  de l’interessat o interessada, qualsevol altra que de forma excepcional l’EMT-Palma consideri oportuna de forma motivada.

En aquests casos els o les aspirants conservaran el seu lloc a les llistes i podran ser citats novament quan deixin de concórrer les causes de rebuig, si han comunicat a l’EMT-Palma la seva disponibilitat.

En tot cas, haurà de superar el període de prova amb la durada establerta a l’article 14 de l’Estatut dels Treballadors, concretament 2 mesos. Si no supera aquest període de prova el contracte es rescindirà i el o  l’aspirant perdrà qualsevol dret de permanència a les llistes. Les situacions esmentades al darrer paràgraf de l’article 14.3 de l’Estatut dels Treballadors originaran la interrupció del còmput del dit període de prova.

La inclusió de les o els aspirants a les llistes d’ocupació no generarà cap dret de contractació, sinó només l’expectativa de crida per l’ordre establert per a ser contractat temporalment en funció de les necessitats de servei de l’Empresa i amb els límits a la contractació legalment establerts.

Les crides als interessats o interessades es realitzaran per qualsevol mitjà que consideri l’EMT-Palma. Es podran fer telefònicament o mitjançant qualsevol mitjà acreditable en dret. Si s’ha intentat la comunicació infructuosament, la persona aspirant a la qual s’hagi intentat l’oferiment, conservarà el seu lloc a la llista. Si es fa la crida dues vegades consecutives sense resposta per la seva banda o amb una resposta negativa no justificada serà exclòs de la llista de forma definitiva. El termini de resposta per part de la persona que s’hagi cridat serà de 3 dies hàbils des de l’endemà de la data de comunicació.

Els interessats o interessades hauran de tenir a disposició de l’EMT-Palma com a dades de contacte:

- Un número de telèfon fix o mòbil.

- Una adreça electrònica.

- Una adreça postal .

El o l’integrant de la llista haurà de mantenir permanentment actualitzades aquestes dades davant l’EMT-Palma i comunicar els canvis que s’hi produeixin.

  

ANNEX I. Composició del Tribunal i terminis de publicació Composició del Tribunal

-   Dos membres designats per l’EMT-Palma.

-   Dos membres designats pel Comitè d’Empresa de l’EMT-Palma.

-   Un professional amb coneixements sobre el temari, designat per l’EMT-Palma.

Per l’elaboració i correcció de les proves en què resulti necessari, el Tribunal podrà disposar la incorporació d’assessors o assessores especialistes, els quals es limitaran a prestar dita col·laboració en les seves especialitats tècniques i tindran veu però no vot. Així mateix, l’EMT-Palma, a petició del Tribunal, podrà nomenar col·laboradors o col·laboradores per a les tasques de vigilància, coordinació o altres de similars, necessàries per al desenvolupament de les proves selectives.

Realització de les proves de selecció

Les proves de selecció es realitzaran abans del 31 de gener de 2018.

Terminis de publicació i data límit d’admissió de sol·licituds

El termini d’admissió de sol·licituds serà de 20 dies naturals des de l’endemà que es publiqui aquesta convocatòria al BOIB.

Amb la finalitat de complir el requisit de publicitat, les bases del procés de selecció, els diferents terminis, els resultats provisionals i definitius i les notícies o incidències relacionades amb el procés selectiu es publicaran al web de l’EMT-Palma (www.emtpalma.es), amb independència que també, però no de forma obligatòria, es publiquin a d’altres mitjans.

Així mateix, aquesta informació es posarà en coneixement de l’Ajuntament de Palma perquè si ho considera adient la publiqui al seu web (www.palma.es).

 

Palma, 10 d’octubre de 2017

El director gerent de l’EMT-Palma

Mateu Marcús Fiol