Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

EMPRESA MUNICIPAL DE TRANSPORTS URBANS DE PALMA DE MALLORCA, SA

Núm. 11376
Procés de selecció per cobrir places de Tècnics i Especialistes en manteniment

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell d'Administració de l'Empresa Municipal de Transports Urbans de Palma de Mallorca S.A., en la sessió de dia 3 d'octubre de 2017 va aprovar les bases que s'adjunten, que regiran el procés de selecció, per cobrir places de Tècnics i Especialistes en manteniment.

El termini de presentació d'ofertes es de 20 dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, si el darrer dia fos dissabte, diumenge o festiu, aquest termini finalitzarà el proper dia hàbil.

La informació sobre el desenvolupament d'aquest procés es publicarà a la web: www.emtpalma.es en la secció “corporatiu”, apartat d’ofertes d’ocupació.

Procés de selecció de personal (0/2017) Grup professional 2: Tècnics i Especialistes en manteniment

1. OBJECTE

Aquest document té per objecte constituir una convocatòria, mitjançant concurs-oposició, per la  incorporació, amb els criteris i les limitacions que estableixi en cada moment la legislació vigent d’1 plaça del Grup professional 2: Tècnic o tècnica de manteniment, per les tasques de seguiment i control del departament de manteniment, mitjançant un contracte de duració indefinida.

Així mateix, es preveu que les i els aspirants que, no havent obtingut plaça, hagin obtingut un dels 4 primers llocs a la puntuació final, (4 primers llocs desprès del 1er, ja que aquest tindrà la plaça oferida) podran ser contractats segons l’ordre de puntuació, amb un contracte de duració determinada, segons les necessitats de l’Empresa.

Aquest concurs-oposició unifica en la mateixa convocatòria el torn restringit per a la promoció interna entre el personal de l’empresa i la convocatòria en torn lliure.

Com a conseqüència d’aquest procés de selecció, el nombre màxim d’aspirants que integraran la llista per a la seva incorporació esglaonada en funció de les necessitats de l’Empresa serà de 5 persones, 4 de les quals, un cop finalitzat el procés, podran cobrir les necessitats de contractació per a donar cobertura, mitjançant un contracte temporal de duració determinada, a les necessitats de l’Empresa, seguint l’ordre de prelació establert a dita llista.

Tot això en compliment de la normativa vigent següent:

Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre, per el que s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors.

Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, especialment els art. 91 i 103.

Llei 40/2015, de d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

Llei 5/2015, de 30 d’octubre per el que s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.

Reglament orgànic del govern i l’administració de l’Ajuntament de Palma (BOIB núm. 120, d’11 de setembre de 2004).

Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures de modernització del govern local, amb les actualitzacions vigents.

Conveni Col·lectiu de l’EMT-Palma vigent actualment, especialment l’art. 5 en matèria de procediment de selecció.

Codi de Bon Govern de l’Ajuntament de Palma, de 28 de febrer 2013.

Aquest document inclou tot el procés de contractació de personal de l’EMT-Palma i, en concret, els següents apartats:

-Memòria justificativa de la necessitat de contractació.

-Justificació d’existència de fons (anual i plurianual).

-Procediment de selecció.

-Autorització de l’inici del procediment.

-Bases de la convocatòria.

1.1 MEMÒRIA JUSTIFICATIVA DE LA NECESSITAT DE CONTRACTACIÓ

Categoria professional: Tècnic o tècnica a l’àrea de Manteniment.

Grup professional: Grup professional 2: Tècnics i Especialistes, de Manteniment amb les funcions pròpies del seu grup professional i qualsevol altra pròpia del esmentat grup professional, en funció de les necessitats organitzatives de la Empresa i la mobilitat funcional establerta a la normativa laboral.

Nombre de vacants a cobrir: fins a 5 places que constituiran la llista i podran ser incorporades de manera esglaonada en funció de les necessitats de l’Empresa.

Condicions econòmiques: les recollides per al nivell salarial del grup professional 2, del Conveni Col·lectiu de l’EMT-Palma vigent en cada moment.

Horari de treball: l’horari de treball és l’establert al Conveni Col·lectiu de l’EMT-Palma vigent en cada moment amb torns rotatius de dematí, horabaixa i vespre, la jornada laboral serà la descrita al Conveni Col·lectiu, realitzant-se de forma rotatòria mitjançant 5 dies de feina i 2 de descans, establin-se un quadrant per regular el sistema tal i com preveu l’article 10.4.b del vigent Conveni Col·lectiu. 

Centre de treball: actualment situat a la carretera del Coll d’en Rabassa, a Son Ferriol, polígon de Sant Mateu, 07007 Palma, o a qualsevol altra que es pugui establir.

Sense perjudici del caràcter itinerant de la prestació del servei i a causa de les característiques del lloc de feina, les funcions pròpies del grup professional 2 del vigent Conveni Col·lectiu de l’EMT-Palma es desenvoluparan a qualsevol de les línies que l’empresa tingui establertes o pugui establir.

Descripció de la necessitat: la de disposar d’un Tècnic o Tècnica en manteniment amb contracte de duració indefinida, que doni suport a la l’Empresa en el desenvolupament, execució i seguiment de les tasques de taller, que s’ha produït per les vacants que s’han donat per jubilació anticipada, en virtut de l’acord entre la Direcció de l’Empresa i el Comitè d’Empresa en matèria del Pla de jubilació subscrit el 25 de març de 2013, acceptat per l’INSS, i l’article 6 del Conveni Col·lectiu. Així com per a poder cobrir amb caràcter temporal, mitjançant un contracte de duració determinada, l’increment de feina,  segons les necessitats operatives de l’Empresa, per a permetre dur a terme l’oferta de servei de transport públic de Palma, amb les limitacions establertes a la llei.

1.2 JUSTIFICACIÓ D’EXISTÈNCIA DE FONS

No es produeix variació substancial en la massa salarial pressupostada i aprovada per a l’EMT-Palma per a l’exercici 2017.

1.3. PROCEDIMIENT DE SELECCIÓ

El procediment de selecció seguirà el que estableix l’article 5 del Conveni Col·lectiu de l’EMT-Palma vigent:

“Artículo 5º.- Ingresos, ascensos, pruebas y tribunal

1. Los ingresos se efectuarán para cubrir las necesidades de plantilla que la empresa precise.

En aquellos casos que sea necesario reunir requisitos específicos, éstos serán definidos por la empresa.

2. Las convocatorias se realizarán en forma pública de empleo, que como mínimo establecerán:

El número de puestos de trabajo a cubrir y el perfil de éstos.

La fecha límite para realizar el examen.

La convocatoria se realizará con 20 días de antelación a la fecha límite para la admisión de solicitudes.

3. Las vacantes de puestos de trabajo que la empresa precise cubrir, tanto de carácter fijo como temporal, incluidas hasta el grupo profesional 3 inclusive, del que se excluyen aquellos que son cargos de confianza de la empresa, se ofrecerán como promoción interna a los trabajadores fijos de plantilla, con los criterios establecidos para los ascensos.

Todos los ascensos de puestos de trabajos, incluidas hasta el grupo profesional 3 inclusive, del que se excluyen aquellos que son cargos de confianza de la empresa, se efectuarán por concurso oposición en una sola convocatoria para todos los trabajadores de la empresa.

Los factores a valorar serán la aptitud, actitud, antigüedad y conocimientos prácticos del puesto a cubrir.

Si una vez efectuadas las pruebas ningún aspirante obtuviera la puntuación mínima establecida, la empresa podrá convocar las vacantes por concurso público.

4. La empresa elaborará el temario de las pruebas y exámenes a realizar.

El tribunal estará compuesto por cinco miembros: dos por parte de la empresa, dos por parte del comité de empresa y un profesional con conocimientos sobre el temario designado por la empresa.

Las pruebas o exámenes a realizar se efectuarán por sorteo, entre aquellos temas que presente la empresa, que no podrán ser inferior a siete para cada convocatoria o examen. El tribunal calificará y publicará los resultados finales.

no podrán formar parte del tribunal de exámenes aquéllas personas que tengan parentesco hasta el tercer grado con algún aspirante, pudiendo ser recusado por tal motivo.

5. Las vacantes para sustituir a un trabajador con reserva del puesto de trabajo se cubrirán mediante la oportuna oferta pública sin los requisitos establecidos en los puntos 2, 3 y 4 del presente artículo.

Excepcionalmente, a los efectos de agilizar el procedimiento de incorporación de trabajadores relevistas mediante un contrato temporal, la empresa podrá acudir al proceso de selección previsto en el párrafo anterior.

En ningún supuesto la aplicación de este procedimiento de selección llevará aparejada la contratación indefinida.

En cualquiera de los casos anteriormente citados el proceso de selección contará con la participación del comité de empresa en el tribunal. En este sentido, el tribunal estará compuesto por cinco miembros: dos por parte de la empresa, dos por parte del comité de empresa y un profesional con conocimientos sobre el temario designado por la empresa.”

1.4 AUTORITZACIÓ DE L’INICI DEL PROCEDIMENT

L’aprovació d’aquest document, amb el compliment previ del Codi de Bon Govern de l’Ajuntament de Palma del 28 de febrer de 2013, amb informe de la Regidoria de Funció Pública del 5 de septiembre de 2017, pel Consell d’Administració el 3 d’octubre de 2017, suposa l’autorització de tot el seu contingut.

1.5 BASES DE LA CONVOCATÒRIA

1.5.1 Descripció de les places

Les funcions a exercir són, amb caràcter general i no restrictiu, totes les establertes al Conveni Col·lectiu vigent de l’EMT-Palma, relacionades amb el seu lloc de feina, en concret les de l’article 9.4, que indica textualment:

“Grupo profesional 2º.-  Técnicos y Especialistas.

Comprende aquellos trabajadores manuales o intelectuales que, sin ejercer funciones de mando, realizan trabajos cualificados, tanto profesionales como administrativos o de oficio, que requiere una formación o titulación de nivel superior, medio o facultades completadas con estudios o prácticas específicos.

Las funciones a realizar requieren un alto grado de autonomía  para desarrollar las actividades con objetivos definidos y concretos de la Empresa. El trabajador habitualmente ha de decidir de una manera autónoma acerca de los procesos y métodos más adecuados y válidos para el resultado final de su trabajo, dentro de los objetivos y directrices fijadas por la Dirección o directivos de la Empresa. La responsabilidad y consecuencias, por sus errores, omisiones o negligencias, tienen importantes efectos negativos en el funcionamiento de la actividad empresarial.”

.../...

5.- Las funciones enumeradas en cada grupo profesional definen  el contenido de la prestación laboral, sin que ello suponga agotar las funciones de cada uno de ellos. En todo caso, serán las necesarias para garantizar la correcta ejecución de la prestación laboral.”

Serà la persona en la qual la Direcció delega, des del punt de vista tècnic, organitzatiu i econòmic, les següents funcions:

Donar suport a la implantació, control i seguiment del compliment de tots els sistemes informàtics i tasques administratives (gestió i control de parts, actualització de la base de dades, controls i reportis mensuals, redacció i confecció de quants informes siguin precisos a la seva àrea de treball).

Desenvolupament de projectes de millora operativa.

Donar el suport tècnic a l’organització del taller, dels recursos humans i materials i als plans de distribució de les tasques en funció de les càrregues de treball

Donar el suport tècnic a la gestió i control dels serveis subcontractats, en el manteniment de vehicles i instal·lacions.

Donar suport al compliment dels objectius estratègics de l'Empresa en el taller i les funcions associades al mateix, per a permetre dur a terme l’oferta de servei de transport públic de Palma.

Qualsevol altra activitat pròpia del tècnic o tècnica en l’àrea de Manteniment, per al compliment dels objectius de l'Empresa (com poden ser: l’ajuda a l’organització física; el control i gestió del temps; indicadors d’operativitat; implementació d’eines informàtiques, etc.)

L'adscripció a les tasques descrites no suposarà cap tipus de limitació per a la possible mobilitat funcional.

1.5.2 Procés de selecció

El procés de selecció es durà a terme mitjançant el sistema públic, a través d’una oferta pública i amb els següents criteris:

-Procediment establert a l’article 5 del Conveni Col·lectiu.

-Definició del perfil de lloc de feina.

-Comunicació a la Regidoria de Funció Pública de l’Ajuntament de Palma.

-Aprovació pel Consell d’Administració i publicació corresponent.

-Designació del tribunal d’avaluació dels i les aspirants.

-Avaluació dels i les aspirants mitjançant les proves establertes.

1.5.3 Requisits

Els o les aspirants han de complir els següents requisits:

Tenir la nacionalitat espanyola o la d’algun dels estats membres de la Unió Europea, o tenir permís de residència o permís de treball en vigor en incorporar-se a l’empresa.

Haver complit 18 anys i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.

No patir malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l’exercici de les funcions de la feina a desenvolupar. Així mateix, un cop finalitzat el procés de selecció i abans d’incorporar-se al lloc de fenia s’haurà de passar satisfactòriament un reconeixement mèdic a càrrec del Servei de Prevenció de l’Empresa, amb la qualificació d’apte (sense cap tipus de restricció). No superar aquest reconeixement suposa la impossibilitat d’incorporar-se i l’exclusió de la llista, atès el caràcter eliminatori d’aquest requisit.

Estar en possessió d’un dels següents títols: Grau Superior en Automoció o Grau Superior de les famílies professionals d’Electricitat i Electrónica o Transports i Manteniment de Vehicles, o  Enginyeria Tècnica Industrial, o equivalent.

Experiència mínima de 36 mesos amb la categoria de Cap de Taller de manteniment a empreses de mes de 10 treballadors, en el sector de l’automoció o de vehicles industrials, en els 5 anys anteriors a la presentació de la sol·licitud.

Acreditar coneixements de comprensió i expressió oral i escrita de llengua catalana mitjançant una titulació oficial que acrediti com a mínim uns coneixements de nivell B1, en cas de no tenir dita titulació l’acreditació es farà mitjançant una prova, que només l’hauran de realitzar els candidats o les candidates no eliminats a l’examen pràctic i que no hagin aportat el certificat acreditatiu del nivell B1 o equivalent, o un de superior. 

Per a les o els aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el coneixement de l’idioma espanyol, acreditar aquest coneixement aportant el diploma d’espanyol com a llengua estrangera, regulat a l’RD 1137/2002, de 31 d’octubre, o el certificat d’aptitud d’espanyol per a estrangers, expedit per les escoles oficials d’idiomes, acreditant que es té una titulació acadèmica espanyola expedida per l’òrgan oficial competent al territori espanyol, o superant una prova específica que acrediti que tenen el nivell adequat de comprensió i d’expressió oral i escrita en aquesta llengua.

En cap cas s’admetran sol·licituds d’aspirants que havent estat contractats a l’EMT-Palma, administracions públiques, empreses públiques o organismes autònoms hi hagin causat baixa per acomiadament disciplinari, tret que abans que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds l’acomiadament hagi estat declarat improcedent per sentència judicial ferma.

Les i els aspirants hauran de complir els requisits abans indicats dins el termini de presentació de sol·licituds i no haver perdut cap dels requisits al moment de la contractació.

En qualsevol moment que l’EMT-Palma  esbrini o constati de forma fefaent la falta dels requisits o la falsedat de la documentació o la declaració presentada, la persona sol·licitant serà exclosa immediatament del procés i si està contractada serà acomiadada disciplinàriament, sense perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat, i l’EMT-Palma es reservarà les accions legals pertinents.

1.5.4 Publicitat i presentació de sol·licituds pels aspirants

Publicitat: la convocatòria es publicarà al BOIB i al web de l’EMT-Palma (www.emtpalma.es), amb independència que es publiqui a d’altres mitjans, però no de forma obligatòria.

Imprès de sol·licitud: es podrà descarregar del web de I’EMT-Palma (www.emtpalma.es) o es podrà recollir a les oficines de l’Empresa:

Ctra. del Coll d’en Rabassa a Son Ferriol - Pol. de Sant Mateu - Son Banya - 07007 Palma. Horari: de 8:30 a 14:30 hores, de dilluns a divendres.

Carrer Josep Anselm Clavé, 5 - 07002 Palma. Horari: de 8:30 a 14:30 hores, de dilluns a divendres.

Termini per a la presentació de sol·licituds: el termini d’admissió de sol·licituds serà de 20 dies naturals des de l’endemà que es publiqui aquesta convocatòria al BOIB. Al web de I’EMT-Palma (www.emtpalma.es) es publicaran els llocs i el horaris de presentació de les sol·licituds del procediment de selecció.

S’hauran de presentar dos exemplars de l’imprès degudament emplenats, així com original i fotocòpia de la documentació requerida.

DOCUMENTS QUE S’HAN DE PRESENTAR AMB LA SOL·LICITUD:

Fotocòpia del DNI o NIE en vigor.

Fotocòpia de la titulació de Grau Superior en Automoció o Grau Superior de les famílies professionals d’Electricitat i Electrónica o Transports i Manteniment de Vehicles, o  Enginyeria Tècnica Industrial, o equivalent.

Acreditar experiència mínima de 36 mesos amb la categoria de Cap de Taller de manteniment a empreses de mes de 10 treballadors, en el sector de l’automoció o de vehicles industrials, mitjançant certificat d’Empresa,  còpia del contracte laboral o qualsevol altre document que constati dita experiència.

Currículum actualitzat a la data de la convocatòria.

Informe de vida laboral emès per la Seguretat Social i actualitzat a la data de la convocatòria.

ALTRES DOCUMENTS QUE ES PODEN PRESENTAR AMB LA SOL·LICITUD:

-Certificat acreditatiu del nivell B1 de català expedit pel Govern de les Illes Balears o considerat equivalent per aquest, o un de superior. Els candidats o les candidates que aportin aquest document estaran exempts de la realització de la prova de català.

-Fotocòpia d’altres titulacions que tinguin relació amb la plaça, no presentada com a requisit.

-Certificat d’Empresa acreditatiu de l’experiència laboral o contracte laboral, en manteniment en el sector de l’automoció, o qualsevol altre document que constati dita experiència a part de la que és necessària com a requisit.

-Certificat acreditatiu del nivell B1 o superior, de l'idioma anglès amb els criteris del sistema ALTE o equivalent.

Tota la documentació s’acararà amb l’original en el moment en què es presenti. En cas de falsedat coneguda després d’aportar la documentació, aquesta serà causa d’exclusió de les proves o d’acomiadament si s’ha produït la contractació, a més de les mesures legals que l’Empresa pugui emprendre.

L’admissió de la sol·licitud suposa la plena acceptació per les persones sol·licitants d’aquestes Bases, amb expressa autorització per al tractament automatitzat de les seves dades als arxius de l’Empresa i la publicació de resultats als mitjans que l’Empresa consideri, d’acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

1.5.5 Proves

Avaluació d’aptituds,  prova pràctica (4 punts sobre 10)

Es realitzarà un exercici pràctic, consistent en la redacció d’un informe amb proposta de resolució mitjançant el maneig d’eines d’ofimàtica, relacionat amb les següents matèries: organització del taller i dels recursos humans i materials; coordinació de la supervisió del manteniment de la flota; diagnosi d’avaries; gestió i control dels recanvis i serveis subcontractats per al manteniment dels vehicles i instal·lacions; seguiment de tasques administratives; organització física del taller; control i gestió dels temps de reparació predeterminats.

La puntuació màxima que s'aconsegueixi en aquesta prova és de 4 punts i el temps per a la seva realització, 120 minuts. Per passar-la serà precís obtenir com a mínim 2 punts.

Es publicarà al web de l’EMT-Palma la llista provisional dels resultats. En el mateix acte s’obrirà un termini de tres dies hàbils (dissabtes exclosos) a partir de l’endemà de la publicació per a presentar reclamacions.

Una vegada resoltes les reclamacions es publicarà la llista definitiva d’aspirants que hagin superat les proves.

Prova de català

Només l’hauran de realitzar els candidats o les candidates no eliminats a l’examen pràctic i que no hagin aportat el certificat acreditatiu del nivell B1 o equivalent, o un de superior.

Consistirà en una prova per acreditar coneixements de comprensió i expressió oral i escrita, a la qual només es podrà obtenir la qualificació d’apte o no apte.

Es publicarà al web de l’EMT-Palma la llista provisional dels resultats de la prova de català. En el mateix acte s’obrirà un termini de tres dies hàbils (dissabtes exclosos) a partir de l’endemà de la publicació per a presentar reclamacions.

Una vegada resoltes les reclamacions es publicarà la llista definitiva d’aspirants que hagin superat la prova de català.

Les candidates i els candidats que no superin aquesta prova no podran continuar el procés selectiu.

Continuaran el procés de selecció les candidates i els candidats no exclosos per les anteriors proves.  

Valoració de mèrits (4 punt sobre 10)

Antiguitat total en l’EMT-Palma fins a un màxim d’1 punt, a raor de  0,01 punts per cada mes complet de prestació.

Titulacions acadèmiques fins a un màxim de 1,50 punts a raor de:

-0,50 punts per titulació oficial, distinta a la presentada com requisit que tinguin relació amb la plaça. Els nivells formatius no seran acumulables.

-0,50 punts per certificat acreditatiu del nivell B1 o superior, de l'idioma anglès amb els criteris del sistema ALTE o equivalent.

-0,50 punts per formació no reglada relacionada amb els continguts de la plaça, a raor de 0,10 punts per cada curs o mòdul.

Experiència professional acreditada en manteniment en el sector de l’automoció, a part de la que és necessària com a requisit,  fins un màxim de 1,50 punts a raor de 0,01 punt per mes.

Es publicarà  al web de l’EMT-Palma la llista provisional de la valoració d’aquest apartat. En el mateix acte s’obrirà un termini de tres dies hàbils (dissabtes exclosos) per a presentar reclamacions.

Una vegada resoltes les reclamacions es publicarà la llista definitiva dels candidats que hagin obtingut les 8 primeres posicions, segons la suma de les puntuacions obtingudes a la prova d’avaluació d’aptituds i a la valoració de mèrits.

Juntament amb les llistes definitives s’indicaran les dates, els horaris i el lloc de l’entrevista personal.

Avaluació de actitud: Entrevista personal (2 punts sobre 10)

Només es farà als 8 primers candidats o candidates de la llista publicada i serà valorada pels 5 membres de la comissió examinadora.

En cas d’empat a la darrera posició, de les 8 primeres de la llista, seran entrevistats tots els candidats o candidates amb la mateixa puntuació.

El Tribunal valorarà la actitud personal per al compliment d’una prestació laboral, tenint en compte els següents paràmetres:

-Sistemes de gestió i control d’organització operacional.

-Implantació de projectes i sistemes de millora empresarial.

-Capacitat de lideratge i feina en equip.

-Motivació.

1.5.6 Puntuació i Publicació de la llista.

Una vegada que el Tribunal hagi valorat l’examen, els mèrits i l’entrevista personal d’acord amb l’establert a l’apartat anterior, es faran públiques la llista de puntuacions amb indicació del número del DNI i lletra.

La puntuació final serà el resultat de la suma de la puntuació obtinguda a totes les proves, segons els criteris establerts a l’apartat de proves.

Si hi ha dos o més candidats o candidates amb la mateixa puntuació la seva posició a la llista definitiva es resoldrà seguint els següents criteris de caràcter preferencial:

1.-. Major nivell d’anglès.

2.-. Dona.

3.-. Persona en situació de risc o exclusió social.

Aquestes llistes es publicaran per ordre de major a menor puntuació.

Ordre de preferència dins de cadascuna de les llistes: les persones seleccionades s’ordenaran seguint l’ordre de la puntuació obtinguda en aquest procés de selecció. Tindrà el primer lloc la candidata o el candidat que hagi obtingut major puntuació, i així successivament, fins a un màxim de 5.

1.5.7 Vigència de la llista de possibles empleats o empleades

La llista definitiva per a la seva incorporació esglaonada en funció de les necessitats de l’Empresa tindran vigència màxima fins el 31 de desembre 2021. Una vegada transcorregut aquest termini les llistes deixaran de tenir vigència amb caràcter general.

Les i els integrants de la llista que en finalitzar la seva vigència tinguin contracte laboral de duració determinada vigent, el mantindran fins que finalitzi el contracte.

1.5.8 Ordre d’incorporació i crida

Una vegada finalitzat el procés de selecció, les i els integrants de la llista  podran ser contractats o contractades segons les necessitats de l’Empresa, seguint l’ordre de preferència resultat de la llista definitiva. Es cridaran les persones que tinguin l’ordre d’incorporació més alt, amb els criteris i les limitacions que estableixi en cada moment la legislació vigent i amb els criteris següents:

La candidata o el candidat que hagi obtingut la primera posició de les llistes definitives s’incorporarà abans del 28 de febrer de 2018. La plaça serà coberta, en primer lloc, per les persones incloses en les llistes de promoció interna i si no fos coberta, per  les persones incloses en la llista de la de convocatòria pública. En el seu cas i segons les necessitats de l’Empresa, les crides de la resta de persones que formin part de les llistes, es farà amb els mateixos criteris: amb primer lloc promoció interna i si no fossin cobertes, les de convocatòria pública.

El o l’aspirant serà exclòs definitivament de les llistes, si renuncia injustificadament dues vegades consecutives a un contracte. S’entendrà que s’ha produït la renúncia injustificada a la contractació si l’aspirant no compareix dins el termini comunicat per l’empresa per a formalitzar el contracte o hi renuncia expressament.

Es consideren causes justificades de rebuig del contracte les següents:

Malaltia acreditada mitjançant el corresponent certificat mèdic.

Període d’embaràs, maternitat o situacions assimilades.

A petició  de l’interessat o interessada, qualsevol altra que de forma excepcional l’EMT-Palma consideri oportuna de forma motivada.

En aquests casos els o les aspirants conservaran el seu lloc a les llistes i podran ser citats novament quan deixin de concórrer les causes de rebuig, si han comunicat a l’EMT-Palma la seva disponibilitat.

En tot cas, haurà de superar el període de prova amb la durada establerta a l’article 14 de l’Estatut dels Treballadors, concretament serà de 6 mesos. Si no supera aquest període de prova el contracte es rescindirà i el o  l’aspirant perdrà qualsevol dret de permanència a les llistes. Les situacions esmentades al darrer paràgraf de l’article 14.3 de l’Estatut dels Treballadors originaran la interrupció del còmput del dit període de prova.

La inclusió de les o els aspirants a les llistes d’ocupació no generarà cap dret de contractació, sinó només l’expectativa de crida per l’ordre establert per a ser contractat temporalment en funció de les necessitats de servei de l’Empresa i amb els límits a la contractació legalment establerts.

Les crides als interessats o interessades es realitzaran per qualsevol mitjà que consideri l’EMT-Palma. Es podran fer telefònicament o mitjançant qualsevol mitjà acreditable en dret. Si s’ha intentat la comunicació infructuosament, la persona aspirant a la qual s’hagi intentat l’oferiment, conservarà el seu lloc a la llista. Si es fa la crida dues vegades consecutives sense resposta per la seva banda o amb una resposta negativa no justificada serà exclòs de la llista de forma definitiva. El termini de resposta per part de la persona que s’hagi cridat serà de 3 dies hàbils des de l’endemà de la data de comunicació.

Els interessats o interessades hauran de tenir a disposició de l’EMT-Palma com a dades de contacte:

-Un número de telèfon fix o mòbil.

-Una adreça electrònica.

-Una adreça postal .

El o l’integrant de la llista haurà de mantenir permanentment actualitzades aquestes dades davant l’EMT-Palma i comunicar els canvis que s’hi produeixin.

 

ANNEX I. Composició del Tribunal i terminis de publicació

Composició del Tribunal

Dos membres designats per l’EMT-Palma.

Dos membres designats pel Comitè d’Empresa de l’EMT-Palma.

Un professional amb coneixements sobre el temari, designat per l’EMT-Palma.

Per l’elaboració i correcció de les proves en què resulti necessari, el Tribunal podrà disposar la incorporació d’assessors o assessores especialistes, els quals es limitaran a prestar dita col·laboració en les seves especialitats tècniques i tindran veu però no vot. Així mateix, l’EMT-Palma, a petició del Tribunal, podrà nomenar col·laboradors o col·laboradores per a les tasques de vigilància, coordinació o altres de similars, necessàries per al desenvolupament de les proves selectives.

Realització de les proves de selecció

Les proves de selecció es realitzaran abans del 31 de gener de 2018.

Terminis de publicació i data límit d’admissió de sol·licituds

El termini d’admissió de sol·licituds serà de 20 dies naturals des de l’endemà que es publiqui aquesta convocatòria al BOIB.

Amb la finalitat de complir el requisit de publicitat, les bases del procés de selecció, els diferents terminis, els resultats provisionals i definitius i les notícies o incidències relacionades amb el procés selectiu es publicaran al web de l’EMT-Palma (www.emtpalma.es), amb independència que també, però no de forma obligatòria, es publiquin a d’altres mitjans.

Així mateix, aquesta informació es posarà en coneixement de l’Ajuntament de Palma perquè si ho considera adient la publiqui al seu web (www.palma.es).

 

Palma, 10 d’octubre de 2017

El director gerent de l’EMT-Palma

Mateu Marcús Fiol