Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Núm. 11360
Convocatòria i bases per a la provisió definitiva de una plaça de treballador/a social, personal laboral fix, per torn lliure, mitjançant el sistema de concurs-oposició

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per acord de la Junta de Govern Local de data 5 d’octubre de 2017, s’han aprovat les bases que regiran la convocatòria per a la provisió definitiva d’una plaça de treballador/a social, personal laboral fix de l’Ajuntament de Santanyí, per torn lliure, mitjançant el sistema de concurs-oposició.

CONVOCATÒRIA I BASES ESPECÍFIQUES PER A LA SELECCIÓ I LA PROVISIÓ DEFINITIVA D’UNA PLAÇA DE TREBALLADOR/A SOCIAL, PERSONAL LABORAL FIX, CORRESPONENT A L’OFERTA D’OCUPACIÓ PÚBLICA DE 2016, MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS-OPOSICIÓ.

Primera. Normes generals

1.1. És objecte d’aquesta convocatòria la provisió definitiva d’una plaça de treballador/a social, corresponent a l'Oferta d’Ocupació Pública de l’any 2016, mitjançant el sistema de concurs-oposició.

1.2. El sistema de selecció de les persones aspirants serà el de concurs-oposició i constarà de les següents fases: fase d’oposició i fase de concurs amb les proves, puntuacions i mèrits que es detallen en l’annex I.

1.3. El programa que ha de regir les proves selectives es el que figura en l’annex II d’aquesta convocatòria.

1.4. Aquesta selecció i provisió es regirà pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, mitjançant el qual s’aprova el text refós de la llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic (en endavant, EBEP), en tot el que disposa en referència a l’accés a l’ocupació pública i l’adquisició de la relació de servei.

1.5. La data, dia i hora de l’inici de la primera prova es publicarà en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Santanyí i en la pàgina web www.ajsantanyi.net.

1.6 De conformitat amb allò que s’estableix a l’article 45.1 b de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques (en endavant, LPAC), es fixa com a mitjà de comunicació de les publicacions que es derivin dels actes integrants d’aquest procediment selectiu la següent direcció de la pàgina web de L’Ajuntament de Santanyí www.ajsantanyi.net

Segona. Requisits de les persones aspirants

2.1. Per ser admeses a la realització d’aquest procés selectiu, les persones interessades han de complir, en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna d’altra en els casos que d’acord amb l’article 57 de l’EBEP permeti l’accés a l’ocupació pública. En aquest darrer cas, per als aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i del seu origen no se’n desprèn el coneixement de la llengua castellana, han d’acreditar-ne el coneixement mitjançant l’aportació del diploma espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d’octubre; o del certificat d’aptitud d’espanyol per a estrangers, expedit per les escoles oficials d’idiomes o mitjançant l’acreditació que estan en possessió d’una titulació acadèmica espanyola expedida per l’òrgan oficial competent en el territori espanyol, o bé mitjançant la superació d’una prova específica que acrediti que posseeixen el nivell adequat de comprensió i d’expressió oral i escrita en aquesta llengua.

b) Tenir 16 anys d’edat complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.

c) No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes; ni trobar-se inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionari, en el cas que haguessin estat separades, inhabilitades o acomiadades disciplinàriament. En el cas de nacionals d’un altre estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.

d) Haver satisfet els drets d’examen en la forma establerta en la base tercera d’aquestes bases.

e) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions de la plaça a proveir.

f) Estar en possessió del títol de grau o diplomat/ada en treball social o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar la corresponent homologació del Ministeri d’Educació o d’una universitat espanyola.

g) Acreditar el requisit de coneixements de llengua catalana, nivell B2 (nivell avançat), de conformitat amb la Llei 4/2016, de 6 d’abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l’ús del català en l’àmbit de la funció pública, correcció d’errates (BOIB 47, de 12-04-2016).

Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l’aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o equivalències previstes.

La no acreditació d’aquest requisit obligarà les persones aspirants a la superació d’una prova específica que acrediti el nivell B2 de coneixements de llengua catalana.

Tercera. Sol·licituds

3.1. Les persones aspirants que vulguin prendre part en el procés selectiu hauran de presentar la corresponent sol·licitud en la instancia normalitzada que consta en l’Annex III d’aquestes bases.

3.2. Les sol·licituds hauran de presentar-se en el Registre General de l’Ajuntament de Santanyí  o en la forma que determina l’article 16.4 de la LPAC.

El termini de presentació de les sol·licituds serà de vint dies naturals, comptats a partir del següent al de la publicació de l’anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).

Les sol·licituds es dirigiran al Sr. Batle de l’Ajuntament de Santanyí, plaça Major núm. 12, 07650 Santanyí.

Les sol·licituds que es presentin a través de les oficines de correus hauran d’anar en sobre obert per ser datades i segellades pel funcionari encarregat abans de ser certificades.

La persona interessada haurà de conservar una còpia segellada i registrada de la seva sol·licitud per si li fos requerida en qualsevol moment de la realització de les proves selectives.

La no presentació de la sol·licitud en temps i forma suposarà l’exclusió dels aspirants.

3.3. Les persones aspirants hauran d’acompanyar a la sol·licitud el document acreditatiu d’haver abonat 14,00 euros per drets d’examen, que s’hauran de satisfer al següent compte bancari:  Banc Mare Nostrum (Sa Nostra) ES25 0487 2045 75 2000006071. Indicant el DNI i el nom de la plaça a la qual opta.

La sol·licitud s’ha d’acompanyar amb el resguard original de l’ingrés efectuat.

En cap cas, la sola presentació del justificant d’ingrés dels drets de participació suposarà substitució del tràmit de presentació, en temps i forma, de la sol·licitud a l’òrgan expressat en aquestes bases.

Així mateix, la falta d’abonament d’aquestos drets durant el termini de presentació de sol·licituds, no serà esmenable i determinarà l’exclusió de les persones aspirants.

Els drets d’examen seran reintegrats a les persones aspirants excloses, per causes no imputables a aquestes, sempre que formulin la reclamació corresponent. La devolució s’efectuarà una vegada finalitzat el procés selectiu.

3.4. Els errors de fet que poguessin advertir-se com a tals en la sol·licitud es poden esmenar en qualsevol moment, d’ofici o a instància de part.

3.5. Les persones aspirants queden vinculades per les dades que hagin fet constar en les seves sol·licituds i poden únicament demanar la seva modificació mitjançant escrit motivat, dins del termini establert per a la presentació de sol·licituds.

 

En cas de falsedat o manipulació en algun document, decaurà el dret a la participació en el procés selectiu.

3.6. A la sol·licitud s’ha d’acompanyar necessariament:

 - Fotocòpia, degudament compulsada, del document nacional d’identitat, les persones aspirants estrangeres hauran de presentar un document que acrediti que és nacional de la Unió Europea o d’algun estat, al qual, en virtut dels tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors. Tots els documents hauran d’estar traduïts oficialment al castellà o al català.

- Fotocòpia, degudament compulsada, del títol exigit a la base segona lletra f) o de la justificació acreditativa d’haver-ne sol·licitat i abonat els corresponents drets d’expedició.

 - Justificant original d’haver satisfet els drets d’examen.

- Els i les aspirants que pretenguin puntuar en la fase de concurs, adjuntaran a la seva sol·licitud relació circumstanciada dels mèrits al·legats, mitjançant full d'autobaremació que figura a l’annex III i fotocòpia acarada de la documentació acreditativa dels dits mèrits. Els mèrits o serveis a tenir en compte estaran referits a la data en la qual expiri el termini de presentació d’instàncies. No s’admetrà cap documentació referida a mèrits un cop finalitzat el termini de presentació d’instàncies. En cap cas es requerirà documentació o esmena d’errades referides a mèrits.

- Fotocopia compulsada del certificat de coneixement de llengua catalana exigit en la base segona d’aquestes bases.

3.7. La convocatòria i les bases, una vegada publicades, només es poden modificar amb subjecció estricta a les normes de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quarta. Admissió d’aspirants

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l’autoritat convocant o aquella en qui delegui dictarà resolució, en el termini màxim d’un mes, en la qual es declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses.

La relació provisional de persones admeses i excloses s’exposarà en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Santanyí i en la pàgina web de la Corporació i es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en la qual constaran el nom i els llinatges de les persones candidates, número de document nacional d’identitat i la causa de la seua exclusió, si n’és el cas.

Els errors de fet podran corregir-se en qualsevol moment, d’ofici o a petició de la persona interessada.

En tot cas, els aspirants exclosos disposaran d’un termini de deu dies des del dia següent a aquell en què es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, perquè puguin presentar al·legacions per corregir els defectes que motivaren la seva exclusió. Els qui no presentin al·legacions dins del termini assenyalat, justificant el seu dret d’estar-hi admesos, seran definitivament exclosos del procés.

Transcorregut el termini fixat per presentar al·legacions, es dictarà resolució que declararà aprovada la relació definitiva de persones aspirants admeses i excloses.

Aquesta resolució s’exposarà en el tauler d’anuncis i en la pàgina web de l’Ajuntament de Santanyí, i s’hi indicarà també el lloc i la data de constitució del Tribunal qualificador, i si és cas, de la data de realització de la prova de llengua catalana.

Els successius anuncis així com totes les notificacions i incidències produïdes durant el procés selectiu es publicaran al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament de Santanyí.

Cinquena. Tribunal qualificador

5.1. El Tribunal qualificador valorarà els exercicis i els mèrits del procés selectiu. La composició col·legiada s’ha d’ajustar als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus membres, tendent a la paritat entre l’home i la dona.

L’òrgan de selecció estarà compost per:

President/a:

Titular: Pedro Herrero Moya; suplent: Guillermo Mascaró Llinás

Vocals:

Titular: Mª Teresa Amengual Tomás; suplent: Mª José Piña Soriano

Titular: Antonia Maria Rigo Vera; suplent: Mª Irene Corrales Pascual

Titular: Agnès Vanrell Sureda; suplent: Miquel Nadal Ribas

Secretari/ària:

Titular: Alicia Blanco Moncayo; suplent: Mª José Piña Soriano

Tots els membres del Tribunal Qualificador hauran d’estar en possessió d’un nivell de titulació igual o superior a l’exigit per a l’ingrés en la plaça convocada i han de ser funcionaris de carrera o personal laboral fix que pertanyin al mateix o superior grup/subgrup d’entre els previstos en l’article 76 de l'EBEP.

La pertinença al Tribunal Qualificador serà sempre a títol individual, no es pot exercir en representació ni per compte de ningú.

5.2. Als efectes d’allò establert en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic (LRJSP), la designació dels membres titulars i dels seus respectius suplents es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Els membres del Tribunal Qualificador hauran d’abstenir-se de formar-ne part quan concorrin les circumstàncies previstes en l’article 23 de la dita llei, tampoc no podran ser-ne nomenats membres els qui haguessin realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació d’aquesta convocatòria.

Així mateix, les persones aspirants podran recusar als membres del Tribunal Qualificador quan entenguin que es donen aquestes circumstàncies de conformitat amb l'establert a l’article 24 de la citada Llei 40/2015, d'1 d’octubre.

5.3. A sol·licitud del Tribunal Qualificador podrà disposar-se la incorporació d’assessors especialistes, per totes o algunes de les proves.

Aquests assessors col·laboraran amb l’òrgan de selecció exclusivament en l’exercici de les seves especialitats tècniques i tendran veu però no vot. Els assessors especialistes seran designats per resolució del batle i estaran subjectes a idèntic règim d’abstenció i recusació que el previst per als membres del Tribunal.

5.4. La indemnització per assistència al tribunal qualificador es regirà per la normativa autonòmica vigent.

Tots els membres del tribunal qualificador percebran els drets que corresponguin per la seva assistència a les sessions conforme preveu la normativa corresponent. Els assessors i col·laboradors del tribunal cobraran el mateixos drets.

5.5. El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s’adoptaran per majoria simple, en cas d’empat, decidirà el president. Sempre serà necessària la presència del president.

En absència del secretari/a, assumirà les seves funcions, el membre que designi el propi tribunal.

5.6. El Tribunal Qualificador resoldrà totes les qüestions derivades de l’aplicació de les bases d’aquesta convocatòria durant el desenvolupament del procés selectiu.

5.7. Les presents bases s’interpretaran en el sentit finalista que millor garanteixi la preservació dels principis d’igualtat, mèrit i capacitat.

5.8. El procediment d’actuació del Tribunal s’ajustarà al que es disposa en els articles 15 i següents de la LRJSP. 

Sisena. Prova per acreditar el requisit de coneixement de la llengua catalana

Amb caràcter previ a l’inici dels exercicis del procés selectiu, aquelles persones aspirants que no puguin acreditar documentalment els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell requerit en aquesta convocatòria hauran de realitzar una prova del nivell B2 (nivell avançat).

Aquesta prova tendrà caràcter obligatori. El seu resultat serà d'apte o no apte. La qualificació de no apte implicarà que la persona interessada no podrà continuar el procés selectiu.

Per a la realització i avaluació de les proves de llengua catalana queda designada la tècnica lingüista de català de l'Ajuntament de Santanyí, Agnès Vanrell Sureda.

El resultat d’aquesta prova nomes tendrà validesa per a aquest procés selectiu.

 

Setena. Desenvolupament dels exercicis

L’ordre d’actuació de les persones aspirants en els exercicis que no es puguin realitzar conjuntament s’iniciarà per ordre alfabètic del primer llinatge de les persones aspirants, en funció del que resulti del sorteig anual que realitza la Secretaria d’Estat per a l’Administració Pública a aquests efectes.

Entre les proves de la fase d’oposició es donarà el termini de tres dies als aspirants per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyats d’un/a assessor/a.

El tribunal tendrà un termini de set dies per resoldre les reclamacions.

En qualsevol moment el Tribunal pot requerir a les persones opositores que acreditin la seva identitat.

Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en una crida única, sense perjudici de les sessions que es necessitin per al seu desenvolupament, decaient en el seu dret les persones opositores que no compareguin a la seva realització, exceptuant els casos de força major, degudament justificats i apreciats pel Tribunal.

La valoració de les condicions de formació, mèrits o nivells d’experiència que s’incloguin en la fase de concurs no podran significar, en el seu conjunt, i en relació amb la puntuació màxima assolible en tot el sistema de selecció, més del 30%.

Vuitena. Relació de persones aprovades

Es consideraran aprovades, d’entre les persones aspirants que hagin superat les proves, aquelles que hagin obtingut la puntuació més alta, d’acord amb el s’estableix a l’annex I, tenint en compte que el nombre de persones aspirants aprovades no podrà ser superior al de vacants convocades.

Finalitzades les proves i valorats els mèrits, si és el cas, el tribunal qualificador farà pública, en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de la Corporació, la relació provisional de persones aspirants que hagin superat les proves i de la persona que hagi resultat seleccionada per accedir a la categoria corresponent, per l’ordre de puntuació assolida, amb indicació de la qualificació obtinguda, el nom i llinatges i del document nacional d’identitat.

Totes les persones aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes.

El tribunal tendrà un termini de set dies per resoldre les reclamacions i, tot seguit, farà pública la llista definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació, la qual no podrà contenir un nombre de persones aprovades superior al de les places vacants objecte d’oferta.

El tribunal qualificador elevarà a la batlia el nom de la persona aprovada i en proposarà per a que es procedeixi a la formalització del corresponent contracte com a personal laboral fix .

Novena. Formalització dels contractes.

Les persones aspirants que superin aquest procés de selecció, presentaran en el termini de vint dies naturals següents a aquell en què el Tribunal publiqui la relació definitiva a què es refereix la base anterior, els següents documents:

·Declaració jurada o promesa de no haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol administració pública ni trobar-se inhabilitat per a l’acompliment de les funcions públiques mitjançant sentència penal ferma.

·Els nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea que no tenguin la nacionalitat espanyola hauran d’acreditar, mitjançant document suficient, degudament traduït al castellà o al català, no estar sotmesos a sanció disciplinària o condemna legal que impedeixi en el seu Estat l’accés a l’ocupació pública.

·Certificat mèdic acreditatiu de no patir malaltia ni defecte físic i/o psíquic que impossibilitin per al servei.

Les persones aspirants que dins del termini indicat, i excepte els casos de força major, no presentessin la referida documentació, o que del seu examen es deduís que manquen d’algun dels requisits assenyalats a la base segona, no podran ser contractades quedant anul·lades totes les actuacions en relació amb aquesta persona aspirant.

Desena. Borsa per a contractacions temporals i/o interinitats i llista d’espera

A l’acta de la darrera sessió, s’inclourà una relació única, per ordre de puntuació, de totes les persones aspirants que havent superat els exercicis de l’oposició no hagin estat incloses en la relació de persones aprovades i en la proposta de nomenament,

 

a l’efecte de poder ser nomenats funcionaris interins o ser contractats temporalment, per a la cobertura provisional de les vacants que es produeixen, de les absències del personal, de les necessitats dels serveis, etc.

També, si per qualsevol circumstància, alguna persona aspirant inclosa en la proposta de contractació no formalitzés el contracte corresponent, es podrà procedir, per ordre de puntuació de la relació anterior, a la contractació de les persones aspirants que hagin superat els exercicis i no hagin estat inclosos en la relació de persones aprovades.

ANNEX I

PROCÉS DE SELECCIÓ I VALORACIÓ

El sistema de selecció serà el de concurs - oposició i constarà de les següents fases, una fase d’oposició que està valorada amb un màxim de 70 punts, i una fase de concurs, valorada amb un màxim de 30 punts.

Els punts de la fase de concurs es sumaran a la puntuació obtinguda en la d’oposició a l’efecte d’establir l’ordre definitiu de les persones aspirants aprovades. Aquests no podran ser aplicats per superar els exercicis de la fase d’oposició.

En cas d’empat en la qualificació final, per establir l’ordre, prevaldrà la major puntuació en la fase d’oposició  i de persistir l’empat la major puntuació per antiguitat. En el cas de persistir la igualtat es resoldrà per sorteig.

Fase d’oposició

Constarà dels exercicis següents:

Primer exercici.- De caràcter obligatori i eliminatori:

Consistirà a contestar un qüestionari tipus test amb respostes alternatives, sobre tot el temari de l’annex II d’aquestes bases. El termini màxim per realitzar la prova serà d’una hora. Cada resposta incorrecta es penalitzarà amb un terç del valor assignat a la resposta correcta.

Es puntuarà de 0 a 20 punts, essent necessari per superar la prova obtenir una puntuació mínima de 10 punts.

Segon exercici.- De caràcter obligatori i eliminatori:

Consistirà en desenvolupar per escrit dos temes a triar per el/l’aspirant d’entre quatre  proposats pel Tribunal dels compresos entre el tema 15 i el tema 60, ambdós inclosos, dels relacionats a l’Annex II d’aquestes bases.

En aquest exercici es valoraran els coneixements, la claredat i l'ordre d'exposició d’idees. Tendrà una duració màxima de 120 minuts i es puntuarà amb un màxim de 20 punts, essent eliminades les persones aspirants que no aconsegueixin una puntuació mínima de 10 punts.

Tercer exercici.- De caràcter obligatori i eliminatori:

Consistirà en la realització d’un exercici de caràcter pràctic, proposat pel tribunal i relacionat amb els procediments, tasques i funcions habituals de la plaça de treballador/a social, objecte d’aquesta convocatòria. En aquest exercici es valorarà fonamentalment la capacitat de raonament, la sistemàtica en el plantejament i d’adequada interpretació de la normativa aplicable.

Aquest exercici tendrà una duració màxima de 90 minuts i es puntuarà amb un màxim de 30 punts, essent eliminades les persones aspirants que no aconsegueixin una puntuació mínima de 15 punts.

La qualificació final de la fase d’oposició serà la suma aritmètica de les puntuacions obtingudes en cada un dels exercicis.

Fase de concurs

Aquesta fase únicament serà aplicable a aquelles persones aspirants que superin la fase d’oposició.

Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment per les persones aspirants, fins a un màxim de 30 punts, i de conformitat amb l’escala següent:

Són objecte de valoració els següents mèrits:

a) Cursos de formació i perfeccionament (puntuació màxima 8,5 punts)

 

Cursos relacionats amb la plaça objecte de la convocatòria, organitzats per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), per la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), per Universitats, pels col·legis professionals i per l'Administració de l'Estat, Autonòmica o Local. En aquest apartat es valoraran també els cursos d’informàtica. Els punts d’aprofitament suposen els d’assistència, per la qual cosa no seran acumulatius l’assistència i l’aprofitament.

La valoració es farà d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació

- Per cada certificat d’aprofitament: 0,025 punts per hora.

- Per cada certificat d’assistència: 0,005 punts per hora.

b) Coneixements de català

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 1,50 punts, i es valoraran els certificats expedits o reconeguts com a equivalents per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears. Només es computarà el nivell més alt acreditat.

Certificat C1 o equivalent: 1,00 punt

Certificat C2 o equivalent: 1,25 punts

Certificat LA o  equivalent: 0,25 punts

Certificat LA+C2 (o equivalent): 1,50 punts

c) Experiència professional (puntuació màxima 20 punts)

Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats en qualsevol administració pública de la mateixa categoria que la plaça convocada (treballador/a social): 0,25 punts/mes.

En cap cas, l’ocupació d’un lloc de treball reservat a personal eventual o alt càrrec o d’estricta confiança política, constituirà mèrit per a l’accés a la funció pública o a la promoció interna.

La documentació d’aquest mèrit s’acreditarà mitjançant la presentació de l’original o de la còpia compulsada de la següent documentació: Treballs realitzats en l'Administració Pública: certificat de l’organisme corresponent, en el qual consti: temps treballat, categoria, grup o subgrup i vinculació amb l'Administració (funcionari de carrera, funcionari interí o contracte laboral).

ANNEX II

TEMARI GENERAL

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978: Característiques. Els principis constitucionals i els valors superiors. Drets i deures fonamentals.

Tema 2. El Tribunal Constitucional. La reforma de la Constitució.  La Corona. Funcions constitucionals del Rei. Successió i Regència.

Tema 3. Les Corts Generals:  Composició, atribucions i funcionament del Congrés dels Diputats i Senat. El Defensor del Poble.

Tema 4. El Poder Judicial. El Consell General del Poder Judicial. El Tribunal Suprem. L’ organització judicial espanyola.

Tema 5. El Govern i l’ Administració. El President del Govern. El Consell de Ministres. Designació,  causes de cessament i responsabilitat del Govern.

Tema 6. L’Organització territorial del Estat. Les Comunitats Autònomes: Constitució i distribució de competències entre l’Estat i les Comunitats Autònomes

Tema 7. L’ Administració Local: entitats que l’ integren. La província, el municipi.

Tema 8. Funcionament i competències dels òrgans locals: el batle, tinents de batle, Junta de Govern Local, l’ Ajuntament en ple.

Tema 9. La Unió Europea: composició i funcions del Consell, la Comissió, el Parlament Europeu i el Tribunal de Justícia de la Unió Europea .

Tema 10. L’acte administratiu: concepte, classes i elements.

Tema 11. El procediment administratiu: concepte, naturalesa i caracterització. El procediment administratiu comú i les seves fases.

Tema 12. Els recursos administratius. Concepte, principis generals i classes.

Tema 13. Drets i deures del personal al servei de l’ Administració local.

Tema 14. Polítiques de Igualtat de Gènere. La Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la Igualtat efectiva de dones i homes.

TEMARI ESPECÍFIC

Tema 15. L’ Estat del Benestar i els serveis socials: conceptes i evolució històrica.

Tema 16. El Treball Social: conceptes bàsics i principis inspiradors.

Tema 17. El sistema públic de serveis socials a les Illes Balears. Definició, Estructura. Elements. Planificació.

Tema 18. Competències de les administracions públiques de les Illes Balears en matèria de Serveis Socials.

Tema 19. Organització territorial dels serveis socials a les Illes Balears

Tema 20. Definició i característiques dels Serveis Socials comunitaris bàsics. Professionals propis d’aquests serveis. Funcions del Treballador Social en els Serveis Socials comunitaris i Serveis Socials especialitzats.

Tema 21. Les necessitats socials. Teories classificatòries de les necessitats.

Tema 22. El treball en equip en els Serveis Socials. La interdisciplinarietat.

Tema 23.Tècniques  i instruments del Treball Social.

Tema 24. L’ entrevista com a mitjà de diagnòstic i tractament. Elements de la comunicació en l’ entrevista.

Tema 25. El maltractament infantil: Concepte. Tipologia i nivell de gravetat.

Tema 26. Necessitats infantils. Situacions de prevenció i situacions de risc.

Tema 27. Els menors. Situacions de risc i desemparament. Mesures de protecció.

Tema 28. L’ acolliment institucional. L’ acolliment familiar: modalitats. L’ adopció.

Tema 29. El Treball social individual: objecte, finalitat, tècniques i instruments d’ intervenció.

Tema 30. El Treball social amb famílies.  Concepte. Metodologies d’ intervenció. La intervenció social. 

Tema 31. El Treball social grupal: objecte, finalitat, tècniques i instruments d’ intervenció.

Tema 32. El Treball social comunitari: objecte, finalitat, tècniques i instruments d’ intervenció.

Tema 33. Atenció a la dona víctima de violència de gènere.

Tema 34. La gent gran. Anàlisi de la problemàtica actual. Nivells i àmbits d’ intervenció. Serveis i recursos socials locals i específics i especialitzats a Mallorca.

Tema 35. Col·lectius vulnerables envers el mercat laboral: concepte, tipologia. Factors de vulnerabilitat que caracteritzen el col·lectiu de les persones amb discapacitat i les seves possibilitats d’ inserció laboral.

Tema 36. La inserció laboral de les persones amb discapacitat: el treball amb suport. Característiques que defineixen aquest model.

Tema 37. Les drogodependències. Nivells d’ intervenció.

Tema 38. Factors de risc i factors associats al consum de drogues. Classificació de les drogues. Prevenció de les drogodependències.

Tema 39. La immigració. Problemàtica actual. Serveis i recursos específics i especialitzats a les Illes Balears.

Tema 40. L’ exclusió social. Concepte, característiques i recursos.

Tema 41. Llei de Dependència. Aplicació de la Llei 39/2006 de promoció de l’ autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tema 42. Els familiars cuidadors. Etapes i problemàtiques dins el procés dels cuidadors. Programes dirigits a familiars cuidadors. Paper psicosocial dels professionals.

Tema 43. La incapacitació. La figura del defensor judicial dins el procés d’ incapacitació. La tutela. La curatela. Les fundacions tutelars.

Tema 44. La integració sociolaboral. Els plans i programes de lluita contra l’ exclusió social.

Tema 45. La cooperació i el voluntariat social.

Tema 46. Famílies multiproblemàtiques: estructura, característiques i perfil psicosocial.

Tema 47. L’ entrevista com a instrument per a la intervenció.

Tema 48. L’ informe social com a instrument tècnic del Treballador Social. Definició. Conceptes, estructura i objectius.

Tema 49. La deontologia i l’ ètica professional.

Tema 50. Principis Generals de la Llei 4/2009, de 11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.

Tema 51. El projecte social en treball social. Definició i estructura.

Tema 52. La pobresa i l’ exclusió social.

Tema 53. Persones sense sostre. Abordatge psicosocial. Centres residencials de la xarxa d’ inserció a Mallorca.

Tema 54. La Renda Mínima d’ Inserció a la comunitat autònoma de les Illes Balears. Decret 117/2001 regulador.

Tema 55. Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses.

Tema 56. La història social com a suport documental a la intervenció individual i familiar del treballador social. Estructura i contingut fonamentals.

Tema 57. Treball social familiar i mediació.

Tema 58. Els trastorns de la personalitat. Descripció.

Tema 59. Instruments d’avaluació i suport en el treball social

Tema 60. El maltractament en la gent gran. Definició. Senyals d’alerta. Factors de risc. Mesures preventives. Protocols d’actuació. El paper dels serveis socials bàsics.

ANNEX III

MODEL D'AUTOBAREM DE MÈRITS PER A LA FASE DE CONCURS, QUE S’ADJUNTA A LA INSTÀNCIA DE PARTICIPACIÓ AL PROCÉS PER A LA SELECCIÓ I PROVISIÓ DEFINITIVA DE LA PLAÇA DE TREBALLADOR/A SOCIAL.

DADES PERSONALS:

Llinatges ____________________________________________________

Nom ________________________________         DNI _______________

EXPÒS: Que, de conformitat amb l'establert a base tercera de la convocatòria, s’aporta, juntament amb la instància, autobaremació de mèrits per a la fase de concurs del procés selectiu.

DECLAR: Que són certes las dades consignades a aquest escrit

ÈRITS AL·LEGATS:

a) Cursos de formació i perfeccionament (puntuació màxima 8,5 punts)

Denominació del curs

Entitat que l'imparteix

Núm. Hores

Aprofitament

Núm. Hores Assistència

Punts

Comprovació (a emplenar pel TQ)

Total: _____________ PUNTS

b) Coneixements de català (puntuació màxima 1,50 punts)

NIVELL

PUNTS

COMPROVACIÓ

(A emplenar pel TQ)

Total: ____________ PUNTS

c) Experiència professional (puntuació màxima 20 punts)

TEMPS TREBALLAT

TOTAL

COMPROVACIÓ

(A emplenar pel TQ)

Anys

Mesos

Dies

Anys

De __/__/____ a __/__/____

De __/__/____ a __/__/____

De __/__/____ a __/__/____

Total: ______________ PUNTS

TOTAL AUTOBAREM: _______________ PUNTS (Suma a + b + c)

ANNEX IV

Model d’instància

Dades Personals:

Primer llinatge: _________________________________________________________

Segon llinatge:  _________________________________________________________

Nom: _________________________________________________________________

DNI núm.: _________________________

Telèfon: ______________________            telèfon mòbil: _______________________

Adreça correu electrònic: __________________________________________________

Domicili: ______________________________________________________________

Localitat: ________________________________________          C.P.: _____________

EXPÒS:

-Que m’he assabentat de la convocatòria per cobrir la plaça de _____________________, les bases de la qual varen ser publicades al BOIB núm._________ de data ___________.

-Que reuneix tots i cadascun dels requisits exigits en la base segona, referides a la data d’acabament del termini assenyalat per a la presentació d’aquesta sol·licitud.

-Que declar conèixer, i he satisfet els drets d’examen, la qual cosa s’acredita amb el document que s’adjunta.

-Que, de conformitat amb el que disposa la convocatòria en relació amb el requisit del català, he optat per:

( ) Acreditar el compliment del requisit documentalment

( ) Realitzar la prova de català

Per tot l’exposat,

SOL·LICIT: prendre part en aquesta convocatòria.

AUTORITZ la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, el tauler d’anuncis i en la pàgina web de l'Ajuntament de Santanyí d’aquelles dades personals relatives a la meva identitat que resultin imprescindibles per a la realització de tot el procés selectiu.

Santanyí, ................... d ....................................de 20__

(Signatura de la persona interessada)

SR. BATLE DE L’AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Santanyí, 16 d’octubre de 2017

El batle

Llorenç S Galmés Verger