Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ARTÀ

Núm. 11321
Aprovació de les bases que han de regir la convocatòria de subvencions ordinàries a entitats esportives sense finalitat de lucre per a l’any 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en sessió celebrada el dia 11 d’octubre de 2017, adoptà l’acord que, copiat literalment, diu:

<<Bases que han de regir la convocatòria de subvencions ordinàries a entitats esportives sense finalitat de lucre per a l’any 2017

L’Ajuntament d’Artà convoca la concessió de subvencions ordinàries per a l’any 2017 amb les condicions que es detallen a continuació.

1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L’objecte d’aquesta convocatòria és regular les subvencions, dins dels límits establerts en el pressupost municipal i en els termes del Reglament municipal regulador de subvencions, per donar suport econòmic a les competicions federades de les entitats esportives sense ànim de lucre del municipi d’Artà.

Les subvencions a què fan referència aquestes bases són lliurement revocables i reductibles en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases, no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

2. IMPORT I CRÈDIT PRESSUPOSTARI

Per a les subvencions que regulen aquestes bases es destina un import màxim de 28.000,00 € dels pressuposts municipals de l’any 2017. La partida pressupostària afectada és la 01 3411 48001 01.

3. BENEFICIARIS

Poden acollir-se a la convocatòria de subvencions les entitats esportives constituïdes legalment, sense finalitat de lucre, radicades en el terme municipal d’Artà i censades en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes, que acompleixin els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS) i el Reglament municipal regulador de subvencions. Entre d’altres requisits és indispensable trobar-se al corrent en l’acompliment de les obligacions tributàries amb les administracions públiques i la Seguretat Social.

4. ACTUACIONS SUBVENCIONABLES

Són subvencionables les despeses de fitxes federatives de jugadors i entrenadors, assegurances esportives individuals, inscripció de clubs i equips i despeses de material i equipament necessàries per preparar els equips corresponents a la temporada 2017/2018 o any natural 2017 de les competicions esportives federades a les quals hagin de participar.

5. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS, JUSTIFICACIÓ I  TERMINIS

Les sol·licituds s’han de formalitzar en un únic model formulari facilitat pel propi Ajuntament que inclou la sol·licitud i la justificació.

Aquest model formulari figura com a annex d’aquesta convocatòria i es pot recollir a l’oficina d’atenció al ciutadà de Can Solivelles ( carrer de la Rosa, 1, Artà) i a la delegació de la Colònia de Sant Pere (plaça Bassa d’en Fasol, s/n, Colònia de Sant Pere). També es pot descarregar de la web de l’Ajuntament (www.arta.cat).

El formulari, juntament amb la documentació requerida adjunta, s’han de presentar en el Registre de l’Ajuntament o en qualsevol dels registres que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i han d’anar dirigides a la Batlia.

El termini per a la presentació de les sol·licituds s’inicia a partir del dia següent al de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza dia 15 de novembre de 2017

6. DOCUMENTACIÓ ESPECÍFICA QUE S’HA DE PRESENTAR

La documentació que s’ha de presentar és la següent:

a) Fotocòpia del DNI del representant de l’entitat.

b) Fotocòpia del CIF de l’entitat.

c) Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud o, acreditació de l’autorització corresponent i suficient, en el cas que la signi una persona distinta.

d) Documentació acreditativa de la constitució de l’entitat i dels seus estatuts degudament registrats.

e) Sol·licitud (annex I).

f)  Full de dades de l’entitat (annex II).

g) Fitxa tècnica (annex III).

h) Declaració responsable del representant de l’entitat d’estar al corrent en l’acompliment de les obligacions tributàries amb les administracions públiques i la Seguretat Social; de no haver demanat cap altra subvenció i/o ajuda d’altres institucions públiques o privades per a les activitats o, si n’és el cas, relació de les demanades amb indicació dels imports; de no estar incurs en les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari, assenyalades en els apartats 2 i 3 de l’article 13 de la LGS (annex IV).

i)  Declaració d’utilització del català en la presentació, desenvolupament, difusió i publicitat dels projectes (annex V).

j)  Relació dels justificants imputats a l’activitat (annex VI)

k) Còpia dels documents justificatius de les despeses.

l)  Una còpia del llistat de socis.

m) Una còpia del darrer acte de l’assemblea del club.

No és necessari presentar la documentació sol·licitada als apartats a), b), c) i d) si ja ha estat presentada en convocatòries anteriors i no hi ha hagut variació de les dades.

7. ESMENA DE DEFICIÈNCIES

Si la documentació presentada és incorrecta o incompleta, l’Ajuntament ha de requerir l'interessat perquè rectifiqui o complementi el que sigui necessari, qui ho ha de fer en el termini de deu dies, comptador a partir del requeriment corresponent.

Si en aquest termini l’interessat no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, l’Ajuntament considerarà que l’interessat desisteix de la seva sol·licitud, després d’haver pres la resolució pertinent, d’acord amb l’article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

8. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ

El procediment de concessió de les subvencions s’ha de tramitar en règim de concurrència  competitiva ja que el que es subvenciona és un percentatge determinat del cost de posar en funcionament els equips que participen en competicions federades i per tant es realitza un repartiment proporcional entre totes les sol·licituds que acompleixen els requisits.

9. RESOLUCIÓ

La Junta de Govern s’encarrega d’ordenar, instruir i resoldre el procediment de concessió.

La valoració tècnica de les sol·licituds, la realitza una comissió avaluadora, creada a aquest efecte, a partir dels barems establerts. Aquesta Comissió Avaluadora ha d’elaborar un informe previ per a la Junta de Govern. Aquesta Comissió Avaluadora esta formada per:

  • President: El batle de l’Ajuntament, i com a substitut el regidor en qui delegui.
  • Vocals:

o   El regidor d’esports i joventut, i com a substitut el regidor en qui delegui.

o   El regidor de cultura, i com a substitut el regidor en qui delegui.

o   El cap d’àrea dels Serveis Socioeducatius de l’Ajuntament.

o   Un tècnic de l’Ajuntament, que ha d’actuar com a secretari.

o   Dos representants de les entitats municipals.

o   Un membre de cadascun dels partits polítics representats a l’Ajuntament

El termini màxim per resoldre les sol·licituds és de dos mesos, comptadors a partir del dia de conclusió del termini establert en la convocatòria per presentar-les i el silenci administratiu tendrà caràcter desestimatori.

L’acord adoptat s’ha de notificar als interessats, de forma personalitzada. A més, s’ha de fer públic en el tauler d’anuncis municipal.

10. QUANTIA

Es contemplen 2 quanties diferents. Per una banda una quantia fixa de 200 € per a cobrir les despeses de material i equipament necessari per preparar als equips per a la competició. Per una altra un percentatge de les despeses de fitxes federatives de jugadors i entrenadors, assegurances esportives individuals, inscripció de clubs i equips. Aquest percentatge és el que s’indica a continuació i és diferent segons la categoria:

- GRUP 1: Equips i esports individuals fins a categoria cadet: La quantia de les ajudes serà de fins a un 100 % de l’import de la despesa aprovada.

- GRUP 2: Equips i esports individuals d’altres categories: La quantia de les ajudes serà de fins a un 75 % de l’import de la despesa aprovada.

Una vegada distribuïda la quantitat fixa tendran prioritat les despeses corresponents al GRUP 1. Per tant primer es distribuiran aquestes quantitats (fins a un màxim del 100%). En el cas que la quantia sol·licitada fos superior a l’import total destinat a la convocatòria es farà un prorrateig entre totes les sol·licituds per a aquest grup. Una vegada distribuït l’import corresponent al GRUP 1 es repartirà el romanent entre les sol·licituds del GRUP 2 (fins a un màxim del 75%). En el cas que la quantia sol·licitada fos superior al romanent es farà un prorrateig entre totes les sol·licituds per a aquest grup.

11. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Són obligacions mínimes dels beneficiaris de les subvencions:

a) Acceptar la subvenció. En cas que això no sigui possible, han de renunciar-hi expressament i motivadament, en el termini de quinze dies, comptadors a partir de la recepció de la notificació de concessió de la subvenció.

b) Dur a terme l’actuació o les actuacions objectes de la subvenció, ajustant-se als termes del projecte presentat i d’acord amb les condicions establertes en aquestes bases.

c) Acreditar davant l’Ajuntament la realització de l’actuació o les actuacions i l’acompliment dels requisits o de les condicions que determini la concessió de la subvenció, i notificar qualsevol modificació que es produeixi.

d) Comunicar a l’Ajuntament, en qualsevol moment, l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat no previstes en la sol·licitud.

e) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i facilitar les dades que l’Ajuntament requereixi.

f) Acreditar que es troba al corrent en l’acompliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

g) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

h) Recollir el patrocini de l’Ajuntament en tots els elements publicitaris i divulgadors de l’actuació  subvencionada, en un lloc destacat i de manera clara.

i) Comunicar a l’Ajuntament, amb 15 dies d’antelació, qualsevol acte públic relacionat amb l’actuació subvencionada.

12. ABONAMENT DE LES SUBVENCIONS

El pagament de les subvencions es farà una vegada notificat l’acord adoptat als interessats i comprovat per part de l’ajuntament que s’han justificat les despeses generades per l’activitat per a la qual s’ha concedit l’ajuda. 

Aquelles entitats que hagin estat beneficiàries de la subvenció per un import superior a 3.000 € hauran de presentar els certificats corresponents d’estar al corrent en l’acompliment de les obligacions tributàries amb les administracions públiques i la Seguretat Social

13. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

La justificació de les despeses es farà amb la presentació de la sol·licitud. Els justificants del material i equipament s’han d’imputar a la quantia fixa de 200 € per a cobrir les despeses de material i equipament necessari per preparar als equips per a la competició. L’import mínim a justificar son 200 €. Els justificants de les despeses de fitxes federatives de jugadors i entrenadors, assegurances esportives individuals, inscripció de clubs i equips s’han d’imputar a la quantia corresponent a la subvenció concedida per a despeses federatives.

14. COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUDES

Aquestes ajudes són compatibles amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals.

La quantia de la subvenció no pot ser igual o superior, aïlladament o en concurrència amb altres ajudes o subvencions, al cost de l’actuació subvencionada.

15. INCOMPLIMENT, REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT

L’incompliment no esmenable de qualsevol requisit establert en aquestes bases o de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, en pot provocar l’anul·lació total o parcial, la qual cosa han d’acordar els òrgans competents de la corporació. En aquest cas, el beneficiari està obligat a reintegrar les quantitats rebudes i els interessos de demora que corresponguin, mitjançant la tramitació prèvia del procediment legal corresponent.

La quantia final a percebre per part del beneficiari, o, si escau, l’import que hagi de reintegrar, s’ha de subjectar al principi de proporcionalitat en relació al grau d’incompliment.

16. NORMATIVA D’APLICACIÓ

Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen pel que disposen les bases anteriors; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003); el Reglament municipal regulador de subvencions, aprovat pel Ple de l’Ajuntament d’Artà; la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i la resta de normativa que hi sigui d’aplicació.

ANNEXES

REGISTRE GENERAL

ENTRADA:

Núm.                                  

Data                                    

ANNEX I
SOL·LICITUD

Sol·licitant

Nom i llinatges

NIF

Domicili

Representant

Nom i llinatges

NIF

Dades per a notificacions

Titular de l’adreça

Adreça

Municipi

CP

Telèfon fix

Telèfon mòbil

Fax

Adreça electrònica

EXPÒS:

VISTA LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS ORDINÀRIES A ENTITATS ESPORTIVES SENSE FINALITAT DE LUCRE PER A L’ANY 2017

Per això,

DEMAN:          

ACOLLIR-ME A DITA CONVOCATÒRIA

Artà, ........... d ............................ de 20.......

(Signatura)

 

ANNEX II
Dades bancàries de l’entitat

Nom entitat:

CIF:

Domicili (a l'efecte de notificacions) 

Carrer o plaça:

Localitat:

CP:

Telèfon:                                              Telèfon mòbil:

Fax:                                                     e-mail:

Nom del representant:                

Núm. de compte bancari

Nom del titular:

Nom del banc o caixa:

IBAN

Sota la meva responsabilitat declar que aquestes dades corresponen al c/c o a la llibreta oberta a nom de l’entitat que represent.

_________, ___ de _________ de 2017

(Signatura)

ANNEX III
a) GRUP 1 Fins a categoria cadet  

FITXA TÈCNICA I PRESSUPOST: Esport individual

Núm. ordre

Nom esportista

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

 

Pressupost de despeses fins categoria cadet

Concepte

Quantitat

Inscripció de club

Assegurances esportives fins categoria cadet

Fitxes federatives de jugadors fins categoria cadet

Fitxes federatives d’entrenadors fins categoria cadet

Total

ANNEX III
b) GRUP 2: Altres categories

FITXA TÈCNICA I PRESSUPOST: Esport individual

Núm. ordre

Nom esportista

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

Pressupost de despeses altres categories

Concepte

Quantitat

Assegurances esportives altres categories

Fitxes federatives de jugadors altres categories

Fitxes federatives d’entrenadors altres categories

Total

 

ANNEX III
  c) GRUP 1: Fins a categoria cadet  

FITXA TÈCNICA I PRESSUPOST: Esport col·lectiu

Núm. ordre

Nom de l’equip i categoria

Núm. de jugadors i entrenadors

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

Pressupost de despeses fins categoria cadet

Concepte

Quantitat

Inscripció de club

Inscripció d’equips fins categoria cadet

Assegurances esportives fins categoria cadet

Fitxes federatives de jugadors fins categoria cadet

Fitxes federatives d’entrenadors fins categoria cadet

Total

ANNEX III
d) GRUP 2: Altres categories

FITXA TÈCNICA I PRESSUPOST: Esport col·lectiu

Núm. ordre

Nom de l’equip i categoria

Núm. de jugadors i entrenadors

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

Pressupost de despeses altres categories

Concepte

Quantitat

Inscripció de club

Inscripció d’equips altres categories

Assegurances esportives altres categories

Fitxes federatives de jugadors altres categories

Fitxes federatives d’entrenadors altres categories

Total

ANNEX IV
DECLARACIÓ RESPONSABLE

Nom i llinatges:

Càrrec:

DNI

en representació de l’entitat:

amb CIF

En relació a la sol·licitud presentada a la convocatòria de subvencions ordinàries a entitats esportives sense finalitat de lucre per a l’any 2016 de l’Ajuntament d’Artà

DECLAR:

1. Que, a més d’aquesta sol·licitud, l’entitat (_)Sí  (_)No ha sol·licitat o obtingut uns altres ajuts per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració, ens públic o privat. En cas de resposta afirmativa, heu de fer constar les dades de l’organisme que els concedeix, el tipus d’ajut, la quantia i la data:

2.

ORGANISME

TIPUS D’AJUT (CONCEPTE)

QUANTIA SOL·LICITADA/CONCEDIDA

DATA

3. Que l’entitat que represent no està sotmesa a cap de les prohibicions establertes per obtenir la condició de beneficiari, assenyalades als apartats 2 i 3 de l’article 13 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

4. Que l’entitat que represent es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb les Administracions públiques i davant la Seguretat Social.

5. Que els justificants originals de les despeses i ingressos, cobraments i pagaments que s’hi detallen estan custodiats sota la nostra responsabilitat.

6. Que els justificants esmentats estan a la disposició dels òrgans intern o extern de l’Administració.

7. Que em compromet a prestar tota la meva col·laboració, en nom de l’entitat que represent, a les actuacions de comprovació i verificació que l’Administració o els seus òrgans de control considerin necessaris per tal de comprovar la veracitat o correcció de les activitats subvencionades o de la justificació presentada.

8. Que és certa i completa la informació que es fa constar en aquest annex.

Així mateix, em compromet a comunicar per escrit a l’Ajuntament d’Artà, en un termini de quinze dies, la sol·licitud o l’obtenció de nous ajuts per a la mateixa finalitat, així com qualsevol variació d’aquesta declaració.

_________, ___ de _________ de 2017

(Signatura)

ANNEX V
DECLARACIÓ RESPONSABLE UTILITZACIÓ DEL CATALÀ COM A IDIOMA PREFERENT

Nom i llinatges:

Càrrec:

DNI

en representació de l’entitat:

amb CIF

En relació a la sol·licitud presentada a la convocatòria de subvencions ordinàries a entitats esportives sense finalitat de lucre per a l’any 2017 de l’Ajuntament d’Artà

DECLAR:

I. Que l’entitat, la qual represent, utilitzarà el català com a idioma preferent en la presentació, desenvolupament, difusió i publicitat dels projectes que realitzi.

_________, ___ de _________ de 2017

(Signatura)

RELACIÓ DELS JUSTIFICANTS IMPUTATS A L’ACTIVITAT (ANNEX VI) *

Despeses federatives

Núm. ordre

Concepte

Import

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

Total

Despeses de material i equipament

Núm. ordre

Concepte

Import

1

2

3

4

5

Total

* Adjuntau còpia dels documents justificatius de les despeses imputades. Si heu de menester més espai podeu emplenar una altre full.

_________, ___ de _________ de 2017

(Signatura)

Els reunits acorden, per unanimitat:

1. Aprovar les bases i els formularis que han de regir la convocatòria de subvencions ordinàries a entitats esportives sense finalitat de lucre per a l’any 2017.

2. Ordenar la seva publicació en el BOIB, d’acord amb l’article 17 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.>>

Contra aquest acord, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant l’òrgan que l’ha dictat, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la recepció de la present notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé interposar directament recurs contenciós administratiu, davant  Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Si optau per interposar el recurs de reposició potestatiu no podreu interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci.

No obstant l’anterior, es pot interposar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que estimeu pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i l’article 40 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Així mateix, es pot interposar reclamació davant la Comissió prevista en el Decret 24/2016 de 29 d'abril, de creació i d'atribucions de competències a la Comissió per a la resolució de les reclamacions en matèria d'accés a la informació pública (BOIB Núm. 054 de 30 / abril / 2016) al termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi notificat, d'acord amb l'article 24 i la disposició addicional quarta de la Llei 19/2013,de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

S’exposen al públic en compliment d’allò establert en l’article 17 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

En cas de discrepància amb la versió catalana i la versió castellana preval la versió catalana.

Artà, 11 d’octubre de 2017

El batle
Manuel Galán Massanet