Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA

Núm. 11317
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria per la qual s’aprova el Reglament de règim interior de la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La disposició transitòria primera de la Llei 1/2017, de 12 de maig, de cambres oficials de comerç, indústria, serveis i navegació de les Illes Balears, que va entrar en vigor el 19 de maig de 2017, estableix que, dins el termini de tres mesos des de l’entrada en vigor d’aquesta llei, les cambres hi han d’adaptar el contingut dels seus actuals reglaments de règim interior. L’actual Reglament de règim interior de la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Mallorca va ser aprovat per la Resolució del conseller de Comerç, Indústria i Energia de 17 de novembre de 2006.

L’article 2.3 de la Llei 1/2017, de 12 de maig, disposa que les cambres es regeixen, dins el marc del que disposa la legislació bàsica estatal, en primer lloc pel que disposen aquesta llei i les seves normes de desplegament i, en segon lloc, pels reglaments de règim interior que aprovin aquestes corporacions.

L’article 19 d’aquesta mateixa llei, en el punt 1 estableix que cada cambra s’ha de regir pel seu propi reglament de règim interior, a proposta del ple aprovada per majoria qualificada de dos terços i aprovat per la conselleria competent en matèria de comerç, la qual també en pot promoure la modificació. Aquest mateix article, en el punt 2 disposa que els actes que acordin l’aprovació o la modificació dels reglaments de règim interior de les cambres s’han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per aquests motius, en la sessió de 26 de setembre de 2017, el Ple de la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca va acordar la proposta de modificació del Reglament de règim interior, adaptat a la nova Llei 1/2017, de 12 de maig, que se sotmet a l’aprovació de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria.

Per tot això, en ús de les competències que tenc atribuïdes per l’article 2.7 del Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la modificació del Reglament de règim interior de la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca.

2. Notificar aquesta Resolució a la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

     

Palma, 5 d’octubre de 2017

El conseller de Treball, Comerç i Indústria

Iago Negueruela Vázquez

      

REGLAMENT DE RÈGIM INTERIOR DE LA CAMBRA OFICIAL DE COMERÇ, INDÚSTRIA, SERVEIS i NAVEGACIÓ DE MALLORCA

I. NATURALESA, FINALITATS I ÀMBIT DE LA CAMBRA

Article 1. La Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca és una Corporació de Dret Públic, dependent de la tutela de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria del Govern Balear, que representa els interessos del comerç, la indústria, la navegació i els serveis de la seva demarcació, i té l’objecte, funcions i atribucions que es determinen en la Llei 4/2014, d’1 d’abril, Bàsica de Cambres Oficials de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació, en la Llei 1/2017, de 12 de maig, de cambres oficials de comerç, indústria, serveis i navegació de les Illes Balears, així com en la seva normativa de desenvolupament i altres normes que li siguin d’aplicació.

Article 2. La Cambra gaudeix de personalitat jurídica i de capacitat d’obrar per al compliment de les seves finalitats de representar, promocionar i defensar els interessos generals del comerç, la indústria i la navegació de la seva circumscripció, i es configura com un òrgan consultiu i de col·laboració amb les Administracions Públiques. A més de l’exercici de les competències de caràcter públic que li atribueix la legislació vigent i de les que li puguin encomanar i delegar les Administracions Públiques, la Cambra compta entre les seves funcions la de prestació de serveis a les empreses que operen les activitats de comerç, indústria i navegació, tal com ho estableix l’art. 3 de la Llei 4/2014, Bàsica de Cambres Oficials de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació, i l’art. 3 la Llei 1/2017, de cambres oficials de comerç, indústria, serveis i navegació de les Illes Balears.

Per a la prestació d’aquelles activitats de caràcter privat i que s’ofereixin en règim de lliure competència, que contribueixin a la defensa, donar suport o al foment del comerç, la indústria, els serveis i la navegació o que siguin d’utilitat per al compliment de les indicades finalitats a què es refereix l’article 4.5 de la Llei 1/2017, de cambres oficials de comerç, indústria, serveis i navegació de les Illes Balears, es necessitarà acord previ del Comitè Executiu i serà sotmès posteriorment a aprovació del Ple. El Comitè Executiu revisarà anualment les activitats de caràcter privat desenvolupades per la Cambra.

La contractació i el règim patrimonial de les cambres es regiran pel dret privat, tret de disposició legal contrària, amb submissió als principis de transparència i no discriminació, publicitat, concurrència i objectivitat.

Article 3. Per al compliment de les seves funcions l’àmbit territorial de la Cambra és el del conjunt dels municipis de l’illa de Mallorca. El domicili corporatiu de la Cambra estarà ubicat a Palma de Mallorca i pot establir oficines i dependències en altres poblacions importants i de més activitat industrial o mercantil, per al mateix compliment de les seves finalitats. La Cambra atendrà, segons les seves possibilitats, les sol·licituds de les Cambres de les Illes Balears, segons s’estableix en el Capítol VIII d’aquest Reglament de Règim Interior.

II. COMPOSICIÓ DE LA CAMBRA

Article 4. El cens electoral de les cambres estarà constituït per la totalitat de les persones físiques o jurídiques, nacionals o estrangeres, que exerceixin les activitats comercials, industrials, de serveis o navilieres no excloses de conformitat amb l’art. 7 de la Llei 4/2014 i l’art. 10 de la Llei 1/2017 de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Aquest cens electoral general comprèn la totalitat de les seves persones electores, classificades per grups i categories, en consideració a la importància econòmica dels diversos sectors representats, en la forma que es determini en l’annex d’aquest Reglament.

Aquesta classificació serà revisada cada any pel Comitè Executiu, amb referència a l’1 de gener.

La Cambra elaborarà, a més del cens electoral general, un cens electoral específic constituït exclusivament per les persones físiques o jurídiques que, en formar part del cens electoral general, hagin realitzat aportacions voluntàries o patrocinis a la Cambra, en la forma que es determina en l’art. 8.2.c d’aquest Reglament. Els 10 vocals representants d’empreses de més aportació hauran de formar part d’aquest cens específic.

Les persones que integren el cens electoral tindran dret de vot per a l’elecció dels òrgans de govern de les cambres, dins de la circumscripció de la qual tinguin establiments, delegacions o agències.

Article 4 bis. El règim i procediment electoral de les cambres es regirà pel previst en el Capítol IV de la Llei 1/2017, de 12 de maig, i en la seva normativa de desenvolupament.

Article 5. Els vocals del Ple de la Cambra als quals es refereix l’apartat a) de l’art. 13.2 de la Llei 1/2017, es distribuiran, atenent la representativitat dels diferents sectors econòmics als quals pertanyin, en les agrupacions i categories que s’assenyalen a l’annex d’aquest Reglament, i que s’han determinat de conformitat amb els següents criteris establerts en l’art. 13 de la Llei 1/2017:

  1. Contribució de les empreses pertanyents a cada grup al producte interior brut.
  2. Nombre d’empreses agrupades sectorialment per grups d’epígrafs d’activitat de l’impost d’activitats econòmiques o tribut que el substitueixi.
  3. Nombre de llocs de treball directes creats per les empreses integrants en cada grup.

Article 6. La Cambra s’atindrà, per determinar el dret dels seus electors i per a totes les qüestions relacionades amb la pràctica electoral, a allò consignat en la Llei Bàsica 4/2014, d’1 d’abril, Bàsica de Cambres Oficials de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació, i en la Llei 1/2017, de 12 de maig, de cambres oficials de comerç, indústria, serveis i navegació de les Illes Balears, sense perjudici que els òrgans de govern de la Cambra continuïn en l’exercici de les seves funcions fins a la constitució dels nous Plens que resultin del procés electoral.

III. ORGANITZACIÓ INTERNA i FUNCIONAMENT DE LA CAMBRA

Article 7. Els òrgans de govern de la Cambra Oficial de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Mallorca són:

a) El Ple.

b) El Comitè Executiu.

c) El president o presidenta.

1 EL PLE

Article 8.

1. El Ple és l’òrgan suprem de govern i representació de la Cambra. Conforme amb el que s’estableix en l’art. 13 de la Llei 1/2017, estarà compost per 42 vocals.

2. La seva composició serà la següent:

a. 28 vocals seran les persones representants de totes les empreses pertanyents a la Cambra, atenent la representativitat dels diferents sectors econòmics a què pertanyin, d’acord amb la classificació en els grups i, en el seu cas, en les categories, establerts en el present Reglament.

Aquests vocals seran elegits mitjançant sufragi lliure, igual, directe i secret, entre totes les persones físiques o jurídiques que exerceixin una activitat comercial, industrial i de serveis a la demarcació de la Cambra, que figurin al cens electoral.

b. 4 vocals correspondran a persones representants d’empreses i a persones de reconegut prestigi de la vida econòmica dins la circumscripció de la Cambra. Aquests vocals es designaran en la forma que determini l’Administració tutelant, a proposta de les organitzacions empresarials intersectorials i territorials més representatives, per la qual cosa presentaran la llista de persones candidates proposades en número que correspongui a les vocalies a cobrir. Per a això es tindrà en compte el que disposi la Llei de participació institucional.

c. 10 vocals correspondran a persones representants de les empreses de més aportació voluntària, que seran designades en funció de l’import de l’aportació i en funció dels patrocinis realitzats per les empreses esmentades. A aquests efectes, es tindran en compte les aportacions que aquestes empreses facin a la Cambra d’Espanya.

Es designaran com a vocals, en representació de les empreses de més aportació voluntària o patrocini realitzat, aquelles empreses que hagin abonat o patrocinat imports més grans en concepte d’aportació voluntària o patrocini en els quatre anys anteriors a l’elaboració del cens. A aquests efectes es considerarà aportació voluntària aquella que sigui igual o superior a 5.000 €/any i haurà de realitzar-se l’aportació compromesa anualment durant els quatre anys de mandat.

Aquesta aportació podrà ser objecte d’actualització amb caràcter anual. Les aportacions voluntàries s’hauran d’efectuar dins del primer trimestre de l’any natural. Si coincidissin dos o més empreses amb imports similars abonats en concepte d’aportació voluntària i només quedés una vocalia per cobrir, s’elegirà la de més antiguitat en el cens específic d’aportants voluntaris de la Cambra; i si aquesta fos igual, per sorteig. En cas de no mantenir-se les esmentades aportacions econòmiques, es declararà la vacant en el Ple i aquesta es cobrirà entre les empreses amb més imports abonats en concepte d’aportació voluntària o patrocini que encara no pertanyin al Ple. Si no s’aconseguís que es cobreixin aquestes vocalies, per absència d’empreses que realitzin aportacions voluntàries, aquestes vacants quedaran sense cobrir fins que existeixin empreses que s’adhereixin a la Cambra amb el compromís de realitzar aportacions voluntàries, moment en el qual es cobriran les vacants.

d. Podran assistir a les reunions del Ple, amb veu, però sense vot, fins a un màxim de set persones de prestigi reconegut de la vida econòmica de l’àmbit territorial de la Cambra proposades pel president en la forma legalment determinada.

3. El secretari general i el director gerent, si n’hi hagués, assistiran amb veu però sense vot, a les reunions del Ple.

4. A més, l’Administració tutelant podrà designar un representant que haurà de ser necessàriament convocat a les reunions del ple, el qual hi assistirà amb veu però sense vot.

Article 9. Una vegada declarats elegits d’acord amb el que s’estableix en el Capítol IV de la Llei 1/2017, i disposicions complementàries i de desenvolupament, els membres del Ple prendran possessió dels seus càrrecs a la seu de la Cambra dins del mes següent al de la seva elecció, personalment les persones naturals, i per mitjà d’un representant, amb prou poder en els termes de l’art. 12 d’aquest Reglament, les persones jurídiques. Una vegada procedida a l’elecció es donarà immediat compte a l’Administració tutelant, al final de la qual el secretari lliurarà a cadascun dels elegits la credencial que justifiqui la seva qualitat de membre electe.

Article 10. La durada del mandat dels membres del Ple serà de quatre anys i podran esser reelegits.

Article 10 bis. Provisió de vacants del Ple.

1. Les vacants produïdes en el Ple per defunció, renúncia, pèrdua de la condició de membre, així com per qualsevol de les causes que impossibilitin per a l’acompliment del càrrec, es proveiran:

a. En el supòsit que es produeixin vacants dels vocals als quals es refereix l’apartat a) de l’art. 8.2 d’aquest Reglament, mitjançant elecció en el grup o categoria que es tracti.

 Amb aquesta finalitat, la Secretaria de la Cambra, en el termini dels deu dies següents a la declaració de la vacant, comunicarà per escrit aquesta circumstància als electors que correspongui, o si el seu número excedís de cent, mitjançant anunci en el «Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma», i almenys en un dels diaris de més circulació a la demarcació de la Cambra, a fi que els que ho desitgin puguin presentar la candidatura de conformitat amb el que estableix aquest capítol, donant compte a l’administració tutelant.

Les competències pròpies de la Junta Electoral, en aquests casos, seran assumides pel Comitè Executiu.

Quan només existeixi un candidat per a la vacant a cobrir la proclamació equivaldrà a l’elecció i, per tant, no serà necessari celebrar-la. Si no es presentés cap candidatura, el Ple procedirà a l’elecció per sorteig entre les empreses que formin el grup o la categoria corresponent per cobrir la vacant. La persona elegida ocuparà el càrrec pel temps que falti per complir el mandat d’aquell a qui substitueixi.

b.En el supòsit que es produeixin vacants dels vocals a què es refereix l’apartat b) de l’art. 8.2 d’aquest Reglament, se sol·licitarà nova designació de la vacant a cobrir a les organitzacions empresarials intersectorials i territorials més representatives perquè presentin la llista de persona/s candidata/s proposades en número que correspongui a les vocalies a cobrir.

En el supòsit que es produeixin vacants dels vocals a què es refereix l’apartat c) de l’art. 8.2 d’aquest Reglament, es proveirà en la forma regulada en el mateix apartat c) de l’art. 8.2.

2. La persona elegida ocuparà el càrrec pel temps que falti per complir el mandat d’aquell a qui substitueixi.

Article 10 ter. Elecció de vacants en el Comitè Executiu. Quan la vacant produïda en el Ple tingui com a conseqüència una vacant en el Comitè Executiu, o la de la mateixa Presidència de la Cambra o qualsevol dels seus càrrecs, es procedirà a cobrir primer la vacant del Ple, pel procediment establert a l’anterior article 10 bis.

Celebrada aquesta elecció, es proveirà la vacant del càrrec de president o de la resta del Comitè Executiu en sessió del Ple convocada a l’efecte, pel procediment establert en l’article 27 d’aquest Reglament.

Article 11. La condició de membre del Ple és única, indelegable i no retribuïda. Els membres del Ple tenen el dret i el deure d’assistir, amb veu i vot, a les sessions celebrades. Consegüentment, cap membre del Ple no podrà representar més d’un dels grups o categories que figuren en l’Annex a aquest Reglament, ni podrà fer-se representar en l’exercici de la seva funció.

Article 12. Les persones jurídiques, membres del Ple, hauran de designar com a representant per a l’exercici directe de les funcions corporatives persones físiques, vinculades a l’empresa i amb prou poder per a l’exercici de les esmentades funcions, podent variar el seu representant mitjançant acord del seu òrgan de govern corresponent, de conformitat amb els seus estatuts i comunicació fefaent al president de la Cambra que serà lliurada i registrada en Secretaria.

El Ple s’estructurarà, d’acord amb el disposat a l’art. 13 de la Llei 1/2017, de 12 de maig, en els grups i categories establerts en el present Reglament, en consideració a la importància econòmica dels diferents sectors empresarials representats, de conformitat amb els criteris establerts en la Llei 4/2014, d’1 d’abril, Bàsica de les Cambres Oficials de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació.

A l’annex d’aquest Reglament s’estableixen els grups en funció de les diferents modalitats d’activitat del comerç, la indústria, els serveis i la navegació i la subdivisió en categories en funció dels diferents àmbits de la seva activitat, d’acord amb la seva representativitat.

Aquests grups i categories en què es divideix la composició del Ple es revisaran cada quatre anys, per conèixer si segueix actualitzada la representació proporcional de tots els interessos econòmics que la Cambra representa. Si la variació de les característiques econòmiques de la demarcació aconsellés una modificació de la distribució en els grups, a proposta del Comitè Executiu i previ acord del Ple, se sotmetrà a l’Administració tutelant la nova composició proposada per a la seva aprovació. Els grups i categories amb el nombre de membres que s’han de designar figuren en l’annex d’aquest Reglament.

Article 13. Es perdrà la condició de membre del Ple per qualsevol de les següents causes.

a) Quan per circumstàncies sobrevingudes es deixin de concórrer algun dels requisits necessaris per ser elegit.

b) En el supòsit d’empreses que formin part del Ple per ser les de més aportació voluntària, les que la deixin de realitzar conforme a allò disposat en el present Reglament de Règim Interior.

c) Per no haver pres possessió dins el termini fixat en aquest Reglament de Règim Interior.

d) Per falta d’assistència injustificada a les sessions del Ple durant tres vegades en el curs d’un any natural.

e) Per renúncia o per qualsevol causa que l’impossibiliti per a l’acompliment del càrrec.

f) Per ser inhabilitat per a ocupació o càrrec públic.

g) Per incompliment greu del codi de bones pràctiques prèvia audiència de l’interessat.

h) Per mort en el cas de persones físiques o extinció en el cas de les persones jurídiques.

Article 13 bis. El procediment per a la pèrdua de condició de membre serà el següent:

1. L’acord del Ple serà adoptat, prèvia audiència de l’interessat i, en el seu cas, de l’empresa en la representació de la qual actuï. Contra aquest acord es podrà interposar recurs administratiu davant l’òrgan competent de l’Administració tutelant.

2. L’elecció per cobrir la vacant produïda es farà segons el que estableix l’article 10 bis d’aquest Reglament i no es produirà fins que l’òrgan competent de l’Administració hagi resolt el recurs, si n’hi hagués.

Article 14. A més de les funcions que li atribueix el present Reglament, corresponen especialment al Ple:

a) La seva constitució.

b) L’adopció d’acords en relació amb les funcions reconegudes en l’art. 4 de la Llei 1/2017. No obstant això, i en cas d’urgència, el Comitè Executiu podrà assumir aquesta facultat per exercir les indicades funcions i haurà de donar compte dels seus acords al Ple, en la primera sessió que aquest celebri.

c) L’aprovació, i modificació en el seu cas, dels programes anuals d’actuació i de gestió corporativa relacionats l’exercici les funcions de caràcter público-administratiu.

d) L’adopció d’acords sobre interposició de tota classe de recursos i accions davant de qualsevol jurisdicció, sense perjudici de les facultats reconegudes al Comitè Executiu i al president, en casos d’urgència.

e) Proposar a l’Administració Tutelant, per a la seva aprovació o modificació, el Reglament de Règim Interior de la Corporació i l’elaboració del codi de bones pràctiques, d’acord amb la regulació i el procediment establerts en l’art. 19 de la Llei Autonòmica 1/2017.

f) L’elecció i cessament de president i membres del Comitè Executiu i la declaració i provisió de les seves vacants, així com la dels seus membres, tot això d’acord amb allò previst en el present Reglament.

g) L’elecció dels membres del Ple a què es refereix l’article 8 i 9 d’aquest Reglament, així com el nomenament i cessament de les persones de reconegut prestigi a què es refereix l’art. 10.3 de la Llei 4/2014, i 13.5 de la Llei autonòmica 1/2017.

h) La creació i supressió de Comissions de caràcter consultiu.

i) L’aprovació de pressuposts, els comptes anuals i les seves liquidacions, així com de les línies bàsiques a què s’han d’ajustar les memòries d’activitats i econòmica.

j) El nomenament i cessament del secretari general i, en el seu cas, del director gerent.

k) L’aprovació de concerts amb altres Cambres o la constitució de Consells autonòmics de Cambres.

l) L’aprovació dels Reglaments de Personal.

m) Determinar els empleats de la Cambra que puguin tenir accés i utilitzar la informació facilitada per l’Administració Tributària.

n) L’adopció d’acords relatius a la participació de la Cambra en tota classe d’associacions, fundacions, societats civils o mercantils.

ny) L’adopció d’acords referents a l’adquisició i disposició de bens, podent delegar aquesta facultat en el Comitè Executiu, per a imports inferiors al 25 per cent de l’actiu fix de la Cambra.

o) La constitució de qualsevol classe de préstecs i avals, així com de garanties que afectin els bens de la Cambra.

p) L’aprovació del cens electoral.

q) Altres facultats que puguin correspondre-li en relació amb el seu caràcter d’òrgan suprem de representació i govern de la Cambra.

Article 15. El Ple es reunirà en sessió ordinària almenys tres vegades a l’any i en sessió extraordinària cada vegada que ho acordi el Comitè Executiu, el president o més de la quarta part dels membres del Ple; aquestes reunions es faran dins del termini de 15 dies hàbils a partir del dia següent de l’acord o sol·licitud. En tot cas serà necessària l’assistència del president i del secretari per a la vàlida constitució del Ple o del Comitè executiu, sense perjudici de les normes aplicables per a la seva substitució en els casos de vacant, absència o malaltia que es prevegi en el Reglament de Règim Interior.

Article 16. El Ple de la Cambra, per poder celebrar vàlidament les seves sessions en primera convocatòria, haurà d’estar constituït, almenys, per les dues terceres parts dels seus components, adoptant els acords per majoria simple dels assistents. En cas que no pogués constituir-se en primera convocatòria, el Ple podrà quedar constituït en segona convocatòria sempre que assisteixin la meitat més un dels seus components i, en aquest cas, perquè els acords siguin vàlids s’hauran d’adoptar amb el vot favorable de dos terços dels assistents, sempre que una vegada iniciat i seguit el Ple en segona convocatòria no s’assoleixi durant el curs de la sessió l’assistència que requereix la constitució en primera convocatòria, en el cas de la qual (en cas que s’assoleixi) la majoria requerida perquè els acords siguin vàlids serà la mateixa que la requerida en primera convocatòria.

En cas de no poder constituir-se vàlidament el Ple en sessió ordinària, el Comitè Executiu resoldrà els assumptes d’extrema urgència, havent de donar compte dels seus acords en la primera reunió que el Ple faci.

Article 17. L’assistència a les sessions del Ple de la Cambra és obligatòria per als seus membres i no es permet delegació. El Ple acordarà la pèrdua de la seva condició de membre a qui de forma injustificada no assisteixi a les sessions tres vegades en un any natural. Perquè puguin ser tingudes en compte les excuses s’hauran de formular per escrit. Podrà considerar-se pel Ple, a proposta del Comitè Executiu, que constitueix falta d’assistència injustificada a les seves reunions, a la qual es refereix l’art. 13 d’aquest Reglament, les excuses formulades sense fonament convincent a tres sessions ordinàries consecutives. En tot cas, es reputarà injustificada la falta d’assistència a quatre de les sessions ordinàries del Ple en el curs d’un any.

Article 18. Les sessions, en tot cas, seran convocades per escrit i almenys amb quaranta-vuit hores d’anticipació. S’expressarà en la convocatòria l’ordre del dia, el dia i l’hora de la reunió.

Article 19. En obrir-se la sessió el secretari donarà compte de les excuses rebudes i de si existeix o no quòrum de constitució, en primera o segona convocatòria. El president declararà oberta la sessió a l’hora fixada en la convocatòria. Les sessions començaran, si és procedent, amb l’aprovació de l’acta anterior. El Ple, a petició de qualsevol membre, podrà acordar la modificació dels termes en què l’acta està redactada i, amb les modificacions que s’acordin en el seu cas, manifestaran si és procedent o no la seva aprovació. Seguidament, el president donarà compte de les gestions realitzades, dels acords executats i de les resolucions, que per a la bona marxa de la Corporació, s’hagin adoptat des de l’última sessió. Tot seguit, es procedirà a adonar-se de les comunicacions, proposicions i dictàmens sobre els quals s’hagi de deliberar i prendre acord, segons consti en l’ordre del dia i, a continuació, el president obrirà la discussió. Abans d’aixecar la sessió el president obrirà el torn de precs i preguntes, en el qual els membres podran formular els que estimin oportuns.

Article 20. No podrà ser objecte d’acord cap assumpte que no figuri en l’ordre del dia, tret que el Ple en declari la urgència. En cap cas no podrà el Ple deliberar ni adoptar resolucions o acords sobre assumptes aliens a la competència de la Cambra.

Article 21. El president donarà a les discussions l’amplitud que consideri necessària per dilucidar les qüestions plantejades, dirigirà el debat, concedint i retirant la paraula als membres del Ple, sotmetent les qüestions a votació quan les consideri prou debatudes, i acordarà el necessari per a la bona marxa de la sessió.

Article 22. A proposta del president, i per acord del Ple, podrà decidir-se que quedi pendent algun dictamen fins a la sessió següent, quan per la seva importància o per una altra circumstància es cregui pertinent. Igualment, a proposta de la presidència i per causa justificada es podrà suspendre la sessió, que serà represa com més aviat millor.

Article 23. El president aixecarà la sessió quan no hi hagi més assumptes que tractar.

Article 24. El secretari aixecarà acta de cada sessió que certificarà amb la seva firma i amb el vistiplau del president; les actes es col·leccionaran i es custodiaran sota la responsabilitat d’aquell. La Cambra podrà fer públics els seus acords a través dels mitjans de comunicació social en la forma que estimi convenient, excepte els que afectin el seu règim d’interior, tret d’acord exprés del Ple.

Article 24 bis. El Ple cessa després de la convocatòria d’eleccions i romandrà en funcions fins a la presa de possessió dels nous membres.

2 EL COMITÈ EXECUTIU

Article 25. El Comitè Executiu està compost pel president/a, que serà el de la Cambra, un vicepresident primer, un vicepresident segon i un tresorer, elegits per i entre els membres del Ple. El Comitè Executiu estarà format per aquests membres i cinc vocals més elegits de la mateixa forma, dels quals un serà tresorer suplent.

L’Administració tutelant podrà designar un representant que haurà de ser convocat a les reunions del Comitè, el qual hi assistirà amb veu però sense vot.

El secretari o la secretària general i el director o la directora gerent, si n’hi hagués, assistiran, amb veu però sense vot, a les reunions del Comitè Executiu.

La condició de membre del Comitè Executiu és única i indelegable, i no té caràcter retribuït.

El mandat dels càrrecs del Comitè Executiu serà de quatre anys i coincidirà amb el dels vocals del Ple, i poden esser reelegits.

Article 26. El Comitè Executiu és l’òrgan permanent de gestió, administració i proposta de la Cambra, al qual li correspon, a més de les funcions assenyalades a l’article que li atribueix el present Reglament, les següents:

a) Realitzar i dirigir les activitats de la Cambra necessàries per a l’exercici i desenvolupament de les funcions público-administratives.

b) Exercitar, per delegació del Ple, en casos d’urgència, les funcions previstes en aquest Reglament que es puguin delegar, i donar compte dels seus acords al Ple en la primera sessió que se celebri.

c) Proposar al Ple els programes anuals d’actuació i gestió corporativa, realitzar i dirigir els ja aprovats, i donar compte al Ple del seu compliment.

d) Proposar al Ple l’exercici d’accions i la interposició de recursos davant de qualsevol jurisdicció, així com el seu desistiment.

e) Adoptar tota classe d’acords en matèria de gestió econòmica, i adquisició de béns dins els límits dels pressupostos aprovats, així com sobre actes d’adquisició i disposició de bens quan aquests estiguessin previstos en el pressupost o autoritzats pel Ple.

f) Proposar al Ple la modificació total o parcial del Reglament de Règim Interior i Codi de Bones Pràctiques, així com dels Reglaments d’Arbitratge i Mediació.

g) Proposar al Ple la creació, coordinació i supressió de comissions consultives.

h) Confeccionar i proposar al Ple l’aprovació dels pressupostos ordinaris i extraordinaris, els comptes anuals i les seves liquidacions.

i) Prendre acords de caràcter general en matèria d’ordenació de cobraments i pagaments, sense perjudici de les facultats que el Reglament reconeix al president.

j) Inspeccionar la comptabilitat general i l’auxiliar de cada instal·lació o servei, així com els procediments i pràctiques per fer efectius els cobraments i pagaments, sense perjudici de les facultats atribuïdes al Tresorer.

k) Proposar al Ple el règim de concert entre cambres per a la realització d’activitats d’interès comú i especialment d’aquelles esmentades als art. 64 i 65 d’aquest Reglament i adoptar els acords que siguin necessaris per a la preparació, aprovació i execució del concert.

l) Realitzar, disposar i contractar l’elaboració d’informes i estudis relacionats amb les finalitats de la Corporació, i l’informe anual de Govern Corporatiu a què es refereix l’art. 35.1 de la Llei 4/2014.

m) Proposar al Ple l’adopció de tota classe d’acords en matèria de personal, previ informe o proposta del secretari.

n) Inspeccionar i vetllar pel normal funcionament dels serveis de la Corporació.

ny) Elaborar la memòria resum de l’activitat desenvolupada l’any anterior i redactar anualment una memòria que reculli l’estat, evolució i perspectives del comerç, la indústria i la navegació.

o) En casos d’urgència, adoptar decisions sobre competències que corresponen al Ple, i donar compte al mateix en la primera sessió que se celebri.

p) Proposar una relació dels representants dels electors de les Cambres en la junta electoral per a l’elecció de la renovació dels òrgans de govern.

q) i les atribucions que no estiguin expressament encomanades a altres òrgans de la Corporació.

Article 27. Per a l’elecció de president i altres càrrecs del Comitè Executiu es requereix la constitució del Ple conforme al que s’estableix en l’article 9 del present Reglament. Una vegada constituïda la Taula s’iniciarà el torn de proposta de candidats sobre qui haurà de recaure la votació. Només es podran presentar candidatures individuals. Les propostes de candidats per a la presidència i altres càrrecs del Comitè Executiu es formularan per escrit i es presentaran a la Mesa Electoral. Una vegada presentats els candidats, es procedirà a l’elecció. En primer lloc, es procedirà a l’elecció del president i seguidament la dels vicepresidents, tresorer i altres vocals del Comitè Executiu. La votació serà nominal i secreta. El Comitè Executiu determinarà, en la primera reunió que faci, qui actuarà de suplent del tresorer entre els seus vocals.

Article 28. El Comitè Executiu celebrarà almenys una sessió ordinària cada dos mesos, sense perjudici de les sessions extraordinàries que el president convoqui quan ho estimi convenient o ho sol·licitin tres dels membres que el componen. El Comitè Executiu, per poder celebrar vàlidament les seves sessions, haurà d’estar constituït per la meitat més un dels seus components amb dret a vot. Els seus acords seran adoptats per majoria simple. La convocatòria correspondrà al president, haurà de ser notificada amb una antelació mínima de 48 hores i s’acompanyarà l’ordre del dia.

El representant que en el seu cas hagi designat l’Administració tutelant de conformitat amb l’article 14.3 de la Llei 1/2017, de 12 de maig, serà convocat a les reunions del Comitè Executiu al qual assistirà amb veu però sense vot.

Article 29. L’ordre del dia es fixarà pel president tenint en compte, en el seu cas, les peticions de la resta dels membres del Comitè Executiu formulades amb prou antelació. No obstant això, i sense perjudici del que s’estableix en el paràgraf precedent i en l’article anterior d’aquest Reglament, quedarà vàlidament constituït el Comitè Executiu, quan, encara sense haver hagut convocatòria, es trobin reunits tots els seus membres i així ho acordin per unanimitat.

Article 30. Les actes del Comitè Executiu es firmaran pel secretari amb el vistiplau del president.

Article 31. Els càrrecs del president i la resta del Comitè Executiu podran cessar per les causes previstes en l’article 13 d’aquest Reglament.

La vacant es cobrirà pel Ple en sessió convocada a l’efecte en els quinze dies següents d’haver-se produït, tal com estableix l’article 33.

La persona elegida ocuparà el càrrec pel temps que faltés per complir el mandat d’aquell a qui succeeixi.

3 PRESIDENT i ALTRES CÀRRECS

Article 32.

1. El president és l’òrgan de govern que ostenta la representació de la Cambra, la presidència de tots els seus òrgans col·legiats, és responsable de l’execució dels acords del Ple i del Comitè i respondrà de la seva gestió davant del Ple.

Serà elegit pel Ple entre els seus membres per majoria en la forma que s’ha establert en l’article 27 d’aquest Reglament i podrà ser reelegit en una sola ocasió consecutivament.

El seu càrrec no serà retribuït.

En les decisions que siguin sotmeses a votació en el Comitè Executiu i en el Ple, el president tindrà vot de qualitat.

El president, sense perjudici de la seva responsabilitat personal, podrà delegar per escrit facultats concretes i determinades en els vicepresidents i, en el seu defecte, en qualsevol de les persones que formen part del Comitè Executiu, donant compte d’això al Ple. Quan es tracti de facultats executives podrà efectuar l’esmentada delegació en el secretari general o en el director gerent, si n’hi hagués, en la forma expressada.

2. El president, a més de les atribucions que li assigna aquest Reglament i altres normes aplicables, en té les següents:

a) Assumir i dur la representació de la Cambra en tots els actes que afectin la imatge Corporativa, excepte en aquells en què delegui.

b) Presidir el Ple, el Comitè Executiu i totes les Comissions quan ho consideri oportú, dirigir els debats i resoldre els empats amb el seu vot de qualitat.

c) Donar les ordres de convocatòria i aprovar l’ordre del dia, proposat per la Secretaria, dels òrgans col·legiats de la Corporació.

d) Presidir i representar les entitats participades o que depenguin de la Cambra.

e) Visar les actes i certificacions que dels acords dels òrgans col·legiats s’hagin de lliurar.

f) Informar-se pel secretari de la correspondència oficial i donar instruccions a aquest per al despatx, tramitació i resolució dels assumptes que plantegi.

g) Vetllar per l’execució puntual i el compliment exacte dels acords dels òrgans de govern de la Corporació, donar a l’efecte les instruccions que estimi oportunes i resoldre les incidències que sorgeixin.

h) Donar possessió dels seus càrrecs al personal en els casos i en les formes previstes en el Reglament de Personal de la Cambra.

i) Representar la Cambra en totes les seves actuacions jurídiques.

j) Sense perjudici de les funcions atribuïdes als òrgans de govern, dictar les resolucions que estimi necessàries o avantatjoses per a la bona marxa de la Corporació i, per descomptat, en relació als assumptes d’extrema urgència. De tot això donarà compte al Comitè Executiu en la primera sessió que aquest celebri.

k) Disposar el repartiment d’assumptes, temes o qüestions a les Comissions consultives que hi hagués, quan segons el seu parer hagin de ser objecte d’estudi o examen previ a la consideració del Ple.

l) Assumir la representació de la Cambra en els actes oficials.

ll) Interposar recursos i exercir accions en casos d’urgència, i donar compte d’això als altres òrgans de govern en la primera sessió que celebrin.

m) Adoptar les mesures disciplinàries que siguin procedents, d’acord amb el que s’estableix en el present Reglament.

n) Visar les actes i les certificacions d’acords.

ny) Vetllar pel correcte funcionament de les Cambres i dels seus serveis.

o) Exercir altres funcions que li encomanin les lleis i el present Reglament.

Article 33. Els vicepresidents primer i segon ocuparan la presidència de la Cambra, per l’ordre que els correspongui, en els casos d’absència o malaltia del president, així com en el de vacant, amb la plenitud de drets i facultats que li corresponen. Si fos necessari, hauran també de coadjuvar a les tasques del president i ostentar la seva representació en actes que se celebrin a la Cambra o fora d’ella i als quals no es pugui presentar, per als quals delegarà aquesta facultat. En cas d’absència, vacant o malaltia del president i dels vicepresidents, ocuparan la Presidència, per aquest ordre, el tresorer, o vocal de més edat del Comitè Executiu.

Seran elegits segons allò disposat en l’art. 27 d’aquest Reglament.

Article 34. El tresorer custodiarà els fons de la Cambra en la forma que el Ple disposi, supervisarà la comptabilitat, dirigirà la preparació dels comptes anuals i firmarà tots els documents de cobraments i pagaments.

Serà elegit d’acord amb el disposat a l’art. 27 d’aquest Reglament.

Article 35. Per disposar dels fons que la Cambra tingui dipositats en qualsevol entitat de crèdit o bancària serà necessària la firma de dues de les persones que ocupin els següents càrrecs: president, vicepresidents, tresorer, tresorer suplent o secretari general.

IV. ÒRGANS CONSULTIUS

Article 36. Les Comissions són òrgans col·legiats d’assessorament del Comitè Executiu i del Ple, que tenen caràcter consultiu.

Article 37. La Cambra tindrà les Comissions Consultives que el Ple determini a proposta del Comitè Executiu, per al bon compliment del Pla d’Actuacions de la Cambra i dels Plans Camerals Autonòmics.

Article 38. La Cambra podrà disposar d’un Club Cambra Mallorca i una Comissió del Club que estaria composta per representants dels socis preferents, la quota mínima dels quals determinarà el Ple en cada exercici, així com representants dels patrocinadors, aportants voluntaris i col·laboradors de la Cambra.

Article 39. En el cas en què les circumstàncies ho aconsellin, el Ple també pot anomenar ponències per a finalitats determinades, que es dissoldran una vegada estudiat l’assumpte o qüestió que les motivi, i emès el seu informe.

Article 40. El Comitè Executiu proposarà al Ple els membres que les hagin de compondre, i seran presidides per un membre del Comitè Executiu de la Corporació. Qualsevol membre del Ple podrà sol·licitar participar en temes concrets a debat en les Comissions, prèvia aprovació del president de la Comissió.

Article 40 bis El president de la Cambra serà president nat de totes les Comissions, podrà assistir a les seves sessions i com a tal les presidirà. Serà secretari de les Comissions el de la Corporació, o el tècnic de la mateixa Corporació en qui delegui.

Article 41. Als presidents de les Comissions o Ponències correspon la facultat de convocar-les, presidir-les i dirigir els debats actuant en tot moment d’acord amb les instruccions que rebi del Comitè Executiu i, en cas d’urgència, del president de la Cambra.

Article 42. Podran incorporar-se a les Comissions i Ponències persones especialitzades en l’assumpte que vagi a estudiar-se, que per la seva competència en la matèria puguin prestar una col·laboració útil. La convocatòria d’aquestes persones a les Comissions serà competència del president de la Comissió.

Article 43. La Comissió elevarà al Comitè Executiu els dictàmens o informes que elabori, en els quals indicarà el criteri de la Comissió i, en el seu cas, els criteris dispars d’algun o alguns de les seves vocals. Els informes estaran firmats pel president i pel secretari de la Comissió.

Article 44. Les persones que formin part d’una Comissió o Ponència hi deixaran de pertànyer per falta d’assistència a quatre sessions celebrades durant l’any a les quals hagin estat convocats.

V. EL SECRETARI i PERSONAL DE LA CAMBRA

Article 45. La Cambra tindrà un secretari permanent, retribuït, que haurà de tenir una llicenciatura o titulació de grau superior, amb veu consultiva però sense vot, que assistirà com a tal a les sessions del Ple, Comitè Executiu, Comissions, Ponències i altres reunions que celebri la Corporació. El secretari estarà sotmès al règim de contractació laboral.

El seu nomenament, mitjançant convocatòria pública de la vacant, anunciada en la pàgina web de la Cambra i en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma, i amb les bases aprovades per l’Administració tutelant, li correspondrà al Ple de la Cambra per acord adoptat per la meitat més un dels seus membres.

El secretari només serà destituït per ineptitud per a l’exercici del seu càrrec o falta greu comesa en l’exercici de les seves funcions, previ expedient iniciat per acord raonat del Ple, adoptat per la meitat més un dels seus membres, a instància pròpia o en virtut de denúncia, en sessió especialment convocada a l’efecte.

El secretari general ho serà del Ple i del Comitè Executiu.

Article 46. El secretari, a falta de director gerent, així com en els casos de la seva absència, dirigirà tots els serveis de la Cambra. Per a això disposarà com consideri convenient per a la seva bona marxa.

També assumirà, a falta de director gerent, la direcció del personal, determinarà els llocs de treball i assignarà a cada un d’ells al personal que consideri convenient.

Article 47. A més, amb independència de les facultats que en ell hagin pogut ser delegades, correspon al secretari:

a) Custodiar el segell de la Corporació.

b) Portar el registre de firmes que acreditin l’assistència dels membres i vocals del Ple i del Comitè Executiu, així com de les excuses i donar fe que en cada sessió hi ha el quòrum necessari per celebrar-la.

c) Custodiar, redactar i firmar amb el president les actes de les reunions dels òrgans de govern, així com la custòdia dels llibres d’actes.

d) Expedir els certificats i donar fe dels acords adoptats en les sessions del Ple i del Comitè Executiu i altres certificacions requerides a la Cambra.

e) Dur un registre detallat de les proposicions i assumptes lliurats a les respectives Comissions o Ponències per al seu estudi i informe.

f) Informar el president i el Comitè Executiu dels assumptes que s’estiguin tractant en les Comissions o Ponències, de l’activitat de la Cambra i de qualsevol aspecte que afecti la seva gestió.

g) Proposar al Ple i al Comitè Executiu els assumptes que cregui convenient i en particular aquells sobre els quals necessàriament han de deliberar. A més assessorarà el president en la confecció de l’ordre del dia de les sessions i tramitarà la seva convocatòria.

h) Assessorar i prestar assistència al president, al Ple i al Comitè Executiu, en les qüestions que siguin precises per a la bona marxa de la Cambra i compliment de les funcions camerals, i representar el President quan aquest així ho determini i es tracti de facultats merament executives.

i) Despatxar, tramitar i resoldre per si mateix o a través dels serveis sotmesos al seu càrrec, tota la correspondència de caràcter general de la corporació.

j) Assistir, amb veu però sense vot, a les sessions i reunions dels òrgans de la Cambra i gestionar la realització dels seus acords, de conformitat amb les instruccions que rebi.

k) Vetllar per la legalitat i compliment dels acords dels òrgans de govern de la Cambra. Haurà de fer, quan procedeixi, les advertències pertinents en tal sentit i donar fe pública dels actes i acords adoptats; a aquests efectes assistirà a les sessions dels òrgans de govern, amb veu però sense vot.

l) i totes aquelles funcions que siguin inherents a la condició de secretari i les que li assigna específicament el Reglament de Règim Interior i/o les que, en el seu cas, li delegui expressament la Presidència o el mateix Comitè Executiu.

Article 48. La Cambra podrà nomenar a un director gerent, les funcions del qual seran establertes pel Ple a proposta del President. Haurà d’estar en possessió de llicenciatura o titulació de grau superior, estarà sotmès al règim de contractació laboral, serà nomenat d’acord amb l’art. 14 de la Llei 4/2014, d’1 d’abril, i l’art. 18 de la Llei 1/2017, de 12 de maig, i exercirà les funcions executives i directives que se li atribueixin pel Ple.

Article 49. Per dur a terme el compliment del deure d’advertència legal, el secretari podrà sol·licitar quants informes i assessoraments cregui pertinents, imposats per la mateixa naturalesa de l’assumpte.

Article 50. El secretari general podrà delegar l’assistència a les comissions, ponències i altres reunions que faci la Corporació, en la persona de la Cambra que consideri més adequada per ocupar la seva posició.

Article 51. La persona en qui delegui el secretari podrà representar a aquest en quants assumptes o gestions els encomani; excepte quan sigui per delegació del president, en aquest cas requerirà l’autorització expressa d’aquest.

Article 51 bis. Quan el secretari general hagi de ser substituït en ocasió d’absència temporal, vacant, malaltia o qualsevol altre supòsit d’impediment temporal o no pugui per qualsevol motiu exercir les seves funcions, aquestes seran assumides per qui exerceixi la Vicesecretaria General, si n’hi hagués, o en el seu defecte pel tècnic de la Cambra que designi el Comitè Executiu.

Article 52. La Cambra tindrà el personal tècnic, administratiu, auxiliar i subaltern que exigeixi el bon funcionament de la Secretaria i dels serveis que presti la Corporació i dels quals es vagin creant, i s’exigirà per a la seva selecció l’aplicació dels principis d’objectivitat, mèrit, capacitat i publicitat. S’ha d’aplicar al personal que vulgui accedir als llocs de treball vacants que hagin de cobrir-se amb el nivell de titulació, de coneixements teòrics i pràctics i d’experiència que cada lloc requereixi. En tot cas el secretari, així com el personal tècnic, hauran d’estar en possessió de titulació universitària de grau superior. El personal de la Cambra s’ajustarà a una plantilla que aprovarà el Ple a proposta del Comitè Executiu, en la qual es relacionaran degudament classificats tots els llocs de treball, amb expressió de la seva denominació i categoria, i la dotació de la qual serà aprovada anualment alhora que els pressupostos ordinaris d’ingressos i despeses de la Cambra.

Li correspon al Ple el nomenament i cessament del personal d’alta direcció al servei de la Cambra.

Article 53. En matèria de personal serà d’aplicació el disposat en la Llei 4/2014, d’1 d’abril, i la Llei 1/2017, de 12 de maig. En qualsevol cas tot el personal que exerceixi les seves funcions al servei de les cambres quedarà subjecte al dret laboral.

Article 53 bis. L’acompliment d’un lloc de treball al servei de les cambres serà incompatible amb l’exercici de qualsevol càrrec, professió o activitat, pública o privada, que pugui impedir o menyscabar l’estricte compliment dels seus deures o comprometre la seva imparcialitat o independència.

VI. SERVEIS I OBLIGACIONS DE LA CAMBRA

Article 54. La Cambra prestarà a les empreses, comerciants, industrials, nautes i proveïdors de serveis de la seva demarcació, dins de les seves possibilitats i d’acord amb les resolucions dels seus òrgans de govern, els serveis en relació amb les seves finalitats i competències i atenent el que disposa la Llei 1/2017, de 12 de maig i la Llei 4/2014, d’1 d’abril.

Article 55. La Cambra realitzarà activitats de suport i estímul a l’exportació, auxiliarà i fomentarà l’expansió econòmica a l’exterior segons les directrius de l’Administració, i cooperarà per exercir les funcions i comeses que aquesta li delegui o encomani.

Article 56. El Servei de Formació i Ensenyament Empresarial i Professional tindrà a càrrec seu l’execució i compliment dels programes i plans de formació i ensenyament empresarial i professional, la seva subvenció, premis, beques i altres auxilis i foments.

Article 57. Les cambres elaboraran en la forma que estableix l’art. 11 de la llei 1/2017, de 12 de maig, un cens públic d’empreses del qual formaran part les persones físiques o jurídiques, nacionals o estrangeres, que exerceixin les activitats comercials, industrials, de serveis i navilieres en l’àmbit territorial de les Illes Balears. Per a la seva elaboració comptaran amb la col·laboració de l’administració tributària competent, així com d’altres administracions que aportin la informació necessària, i garantiran, en tot cas, la confidencialitat en el tractament i l’ús exclusiu de l’esmentada informació.

Els Serveis de la Cambra tindran a càrrec seu la formació del Cens Públic de les empreses de la Comunitat Balear per a les finalitats electorals i per al compliment de les funcions público-administratives que la Llei 1/2017 i la Llei 4/2014 atribueix a les cambres. La Cambra procurarà reunir totes les dades necessàries que afectin cadascuna de les empreses de la seva circumscripció perquè constin al seu Cens Públic que ha de servir com a base d’informació.

Article 58. A sol·licitud de les empreses del seu Cens, la Cambra practicarà els peritatges i valoracions que aquella pugui necessitar per resoldre qüestions relacionades amb el trànsit mercantil o activitats industrials i nàutiques, i emetrà a tal efecte els dictàmens o certificacions que siguin procedents.

Article 59. La Cambra administrarà arbitratges de conformitat amb el seu Reglament d’Arbitratges i amb la Llei d’Arbitratges, aprovat pel Ple de la Corporació i de conformitat amb els convenis i acords que pugui subscriure amb altres Institucions i associacions que administrin arbitratges; podrà participar i formar part d’altres Institucions i/o associacions que administrin arbitratges.

Així mateix podrà actuar com a institució de mediació, d’acord amb el seu Reglament i conforme a la Llei de Mediació, així impulsarà aquesta figura i facilitarà l’accés i la seva administració. La cambra podrà participar i formar part d’altres institucions i/o associacions que tinguin per objecte la mediació i la seva administració.

Article 60. La Cambra disposarà d’un Servei d’Estudis que tindrà a càrrec seu la provisió de tota mena de documentació econòmica i l’elaboració, amb caràcter regular, d’estudis i informes de caràcter econòmic i mercantil; elaborarà estadístiques del comerç, la indústria i la navegació; redactarà una Memòria Econòmica que reculli l’estat, evolució i perspectives del comerç, la indústria i la navegació; elaborarà indicadors de conjuntura comercial i industrial corresponents a les empreses de la demarcació i recopilarà tota aquella documentació i estudis existents per a una informació millor de tots els sectors econòmics.

Article 60 bis. De conformitat amb allò disposat en l’art. 6 de la Llei 1/2017, de 12 de maig, la Cambra estarà representada en el consell rector que es creï encarregat del seguiment, el desenvolupament i la valoració de l’execució del Pla Cameral Autonòmic, regulat en el precepte referit. La Cambra evacuarà les consultes que li traslladi el Govern de les Illes Balears prèvies a l’aprovació del Pla Cameral Autonòmic.

Article 61. I, en general, la Corporació prestarà tots aquells serveis que se’n derivin en benefici dels industrials, comerciants, nautes i proveïdors de serveis i en particular, els continguts en les disposicions legals o reglamentàries.

VII. RÈGIM ECONÒMIC I PRESSUPOSTARI DE LA CAMBRA

Article 62. Amb relació al règim econòmic i pressupostari de la Cambra s’estarà al disposat en la Llei 4/2014, d’1 d’abril i en la Llei 1/2017, de 12 de maig.

1. Per al finançament de les seves activitats la Cambra de Comerç de Mallorca disposarà dels següents ingressos:

a) Els ingressos ordinaris i extraordinaris obtinguts pels serveis que presti i, en general, per l’exercici de les seves activitats.

b) Els productes, renda i increments del seu patrimoni.

c) Les aportacions voluntàries de les empreses o entitats comercials.

d) Els llegats o donatius que pugui rebre.

e) Els procedents de les operacions de crèdit que realitzi.

f) Les dotacions o subvencions de concessió directa que els siguin atorgades per a l’execució de les actuacions que els corresponguin en el marc dels plans camerals autonòmics.

g) Els que provinguin dels convenis de col·laboració per a la realització de l’encomanda, delegació o concessió previstos en l’article 4.4 de la Llei 1/2017, de 12 de maig.

h) Qualssevol altres que li puguin ser atribuïts per llei, en virtut de conveni o per qualsevol altre procediment de conformitat amb l’ordenació jurídica.

2. La disposició de bens patrimonials haurà de comptar amb l’autorització de l’administració tutelant quan es tracti de bens immobles.

Article 63. Els recursos de la Cambra estaran exclusivament dedicats al compliment de les finalitats de la Corporació, consignades en la Llei 4/2014, d’1 d’abril, i en la Llei autonòmica 1/2017, de 12 de maig, sense que per cap concepte puguin consagrar-se a altres diferents. La Cambra només podrà efectuar subvencions o donacions si es troben directament relacionades amb les seves pròpies finalitats, i sense que puguin excedir globalment del 10% del pressupost ordinari d’ingressos líquids en cada exercici, tret d’autorització expressa de l’administració tutelant.

Article 63 bis. Transparència. La Cambra farà pública tota la informació referida a l’art. 31.2 de la Llei 1/2017, de 12 de maig.

Article 63 ter. Comptabilitat. La Cambra durà un sistema comptable d’ingressos i despeses, així com de les variacions del seu patrimoni de conformitat a la normativa comptable que li sigui d’aplicació i d’acord als principis de comptabilitat generalment acceptats, verificats per auditors externs.

Per a l’adequada diferenciació entre activitats públiques i privades que puguin desenvolupar en el compliment de les seves funcions, la Cambra mantindrà una comptabilitat diferenciada en relació amb les seves activitats públiques i privades, sense perjudici de la unicitat dels comptes anuals.

Article 63 quater. El president, per a la bona marxa econòmica de la Cambra, per delegació del Comitè Executiu, adoptarà allò que estimi convenient quant a l’expedició de lliurament i ordres de cobrament i pagament.

Els serveis administratius de la Cambra formalitzaran els documents necessaris que acreditin l’ingrés o pagament realitzat i uniran a aquells els justificants corresponents. D’acord a les Normes de contractació i control pressupostari, el Departament d’Administració confeccionarà una liquidació provisional d’ingressos i despeses i així mateix anualment, el balanç que expressi la situació econòmica, financera i patrimonial de la Corporació. Tots aquests documents seran sotmesos al Comitè Executiu per a la seva aprovació si fos procedent.

Article 63 quinquies. Els comptes anuals, juntament amb l’informe d’auditoria i l’Informe Anual sobre el Govern Corporatiu, es dipositaran en el Registre Mercantil corresponent a la seva localitat i seran objecte de publicitat per la Cambra.

VIII. RELACIONS INTERCAMERALS

Article 64. La Cambra, per al millor compliment de les seves finalitats i funcions i utilitzar més adequadament els seus recursos i serveis, podrà relacionar-se amb les altres Cambres per a la prestació de serveis d’interès comú, tals com els de promoció a les exportacions, de perfeccionament del comerç interior, d’estudis i informes, publicacions, elaboració de la memòria econòmica anual, gestió d’empreses o establiments d’interès supraprovincial, nacional o internacional, així com per a quantes activitats i funcions tinguin encomanades i, en particular, per a l’exercici de funcions públiques.

Article 65. Així que estableixen els articles 5.4 de la Llei 4/2014, i 4.6 de la Llei 1/2017, la Cambra podrà establir amb altres Cambres o amb Administracions Públiques i altres ens públics i privats els oportuns convenis o instruments de col·laboració, en els quals s’especificarà amb claredat els objectius a assolir, el pla a desenvolupar, forma de realitzar-lo i el seu finançament amb indicació de la part alíquota o percentual que del total correspongui satisfer a la Corporació.

En especial la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació i Serveis de Mallorca mantindrà estretes relacions amb les Cambres Oficials de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació d’Illes Balears i firmarà els corresponents convenis de col·laboració amb l’objectiu de defensar els interessos comuns que afecten a tota la Comunitat de les Illes Balears, sobretot en aquelles qüestions que afecten la imatge turística i de comerç exterior, així com per a la realització de publicacions, memòries i estudis de conjuntura.

Article 66. La Cambra elevarà a la Cambra d’Espanya totes aquelles iniciatives que tinguin caràcter general i afectin els interessos comuns de totes les Cambres. La Cambra despatxarà en el termini més breu possible les consultes que faci la Cambra d’Espanya en els assumptes propis de la seva competència. La Cambra elevarà a la Cambra d’Espanya les dades necessàries perquè aquesta elabori el Cens General del Comerç, la Indústria i la Navegació i remetrà també les memòries i publicacions que la Cambra editi.

DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA ÚNICA. El Comitè Executiu de la Corporació adoptarà els acords necessaris per adequar el funcionament de la Cambra al present Reglament en el termini de tres mesos des de la seva aprovació per l’Administració tutelant.

DISPOSICIÓ FINAL ÚNICA. L’Administració tutelant designarà la persona que, pel seu càrrec, haurà de ser convocada a totes les reunions del Ple de la Cambra, i que tindrà la facultat d’intervenir amb veu però sense vot en les seves deliberacions.

  

 

ANNEX DISTRIBUCIÓ DE LA REPRESENTACIÓ SECTORIAL CLASSIFICACIÓ PER GRUPS SEGONS EPÍGRAFS D’ACTIVITAT

1. GRUP ENERGIA I INDÚSTRIA                                         Núm. representants: 4

1.1 Energia i distribució energètica                        Núm. representants: 1

E

111

EXTRACCIÓ, PREP., AGLOMERACIÓ HULLA

E

1111

EXTRACCIÓ, PREPARACIÓ D’HULLA

E

1112

EXTRACCIÓ, PREP. HULLA SUBBITUMINÓS

E

1113

PREP. HULLA FACTORIA INDEPENDENT

E

1114

AGLOMERACIÓ D´HULLA

E

112

EXTRACCIÓ I PREPARACIÓ ANTRACITA

E

1121

EXTRACCIÓ I PREPARACIÓ ANTRACITA

E

1122

PREP. ANTRACITA FACTORIA INDEPEN.

E

113

EXTRACCIÓ, PREP. LIGNIT BRU

E

1131

EXTRACCIÓ, PREP. LIGNIT BRU

E

1132

PREP.LIGNIT BRU EN FAC. INDEPEND.

E

114

FABRICACIÓ DE COC

E

121

PROSPECCIÓ PETROLI I GAS NATURAL

E

1211

TESTIFICACIÓ PER PROCED. EN SONDATGES

E

1212

TREBALLS PER A DESVIACIÓ DE SONDATGES

E

1213

PRESES DE MESURA PRESSIÓ FONS POUS

E

1219

ACTIV. PROSPEC. PETROLI I GAS NCOP

E

122

EXTRACCIÓ, DISTR. CRUS DE PETROLI

E

1221

EXTRACCIÓ DE CRUS DE PETROLI

E

1222

DISTRIBUCIÓ DE CRUS DE PETROLI

E

123

EXTRAC. DEPURACIÓ, DISTR. GAS NATURAL

E

1231

EXTRACCIÓ I DEPURACIÓ GAS NATURAL

E

1232

DISTRIBUCIÓ DE GAS NATURAL

E

124

EXTRACCIÓ DE PISSARRES BITUMINOSES

E

130

REFINAT DE PETROLI

E

141

EXTRAC., PREP. MINERALS RADIOACTIUS

E

142

MINERALS RADIACTIUS FACT. INDEPEN.

E

143

MINERALS RADIACTIUS I RESIDUS

E

1432

TRACTAMENT DE RESIDUS RADIOACTIUS

E

151

PRODUC. TRANSP. DISTR. ENERG. ELÈCTRICA

E

1511

PRODUC. D’ENERGIA HIDROELÈCTRICA

E

1512

PRODUCCIÓ ENERGIA TERMOELÈCTRICA

E

1513

PRODUCCIÓ ENERGIA ELECTRONUCLEAR

E

1514

PRODUC. ENERGIA NCOP (SOLAR, ETC.)

E

1515

TRANSP. DISTR. ENERGIA ELÈCTRICA

E

152

FABRICACIÓ, DISTRIBUCIÓ DE GAS

E

153

PRODUC. DISTR. VAPOR, AIGUA CALENT

E

161

TRACTAMENT. DISTR. AIGUA NUCLI URBÀ

E

1611

TRACTAMENT. DISTR. AIGUA NUCLI URBÀ

E

1612

CAPTACIÓ AIGUA PER AL SEU SUBMINISTRAMENT

E

1613

TRACTAMENT AIGUA PER AL SEU SUBMINISTRAMENT

E

1614

DISTR. AIGUA PER A NUCLIS URBANS

E

162

FABRICACIÓ DE GEL PER A LA VENDA

E

8574

LLOGUER COMPTADORS ENERGIA ELÈCT.

E

8575

LECTURA COMPTADORS ENERGIA ELÈCT.

E

8576

LLOGUER DE COMPTADORS DE GAS

E

8577

LECTURA COMPTADORS DE GAS

E

8578

LLOGUER DE CONTADORES DE AIGUA

E

8579

LECTURA DE CONTADORES DE AIGUA

1.2 Indústria                                                             Núm. representants: 2

E

2111

EXTRACCIÓ MINERALS FERRIS

E

2112

MINERALS FERRIS FACTORIA INDEPEN.

E

2121

EXTRAC. MINERALS METAL. NO FERRIS

E

2122

MINERAL METAL. NO FERR. FAC. INDEPEND.

E

221

SIDERÚRGIA INTEGRAL

E

2211

PRODUCTES SIDERÚRGICS PRIMARIS

E

2212

ACER BRUT

E

2213

SEMIPRODUCTES

E

2214

PRODUCTES LAMINATS EN CALENT

E

2215

PRODUCTES LAMINATS EN FRED

E

2216

PRODUCT. DERIVATS EPIG. ANT.-INC. 223

E

2217

ALTRES PRODUCTES I SUBPRODUCTES

E

222

SIDERÚRGIA NO INTEGRAL

E

2221

ACER BRUT

E

2222

SEMIPRODUCTES

E

2223

PRODUCTES LAMINATS EN CALENT

E

2224

PRODUCTES LAMINATS EN FRED

E

2225

PRODUCT. DERIVATS EPIG. ANT.-INC. 223

E

2226

ALTRES PRODUCTES I SUBPRODUCTES

E

223

FABRICACIÓ DE TUBS D’ACER

E

2231

PRODUCT.TUBULARS ACER SENSE SOLDAR

E

2232

PRODUCT.TUBULAR ACER SOLDAT LONG.

E

2233

PRODUCT.TUBULAR ACER SOLD. HELICOÏ.

E

2234

ACCESORIS TUBERIES (EXC. FUNDICIÓ)

E

224

ESTIRAT, LAMINAT, ETC. ACER EN FRED

E

2241

FILFERRO D’ACER

E

2242

PRODUCTES CALIBRATS PER ESTIRAT

E

2243

PRODUCT. CALIBRATS PER ESCORÇAT

E

2244

PRODUCT. CALIBRATS POR RECTIFICAT

E

2245

PERFILS CONFORMATS EN FRED

E

2246

FLEIX LAMINAT EN FRED

E

2247

FLEIX MAGNÈTIC LAMINAT EN FRED

E

2248

FLEIX RECOBERT

E

2251

PRODUCCIÓ, 1A. TRANSF. DE L’ALUMINI

E

2252

PRODUCCIÓ, 1A. TRANSF. DEL COURE

E

2259

PRODUC. 1A. TRANSF. METALL NO FERR. NCOP

E

2311

EXTRACCIÓ DE SUBSTÀNCIES ARGILOSES

E

2312

EXTRAC. ROQUES, PISSARRA PER A CONSTRUC.

E

2313

EXTRAC. ARENES, GRAVES PER A CONSTRUC.

E

2314

EXTRACCIÓ DE GUIX

E

2319

EXTRAC. MATERIALS CONSTRUCCIÓ NCOP

E

2321

EXTRACCIÓ DE SALS POTÀSIQUES

E

2322

EXTRACCIÓ DE FOSFATS I NITRATS

E

2331

EXTRACCIÓ DE SAL MARINA

E

2332

EXTRACCIÓ SAL DE DEU I SAL GEMMA

E

234

EXTRACCIÓ DE PIRITES I SOFRE

E

2341

EXTRAC. PIRITES DE FERRO SENSE TORRAR

E

2342

EXTRACCIÓ DE SOFRE NATURAL

E

2391

EXTRACCIÓ DE FLUORITA

E

2392

EXTRACCIÓ DE TURBA

E

2399

EXTRAC. MINERALS NO METÀL·LICS NCOP

E

241

FABR. TERRES CUITES: CONSTRUCCIÓ

E

2411

TOTXOS, BLOCS ETC. PER A FORJATS

E

2412

TEIXES, RAJOLES, ETC. PER A CONSTRUC.

E

2421

FABRICACIÓ CIMENTS ARTIFICIALS

E

2422

FABRICACIÓ DE CIMENTS NATURALS

E

2423

FABRICACIÓ DE CALS I GUIXOS

E

2431

FABRICACIÓ FORMIGONS PREPARATS

E

2432

FABR. PRODUCTES EN FIBROCIMENT

E

2433

FABR. ARTICLES DERIVATS CIMENT

E

2434

FABR. PAVIMENTS DERIVATS CIMENT

E

2435

FABR. ARTIC. DERIVAT. GUIX, ESCAIOLA

E

244

INDÚSTRIES DE LA PEDRA NATURAL

E

2441

INDÚSTRIES PEDRA NATURAL TRITURADA

E

2442

INDÚSTRIES PEDRA NATURAL TALLADA

E

2443

INDÚSTRIES DE LA PEDRA ELABORADA

E

245

FABRICACIÓ D’ABRASSIUS

E

2451

MOLES PER A MÀQUINES, PEDRES ESMOLAR

E

2452

FABRICACIÓ D’ALTRES ABRASSIUS

E

2461

FABRICACIÓ DE VIDRE PLA

E

2462

FABRICACIÓ DE VIDRE BUIT

E

2463

FABRICACIÓ DE VIDRE TÈCNIC

E

2464

FABRICACIÓ DE FIBRA DE VIDRE

E

2465

MANIPULAT DE VIDRE

E

2471

FABRICACIÓ ARTICLES REFRACTARIS

E

2472

FABR. BALDOSAS, PAVIMENT. SENSE VERNÍS

E

2473

FABR. BALDOSAS, PAVIMENT. AMB VERNÍS

E

2474

FABR. VAIXELLES, ETC. MATERI. CERÀMIC

E

2475

FABR. SANITARIS DE PISA, GRES, ETC.

E

2476

FABR. AÏLLANTS, AILLANT CERÀMIC

E

2479

FABR. ARTICLES CERÀMICS NCOP

E

249

PRODUCT. MINERALS NO METÀL·LICS NCOP

E

2491

PRODUCTES ASFÀLTICS

E

2492

PRODUCTES A BASE D’AMIANT

E

2499

ALTRES PRODUCTES DE MINERAL NO METÀL·L.

E

2511

PRODUCT. QUÍMICS ORGÀNICS PETROQU.

E

2512

FABR. PRODUCTES QUÍMICS ORGÀNICS

E

2513

FABR. PRODUCTES QUÍMICS INORGÀNICS

E

2514

FABR. PRIMERES MATÈRIES PLÀSTIQUES

E

2515

FABRICACIÓ CAUTXÚS, LÀTEX SINTÈTIC

E

2516

PROD. FIBRA ARTIFICIAL, SINTÈTICA

E

2517

FABR. ÀCID, ANHIDR. FTÀLIC, MALEIC

E

2521

FABRICACIÓ D’ADOBS

E

2522

FABRICACIÓ DE PLAGUICIDES

E

2531

FABRICACIÓ DE GASOS COMPRIMITS

E

2532

FABRICACIÓ COLORANTS I PIGMENTS

E

2533

FABRICACIÓ PINTURES, VERNISSOS, LAQUES

E

2534

FABRICACIÓ DE TINTES D’IMPREMTA

E

2535

TRACTAMENT OLIA, GREIX ÚS INDUS.

E

2536

FABR. OLI ESSENCIAL, SUST. AROMÀT.

E

2537

FABR. COLES, ETC.- IND. TEXTIL, ETC.

E

2538

FABRICACIÓ D’EXPLOSIUS

E

2539

PRODUCT. QUÍMICS ÚS INDUST. NCOP

E

2541

FABR. PROD. FARMACÈUTICS DE BASE

E

2542

FABR. ALTRES PRODUCT. FARMACÈUTICS

E

2551

FABR. SABÓ COMÚ, DETERGENT, LLEIXIU

E

2552

SABONS TOCADOR, PRODUCT. PERFUM. ETC.

E

2553

FABR. DERIVATS DE CERES, PARAFINES

E

2554

FABR. MATERIAL FOTOGR. SENSIBLE

E

2555

FABR. ART. PIROTÈC., LLUMINS, ETC.

E

2559

PRODUCT. QUÍMICS CONSUM FINAL NCOP

E

3111

FOSA PECES DE FERRO I ACER

E

3112

FOSA PECES METALLS NO FERRIS

E

312

FORJA, ESTAMPAT, TALL, ETC.

E

3121

PECES FORJADES

E

3122

PECES ESTAMPADES O TROQUELADES

E

3123

PECES EMBOTIDES, TALLADES, ETC.

E

313

TRACTAMENT, RECOBRIMENT METALLS

E

3131

TRACTAMENT METALLS (TEMPLE, ETC.)

E

3132

RECOBRIMENTS METÀL·LICS

E

3139

TRACTAMENTS PROTEC. METALLS NCOP

E

3141

CARPINTERIA METÀL·LICA

E

3142

FABRICACIÓ ESTRUCTURES METÀL·LIQUES

E

315

CONSTR. GRANS DIPÒSITS, CALDERERIA

E

3151

CONSTRUCCIÓ DE GRANS CALDERES

E

3152

CONSTR. DIPÒSITS METÀL·LICS I ALTRES

E

3161

FABRICACIÓ EINES MANUALS

E

3162

FABR. ART. FERRETERIA, CERRALLERIA

E

3163

CARGOLERIA, FABR. DERIVAT. FILFERRO

E

3164

FABRICACIÓ D’ARTICLES DE PARAMENT DE LA LLAR

E

3165

FABR. CUINES, CALENTADOR NO ELECT.

E

3166

FABRICACIÓ DE MOBILIARI METÀL·LIC

E

3167

FABR. RECIPIENT., ENVASOS METÀL·LICS

E

3168

FABR. ARMES LLEUGERES I MUNICIONS

E

3169

FABR. ART. ACABATS METÀL·L. NCOP

E

3191

TALLERS MECÀNICS INDEPEN. MEC. GRAL

E

3199

TALLERS MECÀNICS INDEPEN. NCOP

E

3211

CONSTRUCCIÓ DE MÀQUINES AGRÍCOLES

E

3212

CONSTRUCCIÓ TRACTORS AGRÍCOLES

E

3221

CONSTR. MÀQUINES PER A TREB. METÀL·LICS

E

3222

CONSTR. MÀQUINES PER A FUSTA, SURO

E

3223

FABR. PECES, ETC. PER A MÀQ.-EINES

E

3231

CONSTR. MÀQUINES TÈXTILS, ACCESSORIS

E

3232

CONSTR. MÀQUINES: INDUST. CUIR, CALÇAT

E

3233

FABRICACIÓ DE MÀQUINES DE COSIR

E

3241

CONSTR. MÀQUINES: IND. ALIMENT. TABAC

E

3242

CONSTR. MÀQUINES: INDÚSTRIA QUÍMICA

E

3243

CONSTR. MÀQUINES: IND. CAUTXÚ, PLÀSTIC

E

3251

CONSTR. MÀQUINES: MINERIA, OBRES PÚBL.

E

3252

MÀQUINES: IND. PROD. MINERAL. NO METÀL·L.

E

3253

CONSTR. MÀQUINES: SIDERÚRGIA, FUNDICIÓ

E

3254

CONSTR. MÀQUINES. ELEVACIÓ, MANIPULAC.

E

3261

FABR. ENGRANATGES, ÒRGANS TRANSMIS.

E

3262

FABRICACIÓ DE RODAMENTS

E

3291

CONSTR. MÀQUINES: INDUST. PAPER, ETC.

E

3292

CONSTR. MÀQUINES RENTAT, NETEJA SEC

E

3293

CONSTR. MOTORS I TURBINES-EXC. TRANS.

E

3294

MAQUINÀRIA MANIPULACIÓ FLUIDS

E

3299

CONSTR. ALTRES MÀQUINES NCOP

E

330

CONSTR. MÀQUINES OFICINA, ORDINADORS

E

3301

MÀQUINES D’OFICINA I ORDINADORS

E

3302

INSTAL. MÀQUINES OFICINA, ORDINADORS

E

341

FABR. FILS; CABLES ELÈCTRICS

E

3411

FABR. FILS, CABLES: COMUNICACIONS

E

3412

FABR. FILS, CABLES AÏLLATS: ELECT.

E

3413

FILS, CABLES AÏLLATS PER A BOBINES

E

3414

FABR. CORDONS, FILS: PORTALAMP.

E

3415

FABR. FILS, CABLES: INSTAL. CONSTR.

E

3419

FABR. ALTRES FILS, CABLES AÏLLATS

E

342

MATERIAL ELÈCTRIC DE EQUIPAMENT

E

3421

FABR. MÀQUINES: TRANS. ENERG. ELECT.

E

3422

FABRICACIÓ ALTRE MATERIAL ELÈCTRIC

E

343

FABRICACIÓ PILES I ACUMULADORS

E

3431

FABRICACIÓ DE PILES ELECTRIQUES

E

3432

FABRICACIÓ ACUMULADORS ELÈCTRICS

E

3433

ACCESORIS, ETC., PILES, ACUMULADORS

E

344

FABR. COMPTADORS, APARELLS MEDIDA

E

345

FABRICACIÓ APARELLS ELECTRODOMÈST.

E

3451

FABR. CUINES, FORNS, APARELLS ELÈCT.

E

3452

REFRIG. CONGELADORS ÚS DOMÈSTIC

E

3453

FABR. RENTAVAIXELLES, ETC. ÚS DOMEST.

E

3454

FABRICACIÓ CALENTADORS ELÈCTRICS

E

3455

FABR. VENTILADORS,ETC. ÚS DOMÈSTIC

E

3456

FABR. APARELLS ELÈCTR. AUX. DE CUINA

E

3457

FABR. APARELLS ELÈCTR. PER A LA LLAR

E

3458

FABR. ALTRES APARELLS ELECTRODOMÈST.

E

3459

FABR. ACCESORIS, ETC. ELECTRODOMÈST.

E

346

FABR. LLUMS, MATERIAL ENLLUMENAT

E

3461

FABRICACIÓ DE LLUMS ELÈCTRICS

E

3462

FABR. LLUMINÀRIES ALTA INTENSITAT

E

3463

ARTIC. DE CARBÓ, GRAFITO ÚS ELÈCTRIC

E

3464

FABR. OTRO MATERIAL D’ENLLUMENAT

E

3465

ACCESORIS, ETC. LLUMS I ENLLUMENAT

E

3511

FABR. APARELLS EQUIP TELEF. TELEGRA.

E

3512

FABR. APARELLS, EQUIP RADIOCOM. TV.

E

352

FABR. APARELLS EQUIP ELECTROMÈDIC

E

353

FABR. APARELLS, EQUIP ELECTRÒNIC

E

354

FABRICACIÓ COMPONENTS ELECTRÒNICS

E

3541

FABR.VÀLVULES,TUBS ELECT. RAJOS X

E

3542

FABR. ALTRES COMP. ELECT. ACTIUS

E

3543

FABR. COMP. ELECTRÒNICS PASIUS

E

3544

ACCESORIS, ETC. COMPONENTS ELECTRÒNICS

E

3551

FABR. RECEPTORS DE RÀDIO I TV...

E

3552

EDICIÓ SUPORT SO,VÍDEO, ETC.

E

361

CONSTR. MUNTATGE AUTOMÒBILS I MOTORS

E

3611

CONSTR. MUNTATGE AUTOMÒBILS TURISMES

E

3612

CONSTR. MUNTATGE AUTOBUSOS I AUTOCARS

E

3613

CONSTRUCCIÓ I MUNTATGE DE CAMIONS

E

3614

CONSTR. MUNTATGE ALTRES VEHICLES AUTO.

E

3615

MOTORS PER A VEHICLES AUTOMÒBILS

E

3616

XASSÍS AMB MOTOR PER A AUTOMÒBILS

E

3617

COMPONENTS PER A VEHICLES AUTO.

E

362

CONSTR. CARROSSERIES, REMOLCS, ETC.

E

3621

CONSTR.CARROSSERIES PER A AUTOMÒBILS

E

3622

CONSTRUCCIÓ REMOLCS I BOLQUETS

E

363

FABR. RECANVIS PER A VEHICLES

E

3631

ACCESSORIS, ETC. DE MOTORS D’AUTO.

E

3632

ACCESSORIS, ETC. DE CARROSSERIES AUTO.

E

3639

ALTRES ACCESSORIS, ETC. PER A AUTOMÒBIL

E

391

FABR. INSTRUMENT. PRECISSIÓ, MEDIDA

E

3911

COMPTADORS NO ELÈCTRICS

E

3912

APARELLS NAVEGACIÓ, AERONÀUTICA

E

3913

APARELLS TOPOGRAFIA, METEOROLOGIA,

E

3914

APARELLS MEDIDA,CONTROL TEMPERATURA

E

3915

APARELLS ASSAJOS MECÀNIC. MATERIALS

E

3916

BALANZAS PRECISSIÓ I ALTRES APARELLS

E

3917

ALTRES APARELLS PRECISION,MEDIDA,ETC

E

3918

ACCESORIS, ETC. APARELLS PRECISSIÓ

E

3921

FABR. MATERIAL MÈDIC-QUIRÚRGIC

E

3922

FABR. APARELLS PRÒTESIS, ORTOPÈDIA

E

3931

INST. ÒPTICS, MATERIAL FOTOGRAFICO

E

3932

FABR. MUNTURAS ULLERES (EXC. PLÀSTIC)

E

399

FABR. RELLOTGES, ALTRES INSTR. NCOP

E

3991

RELLOTGES, CRONOM. DE POLSERA, BUTXACA

E

3992

RELLOTGES DESPERTADORS

E

3993

RELLOTGES DE PARET I SOBRETAULA

E

3994

RELLOTGES PER A COTXES, VAIXELLS, ETC.

E

3995

RELLOTGES DE TORRE, FAÇANA, ETC.

E

3996

INSTR. PROVISTS MECAN. RELLOTGERIA

E

3997

MÀQUINES DE RELLOTGE MONTADES

E

3998

CAIXES DE RELLOTGES

E

3999

ACCESSORIS, ETC. RELLOTGES I ALTRES NCOP

E

4111

FABR. ENVASAMENT D’OLI D’OLIVA

E

4112

FABRICACIÓ D’OLI D’OLIVA

E

4113

ENVASAMENT D’OLI D’OLIVA

E

4121

EXTRAC. ENVASAT OLIS LLAVORS

E

4122

OBTEN. ENV. OLI, GREIX ANIMAL MAR

E

4123

REFINAT, ENVASAMENT: GREIXOS VEG. ANIMAL

E

4124

OBTENCIÓ ENVASAMENT MARGARINA

E

4131

SACRIFICI, DESPIECE BESTIAR

E

4132

FABRICACIÓ PRODUCTES CÀRNICS

E

4133

SUBPRODUCT. CÀRNICS ÚS IND., ANIMAL

E

4134

INCUBACIÓ, VENDA POLLETS

E

4141

PREPARACIÓ DE LLET

E

4142

PREPARACIÓ LLET EN CONSERVA

E

4143

FABRICACIÓ DE FORMATGE I MANTEGA

E

4144

ELABORACIÓ DE GELATS I SIMILARS

E

415

FABR. SUCS I CONSERVES VEGETALS

E

4151

FABRICACIÓ CONSERVES VEGETALS

E

4152

FABRICACIÓ EXTRACTES, SUCS, ETC.

E

4153

ENVASAMENT FRUITES I VEGETALS

E

416

CONSERVES PEIX, PRODUCT. MARINS

E

4161

CONSERVES PEIX, PRODUCT. MARINS

E

4162

PRODUCT. RESIDUALS PEIX

E

4171

FABRICACIÓ DE FARINES I SÈMOLES

E

4172

FABR. ALTRES PRODUCTES DE MOLINERIA

E

4181

FABRICACIÓ DE PASTES ALIMENTÍCIES

E

4182

FABRICACIÓ DE PRODUCTES AMILACIS

E

4191

INDÚSTRIA DEL PA I DE LA BOLLERIA

E

4192

IND. BRIOIXERIA, PASTISSERIA, GALETES

E

4193

INDÚSTRIA ELABORACIÓ MASSES FREGIDES

E

420

INDÚSTRIA DEL SUCRE

E

4201

INDÚSTRIA SUCRE, XEROPS DE SUCRE

E

4202

PROD. RESIDUALS INDÚSTRIA SUCRE

E

4211

INDÚSTRIA DEL CACAU I XOCOLATA

E

4212

ELABORACIÓ PRODUCTES DE CONFITERIA

E

4221

FERRATGES EMMELASSATS, ETC. PER ANIMALS

E

4222

FARINES PEIX PER A ELAB. PINSOS

E

4223

ELABORACIÓ PINSOS COMPOSTS

E

4224

PINSO COMPOST PER A CANS, MOIXOS

E

4231

ELAB. CAFÈ, TE I SUCEDANIS DE CAFÈ

E

4232

ELAB. SOPES PREPARADES, EXTRACTS

E

4233

ELAB. PRODUCTES DIETÈTICS, RÈGIM

E

4239

ELAB. ALTRES PROD. ALIMENT. NCOP

E

4241

DESTIL·LACIÓ, RECTIFIC. ALCOHOLS

E

4242

OBTENCION DE AIGUARDIENTES NATURALES

E

4243

AIGUARDIENTES, LICORES, APERITIVOS

E

4251

ELABORACIÓ I CRIANÇA DE VINS

E

4252

ELABORACIÓ DE VINS ESPUMOSOS

E

4253

ELABORACIÓ ALTRES VINS ESPECIALS

E

4259

ALTRES INDÚSTRIES VINÍCOLES NCOP

E

426

SIDRERIES

E

4261

SIDRA, BEGUDES FERMENTADES SIMILARS

E

4262

PRODUCTES RESIDUALES DE SIDRERIES

E

427

FABRICACIÓ CERVESA, MALTA CERVESERA

E

4271

FABRICACIÓ CERVESA, MALTA CERVESERA

E

4272

PRODUCT. RESIDUALS FABR. CERVESA

E

4281

PREP. ENVASAMENT AIGÜES MINERALS

E

4282

FABR. AIGUA GASOSA, BEGUDES ANALC.

E

4291

ELAB. CIGARROS, ETC. I PROD. TABAC

E

4292

1a TRANSFORMACIÓ TABAC SENSE ELAB.

E

4311

PREPARACIÓ FIBRES DE COTÓ

E

4312

FILADA, RETORSIÓ COTÓ I MESCLES

E

4313

TEIXIT DEL COTÓ I LES SEVES MESCLES

E

4321

PREPARACIÓ DE LES FIBRES DE LLANA

E

4322

FILAT, RETORSIÓ LLANA I LES SEVES MESCLES

E

4323

TEIXIT DE LA LLANA I DE LES SEVES MESCLES

E

433

IND. SEDA NATURAL, FIBRES ARTIFIC.

E

4331

PRODUCTES DE LA IND. SEDA NATURAL

E

4332

PREPARACIÓ, ETC. FIBRES ARTIFICIALS

E

434

IND. FIBRES DURES I LES SEVES MESCLES

E

4341

IND. FIBRES DURES PER AL FILAT

E

4342

IND. PROD. RESIDUALS FIBRES DURES

E

4343

IND. FILATS TORÇATS FIBRES DURES

E

4344

IND. TEIXITS FIBRES DURES I MESCLES

E

4351

FABRICACIÓ GÈNERES PUNT EN PEÇA

E

4352

FABRICACIÓ DE CALCETERIA

E

4353

FABR. PECES INTERIOR ROBA DORMIR

E

4354

FABR. PECES EXTERIORS DE PUNT

E

436

ACABAT DE TEXTILS

E

4361

ACABAT DE TEXTILS BLANQUEJATS

E

4362

ACABAT DE TEXTILES TENYITS

E

4363

ACABAT DE TEXTILES ESTAMPATS

E

4369

ACABAT DE TEXTILS APRESTATS

E

4371

FABRICACIÓ CATIFES i TAPISSOS

E

4372

FABRICACIÓ TEIXITS IMPREGNATS

E

4391

CORDILLERIA

E

4392

FABR. FELTRES, TULS, RANDES, ETC.

E

4393

FABR. TÈXTILS AMB FIBRES RECUPER.

E

4399

ALTRES INDÚSTRIES TÈXTILS NCOP

E

441

ADOB DE CUIR, ACABAT CUIRS i PELLES

E

4411

CUIRS i PELLS NO ACABADES

E

4412

CUIRS i PELLS ACABADES

E

4413

CUIRS, PELLS, PRODUCT. RESIDUALS

E

4421

FABR. ART. DE MARROQUINERIA, VIATGE

E

4422

FABRICACIÓ DE GUANTS DE PELL

E

4429

FABR. ALTRES ARTICLES CUIR NCOP

E

451

FABR. EN SÈRIE CALÇAT- NO CAUTXÚ

E

4511

PRODUCT. INTERMEDIS FABR. CALÇAT

E

4512

CALÇAT DE CARRER FABR. EN SÈRIE

E

4513

CALÇAT ESPECIAL FABR. EN SÈRIE

E

4514

RECORTES, DESPERDICIS DE CUIR

E

452

FABR. CALÇAT ARTESANIA i A MIDA

E

4521

FABR. CALÇAT ARTESANIA i A MIDA

E

4522

FABRICACIÓ DE CALÇAT ORTOPÈDIC

E

453

CONFECCIÓ EN SÈRIE PECES VESTIR

E

454

CONFECCIÓ A MIDA PECES VESTIR

E

4541

CONFECCIÓ PECES VESTIR A MIDA

E

4542

CONFECCIÓ CAPELLS i ACCESSORIS

E

4551

CONFECCIÓ ART. TÈXTILS PER A LA LLAR

E

4559

CONFECCIÓ ALTRES ART. TÈXTILS NCOP

E

4561

INDÚSTRIA DE LA PELLETERIA NATURAL

E

4562

INDÚSTRIA PELLETERIA ARTIFICIAL

E

461

SERRAT, PREPARAT INDUST. FUSTA

E

4611

PRODUCT. PREPARACIÓ INDUST. FUSTA

E

4612

PRODUCT. RESIDUALS INDUST. FUSTA

E

4621

FABRICACIÓ DE FULLOLES DE FUSTA

E

4622

FABR. FUSTES XAPADES, CONTRAXAP.

E

4623

FABR. TAULELLS DE FIBRA, PARTÍCULES

E

4624

FABRICACIÓ DE FUSTES MILLORADES

E

463

FABR. EN SÈRIE PECES CARPINTERIA

E

4631

FABR. SÈRIE PORTA, FINESTRES FUSTA

E

4632

FABR. EN SÈRIE PARQUET, ENTARIMAT

E

4633

FABR. SÈRIE ALTRES PECES CARPINT.

E

4634

ESTRUCTURES, PREFABRICADES DE FUSTA

E

464

FABR. ENVASOS i EMBALATGES FUSTA

E

4641

FABR. ENVASOS, EMBALATGES IND.

E

4642

FABRICACIÓ DE TONELLS

E

4643

FABR. ESTOIGS, BAGULS, ETC.: FUSTA

E

465

FABR. OBJECTES DIVERSOS DE FUSTA

E

4651

FABR. OBJECTES FUSTA ÚS DOMÈSTIC

E

4652

FABR. EINES MÀNECS, ETC. FUSTA

E

4653

FABR. ART. FUSTA PER A IND. CALÇAT

E

4654

FABR. ART. FUSTA PER A IND. TEXTIL

E

4655

CALÇAT DE FUSTA

E

4656

FARINA i LLANA DE FUSTA

E

4659

ALTRES OBJECTES DE FUSTA NCOP

E

466

FABRICACIÓ DE PRODUCTES DE SURO

E

4661

FABRICACIÓ DE PRODUCTES DE SURO

E

4662

PRODUCT. RESIDUAL. FABR. ART. SURO

E

467

FABR. ART. JONC, CISTELLERIA, ETC.

E

4671

ARTICLES DE MATÈRIES TRENABLES

E

4672

RIBOTS, BROTXES, GRANERES, ETC.

E

4681

FABR. MOBILIARI FUSTA: LLAR

E

4682

FABR. MOBILIARI FUSTA: ESCOLAR...

E

4683

FABR. MOBLES DIVER. FUSTA, JONC

E

4684

FABRICACIÓ DE TAÜTS

E

4685

ACTIV. ANNEXES INDÚSTRIA DEL MOBLE

E

471

FABRICACIÓ DE PASTA PAPERERA

E

4711

FABRICACIÓ DE PASTA PAPERERA

E

4712

PRODUCT. RESIDUALS PASTA PAPERERA

E

472

FABRICACIÓ DE PAPER i CARTRÓ

E

4721

FABRICACIÓ DE PAPER i CARTRÓ

E

4722

PROD. RESIDUALS DEL PAPER, CARTRÓ

E

4731

FABR. i ARTICLES CARTRÓ ONDULAT

E

4732

ALTRES ENVASOS EN PAPER i CARTRÓ

E

4733

FABR. ART. OFICINA, ETC. PAPER,CARTRÓ

E

4734

FABR. ART. DECORACIÓ: PAPER, CARTRÓ

E

4739

FABR. ALTRES MANIPUL. PAPER, ETC. NCOP

E

474

ARTS GRÀFIQUES (IMPRESSIÓ GRÀFICA)

E

4741

IMPRESSIÓ TEXTS, IMATGES

E

4742

IMPRESSIÓ PREMSA DIÀRIA

E

4743

REPRODUCCIÓ TEXTS O IMATGES

E

475

ACTIVITATS ANNEXES ARTS GRÀFIQUES

E

4751

ESTEREOTÍPIA, ETC. FABR. ROLEUS

E

4752

COMPOSICIÓ TEXTS

E

4753

REPROD. TEXTS, IMATGES PER A IMPR.

E

4754

ENQUADERNACIÓ

E

4761

EDICIÓ DE LLIBRES

E

4769

ALTRES EDICIONS NCOP

E

4811

FABR. COBERTES i CÀMERES CAUTXÚ

E

4812

RECAUTXUTAT, RECONSTRUC. COBERTES

E

4819

FABR. ALTRES ARTICLES CAUTXÚ NCOP

E

4821

FABR. PRODUCT. SEMIELAB. MAT. PLASTI.

E

4822

FABR. ART. ACABATS MAT. PLÀSTIQUES

E

4911

JOIERIA

E

4912

BIJUTERIA

E

492

FABRICACIÓ INSTRUMENTS MÚSICA

E

4921

FABR. INSTR. MÚSICA CORDA TECLAT

E

4922

FABR. INSTR. MÚSICA VENT TECLAT

E

4923

FABR. INSTRUMENTS MÚSICA DE CORDA

E

4924

FABR. INSTRUMENTS MÚSICA DE VENT

E

4925

FABR. INSTRUMENTS MÚSICA DE PERCUSSIÓ

E

4926

INSTRUMENTS MUSICALS ELECTRÒNICS

E

4927

ALTRES INSTRUMENTS MUSICALS

E

4928

ACCESSORIS, ETC. INSTRUMENTS MUSICALS

E

493

LABOR. FOTOGRÀFICS, CINEMÀTOGRAFICS

E

4931

PEL·LICULES, CÒPIES CINEMAT. REVELADES

E

4932

PLAQUES, DIAPOSITIVES, ETC. REVELADES

E

4933

CÒPIES FOTOGRÀFIQUES i AMPLIACIONS

E

4941

FABR. JOCS, JUGUETES ART. PUERIC.

E

4942

FABRICACIÓ ARTICLES D’ESPORT

E

4951

FABRICACIÓ ARTICLES D’ESCRIPTORI

E

4959

FABRICACIÓ D’ALTRES ARTICLES NCOP

1.3 Reparació                                                           Núm. representants: 1

E

371

CONSTRUCCIÓ NAVAL

E

3711

CONSTR. DE BUCS DE CASC D’ACER

E

3712

CONSTR. EMBARCACIONS CASC DE FUSTA

E

3713

CONSTR. EMBARCACIONS CÀSC PLÀSTIC

E

3714

CONSTRUCCIÓ ARTEFACTES FLOTANTS

E

3715

MOTORS, ETC.: BUCS, EMBARCACIONS

E

3716

ACCESORIOS,ETC: BUCS, EMBARCACIONS

E

372

REPARACIÓ, MANTENIMENT DE BUCS

E

3721

SERV. REPARACIÓ, ETC.: BUCS, ETC.

E

3722

SERV. DESBALLESTAMENT DE BUCS ETC.

E

381

CONSTR. REPARACIÓ: MAT. FERROVIARI

E

3811

CONSTRUCCIÓ MATERIAL FERROVIARI

E

3812

SERV. REPARACIÓ: MAT. FERROVIARI

E

382

CONSTR. REPARACIÓ, ETC.: AERONAUS

E

3821

CONSTR. AERONAUS, ENGINYS ESPACIALS

E

3822

SERV. REPARACIÓ, ETC. D’AERONAUS

E

383

CONSTR. BICICLETES, ETC. i RECANVIS

E

3831

CONSTR. MOTOCICLETES, SCOOTERS, ETC.

E

3832

CONSTR. BICICLETES,ETC. (EXC. DE NIN)

E

3833

CONSTR. VEHICLES ESP. DE PROPULSIÓ

E

3834

CONSTR. MOTORS: MOTOCICLETES, ETC.

E

3835

ACCESORIS, ETC.: BICICLETES, MOTOCICL.

E

389

CONSTR. ALTRE MATERIAL TRANSPORT NCOP

E

3891

CONSTRUCCIÓ DE REMOLCS AGRÍCOLES

E

3892

CONSTR. VEHICLES ACCIONATS A MÀ

E

3899

ACCESORIS MATERIAL TRANSPORT NCOP

E

6911

REPARACIÓ ART. ELÈCTRICS: LLAR

E

6912

REPARACIÓ VEHICLES AUTOMÒBILS

E

6919

REPARACIÓ BENS DE CONSUM NCOP

E

692

REPARACIÓ DE MÀQUINARIA INDUSTRIAL

E

699

ALTRES REPARACIONS NCOP

2. GRUP CONSTRUCCIÓ i PROMOCIÓ IMMOBILIÀRIA                          Núm. representants: 3

2.1 Construcció                                        Núm. representants: 1

E

5011

CONSTR. REPARACIÓ, CONSERV. EDIFICACI.

E

5012

CONSTR. REPARACIÓ, ETC. OBRES CIVILS

E

5013

ALBAÑILERIA,TRABALLS CONSTR. GENERAL

E

5021

DEMOLICIONS i ESBUCAMENTS EN GENERAL

E

5022

PREPARACIÓ TERRENY CONSTR. EDIFICIS

E

5023

PREPARACIÓ TERRENYS: OBRES CIVILS

E

5024

CIMENTACIÓ, ETC. CONSTR. EDIFICACIONS

E

5025

CIMENTACIONS, ETC. EN OBRES CIVILS

E

5026

PERFORACIONS BROLLADORS AIGÜES

E

5031

PREP. MUNTATGE ESTRUCT.: EDIFICACIONS

E

5032

PREP. MUNTATGE ESTRUCT.: OBRES CIVILS

E

5033

MUNTATGE ESTRUCT. METÀL·LIQUES: PORTS

E

5034

OBRA EN PEDRA NATURAL O ARTIFICIAL

E

5060

INST. ANDAMIS, CIMBRAS, ENCOFRAT, ETC.

E

507

CONSTR. REPARACIÓ, CONSERV. D’OBRES

E

508

AGRUPACIONS, ETC. TEMP. D’EMPRESES

2.2 Instal·lacions i acabats d’obra              Núm. representants: 1

E

5041

INSTAL·LACIONS ELÈCTRIQUES EN GENERAL

E

5042

INSTAL·LACIONS DE FONTANERIA

E

5043

INSTAL·L. FRED, CALOR, ACONDICIONA. AIRE

E

5044

INSTAL·LACIÓ PARALLAMPS i SIMILARS

E

5045

MUNTATGE, INST. CUINES, ÚS NO INDUST.

E

5046

MUNTATGE, INST. APARELLS ELEVADORS

E

5047

INSTAL.TELEFÒNIQUES, TELEGRÀFIQUES, ETC.

E

5048

MUNTATGES METÀL·LICS i INSTAL·L. INDUST.

E

5051

REVESTIMENTS EXTERIORS, INTERIOR

E

5052

PAVIMENTACIÓ i PAVIMENTS DE TOTA MENA

E

5053

COL·LOCACIÓ PAVIMENTACIÓ, PAVIMENT FUSTA

E

5054

COL·LOC. AÏLLAMENTS FÒNICS, TÈRMICS

E

5055

CARPINTERIA i CERRALLERIA

E

5056

PINTURA, TREBALLS EN GUIX i ESCAIOLA

E

5057

TREBALLS DE GUIX i ESCAIOLA

2.3 Promoció immobiliària                          Núm. representants: 1

E

833

PROMOCIÓ IMMOBILIÀRIA

E

8331

PROMOCIÓ DE TERRENYS

E

8332

PROMOCIÓ D’EDIFICACIONS

E

834

SERV. PROPIETAT IMMOB., INDUSTRIAL

E

8611

LLOGUER DE VIVENDES

E

8612

LLOGUER LOCALS INDUST.; ALTRES NCOP

E

862

LLOGUER BENS INMUEBLES: RÚSTICS

3. GRUP COMERÇ                                                           Núm. representants: 7

3.1 Gran superfície i gran distribució                    Núm. representants: 1

E

6474

COM. MEN. ALIMENT.: SUPERMERCATS

E

6611

COM. MEN. EN GRANS MAGATZEMS

E

6612

COM. MEN. EN HIPERMERCATS

E

6613

COM. MEN. EN MAGATZEMS POPULARS

3.2 Comerç a l’engròs                                             Núm. representants: 2

E

611

COM. MAJ. MERCADERIES GRUP. 612-617, 619

E

6121

COM. MAJ. ALIMENT. BEGUDES,TABACS

E

6122

COM. MAJ. CEREALS, ADOBS, PLANTES, ETC

E

6123

COM. MAJ. FRUITES, VERDURES, HORTALISSES

E

6124

COM. MAJ. CARNS, OUS, AUS, CAÇA,ETC

E

6125

COM. MAJ. LECHE,MIEL,ACEITES, ETC.

E

6126

COM. MAJ.  BEGUDES i TABAC

E

6127

COM. MAJ. VINS i VINAGRES DEL PAÍS

E

6128

COM. MAJ. PEIXOS, PROD. AQUICULTURA

E

6129

COM. MAJ. ALTRES PRODUCT. ALIMENT. NCOP

E

6131

COM. MAJ. TEXTILS, CONFECCIÓ, CALÇAT

E

6132

COM. MAJ. TEIXIT PER METRES, CATIFES

E

6133

COM. MAJ. PECES EXTERIORS VESTIR

E

6134

COM. MAJ. CALÇAT, PELLETERIA, MARROQUI.

E

6135

COM. MAJ. CAMISERIA, LLENCERIA, MERCERIA

E

6139

COM. MAJ. ACCESORIS VESTIT i NCOP

E

6141

COM. MAJ. PROD. FARMACÈUTICS

E

6142

COM. MAJ. PROD. PERFUMERIA, DROGUERIA

E

6143

COM. MAJ. PROD. PER A MANT. DE LA LLAR

E

6144

COM. MAJ. PRODUCTES ZOOSANITARIS

E

6151

COM. MAJ. VEHICLES, MOTOCICLETES, ETC.

E

6152

COM. MAJ. DE MOBLES

E

6153

COM. MAJ. ELECTRODOMEST. i FERRETERIA

E

6154

COM. MAJ. APARELLS RADIOELÈCT. ELECT.

E

6155

COM. MAJ. OBRES D’ART, ANTIGUITATS

E

6156

GALERIES D’ART

E

6159

COMERÇ MAJ. ART. CONSUM DURADER NCOP

E

6161

COMERÇ A L’ENGRÒS DE CARBÓ

E

6162

COMERÇ A L’ENGRÒS: FERRO, ACER

E

6163

COMERÇ A L’ENGRÒS: MINERALS

E

6164

COM. MAJ. METALLS NO FERRIS EN BRUT

E

6165

COM. MAJ. PETROLI i LUBRICANTS

E

6166

COM. MAJ. PROD. QUÍMICS INDUSTRIALS

E

6169

COM. MAJ. PROD. INTERINDUST. NCOP

E

6171

COM. MAJ. FIBRES TEXTILS BRUTES

E

6172

COM. MAJ. CUIROS I PELLS EN BRUT

E

6173

COM. MAJ. FUSTA I SURO

E

6174

COM. MAJ. MATERIALS CONSTRUC. VIDRE

E

6175

COM. MAJ. MÀQUINAR. PER A FUSTA,METAL

E

6176

COM. MAJ. MÀQUINÀRIA AGRICOLA

E

6177

COM. MAJ. MÀQUINÀRIA TEXTIL

E

6178

COM. MAJ. MÀQUINES, MATERIAL OFICINA

E

6179

COM. MAJ. INTERINDUSTRIAL NCOP

E

6181

COM. EXPORT. TOTA CLASSE DE MERCADERIES

E

6182

COM. MAJ. MERCADERIES EN ZONES FRANQUES

E

6191

COM. MAJ. JUGUETES, ARTICLES ESPORT

E

6192

COM. MAJ. INST. MÈDICS, ORTOPÈDIC, ETC.

E

6193

COM. MAJ. METAL. PRECIOSOS, ART. JOIERIA

E

6194

COM. MAJ. PRODUCTES PAPER i CARTRÓ

E

6195

COM. MAJ. ART. PAPERERIA i ESCRIPTORI

E

6196

COM. MAJ. LLIBRES, DIARIS, REVISTES

E

6197

COM. MAJ. INST. PRECISIÓ, MESURA, ETC.

E

6198

COMPRAVENDA DE BESTIAR

E

6199

COM. MAJ. ALTRES PRODUCTES NCOP

E

621

COM. MAJ. FERRALLA i METALLS REBUIG

E

622

COM. MAJ. ALTRES PRODUCT. RECUPERACIÓ

E

623

RECUP. I COM. RESIDUS SENSE ESTABLEC.

E

631

INTERMEDIARIS DEL COMERÇ

3.3 Comerç a la menuda                                         Núm. representants: 4

E

641

COM. MEN. FRUITES, VERDURES, HORTALISSES

E

6421

COM. MEN. CARNS, DESPULLES; OUS, ETC.

E

6422

COM. MEN. EN CARNISSERIES-XARCUTERIES

E

6423

COM. MEN. EN CARNISSERIA-SALSITXERIES

E

6424

COM. MEN. EN CARNISSERIES

E

6425

COM. MEN. OUS,AUS, CONILLS, DERIV.

E

6426

COM. MEN. EN TRIPERIES: VÍSCERES, ETC.

E

6431

COM. MEN. PEIXOS i PROD. AQUICULTURA

E

6432

COM. MEN. BACALLÀ, PEIXOS EN SALÓ

E

6441

COM. MEN. PA, CONFITERIA i LLET, ETC.

E

6442

DESPACHOS DE PA, PANS ESPECIALS

E

6443

COM. MEN. PROD. PASTISSERIA, BOLLERIA

E

6444

COMERÇ A LA MENUDA DE GELATS

E

6445

COM. MEN. BOMBONS i CARAMELS

E

6446

COM. MEN. MASSES FREGIDES, PROD. APERITIU

E

645

COM. MEN. VINS, BEGUDES TOTES CLASSES

E

6461

COM. MEN. LABORS TABAC: EXPENEDORIA

E

6462

COM. MEN. TABAC: EXTENS. TRANSITÒRIES

E

6463

COM. MEN. TABAC: EXPEND. COMPLEMENT.

E

6464

COM. MEN. TABAC: ESTABL. MERCANTILS

E

6465

COM. MEN. TABAC: MÀQUINES AUTOMATIQUES

E

6466

COM. MEN. TABAC: VENDA NO ESTANCADA

E

6467

COM. MEN. TABAC: MINUSVÀLIDS FÍSICS

E

6468

COM. MEN. ARTICLES PER A FUMADORS

E

6471

COM. MEN. ALIMENT. ESTABL. AMB VENEDOR

E

6472

COM. MEN. ALIMENT. EN SUPERF. INF, 120M2

E

6473

COM. MEN. ALIMENT.: SUPERSERVICIS

E

6475

SUMINIST. ALIMENT.: MÀQUINES EXPEND.

E

6511

COM. MEN. PROD. TÈXTILS, ART. TAPISSERIA

E

6512

COM. MEN. PECES VESTIT i LLIGADURA

E

6513

COM. MEN. LLENCERIA i COTILLERIA

E

6514

COM. MEN. MERCERIA i PAQUETERIA

E

6515

COM. MEN. PECES ESPECIALS

E

6516

COM. MEN. CALÇAT; ART.PELL; ART. VIATGE

E

6517

COM. MEN. CONFECCIÓS DE PELLETERIA

E

6521

FARMÀCIES: COM. MEN. MEDICAMENTS

E

6522

COM. MEN. PROD. DROGUERIA, PERFUMERIA

E

6523

COM. MEN. PROD. PERFUMERIA, COSMÈTICA

E

6524

COM. MEN. PLANTES, HERBES: HERBOLARIS

E

6531

COM. MEN. MOBLES (EXC. D’OFICINA)

E

6532

COM. MEN. APARELLS ELECT. ÚS DOMÈST.

E

6533

COM. MEN. ART. PARAMENT DE CASA, FERRETERIA, ETC.

E

6534

COM. MEN. MAT.CONSTRUC. ART. SANEJAMEN.

E

6535

COM. MEN. PORTES, MARCS, TARIMES, ETC.

E

6536

COM. MEN. ARTICLES DE BRICOLATGE

E

6539

COM. MEN. ALTRES ART. DE LA LLAR NCOP

E

6541

COM. MEN. VEHICLES TERRESTRES

E

6542

COM. MEN. ACCESORIS VEHIC. TERRESTRES

E

6543

COM. MEN. VEHICLES AERIS

E

6544

COM. MEN. VEHIC. FLUVIALS, MARÍTIMS

E

6545

COM. MEN. MÀQUINÀRIA (EXC. OFICINA...)

E

6546

COM. MEN. CUBERTES, CAMBRES D’AIRE...

E

6551

COM. MEN. COMBUSTIBLES (EXC. GASOS...)

E

6552

COM. MEN. GASOS COMBUSTIBLES

E

6553

COM. MEN. CARBURANTS PER A VEHICLES

E

656

COM. MEN. BENS USATS: MOBLES, ETC.

E

657

COM. MEN. INST. MUSICALS, ACCESORIS

E

6591

COM. MEN. SEGELLS, MONEDES, FÒSILS, ETC.

E

6592

COM. MEN. MOBLES, EQUIPS D’OFICINA

E

6593

COM. MEN. INSTRUMENT. MÈDICS, ÒPTICS

E

6594

COM. MEN. LLIBRES, ART. PAPERERIA, ETC.

E

6595

COM. MEN. ART. JOIERIA, RELLOTGERIA...

E

6596

COM. MEN. JUGUETES, ARTICLES ESPORT

E

6597

COM. MEN. LLAVORS, ADOBS, FLORS, ETC.

E

6598

COM. MEN. DENOMINAT SEX-SHOP

E

6599

COM. MEN. PRODUCTES NCOP (EXC. 6539)

E

6621

COM. MEN. EN ECONOMATS, COOP. CONSUM

E

6622

COM. MEN. EN ESTABLIMENTS NCOP

E

6631

COM. MEN. PROD. ALIMENT. SENSE ESTABLIM.

E

6632

COM. MEN. ART. TEXTILS SENSE ESTABLIM.

E

6633

COM. MEN. CALÇAT, ETC. SENSE ESTABLIM.

E

6634

COM. MEN. DROGUERIA, ETC. SENSE ESTABLIM.

E

6639

COM. MEN. MERCADERIES NCOP SENSE ESTABL.

E

6641

AUTOVENDA MÚSICA GRABADA: EXPOSITOR

E

6642

VENDA CARRETS FOTOGRÀF.: EXPOSITOR

E

6649

COM. MEN. ARTICLES NCOP: AUTOMÀTICS

E

665

COM. MEN. PER CORREU, CATÀLEG

4. GRUP HOTELERIA                                Núm. representants: 7

4. Allotjament. Hotels, motels, pensions, fondes, cases de hostes i hotels-apartaments                              Núm. representants: 3

E

681

SERV. HOSTALATGE: HOTELS i MOTELS

E

682

SERV. HOSTALATGE: HOSTALS, PENSIONS

E

683

SERV. HOSTALATGE: FONDES, CASES HOST.

E

684

SERV. HOSTALATGE: HOTELS-APARTAMENT

4. Allotjament. Altres establiments                      Núm. representants: 1

E

685

ALLOTJAMENTS TURIST. EXTRAHOTELERS

E

686

EXPLOTACIÓ APARTAMENTS PRIVATS

E

6871

CAMPAMENTS DE LUXE

E

6872

CAMPAMENTS DE PRIMERA CLASSE

E

6873

CAMPAMENTS DE SEGUNDA CLASSE

E

6874

CAMPAMENTS DE TERCERA CLASSE

4.3 Restauració i servicis recreatius                       Núm. representants: 3

E

6711

RESTAURANTS DE CINC FORQUETES

E

6712

RESTAURANTS DE QUATRE FORQUETES

E

6713

RESTAURANTS DE TRES FORQUETES

E

6714

RESTAURANTS DE DUES FORQUETES

E

6715

RESTAURANTS D’UNA FORQUETA

E

6721

CAFETERIES DE TRES TASSES

E

6722

CAFETERIES DE DUES TASSES

E

6723

CAFETERIES D’UNA TASSA

E

6731

CAFÈS, BARS DE CATEGORIA ESPECIAL

E

6732

SERVICIS EN ALTRES CAFÈS i BARS

E

6741

SERV. RESTAURANT, ETC. EN VEHICLES

E

6742

SERV. RESTAURANT,ETC. EN FERROCARRIL

E

6743

SERV. RESTAURANT,ETC. EN BARCOS

E

6744

SERVICI EN AERONAUS

E

6745

SERV. RESTAURANT, ETC. EN CASINOS, ETC.

E

6746

SERV. RESTAURANT, ETC. EN TEATRES, ETC.

E

6747

SERV. RESTAURANT, ETC. EN PARCS, ETC.

E

675

SERV. ALIMENTACIÓ EN QUIOSCS, ETC.

E

676

SERV. EN XOCOLATERIES, GELATERIES

E

6771

SERV. REST. HOSTALATGE, ETC. SENSE ESTABL.

E

6779

ALTRES SERV. ALIMENT. DE RESTAURACIÓ

E

9651

ESPECTACLES EN SALES i LOCALS

E

9652

ESPECTACLES A L’AIRE LLIURE

E

9653

ESPECTACLES FORA ESTABLIMENT

E

9654

EMPRESES D’ESPECTACLES

E

9655

ESPECTACLES TAURINS

E

9691

SALES DE BALL i DISCOTEQUES

E

9692

CASINOS DE JOC

E

9693

JOCS DE BINGO

E

9694

MÀQUINES RECREATIVES i D’ATZAR

E

9695

JOCS DE BILLAR, PING-PONG, BITLLES...

E

9696

SALONS RECREATIUS i DE JOC

E

9697

ALTRES MÀQUINES AUTOMÀTIQUES

5. GRUP TRANSPORT                                     Núm. representants: 4

5.1 Transport terrestre de mercaderies i auxiliars                         Núm. representants: 1

E

711

TRANSP. FERROVIARI PER VIA NORMAL

E

7111

TRANSP. FERROV. VIATGERS VIA NORMAL

E

7112

TRANSP. FERROV. MERCADERIES VIA NORMAL

E

7122

TRANSP. FERROV. MERCADERIES VIA ESTRE.

E

722

TRANSPORT MERCADERIES PER CARRETERA

E

729

ALTRES TRANSPORTS TERRESTRES NCOP

E

7291

SERV. TRANSP. FERROCARRIL CREMALLERA

E

7292

SERV. TRANSP. TELEFÈRICS, FUNICULARS

E

7293

ALTRES SERV. TRANSP. TERRESTRES NCOP

E

7511

CUSTÒDIA VEHIC.: GARATGES, L. COBERTS

E

7512

CUSTÒDIA VEHIC.: SUBTERRANIS, PÀRQUING

E

7513

CUSTÒDIA VEHICLES EN SOLARS

E

7514

EXPLOTACIÓ AUTOPISTES, CARRETERES

E

7515

GREIXATGE I RENTAT DE VEHICLES

E

7516

SERVICIS CÀRREGA, DESCÀRREGA MERCADERIA

E

7541

DIPÒSITS I MAGATZEMS GENERALS

E

7542

DIPÒSITS I MAGATZEMS DE VEHICLES

E

7543

SITGES I ALTRES MAGATZEMS DE GRANS

E

7544

MAGATZEMS FRIGORÍFICS

E

7545

MAGATZEMS I DIPÒSITS DE LÍQUIDS

E

7546

GUARDAMOBLES

E

7549

DIPÒSITS,MAGATZEMS ESPECIALS NCOP

E

757

SERVICIS DE MUDANCES

5.2 Transport terrestre de viatgers             Núm. representants: 1

E

712

TRANSP.FERROVIARI PER VIA ESTRETA

E

7121

TRANSP.FERROV. VIAJEROS VIA ESTRETA

E

7211

TRANSPORT URBÀ COL·LECTIU

E

7212

TRANSPORT PER TAXIS

E

7213

TRANSPORT VIATGERS PER CARRETERA

E

7214

TRANSPORT SANITARI EN AMBULÀNCIES

5.3 Transport aeri i agències de viatge                   Núm. representants: 1

E

7411

TRANSP. AERI NAL.VIATGERS-REGULAR

E

7412

TRANSP. AERI NAL. MERC.-REGULAR

E

7413

TRANSP. AERI INT. VIATGERS-REGUL.

E

7414

TRANSP. AERI INT. MERC.-REGUL.

E

7421

TRANSP. AERI NAL. VIATGERS-NO REG.

E

7422

TRANSP. AERI NAL. MERCANC.-NO REG.

E

7423

TRANSP. AERI INT. VIATGER.-NO REG.

E

7424

TRANSP. AERI INT. MERCANC-NO REG.

E

7531

TERMINALS LÍNIES TRANSP. AERI

E

7532

SERV. CONTROL DE NAVEGACIÓ AÈRIA

E

7533

SERV. HANGARS, ESTACIONA. AERONAUS

E

7534

SERVICI REMOLC, MANT. D’AERONAUS

E

7535

EXPLOTACIÓ INTEGRAL D’AEROPORTS

E

7539

SERVICIS ANNEXS TRANSP. AERI NCOP

E

755

AGÈNCIES DE VIATGE

E

7551

SERVICIS A ALTRES AGÈNCIES VIATGES

E

7552

SERV. PRESTATS POR AGÈNCIES VIATGES

E

756

ACTIV. COMPLEMENTÀRIES AL TRANSPORT

E

7561

AGÈNCIES DE TRANSPORT, TRANSITARIS

E

7562

CONSIGNATARIS DE BUCS

E

7569

ALTRES SERV. DE MEDIACIÓ TRANSPORT

5.4 Transport marítim                                             Núm. representants: 1

E

7311

TRANSP. MARÍTIM INTNAL. PASSATGERS

E

7312

TRANSP. MARÍTIM INTNAL. MERCADERIES

E

732

TRANSP. MARÍTIM DE CRUS i GASOS

E

7321

TRANSP. MARÍTIM INTNAL. PETROLI GAS

E

7322

TRANSP. CABOTATGE PRODUCT.PETROLI GAS

E

7323

TRANSP. V. NAVEG. INTERIORS PETROLI GAS

E

7331

TRANSP. CABOTATGE, V. NAVEG: VIATGERS

E

7332

TRANSP. CABOTATGE, V. NAVEG: MERCADERIES

E

7333

SERV. TRANSBORDADORS, FERRY-BOATS

E

7334

TRANSP. MARÍTIM JET-FOIL: PASSATGERS

E

7521

SERV. PILOTATGE i PRÀCTICS PORTS

E

7522

SERVICIS TRANSBORD ENTRE VAIXELLS

E

7523

SERVICIS DE REMOLC DE VAIXELLS

E

7524

SERV. NETEJA, ETC: NO PERSONAL VAIXELL

E

7525

SERVICIS DE SALVAMENT DE VAIXELLS

E

7526

SERVICIS CÀRREGA, DESCÀRREGA DE BUCS

E

7527

SERV. EXPLOTACIÓ, MANT. PORTS, ETC.

E

7528

SERV. SENYALS MARÍTIMES, COSTERES

6. GRUP ALTRES SERVICIS                                      Núm. representants: 3

6.1 Banca, assegurances, servicis a les empreses i professionals                             Núm. representants: 1

E

4762

EDICIÓ DE PERIÒDICS i REVISTES

E

761

SERVICIS TELEFÒNICS

E

7611

SERV. TELEFÒNICS: DOMICILIS PART.

E

7612

SERV. TELEFÒNICS PER A ÚS PÚBLIC

E

7613

SERV. TELEFÒNICS: USOS ESPECIALS

E

769

ALTRES SERVICIS TELECOMUNICACIÓ

E

7691

SERV. TELECOMUNICACIÓ VEHIC. MÒBILS

E

7692

SERVICIS TELETRANSMISSIÓ DE DADES

E

7693

SERVICI TELECOMUNICACIÓ: SATÈL·LITS

E

7699

SERV. PRIVATS TELECOMUNICACIÓ NCOP

E

811

BANCA

E

812

CAIXES D’ESTALVI

E

8191

INSTITUCIONS DE CRÈDIT

E

8192

ENTITATS DE REDESCOMPTE i CRÈDIT

E

8193

ESTABLIMENTS DE CRÈDIT

E

8194

ENTITATS PRÉSTEC i CRÈDITS

E

8195

ENTITATS ARRENDAMENT FINANCER

E

8196

ENTITATS DE CANVI DE MONEDA

E

8199

ALTRES ENTITATS FINANCIERAS NCOP

E

821

ENTITATS ASSEGURADORES: VIDA, CAPITAL

E

8211

ASSEGURANCES DE VIDA

E

8212

ASSEGURANCES DE CAPITALITZACIÓ

E

8213

ASSEGURANCES MIXTES: VIDA, CAPITALITZACIÓ

E

822

ENTITATS ASSEGURADORES: ENFERMETAT

E

8221

ASSEGURANCES ASSIST. SANITÀRIA, ETC.-LLIBRES

E

8222

ASSEGURANCES D’ENTERRAMENT

E

8223

ASSEGURANCES DE DANYS MATERIALS

E

8224

ASSEGURANCES DE TRANSPORTS

E

8229

ALTRES ASSEGURANCES

E

823

ALTRES ENTITATS ASSEGURADORES

E

8311

SERV. COMPRAVENDA, CONTR. VAL. MOBILI.

E

8312

SERV. FINANCERS CONTRAT. PRODUCTES

E

8313

SERVICIS DE COMPENSACIÓ BANCÀRIA

E

8319

ALTRES SERVICIS FINANCERS NCOP

E

8321

AG. ASSEGURANCES, CORREDURIES ASSEGURANCES

E

8322

SERV. TAXACIÓ, TARIFIC. ASSEGURANCES

E

8329

SERV. AUXILIARS D’ASSEGURANCES NCOP

E

841

SERVICIS JURÍDICS

E

842

SERVICIS FINANCERS i CONTABLES

E

8431

SERVICIS TÈCNICS D’INGENIERIA

E

8432

SERV.TÈCNICS ARQUITEC., URBANISME

E

8433

SERV.TÈCNICS PROSPEC. ESTUD. GEOLOG.

E

8434

SERVICIS TÈCNICS DE TOPOGRAFIA

E

8435

SERVICIS TÈCNICS DE DELINEACIÓ

E

8436

INSPECCIÓ TÈCNICA DE VEHICLES

E

8439

ALTRES SERVICIS TÈCNICS NCOP

E

844

SERV. PUBLICITAT, RELACIONS PÚBLIC.

E

845

EXPLOTACIÓ ELECTRÒNICA: TERCERS

E

846

EMPRESES D’ESTUDIS DE MERCAT

E

847

SERV. INTEGRALS DE CORREUS i TELECOMUNICACIONS

E

8491

COBRAMENTS DEUTES, CONFECCIÓ FACTURES

E

8492

SERV. MECANOGRÀFICS, TAQUIGRÀFICS

E

8493

SERVICIS DE TRADUCCIÓ i SIMILARS

E

8494

SERV. CUSTÒDIA, SEGURETAT,PROTECCIÓ

E

8495

SERV. MISSATGERIA, ETC. CORRESPONDÈNCIA

E

8496

SERV. COL·LOCACIÓ, SUMINISTRE PERSONAL

E

8497

SERVICIS DE GESTIÓ ADMINISTRATIVA

E

8498

MULTISERVICIS INTENSIV. EN PERSONAL

E

8499

ALTRES SERVICIS INDEPENDENTS NCOP

E

9611

PRODUCCIÓ PEL·LÍCULES CINEMATOGRAF.

E

9612

DOBLATGE, MUNTATGE, ETC. PEL·LÍCULES

E

9613

DECORACIONS ESCÈNIQUES PEL·LICULES

E

9621

DISTR. VENDA PEL·LICULES-EXC. MAGNETOS.

E

9622

DISTR. VENDA PEL·LICULES MAGNETOSCOP.

E

9631

EXHIB. PEL·LICULES, VIDEOS: SALES CINE

E

9632

EXHIB. PEL·LICULES, VIDEOS: AIRE LLIURE

E

9633

EXHIB. PEL·LICULES, VIDEOS: SENSE ESTABL.

E

9634

EXHIB. PEL·LICULES, VIDEOS: ESTABL. NCOP

E

9641

SERVICIS DE RADIODIFUSIÓ

E

9642

SERVICIS DE TELEVISIÓ

E

9643

SERV. ENLLAÇ, TRANSMISSIÓ SENYALS TV

P

511

AGENTS COMERCIALS

P

611

AGENTS DE FERROCARRILS

P

721

AGT. CLGT. PROPIETAT IND. INMOBILI.

P

724

INTERMEDIARI PROMOCIÓ EDIFICACI.

P

727

AGENTS, INTERMEDIARIS PRÉSTCES

P

728

AGENTS DE DUANES

P

748

ADMINISTRADORS CARTERA DE VALORS

P

851

REPRESENTANTS TÈCNICS ESPECTACLE

P

852

APODERATS, REPRESENTANTS TAURINS

P

853

AGENTS DE COL·LOCACIÓ DE ARTISTES

P

854

EXPERT. ORG. CONGRESSOS, ASSAMBLEES, ETC.

P

855

AGT. CORREDORS APOSTES EN ESPECT.

P

862

RESTAURADORS D’OBRES D’ART

P

872

EXPENDEDOR OFICIAL LOTERIA: NO NAL.

P

873

EXPENDEDOR NO OFICIAL APUESTAS

P

884

PERITS,TASADORES ASSEGURANCES, ETC.

P

885

LIQUIDADORS, COMISSARIS D’AVARIES

P

888

GRAFÒLEGS

6.2 Educació, investigació i sanitat             Núm. representants: 1

E

9311

JARDÍ D’INFANTS, ENSENYAMENT EDUC. INFANTIL

E

9312

ENSENYAMENT EDUCACIÓ GENERAL BÀSICA

E

9313

ENSENYAMENT BATXILLER. FP. ORIENT. UNIV.

E

9314

ENSENYAMENT MÉS D’UNA MODALITAT ANT.

E

9315

ENSENYAMENT D’EDUCACIÓ SUPERIOR

E

9321

ENSENYAMENT FORMACIÓ NO SUPERIOR

E

9322

ENSENYAMENT FORMACIÓ SUPERIOR

E

9331

ENSENYAMENT CONDUCCIÓ DE VEHICLES

E

9332

PROMOCIÓ CURSOS A L’ESTRANGER

E

9339

ALTRES ACTIV. ENSENYAMENT: IDIOMES, ETC.

E

934

ENSENYAMENT FORA ESTABL. PERMANENT

E

9351

COL·LEGIS MAJORS

E

9352

RESIDÈNCIES D’ESTUDIANTES

E

936

INVESTIGACIÓ CIENTÍFICA i TÈCNICA

E

9361

INVEST. CIÈNCIES EXACTES i NATURALS

E

9362

INVESTIGACIÓ EN CIÈNCIES MÈDIQUES

E

9363

INVESTIGACIONS AGRÀRIES

E

9364

INVEST. CIÈNCIES SOCIALS,  JURÍDIQUES

E

9365

INVESTIGACIÓ TÈCNICA INDUSTRIAL

E

9369

INVEST. CIENTÍFIQUES,TÈCNIQUES NCOP

E

9411

HOSPITALS GENERALS

E

9412

HOSPITALS ESPECIAL.: INFANT. PSIQ.

E

9421

CONSULTORIS MÈDICS, CLÍNIC. URG.

E

9422

BALNEARIS i BANYS

E

9429

SERV. SANITARIS SENSE INTERNAT NCOP

E

944

SERV. NATUROPATIA, ACUPUNTURA, ETC.

E

945

CONSULTES i CLÍNIQUES VETERINÀRIES

6.3 Altres servicis                                                     Núm. representants: 1

E

851

LLOGUER MÀQUINÀRIA, EQUIP AGRÍCOLA

E

852

LLOGUER MÀQUINÀRIA, EQUIP. CONSTRUC.

E

853

LLOGUER MÀQUINÀRIA, EQUIP COMPTABLE

E

854

LLOGUER AUTOMÒBILS SENSE CONDUCTOR

E

8541

LLOGUER AUTOMÒBILS SENSE CONDUCTOR

E

8542

LLOGUER AUTOMÒBILS SENSE CONDUCTOR EN RENTING

E

855

LLOGUER ALTRES MITJANS DE TRANSPORT

E

8551

LLOGUER AERONAUS DE TOTES CLASSES

E

8552

LLOGUER DE EMBARCACIONS

E

8553

LLOGUER DE BICICLETES

E

8559

LLOGUER ALTRES MITJANS TRANSP. NCOP

E

8561

LLOGUER DE BENS DE CONSUM

E

8562

LLOGUER DE PEL·LÍCULES DE VÍDEO

E

8571

LLOGUER BÀSCULES, BALANCES, ETC.

E

8572

SERV. PES A MIDA SENSE LLOG. APARELL

E

8573

LLOGUER COMPTADORS PER A AUTOMÒBIL

E

859

LLOGUER ALTRES BENS MOBLES NCOP

E

912

SERVICIS FORESTALS

E

913

SERV. RELACIONATS PESCA, AQÜICULTURA

E

9211

SERV. NETEJA CARRERS, JARDINS, ETC.

E

9212

SERVICIS RECOLLIDA FEMS, DEIXALLES

E

9213

EXTERMINI ANIMAL. NOCIUS, DESINFEC.

E

9214

SERV. CLAVEGUERAM, AIGÜES RESIDUAL.

E

9215

SERV. INCINERACIÓ, ELIMIN. DE FEMS

E

9216

SERV. PROTECCIÓ AMBIENTAL: RENOU, ETC.

E

9217

SERV. PROTECCIÓ CONTRA INCENDIS

E

9218

SERV. ADMINISTRACIÓ DE CEMENTERIS

E

9219

SERV. SANEJAMENT i SIMILARS NCOP

E

922

SERVICIS DE NETEJA

E

9221

SERVICIS DE NETEJA D’INTERIORS

E

9222

SERVICIS ESPECIALITZATS NETEJA

E

951

ASSIST. SERV. SOCIALS- EN RESIDENC.

E

952

ASSIST. SERV. SOCIALS-NO RESIDENC.

E

9661

BIBLIOTEQUES i MUSEUS

E

9662

ZOOLÒGICS, JARDINS BOTÀNICS

E

9669

ALTRES SERVICIS CULTURALS NCOP

E

9671

INSTAL·LACIONS ESPORTIVES

E

9672

ESCOLES, SERV. PERFECCION. ESPORT

E

9673

LLOGUER ART. ESPORT EN INST. ESPORT

E

9681

INSTAL·L. PER A ESPECTACLES ESPORTIUS

E

9682

ORG. ESPECT. ESPORT. EN INST. NO PRÒPIA

E

9683

ORG. ESPECTACLES ESPORT. PER FED

E

9711

TINT, NETEJA EN SEC, RENTAT: ROBES

E

9712

NETEJA i TENYIT DEL CALÇAT

E

9713

SARGIT i REPARACIÓ DE ROBA

E

9721

SERV. PERRUQUERIA SENYORA i HOME

E

9722

SALONS i INSTITUTS DE BELLESA

E

9731

SERVICIS FOTOGRÀFICS

E

9732

MÀQUINES AUTOMÀTIQUES: FOTOGRAF. COPIA

E

9733

SERV. CÒPIES AMB MÀQUINA FOTOCOP.

E

974

AGÈNCIES PRESTACIÓ SERV. DOMÈSTICS

E

975

SERVICIS D’EMMARCACIÓ

E

9791

SERVICIS DE POMPES FÚNEBRES

E

9792

ORNAMENT DE TEMPLES i ALTRES LOCALS

E

9793

AGÈNCIES MATRIMONIALS

E

9794

ENSINISTRAMENT D’ANIMALS

E

9799

ALTRES SERVICIS PERSONALS NCOP

E

9811

CURIOSIDATS EN PARCS, GRUTES, ETC.

E

9812

JARDINS ESBARJO AMB PAGAMENT ENTRADA

E

9813

PARCS ATRACCIONS ESTABLES

E

9821

RIFAS, ETC. AUTORITZADES EN ESTABLI.

E

9822

RIFAS, ETC. AUTORITZADES SENSE ESTABLI.

E

9823

EXPOSICIÓ FIGURES CERA EN ESTABLI.

E

9824

ALTRES ATRACCIONS, SERV. SENSE ESTABLI.

E

9825

ORG. APOSTES ESPORTIVES, LOTERIA

E

983

AGÈNCIES DE COL·LOCACIÓ D’ARTISTES

E

9891

EXPEDICIÓ BITLLETS ESPECT. PUBLIC.

E

9892

SERV. ORG. CONGRESSOS, ASSAMBLEES, ETC.

E

9893

PARCS O RECINTES FERIALS

E

991

SERV. SDADES. DESENVOLUPAMENT IND. REGIONAL

E

999

ALTRES SERVICIS NCOP