Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció primera. Contractació Pública

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 11266
Aprovació de l’expedient de contractació de l'acord marc dels serveis de direcció facultativa (direcció d'obra i direcció d'execució material), coordinació de seguretat i salut i serveis arqueològics de les obres promogudes per l'Ajuntament d'Alcúdia, mitjançant procediment obert, oferta econòmica més avantatjosa i diversos criteris d’adjudicació, tramitació ordinària, expedient de contractació núm. CN-36/2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Resolució de la Regidora Delegada d’Hisenda, Contractació i Estadística, de data 9 d´octubre de 2.017, s’ha aprovat l’expedient de contractació de l´acord marc dels serveis de direcció facultativa (direcció d´obra i direcció d´execució material), coordinació de seguretat i salut i serveis arqueològics de les obres promogudes per l´Ajuntament d´Alcúdia, mitjançant procediment obert, oferta econòmica més avantatjosa i diversos criteris d’adjudicació, tramitació ordinària, expedient de contractació núm. CN-36/2017.

Conformement amb allò que disposa l’article 188.3 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, es sotmeten a informació pública els plecs de clàusules administratives particulars, per un termini de 10 dies naturals, per tal que puguin presentar-se reclamacions, que seran resoltes per l’òrgan de contractació, Regidora Delegada d’Hisenda, Contractació i Estadística. Simultàniament s’anuncia la licitació per la presentació de proposicions, si bé aquest es suspendrà quan es presentin reclamacions durant els esmentats terminis en els supòsits en que sigui necessari per resoldre les qüestions plantejades.

1.-Entitat Adjudicadora:

a) Organisme: Ajuntament d’Alcúdia.

b) Òrgan de contractació: Regidora Delegada d’Hisenda, Contractació i Estadística.

c) Data d’aprovació de la licitació: 9 d´octubre de 2.017

d) Número d’expedient: CN-36/2017

e) Dependència que tramita l’expedient: Secretaria, unitat de contractació, C/ Major, 9, Alcúdia, CP07400; Tfl. 971.89.71.00; Fax.971.54.65.15; mblloret@alcudia.net.

f) perfil del contractant: http://www.alcudia.net/ajuntament/ca/Tauler_de_contractacio/ (tauler de contractació)

g) data límit d’obtenció documentació i informació: fins el dia de finalització del termini de presentació d’ofertes i també a través del perfil del contractant.

2.-Objecte de l´acord marc

a.-Tipus: Serveis

b.- CPV: CPV Títol o principal: 71000000-8 (Serveis d’arquitectura, construcció, enginyeria i inspecció);

c.- Descripció de l’objecte: Acord marc de serveis, dels previstos a l’article 10 del TRLCSP. L´objecte de l´Acord Marc és la contractació dels contractes complementaris relatius a serveis de direcció facultativa (direcció d´obra i direcció d´execució material, i serveis complementaris associats), així com coordinacions de seguretat i salut i serveis arqueològics necessaris per dirigir les obres que hagi de licitar l´Ajuntament d´Alcúdia durant la durada del present acord marc.

Queden exclosos d´aquest acord marc tots els serveis de direccions d´obres considerades d´especial complexitat. Entenem per obres complexes aquelles la contractació de les quals està subjecte a regulació harmonitzada, així com aquells  contractes complementaris de direcció facultativa el valor estimat dels quals superi la quantia de 50.000 € (IVA exclòs) en el conjunt dels seus lots.

L´acord marc es divideix en quatre lots:

  • LOT 1: Serveis de Direcció d’Obra. (CPV: 71247000-1)
  • LOT 2: Serveis de Direcció de l’execució material de les obres. (CPV: 71247000-1)
  • LOT 3: Serveis de coordinació de seguretat i salut en l’execució de les obres. (CPV: 71317200-5).
  • LOT 4: Serveis de Direcció Arqueològica. (CPV: 71351914-3)

Mitjançant el procediment de selecció de l´acord marc es seleccionaran un màxim de 5 empreses o professionals per a cada lot, que es comprometran a participar en els procediments d´adjudicació dels contractes basats.

No obstant això, en els lots 1 i 2 es podrà superar aquest límit, tan sols als efectes de poder disposar d’un mínim de dos licitadors per a cadascun dels grups de titulació indicats als articles 12 i 13, respectivament, de la Llei 38/1.999, de 5 de novembre, d’Ordenació de l’Edificació.

d.- Divisió per lots: SI

e.-Termini d’execució/duració: DOS ANYS.  

f.-Lloc d’execució:

El lloc d’execució de les obres serà el que es determini a cada contracte basat, al terme municipal d’Alcúdia.  

3.-Tramitació i Procediment

a.-Tramitació: Ordinària

b.-Procediment: Obert.

c.- Criteris d’adjudicació:

c.1) CRITERIS D’ADJUDICACIÓ:

-DE L´ACORD MARC

CRITERIS

PONDERACIÓ

a) Criteris subjectes a fórmula matemàtica (Sobre 2)

Màx. 100 punts

a.1) Increment de les visites en la fase d´execució dels contractes basats

Màx. 40 punts

a.2) Aportació d´actes de visita de seguiment i control del desenvolupament de l´obra

Màx. 20 punts

a.3) Major experiència professional curricular del personal a adscriure a l’execució del contracte, en el lot corresponent

Màx. 25 punts

a.4) Compromís d´informar als 9 mesos de la recepció de l´obra sobre la situació de la mateixa

15 punts

Total punts:

Màx. 100 punts      

- Sobre «2»: Oferta avaluable mitjançant formules:

a) Criteris la quantificació dels quals depenen de formules matemàtiques. Fins a un màxim de 100 punts:

a.1) Increment de les visites en la fase d´execució dels contractes basats. Fins a 40 punts.

Es puntuarà per l´increment de visites setmanals sobre el mínim d´una visita setmanal per a cada lot i fins a un màxim de 5 visites setmanals. Es puntuarà a raó de 10 punts per visita addicional a la setmana i fins a un màxim de 40 punts.

Per al lot 4 aquest criteri no serà objecte de puntuació.

a.2) Aportació d´actes de visita de seguiment i control del desenvolupament de l´obra. Fins a 20 punts.

Per a cada dia d´increment d´aportació d´acta de visita fins a un màxim de 5 visites setmanals. Les actes de visita s´hauran d´aportar al Responsable del contracte. Es puntuarà a raó de 5 punts per cada acta de visita addicional a la setmana y fins a un màxim de 20 punts.

a.3) Experiència acreditada del personal tècnic adscrit a l´execució dels contractes. Fins a 25 punts.

Per a cada lot es valorarà l´experiència acreditada en les funcions corresponents a cada un d´ells, en l´execució d´obres incloses en la LOE.

Es puntuarà segons el volum d´obra executada, a raó d´1 punt per a cada 200.000 € d´obra executada, i fins a un màxim de 25 punts.

S´acreditarà mitjançant certificat emès per organisme públic o privat competent on constin les funcions del professional adscrit a l´execució dels referits contractes.

Per als lots 1 i 2, les persones jurídiques o agrupacions d´empresaris que designin professionals a més d´un grup de titulació dels establerts als articles 12 i 13 de la LOE, es farà la mitja aritmètica de l´experiència professional a acreditar en aquest apartat per cada grup de titulació a on s´hagi designat un tècnic responsable a adscriure al contracte, amb un màxim d´un professional per als 4 grups de titulacions (arquitecte, arquitecte tècnic, enginyer i enginyer tècnic).

a.4) Compromís d´informar de la situació de l´obra als 9 mesos de finalització de la mateixa. 15 punts.

S´acreditarà per mitjà de la subscripció de carta de compromís de realitzar la visita i l´informe.

- DELS CONTRACTES BASATS

Per a l’adjudicació dels contractes basats, es convidarà a les adjudicatàries de l´acord marc a presentar la seva oferta. Per a la valoració es tindrà en compte el següent criteri d’adjudicació, que serà valorat d’acord amb el següent barem:

CRITERIS

PONDERACIÓ

A) Oferta econòmica (criteri subjecte a fórmula matemàtica) (Aplicable a tots els lots)

Màx. 100 punts

- Sobre «1»: Proposició econòmica

a) Millor oferta econòmica. Fins a  100 punts (Criteri subjecte a fórmula matemàtica):

Es valorarà de la forma següent i fins un màxim de 100 punts. S’atorgarà la màxima puntuació al preu més econòmic i la resta es ponderaran aplicant la següent formula:

P = Pmax . ((PBL-OF)/(PBL-OM))

A on:

P = Puntuació Obtinguda.

Pmax = 100

OF = Preu Oferta Licitador.

OM = Preu Oferta més baixa presentada (Oferta amb la major baixa econòmica presentada).

PBL del contracte= tipus de licitació del contracte

L’empresa que no presenti baixa obtindrà 0 punts.

L’oferta econòmica s’haurà de presentar de conformitat amb el model establert en les Invitacions a participar en els contractes derivats.

TOTAL  100 punts

4. Valor estimat de l´acord marc: 200.000 € IVA exclòs.

5. Pressupost Base de licitació:

El preu base de licitació dels contractes basats es determinarà en les respectives invitacions a participar de  cadascun dels contractes basats en aquest acord marc, ja que no és possible fer-ho anticipadament.

6. Garanties exigides:

Provisional: No s’exigeix.

Definitiva:

-A l´acord marc: NO

-Als contractes basats: 5% de l’import d’adjudicació del lot del contracte basat adjudicat (IVA exclòs). Forma de prestar les garanties: en qualsevol de les formes previstes a l’article 96.1 del TRLCSP.

7. Requisits específics del contractista:

a) Classificació: No s’exigeix

b) Solvència econòmica i financera: Establerta en els plecs. S’acreditarà a traves dels mitjans fixats a l’apartat J.2.1. del quadre resum de característiques dels plecs.

c) Solvència tècnica i professional: Establerta en els plecs. S’acreditarà a través dels mitjans fixats a l’apartat J.2.2. del quadre resum de característiques dels plecs.

d) Altres requisits específics:

d.1) Acreditació del compliment de normes de garantia de la qualitat i de gestió mediambiental: No s’exigeix.

d.2) Compromís d’adscripció de mitjans: Establerta en els plecs. S’acreditarà a través dels mitjans fixats a l’apartat J.4. del quadre resum de característiques dels plecs.

d.3) Compliment de la quota de reserva de llocs de treball per a persones amb discapacitat, fixat a l’apartat J.5 del quadre resum.

d.4) Habilitació empresarial o professional exigida: Establerta en els plecs. S’acreditarà a través dels mitjans fixats a l’apartat J.6. del quadre resum de característiques dels plecs.

8. Presentació d’ofertes:

a) Data límit de presentació: Dins els 16 dies naturals comptadors des del dia següent al de la publicació de l’anunci de la licitació en el BOIB i fins a les 14 hores.

b) Lloc de presentació: Les ofertes s’adreçaran a l’Ajuntament d’Alcúdia i es presentaran davant el Registre General d’Entrada de la Corporació, ubicat al C/ Major, 9; CP07400-Alcúdia, en horari d’atenció al públic (de 8h. a 14h.), o bé també es poden presentar per correu, únicament a través de les oficines de l’operador designat per a la prestació del servei postal universal (Correos y Telégrafos, S.A). 

c) Modalitat de presentació: indicada en els plecs, davant el registre d’entrada de la Corporació, o per correu. En cas de presentar-se l’oferta per correu (no missatgeria), els licitadors hauran de posar en coneixement de l’Ajuntament d’Alcúdia, el mateix dia, la presentació de la proposició identificant el licitador i el procediment a què es  licita, i fent  constar la data i hora de presentació de la proposició i el número de certificat de la remesa.

d)Termini durant el qual el licitador està obligat a mantenir l’oferta: dos mesos, des de la data d’obertura de les ofertes.

e) Admissió de variants: No.

9.Obertura de les ofertes

a) Entitat: A la seu de l’Ajuntament d’Alcúdia.

b) Domicili: Carrer Major, 9

c) Localitat: Alcúdia.

d) Codi Postal: 07400

e) Data: El tercer dia hàbil següent al de la data límit per presentar proposicions.

f) Hora: 13 h.

10.Despeses d’anuncis

A càrrec de l’adjudicatari fins un màxim de 1.000 Euros.

11. Altres informacions:

Per a més informació sobre la licitació adreçar-se a la pàgina web de l’Ajuntament: www.alcudia.net  (tauler de contractació).

Alcúdia, 10 d´octubre de 2017.

La Regidora Delegada d’Hisenda, Contractació i Estadística.

Joana Maria Bennàsar Serra.