Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Núm. 11122
Convocatòria i bases per a la concessió de subvencions per a transport escolar en nivells no obligatoris de l'Ajuntament d'Algaida
Versió PDF
La Sra. Batlessa de l’Ajuntament d’Algaida ha dictat la següent:
RESOLUCIÓ DE BATLLIA NÚM. 336 DE DATA 4 D’OCTUBRE DE 2017
1. Atès que l’Ajuntament d’Algaida vol ajudar a les famílies a suportar el cost afegit que implica la inexistència d’Institut d’educació secundària (IES) al municipi, i atès que els alumnes dels trams d’educació secundària no obligatòria no gaudeixen de transport públic gratuït entre els nuclis del municipi i l’IES Llucmajor.
2. Atès que en el vigent pressupost de despeses municipal s’ha previst la consignació pressupostària adequada per tal de poder dur a terme l’activitat de foment abans referida.
3. D’acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el Reial decret 887/2006, que la desenvolupa i en exercici de les competències que m’atribueix la Llei de Bases de règim local,
HE RESOLT
1. Convocar les subvencions de transport escolar del curs 2017-2018, destinada als alumnes residents a Algaida que assisteixen a l’IES Llucmajor per a cursar nivells educatius no obligatoris.
2. Aprovar les Bases que regiran la concessió de subvencions de transport escolar del curs 2017-2018, destinada als alumnes residents a Algaida que assisteixen al l’IES Llucmajor per a cursar nivells educatius no obligatoris.
3. Autoritzar la despesa màxima prevista per aquesta convocatòria.
4. Ordenar la publicació d’aquesta resolució a la pàgina web de l’Ajuntament d’Algaida i al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Algaida, 4 d’octubre de 2017
La Batlessa
Maria Antònia Mulet Vich
Davant meu,
La Secretària
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la Batlessa, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver publicat la resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
La qual cosa es fa pública per general coneixement i a efectes d’impugnació.
CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS DESTINADES A TRANSPORT ESCOLAR PER A NIVELLS NO OBLIGATORIS PER AL CURS ESCOLAR 2017-2018
1. OBJECTE DE LES SUBVENCIONS
1.- L’Ajuntament d’Algaida vol ajudar a les famílies a suportar el cost afegit que implica la inexistència de Institut d’educació secundària (IES) al municipi, per quan els alumnes dels trams d’educació secundària no obligatòria no gaudeixen de transport públic gratuït entre els nuclis del municipi i l’IES Llucmajor.
2.- S’entén per subvenció tota disposició dinerària realitzada per l’Ajuntament d’Algaida, a favor de persones públiques o privades, i que compleixi els següents requisits:
a) Que el lliurament es realitzi sense contraprestació directa dels beneficiaris.
b) Que el lliurament estigui subjecte al compliment d’un determinat objectiu, l’execució d’un projecte, la realització d’una activitat, l’adopció d’un comportament singular, ja realitzats o per desenvolupar, o la concurrència d’una situació, havent el beneficiari de complir les obligacions materials i formals que s’haguessin establert.
c) Que el projecte, l’acció, conducta o situació finançada tingui per objecte el foment d’una activitat d’utilitat pública o interès social o de promoció d’una finalitat pública.
2. REQUISITS QUE HAURAN DE REUNIR ELS BENEFICIARIS
Podran ser beneficiaris de la convocatòria els pares, tutors legals dels alumnes, o els alumnes majors d’edat matriculats a algun nivell d’educació no obligatòria de l’IES Llucmajor, sempre que siguin veïns d’Algaida i que facin ús del servei de transport escolar organitzat mitjançant l’Associació de Pares d’Alumnes de l’Institut.
3. FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOl·lICITUDS
Les persones interessades han de presentar la seva sol·licitud d’acord amb el model 1, que s’haurà de presentar acompanyat necessàriament de la següent documentació:
a) Fotocòpia del Document Nacional d’Identitat o targeta de resident del sol·licitant.
b) Fotocòpia del Document Nacional d’Identitat o targeta de resident de l’estudiant
c) Documentació acreditativa d’estar matriculat al curs 2017/2018 en estudis d’educació no obligatòria emesa per l’IES Llucmajor.
d) Declaració responsable del sol·licitant (pare, mare, tutor/a legal dels alumnes, o l’alumne en el cas de que sigui major d’edat) de no trobar-se inhabilitat per a obtenir subvencions de les Administracions públiques, de no ser deutor de la Hisenda pública i d’estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social (model 2)
e) Dades del compte bancari al qual s’ha de transferir l’import de la subvenció que eventualment es pogués concedir (model 3)
f) Certificació acreditativa d’empadronament de l’estudiant, que els serveis municipals uniran d’ofici a la sol·licitud presentada.
Els models 1 a 3 es troben a disposició de tots els interessats en el Registre General de l’Ajuntament i a l’apartat “Ajudes i subvencions” de la seu electrònica de l’Ajuntament d’Algaida (https://www.seu-e.net/algaida/ajudes-i-subvencions).
El termini per la presentació de les sol·licituds serà de 10 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB.
El lloc de presentació de sol·licituds serà el Registre General de l’Ajuntament. No obstant, les sol·licitud també es podran presentar a qualsevol dels llocs previstos en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DE LES SUBVENCIONS
1. En el cas de que, conclòs el termini de presentació de sol·licituds, aquesta no reuneixi els requisits necessaris per a la seva tramitació, es requerirà al sol·licitant perquè esmeni les deficiències advertides en el termini màxim i improrrogable de 10 dies, quedant advertit que de no fer-ho així, se’l tindrà per desistit a la seva sol·licitud, d’acord amb el que disposa l’article 68 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. El procediment de concessió de la subvenció s’ajustarà al que preceptua al procediment de tramitació de subvencions de la Llei General de Subvencions 38/2003, i al procediment administratiu comú previst a la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. Per a la valoració de les sol·licituds es constituirà una comissió de valoració que estarà composta per:
President: La Batlessa o regidor o regidora en qui delegui.
Vocals:
1. Margalida Garcias Simón, tercera Tinent de Batlessa, regidora delegada d’Educació, Cultura i Hisenda. Suplent: Maria Antònia Sastre Oliver, primera Tinent de Batlessa, regidora delegada de Comerç, Fires i Festes i Joventut
2. Joan Obrador Esteva , Interventor de Fons. Suplent: Bartomeu Fiol Vanrell, administratiu.
Secretària amb veu i vot: Maria Magdalena Binimelis Massanet, Secretària de la Corporació, o funcionari en qui delegui.
4. Correspon a la comissió de valoració formular la proposta de resolució. La proposta, que no tindrà caràcter vinculant, haurà d’expressar el sol·licitant o la relació de sol·licitants per als que es proposa la concessió de la subvenció, i la seva quantia, expressant els criteris de valoració seguits para efectuar-la.
5. CRITERIS OBJECTIUS PER A LA CONCESSIÓ DE LES SUBVENCIONS I PONDERACIÓ DELS MATEIXOS
Tendran dret a la subvenció les persones que reuneixin els requisits per ser beneficiaris de la subvenció d’acord amb el que disposa l’apartat 2 de la convocatòria.
6. QUANTIA INDIVIDUALITZADA DE LES SUBVENCIONS O CRITERIS PER A LA SEVA DETERMINACIÓ
1. La present convocatòria està finançada amb càrrec als pressupostos municipals en les següents partides i quanties:
2017/01/326/48600 import total disponible: 6.264,50 €
2018/01/326/48600 import total disponible: 8.789,00 €
2. L’import de les subvencions regulades a la present convocatòria, en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes d’altres Administracions Públiques o d’altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el pressupost del projecte per al que es sol·licita.
3. Atès que el pressupost estimat de transport amb un autocar de 55 places s’ha fixat en 187 €/dia ( IVA inclòs) els dilluns a divendres lectius, comptant 4 trajectes diaris. L’ajuda màxima que l’Ajuntament té previst destinar en aquesta línia de subvenció és del 50% del cost diari per usuari amb un màxim d’ajuda de 1,99€/alumne/dia. Per tant, l’import exacte del total subvencionat anirà en funció del número d’usuaris del servei.
7. ÒRGAN COMPETENT PER A LA INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ DEL PROCEDIMENT I TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ
1. L’òrgan competent per iniciar i resoldre el procediment és la Batlia de l’Ajuntament d’Algaida.
2. L’òrgan competent per instruir el procediment és la Regidoria d’educació, cultura i hisenda.
3. El termini per a la resolució i notificació a les persones interessades serà de dos mesos comptadors des de la publicació de la present convocatòria al BOIB.
8. FACULTATS DE LA INTERVENCIÓ MUNICIPAL PER A GARANTIR L’ADEQUADA JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ
1. Per a exercir el control, la Intervenció municipal tindrà les següents facultats:
A) El lliure accés a la documentació objecte de comprovació.
B) L’obtenció de còpia o la retenció de les factures, documents equivalents o substitutius i de qualssevol altre document relatiu a les operacions a les que es dedueixin indicis de la incorrecta obtenció, gaudi o destí de la subvenció.
2. La negativa al compliment d’aquesta obligació es considerarà resistència, excusa, obstrucció o negativa als efectes previstos a l’article 37 de la Llei general de subvencions, sense perjudici de les sancions que poguessin correspondre.
9.TERMINI I FORMA DE JUSTIFICACIÓ DEL COMPLIMENT DE LA FINALITAT PER LA QUE SE CONCEDÍ LA SUBVENCIÓ I DE L’APLICACIÓ DELS FONS PERCEBUTS.
1) Es fixen tres terminis per a la justificació de la subvenció:
a) Del dia 2 al dia 22 de novembre de 2017.
b) Del dia 2 al dia 22 de gener de 2018.
c) Del 15 de febrer al 7 de març de 2018.
2) L’acreditació de la realització de l‘objecte de la subvenció es realitzarà amb la presentació de factures o altres documents amb valor probatori equivalent amb validesa al tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, en els termes establerts reglamentàriament acreditatius del pagament del servei de transport escolar corresponent a cadascun dels trimestres acadèmics mitjançant la presentació al Registre General de l’ajuntament del model 4.
3) Hauran de presentar-se originals i fotocòpies que seran diligenciades per l’administració municipal, tornant-se els originals als interessats a la major brevetat possible. A les factures es deixarà constància de que han estat utilitzades com a justificant de la subvenció percebuda, especificant la seva utilització per a la justificació de la subvenció de la convocatòria corresponent.
4) Un cop presentada la documentació completa justificativa de cada trimestre i prèvia la preceptiva fiscalització, en el termini de deu dies, la Batlia acordarà el pagament de les subvencions concedides.
10. COMPATIBILITAT O INCOMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS AJUDES O INGRESOS
Les subvencions objecte de la present convocatòria seran compatibles amb qualsevol altra concedida per entitats públiques o privades pel mateix objecte.
No obstant, en aquest cas, les persones interessades no podran presentar com a despesa, qualsevol de les despeses ja presentades per justificar l’altra ajuda o subvenció. D’acord amb el que disposa l’article 73 de la Llei General de Subvencions, per tal d’evitar qualsevol duplicitat de subvencions o ajudes, l’Ajuntament estampillarà les factures originals presentades amb el compte justificatiu, indicant la subvenció per a la justificació de la quan han estat presentades i si l’import del justificant s’imputa total o parcialment a la subvenció. En aquest cas s’indicarà la quantia exacta que resulti afectada per la subvenció.
11. PUBLICACIÓ
Aquesta Resolució s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. També es trobarà a disposició de totes les persones interessades a l’apartat “Ajudes i Subvencions” de la seu electrònica de l’ajuntament d’Algaida (https://www.seu-e.net/algaida/ajudes-i-subvencions).
Algaida, 4 d’octubre de 2017