Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 11101
Extracte de l’aprovació per part del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa de dia 18 de setembre de 2017 de la convocatòria d’ajudes a entitats esportives sense ànim de lucre per al manteniment de la seua activitat esportiva

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Identificador BDNS núm. 365024

De conformitat amb allò establert als articles 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l’Administració de l’Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l’extracte de la convocatòria d’ajudes a entitats esportives sense ànim de lucre per al manteniment de la seua activitat esportiva següent:

1. Objecte de la convocatòria

1.1. L’objecte d’aquesta convocatòria és oferir i regular la concessió d’ajudes econòmiques dirigides a entitats sense ànim de lucre per al manteniment de la seua activitat esportiva de l'1 d'octubre de 2016 al 30 de setembre de 2017.

1.2. S’estableixin tres conceptes per als quals es pot sol·licitar ajuda:

  • Concepte 1: adquisició de roba esportiva, publicitat, material esportiu fungible i desplaçaments per a la participació a competicions oficials.
  • Concepte 2: organització de diades, campionats insulars i balears.
  • Concepte 3: adquisició d’equipament esportiu inventariable.

1.3. No serà necessari que la sol·licitud sigui prèvia a la realització de l’activitat per a la qual es demana l’ajuda.

1.4. Queden fora d’aquesta convocatòria les activitats físiques que no estiguin reconegudes com a esport dins d’una federació esportiva reconeguda pel CSD (Consejo Superior de Deportes).

2. Dotació econòmica

2.1. Per a les ajudes objecte d’aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de 250.000 euros distribuïts de la manera següent en l’exercici pressupostari de l’any 2017:

  • Concepte 1: 100.000 euros, amb càrrec a la partida 3410 48900.
  • Concepte 2: 100.000 euros, amb càrrec a la partida 3410 48900.
  • Concepte 3: 50.000 euros, amb càrrec a la partida 3410 78900.

2.2. Les entitats sol·licitants no podran rebre una ajuda total superior a 10.000 euros o l’ajuda sol·licitada.

2.3. L’ajuda concedida al concepte 3 no podrà ser superior al 50% del costo de l’equipament esportiu adquirit.

3. Entitats beneficiàries

3.1. Es poden acollir a aquesta convocatòria les entitats sense ànim de lucre constituïdes i inscrites al Registre d’Entitats Esportives del Govern de les Illes Balears que desenvolupin la seua activitat esportiva a l’illa d’Eivissa i que compleixin els següents requisits:

- Estar al corrent de les seues obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

- No trobar-se sotmeses a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts a l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

- No tenir deutes amb el Consell Insular d'Eivissa.

3.2. Les federacions o delegacions federatives queden excloses d’aquestes ajudes.

4. Presentació de sol·licituds: lloc i termini

4.1. Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància, segons els models normalitzats que figuren als annexos d’aquestes bases, degudament emplenats.

4.2. Les sol·licituds es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d’Eivissa i es presentaran en el Registre General de la mateixa institució o en qualsevol de les formes establertes a l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4.3. El termini per presentar les sol·licituds serà de deu dies hàbils, que s’inicia l’endemà de la data publicació de l’extracte de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5. Règim dels ajuts

5.1. La concessió de les subvencions es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva.

5.2. Els ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

5.3. Els ajuts concedits per aquesta convocatòria són compatibles amb altra ajuda, ingrés o recurs per a la mateixa finalitat procedent de qualsevol altra Administració, ens públic o privat, nacional o de la Unió Europea o d’organismes internacionals. En cap cas, la suma total dels ajuts percebuts no podrà ser superior al cost total de l’activitat subvencionada. A tal efecte, el/la beneficiari/ària haurà de comunicar al Consell Insular d’Eivissa la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s’ha d’efectuar en el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció i, en tot cas, abans de la justificació de l’aplicació dels fons percebuts.

6. Publicitat

6.1. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Posteriorment es remetrà la convocatòria i el seu extracte a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l’extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L’eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l’extracte en el BOIB.

7. Sol·licitud i documentació necessària a presentar

7.1. Les sol·licituds es formularan mitjançant un model d’instància degudament emplenat que facilitarà el Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut (annex 4).

7.2. La documentació a presentar ha de ser la següent:

- Declaració responsable en què es facin constar totes les subvencions o els ajuts obtenguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap (annex 1). En el supòsit d’haver rebut ajuts públics s’ha de presentar la corresponent resolució de concessió.

- Declaració responsable signada per la persona representant legal de l’entitat de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició d’entitat beneficiària de les subvencions públiques (annex 1).

- Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries davant el Consell Insular d’Eivissa, la Hisenda estatal i la Seguretat Social. Es podrà autoritzar el Consell Insular per aconseguir aquesta documentació (annex 2). Si la petició d’ajuda és igual o inferior a 3.000 euros es podrà presentar declaració responsable d’estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat i la hisenda del Consell Insular d’Eivissa (annex 1).

- Còpia dels estatuts inscrits en el Registre d’Entitats Esportives del Govern de les Illes Balears.

- Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Tresoreria del Consell Insular d’Eivissa, la qual es pot descarregar a la seua pàgina web (www.conselldeivissa.es). En el cas d’associacions que ja tenguin aportada la documentació esmentada davant la Tresoreria del Consell Insular d’Eivissa, no serà necessari que l’aportin novament.

- Còpia del NIF de l’entitat sol·licitant.

- El pressupost, signat per la persona representant de l’entitat sol·licitant (annex 5).

- Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat esportiva que acrediti les persones que componen la seua junta directiva actual (annex 7).

- Pels sol·licitants del concepte 3 han de presentar declaració responsable firmada per la persona representat legal de l'entitat de que el material inventariable adquirit serà destinat a l'objecte de la subvenció durant el termini mínim de tres anys.

7.3. Amés, es podrà presentar la següent documentació que serà tinguda en compte per a la valoració de punts:

- Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat esportiva que acrediti els campionats d’Espanya, campionats de Balears i/o fase d’ascens als quals s’ha assistit durant l’any 2016 (annex 6).

- Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat esportiva que acrediti el nombre esportistes per edats que pertanyen a aquesta i el nombre de seccions esportives que disposa (annex 6).

- Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat esportiva que acrediti l’antiguitat de l’entitat esportiva (annex 6).

- Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat esportiva els campionats d’Espanya i/o de Balears que s’han guanyat durant l’any 2016 (annex 6).

- Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat esportiva que acrediti la participació femenina a les diades, jornades i/o esdeveniments organitzats per l’entitat sol·licitant (annex 6).

- Relació de diades, jornades i/o esdeveniments organitzats per l’entitat sol·licitant durant el període de l’1 de gener de 2015 fins al dia de publicació d’aquesta convocatòria al BOIB, que no siguin subvencionats per altres administracions (annex 6).

- Fotografies, cartells o qualsevol document que mostri l’ús de la llengua catalana.

7.4. Els sol·licitants que hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquests documents en virtut d’anteriors convocatòries de subvencions només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s’assenyalin la data i l’òrgan davant el qual es va presentar.

7.5. El Consell Insular d’Eivissa pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

7.6. Si la instància o la documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular d’Eivissa en requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d’aportar-se en el termini de deu dies hàbils, a partir del corresponent requeriment. Si en aquest termini les persones interessades no fan la rectificació reclamada o no presenten la documentació requerida, el Consell Insular d’Eivissa considerarà que desisteixen de la seua petició, després d’haver pres la resolució pertinent, d’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Eivissa, 5 d'octubre de 2017

La secretària tècnica de Medi Ambient, Agricultura, Cultura, Educació, Patrimoni, Esports i Joventut
Maria Catalina Tur Torres