Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA
Núm. 11078
Extracte de l'aprovació per decret d'Alcaldia núm 2078/2017, de la convocatòria de concessió d'ajudes per a adquisició de llibres de text d'un màxim de 100,00 € cada una per a alumnat empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia que dins el curs 2017-18 cursi 1r, 2n, 3r o 4t d'ESO
BDNS (Identif: 365156)
De conformitat amb el que estableixen els articles 17.3.b) i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 4.1 de la Resolució de 10 de desembre de 2015, de la Intervenció General de l’Administració de l’Estat, per la qual es regula el procés de registre i publicació de les convocatòries de subvencions i ajudes en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions (BOE núm. 299, de 15 de desembre de 2015), es publica l’extracte de la convocatòria d’ajudes més amunt esmentades. El text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i al BOIB núm. 122, de 5 d’octubre de 2017.
1. CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA I QUANTIA
La quantia màxima de les ajudes que es podrà concedir en aquesta convocatòria és de 43.000,00 € amb càrrec a la partida 326 480 33, finançada amb fons propis de l’Ajuntament.
2. REQUISITS GENERALS
Podrà acollir-se a aquesta convocatòria alumnat empadronat al municipi de Sant Josep de sa Talaia que dins el curs 2017-2018 cursi 1r, 2n, 3r o 4t d’ESO i no estigui adherit al Programa de reutilització de llibres del seu centre. L’alumnat que vulgui acollir-se a aquesta convocatòria haurà de complir els següents requisits:
a) Estar empadronat de manera continuada al municipi de Sant Josep de sa Talaia des de, com a mínim, abans de l’01/01/2016.
b) Cursar, dins el curs 2017-2018, 1r, 2n, 3r o 4t d’ESO i no estar adherit al Programa de reutilització del seu centre.
c) La unitat familiar de la qual formen part haurà d’haver tengut durant l’any 2016, com a màxim, els següents ingressos:
Nombre de fills |
Ingressos iguals o inferiors a |
Un o dos fills |
36.691,2 € |
De tres a quatre fills |
55.036,8 € |
De cinc a sis fills |
73.382,4 € |
De set a vuit fills |
91.728,00 € |
Nou o més fills |
100.900,8 € |
d) Trobar-se el beneficiari al corrent de les obligacions tributàries, amb la seguretat social i amb el mateix Ajuntament de sant Josep.
e) No trobar-se el beneficiari incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3. SOL·LICITUD, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ
3.1. Les instàncies es dirigiran a l’Alcaldia de l’Ajuntament de Sant Josep i es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia o en la forma establerta en l’art. 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest cas s’haurà de passar avís per correu electrònic a l’adreça: normalitzacio@santjosep.org.
3.2 Els sol·licitants de la subvenció hauran d’adjuntar a la sol·licitud (annex I) la següent documentació (originals o fotocòpies compulsades):
a) Identificació de qui subscriu la sol·licitud i especificació del caràcter amb què ho fa, mitjançant fotocòpia del seu DNI, NIF o altre document acreditatiu.
b) Fotocòpia del DNI, NIF o altre document acreditatiu del menor, si és el cas, per al qual se sol·licita l’ajuda.
c) Original o fotocòpia acarada del Llibre de Família o document que acrediti:
- la relació de parentesc o de tutoria entre la persona que subscriu la petició i el menor, si és el cas.
- el nombre de germans que conformen la unitat familiar.
d) A l’efecte d’acreditar els components de la unitat familiar en el cas que els pares o tutors estiguin legalment separats o divorciats, s’hauran d’adjuntar a la sol·licitud les sentències de separació/divorci completes.
e) En el cas que un dels pares o tutors sigui vidu hauran de presentar la partida de defunció que ho acrediti o el llibre de família amb la inscripció de la defunció del cònjuge.
f) Aquelles unitats familiars en què els progenitors o tutors legals no tenguin regulada la seva separació hauran de signar declaració de responsabilitat relativa als components de la unitat familiar (vegeu annex II).
g) Per acreditar la renda de la unitat familiar: còpia de la declaració de l’IRPF corresponent a l’exercici fiscal 2016 del pare i de la mare o dels tutors del sol·licitant o autorització a l’Ajuntament de Sant Josep per accedir a la informació fiscal de la persona o persones interessades (vegeu annex III). En els casos de nul·litat matrimonial, separació o divorci, es tendrà en compte la renda de qui tengui l’exercici de la guàrdia i custòdia, que s’acreditarà mitjançant sentència judicial, llibre de família o altra documentació legal).
h) Declaració responsable que el menor per al qual se sol·licita l’ajuda està empadronat de manera continuada al municipi de Sant Josep de sa Talaia des de, com a mínim, abans de l’01/01/16 (vegeu annex IV).
i) Declaració responsable del pare, mare o tutor/a legal del menor per al qual se sol·licita l’ajuda de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el mateix Ajuntament de Sant Josep i autorització a l’Ajuntament per sol·licitar a l’Agència Tributària i a la Seguretat Social les dades fiscals del sol·licitant, que siguin necessàries (vegeu annex IV).
j) Declaració responsable del pare, mare o tutor/a legal del menor per al qual se sol·licita l’ajuda, de no trobar-se incurs en cap de les causes d’incompatibilitat i de complir els requisits que fixa l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (vegeu annex IV).
k) Certificat del centre escolar en què estigui matriculat l’alumne/a, que acrediti el curs que està realitzant l’alumne/a dins el període escolar 2017-2018 i que aquest/a alumne/a no està adherit/da al Programa de reutilització del seu centre, en cas d’haver-n’hi.
l) Factura original justificativa d’haver abonat els llibres de text, amb acreditació del pagament segons base 9. La factura, en cas d’alumnat menor d’edat, anirà a nom del pare, mare o tutor/a legal o a nom de l’alumne/a.
m) Imprès de transferència bancària facilitat per l’Ajuntament degudament emplenat amb les dades bancàries actualitzades. En cas d’haver-lo presentat en altres ocasions no serà necessari tornar-lo a presentar.
n) Declaració de les subvencions rebudes o sol·licitades per a la mateixa finalitat i compromís de comunicar a l’entitat local, les que s’obtinguin en el futur (annex V).
Si els documents exigits en la sol·licitud ja s’haguessin presentat a l’Ajuntament en una altra ocasió, la persona sol·licitant podrà acollir-se a l’establert en l’article 53.d) de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faci constar la data i l’òrgan o dependència en què van ser presentats o emesos.
La documentació presentada haurà d’estar escrita en una de les dues llengües oficials de les Illes Balears (català o castellà) o haurà d’anar acompanyada de la traducció en una d’aquestes dues llengües oficials.
3. 3. Termini de presentació
El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies naturals, comptats a partir de l’endemà de la publicació de l’extracte de la present convocatòria en el BOIB.
Sant Josep de sa Talaia, 5 d’octubre de 2017
L’alcalde
Josep Marí Ribas