Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE SERVEIS SOCIALS I COOPERACIÓ

Núm. 11048
Resolució de la consellera de Serveis Socials i Cooperació de 3 d’octubre de 2017 per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions destinades a finançar les despeses de les entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen projectes en matèria de serveis d’ajustament personal i social per a persones amb discapacitat intel·lectual, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 %, a centres especials d’ocupació, cofinançada en un 50 % pel Fons Social Europeu, per mitjà del Programa Operatiu FSE de les Illes Balears 2014-2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Identificador BDNS: 364962

L’article 30.15 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, en la redacció de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, estableix com a competències exclusives de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, entre d’altres, l’acció i el benestar social, les polítiques de protecció i suport a les persones amb discapacitats físiques, psíquiques i sensorials, i les polítiques d’atenció a les persones dependents.

La Llei 4/2009, d’11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, té per objecte configurar un sistema de serveis socials que doni resposta a les necessitats de les persones, tot potenciant-ne l’autonomia i la qualitat de vida. Així mateix, entre els principis rectors dels serveis socials recull el foment de l’autonomia personal, en el sentit de facilitar que les persones disposin de les condicions adequades per desenvolupar els seus projectes vitals, dins la unitat de convivència que desitgin, d’acord amb la naturalesa dels serveis i llurs condicions d’utilització.

L’article 3 de la Llei 4/2009, relatiu als objectius de les polítiques de serveis socials, estableix que l’actuació dels poders públics en matèria de serveis socials persegueix, entre d’altres, els objectius de millorar la qualitat de vida i promoure la normalització, la participació i la integració social, política, econòmica, laboral, cultural i educativa i de salut de totes les persones; promoure l’autonomia personal, familiar i dels grups; prevenir i atendre les situacions de vulnerabilitat de les persones i dels grups en situació d’exclusió social; detectar, prevenir i atendre les necessitats derivades de la dependència amb l’objectiu de promoure l’autonomia de les persones; detectar i atendre les situacions de manca de recursos bàsics i les necessitats socials tant de les persones com dels grups.

L’article 90 de la Llei 4/2009 estableix que les administracions públiques de les Illes Balears i els ens locals competents en matèria de serveis socials poden atorgar subvencions i altres ajuts a les entitats d’iniciativa social per coadjuvar en el compliment de les seves activitats de serveis socials. Les subvencions s’han de dirigir fonamentalment a la promoció i el desenvolupament de programes i activitats de serveis socials, entre d’altres.

Aquesta convocatòria de subvencions s’adreça a les entitats privades sense ànim de lucre que, en l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, actualment desenvolupen projectes en matèria de serveis d’ajustament personal i social. Els beneficiaris finals d’aquesta convocatòria de subvencions són les persones amb discapacitat que, d’acord amb l’article 6 de la Llei 4/2009, són objecte d’atenció prioritària.

El Programa Operatiu del Fons Social Europeu de les Illes Balears per al període 2014-2020 recull aquesta actuació en l’eix prioritari 2 («Promoure la inclusió social i lluitar contra la pobresa i qualsevol forma de discriminació»), en el marc de l’objectiu específic 9.1.1 («Millorar la inserció sociolaboral de persones en situació o risc d’exclusió social, mitjançant l’activació i itineraris integrats i personalitzats d’inserció»).

El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l’establiment o la gestió de les quals corresponen a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen. Així mateix, d’acord amb l’article 12 d’aquesta disposició, no es pot iniciar el procediment de concessió de subvencions sense que el conseller competent n’hagi establert prèviament, en ús de la potestat reglamentària, les bases reguladores corresponents.

L’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012 estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials, de persones en situació especial, de menors i família, i de planificació i formació de serveis socials (BOIB núm. 76, de 29 de maig).

 

D’acord amb el Decret 6/2017, de 7 d’abril, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 42, de 8 d’abril), dins aquesta estructura, i sota la direcció del Govern, s’hi inclou la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, de la qual depèn la Direcció General de Dependència.

El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost), modificat pel Decret 1/2016, de 16 de febrer, i pel Decret 9/2017, de 7 d’abril, atribueix a la Direcció General de Dependència, dins la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, les competències, entre d’altres, en matèria d’atenció i suport a persones amb dependència, a persones amb discapacitat, a persones de la tercera edat i a altres col·lectius en situació de risc.

Les actuacions a les quals es destinen les subvencions d’aquesta convocatòria s’engloben clarament dins les finalitats que persegueix la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació a través de la Direcció General de Dependència, la qual, per tant, és l’òrgan competent per tramitar aquest expedient.

D’altra banda, d’acord amb el que disposa l’article 14.1 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, en relació amb l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, correspon a la consellera aprovar aquesta convocatòria.

Aquesta convocatòria està prevista en l’apartat 5 de l’annex del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’exercici de 2017, aprovat mitjançant l’Acord del Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 (BOIB núm. 15, de 4 de febrer), modificat per l’Acord del Consell de Govern de 9 de juny de 2017 (BOIB núm. 71, de 10 de juny).

Per tot això, d’acord amb l’article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 7 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012; a proposta del director general de Dependència; d’acord amb els informes previs del Servei Jurídic de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació i de la Direcció General de Pressuposts i Finançament; amb la fiscalització prèvia de la Intervenció de la Comunitat Autònoma, i fent ús de les facultats que m’atribueixen la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar la convocatòria de subvencions destinades a finançar les despeses de les entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen projectes en matèria de serveis d’ajustament personal i social per a persones amb discapacitat intel·lectual, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 %, a centres especials d’ocupació, cofinançada en un 50 % pel Fons Social Europeu, per mitjà del Programa Operatiu FSE de les Illes Balears 2014-2020, d’acord amb l’annex d’aquesta Resolució.

Segon

Aprovar el pressupost d’aquesta convocatòria, que té un import màxim d’1.599.084,00 € (un milió cinc-cents noranta-nou mil vuitanta-quatre euros), amb el cofinançament d’un 50 % del Fons Social Europeu, per mitjà del Programa Operatiu FSE de les Illes Balears 2014-2020, dins l’eix 2.

Tercer

Autoritzar una despesa d’1.599.084,00 € (un milió cinc-cents noranta-nou mil vuitanta-quatre euros) amb càrrec a la partida pressupostària 17301.313B01.48000.00.FF19113 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2017.

Quart

Designar el director general de Dependència òrgan instructor del procediment de concessió de subvencions derivat d’aquesta convocatòria.

Cinquè

Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Serveis Socials i Cooperació en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, però en cap cas no es poden interposar simultàniament ambdós recursos.

 

Palma, 3 d’octubre de 2017

La consellera de Serveis Socials i Cooperació
Fina Santiago Rodríguez

  

ANNEX

Punts de la convocatòria

1. Objecte

1.1. L’objecte d’aquesta convocatòria és l’establiment de subvencions destinades a finançar les despeses derivades del funcionament dels serveis d’ajustament personal i social per a persones amb discapacitat intel·lectual, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 %, a centres especials d’ocupació.

1.2. Aquesta convocatòria s’inclou en els criteris de selecció de les operacions amb càrrec al Programa Operatiu del Fons Social Europeu de les Illes Balears 2014-2020.

1.3. Aquesta convocatòria es regeix per l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials, de persones en situació especial, de menors i família, i de planificació i formació de serveis socials (BOIB núm. 76, de 29 de maig).

1.4. Atès el cofinançament del Fons Social Europeu, la convocatòria també es regeix pel Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s’estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s’estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell.

2. Finalitat

2.1. La finalitat d’aquesta convocatòria és contribuir al funcionament dels serveis d’ajustament personal i social per a persones amb discapacitat intel·lectual, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 %, a centres especials d’ocupació. El servei d’ajustament personal té un interès social clar, atès que consisteix en el suport concret a un servei especialitzat d’atenció a persones amb discapacitat que necessiten ajuda per dur a terme la seva integració social i laboral, amb una promoció de la seva autonomia personal i una cura específica en la prevenció de la salut, l’estat cognitiu i les habilitats socials, laborals i familiars.

2.2. El servei d’ajustament personal i social s’adreça a persones amb discapacitat intel·lectual, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 %, que disposin d’un contracte laboral a centres especials d’ocupació, amb l’objectiu d’aconseguir el màxim grau d’autonomia i integració social.

2.3. Es tracta d’un servei complementari i diferenciat del treball productiu del centre especial d’ocupació, que inclou les activitats següents:

  • Acollida i incorporació: suport a la incorporació i adaptació inicial, sessions de valoració i orientació o formació laboral.
  • Suport individualitzat al lloc de treball: avaluació de necessitats individuals en els àmbits laboral, personal i social; elaboració del pla individual; aplicació de pautes d’entrenament en hàbits laborals bàsics; formació en aprenentatge de tasques; formació permanent als professionals de suport (encarregats); resposta a les demandes i a les necessitats detectades.
  • Adaptacions del lloc a les necessitats individuals: adequació dels continguts i de la metodologia dels programes de formació continuada a les persones amb discapacitat intel·lectual en matèries de prevenció de riscs laborals, formació específica en l’activitat, qualitat, etc.; adequació i reorganització dels processos de treball des d’una perspectiva de normalització i autonomia; adequacions laborals de les condicions de treball (jornada, horaris, etc.); adequació dels entorns de feina més enllà de les exigències legals de prevenció de riscs laborals.
  • Desenvolupament professional: afavoriment de l’ocupació en entorns ordinaris de feina (brigades, enclavaments, llocs de treball en contacte amb la comunitat, etc.); coordinació amb programes d’inserció a l’empresa ordinària; establiment d’objectius de promoció a l’empresa ordinària; derivació dels centres especials d’ocupació a empreses ordinàries; garantia d’acollida al centre especial d’ocupació en cas de tornada des de programes d’ocupació amb suport (excedències).
  • Atenció personal i social: tutories amb usuaris i famílies (atenció a sol·licituds, resolució de conflictes, valoració d’altres necessitats, seguiment de l’evolució de l’usuari, valoració de necessitats de la família, intercanvi d’informació sobre la persona, orientació sobre recursos, aspectes legals, ajuts, etc.); avaluació i millora de la satisfacció d’usuaris i famílies; tutories amb el personal de suport (detecció de necessitats, dificultats en l’aplicació de pautes, etc.); reunions de coordinació amb altres serveis; sessions d’orientació, de derivació o d’acom­panyament a altres recursos adequats a les necessitats detectades; detecció de signes de deteriorament físic o psicològic que dificultin mantenir el lloc o l’ajustament personal i social; suport a necessitats socials (gestions, necessitat d’ajuts econòmics, altres serveis socials, etc.).

3. Pressupost i àmbit temporal

3.1. L’import màxim que es destina a aquesta convocatòria és d’1.599.084,00 € (un milió cinc-cents noranta-nou mil vuitanta-quatre euros), amb càrrec a la partida pressupostària 17301.313B01.48000.00.FF19113 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2017.

3.2. Són subvencionables els projectes que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria i que es duguin a terme dins el període comprès entre l’1 de gener de 2016 i el 31 de desembre de 2017.

4. Requisits de les entitats beneficiàries

4.1. Poden ser beneficiàries de les subvencions que estableix aquesta convocatòria les entitats titulars dels centres especials d’ocupació o que tenguin un conveni de col·laboració o un instrument jurídic anàleg que acrediti que poden actuar a un centre especial d’ocupació i que compleixin els requisits següents:

a. Estar constituïdes legalment com a entitats privades sense ànim de lucre amb l’adopció de la forma jurídica d’associació, entitat religiosa o fundació.

b. Estar inscrites, en la data de publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, com a entitats prestadores de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, regulat en el capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l’autorització i l’acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d’àmbit suprainsular.

c. Tenir el servei d’ajustament personal i social per al qual se sol·licita la subvenció degudament autoritzat i inscrit en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears.

d. Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears.

e. Tenir el centre especial d’ocupació inscrit com a tal en el Registre de Centres Especials d’Ocupació, que depèn de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria.

f. Acreditar que el servei subvencionat es presta al centre especial d’ocupació, que ha d’incloure un despatx o una aula formativa que compleixi les condicions de capacitat i habitabilitat adequades per dur-hi a terme tutories d’ajustament personal i social.

g. D’acord amb el Reial decret 469/2006, de 21 d’abril, pel qual es regulen les unitats de suport a l’activitat professional en el marc dels serveis d’ajustament personal i social dels centres especials d’ocupació, i segons la classificació professional que s’estableix en el XIV Conveni col·lectiu general de centres i serveis d’atenció a persones amb discapacitat, disposar, per cada 28 places laborals ocupades, del personal d’atenció directa següent, i acreditar-ne la disponibilitat:

  • 0,66 de personal titulat (grup professional III).
  • 2 de personal de suport a l’activitat professional o personal d’atenció directa (grup professional IV).

h. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social amb l’Estat, i de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

i. No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions que estableixen l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.

4.2. S’exclouen d’aquesta convocatòria les entitats privades següents:

  • Entitats que, d’acord amb els seus estatuts, adoptin la denominació de federació, confederació o coordinadora, o, en tot cas, que siguin una unió d’associacions (article 3 f de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació).
  • Fundacions que, d’acord amb l’escriptura de constitució, tenguin com a fundadores persones jurídiques de naturalesa pública.
 

5. Obligacions de les entitats beneficiàries

5.1. D’acord amb l’article 20 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i la normativa europea, les entitats beneficiàries d’aquestes subvencions tenen les obligacions següents:

a. Comunicar a l’òrgan competent que s’accepta la proposta de resolució o que s’hi renuncia en els termes de la resolució de la convocatòria. En tot cas, l’acceptació s’entén produïda automàticament si, en el termini que determinen les bases, no es fa constar el contrari.

b. Acreditar davant la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació que es compleixen de manera efectiva els requisits i les condicions per accedir als ajuts i, en especial, que es manté l’activitat subvencionada.

c. Acreditar, de la manera establerta reglamentàriament i abans que es dicti la proposta de resolució de concessió, que s’està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

d. Comunicar a l’òrgan que concedeix les subvencions qualsevol variació de la situació de l’entitat que pugui tenir incidència en la conservació i la quantia dels ajuts, en el termini de trenta dies naturals comptadors des que s’origini la variació.

e. Destinar els ajuts atorgats a la finalitat per a la qual se sol·liciten.

f. Comunicar a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació l’obtenció d’altres subvencions, ajuts o finançament per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger.

g. Facilitar tota la informació que els requereixi l’òrgan de control financer corresponent.

h. Aportar una memòria justificativa de l’aplicació dels ajuts atorgats i que n’expliqui la realització.

i. Justificar les despeses efectuades amb càrrec als ajuts atorgats, en la forma escaient i dins el termini establert, amb caràcter general, en aquesta norma i, amb caràcter específic, en les resolucions de concessió corresponents.

j. Adoptar, en els termes establerts en aquesta convocatòria, les mesures de difusió consistents a fer constar en les memòries anuals que es redactin, com també en els treballs, les activitats, les publicacions, els documents o els actes públics relacionats amb la finalitat de la subvenció, el finançament de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el cofinançament amb fons de la Unió Europea i, més concretament, la imatge corporativa de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació i la imatge de la Unió Europea.

k. Trametre a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació una còpia de les publicacions relacionades amb la finalitat de la subvenció.

l. Reintegrar els fons percebuts indegudament, com a conseqüència de les actuacions de comprovació duites a terme pels òrgans de control competents, d’acord amb l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

m. Mantenir un sistema de comptabilitat separada per a totes les transaccions relacionades amb l’operació cofinançada, o bé un codi comptable separat, d’acord amb l’article 125.4 b del Reglament (UE) 1303/2013.

n. Disposar de tots els documents sobre la despesa que resultin necessaris per tenir una pista d’auditoria apropiada, d’acord amb l’article 125.4 d del Reglament (UE) 1303/2013.

o. Acceptar de ser inclosa dins la llista d’operacions publicada de conformitat amb l’article 115.2 i l’annex XII del Reglament (UE) 1303/2013.

p. Conservar tota la documentació justificativa relacionada amb les despeses de l’operació cofinançada durant un període de tres anys a partir del 31 de desembre següent al tancament dels comptes en què estiguin incloses les despeses de l’operació, d’acord amb l’article 140 del Reglament (UE) 1303/2013.

q. Aplicar mesures antifrau eficaces i proporcionades en l’àmbit de la gestió administrativa que correspongui a fi d’evitar el sobrecofinançament o doble cofinançament amb altres subvencions comunitàries, estatals o autonòmiques, o altres programes o períodes de programació, el fraccionament de la despesa, etc., d’acord amb l’article 125.4 c del Reglament (UE) 1303/2013.

r. Accedir a les actuacions de comprovació que dugui a terme la Direcció General de Fons Europeus com a organisme intermedi del Programa Operatiu FSE 2014-2020, i a les actuacions de control financer de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes i qualsevol altra autoritat de control. Si com a resultat d’aquestes actuacions de control es detecten irregularitats, se’n derivarà l’obligació de reintegrar les quanties percebudes indegudament.

5.2. L’entitat beneficiària ha de fer constar la col·laboració de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació en tots els elements publicitaris de l’activitat subvencionada, en un lloc destacat i amb l’autorització prèvia del Gabinet de Premsa de la Conselleria. S’han d’assegurar les mesures d’informació i publicitat, d’acord amb l’article 115 i l’annex XII del Reglament (UE) 1303/2013; el Reglament (UE) 821/2014, sobre les característiques tècniques de les mesures d’informació i publicitat, i l’Estratègia de comunicació dels PO FEDER i FSE. Totes les mesures d’informació i publicitat han de mostrar l’emblema de la Unió Europea i la referència al Fons Social Europeu (documentació administrativa, activitats i actes públics, difusió en mitjans de comunicació, publicacions, cartells, pàgina web, etc.).

5.3. L’entitat beneficiària ha d’executar la totalitat del projecte aprovat que ha fonamentat la concessió de la subvenció, amb independència de l’import concedit en la resolució de concessió.

 

6. Despeses subvencionables, cost del servei i nombre de places subvencionables

El cost del servei es calcula per plaça ocupada a jornada completa d’acord amb un preu per plaça de 258,25 €/mes (3.099,00 €/any), amb l’import total màxim previst en el punt 3.1 d’aquesta convocatòria d’1.599.084,00 €, la qual cosa significa que es poden subvencionar un màxim de 258 places durant el període comprès entre l’1 de gener de 2016 i el 31 de desembre de 2017. Les places ocupades a jornada parcial s’han de computar proporcionalment.

El cost del servei ha de subvencionar les despeses següents:

1. Costs directes de personal. S’hi inclouen els costs salarials d’aquest personal i la quota empresarial de la cotització a la Seguretat Social.

2. Altres costs necessaris per a la prestació del servei:

  • Despeses corresponents a neteja, subministraments i manteniment.
  • Avaluació (auditoria econòmica i despeses derivades de la prevenció de riscs laborals, així com de l’aplicació de la Llei de protecció de dades de caràcter personals).
  • Gestió i administració (comptabilitat, despeses salarials dels recursos humans i despeses informàtiques).

7. Documentació que cal presentar

7.1. Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d’aquesta convocatòria han de presentar una sol·licitud, d’acord amb el model que consta com a imprès 1, que ha de signar la persona representant legal de l’entitat.

7.2. A la sol·licitud s’hi ha d’adjuntar, sempre que no estigui en poder de l’Administració o es pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques, segons el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, la documentació següent:

a. Una fotocòpia compulsada del CIF de l’entitat sol·licitant i del DNI, NIE o NIF de la persona que signa la sol·licitud com a representant legal.

b. Una còpia compulsada de l’acord constitutiu de l’entitat amb els estatuts adjunts.

c. L’acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud (acord de l’assemblea general, apoderament, certificat d’habilitació, etc.).

d. Una declaració responsable que l’entitat sol·licitant no està inclosa en cap dels supòsits de prohibició o incompatibilitat per percebre la subvenció (imprès 2).

e. Una declaració responsable de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s’ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n’ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida (imprès 3).

f. Una declaració responsable de complir les obligacions que estableix l’article 20 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, i també les obligacions que estableix aquesta convocatòria (imprès 4).

g. Certificats de la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l’Agència Estatal d’Administració Tributària que indiquin que l’entitat sol·licitant està al corrent en el pagament de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant l’Administració estatal.

h. Una autorització expressa de la persona representant de l’entitat sol·licitant perquè l’òrgan instructor del procediment pugui expedir el certificat telemàtic justificatiu que l’entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (imprès 5). En cas que l’entitat no ho autoritzi, ha d’aportar aquest certificat.

i. Una declaració responsable de la titularitat del compte bancari facilitat, excepte que ja consti, tramitada vàlidament, en els arxius de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (en aquest cas, n’hi ha prou d’indicar-ne les dades). La titularitat del compte bancari ha de ser de l’entitat beneficiària de la subvenció (imprès 6).

j. Una declaració responsable de no haver estat mai objecte de sancions administratives ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere (imprès 7).

k. Un projecte tècnic d’acord amb l’objecte i la finalitat de la subvenció (imprès 8).

l. L’acreditació de la inscripció del centre especial d’ocupació en el Registre de Centres Especials d’Ocupació, que depèn de la Conselleria de Treball, Comerç i Industria, o bé una còpia compulsada del conveni de col·laboració o instrument jurídic anàleg que acrediti que aquesta entitat pot actuar a un centre especial d’ocupació.

m. La disponibilitat del personal que assenyala el punt 4.1, apartat g, d’aquesta convocatòria, mitjançant la presentació, per cada treballador adscrit al servei, d’una còpia compulsada de la nòmina del mes anterior al de la presentació de la sol·licitud de subvenció, juntament amb el justificant bancari de pagament.

n. Una declaració que acrediti que el servei per al qual se sol·licita la subvenció es presta al centre especial d’ocupació, que inclou un despatx o una aula formativa que compleix les condicions de capacitat i habitabilitat adequades per dur-hi a terme tutories d’ajustament personal i social (imprès 9).

7.3. Els tècnics de la Direcció General de Dependència han de comprovar que les sol·licituds i la documentació adjunta s’adeqüen al que estableix aquesta convocatòria.

7.4. Si la sol·licitud o la documentació aportada és defectuosa o incompleta, s’ha de requerir l’entitat interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni el defecte o aporti la documentació que manca, amb l’advertiment que, una vegada transcorregut aquest termini sense que s’hagi esmenat, s’entendrà que desisteix de la sol·licitud, amb la resolució prèvia dictada en els termes que disposa l’article 21.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.5. Els tècnics de la Direcció General de Dependència poden sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar la sol·licitud correctament.

7.6. En relació amb la documentació que determinen els apartats anteriors, cal comunicar a la Direcció General de Dependència qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que no es presenti la justificació final del projecte.

7.7. La presentació de la sol·licitud suposa que l’entitat autoritza expressament la Direcció General de Dependència perquè pugui demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que consideri necessaris per tramitar l’expedient.

8. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

8.1. Les sol·licituds, emplenades degudament, s’han de presentar a la seu de la Direcció General de Dependència de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació (c/ Joan Crespí, 11, 07014 Palma), o als llocs que determinen l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, de conformitat amb el que preveu la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 37.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Si la sol·licitud s’envia per correu, la documentació corresponent s’ha de presentar dins un sobre obert, de manera que l’exemplar destinat a la Direcció General de Dependència de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació es dati i se segelli abans de certificar-se, d’acord amb l’article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre). En el cas que l’oficina de Correus no dati i segelli la sol·licitud, s’ha d’entendre per data vàlida de presentació la d’entrada en el Registre General de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.

Si la sol·licitud es presenta a un lloc diferent de la seu de la Direcció General de Dependència, s’ha d’enviar una còpia digitalitzada del full de la sol·licitud per correu electrònic a l’adreça <malberti@dgad.caib.es>, amb el segell d’entrada, en el termini màxim de les 24 hores següents a l’acabament del termini hàbil per presentar sol·licituds. De la mateixa manera, si es tramet per correu certificat, s’ha d’enviar per correu electrònic el full de la sol·licitud, datat i segellat per l’oficina de Correus, en què consti que s’ha tramès dins el termini hàbil de presentació.

L’imprès oficial per formular la sol·licitud i els models oficials dels diferents documents que s’han d’emplenar i presentar estan a disposició de les persones interessades al Centre Base de la Direcció General de Dependència (c/ Joan Crespí, 11, 07014 Palma), i en els enllaços del web de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (<www.caib.es>) a la pàgina de la Direcció General de Dependència. Quan en la sol·licitud s’inclogui un número de fax o una adreça electrònica, s’entendrà que aquest número o adreça s’aporta a l’efecte de notificar els actes de tràmit, d’acord amb els articles 58 i 59 de la Llei 30/1992, de conformitat amb el que preveu la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.

8.2. El termini per presentar les sol·licituds és de quinze dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

9. Comissió Avaluadora

9.1. D’acord amb el que disposen l’article 19 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 15 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, es constitueix la Comissió Avaluadora, que integren els membres següents:

a. Presidenta: la cap de la Secció XIV de la Direcció General de Dependència.

President suplent: el cap del Departament de la Direcció General de Dependència.

b. Vocals:

La cap del Servei Jurídic de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació o la persona que delegui.

El cap de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació o la persona que delegui.

Tres tècnics de la Direcció General de Dependència, nomenats pel director general de Dependència.

c. Secretari o secretària: un titulat superior de la Direcció General de Dependència, nomenat pel director general de Dependència.

9.2. Per a la constitució vàlida d’aquest òrgan, es requereix la presència de la presidenta o, si s’escau, de qui la substitueixi, la del secretari o secretària, i la de tres dels vocals.

10. Instrucció del procediment, resolució i notificació

10.1. El director general de Dependència de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació és l’òrgan competent per instruir el procediment, el qual, per tant, ha de dur a terme, d’ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment d’acord amb l’article 16 del Text refós de la Llei de subvencions, així com per comprovar la justificació i l’aplicació efectiva de la subvenció concedida, d’acord amb l’article 42 del mateix text legal.

10.2. En el supòsit que el procediment de concessió es paralitzi per qualsevol causa imputable a l’entitat sol·licitant de la subvenció, l’òrgan instructor l’ha d’advertir que, transcorregut el termini d’un mes, se’n produirà la caducitat. Si acaba aquest termini i l’entitat sol·licitant no ha duit a terme les activitats necessàries per reprendre’n la tramitació, l’òrgan instructor ha de proposar l’arxivament de les actuacions a l’òrgan competent per resoldre el procediment i, una vegada dictada la resolució corresponent, ho ha de notificar a la persona interessada.

10.3. En tot cas, l’òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona o l’entitat sol·licitant o de les condicions i la forma de realització de l’activitat, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s’ha de demanar la conformitat de la persona o l’entitat sol·licitant, conformitat que s’ha d’entendre atorgada si la proposta formulada per l’òrgan instructor explicita clarament les modificacions i la persona o l’entitat sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en el termini de quinze dies hàbils des de la notificació. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s’ha de mantenir en els termes expressats per la persona o l’entitat sol·licitant en l’escrit inicial, sense perjudici de les correccions que, si s’escau, es desprenguin de l’escrit d’oposició que presenti.

10.4. La Comissió Avaluadora és l’òrgan encarregat d’estudiar i examinar totes les sol·licituds presentades i d’emetre’n els informes que han de servir de base a l’òrgan instructor per elaborar-ne les propostes de resolució. En aquests informes, la Comissió Avaluadora ha d’establir la llista de les possibles entitats beneficiàries amb la seva puntuació.

10.5. D’acord amb l’informe de la Comissió Avaluadora, el director general de Dependència, òrgan instructor del procediment, ha d’iniciar, si escau, el tràmit d’audiència amb la formulació de la proposta de resolució provisional perquè, en un termini màxim de deu dies hàbils, els interessats puguin presentar les al·legacions que considerin oportunes. Una vegada finalitzat el tràmit d’audiència, l’òrgan instructor del procediment ha de formular, d’acord amb l’informe de la Comissió Avaluadora, la proposta de resolució definitiva. Tant la proposta de resolució provisional com la proposta de resolució definitiva s’han de notificar individualment a les persones interessades o mitjançant la publicació.

10.6. Una vegada notificada o publicada la proposta de resolució definitiva, les entitats beneficiàries han de comunicar a l’òrgan instructor, en el termini de deu dies naturals, que l’accepten o bé que hi renuncien (imprès 10). En tot cas, s’ha de considerar que l’entitat beneficiària accepta la proposta de resolució si no manifesta el contrari en el termini de deu dies naturals comptadors des de l’endemà que se li hagi notificat.

10.7. La consellera de Serveis Socials i Cooperació és l’òrgan competent per resoldre els procediments de concessió de les subvencions objecte d’aquesta convocatòria.

10.8. La resolució de concessió o denegació de la subvenció, que exhaureix la via administrativa, ha de ser motivada i, en cas de concessió, ha de fixar la quantia individual de la subvenció. Aquesta resolució s’ha de notificar individualment a les entitats interessades d’acord amb el que preveu l’article 21 del Text refós de la Llei de subvencions.

10.9. El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de sis mesos comptadors des de l’endemà que acabi el termini per presentar les sol·licituds.

10.10. Les sol·licituds no resoltes en el termini fixat en l’apartat anterior s’han de considerar desestimades.

10.11. Qualsevol alteració de les condicions exigides per concedir la subvenció i, en tot cas, l’obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens públics o privats, estatals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

10.12. En relació amb l’article 59.1 de la Llei 30/1992, de conformitat amb el que preveu la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, a l’efecte de les notificacions, són vàlides les comunicacions per fax, sempre que l’entitat interessada, o la persona que la representa, en confirmi la recepció i quedi constància de la data, la identitat i el contingut de l’acte notificat. Si l’entitat interessada no disposa de fax, les notificacions s’han d’efectuar per correu o mitjançant compareixença.

11. Criteris de valoració

11.1. D’acord amb el que disposa l’article 17.1 del Text refós de la Llei de subvencions, les entitats beneficiàries s’han de seleccionar mitjançant el procediment de concurs.

11.2. La concessió dels ajuts s’ha de regir pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l’òrgan o entitat que els atorga, i eficiència en l’assignació i la utilització dels recursos públics.

11.3. Els criteris de valoració de les sol·licituds que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria són els que es detallen tot seguit:

 

Bloc 1. Qualitat tècnica del servei (màxim 40 punts)

1.1. Justificació i marc en què es desenvolupa el projecte (de 0 a 2 punts).

1.2. Descripció de les situacions de necessitat de la població destinatària de les activitats (de 0 a 3 punts).

1.3. Descripció acurada de les característiques sociofamiliars de les persones usuàries. Factors de vulnerabilitat. Edat, sexe, tipus de discapacitat, situació econòmica i altres (de 0 a 4 punts).

1.4. Definició del servei (de 0 a 2 punts).

1.5. Presentació dels objectius generals i específics del servei (de 0 a 4 punts).

1.6. Estratègies d’entrada o acollida al servei (de 0 a 2 punts). S’ha de puntuar amb 1 punt més si s’adjunta el model o protocol de derivació al servei. (Màxim 3 punts.)

1.7. Descripció i adequació de les activitats que es preveu desenvolupar d’acord amb les finalitats i els objectius que estableixen la convocatòria i el projecte (de 0 a 4 punts).

1.8. Correspondència entre les activitats proposades i les necessitats que es pretenen cobrir (de 0 a 2 punts).

1.9. Inclusió d’actuacions d’inserció a l’empresa ordinària i descripció de les intervencions que desenvolupen els professionals en relació amb aquest aspecte (de 0 a 2 punts).

1.10. Inclusió d’activitats grupals de millora d’habilitats sociolaborals o que repercuteixin directament en la inserció laboral (de 0 a 2 punts).

1.11. Inclusió d’actuacions d’atenció personal i social, concretament atenció familiar, informació i orientació sobre recursos socials i suport a necessitats socials (de 0 a 2 punts).

1.12. Inclusió d’actuacions de seguiment posteriors a la inserció laboral (de 0 a 2 punts).

1.13. Presentació d’un cronograma detallat d’activitats, estructurat per mesos (de 0 a 2 punts).

1.14. Presentació d’una planificació setmanal detallada d’activitats (de 0 a 3 punts).

1.15. Previsió d’activitats de divulgació adreçades als associats o a la ciutadania en general (per cada activitat, 1 punt, fins a un màxim de 3 punts).

Bloc 2. Capacitat operativa i tècnica per dur a terme l’activitat objecte de la convocatòria. Experiència de l’entitat sol·licitant (màxim 40 punts)

2.1. Estructura d’organització i funcionament. Organigrama. Descripció de l’entitat, inclòs el servei d’ajustament personal i social (de 0 a 3 punts).

2.2. Experiència de l’entitat en l’execució de projectes amb les mateixes característiques: 1 punt per mes (màxim 20 punts). S’ha de valorar des de la data d’autorització del servei en el Registre Unificat de Serveis Socials fins a la data de publicació de la convocatòria.

2.3. Voluntariat en el servei, nombre d’hores i tasques (de 0 a 1 punts).

2.4. Previsió de formació del personal que ha de participar en el servei. S’ha de diferenciar entre activitats formatives per a coordinadors, encarregats de tallers i monitors, i activitats formatives per a usuaris del servei (de 0 a 2 punts). Per valorar aquest ítem s’han d’incloure en el projecte almenys dues activitats formatives.

2.5. Percentatge de persones treballadores amb discapacitat amb contracte indefinit respecte al total de persones discapacitades de la plantilla del CEO (4 punts si és superior al 50 %).

2.6. Percentatge de dones treballadores amb discapacitat sobre el total de persones treballadores amb discapacitat al CEO (4 punts si és superior al 40 %).

2.7. Previsió i descripció d’espais de coordinació interna, funcions, periodicitat, professionals i aspectes que es treballen (de 0 a 2 punts).

2.8. Previsió i descripció de la coordinació externa amb els serveis socials comunitaris bàsics o especialitzats i amb altres sistemes de benestar social (de 0 a 4 punts).

Bloc 3. Avaluació del servei. Documentació i registre de l’activitat (màxim 20 punts)

3.1. Aportació, com a annex, dels registres d’activitat de la intervenció i els models d’expedient individual (màxim 2 punts).

3.2. Aportació del document del programa informàtic de registre d’intervencions (1 punt).

3.3. Ús de mesures de protecció de dades (0,5 punts per cada mesura). Si s’adjunta un pla de protecció de dades vigent, 2 punts. (Màxim 2 punts.)

3.4. Definició dels indicadors d’avaluació per desenvolupar el projecte (de 0 a 3 punts).

3.5. Definició dels instruments de valoració i control d’eficàcia de la realització del projecte (de 0 a 3 punts).

3.6. Utilització de l’ítem «Enfocament de gènere de les accions previstes» (per cada actuació, 0,5 punts). Si s’adjunta un pla d’igualtat vigent, 2 punts. (Màxim 2 punts.)

3.7. Utilització de l’ítem «Ús de les noves tecnologies de la informació per part dels beneficiaris del projecte» (màxim 1 punt).

3.8. Utilització de l’ítem «Prevenció de riscs laborals» (per cada mesura, 0,5 punts). Si es disposa d’un pla de prevenció de riscs laborals vigent, 2 punts. (Màxim 2 punts.)

3.9. Previsió d’activitats per conèixer el nivell de satisfacció dels usuaris i altres persones beneficiàries indirectes. L’entitat aporta en annex un qüestionari de satisfacció (de 0 a 2 punts).

3.10. Auditories externes o certificació de qualitat dels anys 2015 i 2016 (de 0 a 2 punts). Si l’entitat es troba en procés d’acreditació, 1 punt. (Màxim 2 punts.)

12. Determinació de l’import de la subvenció

12.1. Cada projecte s’ha de valorar de 0 a 100 punts, d’acord amb els criteris que estableix el punt 11 d’aquesta convocatòria.

12.2. La puntuació mínima necessària que un projecte ha d’obtenir per accedir a la subvenció és de 50 punts.

12.3. Si la suma dels imports sol·licitats o del nombre de places sol·licitades per totes les entitats beneficiàries per dur a terme els projectes presentats durant el període subvencionable no supera l’import màxim previst en el punt 3.1 d’aquesta convocatòria o el nombre màxim de places previst en el punt 6 d’aquesta convocatòria, i sempre que els projectes hagin obtingut la puntuació mínima prevista en el punt 12.2, s’ha d’atorgar a les entitats el 100 % de l’import sol·licitat o el 100 % de les places sol·licitades, sempre que aquest import sigui inferior al 100 % del cost total del projecte.

12.4. En el cas que la suma dels imports sol·licitats o el nombre de places sol·licitades per totes les entitats beneficiàries per dur a terme els projectes presentats durant el període subvencionable superi l’import màxim previst en el punt 3.1 d’aquesta convocatòria o el nombre màxim de places previst en el punt 6 d’aquesta convocatòria, i sempre que els projectes hagin obtingut la puntuació mínima prevista en el punt 12.2, s’ha de prorratejar aquest import total o el nombre total de places entre les entitats beneficiàries tenint en compte l’import sol·licitat o el nombre de places sol·licitades per cada una.

12.5. En el cas que el projecte disposi de finançament d’altres ens públics o privats, la quantia d’aquestes subvencions, de manera aïllada o conjunta, no pot ser superior al cost de l’activitat duita a terme per l’entitat beneficiària.

12.6. En cap cas, l’import de la subvenció concedida no pot ser superior a la quantia sol·licitada.

12.7. L’import o el nombre de places que s’hagi de concedir a cada entitat beneficiària és per al projecte global dels dos anys i pot ser diferent per a cadascuna de les dues anualitats del projecte presentat sempre que l’import total concedit o el nombre total de places concedides a totes les entitats beneficiàries, per als dos anys, no superi l’import màxim o el nombre de places màxim prevists, respectivament, en els punts 3.1 i 6 d’aquesta convocatòria.

13. Pagament dels ajuts i justificació

13.1. Els ajuts s’han de pagar de la manera següent:

a. El primer pagament de la subvenció concedida s’ha de fer una vegada que l’entitat beneficiària justifiqui l’import del projecte presentat i aprovat corresponent al període de gener a desembre de 2016, mitjançant la presentació de la documentació que s’indica en el punt 13.2 b. L’entitat beneficiària disposa d’un termini màxim de quinze dies naturals, comptadors des de l’endemà d’haver-se notificat la resolució de concessió, per presentar la justificació. Si l’entitat beneficiària no justifica l’import del projecte presentat i aprovat corresponent al període de gener a desembre de 2016, el primer pagament s’ha de reduir de manera proporcional a l’import justificat.

b. El segon pagament de la subvenció concedida s’ha de fer una vegada que l’entitat beneficiària justifiqui l’import del projecte presentat i aprovat corresponent al període de gener a octubre de 2017, mitjançant la presentació de la documentació que s’indica en el punt 13.2 b. El termini màxim que té l’entitat beneficiària per presentar aquesta justificació acaba el 30 de novembre de 2017. Si l’entitat beneficiària no justifica l’import del projecte presentat i aprovat corresponent al període de gener a octubre de 2017, el segon pagament s’ha de reduir de manera proporcional a l’import justificat.

c. El tercer pagament de la subvenció concedida, corresponent al període de novembre a desembre de 2017, s’ha de fer anticipadament, en concepte de bestreta, amb exempció per a l’entitat beneficiària de presentar cap tipus de garantia de la quantitat que se li anticipa, de conformitat amb l’article 25.3 b del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i amb la disposició final novena de la Llei 18/2016, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2017. L’entitat beneficiària disposa fins al 28 de febrer de 2018 per justificar l’import del projecte presentat i aprovat corresponent al període de novembre a desembre de 2017, per a la qual cosa ha de presentar la documentació que s’indica en el punt 13.2. Si l’entitat beneficiària no justifica l’import del projecte presentat i aprovat corresponent al període de novembre a desembre de 2017, ha de reintegrar les quanties no aplicades al projecte d’acord amb el que disposa l’article 44 c del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

13.2. La documentació justificativa, que s’ha d’acreditar pel sistema de mòduls, d’acord amb l’article 39.3 del Text refós de la Llei de subvencions i els articles 26 i 27 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, i ha d’incloure la relació de places ocupades i els dies d’ocupació durant els mesos objecte de justificació, és la següent:

a. Una memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats duites a terme i dels resultats obtinguts (imprès 11).

b. Una memòria econòmica justificativa, que ha de contenir els punts següents:

  • Una declaració de l’entitat beneficiària sobre el nombre d’unitats físiques considerades com a mòdul i la quantia de la subvenció calculada sobre la base de les activitats quantificades en la memòria d’actuació i els mòduls que preveu la resolució que concedeix la subvenció (imprès 12). Aquesta declaració s’ha d’acreditar mitjançant:

- Una còpia compulsada dels contractes de les persones amb discapacitat intel·lectual, amb un grau de minusvalidesa reconegut igual o superior al 33 %, a centres especials d’ocupació, que constitueixen les places del projecte presentat i aprovat.

- Una còpia compulsada de la resolució de discapacitat intel·lectual, igual o superior al 33 %, de cada una de les persones beneficiàries del servei.

  • El detall d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada, amb indicació de l’import i la procedència (imprès 13).

13.3. Les entitats beneficiàries de les subvencions han de tenir a la seu de l’entitat i a disposició de l’Administració (Direcció General de Dependència):

a. Un expedient individual per cada persona usuària del servei, en el qual ha de constar el pla de treball inicial (les dades relatives al servei, l’horari, el nombre de sessions o la durada del servei, la data d’alta i la de baixa i, en tot cas, la conformitat o la signatura de la persona usuària o de la persona que la representi).

b. Un llibre de registre d’altes, baixes i variacions de les persones usuàries del servei.

13.4. Les plantilles dels documents per al seguiment i la justificació de les actuacions es troben a la pàgina web de la Direcció General de Dependència.

13.5. L’aplicació dels fons percebuts no s’ha d’entendre del tot justificada fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del projecte aprovat, amb independència de l’import de la subvenció concedida.

13.6. Les entitats beneficiàries de la subvenció disposen d’un termini màxim de quinze dies, des de l’endemà de la comunicació prèvia per escrit a aquest efecte, per esmenar els defectes en la justificació de la subvenció.

14. Ampliació del termini de justificació de la subvenció

D’acord amb l’article 19 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, el termini de justificació final de les accions es pot ampliar, d’ofici o a instància de part, per mitjà d’una resolució motivada de l’òrgan competent per resoldre el procediment, sempre que amb això no es perjudiquin drets de terceres persones i es respecti la normativa aplicable.

15. Subcontractació

La subcontractació és possible fins a un màxim del 100 % de l’import de l’activitat subvencionada, d’acord amb el que preveu l’article 38 del Text refós de la Llei de subvencions en relació amb l’article 29 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012.

16. Avaluació i control

16.1. Les persones o entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l’òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

16.2. L’ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la denegació o a la revocació de l’ajut atorgat.

17. Revocació dels ajuts concedits

17.1. Llevat del supòsit de modificació de la resolució de concessió, d’acord amb l’article 30 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, l’alteració, intencionada o no, de les condicions que s’han de tenir en compte per concedir la subvenció, l’incompliment total o parcial de les obligacions o dels compromisos que ha de complir la persona o l’entitat beneficiària i, en tot cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, prèviament o posteriorment a la resolució de concessió, són causes de revocació, total o parcial, de la subvenció atorgada.

17.2. La revocació de la subvenció s’ha de dur a terme mitjançant una resolució de modificació de la resolució de concessió, que n’ha d’especificar la causa, així com la valoració del grau d’incompliment, i ha de fixar l’import que, si pertoca, ha de percebre finalment la persona o l’entitat beneficiària. A aquest efecte, s’entén per resolució de modificació la resolució de pagament dictada en el procediment d’execució pressupostària que tengui tots aquests requisits. No obstant això, en els casos en què, com a conseqüència de l’abonament previ de la subvenció, la persona o entitat beneficiària n’hagi de reintegrar la totalitat o una part, no s’ha de dictar cap resolució de modificació i s’ha d’iniciar el procediment de reintegrament corresponent. A aquest efecte, s’han de tenir en compte el principi general de proporcionalitat i els criteris de gradació que estableix l’article 31.3 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012.

18. Reintegrament dels ajuts concedits

18.1. Les causes i l’import del reintegrament, total o parcial, de la subvenció, així com el procediment per exigir-lo, es regeixen pel que estableixen l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions i la normativa reglamentària de desplegament, i s’han de tenir en compte els criteris de gradació a què es refereix l’article 31.3 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012.

18.2. En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió, s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l’article 25 del Text refós de la Llei de subvencions i en la resta de disposicions aplicables.

19. Compatibilitat

19.1. Les subvencions que s’atorguin d’acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres administracions o entitats públiques o privades.

19.2. D’acord amb l’article 4 de l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, l’import de la subvenció no pot ser d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts de la mateixa administració o altres entitats públiques o privades, superi el cost de l’activitat que l’entitat beneficiària ha de dur a terme.

20. Règim d’infraccions i sancions

Les infraccions i sancions que es puguin derivar de l’atorgament de les subvencions que preveu aquesta convocatòria s’han de regir pel que estableix el títol V del Text refós de la Llei de subvencions i d’acord amb el procediment que recull l’article 62 del mateix text legal.

21. Normativa aplicable

En tot el que no disposa aquesta convocatòria s’han d’aplicar l’Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012 i el Text refós de la Llei de subvencions.