Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU
Núm. 11041
Bases de la convocatòria d'ajudes per insularitat a famílies amb estudiants que hagin de desplaçar-se fora de l'illa al territori nacional per realitzar els estudis que no poden realitzar a l'illa d'Eivissa
EXTRACTE DE L'ACORD DE JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU DE DATA 19 DE SETEMBRE DE 2017, PEL QUAL S'APROVEN LES BASES DE LA CONVOCATÒRIA D’AJUDES PER INSULARITAT A FAMÍLIES AMB ESTUDIANTS QUE HAGIN DE DESPLAÇARSE-SE FORA DE L’ILLA AL TERRITORI NACIONAL PER REALITZAR ELS ESTUDIS QUE NO PODEN REALITZAR A L’ILLA D’EIVISSA.
BDNS (Identif.): 364080
De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.b i 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l’extracte de la convocatòria, el text complet de la qual pot consultar-se a la Base de Dades Nacional de Subvencions (http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index).
Primer. Beneficiaris
Es poden acollir a aquesta convocatòria les famílies amb estudiants que compleixin els requisits següents:
6.1.- Que l’estudiant estigui empadronat al municipi de Santa Eulària des Riu amb una antiguitat mínima de 3 anys.
6.2.-Requisits acadèmics:
6.2.1.- Per als i les estudiants universitaris/àries, estar matriculats en el curs 2017/2018 d'almenys el 80% dels crèdits previstos en el pla d'estudis. Quan es tracti de la resta de crèdits per aconseguir la titulació, s'exigirà estar matriculat d'un mínim de 24 crèdits.
Per als/as estudiants de cicles formatius, tant de grau superior com de grau mitjà, estar matriculats del 100% dels crèdits previstos en el pla d'estudis.
6.2.2.- Tenir nota mitjana igual o superior a 5.
6.2.3.- S'haurà d'haver aprovat, en el curs anterior, el mínim de crèdits segons la següent relació:
CURSOS |
BRANQUES DE CONEIXEMENT |
PER OBTENIR L’AJUDA |
---|---|---|
PRIMER |
TOTES |
Aprovat |
RESTA CURSOS |
ENSENYAMENTS TÈCNICS (enginyeries i arquitectura) |
Haver aprovat com a mínim el 65% dels crèdits matriculats en el curs anterior |
CIÈNCIES I CIÈNCIES DE LA SALUT |
Haver aprovat com a mínim el 80% dels crèdits matriculats en el curs anterior |
|
CIÈNCIES SOCIALS I JURÍDIQUES / ARTS I HUMANITATS |
Haver aprovat com a mínim el 90% dels crèdits matriculats en el curs anterior |
|
Cicles formatius (Grau mitjà i grau superior)
|
Haver aprovat com a mínim el 90% dels crèdits matriculats en el curs anterior |
(Criteris de baremació a l’annex II).
6.3.- Els estudiants sol·licitants que es presentin com a emancipats o amb independència familiar i econòmica, hauran d'acreditar que compten amb mitjans econòmics propis suficients que permetin aquesta independència així com la titularitat o el lloguer del seu domicili habitual (declaració de la renda i documentació d'un habitatge a nom seu o contracte de lloguer).
6.4.- Tendran prioritat aquells alumnes que cursin una primera titulació.
6.5.- No trobar-se en cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiaris de subvencions establerts en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
6.6.- No tenir deutes amb l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu.
6.7.- Aquelles rendes familiars que superin els 50.000€ anuals no s’admetran a tràmit i no seran baremades.
Segon. Objecte de la convocatòria.
3.1.- Aquesta convocatòria està destinada a famílies amb estudiants d’estudis presencials universitaris, d’estudis tècnics superiors, d’estudis de formació professional, cicles de grau mitjà i grau superior o de qualsevol ensenyament reglat que s’hagi de fer presencialment al territori nacional i no es puguin cursar a Eivissa.
3.2.- En el cas d’estudis de formació professional, cicles de grau mitjà i grau superior i altres ensenyaments reglats no superiors s’haurà de donar també la condició que no hi hagi centre docent adequat a Eivissa o, en cas que n’hi hagi, s’haurà de demostrar que no s’ha obtingut plaça.
Tercer. Bases reguladores
Les bases reguladores de la concessió d’aquestes subvencions està continguda a les Bases d’execució del pressupost i els pressupostos municipals de l’any 2017, aprovats inicialment al ple en sessió extraordinària celebrada en data 2 de desembre de 2016 i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears nº 153, de data 06/12/2016 i publicada l’aprovació definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Balears nº 164 del 31/12/2016.
Quart. Dotació econòmica.
4.1.- Per a les ajudes objecte d’aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de 35.000€, amb càrrec a la partida 2311-48004 de l’exercici pressupostari de l’any 2017.
4.2.- La concessió d’ajudes serà competència de les regidories de Joventut, Educació i Cultura.
4.3.- S’atorgarà una ajuda a l’excel·lència acadèmica universitària de 500€* i la resta d’ajudes seran d’una quantia màxima de 300€ cada una.
* L'acceptació d'aquestes bases impliquen que el/la alumne/a que obtingui la beca d'excel·lència acadèmica autoritza l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu a publicar el seu nom i llinatges a la web i a les xarxes socials municipals, així com en els diferents mitjans de comunicació.
Cinquè. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds
7.1.- El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 30 dies naturals des de l’endemà de la publicació en el BOIB del extracte de la convocatòria per part de la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).
7.2.- Les sol·licituds es presentaran als registres generals d’entrada de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu a les adreces següents:
C/ de Marià Riquer Wallis 4, de 8:30 a 14:30 h de dilluns a divendres.
Oficines municipals des Puig d’en Valls, c/ des Viver 6, de 8:30 a 14:30 h de dilluns a divendres.
Oficines municipals de Jesús, c/ del Faisà 10, de 8:30 a 14:30 h de dilluns a divendres.
7.3.- Per a informació, orientació i per recollir les bases poden acudir al Centre d’Informació Juvenil de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu (C/ de Sant Llorenç, 16, cantonada amb C/ de Sant Joan, tel. 971 31 90 65), de dilluns a divendres de 9 a 14 h; i a les oficines municipals de Jesús i es Puig d’en Valls. Informació i bases a la pàgina web www.santaeulariadesriu.com.
Sisè. Sol·licitud i documentació necessària
IMPORTANT: Tota la documentació presentada haurà d’estar degudament compulsada o, en tot cas, es podrà presentar fotocòpia i original per tal de compulsar-la.*
8.1.- Les sol·licituds es formularan mitjançant un model d’instància degudament emplenat que serà facilitat per l’Ajuntament (model annex I).
8.2.- Documentació que s’ha d’adjuntar en sol·licitar la subvenció:
Fotocòpia del DNI de l’estudiant.
Fotocòpia del llibre de família o, en cas de no tenir-ne, certificat de convivència emès per l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu.
Fotocòpia de la declaració de la renda de l’any 2016 de totes les persones que conviuen al mateix domicili i que siguin majors de 16 anys o, en cas de no haver fet la declaració de la renda, certificat expedit per l’Agència Tributària de la no obligació de fer-la. En cas de divorci o separació, s’ha de lliurar la documentació que així ho acrediti (sentència o resolució judicial).
Fotocòpia de la certificació acadèmica de les notes del curs 2016/2017; en cas d’haver realitzat la selectivitat l’últim curs, fotocòpia de la certificació de les notes de selectivitat o equivalent.
Fotocòpia de la certificació de matrícula del curs 2017/2018 de l’estudiant per als estudis per als quals se sol·licita la beca, amb especificació de crèdits o assignatures. En el cas dels estudiants que facin 2 matrícules, una per cada quadrimestre, podran obtenir l’ajuda amb caràcter provisional i hauran de lliurar la segona matrícula per obtenir l’ajuda definitivament.
Fotocòpia de la matrícula dels germans/germanes que també estudiïn fora d’Eivissa.
Fotocòpia de la primera pàgina de la llibreta bancària o número IBAN de compte corrent on figuri l’estudiant com titular o cotitular.
(*) Els sol·licitants d'aquestes ajudes podran sol·licitar la compulsa gratuïta de la documentació requerida a l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.
Santa Eulària des Riu, 28 de setembre de 2017
L’Alcalde,
Vicente Marí Torres