Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 11023
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 29 de setembre de 2017 per la qual es modifica la forma de provisió del lloc de treball de secretari o secretària de classe primera del Consell Insular de Formentera, reservat a personal funcionari d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional (codi 14970)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Dia 14 de setembre de 2017 va tenir entrada en el Registre general de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques (reg. núm. 19007) un escrit del Consell Insular de Formentera en què sol·licitava la modificació de la forma de provisió del lloc de treball de secretari o secretària de la corporació, reservat a funcionaris amb habilitació de caràcter nacional.

2. En el Ple de 28 d'abril de 2017 el Consell Insular de Formentera aprovà inicialment la modificació de la relació de llocs de treball, en el sentit de modificar la forma de provisió del lloc de treball de secretari o secretària, de concurs de mèrits a lliure designació. La seva necessitat va ésser justificada en el mateix Acord plenari, que diu el següent:

L'especial responsabilitat que correspon a la Secretaria de la corporació deriva del fet que no hi ha en el Dret vigent a les Illes Balears (i, en general, al conjunt d'Espanya) cap altra Administració que assumeixi competències municipals i insulars, així com autonòmiques de manera simultània, inclosa la naturalesa especial del nostre Consell Insular des del punt de vista electoral, administratiu, competencial, financer i econòmic, incloses les potestats i funcions que atresora i la significació institucional que implica que tots els ordres al si de l'arxipèlag; raó per la qual hi és precisa una labor específica no només jurídica i de fe pública, en relació a aqueix lloc de treball sinó també a més a més una labor interna i extrema d'alta direcció i coordinació dels propis Serveis Jurídics i d'atenció al propi fet insular específic de Formentera, amb cooperació plena amb els òrgans polítics de la institució en pro de la gestió interna i externa al si del Consell Insular i envers el propi Consell Insular i de l'illa com a tal. En conseqüència, aqueix lloc de treball es fa creditor d'una confiança especial i singular envers el funcionariat habilitat nacional que l'ocupi, per les raons abans esmentades, tal i com es desprèn de la forma de provisió definitiva mitjançant la Lliure designació; i té com a derivada el que a aqueix lloc de treball correspongui atorgar-li un nivell 30, dels previstos en la legislació de funció pública, a propòsit de les despeses en matèria de personal.

3. L'acord va esdevenir definitiu, atès que no es va formular cap reclamació ni suggeriment en el termini d’informació (BOIB núm. 57, d'11 de maig de 2017), de la qual cosa es va donar compte en el Ple del Consell Insular de Formentera de dia 29 de juny de 2017.

4. Mitjançant un escrit de 4 de setembre de 2017, el Servei de Corporacions Locals sol·licità al Col·legi de Secretaris i Interventors de les Illes Balears que informàs sobre la modificació de la forma de provisió d’aquest lloc de treball. En una Resolució de la Presidència de 21 de setembre de 2017, el Col·legi informà desfavorablement la modificació de la forma de provisió d'aquest lloc de treball en considerar restringida “la provisió pel sistema de lliure designació dels llocs de treball a supòsits molt excepcionals, amb la finalitat de garantir la imparcialitat i independència”.

5. En el Registre Integrat de personal funcionari d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional consta que el lloc de treball està vacant, si bé actualment l'ocupa un funcionari d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional mitjançant un nomenament en comissió de serveis.

Fonaments de dret

1. L’article 92 bis 4 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, segons la redacció que en fa l’apartat 25 de l’article primer de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local, disposa que el Govern ha de regular les especialitats de la creació, la classificació i la supressió de llocs reservats a funcionaris d’administració local amb habilitació de caràcter nacional.

2. L'article 92 bis 6 de la Llei 7/1985 abans esmentada estableix que excepcionalment, els llocs reservats a funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional es podran cobrir pel sistema de lliure designació en els consells insulars, entre funcionaris de la subescala i categoria corresponent.

3. L'article 9 del Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol, sobre provisió de llocs de treball reservats a funcionaris de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, estableix que els expedients de classificació els ha de resoldre l’òrgan competent de la comunitat autònoma respectiva.

Les resolucions corresponents s’han de publicar en els diaris oficials i s’han de trametre a la Direcció General de Funció Pública, que les ha de publicar conjuntament en el Butlletí Oficial de l’Estat almenys amb caràcter trimestral.

4. L'article 28.2 de l'esmentat Reial decret 1732/1994 estableix que la convocatòria per cobrir els llocs de lliure designació s'ha de realitzar en el termini màxim de tres mesos des que el lloc de treball estigui vacant.

5. L’article 2.3 c del Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l’exercici de la competència en matèria de personal funcionari d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei a les corporacions locals a la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Modificar la forma de provisió del lloc de treball de secretari o secretària de classe primera del Consell Insular de Formentera reservat a funcionaris d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, de concurs a lliure designació, la qual resta de la manera següent:

̶  Denominació del lloc: secretari/ària del Consell Insular de Formentera.

̶  Tipus i classe del lloc: secretari/ària, classe primera.

̶  Escala: funcionari d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, subescala Secretaria, categoria superior.

̶  Forma de provisió: lliure designació.

2. Fer constar que la corporació té tres mesos per convocar la plaça de secretari o secretària del Consell Insular de Formentera.

3. Notificar aquesta Resolució al Consell Insular de Formentera i al Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de les Illes Balears.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i traslladar-la al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques a l’efecte que disposa l’article 9 del Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol, sobre provisió de llocs de treball reservats a funcionaris d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 29 de setembre de 2017

La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques,

Catalina Cladera i Crespí