Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 10930
Aprobació de les bases reguladores i convocatòria per a la concessió de subvencions per al foment de la millora de l'estètica interior i exterior dels locals comercials del municipi de Calvià

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, en sessió celebrada el dia 26 de setembre de 2017, va aprovar les bases reguladores i convocatòria per a la concessió de subvencions per al foment de la millora de l'estètica interior i exterior dels locals comercials del terme municipal de Calvià, per la qual cosa es procedeix a la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears per a la seva difusió i coneixement públic.

El Secretari accidental

Joan Castañer Alemany

BASES REGULADORES I CONVOCATÒRIA PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS PER AL FOMENT DE LA MILLORA DE L'ESTÈTICA INTERIOR I EXTERIOR DELS LOCALS COMERCIALS DEL MUNICIPI DE CALVIÀ

L'Ajuntament de Calvià, conscient de la importància que té l'existència d'un teixit comercial competitiu per a l'economia del municipi, està compromès amb la realització d'actuacions que contribueixin a la modernització d'aquests locals.

D'altra banda, la recent entrada en vigor de la modificació de l'Ordenança reguladora de l'estètica exterior dels establiments comercials i oferta turística bàsica i de l'ús de terrasses i zones privades amb activitat empresarial visible des de la via pública en el municipi de Calvià, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de data 20 de juliol de 2017, pot suposar per a aquest tipus de locals la realització d'inversions per poder adaptar-se a les prescripcions previstes en dita ordenança, com és ara l'adquisició d'elements que permetin la separació de les begudes alcohòliques de la resta d'articles o de cartells indicatius de l'horari de venda d’aquestes, entre d’altres.

És per tot això, i en desenvolupament del Pla Estratègic de Subvencions, que aquest consistori ha decidit aprovar una línia d'ajudes per subvencionar la compra d'elements que contribueixin a millorar l'estètica dels locals comercials i a modernitzar-los, sense que perdin l'essència del negoci, així com per donar suport a l'adaptació d'aquest tipus d'establiments a la citada Ordenança.

El procediment de concessió és el regulat per les següents bases:

Article 1. Objecte

1. Aquestes bases tenen per objecte regular la concessió de subvencions per a l'adquisició d'elements i la realització d'activitats que contribueixin a millorar l'estètica interior i exterior dels locals comercials del terme municipal de Calvià, així com per fer front a les inversions necessàries per adaptar-se al que estipula la modificació de l'Ordenança reguladora de l'estètica exterior dels establiments comercials i oferta turística bàsica i de l'ús de terrasses i zones privades amb activitat empresarial visible des de la via pública en el municipi de Calvià, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de data 20 de juliol de 2017, sempre que es duguin a terme en locals comercials amb una superfície màxima de 150 m2, excloent-ne les zones de emmagatzematge.

Totes les actuacions subvencionables han de complir el previst en la citada Ordenança, en l'Ordenança de publicitat i en la resta de normativa que hi sigui d'aplicació.

2. S'entén per elements i activitats que contribueixen a millorar l'estètica interior, entre d’altres, l'adquisició de mobiliari, expositors, pintura del local, il·luminació, etc.

3. S'entén per elements i activitats que contribueixen a millorar l'estètica exterior, entre d’altres, l'adquisició de tendals, marquesines, paravents, suports publicitaris, rètols, pintura del local, il·luminació, etc.

4. Per a l'adquisició d'elements externs o la realització d'activitats que afectin l'estètica exterior d'un edifici o unitat d'edificació, de la qual formin part diversos titulars de locals comercials, es requerirà que en el projecte estiguin presents tots aquests locals, amb la finalitat d'aconseguir una millora de la qualitat i uniformitat dels espais exteriors.

Article 2. Beneficiaris

En poden ser beneficiàries les persones físiques o jurídiques titulars de la llicència d'activitat del local comercial situat en el terme municipal de Calvià que estiguin al corrent del pagament de les obligacions econòmiques amb l'Ajuntament de Calvià i amb la hisenda pública.

Article 3. Característiques de la subvenció i crèdit pressupostari

1. Les ajudes econòmiques previstes tindran el caràcter de subvenció a fons perdut i el seu import serà del 60 % del pressupost presentat (IVA exclòs), amb un màxim de sis mil euros (6.000 euros).

2. L'assignació pressupostària per a aquesta convocatòria és de setanta-cinc mil euros (75.000 €), corresponents a la partida pressupostària 202-43100-7700000, Pla de rehabilitació de comerç, sense perjudici de les possibles modificacions pressupostàries que, si n’és el cas, siguin aprovades.

Article 4. Presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds, que han d’anar adreçades al Departament de Comerç, poden presentar-se des de l'endemà de la publicació d'aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al dia 31 d'octubre de 2017, en el model normalitzat degudament emplenat que figura en aquestes bases com a Annex I, en el Registre General de l'Ajuntament de Calvià i en qualsevol dels llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i s’han d’acompanyar de la següent documentació:

  • Memòria descriptiva de les característiques dels elements o de les activitats objecte de la subvenció.

  • Documentació acreditativa de la ubicació dels elements a adquirir o de l'activitat a realitzar (plànol detallat d'emplaçament, fotografies...).

  • Pressupost detallat d’aquests.

  • Fotocòpia del DNI o NIF.

  • Certificat bancari acreditatiu de la titularitat del compte bancari del sol·licitant al qual, si escau, s'ingressarà la quantitat subvencionada, que figura com a Annex II.

  • Documentació acreditativa d'estar al corrent de pagament de les obligacions econòmiques amb la hisenda pública.

2. Les sol·licituds s’han de referir a actuacions que no s'hagin executat amb anterioritat a la presentació d'aquestes sol·licituds.

3. Per dur a terme les actuacions que requereixin llicència d'obra o comunicació prèvia s’haurà d’acreditar que s'han iniciat els tràmits per a la seva obtenció.

Article 5. Procediment de concessió

1. El procediment de concessió és de concurrència no competitiva. Els expedients s’han de tramitar atenent l'estricte ordre de presentació de les sol·licituds i documentació completa prevista en l'article 4, fins a esgotar el crèdit pressupostari. L'òrgan instructor del procediment és el Servei de Comerç.

Únicament es tindrà en compte la data de presentació de les sol·licituds als efectes de la determinació de la seva ordre de tramitació quan la documentació presentada estigui completa segons l'estipulat en l'article 4. A aquests efectes, es considerarà com a data d'entrada de l'expedient la de l'última documentació presentada per poder considerar-lo complet als efectes del citat article 4.

2. Rebudes les sol·licituds, acompanyades de la documentació descrita en l'article 4, seran estudiades per una Comissió de Valoració que estarà composta pels següents membres de l'Ajuntament de Calvià i que comptaran amb veu i vot:

  • President: el tinent de batle delegat de Turisme, Comerç i Urbanisme

  • Secretari: el secretari de l'Ajuntament o persona en qui delegui

  • Quatre vocals: director general de Turisme, Comerç i Projectes Estratègics, el coordinador de Comerç, un tècnic del Servei de Comerç i un tècnic del Servei d'Urbanisme.

3. Una vegada examinades les sol·licituds per la Comissió de Valoració, l'òrgan competent en matèria de Comerç ha d’emetre una proposta de resolució a la vista del que acordi dita Comissió, que s’ha d’elevar a la Junta de Govern Local, la qual acordarà la concessió de les subvencions. Amb aquest objectiu, es podran sol·licitar els informes que es considerin necessaris d'altres organismes, així com documentació o aclariments de la persona sol·licitant.

4. Si la Comissió de Valoració adverteix que la sol·licitud o la documentació exigides no reuneixen els requisits previstos en l'article 4 d'aquestes bases, es requerirà els interessats perquè en el termini de 10 dies n’esmenin la falta o hi acompanyin els documents preceptius, amb indicació que, en cas contrari, se’ls tindrà per desistits de la seva petició, amb resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de Llei 39/2015.

5. Les resolucions que acordin la concessió de la subvenció s’han de notificar a les persones interessades i se’ls ha de comunicar el termini per a la realització de l'objecte de la subvenció, així com la seva justificació.

6. Una vegada comunicat al Servei de Comerç la realització de l'objecte de la subvenció, així com la seva justificació, en els termes previstos en l'article següent, la Comissió de Valoració en comprovarà la procedència. L'òrgan competent en matèria de Comerç resoldrà sobre el pagament de la quantitat corresponent a la vista del que hagi acordat la Comissió de Valoració.

Article 6. Justificació de les subvencions i pagament

La justificació de la realització de l'objecte de la subvenció ha de fer-se abans del 30 d'abril de 2018, mitjançant la presentació de la següent documentació:

  • Còpia compulsada de les factures expedides a nom del sol·licitant de la subvenció. L'import de les factures s’ha d’ajustar al pressupost presentat amb la sol·licitud.

  • Fotografies i plànols, si n’és el cas, dels elements adquirits o de la realització de l'activitat objecte de la subvenció.

  • Qualsevol altra que el Servei de Comerç consideri necessari sol·licitar per a la correcta justificació de l'objecte de la subvenció.

Article 7. Obligacions del beneficiari

Són obligacions del beneficiari de la subvenció:

  • Disposar dels permisos i autoritzacions que, si n’és el cas, siguin exigibles per la legislació vigent per a la realització de l'objecte de la subvenció.

  • Adquirir els elements o fer les activitats que varen fonamentar l'atorgament de l'ajuda de conformitat amb el descrit en la memòria presentada amb la sol·licitud.

  • Destinar l'import íntegre de la subvenció a l'adquisició dels elements o a la realització de les activitats objecte de la subvenció, d'acord amb les factures presentades.

  • Aportar els documents requerits per fer-ne la justificació.

  • Comunicar al Servei de Comerç qualsevol variació de les condicions que varen motivar la concessió de la subvenció.

  • Sotmetre's a les actuacions de comprovació i inspecció que el Servei de Comerç consideri pertinents durant la tramitació del procediment.

  • Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

  • Procedir al reintegrament dels fons percebuts més l'interès de demora reportat des del moment de l'abonament de la subvenció fins al moment en què se n'acordi la procedència del reintegrament, en els supòsits previstos en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en la seva normativa de desenvolupament.

Article 8. Incompliment

Si la documentació justificativa prevista en l'article 6 està incompleta o no compleix els requisits previstos en aquestes bases i en la resta de normativa aplicable, o es comprova la inexactitud o falsedat dels documents aportats que varen servir de base per a la concessió de la subvenció, es requerirà l'interessat perquè en el termini de 10 dies aporti els documents requerits o esmeni les deficiències comunicades, indicant-li que, en cas contrari, s'acordarà el reintegrament de la subvenció concedida. així com l'interès de demora corresponent.

Article 9. Publicació i recursos

1. Aquestes Bases han de publicar-se en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Calvià, en el web municipal i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. Contra aquest acte, que posa fi a la via administrativa, pot interposar-se recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, en els termes previstos en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o directament, mitjançant la interposició de recurs contenciós administratiu, en els termes establerts per l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Article 10. Normativa aplicable

  • Pla estratègic de subvencions de l’Ajuntament de Calvià, aprovat en els pressupostos generals de l'exercici 2017.

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

  • Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

     

ANNEX I

SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A L'ADQUISICIÓ D'ELEMENTS I LA REALITZACIÓ D'ACTIVITATS QUE CONTRIBUEIXIN A LA MILLORA DE L'ESTÈTICA INTERIOR I EXTERIOR DELS LOCALS COMERCIALS DEL MUNICIPI DE CALVIÀ

DADES DE LA PERSONA O ENTITAT SOL·LICITANT

Nom o raó social:

NIF / CIF:

Domicili:

Telèfon / Fax / Adreça electrònica:

Representant:

Establiment:

CONCEPTE PEL QUAL SE SOL·LICITA LA SUBVENCIÓ

PRESSUPOST:

[Nom i cognoms] _________________________ , amb NIF ___________, que actuu en representació de __________________________

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT

1. La veracitat de totes les dades aportades en la sol·licitud.

2. Que el local objecte de la subvenció disposa de llicència d'activitat, de la qual som titular, i que dispòs, si n’és el cas, de la llicència d'obra o comunicació prèvia o he iniciat els tràmits oportuns per obtenir-la.

3. Que complesc els requisits establerts en la normativa vigent i en la convocatòria per ser beneficiari d'aquesta subvenció i dispòs de la documentació que així ho acredita.

4. Que dispòs dels permisos i autoritzacions que, si n’és el cas, siguin exigibles per la legislació vigent per dur a terme l'objecte de la subvenció.

5. Que em trob al corrent de pagament de les obligacions per reintegrament de subvencions i no estic sotmès a la resta de prohibicions regulades en la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i resta de normativa aplicable.

* Podrà comprovar-se la veracitat dels extrems declarats, especialment l’existència de la llicència d'activitat dels locals comercials objecte de la subvenció, de la llicència d'obra o comunicació prèvia, que si n’és el cas sigui exigible, així com el compliment de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Calvià.

De conformitat amb el que disposa la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, les dades aportades com a conseqüència d'aquest procediment s'incorporaran a un fitxer de dades personals, denominat «Comerç», del qual és responsable l’Ajuntament de Calvià. Es podran exercitar, si n’és el cas, els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició, i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999, en el Servei d'Atenció al Ciutadà de Calvià, carrer Julià Bujosa Sans, Batle, 1 (Calvià).

Calvià, _____ d _____________ de 2017

[Signatura]

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:

  • Memòria descriptiva de les característiques dels elements o de les activitats objecte de la subvenció.

  • Documentació acreditativa de la ubicació dels elements a adquirir o de l'activitat a realitzar (plànol detallat d'emplaçament, fotografies...).

  • Pressupost detallat d’aquests.

  • Fotocòpia del DNI o NIF.

  • Certificat bancari acreditatiu de la titularitat del compte bancari del sol·licitant en el qual, si n’és el cas, s’ha d’ingressar la quantitat subvencionada, que figura com a Annex II.

  • Documentació acreditativa d'estar al corrent de pagament de les obligacions econòmiques amb la hisenda pública.

ANNEX II

ACREDITACIÓ DE COMPTE BANCARI

DADES PERSONALS

COGNOMS I NOM / RAÓ SOCIAL

DNI

VIA PÚBLICA

CODI POSTAL

POBLACIÓ

TELÈFON

FAX

CORREU ELECTRÒNIC

DADES BANCÀRIES

ENTITAT BANCÀRIA

CODI IBAN

_____________, _____ , d _______________ de 2017

DILIGÈNCIA DE CONFORMITAT

Les dades antecedents coincideixen amb les que consten en aquesta oficina.

Signatura de la

persona interessada

El director/a,

[Signatura i segell]

De conformitat amb el que disposa la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, s'informa als interessats que:

1. Les seves dades s'incorporaran a un fitxer de dades personals, denominat «Comptabilitat», del qual és responsable l'Ajuntament de Calvià i que té per finalitat la gestió de la comptabilitat municipal: gestió d'ingressos i despeses i gestió de proveïdors i creditors.

2. Cessions de les dades previstes: a la hisenda pública i Sindicatura de Comptes, així com a les entitats bancàries o caixes d'estalvi a través de les quals la corporació gestiona els seus pagaments.

 

3. L'òrgan administratiu davant del qual poden exercitar-se, si n’és el cas, els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició, i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999, és el Servei d'Atenció a la Ciutadania de l'Ajuntament de Calvià, situat al carrer Julià Bujosa Sans, Batle, 1 (Calvià).

(Marcau el que correspongui)

EXEMPLAR PER A LA TRESORERIA

EXEMPLAR PER A LA PERSONA INTERESSADA