Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE CONSELL

Núm. 10705
Aprovació de l’inici de la tramitació per a la fixació del justipreu dels bens a expropiar per a executar l’ampliació de la depuradora

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l’Ajuntament en sessió ordinària celebrada el dia 25 de juliol de 2017 va adoptar el següent acord, intentada sense efecte la notificació a la Sra. Margarita Bibiloni Sans. D’acord amb el que disposa l’article 44 de la Llei 39/2015, de 01 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú, es procedeix a la publicació del present anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, així com en els tauler d’anuncis del municipi de la seva residencia:

APROVACIÓ DE L’INICI DE LA TRAMITACIÓ PER A LA FIXACIÓ DEL JUSTIPREU DELS BENS A EXPROPIAR PER A EXECUTAR L’AMPLIACIÓ DE LA DEPURADORA

Antecedents:

Primer.- L’instrument d’ordenació urbanística general actualment vigent en el municipi de Consell són les Normes Subsidiàries aprovades definitivament per la Comissió Insular d’Urbanisme de Mallorca el 25 de juny de 1999, no obstant es recullen en un Text Refós del 26 d’abril de 2007 que inclou l’adaptació de les normes a la Llei de Sòl Rústic i a les Directrius d’Ordenació Territorial.

Segon.- Les Normes Subsidiàries actualment vigents preveuen uns reserva d’espai per a la futura ampliació de l’EDAR de Consell, concretament qualifiquen com a àrea de serveis urbans una porció de terreny d’aproximadament 1.732 m2 corresponents a la Parcel·la 1 del Polígon 4.

Tercer.- Que l’Agència Balear de l’Aigua i la Qualitat Ambiental va presentar en data 07 de juliol de 2016, avantprojecte de “Remodelación y ampliación de la EDAR de Consell”, adjuntant escrit en el que es reitera la necessitat de que l’Ajuntament posi a la seva disposició els terrenys necessaris per a poder executar l’obra, prèvia la signatura d’un conveni de col·laboració entre ambdues institucions.

Quart.- Els articles 9 a 14 de la Llei d’Expropiació Forçosa, de 16 de desembre de 1954, determinen que amb caràcter previ a l’inici del procediment d’expropiació és requisit la declaració d’utilitat pública o interès social, que segons l’article 10 s’entén implícita quan afecti a l’execució de plans d’obres i serveis de l’Estat, Provincia o Municipi.

Cinquè.- Segons l’article 85 de la mateixa Llei i 101 del Reglament que la desenvolupa l’expropiació per part de les Entitats Locals per raó d’urbanisme s’ajustarà a la llei de règim local i en el no previst en ella a la Llei d’Expropiació Forçosa, d’altra banda l’article 102 del Reglament determina que les expropiacions per raó d’urbanisme s’ajustaran a la legislació del Sòl.

Sisè.- L’article 42 apartats1, 2 i 3 del Text Refós de la Llei del Sòl i Rehabilitació Urbana (Reial Decret Legislatiu 7/2015 de 30 d’octubre) determina que :

1. La expropiación por razón de la ordenación territorial y urbanística puede aplicarse para las finalidades previstas en la legislación reguladora de dicha ordenación, de conformidad con lo dispuesto en esta ley y en la Ley de Expropiación Forzosa.

2. La aprobación de los instrumentos de la ordenación territorial y urbanística que determine su legislación reguladora conllevará la declaración de utilidad pública y la necesidad de ocupación de los bienes y derechos correspondientes, cuando dichos instrumentos habiliten para su ejecución y ésta deba producirse por expropiación.

Dicha declaración se extenderá a los terrenos precisos para conectar la actuación de urbanización con las redes generales de servicios, cuando sean necesarios.

3. La delimitación espacial de un ámbito para la realización de actuaciones sobre el medio urbano, sea conjunta o aislada, una vez firme en vía administrativa, comporta la declaración de la utilidad pública o, en su caso, el interés social, a los efectos de la aplicación de los regímenes de expropiación, venta y sustitución forzosas de los bienes y derechos necesarios para su ejecución, y su sujeción a los derechos de tanteo y retracto a favor de la Administración actuante, además de aquellos otros que expresamente se deriven de lo dispuesto en la legislación aplicable.

Setè.- Que queda acreditat la necessitat d’adquirir els terrenys delimitats a les Normes Subsidiaries municipals com a reserva d’espai per a la futura ampliació de l’EDAR de Consell, i per poder executar la construcció tal com figura en el avant projecte presentat per ABAQUA.

Vuitè.- Que pels Serveis Tècnics i Jurídics d’aquesta Corporació s’ha redactat la relació de propietaris, béns i drets que resulten afectats per l’execució del citat Projecte.

Novè.- Vists els articles 4.1.d) de la Llei 7/85, de 2 d’abril, 90 i 94 del Reial decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, 10 i següents de la Llei d’expropiació Forçosa i els concordants del seu Reglament, l’article 42 del Text Refós de la Llei del Sòl i Rehabilitació Urbana.

Desè.- Que el Ple en sessió ordinària de 26 de juliol de 2016 va aprovar inicialment la relació individualitzada de bens a expropiar, acord que va ser notificat i publicat de conformitat amb l’article 18 de la Llei d’Expropiació Forçosa.

Onzè.- Que el Ple en sessió ordinària de 28 de març de 2017 va aprovar definitivamen la relació individualitzada de bens a expropiar i la necessitat d’ocupació dels mateixos, acord que va ser notificat i publicat de conformitat amb l’article 18 de la Llei d’Expropiació Forçosa.

Dotzè.- Que els possibles interessats no han comparegut i per tant ha transcorregut el termini de quinze dies hàbils per a que proposessin un preu al bé a expropiar per propiciar l’adquisició per mutu acord.

Tretzè.- De conformitat amb l’article 24 de la Llei d’Expropiació Forçosa en cas que no existeix el mutu acord es seguirà el procediment de terminació del just preu, establert en els articles següents.

Catorzè.- L’article 25 i següents de la Llei d'Expropiació Forçosa i articles 25 i 26 del seu Reglament determinen que la fixació del just preu es tramitarà com a peça separada, encapçalada per la exacta descripció del ben concret que hagi d’expropiar-se. A tal fi s’obrirà un expedient individual a cadascun dels propietaris de béns expropiables. L’expedient serà únic en els casos en què l’objecte de l’expropiació pertanyi en comunitat a diverses persones, o quan diversos béns constitueixin una unitat econòmica.

Acords aprovats:

Primer.- De conformitat amb l’article 25 i següents de la Llei d’Expropiació Forçosa que es tramiti la fixació del just preu com a peça separada, mitjançant expedient individualitzat en la qual figurarà la exacta descripció del ben concret i un extracte de les actuacions practicades per a la fixació per mutu acord del preu d’adquisició.

Segon.- De conformitat amb l’article 29 de la Llei d’Expropiació Forçosa que es requereixi al propietari perquè en el termini de vint dies, a comptar des del següent al de la notificació, presenti fulla d’estimació en la qual es concreti el valor en què estimin el be que s’expropia, podent adduir quantes al·legacions estimin pertinents, amb l’advertiment que la valoració haurà de ser forçosament motivada i podrà estar avalada per la signatura d’un perit amb títol professional acreditat.

Tercer.- En compliment de l’establert en l’article 30 del Reglament d’Expropiació Forçosa, la data fixada per iniciar l’expedient de preu just és la de 23 de juny de 2017.

 

Consell, 14 de setembre de 2017

El Secretari,
Antoni Sastre Oliver