Secció V. Anuncis
Subsecció primera. Contractació Pública
AJUNTAMENT DE MANACOR
Núm. 10686
Informació pública i convocatòria simultània de licitació del contracte de determinats serveis/projectes d'intervenció social grupal i comunitària del terme de Manacor
Per decret de batlia de 26 de setembre de 2017 s’ha aprovat l’expedient del contracte que és objecte d’aquest anunci. De conformitat amb aquest i als efectes prevists a l’article 188 de la Llei 20/2006, municipal i de règim local de les Illes Balears, els plecs de condicions reguladors d’aquesta autorització s’exposen al públic durant el termini de 10 dies naturals, comptadors a partir del següent al de la inserció d’aquest anunci en el BOIB, perquè puguin presentar-s’hi reclamacions amb caràcter simultani a l’obertura del procediment de licitació.
1. Entitat adjudicadora
a) Organisme: Ajuntament de Manacor
b) Dependència que tramita l'expedient: Contractació
2. Objecte de l’autorització
a) Descripció: serveis d’intervenció social grupal i comunitària en el terme municipal de Manacor
b) Termini: un any, prorrogable per una altra anualitat
c) Exp. núm.: 27/2017
3. Tramitació, procediment i forma d'adjudicació
a) Tramitació: ordinària.
b) Procediment: obert.
c) Forma: selecció en funció de diversos criteris.
4. Preu màxim de licitació:
Preu màxim anual: 221.688,65 euros sense IVA; 243.857,52 euros 10% d’IVA inclòs.
Valor estimat del contracte: 443.377,30 euros, IVA exclòs
5. Garanties
Definitiva: 5% del preu d’adjudicació.
6. Presentació de les ofertes
a) Data límit de presentació: 15 dies naturals comptats des del següent al de la publicació de l’anunci de licitació al BOIB, de 9 a 14 hores, si el darrer dia fos inhàbil o dissabte es prorrogarà fins el primer dia hàbil.
b) Documentació a presentar: la indicada a la clàusula 15 i 19 del plec de clàusules administratives.
c) Lloc de presentació:
1r. Entitat: Registre d’entrada de l’Ajuntament de Manacor
2n. Domicili: plaça Convent, 1
3r. Localitat i codi postal: Manacor 07500.
4t. Telèfon: 971849100. Fax: 971849133
7. Obertura de les ofertes
L’obertura del sobre B tindrà lloc el sèptim dia natural, a las 12 hores a l’edifici administratiu (2n pis, Ajuntament nou) a comptar des de l’obertura de la documentació administrativa. Si fos inhàbil o dissabte es prorrogarà al dia hàbil següent.
8. Acreditació de la solvència.
L’establerta a l’apartat c) de la clàusula 19 del Plec de Clàusules Administratives.
La solvència econòmica o financera s’acreditarà per qualsevol dels mitjans següents:
1) Volum anual de negocis dels serveis o treballs realitzats per l’empresa disponibles en funció a la data de creació o d’inici d’activitats de l’empresari, o bé volum anual de negocis en l’àmbit de les activitats corresponents a l’objecte del contracte en els tres darrers exercicis conclosos.
Serà requisit mínim de solvència: que l’any del major volum de negocis en el curs dels darrers 3 anys conclosos, ha de ser al menys d’un import de 665.065,95 € (una vegada i mitja el valor estimat del contracte) o amb una quantia mitjana dels tres anys que ha de ser com a mínim d’un import de 665.065,95 € (una vegada i mitja el valor estimat del contracte).
2) Patrimoni net, o bé ratio entre actius i passius, al tancament del darrer exercici econòmic per al que està vençuda l’obligació d’aprovació de comptes anuals.
Serà requisit mínim de solvència, acreditar que disposa d’uns fons propis(patrimoni net) que siguin d’almenys el 20% de l’import del contracte(financer) 48.771,504 €
La solvència tècnica o professional s’acreditarà per qualsevol dels mitjans següents:
1) Certificats expedits o visats per l’òrgan competent, quan el destinatari sigui una entitat del sector públic, i quan el destinatari sigui un subjecte privat, mitjançant un certificat expedit per aquests o a falta d’aquest certificat, mitjançant una declaració del licitador. Els certificats i/o la declaració han d’acreditar que el licitador ha executat durant qualsevol dels darrers cinc anys serveis similars al que són objecte d’aquesta licitació, avalats per certificats de bona execució.
Serà requisit mínim de solvència haver executat serveis respecte els quals:
L’import anual acumulat a l’any de major execució sigui igual o superior al 70% del valor estimat del contracte( 310.364,11€), o de la seva anualitat mitja si aquesta és inferior al valor estimat del contracte( 221.688,65 €)
2) Titulacions acadèmiques i professionals dels empresaris i del personal directiu de l’empresa, i en particular, del personal responsable de l’execució del contracte integrat o no en l’empresa.
Serà requisit mínim de solvència que hauran d’acreditar els licitadors: que com a mínim el personal responsable d’execució del contracte compte amb els següents professionals i amb les següents titulacions:
1 Llicenciat/da en Psicologia, Psicopedagogia o Pedagogia amb experiència demostrable en conducció de grups (mínim 50 hores).
4 Diplomats/Graduats en Educació social o l’habilitació pel supòsit b) de la disposició transitòria tercera de la Llei 8/2002, de 26 de setembre, de creació del Col·legi d’educadores i educadors socials de les Illes Balears.
1 diplomat/da o llicenciat/da de la branca social o d’humanitats i amb experiència acreditada en la conducció de grups d’ensenyament de llengües durant 200 hores i amb el certificat C2 de català.
9.Criteris d’adjudicació
Els que consten a la clàusula 18 del plec de clàusules administratives:
Criteris d’adjudicació avaluables de forma automàtica mitjançant l’aplicació de fórmules: fins a 60 punts
1. Per rebaixa del preu màxim de licitació indicat en el plec: de 0 a 50 punts.
2. Oferiment d’un mecanisme presencial de coordinació i col·laboració amb l’equip del departament de serveis. 5 punts.
3. Oferiment de realització d’accions formatives o cursos de formació destinats al personal encarregat de l’execució del contracte. Fins un màxim de 5 punts.
Criteris d’adjudicació avaluables mitjançant un judici de valor: fins a 45 punts
A) Valoració del projecte d’intervenció social. Fins a 10 punts.
B) Respecte el servei de prevenció de situacions de risc, a través de projectes socioeducatius, per treballar amb infants i joves i les seves famílies. Oferir als centres escolars, a més dels grups de capacitació parental, intervencions de caire comunitari per millorar les situacions de risc detectades. Es valorarà el número d’hores dedicades a la intervenció comunitària, el número de persones/famílies que en podran ser beneficiàries i sistema d’intervenció que es proposa. Fins a 20 punts
C) Del plans d’intervenció comunitària directa a executar en zones d’especial interès pels seus indicadors de risc detectats, comprès en el servei de foment de la participació ciutadana i entitats, es valorarà el nombre d’activitats de dinamització comunitària per damunt les mínimes exigides en el PPT, la metodologia que impliqui més participació ciutadana i de voluntariat, el màxim número i diferent tipologia d’entitats socials i agents de la comunitat i el màxim número de beneficiaris als quals es pretén arribar. Fins a 15 punts.
10. Condicions especials d’execució de caràcter social
Complir amb totes les disposicions en vigor en matèria laboral, de seguretat social i de seguretat i salut en el treball aplicades a les persones treballadores vinculades a l’execució del contracte, segons s’especifica a la clàusula 25 del PCA.
11.- Subrogació del Personal
Segons conveni conl·lectiu estatal d’acció i intervenció social 2015-2017 (codi conveni 99016085012007) estableix en principi obligació de subrogació
12. Despeses d'anuncis
Són a compte de l’adjudicatari.
Manacor, 26 de setembre de 2017
El batle, per delegació de firma
(Decret 2863/2015)
Isabel Febrer Gelabert