Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE MEDI AMBIENT

Núm. 10656
Acord del Consell Executiu del Consell de Mallorca d’aprovació d’un programa de catalogació de camins adreçat als ajuntaments de l’illa de Mallorca pel període 2017-2020 i del model- tipus de conveni de col·laboració que s’adjunta com a annex II (expedient 102/2016)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell de Mallorca, en sessió de data 20 de setembre de 2017, va adoptar l’acord que transcric literalment a continuació:

“Atès que en data 14 d’agost de 2017 el Sr. Josep Manchado Rojas, director insular de Medi Ambient, va emetre una memòria mitjançant la qual es justificava la necessitat d’aprovar un programa de catalogació de camins adreçat als ajuntaments de l’illa de Mallorca pel període 2017-2020; memòria a la qual s’adjuntava dit programa, que inclou un model de sol·licitud a emprar pels ajuntaments interessats (Annex I) i un model-tipus de conveni a signar amb aquests (Annex II).

Atès l’informe jurídic del cap de secció de la Secretaria Tècnica de Medi Ambient de data 14 d’agost de 2017.

Atesa la proposta de resolució emesa- en data 14 d’agost de 2017- pel cap de secció de la Secretaria Tècnica de Medi Ambient.

Atès l’informe de fiscalització (que informa la no necessitat d’informe de fiscalització prèvia) de la Intervenció General del Consell de Mallorca de data 23 d’agost de 2017.

I atesa la proposta de la consellera executiva de Medi Ambient de data 11 de setembre de 2017.

El Consell Executiu del Consell de Mallorca ACORDA:  

1. Aprovar el programa de catalogació de camins adreçat als ajuntaments de l’illa de Mallorca pel període 2017-2020, incloent el model- tipus de conveni a signar amb els interessats i que s’adjunta a aquell (Annex II).

2. Una vegada aprovat el programa, publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) perquè els ajuntaments interessats puguin presentar una sol·licitud (d’acord amb el model de l’Annex I del programa) en un termini de vint (20) dies hàbils (els dissabtes són inhàbils) comptadors a partir de l’endemà de la publicació (no obstant, si el darrer dia del termini fos inhàbil, aquest s’entendrà prorrogat fins el primer dia hàbil següent)”.

       

Palma, 25 de setembre de 2017

El secretari general,

per delegació del president

(Decret de 17 de juliol de 2015;

 BOIB núm. 114, de 28 de juliol de 2015)

Jeroni Miquel Mas Rigo

 

 

Programa de Catalogació de Camins

Convocatòria 2017-2020

Bases

Primera.- Objecte

L’objecte d’aquest Programa és regular la col·laboració (mitjançant la signatura d’un conveni d’acord amb el model- tipus que s’adjunta com Annex II) amb els ajuntaments de l’illa de Mallorca per a l’elaboració dels respectius catàlegs de camins públics ubicats dins els seus termes municipals.

Segona.- Realització dels catàlegs

El Departament de Medi Ambient del Consell de Mallorca durà a terme- mitjançant els seus recursos propis- els treballs necessaris per a la realització dels catàlegs de camins, d’acord amb les sol·licituds rebudes. Els treballs consistiran en:

1. Recopilar la major informació possible (documental, bibliogràfica, cartogràfica i oral) sobre els camins existents dins els termes municipals.

2. Recollir la informació sobre l’estat actual de cada un dels camins, amb especial incidència en els aspectes tipològics, constructius, etc... Això requereix un treball de camp (identificació del territori, recorregut sistemàtic dels camins, etc...).

3. I sistematitzar la informació (és a dir, redactar els catàlegs, memòries, fitxes, mapes, etc...), de tal manera que aquesta sigui aprofitable per a la seva inclusió dins el planejament urbanístic i dins els inventaris de béns dels ajuntaments.

Per la seva banda, els ajuntaments facilitaran al Consell de Mallorca l’accés a la informació obrant tant en els arxius municipals com en altres dependències (negociats de vies i obres, infraestructures, urbanisme, medi ambient, biblioteca municipal, etc...) i el desenvolupament del treball de camp necessari per poder completar la informació de cada camí (en particular, l’accés a les propietats i finques quan així li sigui requerit i sempre amb subjecció al previst en l’article 100, apartat 3r, de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions públiques).

Sense perjudici del disposat en les Normes 47 i 48 del Pla Territorial de Mallorca en relació amb el contingut mínim dels catàlegs, aquests inclouran (a títol orientatiu):

1. Una introducció.

2. Una relació de les fonts consultades (arxius, bibliografia, cartografia, etc...).

3. I el catàleg pròpiament dit, format per fitxes de cada camí, amb inclusió de la informació obtinguda a partir de la documentació consultada i del treball de camp així com un detall cartogràfic. La informació de cada camí serà la següent:

· Número de relació.

· Nom.

· Llargada i amplada.

· Tipologia.

· Elements constructius.

· Tipus de ferm.

· Estat de conservació.

· Interès.

· Documents de referència.

El catàleg haurà d’incloure les servituds públiques de pas de les quals siguin titulars els ajuntaments.

Una vegada elaborats els catàlegs el Consell de Mallorca els lliurarà als ajuntaments respectius, que hauran de dur a terme tota la tramitació legalment exigida per a la seva aprovació definitiva i posterior inclusió en l’Inventari de Bens i en el planejament urbanístic. No obstant, el Consell de Mallorca podrà- a petició dels ajuntaments- estudiar i informar les al·legacions presentades en el preceptiu període d’informació publica.

Els ajuntaments instruiran els pertinents procediments d’investigació de la titularitat dels camins que- com a conseqüència de la realització del catàleg i de l’exposició pública- resultin de titularitat dubtosa.

 

Tercera.- Termini d’execució

El present Programa es desenvoluparà entre els anys 2017 i 2020.

Quarta.- Destinataris i àmbit d’actuació.

Poden acollir-se a aquest Programa els ajuntaments de l’illa de Mallorca que no disposin d’un catàleg de camins.

Cinquena.- Sol·licitud i documentació

Les sol·licituds s’han d’ajustar al model que figura en l’Annex I d’aquest programa i que es pot recollir en les dependències del Departament de Medi Ambient del Consell de Mallorca (C/ General Riera, 111, 07010 de Palma) o descarregar de l’adreça següent: www.conselldemallorca.net.

Les instàncies s’han de presentar- dins el termini establert en la base sisena- en el Registre General del Consell Insular de Mallorca (C/ General Riera, 111, 07010 de Palma, Edifici Llar de la Joventut) o en qualsevol dels llocs establerts en l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions públiques. A la instància s’ha d’adjuntar l’acord de l’òrgan municipal competent pel qual s’aprova l’acolliment del Consistori al present Programa de Catalogació de Camins.

Sisena.-Termini de presentació

El termini per presentar les sol·licituds és de 20 dies hàbils (els dissabtes són inhàbils) comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (no obstant, si el darrer dia del termini fos inhàbil, aquest s’entendrà prorrogat fins el primer dia hàbil següent).

  

ANNEX I

PROGRAMA DE CATALOGACIÓ DE CAMINS 2017-2020

SOL·LICITUD

Llinatges i nom: .............................................................................................................................................

Batle/essa de l’Ajuntament de ...............................................................

Domicili: Carrer/Plaça :...................................................................................

Núm.: .......... Pis: ..........         Porta: ........... Codi postal: .......................................

Localitat: .................................          Municipi: .......................................................

Telèfon fix: ..................................... Telèfon mòbil: ..........................................

Adreça electrònica: ....................................................................................

EXPOSA:

1. Que el municipi de .................................no disposa d’un Catàleg actualitzat dels camins públics del seu terme municipal, per la qual cosa sol·licita acollir-se al Programa de Catalogació de Camins del Consell de Mallorca.

2. Que adjunta l’acord de l’òrgan municipal competent pel qual s’aprova la sol·licitud de participació en aquesta convocatòria.

3. I que- abans d’iniciar-se els treballs de catalogació- es compromet a signar el conveni previst en l’annex II del Programa de Catalogació de Camins.

SOL·LICITA:

Acollir-se al Programa de Catalogació de Camins del Consell de Mallorca en les condicions especificades en les seves bases.

___________, ________ d _________________________ de 2017

Signat,

HBLE. SRA . CONSELLERA EXECUTIVA DE MEDI AMBIENT

  

ANNEX II

CONVENI ENTRE EL CONSELL DE MALLORCA I L’AJUNTAMENT DE.................................................................PER A LA CATALOGACIÓ DELS CAMINS PÚBLICS DEL TERME MUNICIPAL DE ............................................................

........., .... de ......................... de 2017

REUNITS

D’una banda, la consellera executiva de Medi Ambient del Consell de Mallorca, Sandra Espeja Almajano,  en ús de les atribucions que li són conferides pels articles 1r (lletra d) i 6è del Decret d’organització del Consell de Mallorca (aprovat per Decret de Presidència de dia 9 de juny de 2017; BOIB núm. 73, de 15 de juny de 2017), i assistida pel cap de secció de la Secretaria Tècnica de Medi Ambient (Lluís Sánchez Llabrés), que actua per delegació del secretari general (Decret de 21 de setembre de 2016; BOIB núm. 124, de 29 de setembre de 2016) a efectes d’autoritzar el present conveni.

I de l’altra, el/la Batle/ssa de l’Ajuntament de ...............,........., amb domicili al............. i habilitat per a la signatura del present conveni per Acord de Ple de data .......               

Ambdues parts es reconeixen la competència i la capacitat per a la signatura del present conveni i en conseqüència

EXPOSEN

PRIMER.- Que la legislació vigent en diverses matèries imposa als ajuntaments l’obligació de tenir un catàleg dels camins de titularitat pública ubicats dins els seus termes municipals (que són béns demanials en trobar-se afectes un ús públic) i d’incloure’l dins el planejament general municipal i dins l’Inventari de Béns. Concretament:

1. En matèria de règim local:

a. Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases del Règim Local.

b. Reial decret Legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, pel qual s’aprova el Text refús de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local.

c. Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

2. En matèria patrimonial:

a. Llei 33/2003, de 3 de novembre, del Patrimoni de les Administracions públiques.

b. Reial decret 1372/1986, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament de Béns de les Entitats Locals.

3. I en matèria urbanística podem citar les Normes 47 i 48 del Pla Territorial de Mallorca, aprovat per Acord del Ple del Consell de Mallorca de 13 de desembre de 2004 (BOIB núm. 188 ext., de 31 de desembre de 2004) i objecte de sengles modificacions els anys 2010 i 2011.

SEGON.- Que d’acord amb l’article 36 (apartat 1r, lletra b, i apartat 2n, lletra d) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases del Règim Local, podem afirmar que els Consells Insulars són competents per assistir tècnicament als Municipis quan aquests els hi encomanin.

TERCER.- Que l’article 6, lletra h, del Decret d’organització del Consell Insular de Mallorca (aprovat per Decret de Presidència de 9 de juny de 2017; BOIB núm. 73, de 15 de juny de 2017) atorga al Departament de Medi Ambient l’atribució d’assistir als ajuntaments de Mallorca en matèria de catalogació de camins, d’acord amb la legislació vigent.

QUART.- Que disposar de la informació sobre els camins de titularitat pública municipal facilitarà enormement a dit Departament exercir la seva atribució de planificar, crear i gestionar rutes senderistes (article 6, lletra g, del Decret d’organització del Consell Insular de Mallorca), la qual deriva de la Norma 50 del Pla Territorial de Mallorca.

CINQUÈ.- Que en data.......... el Consell Executiu del Consell de Mallorca va aprovar un programa de catalogació de camins (període 2017-2020) adreçat als ajuntaments de l’illa de Mallorca.

SISÈ.- Que el municipi de ............................ ha manifestat interès en subscriure- en el marc del programa esmentat- un conveni de col·laboració amb el Consell de Mallorca per a la realització d’un catàleg dels camins públics ubicats dins el seu terme municipal.

SETÈ.- Que atès el mutu interès d’ambdues administracions en aconseguir aquests objectius, i a l’empara del que estableixen els articles 47 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del Sector Públic, i 68 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, acorden subscriure el present conveni, que es regirà per les següents

CLÀUSULES

PRIMERA.-  Objecte

L’objecte d’aquest Conveni és articular la col·laboració entre el Consell de Mallorca i l’Ajuntament de.......... per a l’elaboració i posterior aprovació i inclusió dins l’Inventari de Béns i dins el planejament urbanístic del catàleg dels camins públics ubicats dins el terme municipal.

SEGONA.- Obligacions de les parts

El Departament de Medi Ambient del Consell de Mallorca durà a terme- mitjançant els seus recursos propis- els treballs necessaris per a la realització dels catàlegs de camins, d’acord amb les sol·licituds rebudes. Els treballs consistiran en:

1. Recopilar la major informació possible (documental, bibliogràfica, cartogràfica i oral) sobre els camins existents dins els termes municipals.

2. Recollir la informació sobre l’estat actual de cada un dels camins, amb especial incidència en els aspectes tipològics, constructius, etc... Això requereix un treball de camp (identificació del territori, recorregut sistemàtic dels camins, etc...).

3. I sistematitzar la informació (és a dir, redactar els catàlegs, memòries, fitxes, mapes, etc...), de tal manera que aquesta sigui aprofitable per a la seva inclusió dins el planejament urbanístic i dins els inventaris de béns dels ajuntaments.

Per la seva banda, els ajuntaments facilitaran al Consell de Mallorca l’accés a la informació obrant tant en els arxius municipals com en altres dependències (negociats de vies i obres, infraestructures, urbanisme, medi ambient, biblioteca municipal, etc...) i el desenvolupament del treball de camp necessari per poder completar la informació de cada camí (en particular, l’accés a les propietats i finques quan així li sigui requerit i sempre amb subjecció al previst en l’article 100, apartat 3r, de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions públiques).

Sense perjudici del disposat en les Normes 47 i 48 del Pla Territorial de Mallorca en relació amb el contingut mínim dels catàlegs, aquests inclouran (a títol orientatiu):

1. Una introducció.

2. Una relació de les fonts consultades (arxius, bibliografia, cartografia, etc...).

3. I el catàleg pròpiament dit, format per fitxes de cada camí, amb inclusió de la informació obtinguda a partir de la documentació consultada i del treball de camp així com un detall cartogràfic. La informació de cada camí serà la següent:

· Número de relació.

· Nom.

· Llargada i amplada.

· Tipologia.

· Elements constructius.

· Tipus de ferm.

· Estat de conservació.

· Interès.

· Documents de referència.

El catàleg haurà d’incloure les servituds públiques de pas de les quals siguin titulars els ajuntaments.

Una vegada elaborats els catàlegs el Consell de Mallorca els lliurarà als ajuntaments respectius, que hauran de dur a terme tota la tramitació legalment exigida per a la seva aprovació definitiva i posterior inclusió en l’Inventari de Bens i en el planejament urbanístic. No obstant, el Consell de Mallorca podrà- a petició dels ajuntaments- estudiar i informar les al·legacions presentades en el preceptiu període d’informació publica.

Els ajuntaments instruiran els pertinents procediments d’investigació de la titularitat dels camins que- com a conseqüència de la realització del catàleg i de l’exposició pública- resultin de titularitat dubtosa.

TERCERA.-  Termini de vigència i pròrroga

El present conveni tindrà una vigència de dos (2) anys comptadors a partir de la data de la seva signatura i podrà ser prorrogat per mutu acord de les parts en qualsevol moment anterior a la finalització de dit termini i per un màxim d’1 any.

QUARTA.- Modificació i extinció

Sense perjudici del que es disposa en la clàusula següent, no procedeix la modificació del conveni.

El present conveni s’extingirà per les causes previstes en l’article 51 de la Llei 40/2015 abans esmentada.

CINQUENA.- Comissió de seguiment

A efectes de dur a terme el seguiment, la vigilància i el control de l’execució del conveni i dels compromisos adquirits pels signants, de resoldre els problemes d’interpretació i compliment del mateix que es puguin plantejar, i de proposar, si n’és el cas, als òrgans competents les mesures a adoptar, es constituirà- en un termini màxim d’1 mes a comptar des de la data de signatura del conveni- una Comissió de Seguiment amb caràcter paritari i integrada per representants de cada una de les parts.

SISENA.- Resolució de conflictes

Correspon a la Jurisdicció Contenciosa Administrativa conèixer de totes les qüestions litigioses que puguin sorgir entre les parts com a conseqüència del present Conveni.

I en prova de conformitat, signen aquest Conveni per duplicat i a un sol efecte, en el lloc i en la data de l’encapçalament.

Per l’Ajuntament de.......                                                                                                          Pel Consell de Mallorca

Autoritzo el present conveni,

Lluís Sánchez Llabrés