Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 10580
Bases d’ajudes a entitats esportives sense ànim de lucre per al manteniment de la seua activitat esportiva

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb allò establert a l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a continuació es fan públiques les bases reguladores de la convocatòria per a la concessió d’ajudes a entitats esportives sense ànim de lucre per al manteniment de la seua activitat esportiva, aprovades per acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, de data 18 de setembre de 2017, següents:

Bases reguladores per la concessió d'ajudes econòmiques a entitats sense ànim de lucre per al manteniment de la seua activitat esportiva.

1. Objecte de la convocatòria

1.1. L’objecte d’aquesta convocatòria és oferir i regular la concessió d’ajudes econòmiques dirigides a entitats sense ànim de lucre per al manteniment de la seua activitat esportiva de l'1 d'octubre de 2016 al 30 de setembre de 2017.

1.2. S’estableixin tres conceptes per als quals es pot sol·licitar ajuda:

Concepte 1: adquisició de roba esportiva, publicitat, material esportiu fungible i desplaçaments per participar en competicions oficials.

Concepte 2: organització de diades, campionats insulars i balears.

Concepte 3: adquisició d’equipament esportiu inventariable.

1.3. No serà necessari que la sol·licitud sigui prèvia a la realització de l’activitat per a la qual es demana l’ajuda.

1.4. Queden fora d’aquesta convocatòria les activitats físiques que no estiguin reconegudes com a esport dins d’una federació esportiva reconeguda pel CSD (Consejo Superior de Deportes).

2. Dotació econòmica

2.1. Per a les ajudes objecte d’aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de 250.000 euros distribuïts de la manera següent en l’exercici pressupostari de l’any 2017:

  • Concepte 1: 100.000 euros, amb càrrec a la partida 3410 48900.
  • Concepte 2: 100.000 euros, amb càrrec a la partida 3410 48900.
  • Concepte 3: 50.000 euros, amb càrrec a la partida 3410 78900.

2.2. Les entitats sol·licitants no podran rebre una ajuda total superior a 10.000 euros o l’ajuda sol·licitada.

2.3. L’ajuda concedida al concepte 3 no podrà ser superior al 50 % del cost de l’equipament esportiu adquirit.

3. Entitats beneficiàries

3.1. Es poden acollir a aquesta convocatòria les entitats sense ànim de lucre constituïdes i inscrites al Registre d’Entitats Esportives del Govern de les Illes Balears que desenvolupin la seua activitat esportiva a l’illa d’Eivissa i que compleixin els següents requisits:

- Estar al corrent de les seues obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

- No trobar-se sotmeses a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions establerts a l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, en relació amb l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

- No tenir deutes amb el Consell Insular d’Eivissa.

3.2. Les federacions o les delegacions federatives queden excloses d’aquestes ajudes.

4. Presentació de sol·licituds: lloc i termini

4.1. Les sol·licituds de subvenció es formalitzaran mitjançant instància, segons els models normalitzats que figuren als annexos d’aquestes bases, degudament emplenats.

4.2. Les sol·licituds es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d’Eivissa i es presentaran en el Registre General de la mateixa institució o en qualsevol de les formes establertes a l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4.3. El termini per presentar les sol·licituds serà de deu dies hàbils, que s’inicia l’endemà de la data publicació de l’extracte de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5. Règim dels ajuts

5.1. La concessió de les subvencions es durà a terme mitjançant el règim de concurrència competitiva.

5.2. Els ajuts no generen cap dret a l’obtenció d’altres subvencions en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

5.3. Els ajuts concedits per aquesta convocatòria són compatibles amb altra ajuda, ingrés o recurs per a la mateixa finalitat procedent de qualsevol altra Administració, ens públic o privat, nacional o de la Unió Europea o d’organismes internacionals. En cap cas, la suma total dels ajuts percebuts no podrà ser superior al cost total de l’activitat subvencionada. A tal efecte, el/la beneficiari/ària haurà de comunicar al Consell Insular d’Eivissa la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s’ha d’efectuar en el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció i, en tot cas, abans de la justificació de l’aplicació dels fons percebuts.

6. Publicitat

6.1. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Posteriorment es remetran la convocatòria i el seu extracte a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l’extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L’eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l’extracte en el BOIB.

7. Sol·licitud i documentació necessària a presentar

7.1. Les sol·licituds es formularan mitjançant un model d’instància degudament emplenat que facilitarà el Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut (annex 4).

7.2. La documentació a presentar ha de ser la següent:

- Declaració responsable en què es facin constar totes les subvencions o els ajuts obtenguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap (annex 1). En el supòsit d’haver rebut ajuts públics s’ha de presentar la corresponent resolució de concessió.

- Declaració responsable signada per la persona representant legal de l’entitat de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició d’entitat beneficiària de les subvencions públiques (annex 1).

- Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries davant el Consell Insular d’Eivissa, la Hisenda estatal i la Seguretat Social. Es podrà autoritzar el Consell Insular per aconseguir aquesta documentació (annex 2). Si la petició d’ajuda és igual o inferior a 3.000 euros es podrà presentar declaració responsable d’estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat i la hisenda del Consell Insular d’Eivissa (annex 1).

- Còpia dels estatuts inscrits en el Registre d’Entitats Esportives del Govern de les Illes Balears.

- Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Tresoreria del Consell Insular d’Eivissa, la qual es pot descarregar a la seua pàgina web (www.conselldeivissa.es). En el cas d’associacions que ja tenguin aportada la documentació esmentada davant la Tresoreria del Consell Insular d’Eivissa, no serà necessari que l’aportin novament.

- Còpia del NIF de l’entitat sol·licitant.

- El pressupost, signat per la persona representant de l’entitat sol·licitant (annex 5).

- Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat esportiva que acrediti les persones que componen la seua junta directiva actual (annex 7).

- Pels sol·licitants del concepte 3 han de presentar declaració responsable firmada per la persona representat legal de l'entitat de que el material inventariable adquirit serà destinat a l'objecte de la subvenció durant el termini mínim de tres anys.

7.3. A més, es podrà presentar la següent documentació, que es tendrà en compte per a la valoració de punts:

- Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat esportiva que acrediti els campionats d’Espanya, campionats de Balears i/o fase d’ascens als quals s’ha assistit durant l’any 2016 (annex 6).

- Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat esportiva que acrediti el nombre esportistes per edats que hi pertanyen i el nombre de seccions esportives que de què disposa (annex 6).

- Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat esportiva que acrediti l’antiguitat de l’entitat esportiva (annex 6).

- Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat esportiva que acrediti els campionats d’Espanya i/o de Balears que s’han guanyat durant l’any 2016 (annex 6).

- Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat esportiva que acrediti la participació femenina a les diades, les jornades i/o els esdeveniments organitzats per l’entitat sol·licitant (annex 6).

- Relació de diades, jornades i/o esdeveniments organitzats per l’entitat sol·licitant durant el període de l’1 de gener de 2015 fins al dia de publicació d’aquesta convocatòria al BOIB, que no siguin subvencionats per altres administracions (annex 6).

- Fotografies, cartells o qualsevol document que mostri l’ús de la llengua catalana.

7.4. Els sol·licitants que hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquests documents en virtut d’anteriors convocatòries de subvencions només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des que la documentació fou presentada i s’assenyalin la data i l’òrgan davant el qual es va presentar.

7.5. El Consell Insular d’Eivissa pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

7.6. Si la instància o la documentació presentades fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular d’Eivissa en requerirà la rectificació o els complements necessaris, que hauran d’aportar-se en el termini de deu dies hàbils, a partir del corresponent requeriment. Si en aquest termini les persones interessades no fan la rectificació reclamada o no presenten la documentació requerida, el Consell Insular d’Eivissa considerarà que desisteixen de la seua petició, després d’haver pres la resolució pertinent, d’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8. Criteris per a la concessió de les ajudes

8.1. Els ajuts a les entitats esportives sense ànim de lucre per al manteniment de la seua activitat esportiva es concediran d’acord amb els següents criteris a qualificar per la comissió avaluadora:

8.1.1. Nombre d’esportistes que pertanyen a l’entitat esportiva:

- Per cada esportista menor d’edat: 0,3 punts.

- Per cada esportista major d’edat: 0,2 punts.

8.1.1.2. La puntuació corresponent a les esportistes femenines tendrà una ponderació del +50%.

8.1.1.3. La puntuació corresponent als/a les esportistes d’esport adaptat tendrà una ponderació del +200%.

8.1.2. Nombre de seccions esportives:

- Per cada secció esportiva: 2 punts.

El màxim de punts d’aquest apartat és de 10 punts.

8.1.3. Antiguitat de l’entitat esportiva:

Per cada any d’antiguitat de l’entitat esportiva: 0,1 punts.

El màxim de punts d’aquest apartat és de 8 punts.

8.1.4. Participació en competicions durant l’any 2016:

Esports individuals:

- Per cada esportista participant en un campionat d’Espanya: 0,5 punts.

Esports d’equip:

- Per cada equip participant en un campionat d’Espanya: 5 punts.

- Per cada equip participant en una fase d’ascens: 7 punts.

El màxim de punts d’aquest apartat és de 30 punts.

8.1.5. Obtenció de resultats esportius durant l’any 2016:

Esports individuals:

- Per cada esportista campió d’Espanya: 2 punts.

Esports d’equip:

- Per cada equip campió d’Espanya: 10 punts.

- Per cada equip campió de Balears: 2 punts.

El màxim de punts d’aquest apartat és de 15 punts.

8.1.6. Participació femenina:

  • Per cada dona integrant de la junta directiva del club: 1 punt.
  • Per cada participant femenina a les diades, les jornades i/o els esdeveniments esportius organitzats pel club: 0,01 punts.

El màxim de punts d’aquest apartat és de 10 punts.

8.1.7. Organització d’activitats i d’esdeveniments durant el període de l’1 de gener de 2015 fins al dia de publicació d’aquesta convocatòria al BOIB (que no siguin subvencionats per altres administracions):

Per cada esdeveniment, diada, jornada o curset de formació organitzat per l’entitat sol·licitant: 0,5 punts.

El màxim de punts d’aquest apartat és de 10 punts.

8.1.8. Ús de la llengua catalana:

- Per cada retolació de roba esportiva: 0,02 punts.

- Per cada retolació de material fungible: 0,02 punts.

- Per cada comunicació del club en llengua catalana en les seues activitats: 0,02 punts.

- Per cada cartell publicitari: 0,02 punts.

El màxim de punts d’aquest apartat és de 5 punts.

8.2. La puntuació obtinguda s’utilitzarà per distribuir les ajudes als tres conceptes establerts.

8.3. La Comissió estudiarà totes les sol·licituds presentades i establirà una puntuació per a cada sol·licitud tenint en compte l’apartat 8.1. La quantitat econòmica assignada en cada concepte es dividirà entre la suma total dels punts obtenguts per les entitats sol·licitants; d’aquesta divisió sortirà una quantitat per punt, la qual es multiplicarà pels punts que cada entitat sol·licitant ha obtengut i així es determinarà l’ajuda corresponent a cada sol·licitud.

8.4. Si l’ajuda corresponent a una entitat sol·licitant supera els límits establerts a l’apartat 2, primerament s’assignarà la quantitat al concepte 1, després al 2 i finalment al concepte 3.

8.5. La comissió estarà autoritzada per resoldre els dubtes que es presentin i per adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst en aquestes bases.

9. Instrucció, resolució i notificació

9.1. L’òrgan instructor és el Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut del Consell Insular d’Eivissa, que ha de dur a terme les actuacions a què es refereixen l’article 24 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i els articles 16 i següents del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i ha de formular la proposta de resolució.

9.2. L’òrgan competent per resoldre aquestes ajudes és el conseller executiu del Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut per delegació del Consell Executiu, i n’haurà de donar compte al Consell Executiu d’aquest Consell Insular d’Eivissa en la propera sessió que se’n celebri. A la proposta corresponent, s’expressarà la llista ordenada d’entitats beneficiàries per a les quals es proposa la subvenció i la seua quantia.

9.3. Es crea una comissió avaluadora a la qual correspondrà estudiar i avaluar les sol·licituds presentades amb els criteris de valoració establerts al punt 8.

9.4. La comissió avaluadora pot instar l’òrgan instructor perquè requereixi a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que es considerin convenients.

9.5. La comissió avaluadora estarà constituïda per:

Presidenta: Marienna Sánchez-Jáuregui Martínez, substituta: Lorena Pérez Múñoz.

Secretari: Miguel Ángel Costa Torres, substituta: María Reyes García Peña.

Vocal: Ricardo Gómez Romero, substitut: Antoni Roig Serra.

Vocal: Antoni Suñer Torres, substitut: Santiago Camarero Gómez.

Vocal: Francesc Costa García, substituta: Beatriz Clemente Romero.

9.6. Són funcions d’aquesta comissió:

- Estudiar i avaluar les sol·licituds d’acord amb els criteris de valoració establerts.

- Emetre l’informe que servirà de base per realitzar la proposta de resolució.

- Qualsevol altra que exigeixi l’aplicació d’aquestes bases.

9.7. El secretari o la secretària tendrà veu però sense vot.

9.8. La comissió avaluadora emetrà un informe, el qual servirà de base per elaborar la proposta provisional de resolució a l’òrgan competent per a la seua aprovació. Aquesta proposta provisional de resolució, que expressarà la llista ordenada d’entitats beneficiàries per a les quals es proposa la subvenció i la seua quantia, s’exposarà al tauler d’anuncis del Consell Insular d’Eivissa durant un termini de deu dies hàbils. Les persones sol·licitants podran presentar per escrit, durant aquest termini, les al·legacions que considerin oportunes.

9.9. Si no hi ha cap al·legació, el conseller executiu del Departament Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut emetrà la consegüent resolució.

9.10. Si es presenta alguna al·legació dins del termini establert per part de les persones i/o les entitats sol·licitants, la comissió avaluadora emetrà un nou informe en què, de manera raonada, l’estimarà o la desestimarà. D’acord amb els informes de la comissió avaluadora, el conseller executiu del Departament Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut emetrà la consegüent resolució.

9.11. L’expedient es resoldrà en un termini màxim de sis mesos des de la finalització del període de presentació de les sol·licituds; transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució expressa, la petició s’ha d’entendre desestimada.

9.12. La resolució es notificarà individualment en el termini màxim de deu dies hàbils comptadors a partir del dia següent a la seua adopció.

9.13. Les resolucions del Consell Executiu no exhaureixen la via administrativa i s’hi podrà interposar recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d’Eivissa en el termini d’un mes comptador a partir del dia següent de la notificació, tot d’acord amb els articles 112, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.

10. Obligacions dels beneficiaris/de les beneficiàries

10.1. Els beneficiaris/Les beneficiàries de les subvencions estaran obligats a:

a) Dur a terme l’activitat subvencionada que fonamenta la concessió de la subvenció.

b) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, de seguiment i d’inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d’Eivissa i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.

c) Comunicar al Consell Insular d’Eivissa la sol·licitud o l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional. Aquesta comunicació ha de fer-se en el termini de deu dies hàbils a comptar a partir de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l’aplicació que s’hagi donat al fons percebut.

d) Comunicar al Consell Insular d’Eivissa qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l’activitat subvencionada.

e) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.

f) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

g) Realitzar la gestió tècnica i aportar el conjunt de mitjans humans i materials necessaris per dur a terme l’activitat objecte de la present ajuda.

h) Consultar amb el Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut del Consell Insular d’Eivissa les normatives, les indicacions, les informacions, les publicacions, la publicitat, les notes públiques, els cartells, la roba esportiva referent a l’objecte de la present ajuda.

i) Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l’activitat objecte de l’ajuda. A aquest efecte fer constar i reflectir en tota activitat objecte d’aquesta ajuda que l’activitat està subvencionada pel Consell Insular d’Eivissa.

j) Permetre que les persones que representen el Consell Insular d’Eivissa presideixin qualsevol acte públic de presentació, celebració o altre, per la qual cosa seran convocats amb suficient temps d’antelació. Així mateix permetrà que el Consell Insular d’Eivissa convoqui amb caràcter de promoció les activitats que consideri oportunes i gaudirà de la col·laboració dels beneficiaris i les beneficiàries.

k) Qualsevol alteració de les condicions tengudes en compte per concedir l’ajut i, en qualsevol cas, l’obtenció de subvencions incompatibles pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió. Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin de l’esmentat Decret legislatiu 2/2005 i de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que hi siguin d’aplicació.

l) Els sol·licitants de la ajuda del concepte 3 han de destinar el material inventariable, a l'objecte de la subvenció durant el termini mínim de tres anys i permetran realitzar al Consell Insular les inspeccions oportunes per poder comprovar del compliment de l'objecte de la subvenció.

m) Adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l’activitat objecte de l’ajuda. A aquest efecte fer constar i reflectir en tota activitat objecte d’aquesta ajuda que l’activitat està subvencionada pel Consell d’Eivissa.

11. Despeses subvencionables

11.1. Són subvencionables les despeses següents:

11.1.1. Concepte 1:

- Desplaçaments per participar en campionats de Balears, campionats d’Espanya i copes d’Espanya. S’inclouen les despeses de vaixell/avió, taxis, lloguer de cotxes, gasolina, peatges d’autopista, manutenció, allotjament i quotes d’inscripció.

- Roba esportiva.

- Material esportiu fungible.

- Publicitat.

11.1.2. Concepte 2:

- Trofeus, medalles i plaques.

- Assegurança de responsabilitat civil i d’accidents.

- Ambulàncies.

- Lloguer d’instal·lacions i equipaments.

- Lloguer de megafonia.

- Transport de participants (avió, vaixell, autocar, taxi).

- Publicitat.

- Arbitratges.

- Honoraris de personal tècnic.

11.1.3. Concepte 3:

- Equipament esportiu inventariable. Per exemple: cistelles, porteries, rings, dianes, bicicletes estàtiques, peses, etc.

El cost d’aquest equipament no podrà ser superior al seu corresponent valor de mercat.

12. Termini de justificació de la subvenció concedida

12.1. La documentació per justificar la subvenció es presentarà entre el 2 de novembre i el 17 de novembre de 2017

12.2. Les factures per justificar les ajudes rebudes de l’actuació han d’estar emeses entre l’1 d'octubre de 2016 a 30 de setembre de 2017.

13. Pagament de la subvenció i justificació

13.1. El pagament de la totalitat de la quantitat concedida es tramitarà una vegada que s’hagi justificat la realització de la totalitat de l’objecte de la subvenció i el compliment de la finalitat per a la qual es va atorgar.

13.2. El pagament es realitzarà mitjançant transferència bancària i al número de compte bancari que consti a la sol·licitud.

13.3. Abans de cobrar i una vegada executades les actuacions subvencionades serà necessari presentar una compte justificatiu simplificat amb la següent informació:

a) Una memòria d’actuació amb indicació de les activitats realitzades i els resultats obtenguts.

b) Una relació del total de les despeses i/o les inversions de l’activitat subvencionada, amb identificació del creditor i del document, del concepte, del seu import, de la data d’emissió i de la data de pagament (annex 3).

c) Relació d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada amb indicació de l’import i la seua procedència (annex 3).

13.4. El Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut adjuntarà el corresponent informe tècnic.

13.5. Per al pagament de la subvenció es podrà sol·licitar qualsevol altra documentació o informes tècnics que els serveis del Consell Insular d’Eivissa considerin adients.

13.6. El Departament d’Educació, Patrimoni, Cultura, Esports i Joventut requerirà al 5 % dels beneficiaris, seleccionats per sorteig, els justificants de despeses realitzats per obtenir evidència raonable sobre l’adequada aplicació de la subvenció rebuda.

13.7. Les entitats seleccionades dins el punt anterior hauran d’acreditar mitjançant factures originals que han de complir els requisits formals que assenyala la legislació vigent i/o altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa.

13.8. Es requerirà la justificació de l’abonament de les despeses realitzades.

13.9. L’acreditació de l’abonament de les despeses s’ha de dur a terme a través de la documentació que tot seguit s’indica, depenent dels mitjans de pagament que s’hagin utilitzat:

13.9.1. Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

- Còpia del justificant de l’ordre de transferència bancària o document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l’ingrés, la data del document, l’import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament.

- Extracte del compte bancari del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquesta transferència. No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió es recullen les dades que s’esmenten per a la còpia de l’ordre de transferència o per al document d’ingrés, bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari.

13.9.2. Pagament en metàl·lic:

L’abonament en metàl·lic s’ha d’acreditar de la següent manera: un “rebut” signat i segellat pel proveïdor en el qual s’ha d’especificar la despesa a què correspon el pagament, la seua data i l’expressió “rebut en metàl·lic” o similar.

13.9.3. Pagament mitjançant xec nominatiu:

- Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que emet la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut.

- Certificat de l’entitat bancària en què constin el número de xec, l’import i la identificació de qui el cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l’extracte del compte corrent si el certificat de l’entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en què s’ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb el beneficiari de l’ajuda).

- Extracte del compte corrent del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquest xec o pagaré. No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió es recullen les dades que s’esmenten per al certificat, bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari.

13.9.4. Pagament mitjançant targeta de crèdit o dèbit:

- Extracte del compte on figuri el càrrec del pagament amb targeta. L’extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què com a mínim constin el titular i el número del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, el beneficiari, el concepte pel qual es fa la transferència i l’import i la data de l’operació.

13.9.5. Pagament mitjançant domiciliació bancària:

- Notificació bancària del càrrec.

- Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l’entitat bancària en què constin el titular i el número del compte corrent en el qual s’ha anotat el càrrec i l’ordenant del càrrec, el beneficiari, el concepte pel qual es fa el càrrec i l’import i la data de l’operació. En el cas que en el document acreditatiu del pagament figuri un import que no coincideix amb l’import del justificant en qüestió, el beneficiari haurà de presentar un certificat o documentació justificativa de l’entitat bancària que acrediti que dins aquell pagament es troba inclòs l’abonament de la justificació en qüestió.

13.10. La falta de justificació dins del termini establert comportarà la pèrdua del dret de cobrament.

14. Revocació de les ajudes concedides

14.1. D’acord amb el que disposa l’article 43 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l’acte de concessió, totalment o parcialment, i es reintegraran les quantitats percebudes indegudament a més de l’interès de demora corresponent.

15. Règim d’infraccions i sancions

15.1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables serà l’establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

16. Règim jurídic

16.1. Aquesta convocatòria es regirà per les disposicions contengudes a les seues bases, i per la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; per la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic; pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, en tot allò que sigui d’aplicació, i la resta de normativa aplicable.

Annexos :

ANNEX 1

DECLARACIONS RESPONSABLEs

Nom i llinatges del president o de la presidenta:

DNI:

Entitat:

NIF:

DECLAR RESPONSABLEMENT

( ) Que aquesta entitat reuneix totes i cadascuna de les condicions exigides per tal de poder sol·licitar subvenció davant aquesta Corporació i no incorre en cap de les circumstàncies de prohibicions que preveuen l’article 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions, i l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions (de les Illes Balears), aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, per ser-ne beneficiària.

( ) Que em trob al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració tributària estatal i davant la Seguretat Social, imposades per les disposicions vigents, en la manera que ho estipula el reglament i davant la hisenda del Consell Insular d’Eivissa.

(  ) Que em compromet a mantenir el compliment de les anteriors obligacions durant el període de temps inherent al reconeixement del dret o exercici de la condició d’entitat beneficiària de la subvenció.

Igualment, Declar:

(  ) Que no s’han sol·licitat subvencions a cap altre Departament del Consell Insular o a cap altra administració pública o entitat privada per dur a terme les mateixes activitats per a les quals se sol·licita l’ajut.

(  ) Que s’han sol·licitat els ajuts públics o privats que s’indiquen a continuació, que estan pendents de resolució:

 

Entitat

Quantia

Ajuntament d..............................

(  ) Que l’entitat ha estat beneficiària dels ajuts públics o privats que s’indiquen a continuació per dur a terme el mateix programa d’activitats per al qual se sol·licita l’ajut:

Entitat

Quantia

Ajuntament d.................................

Signatura

Eivissa, ........ d ........................... de 2017

ANNEX 2

AUTORITZACIÓ

El Sr./La Sra. ..............................................................................................., amb DNI núm. ........................................., en nom i representació de l’entitat ......................................................................................, com a president/a,

Autoritz l’òrgan instructor perquè, d’acord amb el que estableix la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, pugui demanar la certificació telemàtica justificativa que l’entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat i la Seguretat Social i davant la hisenda del Consell Insular d’Eivissa.

Signatura

Eivissa, ...... d............................... de 2017

ANNEX 3

COMPTE JUSTIFICATIU

Nom de l’entitat esportiva: ........................................................................................

Activitat subvencionada: ...........................................................................................

Import total del pressupost presentat:

Import de la subvenció concedida pel Consell Insular d’Eivissa:

Import total de la despesa finalment realitzada:

Altres subvencions o ingressos afectats a l’activitat subvencionada concedits per entitats privades o públiques:

Denominació

Import

Relació de totes les despeses realitzades per a l’execució de l’activitat subvencionada:

Núm. factura

NIF

Proveïdor

Descripció de la despesa realitzada

Import

Data de pagament

Import total justificat

El president/La presidenta de l’entitat

Eivissa, ………… d........………de 2017

ANNEX 4

SOL·LICITUD D’AJUDA A LES ENTITATS ESPORTIVES SENSE ÀNIM DE LUCRE PER AL MANTENIMENT DE LA SEUA ACTIVITAT ESPORTIVA

DADES DE L’ENTITAT SOL·LICITANT

Nom

NIF

Domicili

Població

Telèfon

Mòbil

Adreça electrònica

Dades del president o de la presidenta de l’entitat sol·licitant

Nom i llinatges

NIF

CONCEPTES PER ALS QUALS SE SOL·LICITA AJUDA

  • Concepte 1: adquisició de roba esportiva, publicitat, material esportiu fungible i desplaçaments per participar en competicions oficials.
  • Concepte 2: organització de diades, campionats insulars i balears.
  • Concepte 3: adquisició d’equipament esportiu inventariable.

DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA

(  ) Certificació del nombre d’esportistes que pertany a l’entitat esportiva (annex 6).

(  ) Certificació de les persones que conformen la junta directiva actual (annex 7).

(  ) Còpia de la targeta d’identificació fiscal (NIF) de l’entitat.

(  ) Còpia dels estatuts degudament legalitzats i del document acreditatiu de la inscripció al Registre d’Entitats Esportives de les Illes Balears.

(  ) Pressupost detallat d’ingressos i despeses (annex 5).

( ) Certificació de campionats d’Espanya, campionats de Balears i/o fase d’ascens als quals s’ha assistit durant l’any 2016 i/o fase d’ascens on s’ha participat, campionats d’Espanya i/o de Balears guanyats i antiguitat del club (annex 6).

(  ) Certificació de diades, jornades i/o esdeveniments organitzats per l’entitat sol·licitant durant el període de l’1 de gener de 2015 fins al dia de publicació d’aquesta convocatòria al BOIB (annex 6).

(  ) Certificat del secretari o de la secretària de l’entitat esportiva que acrediti la participació femenina a les diades, les jornades i/o els esdeveniments organitzats per l’entitat sol·licitant (annex 6).

(  ) Declaració responsable signada per la persona representat legal de l’entitat de no estar sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició d’entitat beneficiària de les subvencions públiques (annex 1).

 

(  ) Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries davant el Consell Insular d’Eivissa, la Hisenda estatal i la Seguretat Social (annex 1).

(  ) Autorització a l’òrgan instructor per demanar la certificació telemàtica justificativa que l’entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat i la Seguretat Social i davant la hisenda del Consell d’Eivissa (annex 2).

(  ) Declaració responsable en què es facin constar totes les subvencions o els ajuts obtenguts o sol·licitats per a la mateixa finalitat de qualsevol ens públic o privat, si escau, o una declaració expressa de no haver-ne sol·licitat cap (annex 1).

(  ) Declaració responsable en que es faci constar de que el material inventariable adquirit serà destinat a l'objecte de la subvenció durant el termini mínim de tres anys.

(  ) Fotografies, cartells o qualsevol document que mostri l’ús de la llengua catalana.

(  ) L’imprès TG-002 de sol·licitud de transferència bancària (podeu trobar aquest document a la pàgina web de la institució: www.conselldeivissa.es).

(  ) Documentació justificativa de la subvenció.

Les entitats beneficiàries que hagin presentat en aquest Consell qualsevol d’aquestos documents en virtut d’anteriors convocatòries de subvencions o convenis, només hauran d’aportar la documentació que sigui necessari actualitzar o renovar.

Eivissa, d de 2017

ANNEX 5

PRESSUPOST

Entitat esportiva:............................................................................................................

PRESSUPOST CONCEPTE 1

DESPESES

OBJECTE

IMPORT

TOTAL

Desplaçaments competicions oficials

Trofeus, medalles i plaques

Material fungible

Roba esportiva

Publicitat

Altres

TOTAL

INGRESSOS

OBJECTE

IMPORT

TOTAL

Sol·licitud d’ajuda al Consell d’Eivissa per al concepte 1

Aportació d’altres institucions públiques

Altres aportacions

TOTAL

Ingressos = Despeses

PRESSUPOST CONCEPTE 2

DESPESES

OBJECTE

IMPORT

TOTAL

Trofeus, medalles i plaques

Assegurança de responsabilitat civil i d’accidents

Ambulàncies

Transport participants

Publicitat

Lloguers d’instal·lacions i equipament

Arbitratges

Honoraris personal tècnic

Altres

TOTAL

INGRESSOS

OBJECTE

IMPORT

TOTAL

Sol·licitud d’ajuda al Consell d’Eivissa per al concepte 2

Aportació d’altres institucions públiques

Altres aportacions

TOTAL

Ingressos = Despeses

PRESSUPOST CONCEPTE 3

DESPESES

OBJECTE

IMPORT

TOTAL

Equipament esportiu inventariable

TOTAL

INGRESSOS

OBJECTE

IMPORT

TOTAL

Sol·licitud d’ajuda al Consell d’Eivissa per al concepte 3

Aportació d’altres institucions públiques

Altres aportacions

TOTAL

Signatura de president o de la presidenta

Eivissa, ............... d ............................... de 2017

ANNEX 6

El secretari/La secretària ....................................................,amb DNI..................., de l’entitat ..............................................................

Certifica

(  ) - Que aquesta entitat té inscrit el següent nombre d’esportistes:

EDAT

MASC.

FEM.

Menors d’edat

Majors d’edat

(  ) - Que aquesta entitat té les següents seccions esportives: ....................................................

( ) Que han participat al campionat d’Espanya, fase d’ascens i campionats de Balears durant l’any 2016 els següents equips o esportistes: ....................

(  ) Que durant l’any 2016 han guanyat els següents campionats d’Espanya o de Balears:........................

(  ) Que aquesta entitat té una antiguitat d..................... anys.

(  ) Que la participació femenina a les diades, les jornades i/o els esdeveniments organitzats l’any 2016 ha estat la següent: ...................

(  ) Que s’han organitzat les següents diades, jornades i/o esdeveniments durant el període de l’1 de gener de 2015 fins a la publicació d’aquesta convocatòria al BOIB: ...................................................................................................................................................

.El secretari/La secretària Vist i plau,

El president/La presidenta

Eivissa, ...... d................................. de 2017

ANNEX  7

El secretari/La secretària ............................................., amb DNI ....................................., de l’entitat ..................................................,

Certifica

Que la junta directiva està conformada per les següents persones:

President/a: ..............................................................................................

Vicepresident/a: .......................................................................................

Secretari/ària: ..........................................................................................

Tresorer/a: ...............................................................................................

Vocals: .....................................................................................................

signatura

Eivissa, ...... d............................... de 2017

Vist i plau,

El president/La presidenta

signatura

Eivissa, ...... d............................... de 2017

 

Eivissa, 22 de setembre de 2017

La secretària tècnica de Medi Ambient, Agricultura, Cultura, Educació, Patrimoni, Esports i Joventut

Maria Catalina Tur Torres