Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 10551
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques per la qual s’aprova i s’autoritza la contractació, de manera directa, de l’arrendament d’un immoble ubicat al carrer Plataner 3, bloc 2, planta baixa, porta 2, per destinar-lo a les oficines del Centre Base d’Atenció a Persones amb Discapacitat (Exp. DGTPFP 197/2017 AMBDE 2017/2962)
Fets
1. El 27 de juny de 2017, la secretària general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació va signar un informe en el qual justifica la necessitat d’arrendar un immoble per allotjar les oficines del Centre Base d’Atenció a Persones amb Discapacitat .
2. El 17 de juliol de 2017, va tenir entrada a la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni l’ofici de la secretària general de la Conselleria de Serveis Socials amb la documentació per tramitar un expedient d’arrendament per concertació directa d’un immoble per destinar-lo a les oficines del Centre Base d’Atenció a Persones amb Discapacitat
3. El 12 de juny de 2017, el cap del Departament d’Arquitectura va emetre un informe sobre el preu de mercat.
4. El 27 de juny de 2017, la consellera de Serveis Social i Cooperació va dictar la proposta per la qual se sol·licita l’inici de l’expedient d’arrendament.
5. La Proposta de resolució d’autorització i disposició del crèdit, el document RF 1700003356, i l’informe de la direcció general competent en matèria de pressuposts per constituir una despesa pluriennal formen part de la documentació presentada.
6. El 13 de juliol de 2017, el Servei de Patrimoni va enviar un ofici de reclamació de la documentació necessària per poder tramitar l’expedient.
7. El 17 d’agost de 2017, va entrar un ofici de la cap de secció de contractació de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, amb la documentació necessària requerida.
8. Es considera, a més, la documentació relativa a l’immoble i la seva titularitat, la que consta en l’arxiu de la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni, la relativa a les condicions contractuals i la comptable de rigor.
9. El 23 d’agost de 2017, el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni, per delegació de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, va dictar la resolució d’inici de l’expedient d’arrendament del local referit.
10. Es considera, a més, l’informe favorable emès pel personal tècnic de la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni.
11. Tenint en compte la quantitat esmentada, aquest expedient requereix la fiscalització prèvia de la Intervenció General.
Fonaments de Dret
1. L’article 65 i següents de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que regulen els arrendaments d’immobles a favor de la Comunitat Autònoma, i l’article 87 i, que atribueix al conseller competent en matèria de patrimoni la tramitació i l’aprovació dels arrendaments de béns immobles.
2. Els articles 131 i següents del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el reglament de desplegament de la Llei 6/2001.
3. La Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans.
4. El Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
5. El Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
6. El Decret 24/2015, de 7 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost).
7. El Decret 49/2016, de 22 de juliol, pel qual es nomena el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 93, de 23 de juliol).
Resolució
1. Aprovar i autoritzar la contractació, de manera directa, de l’arrendament d’un immoble ubicat al carrer Plataner 3, bloc 2, planta baixa, porta 2, amb el propietari, l’Institut Balear de l’Habitatge de les Illes Balears (IBAVI) amb CIF Q5750001, com a part arrendadora, i l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com a part arrendatària, per allotjar les oficines del Centre Base d’Atenció a Persones amb Discapacitat .
2. Establir que el contracte tindrà efectes des de l’1 d’octubre de 2017 fins al 30 de setembre del 2027 i es podrà prorrogar tàcitament pel mateix període que el contracte principal, si cap de les dues parts signants del contracte no fa un preavís en sentit contrari amb dos mesos d’antelació en acabar o de les pròrrogues respectives. El termini del contracte s’estableix de manera obligatòria per a l’arrendadora i potestativa per a l’arrendatària.
3. Disposar que es pacta una renda de 482,79 € mensuals, amb l’IVA inclòs, la qual no serà objecte de revisió de preus al llarg del contracte principal.
4. Posar el local arrendat a disposició de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació. Per fer-ho, s’han d’adoptar totes les mesures que calguin per tal d’administrar i de mantenir l’immoble en condicions de servir sempre a la finalitat a què es destina.
5. Establir que la despesa total prevista per a aquest arrendament serà de 57.934,80 € (IVA inclòs), i, per tant, està subjecta a la fiscalització prèvia favorable de la Intervenció General; té caràcter pluriennal i, pel que fa a l’any 2017, anirà a càrrec de la partida pressupostària 17101 G313K01 20200. Pel que fa a les anualitats següents, anirà a la mateixa partida assenyalada, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient en els pressuposts generals de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
6. Anotar les característiques d’aquest arrendament en l’Inventari General de Béns i Drets de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
7.Notificar aquesta Resolució a les parts interessades, sense perjudici que s’hagi de tramitar el procediment economicofinancer corresponent i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 19 de setembre de 2017
La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques
Catalina Cladera i Crespí