Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 10550
Departament de Personal-Decreto Convocatòria borsi places d'Oficial de Circulació per promoció interna
La regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior per Decret núm. 201716235 de 5 de setembre va acordar:
PRIMER.- Aprovar les bases i la convocatòria per a la constitució d’un borsí extraordinari i urgent pel sistema de concurs per promoció interna per a posteriors nomenaments com a funcionaris interins de l’Ajuntament de Palma enquadrats en l’escala d’Administració especial, Subescala serveis especials, classe personal d’oficis oficial, especialitat Circulació, grup C, subgrup C2, que s’adjunten.
SEGON.- Publicar la present Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
BASES PER A LA CONSTITUCIÓ D’UN BORSÍ EXTRORDINARI I URGENT DE PERSONAL INTERÍ PEL SISTEMA DE CONCURS DE L’ESPECIALITAT OFICIAL CIRCULACIÓ
JUSTIFICACIÓ I OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L’article 19. dos de la Llei 3/2017, de 27 de juny , de pressuposts generals de l’Estat per a l’any 2017 disposa que durant l’any 2017 no es procedirà a la contractació de personal temporal ni al nomenament de personal estatutari o de funcionaris interins llevat de casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables.
Atès que el departament de mobilitat ha sol·licitat la cobertura del lloc esmentat per cobrir les necessitats urgents i inajornables derivades de les necessitats del departament per tal de formar una brigada i tenint en compte que la manca de personal de l’esmentada categoria els impedeix garantir la prestació dels serveis mínims exigits al departament, s’ha de procedir a la convocatòria del corresponent borsí extraordinari i urgent pel sistema de concurs, amb la finalitat de poder cobrir de forma immediata totes aquelles situacions administratives que es puguin produir en les quals sigui necessària la seva cobertura de manera interina i sempre que es compleixi allò establert a la present convocatòria i d’acord amb allò establert a les bases per la a la constitució de borsins extraordinaris i urgents de personal interí pel sistema de concurs, aprovades per decret núm. 201713479 d’ 11 de juliol de 2017, de la Regidora de Funció Pública i Govern interior i publicades al Butlletí oficial de les Illes Balears núm. 87 de dia 18 de juliol de 2017.
DESCRIPCIÓ DE LA CONVOCATÒRIA
SUPÒSITS QUE ES PRETENEN COBRIR: Totes aquelles situacions administratives que es puguin produir en les quals sigui necessària la seva cobertura de manera interina.
ESCALA: Administració especial, serveis especials, personal d’oficis, especialitat oficial circulació.
GRUP: C, subgrup C2.
PROCEDIMENT DE SELECCIÓ: concurs per promoció interna.
REQUISITS DELS ASPIRANTS:
A més dels establerts a les bases generals:
Estar en possessió del títol de graduat en educació secundaria obligatòria o equivalent.
Ser personal funcionari de carrera del subgrup AP, ajudant/a d’oficis i tenir dos anys de servei actiu a l’esmentada categoria. Es computarà a aquests efectes l'antiguitat com a personal laboral als esmentats càrrecs a aquest Ajuntament.
Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B1 mitjançant un certificat expedit per l’EBAP, o bé pels títols,diplomes i certificats homologats establert a l’Ordre del Conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013) o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d’Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer,
sobre avaluació i certificació de coneixements de català, (BOIB número 19, de 07-02-2012), garanteixi els coneixements de català exigits. Aquest document acreditatiu, original o fotocòpia compulsada, s’haurà de presentar dins el termini d’admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment.
FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES
Les persones aspirants a les proves selectives hauran d’emplenar l’imprès establert per l’Ajuntament de Palma, que se’ls facilitarà a les Oficines d’Atenció a la Ciutadania d’aquest Ajuntament. Així mateix, l’esmentat imprès podrà obtenir-se a través d’Internet consultant la pàgina web www.palma.cat; aquest imprès haurà d’obtenir-se per duplicat a l’objecte que l’interessat es quedi una còpia segellada de la instància presentada.
Les sol·licituds s’han de dirigir al Batle i es podran presentar a qualsevol de les Oficines d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament de Palma o en qualsevol de les formes previstes a l’art. 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
La taxa per optar a proves de selecció de personal serà de 13,79 euros i seran abonats per les persones interessades dintre el termini d’admissió d’instàncies mitjançant el document d’autoliquidació que les Oficines d’Atenció a la Ciutadania (OAC) els entregarà al presentar la sol·licitud d’admissió a la convocatòria. També es poden abonar per gir postal a les oficines de correus o amb targeta financera a la pròpia OAC.
El termini de presentació de les sol·licituds serà de vuit dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades hauran d’acompanyar:
a. Una fotocòpia acarada del document nacional d’identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).
b. Una fotocòpia acarada del títol acadèmic exigit per formar part de la convocatòria (anvers i revers) i de qualsevol altres requisits exigit a les bases específiques (nivell de català). El justificant de pagament dels drets d’expedició d’aquest només té validesa fins a l’expedició del títol. Es presumeix que el títol ha estat expedit quan han transcorregut més de dos anys des de l’emissió del justificant del pagament dels drets d’expedició i, en aquest cas, les persones aspirants queden excloses i han d’acreditar-lo en el termini d’esmenes de les deficiències en la sol·licitud o justificar mitjançant un certificat de la universitat corresponent que el títol encara no ha estat expedit.
c. El resguard del pagament de la taxa fet segons la via seleccionada.
Exhaurit el termini de presentació d’instàncies, l’òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim d’un mes aprovant la llista provisional d’admesos i exclosos, que es publicarà en el tauló d’anuncis d’aquest Ajuntament i en la seva pàgina web, amb indicació de les causes d’exclusió, així com el termini d’esmena de defectes i presentació de reclamacions que es concedeix als aspirants exclosos, que serà de 3 dies hàbils.
Transcorregut aquest termini s’aprovarà la llista definitiva d’aspirants admesos i exclosos, que es publicarà en el tauló d’anuncis de l’Ajuntament i en la web municipal on es farà constar les resolucions de les reclamacions presentades.
COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR
El tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l’òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d’entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El secretari/a serà designat per votació d’entre els vocals.
En tot cas, podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
FASE CONCURS
MÈRITS FASE DE CONCURS
Els mèrits que es valoraran vindran referits a la data de termini de presentació d’instàncies, s’hauran de presentar mitjançant la presentació d’originals o fotocòpies acarades en el model normalitzat establert a l’efecte per l’Ajuntament, dins el termini de presentació d’instàncies.
Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d’acord amb els barems de la fase de concurs.
No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors. Les persones aspirants funcionàries d’aquest Ajuntament podran fer remissió al seus expedients personals.
Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.
Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació
Experiència professional
Forma d’acreditació:
- Treballs realitzats a l’Administració pública: certificat de l’organisme corresponent, en el qual s’ha de constar: temps treballat, categoria, grup o subgrup i vinculació amb l’Administració (funcionari de carrera, funcionari interí o contacte laboral)
- Treballs realitzats a l’empresa pública societària o privada i autònoms: còpies del contractes de treball acompanyats obligatòriament del certificat de vida laboral emès per la Seguretat social o certificat d’empresa. Hi ha de constar el temps de feina, la categoria laboral i el grup de classificació professional. Per a acreditar la feina d’autònoms s’ha d’exigir el document d’alta d’activitat econòmica juntament amb la vida laboral. Si l’activitat professional no queda reflectida a la vida laboral, s’hi ha d’adjuntar el certificat del col·legi professional que acredita l’exercici de l’activitat en els períodes que correspongui.
Dins l’àmbit de qualsevol dels dos apartats anteriors, s’ha d’acreditar que s’han exercit funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg a les de la subescala, la classe o la categoria de la borsa a la qual s’opta. Només s’ha de valorar l’experiència laboral quan de la documentació aportada se’n desprenen clarament les funcions fetes i l’analogia amb les del lloc que s’ha de proveir. Es pot acreditar mitjançant la presentació, juntament amb els mèrits, d’un certificat de funcions realitzades o d’un informe, emès per la persona responsable del servei, de les funcions desenvolupades al lloc de feina. A excepció de l’experiència en treballs realitzats a l’administració pública amb qualsevol categoria que basta acreditar-la amb el certificat emès per l’organisme corresponent.
Valoració:
1.1 Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats a l’Administració pública de la subescala, la classe o la categoria igual o semblant a la de la borsa convocada, enquadrada dins el mateix grup o subgrup de la categoria objecte de la convocatòria i sempre que siguin de naturalesa o de contingut tècnic anàlegs al de la borsa convocada: 0.15 punts per mes
1.2 Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats a l’Administració pública amb qualsevol categoria del subgrup immediatament inferior o, en cas que no n’hi hagi, del grup immediatament inferior que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat al de la categoria de la borsa convocada: 0.08 punts/mes.
1.3 Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats a l’Administració pública amb una categoria distinta a les incloses en els punts anteriors: 0.02 punts/mes.
Als efectes de valoració d’aquest mèrits (punts 1.1,1.2 i 1.3) s’han de comprendre en tot cas els serveis prestats en qualsevol Administració pública, sempre que es trobin dins l’àmbit d’aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis prestats en l’Administració pública, així como els prestats en qualsevol de les entitat de dret públic, en fundacions del sector públic i en consorcis que no tinguin forma societària.
1.4 Experiència professional amb relació laboral en treballs realitzats a empresa pública societària o privada i autònoms de la categoria igual o semblant a la de la borsa convocada, enquadrada dins el mateix grup de classificació professional i sempre que siguin de naturalesa o de contingut tècnic anàlegs al de la borsa convocada: 0.05 punts /mes.
La puntuació màxima es de 15 punts.
Cursos de formació i publicacions
a) Cursos de formació
Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions del cos, escala o especialitat corresponent a la borsa a la qual s’opta, llevat dels cursos de l’àrea jurídica administrativa, els d’informàtica nivell usuari, el curs bàsic de prevenció de risc laborals i els de l’àrea de qualitat i igualtat de gènere, que es valoraran en tot cas. La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació,
l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions. En aquest apartat s’inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament.
No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d’assignatures a la Universitat.
L’hora d’impartició es valora amb: 0,012 punts
L’hora d’aprofitament es valora amb: 0,005 punts
L’hora d’assistència es valora amb: 0,002 punts
Un crèdit equival a 10 hores de formació.
La puntuació màxima és de 5 punts.
b) Publicacions
Les publicacions sobre estudis o treballs en mitjans especialitats, científics, tècnics o professionals sobre matèries o temes relacionats amb les funcions de la subescala, la classe o la categoria de l’especialitat objecte de la convocatòria s’han de justificar amb els originals o amb les còpies compulsades del títol del llibre o de la revista, de l’índex on figura el nom de l’autor o del coautor i si la publicació és un llibre amb la còpia de la contraportada on apareix el número d’ISBN o dipòsit legal. S’exclourà les publicacions realitzades únicament a Internet.
Valoració:
Llibres: 1 punt si és l’autor; 0.50 punts si és coautor.
Capítols de llibres i articles de més de 10 pàgines: 0.50 punts
Capítols de llibres i articles de 10 pàgines o menys: 0.25 punts
La puntuació màxima és de 1,5 punts.
Titulacions acadèmiques oficials
1.Estudis que es valoren.
1.1 Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques el caràcter oficial o l’equivalència de les quals tingui reconegut i establert el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.
1.2 La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el 1er cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en que si es pot valorar la llicenciatura o equivalent.
1.3 Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic o superior o de nivell inferior, a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l’acreditada com a requisit.
2. Puntuació.
2.1 Estudis de Postgrau.
2.1.1 Per cada títol de doctor/a: 4 punts.
2.1.2 Màster: els títols de màsters universitaris oficials (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d’actualització universitària)
es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d’octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts.
2.1.2 Títols popis de postgrau es valoren a raó de 0,015 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d’octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,065 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 1 punt.
En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s’entén que els crèdits són LRU i s’han de computar, d’acord amb els paràgrafs anteriors, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives, si són títols oficial, ó 0.015 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives si es tracta de títols propis.
No es tindrà en compte com a mèrit el títol de màster que habilita per a l’exercici de la professió objecte d’aquesta convocatòria, en el supòsit de presentar el títol de grau, en ser-ne requisit.
2.2 Estudis universitaris.
2.2.1 Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent: 4 punts.
2.2.2 Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent 3,5 punts.
2.2.3 Per cada títol propi de grau: 3 punts.
2.3 Estudis no universitaris.
2.3.1 Per cada titulació acadèmica de tècnic superior de formació professional, o equivalent: 2,5 punts.
2.3.2 Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional, de batxillerat, o equivalent: 2 punts.
2.3.3 Pel títol de graduat en educació secundària obligatòria o equivalent: 1,5 punts.
La puntuació màxima és de 6 punts
Docència impartida d’estudis acadèmics
Es valorarà la docència impartida d’estudis acadèmiques oficials de les titulacions incloses en el apartat anterior.
Per cada crèdit LRU o, si n’és el cas, per cada 10 hores de docència: 0.15 punts
Per cada crèdit ECTS o, si n’és el cas, per cada 25 hores de docència: 0.375 punts.
En el supòsit que el certificat no indiqui els crèdits o no esmenti si es tractes de crèdits LRU o ECTS, s’ha d’entendre que són LRU i s’han de computar, d’acord amb el paràgraf anterior a raó de 0.15 punts per cada crèdit o per cada 10 hores de docència.
La docència d’una mateixa matèria o contingut només s’ha de valorar una vegada.
La puntuació màxima és de 3 punts.
Coneixement de llengua catalana
4.1 Coneixements orals i escrits de llengua catalana
Es valoraran els certificats expedits o homologats per L’EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat E que es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà:
- Coneixement elementals (certificat B2): 0,50 punts.
- Coneixements mitjans (certificat C1): 1,0 punts.
- Coneixements superiors (certificat C2): 1,50 punts.
- Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts.
Si l’aspirant acredita posseir més d’un certificat, només s’ha de valorar el certificat que acredita un nivell de coneixement superior.
Els coneixements de llengua catalana únicament s’han de puntuar dins aquest apartat.
La puntuació màxima és d’2 punts.
Comissió de serveis forçosa i en atribució temporal de funcional
En aquest apartat es valorarà la prestació de serveis a l’Ajuntament de Palma mitjançant una comissió de serveis forçosa o una atribució temporal de funcions: 0.1 punts/mes.
La puntuació màxima és d’1’5 punts.
Exercicis d’oposicions superats
Es valoraran en aquest apartat la superació dels exercicis d’oposicions del mateix cos, escala i especialitat de la borsa a la qual opta la persona interessada que hagi convocat l’Ajuntament de Palma dins els darrers 10 anys anterior a la convocatòria de la borsa, a raó de 0.25 punts per exercici obligatori i eliminatòria superat (llevat de l’exercici de coneixement de la llengua catalana):
La puntuació màxima és d’1punt.
Total puntuació del concurs: 35 punts.
Disposicions generals relatives al funcionament de les borses
1.-El procediment s’haurà de resoldre en un termini màxim de 15 dies hàbils des de la publicació de la llista definitiva d’aspirants, prorrogables únicament quan el volum de persones aspirants ho faci imprescindible.
2.- L’ordre de preferència es determinarà per la major puntuació en el concurs.
En cas d’empat, s’ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:
a) Ser una dona víctima de la violència de gènere.
b) Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí o de carrera o como a personal laboral a l’Ajuntament de Palma.
c) Ser major de 45 anys.
d) Tenir càrregues familiars
e) Ser dona, en cas d’infrarepresentació del sexe femení en el cos, l’escala o l’especialitat de què es tracti, d’acord amb l’art. 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, llevat que hi hagi motius no discriminatoris per preferir l’home, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents en els candidats d’ambdós sexes, com per exemple les dels apartats a) i b).
f) No haver estat objecte de remoció d’un lloc de treball del mateix cos, de la mateixa escala o especialitat.
Si persisteix finalment l’empat, es farà un sorteig.
3.- Tenen preferència les borses formades mitjançant el procediment ordinari (concurs-oposició de selecció de plaça d’oferta publica de treball), sobre les formades mitjançant procediment extraordinari. I dintre del procediment extraordinari, tindran preferència les que es realitzin mitjançant el sistema de concurs-oposició sobre les urgents per concurs.
4.- L’ordre de preferència establert al punt anterior s’aplicarà per restar en el lloc de feina en els supòsits de cessament dels articles 1.3 i 2.3 de l’Acord de Junta de Govern de data de 15 de febrer de 2012 (BOIB núm. 42 de 22 de març de 2012).
Contra aquest acord, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb el que disposa l’article 123 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de la seva publicació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al Registre General d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, abans esmentada, i s’entendrà desestimat quan no s’hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició, i en aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’article 123 abans esmentat anteriorment, i el que disposa la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa,
davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de la seva publicació tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.
Palma, 21 de setembre de 2017
La cap de Servei de Selecció, Provisió i Gestió
p.d. Decret de Batlia núm. 3000, de 26/02/2014 ( BOIB núm. 30 de 04/03/2014)
Espernza Vega Terrón