Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 10481
Bases de la convocatòria per a la concessió d'ajudes destinades a finançar actuacions de promoció turística desenvolupades pels ajuntaments de l’Illa d'Eivissa
Versió PDF
1. Objecte i finalitat.
1.1. Les presents bases tenen per objecte regular la concessió d'ajudes per part del Consell Insular d'Eivissa, en règim de concurrència competitiva, destinades a tots els ajuntaments de l’illa d'Eivissa que desenvolupin o hagin desenvolupat, dins del període comprès entre l'1 de gener de 2016 i el 31 de desembre de 2016, actuacions promocionals en matèria turística.
1.2. Podran ser objecte de subvenció totes les actuacions relacionades amb la promoció i difusió de l'oferta del sector turístic de l’illa d'Eivissa, inclosa la informació turística. A títol merament indicatiu i no exhaustiu, es podran subvencionar despeses derivades del disseny i edició de material turístic promocional de distribució gratuïta (guies, fullets, díptics, tríptics, cartells o altres formats que serveixin de suport per a la difusió dels recursos i productes turístics); despeses derivades de l'organització i desenvolupament d'activitats o esdeveniments de caràcter turístic; la promoció, difusió i publicitat d'activitats i esdeveniments turístics; la promoció i l'impuls dels recursos disponibles (recursos turístics naturals, culturals, gastronòmics, oci, etc.); realització de fires, certàmens i festes tradicionals i populars de caràcter turístic; la promoció i/o realització de jornades i seminaris sobre temes relacionats amb el turisme; el disseny i/o la millora de pàgines web i xarxes socials relacionades amb la promoció turística (micro pàgines i pàgines web específiques de turisme); producció i realització d’arxius i suports d'àudio i vídeo —DVDs, CDs o un altre tipus de suport informàtic— que contingui informació turística i que tingui caràcter gratuït; aplicacions per a dispositius mòbils de telefonia, PDA o tabletes; l'edició de fullets o plànols-guia turístics (tant en format paper com en format electrònic o digital); despeses derivades de la gestió de punts d’informació turística relacionats amb les actuacions anteriors; la creació de productes turístics de tot tipus; etc.
1.3. Com a màxim, cada ajuntament podrà presentar fins a un màxim de tres projectes, accions o programes d'activitats.
1.4. En tot cas, queden excloses d'aquesta línia d'ajudes totes les accions i programes d'activitats de caràcter turístic dutes a terme per part dels ajuntaments de l’illa d'Eivissa amb motiu del «DIA DEL TURISTA 2016».
1.5. La convocatòria de subvencions es duu a terme sobre la base dels principis de publicitat, transparència, concurrència, igualtat de gènere, objectivitat i eficiència en el compliment de l'objecte de les accions subvencionades pel Consell Insular d'Eivissa.
2. Dotació econòmica.
2.1. Per al finançament de la present línia d'ajudes es destinarà la quantitat màxima de cent vint-i-cinc mil euros (125.000,00 €), que es faran efectius amb càrrec a l'aplicació 4321-46200 de l'exercici pressupostari corresponent a l'any 2017, i que figura així mateix prevista en el Pla Estratègic de Subvencions de l'any 2017 del Consell Insular d'Eivissa.
2.2. La quantia de cadascuna de les ajudes a atorgar no podran excedir, en cap cas, del cost total de l'activitat subvencionable, ni podrà ser superior a la sol·licitada ni, tampoc, superar l'import màxim de vint-i-cinc mil euros (25.000,00 €) per ajuntament. Aquesta quantitat tindrà el caràcter d'aportació màxima per a cada ajuntament.
2.3. A l'efecte del que es disposa en l'article 32 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual es va aprovar el reglament de subvencions, es fa constar expressament que les presents ajudes ho són com a import cert i sense referència a cap percentatge o fracció del cost total de les accions presentades o realitzades pels ajuntaments, per la qual cosa es pot finançar total o parcialment l'activitat a la qual es destina. En cas que l'ajuda a atorgar conforme a les presents bases fos parcial, aquesta ha de ser compatible amb les subvencions o ajudes que els ajuntaments puguin obtenir de la mateixa administració o d'una altra entitat pública o privada, respectant en tot cas els límits establerts en l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
3. Entitats beneficiàries.
Podran obtenir la condició de beneficiaris de les presents ajudes tots els ajuntaments de l’illa d'Eivissa que reuneixin els requisits establerts, amb caràcter general, en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com a la base quarta de les presents bases, sempre que l'activitat per la qual se sol·licita la subvenció sigui la promoció turística dels respectius municipis.
4.- Requisits de les entitats beneficiàries.
4.1. Per obtenir la condició de beneficiaris, els ajuntaments no podran trobar-se en cap de les causes de prohibició previstes en la normativa aplicable en matèria de subvencions i que siguin aplicable als subjectes definits com a beneficiaris. Aquest requisit s'acreditarà per la persona interessada mitjançant la presentació d'una declaració responsable que l'entitat sol·licitant no està sotmesa a les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions, que determina la prohibició per obtenir la condició de beneficiari de subvencions, ressaltant especialment la de no ser deutor per reintegrament de subvencions.
4.2. Així mateix els ajuntaments interessats hauran d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat, la del Consell Insular d'Eivissa i la Seguretat Social. Aquest requisit s'acreditarà per l'entitat interessada mitjançant declaració responsable del representant quan la quantia de l'ajuda sol·licitada no superi l'import de 3.000.-€. Si la quantia de l'ajuda sol·licitada superés l'import de 3.000.-€, aquest requisit s'acreditarà mitjançant la presentació de les certificacions a què es refereix l'article 22 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament general de subvencions, tenint en compte que aquestes certificacions han d'estar expedides en una data posterior a la de la publicació de les presents bases. Per a posteriors verificacions, juntament amb la seva sol·licitud, l’entitat interessada acompanyarà l’autoritzar expressa perquè el Consell Insular d'Eivissa pugui recaptar aquestes dades (annex IV).
4.3. En cas que l'entitat tingui alguna exempció tributària s'haurà d'acreditar la concessió efectiva de l'exempció.
5. Prohibició de pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
En compliment d’allò disposat en l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes de les Illes Balears, els ajuntaments interessats hauran d’acreditar no haver estat sancionats o condemnats en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, ni sancionats per resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial ferma. A aquest efecte, l’ajuntament sol·licitant haurà de presentar, prèviament a la concessió de l’ajut, una declaració responsable del fet de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries en els termes establerts en l’esmentat precepte.
6. Compatibilitats amb altres ajudes o subvencions.
Les ajudes a què que es refereixen aquestes bases són compatibles amb la percepció d'altres subvencions, ajudes o ingressos amb la mateixa finalitat i activitat atorgades per altres administracions o entitats públiques o privades, sense perjudici de comunicar-ho al Consell Insular d'Eivissa, però en cap cas seran de quantia tal que, aïlladament o en concurrència amb tals ajudes o altres ingressos, superin el cost total de l'activitat subvencionada, conforme als límits exposats en l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, circumstància que els ajuntaments hauran d’acreditar mitjançant certificació emesa per la respectiva Secretaria de la corporació.
7. Convocatòria.
De conformitat amb el previst en els articles 14 i 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de subvencions, el procediment per a la concessió de les ajudes regulades per aquestes bases s'iniciarà d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada pel Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, la qual es publicarà íntegrament en la Base de Dades Nacional de Subvencions i, un extracte de la mateixa, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Així mateix, es publicarà a la pàgina web del Consell Insular d'Eivissa (www.conselldeivissa.es).
8. Presentació de les sol·licituds.
8.1. Les sol·licituds cal dirigir-les al president del Consell Insular d'Eivissa, conforme al model que s'estableix en l'annex I de les presents bases, que podrà ser objecte de descàrrega per al seu emplenament a través de la pàgina web del Consell Insular d’Eivissa (www.conselldeivissa.es). També poden sol·licitar-se per telèfon (971 195 440) i ser facilitades per correu electrònic des del Departament de Turisme del Consell Insular d'Eivissa (dep.turisme@conselldeivissa.es).
8.2. Les sol·licituds es presentaran en el registre general del Consell Insular d'Eivissa (situat en l'av. Espanya, núm. 49, de la ciutat d'Eivissa) dins del termini de quinze dies hàbils, comptadors des de l'endemà a la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, juntament amb els documents que acreditin el compliment dels requisits exigits en les presents bases i els que, si escau, es determinin en la corresponent convocatòria.
8.3. A més dels documents i informació que es determinin, si escau, en la corresponent convocatòria, les sol·licituds d'ajudes s'acompanyaran de la següent documentació:
a) Documentació original o còpia compulsada que acrediti la personalitat de l’entitat sol·licitant, acompanyada de la identificació fiscal corresponent.
b) Documentació original o còpia compulsada que acrediti la identitat de la persona que actuï com a representant, d'acord amb el que es disposa en l'article 5 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i el NIF de la persona representant.
c) Memòria descriptiva de la finalitat per la qual se sol·licita la subvenció, termini efectiu d'execució de l'actuació.
d) Declaració que s'ha realitzat l'activitat en les dates i període al que es refereixen les presents bases.
i) Pressupost detallat de l'activitat realitzada amb relació dels ingressos i despeses totals realitzades.
f) Declaració responsable de no trobar-se en cap de les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari assenyalades als apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
g) Declaració responsable de subvencions rebudes o en tràmit de concessió per qualsevol altra administració o entitat pública o privada, relatives a la mateixa activitat o inversió, indicat la quantia i procedència, en l'exercici actual i els dos exercicis anteriors.
9. Procediment de concessió.
9.1. Instrucció.
9.1.1. La instrucció del procediment correspondrà a un funcionari del Departament del Consell Insular d'Eivissa competent en matèria de turisme, la designació del qual es realitzarà en la corresponent convocatòria.
9.1.2. L'òrgan instructor podrà actuar d'ofici en la tramitació administrativa i realitzarà la proposta de resolució al President del Consell Insular d'Eivissa, perquè aquest la sotmeti al Consell Executiu. Així mateix, podrà sol·licitar als interessats quants aclariments i ampliacions d'informació i documents siguin precisos per a l'adequada tramitació del procediment. Comprovada la correcció documental de les sol·licituds i el compliment de les condicions del beneficiari, l'òrgan instructor realitzarà quantes actuacions consideri necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals hagi de formular-se la proposta de resolució.
9.1.3. Una vegada rebudes les sol·licituds d'ajuda, l'òrgan instructor examinarà i verificarà el compliment dels tots els requisits exigits a les presents bases. En el cas que sigui necessària l'esmena d'algun document, s'exposarà aquesta circumstància a l’entitat interessada i se li requerirà per escrit, via fax, o correu electrònic, perquè, dins del termini de deu dies naturals, procedís a esmenar la deficiència mitjançant l'aportació de la documentació que es tracti, amb l'advertiment exprés que, en cas de no fer-ho així, serà considerada com desistida i s'arxivarà la seva sol·licitud, segons el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
9.2. Avaluació de sol·licituds.
9.2.1. Una vegada revisada i esmenades, si escau, les deficiències que presenti la documentació tècnica, es reunirà la Comissió de Valoració Tècnica per avaluar les sol·licituds que hagin estat acceptades. La valoració es realitzarà d'acord amb els criteris objectius previstos en aquestes bases, després de la qual cosa emetrà un informe, preceptiu i no vinculant, que servirà de fonament a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució corresponent. Aquest informe s'elaborarà amb el següent contingut mínim:
a) Relació de sol·licitants.
b) Resultat de la valoració.
c) Import corresponent a cada sol·licitant.
9.2.2. D'acord amb el que disposa l'article 19.3 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprovà el text refós de la llei de subvencions de les Illes Balears, la Comissió de Valoració Tècnica es compondrà d’un president, un secretari i un nombre de vocals no inferior a tres, designats en la resolució de convocatòria d'acord amb criteris de competència professional i d'experiència.
9.2.3. En cas d'absència, vacant o malaltia de les persones integrants de la comissió de valoració el President del Consell Insular d'Eivissa designarà les persones que els supleixin.
9.2.4. En la seva condició d'òrgan col·legiat, la Comissió de Valoració Tècnica es regirà pel que es disposa en la Secció 3a del Capítol II del Títol Preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
9.2.5. A més d'estudiar i avaluar totes les sol·licituds acceptades i emetre l'informe que servirà de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució, correspon a la Comissió de Valoració Tècnica, seguiment, control i revisió de la justificació dels projectes que se subvencionin, i tindrà facultat per resoldre tots els dubtes que apareguin en la interpretació de les bases.
9.2.6. La Comissió de Valoració Tècnica podrà requerir l'assistència de tercers, amb veu però sense vot, perquè prestin assessorament tècnic sobre qüestions relatives a les sol·licituds de subvenció.
9.3. Criteris de valoració.
9.3.1. El règim de concessió d'ajudes que s'estableix en aquestes bases i en la seva convocatòria és el de concurrència competitiva, de conformitat amb el qual s'estableix en l'article 17.1 del text refós de la Llei de Subvencions de les Illes Balears, aprovat pel Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, amb la finalitat de comparar en un únic procediment les sol·licituds presentades i establir una prelació entre les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració següents:
A) AMBIT D’ACTUACIÓ I RELACIÓ ADMINISTRATIVA:
A1) L’actuació comporta relacions de cooperació, col·laboració i coordinació entre l’entitat sol·licitant i altra o altres Administracions Públiques de l’illa d’Eivissa: 5 punts.
A2) L’actuació comporta relacions de cooperació, col·laboració i coordinació entre l’entitat sol·licitant i altra o altres persones o entitats privades de l’illa d’Eivissa (no en règim de subcontractació): 4 punts.
A3) L’actuació es duu a terme per l’entitat sol·licitant directament o en règim de subcontractació: 3 punts.
Per tal de valorar aquest apartat, l’entitat sol·licitant haurà d’aportar un certificat emet per la Secretaria municipal de la corporació comprensiu de l’àmbit d’actuació i relació administrativa que pertoqui, segons s’ha exposat en els apartats A1, A2 i A3 anteriors.
B) REPERCUSSIÓ DE L'ACCIÓ A SUBVENCIONAR:
B1) Internacional: 5 punts.
B2) Nacional: 4 punts.
B3) Autonòmic/Insular/Local: 3 punts.
C) ANTIGUITAT DE L'ACCIÓ A SUBVENCIONAR:
C1) Més de 10 anys: 5 punts.
C2) Menys de 10 anys: 4 punts.
D) DURADA TOTAL DE L'ESDEVENIMENT:
D1) Més de 5 dies: 5 punts.
D2) De 3 a 5 dies: 4 punts.
D3) D'1 a 2 dies: 3 punts.
E) CATEGORIA DEL PRODUCTE Al QUE ESTÀ VINCULADA L'ACCIÓ:
E1) Naturalesa, cultura o gastronomia: 5 punts.
E2) Salut, oci, creuers: 4 punts.
E3) Turisme esportiu: 3 punts.
F) ÈPOCA DE L'ANY EN què SE CELEBRA L'ACCIÓ (en el cas que l'acció es desenvolupi en dos mesos únicament computarà la del mes en el qual s'executi la major part):
F1) Gener, febrer, març, octubre, novembre, desembre: 5 punts.
F2) Abril, maig, juny, setembre: 4 punts.
F3) Juliol, agost: 3 punts.
9.3.2. Per al càlcul de les puntuacions, s'assignarà la puntuació que li correspongui a cadascun dels ajuntaments en funció de la documentació aportada. Se sumarà la puntuació obtinguda en cadascun dels criteris. Una vegada avaluats els projectes, accions o programes d'activitats presentades, se sumarà el nombre de punts obtinguts i es dividirà l'import total del crèdit assignat en aquestes bases entre el nombre total de punts, per obtenir el valor en euros per cada punt. El “valor del punt” s'obté dividint el 100% del pressupost destinat a aquestes ajudes entre el total de punts obtinguts per totes les sol·licituds de la mateixa. Una vegada aplicats els criteris de valoració, s'establirà un ordre de prelació entre les sol·licituds que hagin obtingut major puntuació fins a esgotar el crèdit disponible. L'import de l'ajuda a atorgar a cada ajuntament no podrà ser superior, en cap cas, a vint-i-cinc mil euros (25.000,00 €).
9.3.3. El procediment anterior es reiterarà en tant existeixi un romanent a distribuir i sempre tenint en compte que l'ajuda màxima a atorgar no podrà ser en cap cas superior a vint-i-cinc mil euros (25.000,00 €) per ajuntament.
9.3.4. Després de l’avaluació de les sol·licituds, la Comissió de Valoració Tècnica emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat de l'avaluació efectuada conforme als criteris establerts a les presents bases.
9.4. Proposta de resolució.
9.4.1. L'òrgan instructor, a la vista de la documentació que obra en l'expedient i de l'informe de la Comissió de Valoració Tècnica, emetrà la proposta de resolució provisional corresponent, que haurà d'estar motivada, considerant-se com a motivació suficient la ressenya de l'informe de la Comissió de Valoració Tècnica.
9.4.2. La proposta de resolució provisional serà notificada als interessats, en substitució de les notificacions individuals, mitjançant publicació en en el Tauler d'anuncis i a la pàgina web del Consell Insular d'Eivissa (www.conselldeivissa.es), de conformitat amb el que es disposa a l'apartat 1.b) de l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, perquè en el termini de 10 dies les entitats interessades formulin les al·legacions i/o aportin els documents que considerin oportuns en defensa dels seus interessos. Es podrà prescindir d'aquest tràmit d'audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats, en aquest cas la proposta de resolució formulada tindrà caràcter de definitiva.
9.4.3. La proposta de resolució provisional en cap cas suposarà la creació de cap dret a favor del beneficiari proposat, mentre no s'hagi notificat la resolució de la concessió.
9.4.4. Finalitzat el tràmit d'audiència, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva, que es notificarà als interessats proposats com a beneficiaris, en substitució de les notificacions individuals, mitjançant publicació en en el Tauler d'anuncis i a la pàgina web del Consell Insular d'Eivissa (www.conselldeivissa.es), de conformitat amb el que es disposa a l'apartat 1.b) de l'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, perquè en el termini màxim de cinc dies hàbils comuniquin la seva acceptació expressa (annex III). En el cas que no es comuniqués l'acceptació expressa, es considerarà que el proposat com a beneficiari desisteix de la seva sol·licitud.
9.4.5. L'acceptació no podrà suposar modificació de l'objecte ni dels conceptes subvencionats, ni de les condicions i finalitat per la qual es concedeix la subvenció.
9.5. Resolució.
9.5.1. Les sol·licituds de concessió, denegació o reintegrament de les subvencions es resoldran mitjançant acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, a proposta del seu president, de conformitat amb el que es disposa en el Reglament Orgànic i a les Bases d'Execució del Pressupost per al present exercici econòmic, en el termini màxim de sis mesos, computant-se aquest termini a partir de la data de la publicació de la corresponent convocatòria.
9.5.2. Transcorregut l’esmentat termini màxim de sis mesos sense que s'hagi notificat resolució expressa, les entitats sol·licitants podran entendre desestimades les seves sol·licituds d'ajuda, de conformitat amb l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
9.5.3. La resolució del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa per la qual s'atorgués o denegués la subvenció no posarà fi a la via administrativa, i es comunicarà a les entitats interessades, en substitució de les notificacions individuals, mitjançant publicació en en el Tauler d'anuncis i a la pàgina web del Consell Insular d'Eivissa (www.conselldeivissa.es), de conformitat amb el que es disposa a l'apartat 1.b) de l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Contra aquesta resolució, les entitats interessades podran interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d'Eivissa, dins del termini d'un mes, comptador des de l'endemà a la publicació, si l'acte fos exprés i, si no ho fos, el termini serà de tres mesos comptadors des de l'endemà a aquell en què es produeixin els efectes del silenci administratiu, de conformitat amb el que es disposa en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de Consells Insulars. Tot això, sense perjudici del que es disposa, si escau, del previst en l'article 44.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós-administrativa.
9.5.4. La resolució es motivarà en atenció als requisits exigits i criteris establerts en aquestes bases i en la respectiva convocatòria, havent de, en tot cas, quedar acreditats en el procediment els fonaments de la resolució que s'adopti. Com a mínim, en la resolució constaran la relació dels sol·licitants als quals es concedeix la subvenció així com als quals se li denega; la identificació de l'entitat beneficiària, de l'objecte, finalitats i import del projecte subvencionat, així com qualsevol altra que s'estimi convenient.
10. Acceptació i renúncia.
10.1. L’entitat beneficiària a la que se li hagi atorgat la concessió de la subvenció haurà d'acceptar-la expressament en el termini de cinc dies hàbils des de la seva publicació (annex III). Si l’entitat beneficiària no s'acceptés formalment la concessió, s'entendrà que renuncia a la subvenció concedida.
10.2. El beneficiari de la subvenció podrà manifestar en qualsevol moment de la tramitació del procediment, la renúncia expressa a la concessió de l'ajuda.
11. Mesures de difusió.
11.1. L'activitat subvencionada serà objecte de difusió per part dels ajuntaments posant de manifest el patrocini o finançament del Consell Insular d'Eivissa. Per a això, en totes les actuacions relatives al desenvolupament de l'activitat subvencionada, i durant la totalitat del període que duri la citada activitat, els ajuntaments hauran d'haver reflectit la col·laboració del Consell Insular d'Eivissa mitjançant la inclusió de l'escut oficial del Consell en un lloc destacat de la cartelleria anunciadora o en el material editat o realitzat, circumstància que els ajuntaments hauran d'acreditar mitjançant l'aportació del material gràfic corresponent (fullets, fotografies, etc....) comprensiu d'aquests extrems. L'incompliment de l'obligació de la inclusió de l'escut oficial en les actuacions anteriorment esmentades impedirà la imputació de la subvenció a les despeses derivades de la realització de material incorrectament elaborat.
11.2. Si l'acord de concessió de l'ajuda fos notificat amb posterioritat a la realització de l'activitat objecto de subvenció, la difusió de la subvenció es podrà realitzar mitjançant la inserció de l'acord en el tauler d'anuncis de l'ajuntament corresponent, dins dels quaranta-cinc primers dies comptadors des del següent al de la notificació de la concessió de la subvenció, mantenint aquesta exposició almenys durant vint dies, o a través de qualsevol un altre mitjà, sempre que permeti major difusió del finançament de l'activitat per part de l’ajuntament que l'ha obtingut. L'acreditació d'aquestes mesures s'efectuarà mitjançant certificat emès per la Secretaria de l'ajuntament corresponent, que haurà d'expressar mitjà, lloc i dates de difusió.
12. Justificació.
12.1. La justificació de la realització de l'activitat subvencionada, del compliment de les condicions imposades i de la consecució dels objectius previstos en l'acte de concessió de la subvenció, s'acreditarà per part dels ajuntaments mitjançant la presentació del compte justificatiu de la despesa realitzada que acrediti el compliment de la finalitat de la subvenció.
12.2. D'acord amb l'establert en l'article 72 del Reglament de la Llei General de Subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, el compte justificatiu contindrà amb caràcter general, la següent documentació:
a) Certificació emesa per la Secretaria de la corporació fent constar que l'import total de la subvenció concedida s'ha destinat al compliment de les finalitats establertes en l'acte de concessió de la subvenció.
b) Certificació emesa per la Secretaria de la corporació fent-se constar haver dut a terme el 100% del pressupost del projecte presentat en la seva sol·licitud i memòria d'actuació, justificació del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, explicativa del projecte realitzat pel qual s'ha atorgat la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.
c) Memòria econòmica, consistent en el desglossament de cadascun de les despeses realitzades, així com així com del seu pagament efectiu, circumstàncies que s'acreditaran documentalment mitjançant una certificació emesa per la Secretaria de la corporació comprensiva d’aquests dos extrems.
d) Certificació emesa per la Secretaria de la corporació comprensiva de la relació detallada o liquidació d'ingressos i despeses per imports i conceptes. Aquesta relació haurà d'incloure altres ingressos o subvencions que les entitats interessades hagin pogut percebre, amb indicació de l'import i la seva procedència.
i) Acreditació de les mesures de difusió.
12.3. El termini per a la justificació de la subvenció s'iniciarà a l'endemà al de la publicació de la resolució de concessió, i acabarà al trentè dia hàbil posterior, sense perjudici d’allò previst en l'article 70 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprovà el reglament de la llei general de subvencions, relatiu a l'ampliació del termini de justificació.
13. Despeses subvencionables.
13.1. Als efectes d’aquestes bases seran subvencionables les despeses realitzades que, de manera directa i indubtable, responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada, que siguin estrictament necessaris, sempre que s’hagin realitzat entre l'1 de gener i el 31 de desembre de l'any 2016 i hagin estat efectivament abonades amb anterioritat a la finalització del període de justificació.
13.2. A títol merament enunciatiu, tindran la consideració de despeses subvencionables els següents:
a) Les despeses de personal que tinguin relació i hagin estat necessaris per al desenvolupament de les accions.
b) Les despeses generals de funcionament generats per la realització de les accions que tinguin el caràcter de béns no inventariables. Es consideren despeses generals, en tot cas, les despeses corrents (considerats com a tals aquells fungibles, que no siguin susceptibles d'incloure's en inventari, o ser despeses reiteratives), les despeses de manteniment estrictament necessaris per a la consecució de la fi i objecte de la subvenció (quotes, lloguers, llum, aigua, telèfon, neteja o anàlegs), les despeses derivades del pagament de treballs especialitzats necessaris en el desenvolupament de les accions (com, per exemple, impressió, difusió, etc.)
c) Les despeses de transport necessaris en el desenvolupament de l'activitat.
d) Altres despeses, com a presentacions en mercats estrangers; material promocional, web i publicitat realitzat amb motius de les actuacions abans relacionades; despeses corresponents a material promocional per a la seva distribució en esdeveniments promocionals i oficines d'informació turística, així com les despeses derivades del desenvolupament i organització en esdeveniments promocionals d'àmbit local, nacional i internacional.
13.3. Les despeses financeres, les despeses d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials i les despeses d'administració específics es consideraran justificatius si estan directament relacionats amb l'activitat subvencionada i són indispensables per a la seva adequada preparació o execució.
13.4. Les despeses indirectes (llum, aigua, telèfon i nòmines) hauran d'imputar-se per la beneficiària a l'activitat subvencionada en la part que raonablement correspongui d'acord als principis i normes de comptabilitat generalment admesos i, en qualsevol cas, en la mesura que aquests costos corresponguin al període en què efectivament es realitza l'activitat. A aquest efecte, la persona beneficiària adjuntarà una declaració responsable en la qual s'expliqui quin és el criteri d'imputació que s'ha fet per determinar el percentatge del cost indirecte que correspongui, el qual ha de ser conforme amb els principis i les normes de comptabilitat general admeses, tal com estableix l'article 31.9 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
13.5. En cap cas seran despeses subvencionables:
a) Els que no siguin reals, o no hagin estat efectivament fets i pagats.
b) Quan existeixi una vinculació entre el perceptor i el pagador, tret que s'obtingui la prèvia autorització expressa de l'òrgan que concedeix la subvenció i, a més, que l'import subvencionable no excedeixi del cost incorregut per l'entitat vinculada. L'acreditació del cost es realitzarà en la justificació en els mateixos termes establerts per a l'acreditació de les despeses del beneficiari. A aquests efectes, es considera que existeix vinculació en el cas de persones físiques, quan existeixi grau de parentiu fins al segon grau per consanguinitat entre el perceptor i el pagador; en el cas de persones jurídiques, en els supòsits establerts en l'article 18 de la Llei 27/2014, de 27 de novembre, de l'impost de societats.
c) Els que s'hagin fet o pagat després de la finalització del termini atorgat.
d) Els que no responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada
i) Els interessos deutors dels comptes bancaris.
f) Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.
g) Les despeses de procediments judicials.
h) L'IVA i altres impostos indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació; l'IRPF; l'impost de societats.
14.- Procediment de pagament i control financer.
14.1. El pagament de la subvenció s'efectuarà, prèvia acceptació de la mateixa, una vegada acreditades pel beneficiari la realització de l'activitat per la qual es va concedir l'ajuda i la realitat de la despesa realitzada. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció en el supòsit de falta de justificació o de concurrència d'alguna de les causes de reintegrament establertes en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
14.2. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció si el beneficiari no es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, o tingui pendent de pagament algun altre deute amb la Hisenda Estatal, de la Comunitat Autònoma, del Consell Insular d'Eivissa, o sigui deutor per resolució de procedència de reintegrament.
14.3. En el cas que per insuficiència de crèdit hagi estat necessari aplicar una reducció proporcional de les quantitats a concedir previstes com a màximes, si una vegada conclosa la fase de justificació i pagament es generés sobrant, l'òrgan competent per a la resolució de la Convocatòria podrà acordar el seu repartiment proporcional entre els beneficiaris fins a aconseguir els import màxims previstos en aquestes bases.
14.4. Executat i justificat el projecte o activitat subvencionada, el pagament s'efectuarà mitjançant transferència al compte bancari indicat pel sol·licitant en presentar la justificació.
14.5. Les Entitats Locals beneficiàries estaran sotmeses al control financer en els termes previstos en els articles 11 i 28 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de subvencions.
15. Incompliments, pèrdua del dret al cobrament i reintegrament.
15.1. Quan es verifiqui l'incompliment de les condicions i obligacions previstes en aquestes bases, en la normativa aplicable a la matèria, en la convocatòria o en la resolució de concessió, es procedirà al reintegrament de les quanties percebudes indegudament així com l'exigència dels interessos corresponents, o si escau, es produirà la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció concedida, en els termes que estableix en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
15.2. La falta de presentació de la documentació justificativa en qualsevol dels terminis inicialment establerts donarà lloc automàticament a la pèrdua del 100% de la quantia concedida.
15.3. La falta de compliment de les obligacions de justificació en el termini del requeriment establert en l'art. 70.3 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el reglament de la llei general de subvencions donarà lloc a la pèrdua total del dret al cobrament de la subvenció.
15.4. L'incompliment de l'obligació de publicitar la subvenció concedida en els termes establerts donarà lloc a la pèrdua del dret al cobrament d'un 50% de la subvenció.
16. Procediment sancionador.
En els supòsits en què una conducta pogués ser constitutiva d'infracció administrativa, s'incoarà el corresponent procediment sancionador de conformitat amb l'establert en el Títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.
17. Recursos.
De conformitat amb el disposat a l’article 44.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra l'acord d'aprovació de les presents bases, la convocatòria i la resolució del procediment de concessió d’aquestes ajudes, no s’hi pot interposar cap recurs en via administrativa, per la qual cosa, les entitats interessades podran formular un requeriment previ adreçat al Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa mitjançant un escrit raonat, que concretarà l’acte, actuació o inactivitat en què es fonamenta, dins el termini de dos mesos comptadors des de la notificació o publicació de la norma o des que l'administració que formula el requeriment hagués conegut o pogut conèixer l'acte, conformement al disposat a l’apartat segon del precepte anteriorment esmentat.
Sense perjudici de l’anteriorment indicat, les entitats interessades també podran interposar, directament, recurs contenció administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma (Mallorca), en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà del què es rebi la comunicació de l'acord exprés o s'entengui presumptament rebutjat, de conformitat amb el disposat als articles 8.1 i 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
18. Igualtat i no discriminació per raó de sexe.
Totes les denominacions d'òrgans de govern, representació, càrrecs, funcions i resta de persones que apareguin en gènere masculí s'han d'entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe de la persona titular de qui es tracti.
19. Bases reguladores.
Les ajudes que es concedeixin a l'empara d'aquestes bases tindran la consideració de subvencions públiques i, per tant, es regiran pel que es disposa en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de subvencions de les Illes Balears; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el reglament de la llei general de subvencions; pel Reglament Orgànic del Consell Insular d'Eivissa; així com per la resta de la normativa que resulti d'aplicació.
Eivissa, 21 de setembre de 2017
La secretària tècnica de Turisme, Interior, Territori i Mobilitat,
Margarita Planells Torres
ANNEX I.
FORMULARI DE SOL·LICITUD
1. DADES DE L’ENTITAT SOL·LICITANT:
ENTITAT SOL·LICITANT: CIF:
DOMICILI:
CODI POSTAL I LOCALITAT:
TELÈFON: FAX:
CORREU ELECTRÒNIC:
REPRESENTANT: DNI:
CÀRREC DE LA PERSONA REPRESENTANT:
2. DADES DE L’ACTIVITAT OBJECTE DE SUBVENCIÓ:
|
Nom de l'activitat per al qual se sol·licita la subvenció: |
|
Pressupost total de l'activitat per al qual sol·licita subvenció: (impostos exclosos) |
€ |
|
Import sol·licitat al Consell Insular d’Eivissa: (impostos exclosos) |
€ |
|
Percentatge sobre el pressupost total de l'activitat: |
% |
3. DESPESES DESGLOSSADES DE L'ACTIVITAT:
Pressupostos d'ingressos i despeses de l'activitat (especificar únicament les despeses que siguin necessaris per a la realització de l'activitat, és a dir, els directament vinculats). El pressupost amb el desglossament de despeses serà el que s'utilitzarà per validar la documentació justificativa i, per tant, cada document justificatiu haurà de correspondre inequívocament a un dels conceptes descrits a continuació. Així mateix, s'hauran de seguir les indicacions descrites quant a la justificació de la subvenció.
|
|
CONCEPTE |
IMPORT (€) |
|---|---|---|
|
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
|
7 |
|
|
|
8 |
|
|
|
9 |
|
|
|
|
TOTAL DE DESPESES: |
|
4. INGRESSOS DESGLOSSATS DE L'ACTIVITAT:
|
|
CONCEPTE |
IMPORT (€) |
|---|---|---|
|
1 |
Aportació de l’entitat organitzadora: |
|
|
2 |
Aportació dels participants (quotes d'inscripció, si escau): |
|
|
3 |
Aportacions de patrocinadors: |
|
|
4 |
Subvencions d'altres organismes: |
|
|
5 |
Aportacions d'altres administracions públiques: |
|
|
6 |
Col·laboracions (especificar): |
|
|
7 |
Altres: |
|
|
|
TOTAL D'INGRESSOS PREVISTOS: |
|
5. DOCUMENTACIÓ ADJUNTA:
El sotasignat, Sr./Sra. amb DNI núm. , com a representant legal de l'Ajuntament , organitzador o promotor de l'activitat denominada , declara que són certs totes les dades reflectides en aquest document de sol·licitud d'ajudes destinades a finançar actuacions de promoció turística desenvolupades pels ajuntaments de l’illa d'Eivissa.
I per deixar-ne constància davant el Consell Insular d'Eivissa, expedeixo i signo aquesta sol·licitud.
Eivissa, de de 2017.
(signatura i segell de l'entitat)
SR. PRESIDENT DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA
ANNEX II.
DECLARACIÓ RESPONSABLE.
El Sr./La Sra. , major d'edat, amb DNI/NIF amb domicili en i en qualitat de representant de l'Ajuntament amb CIF núm. i domicili en , CP , del terme municipal de ,
DECLARA:
• Que l'ajuntament anteriorment esmentat i els seus representants no estan sotmesos a cap de les circumstàncies indicades en l'article 10 del text refós de la Llei de Subvencions, aprovat per Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i de no tenir causes d'incompatibilitat per rebre la subvenció.
• Que l'ajuntament anteriorment esmentat es troba al corrent del compliment de les seves obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat, la Seguretat Social, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el Consell Insular d’Eivissa, imposades per les disposicions vigents, i autoritza al Consell Insular d’Eivissa per recaptar en el seu nom aquests dades de conformitat amb el que es disposa en l'art. 23.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
• Que l'Entitat indicada anteriorment i els seus representants no han estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
• Així mateix declara, sota la seva expressa responsabilitat (marqui amb una “X” l'opció que correspongui):
SOL·LICITADES:
|
Data/Any |
Organisme atorgant |
Import € |
|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ATORGADES:
|
Data/Any |
Organisme atorgant |
Import € |
|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
I EM COMPROMETO:
A comunicar per escrit al Consell Insular d’Eivissa l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financin les activitats subvencionades, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, en el termini màxim de 15 dies des de la notificació de la concessió de les mateixes.
El que faig constar als efectes corresponents.
A Eivissa, a de de 2017.
Signatura del/la sol·licitant o representant legal
Sgt.:
DNI: .:
ANNEX III.
ACCEPTACIÓ DE SUBVENCIÓ CONCEDIDA
(A emplenar solament en el cas de concessió de la subvenció sol·licitada, una vegada rebuda la proposta de resolució definitiva).
El Sr. ..............…...................................................................….., amb NIF núm. …...........................…., en nom i representació de l’Ajuntament ......................................................, en relació amb l’Acord adoptat pel Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa el dia ............................................ en virtut del qual va atorgar una subvenció a l’Ajuntament ........................................................... per import de ….......................................…. euros (........................…,.... €), per al desenvolupament de l’actuació denominada …...................................................…, en virtut de la sol·licitud presentada amb RGE núm. ............ de data ..................., i de conformitat amb les bases de la convocatòria per a la concessió d'ajudes destinades a finançar actuacions de promoció turística desenvolupades pels ajuntaments de l’illa d'Eivissa, aprovades pel Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa per Acord del dia ....................................., publicades al BOIB núm. ......... del dia ......................., manifesta l'acceptació expressa de la subvenció de referència i de les condicions establertes en l’acord de concessió anteriorment esmentat.
…………………, a ............…. de …...................………. de 2017
Fdo.- D/Sra.
ANNEX IV.
AUTORITZACIÓ DE L'INTERESSAT PERQUÈ EL CONSELL INSULAR D'EIVISSA PUGUI RECAPTAR DADES D'ESTAR AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES SEVES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I DE LA SEGURETAT SOCIAL (CONCESSIÓ D'AJUDES I SUBVENCIONS)
La persona sotasignada, conforme al que es disposa en la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l'impuls a la productivitat, autoritza al Consell Insular d'Eivissa a sol·licitar certificats i verificar les dades relatives al compliment de les seves obligacions fiscals amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), la Tresoreria General de la Seguretat Social i la hisenda del Consell Insular d’Eivissa, per comprovar el compliment dels requisits establerts per obtenir, percebre i mantenir la subvenció o ajuda que s'indica:
APLICACIÓ PRESSUPOSTÀRIA: 4321-46200
EXERCICI PRESSUPOSTARI: 2017
DESCRIPCIÓ DE LA SUBVENCIÓ: AJUDES DESTINADES A FINANÇAR ACTUACIONS DE PROMOCIÓ TURÍSTICA DESENVOLUPADES PELS AJUNTAMENTS DE L’ILLA D'EIVISSA
La present autorització s'atorga exclusivament a l'efecte del reconeixement, seguiment i control de la subvenció o ajuda esmentada anteriorment i en aplicació del que es disposa tant en l'article 95.1.k) de la Llei 58/2003, General Tributària que permet, prèvia autorització de l'interessat, la cessió de dades tributàries que precisin les Administracions Públiques per al desenvolupament de les seves funcions, com per l'establert en el Reial decret 209/2003, de 21 de febrer, pel qual es regulen els registres i les notificacions telemàtiques, així com la utilització de mitjans telemàtics per a la substitució de l'aportació de certificats pels ciutadans.
DADES DE L’ENTITAT QUE AUTORITZA:
AJUNTAMENT:
CIF:
REPRESENTANT:
DNI/NIF:
En …………………………., a.................. de...................................... de 2007
Signatura i segell ………………………………………
NOTA: L'autorització concedida pel signant pot ser revocada a qualsevol moment mitjançant escrit dirigit al Consell Insular d'Eivissa, av. Espanya, núm. 49, 07800 Eivissa.