Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 10365
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques per la qual es declara desert l’arrendament d’un immoble al municipi d’Eivissa per ubicar la seu de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació a Eivissa
Fets
1. El 17 de maig de 2017, va tenir entrada a la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques (registre d’entrada núm. L15E10660/2017), l’ofici de 15 de maig de 2017 de la secretària general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació amb la documentació per tramitar un expedient d’arrendament, per concurs públic, d’un immoble al municipi d’Eivissa per ubicar la seu de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació a Eivissa.
2. El 24 de gener de 2017, la secretària general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació va signar un informe en què justifica la necessitat d’arrendar un immoble situat al municipi d’Eivissa per ubicar la seu de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.
3. El 13 de gener de 2017, el Departament d’Arquitectura de la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge va elaborar informe sobre la mitjana mostral del preu de mercat per a immobles amb una superfície de més de 400 m2 que al municipi d’Eivissa es puguin destinar a oficines i despatxos.
4. El 23 de gener de 2017, la secretària general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, per delegació de signatura, va resoldre instar la consellera competent en matèria de patrimoni perquè ordenàs l’inici de l’expedient per a l’arrendament, per concurs públic, d’un immoble al municipi d’Eivissa per ubicar la seu de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.
5. El 24 de maig de 2017, el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni resolgué iniciar l’expedient per a l’arrendament d’un immoble al municipi d’Eivissa per ubicar la seu de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació a Eivissa.
6. El 15 de juny de 2017, es va sol·licitar un informe jurídic al Departament Jurídic i Administratiu de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques.
7. El 27 de juny de 2017, es va registrar l’entrada de l’informe del Departament Jurídic i Administratiu de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques en què es conclou que els plecs de condicions del concurs s’ajusten al que estableix l’article 84 del Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 127/2005, i fa unes observacions o modificacions que s’han de dur a terme. Aquest informe es va trametre, per correu electrònic, al Servei de Contractació de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació perquè fes els canvis esmentats.
8. El 30 de juny de 2017, el cap de la Secció IV del Servei de Patrimoni va emetre un informe favorable en relació amb l’expedient de referència.
9. El 19 de juliol de 2017, la Intervenció General va emetre un informe favorable de fiscalització prèvia limitada.
10. El 24 de juliol de 2017, la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques va aprovar l’expedient i els plecs, i va acordar l’obertura del procediment de concurs públic de referència.
11. El 12 de setembre de 2017, la Mesa de Contractació es va reunir amb la finalitat de constituir-se i qualificar la documentació lliurada als sobres A i B de les empreses presentades a la licitació. I com que no s’hi va presentar cap licitador, la Mesa va prendre l’acord següent:
1. Declarar desert l’arrendament, per concurs, d’un immoble al municipi d’Eivissa per ubicar la seu de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació a Eivissa (exp. 154/2017 PATRIM- AMBDE 30/2017).
Fonaments de dret
1. L’article 65 i següents de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que regulen els arrendaments d’immobles a favor de la Comunitat Autònoma, i l’article 87, que atribueix al conseller competent en matèria de patrimoni la tramitació i l’aprovació dels arrendaments de béns immobles.
2. Els articles 131 i següents del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001.
3. La Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans.
4. El Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
5 El Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
6. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost).
7. El Decret 49/2016, de 22 de juliol, pel qual es nomena el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 93, de 23 de juliol).
8. Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, de 18 de desembre de 2015, per la qual es modifica la Resolució, de 7 de juliol de 2015, de delegació de competències i de delegació de signatura en determinats òrgans de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, d’altres conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de l’Agència Tributària de les Illes Balears i del Servei de Salut de les Illes Balears, i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, en la qual s’indica:
1. Afegir un nou punt, el 4t, a la lletra e de l’apartat 2 de la Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 7 de juliol de 2015 de delegació de competències […]
4t. Les resolucions d’inici de tots els procediments administratius inherents a la gestió patrimonial dels béns i els drets de la Comunitat Autònoma i, en particular, dels relatius a les adquisicions, les alienacions, les permutes, els arrendaments, l’acceptació de donacions, les cessions gratuïtes, les cessions d’ús, les revocacions de cessions gratuïtes d’ús d’aquests béns i drets, les partions i amollonaments, la recuperació de la possessió, les concessions demanials, les reserves demanials, l’explotació de béns patrimonials, les adquisicions de títols representatius del capital i l’exercici de la potestat investigadora.
Del text es desprèn que el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni només té competència per iniciar els expedients, no per a tancar-los o dictar la resolució final que correspongui.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Declarar desert l’arrendament, per concurs, d’un immoble al municipi d’Eivissa per ubicar la seu de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació a Eivissa.
2. Notificar aquesta Resolució a la secretària general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma,13 de setembre de 2017
La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques
Catalina Cladera i Crespí