Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 10362
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques per la qual es declara desert l’arrendament, per concurs, d’un immoble per ubicar la seu de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació del Govern de les Illes Balears a l’illa de Menorca (DGTPFP 170/2017) (AMBDE 2045/2017)
Fets
1. El 30 de març de 2017, la secretària general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació va signar un informe en què justifica la necessitat d’arrendar un immoble per destinar-lo a la seu de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació a Menorca, atesa “la manca d’espai per poder desenvolupar les funcions encomanades amb normalitat” a la seu actual, ubicada a l’avinguda de Vives Llull, 42 (local arrendat per la Conselleria el lloguer del qual venç el 30 de juny de 2017).
2. El 5 de juny de 2017, va tenir entrada a la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni l’ofici de la secretària general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, de 31 de maig de 2017 i registre d’entrada número L15E12247, amb la documentació adient per tramitar un expedient d’arrendament, per concurs públic, d’un immoble com a seu de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació a Menorca.
3. L’ofici adjunta a l’expedient un informe justificatiu, de 6 de febrer de 2017, sobre l’adequació del preu de l’arrendament als preus de mercat, que va signar el cap del Departament d’Arquitectura, i també la Proposta de la consellera de Serveis Socials i Cooperació, de 8 de maig de 2017, per la qual se sol·licita l’inici de l’expedient d’arrendament d’un bé immoble al municipi de Maó.
4. També forma part de la documentació presentada, la Proposta de resolució d’autorització, el certificat de l’UGE de reserva de crèdit adequat i suficient, el document RF 1700002339, i l’informe de la direcció general competent en matèria de pressuposts per tal de constituir una despesa pluriennal. Finalment, s’adjunten els esborranys dels plecs de condicions particulars i de prescripcions tècniques que han de regir el concurs.
5. El 9 de juny de 2017, el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni va signar, per delegació de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, la resolució d’inici del procediment per concertar l’arrendament, per concurs públic, d’un immoble com a seu de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació a Menorca.
6. El 14 de juny de 2017, es va sol·licitar un informe jurídic al Departament Jurídic i Administratiu de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques.
7. El 27 de juny de 2017, el Departament Jurídic i Administratiu de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques va evacuar un informe favorable sobre el plec de condiciones particulars, el plec de prescripcions tècniques i el model d’oferta econòmica del contracte de referència, si bé va fer cinc observacions respecte de: l’ajustament de la quantia de la imputació de l’anualitat de l’any 2017 i del 2027; el termini per presentar les proposicions; l’afegitó en la declaració responsable; la substitució del terme “Administració tributària”; i la correcció del peu de firma del plec de prescripcions tècniques particulars. Aquestes observacions s’han tingut en compte i s’han modificat els plecs.
8. El 28 de juny de 2017, va tenir entrada en el Servei de Patrimoni, per correu electrònic, l’ofici d’esmenes de les deficiències que indica els canvis fets, de conformitat amb les instruccions de l’informe del Departament Jurídic de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques.
9. El 29 de juny de 2017, el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni va signar la proposta de resolució. El mateix dia, la cap de la Secció VIII del Servei de Patrimoni va emetre l’informe favorable en relació amb l’expedient de referència; i a més a més, es va enviar la documentació pertinent a la Intervenció General per tal que fes la fiscalització prèvia de l’expedient.
10. El 7 de juliol de 2017, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears va emetre un informe desfavorable de l’expedient objecte de tramitació.
11. El 13 de juliol de 2017, la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació va fer les esmenes que havia assenyalat la Intervenció per tal de poder continuar amb la tramitació de l’expedient.
12. El 19 de juliol de 2017, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears va emetre un informe favorable de fiscalització prèvia limitada.
13. El 12 de setembre de 2017, la Mesa de Contractació es va constituir i va proposar declarar desert l’arrendament, per concurs, d’un immoble per ubicar la seu de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació del Govern de les Illes Balears a l’illa de Menorca, atesa la manca de presentació d’ofertes.
Fonaments de dret
1. L’article 65 i següents de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que regulen els arrendaments d’immobles a favor de la Comunitat Autònoma, i l’article 87, que atribueix al conseller competent en matèria de patrimoni la tramitació i l’aprovació dels arrendaments de béns immobles.
2. Els articles 131 i següents del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001.
3. La Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans.
4. El Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
5 El Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
6. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost).
7. El Decret 49/2016, de 22 de juliol, pel qual es nomena el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 93, de 23 de juliol).
8. Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, de 18 de desembre de 2015, per la qual es modifica la Resolució, de 7 de juliol de 2015, de delegació de competències i de delegació de signatura en determinats òrgans de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, d’altres conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de l’Agència Tributària de les Illes Balears i del Servei de Salut de les Illes Balears, i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, en la qual s’indica:
Afegir un nou punt, el 4t, a la lletra e de l’apartat 2 de la Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 7 de juliol de 2015 de delegació de competències […]
4t. Les resolucions d’inici de tots els procediments administratius inherents a la gestió patrimonial dels béns i els drets de la Comunitat Autònoma i, en particular, dels relatius a les adquisicions, les alienacions, les permutes, els arrendaments, l’acceptació de donacions, les cessions gratuïtes, les cessions d’ús, les revocacions de cessions gratuïtes d’ús d’aquests béns i drets, les partions i amollonaments, la recuperació de la possessió, les concessions demanials, les reserves demanials, l’explotació de béns patrimonials, les adquisicions de títols representatius del capital i l’exercici de la potestat investigadora.
Del text es desprèn que el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni només té competència per iniciar els expedients, no per tancar-los o dictar la resolució final que correspongui.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Declarar desert l’arrendament, per concurs, d’un immoble per ubicar la seu de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació del Govern de les Illes Balears a l’illa de Menorca.
Notificar aquesta Resolució a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació del Govern de les Illes Balears.
Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 13 de setembre de 2017
La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques
Catalina Cladera i Crespí