Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 10359
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques per la qual es declara desert l’arrendament, per concurs, d’un immoble per ubicar l’Oficina de Defensa dels Drets del Menor (Exp. DGTPFP 171/2017)(AMBDE 2017/2073)
Fets
1. El 30 de març de 2017, la secretària general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació va signar un informe en el qual justifica la necessitat d’arrendar un immoble per allotjar la seu de l’Oficina de Defensa dels Drets del Menor (ODDM), la qual en l’actualitat està ubicada a la mateixa seu de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, però per raons de caràcter organitzatiu i funcional aconsellen que disposi de seu pròpia on pugui atendre els seus usuaris amb totes les garanties i pugui allotjar més personal del qual disposa per complir amb les seves funcions.
2. El 5 de juny de 2017, va tenir entrada a la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni l’ofici de la secretària general de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació (de 31 de maig i registre d’entrada número L15E12246), amb la documentació per tramitar un expedient d’arrendament per concurs públic d’un immoble per ubicar l’Oficina de Defensa dels Drets del Menor, que depèn de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació.
3. Informe signat pel cap del Departament d’Arquitectura, de 21 de març de 2017, d’estimació de la mitjana mostral del preu del mercat per a immobles amb una superfície de més de 170 m2 que al municipi de Palma es puguin destinar a oficines i despatxos.
4. Proposta de la consellera de Serveis Socials i Cooperació per la qual se sol·licita l’inici de l’expedient d’arrendament d’un bé immoble al municipi de Palma, de 23 de maig de 2017.
5. Forma part de la documentació presentada, la Proposta de resolució d’autorització del crèdit, el certificat de l’UGE de reserva de crèdit adequat i suficient, el document RF 1700002367, i l’informe de la Direcció General competent en matèria de pressuposts per constituir una despesa pluriennal.
6. Finalment, s’adjunten els esborranys dels plecs de condicions particulars i de prescripcions tècniques que han de regir el concurs.
7. El 12 de juny de 2017, el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni va resoldre iniciar l’expedient per a l’arrendament d’un immoble per ubicar l’Oficina de Defensa dels Drets del Menor, que depèn de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació
8. El 14 de juny de 2017, es va sol·licitar un informe jurídic al Departament Jurídic i Administratiu de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques.
9. El 28 de juny de 2017, va tenir entrada l’informe del Departament Jurídic i Administratiu de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques en què es conclou que els plecs de condicions del concurs s’ajusten al que estableix l’article 84 del Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 127/2005.
10. El 28 de juny de 2017, la tècnica del Servei de Patrimoni va emetre un informe favorable en relació amb l’expedient de referència.
11. El 29 de juny de 2017, el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni va signar la proposta de resolució. El mateix dia es va enviar la documentació pertinent a la Intervenció General per tal que fes la fiscalització prèvia de l’expedient.
12. El 7 de juliol de 2017, la Intervenció General de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears va emetre un informe desfavorable de l’expedient objecte de tramitació.
13. El 14 de juliol de 2017, la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació va realitzar les esmenes assenyalades per la Intervenció General per tal de poder continuar amb la tramitació de l’expedient.
14. El 19 de juliol de 2017 la Intervenció General de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears va emetre un informe favorable de fiscalització prèvia limitada.
15. El 12 de setembre de 2017, la Mesa de Contractació es va constituir i va proposar declarar desert l’arrendament, per concurs, d’un immoble per ubicar l’Oficina de Defensa dels Drets del Menor, atesa la manca de presentació d’ofertes.
Fonaments de dret
1. L’article 65 i següents de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que regulen els arrendaments d’immobles a favor de la Comunitat Autònoma, i l’article 87, que atribueix al conseller competent en matèria de patrimoni la tramitació i l’aprovació dels arrendaments de béns immobles.
2. Els articles 131 i següents del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001.
3. La Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans.
4. El Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
5 El Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
6. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost).
7. El Decret 49/2016, de 22 de juliol, pel qual es nomena el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 93, de 23 de juliol).
8. Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, de 18 de desembre de 2015, per la qual es modifica la Resolució, de 7 de juliol de 2015, de delegació de competències i de delegació de signatura en determinats òrgans de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, d’altres conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de l’Agència Tributària de les Illes Balears i del Servei de Salut de les Illes Balears, i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, en la qual s’indica:
1. Afegir un nou punt, el 4t, a la lletra e de l’apartat 2 de la Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 7 de juliol de 2015 de delegació de competències […]
4t. Les resolucions d’inici de tots els procediments administratius inherents a la gestió patrimonial dels béns i els drets de la Comunitat Autònoma i, en particular, dels relatius a les adquisicions, les alienacions, les permutes, els arrendaments, l’acceptació de donacions, les cessions gratuïtes, les cessions d’ús, les revocacions de cessions gratuïtes d’ús d’aquests béns i drets, les partions i amollonaments, la recuperació de la possessió, les concessions demanials, les reserves demanials, l’explotació de béns patrimonials, les adquisicions de títols representatius del capital i l’exercici de la potestat investigadora.
Del text es desprèn que el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni només té competència per iniciar els expedients, no per tancar-los o dictar la resolució final que correspongui.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Declarar desert l’arrendament, per concurs, d’un immoble per ubicar l’Oficina de Defensa dels Drets del Menor
2. Notificar aquesta Resolució a la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació del Govern de les Illes Balears.
3. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 13 de setembre de 2017
La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques
Catalina Cladera i Crespí