Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TREBALL, COMERÇ I INDÚSTRIA

Núm. 10357
Resolució de la secretària general de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria de 15 de setembre de 2017, per la qual es publica l'Acord d'encomana de gestió a l'Institut Balear d'Infraestructures i Serveis Educatius (IBISEC)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

D'acord amb el que disposa l'article 11 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, es publica en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, l'Acord d'encomana de gestió a l'Institut Balear d'Infraestructures i Serveis Educatius.

       

Palma, 15 de setembre de 2017

El secretari general

Jaume Colom Adrover

     

Acord d’encomana de gestió, a l’entitat pública Institut Balear d’Infraestructures i Serveis Educatius (IBISEC), de l’execució d’actuacions tècniques, en projectes i procediments competència de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria o del Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Parts

Iago Negueruela Vázquez, conseller de Treball, Comerç i Indústria del Govern de les Illes Balears, en virtut del Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears de nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears, i president del SOIB, en virtut de l’article 9.2 del Decret 37/2015, de 22 de maig, pel qual s’aproven els estatuts del SOIB, organisme adscrit a la Conselleria pel Decret 24/2015, de 7 de agost, de la presidenta de les Illes Balears, que estableix les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de la CAIB.

Martí X. March Cerdà, conseller d’Educació i Universitats del Govern de les Illes Balears, en virtut del Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, de nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears, en qualitat de president de l’IBISEC, en exercici de les facultats atribuïdes per l’article 5.2, lletra f, del Decret 26/2016, de 13 de maig, d’aprovació dels nous estatuts d’aquesta entitat pública empresarial.

Fets

1. La Conselleria de Treball, Comerç i Indústria (CTCI, en endavant) i el SOIB, en l’exercici de les seves competències, estan interessats, en el marc de la política general del Govern de les Illes Balears, a dur a terme actuacions relacionades amb el món educatiu i de l’ensenyança i formació de persones adultes per a la inserció laboral, la qual cosa requereix, entre d’altres, disposar de determinades infraestructures.

2. Per materialitzar aquestes actuacions, s’han de tramitar procediments en els quals es fa necessària la intervenció de tècnics qualificats, amb coneixements d’arquitectura, i direcció i execució d’obres, tècnics dels quals no disposen ni la CTIC ni el SOIB.

3. L’IBISEC, d’acord amb l’article 1 del Decret 26/2016, de 13 de maig, és una entitat publica empresarial del sector públic instrumental, adscrita a la Conselleria d’Educació i Universitat, que té per objecte:

a) Projectar, construir, conservar, explotar i promoure, per si mateix o a través de mitjans i recursos de tercers, tota classe d’obres d’infraestructures i equipaments educatius que la Comunitat Autònoma de les Illes Balears promogui o en els quals participi, actuant per encàrrec del Govern de les Illes Balears, per mitjà de la conselleria competent en matèria d’educació, d’acord amb els termes dels encàrrecs i dels manaments d’actuació.

b) Contractar o executar els serveis necessaris per prestar d’una manera correcta i completa el servei públic educatiu —les activitats extraescolars i complementàries incloses— desenvolupat pel Govern de les Illes Balears.

c) Contractar els serveis i els subministraments necessaris per a la correcta prestació del servei públic educatiu.

4. L’IBISEC fou creat l’any 2004 amb un objecte social pràcticament idèntic al que es preveu als seus estatuts actuals, la qual cosa en determina la qualificada experiència en matèria contractual pública i, específicament, en la gestió i l’execució de projectes tècnics, atès que compta amb personal propi amb aquestes competències. 

4. Conforme a l’article 3 dels seus estatuts, l’IBISEC té com a funció bàsica –entre d’altres– projectar i construir infraestructures educatives, així com dur a terme qualsevol altra funció relacionada amb la construcció de les dites infraestructures, i pot subscriure a aquest efecte qualsevol tipus de conveni, concert, contracte o acord amb entitats públiques i privades en els termes que estableix la legislació vigent.

5. Larticle 11 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, regula l’encomana de gestió, i disposa que les activitats de caràcter material o tècnic de la competència dels òrgans administratius es poden encomanar a altres òrgans o entitats de dret públic, de la mateixa Administració o diferent, sempre que entre les seves competències estiguin aquestes activitats, per raons d’eficàcia o quan no es tinguin els mitjans tècnics apropiats per dur-les a terme.

Acords

Primer. La Conselleria de Treball,Comerç i Indústria, en nom propi i del SOIB, i l’IBISEC acorden, en el marc de l’article 11 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, que l’Institut dugui a terme, per raons d’eficàcia, la gestió i l’execució d’actuacions tècniques, en projectes i procediments relacionats amb l’execució d’infraestructures per a l’ensenyança i formació de persones adultes per a la inserció laboral, la competència material dels quals correspongui a la CTIC o al SOIB.

Segon. La gestió i l’execució que s’encomana s’ha de concretar en alguna de les activitats o actuacions següents, amb l’abast que en cada cas s’assenyali:

a)      Redacció de projectes o documents tècnics.

b)      Direcció facultativa dels contractes d’obres que s’executin conforme als projectes que l’IBISEC redacti.

c)       Suport tècnic en l’externalització dels contractes de serveis per a la redacció de projectes o documents tècnics.

d)      Control tècnic de seguiment dels contractes d’obres que s’executin conforme als projectes externalitzats.

e)       Actuar com a Oficina de Supervisió, en els termes establerts per la normativa contractual vigent.

f)        Emissió d’informes tècnics.

Tercer. Aquesta encomana de gestió no suposa cap despesa; no obstant això, les despeses sobrevingudes originades per la gestió material objecte de l’encàrrec, s’han d’instrumentalitzar mitjançant el procediment que hi resulti d’aplicació d’acord amb la normativa econòmica financera vigent, i han d’anar a càrrec de la secció pressupostària de la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, o del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, si s’escau.

Quart. El termini de vigència de l’encomana de gestió és de 2 anys comptadors d’ençà d’haver-se signat, prorrogables de forma tàcita pel mateix període, tret del cas que qualsevol de les parts manifesti expressament, 2 mesos abans de finalitzar el període inicial, la voluntat de no prorrogar.

Cinquè. L’encomana de gestió no suposa, en cap cas, la cessió de la titularitat de les competències ni dels elements substantius del seu exercici.

Sisè. L’eficàcia de l’encomana de gestió queda condicionada a la publicació íntegra en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Setè. Dins el termini no superior al mes des de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s’ha de constituir una comissió mixta integrada paritàriament per membres de les parts signants. Aquesta comissió mixta tindrà com a funcions principals la concreció de les actuacions a dur a terme en cada cas, el seguiment de l’acord i la resolució de les discrepàncies que sorgeixin en aplicar-lo. 

 

Palma, 17 de juliol de 2017

 Per la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria i pel  SOIB

 Iago Negueruela Vázquez

      

Per la Conselleria d’Educació i Universitat i per l’IBISEC

 Martí March i Cerdà