Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 10263
Resolució de la directora general de Personal Docent de 15 de setembre de 2017 per la qual es convoquen places de professors especialistes a centres públics no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Els articles 95 a 98 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOE), preveu que les Administracions educatives, per impartir ensenyaments de formació professional, artístics, d’idiomes i esportius, puguin incorporar excepcionalment, com a professors especialistes, professionals, no necessàriament titulats, que exerceixen la seva activitat en l’àmbit laboral, atenent la seva qualificació i les necessitats del sistema educatiu.

D’acord amb la sentència de 26 de març de 2014, de la Secció Primera de la Sala Social del Tribunal Suprem la contractació dels professors especialistes ha de tenir naturalesa laboral.

Com que no s’han pogut cobrir places de determinades especialitats amb funcionaris docents, cal cobrir-les de forma temporal amb professors especialistes, atès el nivell d’especialització que presenten, amb la qual cosa cal fer una convocatòria pública que respecti els principis constitucionals d’igualtat, mèrit i capacitat.

La Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 29 d’octubre de 2015 de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal (BOIB núm. 163, de 5 de novembre), delega en la directora general de Personal Docent, entre d’altres competències administratives en matèria de gestió de personal docent, la facultat de convocar i resoldre els procediments de selecció, aprovar-ne les bases i els programes, establir el contingut de les proves i nomenar els membres dels òrgans de selecció.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Primer

Aprovar la convocatòria per cobrir amb professors especialistes les places vacants que s’especifiquen en l’annex 1 d’aquesta Resolució.

Segon

Establir les bases que han de regir aquesta convocatòria, que figuren en l’annex 2 d’aquesta Resolució.

Tercer

Aprovar el model oficial de sol·licitud, que figura com a annex 3 d’aquesta Resolució.

Quart

Aprovar el barem per valorar els mèrits, que figura com a annex 4 d’aquesta Resolució.

Cinquè

Ordenar que aquesta Resolució i els annexos es publiquin en el Butlletí Oficial de les Illes Baleares i a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es>.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que la dicta en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver- se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 15 de setembre de 2017

La directora general de Personal Docent,

Rafaela Sánchez Benítez

 

ANNEX 1

Places vacants per a professors especialistes

FORMACIÓ PROFESSIONAL

Cicle Formatiu: Interpretació de la llengua de signes

Especialitat: Comunicació alternativa

Requisits:

Tècnic superior d’Interpretació de la llengua de signes

Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça.

Perfil

  • Interpretació de la llengua de signes. Aplicació de les tècniques d’interpretació a la llengua de signes nacional i internacional, lingüística aplicada a la llengua de signes, àmbits professionals d’aplicació de la llengua de signes, interpretació en el sistema de llengua de signes internacional, guia-interpretació de persones sordcegues.

Família Professional: Hoteleria i turisme

Especialitat: Cuina i pastisseria

Requisits:

Experiència professional mínima de dos anys en processos bàsics de pastisseria i rebosteria, postres en restauració i productes culinaris.

Perfil

  • Coneixements teoricopràctics de processos bàsics de pastisseria i rebosteria. Classificar, caracteritzar, distingir, descriure, verificar i realitzar diferents tipus de cremes, farcits gelats i semifreds, masses esponjoses, pastes de full, masses fermentades, escaldades i ensucrades. Tècniques culinàries en elaboració de diferents tipus de pa.
  • Coneixements teoricopràctics de postres en restauració. Elaboració de diagrames d’organització i seqüenciació de les diverses fases de producció, fitxes tècniques i escandalls.  Elaboració, decoració i presentació de tot tipus de postres.
  • Coneixements teoricopràctics de productes culinaris. Capacitat d’elaborar productes culinaris a partir de distintes matèries primeres avaluant distintes alternatives. Capacitat per elaborar plats per a persones amb necessitats alimentàries específiques analitzant les característiques pròpies de cada situació.
  • Coneixements en gestió de personal dins una cuina, organització de recursos humans de manera eficaç. Realitzar operacions de neteja i d’higiene general en equips i instal·lacions i de suport a la protecció ambiental en la indústria alimentària.

Cicle Formatiu: Emergències i protecció civil

Mòduls:

1528. Manteniment i comprovació del funcionament dels mitjans materials emprats en la prevenció de riscos d’incendis i emergències.(1r)

1530. Intervenció operativa en extinció d’incendis urbans.(1r)

1532. Intervenció operativa en activitats de salvament i rescat.(1r)

1533. Inspecció d’establiments, esdeveniments i instal·lacions per a la prevenció d’incendis i emergències.(1r)

1529. Vigilància i intervenció operativa en incendis forestals.(2n)

1531. Intervenció operativa en successos d’origen natural, tecnològic i antròpic.(2n)

1534. Coordinació d’equipament i unitats d’emergència.(2n)

Requisits:

Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça.

Família Professional: Transport i manteniment de vehicles

Especialitat: Manteniment de vehicles

Requisits:

Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça.

Especialiltat: Mecanitzat i Manteniment de màquines

Requisits:

Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça, amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, fora de l’àmbit de la docència.

Cicle Formatiu: Navegació i pesca litoral

Mòdul: 1029 Pesca de litoral

Requisits:

Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça, amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, fora de l’àmbit de la docència.

Perfil:

Utilització de tècniques de muntatge d'arts i armat d'aparells de pesca.

Operacions de manteniment d'arts i aparells de pesca

Operacions amb caps i cables associades a les maniobres i a la pesca

Maniobres de pesca

Organització de les operacions de manipulació i processament de la matèria primera

Detall de les operacions d'elaboració, conservació, envasat i estiba de la captura

Compliment de les normes de prevenció de riscos laborals en les feines de pesca

Cicle Formatiu: Imatge personal

Especialitat: Perruqueria

 Requisits:

Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça.

 

Perfil

Coneixements teoricopràctics en pentinats i recollits, coloració capil·lar, tall de cabells i estètica de mans i peus.

Família Professional: Hoteleria i turisme

Especialitat: Serveis de restauració

Requisits:

Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça.

Perfil

Coneixements teoricopràctics en tècniques de servei i protocol a la sala de restaurant

Emprar diferents tècniques d’elaboració i servei de begudes fredes, calentes i cocteleria dins cafeteria. El vi i el seu servei. Elaboracions a la vista del client i elaboracions culinàries senzilles dins la cafeteria

Organització, obertura i posada en marxa d’un servei gastronòmic en la sala de restaurant amb clients reals

Gestió de personal dins sala, organització de recursos humans de manera eficaç i distribució eficient dels alumnes a l’hora de donar un servei al públic i coordinació amb l’equip de servei

ESCOLA SUPERIOR D’ART DRAMÀTIC ILLES BALEARS (ESADIB)

Especialitat: Dicció i expressió oral ( Català)

Requisits:

Nivell B2 d’anglès.

Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça.

Perfil:

Coneixements de dicció i expressió oral en llengua catalana aplicats a la interpretació teatral a nivell d’estudis superiors artístics equivalents a grau universitari.

Coneixements de tècniques d’interpretació d’actors i de coordinació escènica a nivell d’estudis superiors.

Coneixements de teatre en llengua anglesa i literatura teatral.

Coneixements d’escenificació.

Coneixements sobre l’adaptació dels estudis superiors d’art dramàtic a l’espai europeu de l’educació superior (EEES)

Gestió de la mobilitat i Erasmus

 

ANNEX 2

Bases de la convocatòria

1. Requisits generals

Per poder participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir els requisits i les condicions generals següents:

  1.  Ser ciutadà d’algun dels estats membres de la Unió Europea o tenir la nacionalitat de qualsevol altre estat on, en virtut dels tractats internacionals signats per la Unió Europea i ratificats per l’Estat espanyol, s’hi apliqui la lliure circulació de treballadors en els termes en què s’hagi definit en el tractat constitutiu de la Unió Europea.
  2.  També poden aspirar a participar-hi els cònjuges i els descendents dels espanyols i dels nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea, així com els descendents dels cònjuges. En el cas dels descendents, han de ser menors de 21 anys o, si són majors, han de viure sota la dependència dels progenitors.
  3. Igualment poden aspirar a participar-hi, d’acord amb el Reial decret 240/2007, les parelles dels espanyols i dels nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea, sempre que mantenguin una unió anàloga a la conjugal que estigui inscrita en un registre públic establert a aquest efecte en un estat membre de la Unió Europea, així com els descendents de la parella que siguin menors de 21 anys o que siguin majors d’aquesta edat però visquin sota la seva dependència.
  4. Tenir 16 anys i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.
  5. No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física ni psíquica incompatible amb l’exercici de les funcions docents.
  6. No haver estat separat, mitjançant un procediment disciplinari, del servei de cap de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat de manera absoluta o especial, per resolució judicial, per a ocupacions o càrrecs públics.
  7. En el cas de nacionals d’un altre estat, no trobar-se inhabilitats o en una situació equivalent ni haver estat sotmesos a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu estat i en els mateixos termes, l’accés a una ocupació pública.
  8. Experiència professional no docent mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça a la qual s’opta. 
  9. Certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals.

Malgrat el que s’acaba de dir, no poden participar en aquesta convocatòria els aspirants que acumulin un temps treballat com a professor especialista en una determinada funció a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que superi els límits establerts en l’article 15.5 de la Llei de l’estatut dels treballadors, incloent-hi el període de durada de la contractació prevista en aquesta convocatòria.

Per altra banda, per a poder accedir a la plaça, els funcionaris seleccionats que siguin funcionaris o personal laboral, han de demanar l’excedència en la seva plaça per tal de complir la normativa sobre compatibilitat laboral.

2. Sol·licituds

2.1. El termini per presentar les sol·licituds i la documentació per participar en la convocatòria és del dia 20 al 27 de setembre, ambdós inclosos.

2.2 Els aspirants han d’emprar el model oficial de sol·licitud que figura com a annex 3. Aquest model de sol·licitud està a disposició de les persones interessades a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es.

2.3. Documentació que s’ha d’adjuntar a la sol·licitud:

a) Currículum en què constin l’activitat professional desenvolupada i la documentació que acrediti els anys d’experiència laboral, la formació, els coneixements de català, l’experiència prèvia com a professor especialista en la matèria i altres mèrits al·legats, amb l’estructura següent:

  • Dades personals: nom i llinatges, lloc i data de naixement, adreça actual a l’efecte de rebre notificacions, telèfon i adreça de correu electrònic.
  • Experiència laboral: relació cronològica i descripció dels llocs de feina relacionats amb la plaça a què es vol accedir.
  • Dades acadèmiques i de formació: relació cronològica i descripció dels estudis fets i dels cursos o seminaris a què ha assistit o que ha impartit.
  • Coneixements de català: relació cronològica dels certificats obtinguts que acreditin els coneixements de llengua catalana.
  • Experiència com a professor interí a la mateixa especialitat.
  • Experiència com a professor especialista en la matèria: relació cronològica i descripció de l’activitat docent duta a terme.
  • Altres mèrits o activitats d’interès.

b) Acreditació documental organitzada per apartats, mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades, de les circumstàncies indicades en el currículum, com per exemple la història de vida laboral, certificats d’estudis, certificats oficials de coneixements de llengua catalana i altra documentació que el participant vulgui aportar per justificar els mèrits.

L’experiència professional es demostrarà mitjançant la presentació conjunta dels dos documents següents:

  • Certificat original de vida laboral expedida per la Seguretat Social o certificació equivalent on consti l’empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació, o en el seu cas el període de cotització en el règim especial de treballadors autònoms o qualsevol altre medi com a prova admès en dret.
  • Certificat d’empresa o contractes on consti específicament la durada del contracte, l’activitat concreta i el període de temps durant el qual ha realitzat aquesta activitat. En el cas de treballadors per compte propi, certificació d'alta en l'impost d'activitats econòmiques o, en defecte d'això, declaració censal comunicant l’inici de l’activitat ( Model 036 o 0379). En aquesta certificació hi haurà d’aparèixer l’activitat concreta desenvolupada pel treballador.

Per a la valoració de l’experiència com a docent s’ha d’aportar un certificat del centre on s’especifiquin el anys, mesos i dies treballats i l’especialitat impartida.

No s’han de tenir en compte els mèrits que no s’acreditin documentalment abans d’acabar el termini per presentar les sol·licituds.

c) Una fotocòpia del DNI, el passaport, el NIE o la targeta de residència en vigor del sol·licitant.

2.4. Les sol·licituds i la documentació que cal adjuntar-hi s’han de presentar a un dels llocs següents:

  1. Als registres de la Conselleria d’Educació i Universitat o a les delegacions territorials de la Conselleria a Menorca o a Eivissa i Formentera.
  2. Als llocs que determina l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el cas que s’opti per presentar la sol·licitud a una oficina de correus, no s’ha de tancar el sobre, ja que la sol·licitud s’ha de datar i segellar abans de certificar l’enviament.

3. Comissió de Valoració

3.1. La Comissió de Valoració és l’òrgan col·legiat encarregat d’examinar les sol·licituds presentades, aplicar els criteris de valoració prevists en l’annex 4 i emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar les propostes de resolució.

3.2. La Comissió de Valoració està integrada per les persones següents:

  • El cap del Servei de Secundària, que n’és el president, o persona en qui delegui
  • La cap del Servei d’Universitat, vocal, o persona en qui delegui.
  • El cap del Departament de Formació Professional, vocal, o persona en qui delegui
  • La cap de la Secció XI, vocal, o persona en qui delegui
  • La cap del Negociat VIII, vocal, o persona en qui delegui
  • Un funcionari del Servei de Secundària, que hi actua com a secretari

3.3. Si és necessari, la directora general de Personal Docent ha de designar els membres suplents de la Comissió de Valoració.

3.4. Perquè la Comissió de Valoració es pugui constituir vàlidament, es requereix com a mínim la presència del president, del secretari i d’un vocal, o de qui els substitueixi.

4. Publicació de les llistes provisionals de persones admeses i excloses

4.1. La directora general de Personal Docent ha d’aprovar, mitjançant una resolució, les llistes provisionals de les persones admeses, ordenades per puntuació, i de les excloses, amb indicació de la causa d’exclusió i, si escau, ordenades per puntuació.

Aquesta resolució s’ha de publicar a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> el mateix dia que es dicti.

4.2. S’ha d’obrir un termini de dos dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà d’haver-se publicat la resolució, perquè les persones interessades puguin presentar al·legacions i esmenar la causa d’exclusió presentant els documents que acreditin que complien els requisits en la data en què va acabar el termini per presentar les sol·licituds.

4.3. No s’han de tenir en compte els mèrits no al·legats o els al·legats en el currículum però no acreditats documentalment abans de l’acabament del termini per presentar les sol·licituds.

5. Publicació de les llistes definitives de persones admeses i excloses

5.1. La directora general de Personal Docent ha d’aprovar, mitjançant una resolució, les llistes definitives de les persones admeses, ordenades per puntuació, i de les excloses, amb indicació de la causa d’exclusió i, si escau, ordenades per puntuació. Mitjançant aquesta resolució la directora general ha d’estimar o desestimar les reclamacions presentades.

5.2. Aquesta resolució s’ha de publicar a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> el mateix dia en què es dicti.

5.3. Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat  pàgina web <http://dgpdocen.caib.es>, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

6. Places de cobertura urgent

6.1 En cas que hi hagi especialitats convocades, les places de les quals siguin de cobertura més urgent que altres, i en funció del volum de sol·licituds presentades, la directora general, en lloc de dictar una resolució que aprovi les llistes provisionals o les definitives per a totes les especialitats convocades, pot aprovar diferents resolucions relatives a una o vàries especialitats, amb el mateix contingut que el que s’especifica en els punts 4.1 i 5.1 respectivament.

6.2 El règim de reclamacions, publicació i recursos de cadascuna d’aquestes resolucions és el previst en els punts 4.2, 4.3, 5.2 i 5.3 anteriors.

7. Adjudicació de places als aspirants exclosos

Als aspirants exclosos se’ls pot adjudicar una plaça, de forma excepcional i per tal de garantir l’atenció a l’alumnat, en el supòsit que no hi hagi aspirants admesos en una especialitat.

L’adjudicació es farà d’acord amb la puntuació resultant d’aplicar el barem previst a l’annex 4 d’aquesta Resolució. 

 

ANNEX 4

Barem de valoració dels mèrits

1. Experiència laboral professional que no sigui com a professor especialista o docent (puntuació màxima: 10 punts)

  1. Per cada any complet d’experiència laboral en llocs de feina relacionats amb l’especialitat a la qual s’opta, a part dels dos anys d’experiència requerits en la convocatòria: 1 punt.
  2. Per cada mes d’experiència laboral en llocs de feina relacionats amb l’especialitat a la qual s’opta, a part dels dos anys d’experiència requerits en la convocatòria: 0,08 punts.

2. Mèrits acadèmics (puntuació màxima: 11 punts)

  1. Titulació superior específica relacionada amb l’especialitat obtinguda a una institució acadèmica oficial o a una escola internacional de prestigi reconegut: 3 punts per titulació (vegeu les titulacions concretes per cadascuna de les places; màxim: 6 punts).
  2. Estudis de tercer cicle (màxim: 5 punts):
  • Doctorat relacionat amb l’especialitat: 3 punts.
  • Màster universitari oficial relacionat amb l’especialitat: 2 punts.

3. Coneixements de català (només es valora el certificat de nivell superior; puntuació màxima: 1,50 punts)

  • Certificat de capacitació per a l’ensenyament en llengua catalana a l’educació secundària o equivalent: 1,50 punts.
  • Nivell C2: 1,25 punts.
  • Nivell C1: 1 punt.
  • Nivell B2: 0,75 punts.
  • Nivell B1: 0,50 punts.

4. Coneixements d’idiomes estrangers (només es valora el certificat de nivell superior; puntuació màxima: 1,25 punts)

  • Nivell C2 de les escoles oficials d’idiomes: 1,25 punts.
  • Nivell C1 de les escoles oficials d’idiomes: 1 punt.
  • Titulació de cicle superior o nivell avançat de les escoles oficials d’idiomes: 0,75 punts.
  • Titulació de cicle elemental o nivell intermedi de les escoles oficials d’idiomes: 0,5 punts.

5. Experiència com a docent (puntuació màxima: 10 punts)

  1. Experiència a centres públics d’ensenyament no universitari com a professor o professor especialista de la mateixa especialitat a la qual s’opta: 6,500 punts per any complet, 0,542 punts per mes i 0,018 punts per dia.
  2. Experiència a centres privats/concertats d’ensenyament no universitari com a professor o professor especialista de l’especialitat a la qual s’opta: 3,250 punts per any complet, 0,271 punts per mes i 0,009 punts per dia.

6. Altres mèrits relacionats amb la plaça a la qual s’opta (puntuació màxima: 5 punts)

Per cada hora com a assistent, ponent o coordinador d’activitats de formació reconeguda i registrada: 0,020 punts.

Es valoraran per l'apartat 2.a) les següents titulacions:

Especialitat :Informàtica

Títol d’enginyer,d’enginyer tècnic, de graduat o de llicenciat relacionat en l’especialitat.

Especialitat :Sistemes i aplicacions informàtiques

Títol de diplomat, d’enginyer,d’enginyer tècnic, de graduat o de llicenciat relacionat en l’especialitat.

Especialitat :Navegació i pesca litoral

Tècnic de navegació i pesca de litoral

Documents adjunts