Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 10263
Resolució de la directora general de Personal Docent de 15 de setembre de 2017 per la qual es convoquen places de professors especialistes a centres públics no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat
Els articles 95 a 98 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOE), preveu que les Administracions educatives, per impartir ensenyaments de formació professional, artístics, d’idiomes i esportius, puguin incorporar excepcionalment, com a professors especialistes, professionals, no necessàriament titulats, que exerceixen la seva activitat en l’àmbit laboral, atenent la seva qualificació i les necessitats del sistema educatiu.
D’acord amb la sentència de 26 de març de 2014, de la Secció Primera de la Sala Social del Tribunal Suprem la contractació dels professors especialistes ha de tenir naturalesa laboral.
Com que no s’han pogut cobrir places de determinades especialitats amb funcionaris docents, cal cobrir-les de forma temporal amb professors especialistes, atès el nivell d’especialització que presenten, amb la qual cosa cal fer una convocatòria pública que respecti els principis constitucionals d’igualtat, mèrit i capacitat.
La Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 29 d’octubre de 2015 de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal (BOIB núm. 163, de 5 de novembre), delega en la directora general de Personal Docent, entre d’altres competències administratives en matèria de gestió de personal docent, la facultat de convocar i resoldre els procediments de selecció, aprovar-ne les bases i els programes, establir el contingut de les proves i nomenar els membres dels òrgans de selecció.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Primer
Aprovar la convocatòria per cobrir amb professors especialistes les places vacants que s’especifiquen en l’annex 1 d’aquesta Resolució.
Segon
Establir les bases que han de regir aquesta convocatòria, que figuren en l’annex 2 d’aquesta Resolució.
Tercer
Aprovar el model oficial de sol·licitud, que figura com a annex 3 d’aquesta Resolució.
Quart
Aprovar el barem per valorar els mèrits, que figura com a annex 4 d’aquesta Resolució.
Cinquè
Ordenar que aquesta Resolució i els annexos es publiquin en el Butlletí Oficial de les Illes Baleares i a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es>.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l’òrgan que la dicta en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver- se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 15 de setembre de 2017
La directora general de Personal Docent,
Rafaela Sánchez Benítez
ANNEX 1
Places vacants per a professors especialistes
FORMACIÓ PROFESSIONAL
Cicle Formatiu: Interpretació de la llengua de signes
Especialitat: Comunicació alternativa
Requisits:
Tècnic superior d’Interpretació de la llengua de signes
Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça.
Perfil
Família Professional: Hoteleria i turisme
Especialitat: Cuina i pastisseria
Requisits:
Experiència professional mínima de dos anys en processos bàsics de pastisseria i rebosteria, postres en restauració i productes culinaris.
Perfil
Cicle Formatiu: Emergències i protecció civil
Mòduls:
1528. Manteniment i comprovació del funcionament dels mitjans materials emprats en la prevenció de riscos d’incendis i emergències.(1r)
1530. Intervenció operativa en extinció d’incendis urbans.(1r)
1532. Intervenció operativa en activitats de salvament i rescat.(1r)
1533. Inspecció d’establiments, esdeveniments i instal·lacions per a la prevenció d’incendis i emergències.(1r)
1529. Vigilància i intervenció operativa en incendis forestals.(2n)
1531. Intervenció operativa en successos d’origen natural, tecnològic i antròpic.(2n)
1534. Coordinació d’equipament i unitats d’emergència.(2n)
Requisits:
Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça.
Família Professional: Transport i manteniment de vehicles
Especialitat: Manteniment de vehicles
Requisits:
Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça.
Especialiltat: Mecanitzat i Manteniment de màquines
Requisits:
Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça, amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, fora de l’àmbit de la docència.
Cicle Formatiu: Navegació i pesca litoral
Mòdul: 1029 Pesca de litoral
Requisits:
Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça, amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, fora de l’àmbit de la docència.
Perfil:
Utilització de tècniques de muntatge d'arts i armat d'aparells de pesca.
Operacions de manteniment d'arts i aparells de pesca
Operacions amb caps i cables associades a les maniobres i a la pesca
Maniobres de pesca
Organització de les operacions de manipulació i processament de la matèria primera
Detall de les operacions d'elaboració, conservació, envasat i estiba de la captura
Compliment de les normes de prevenció de riscos laborals en les feines de pesca
Cicle Formatiu: Imatge personal
Especialitat: Perruqueria
Requisits:
Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça.
Perfil
Coneixements teoricopràctics en pentinats i recollits, coloració capil·lar, tall de cabells i estètica de mans i peus.
Família Professional: Hoteleria i turisme
Especialitat: Serveis de restauració
Requisits:
Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça.
Perfil
Coneixements teoricopràctics en tècniques de servei i protocol a la sala de restaurant
Emprar diferents tècniques d’elaboració i servei de begudes fredes, calentes i cocteleria dins cafeteria. El vi i el seu servei. Elaboracions a la vista del client i elaboracions culinàries senzilles dins la cafeteria
Organització, obertura i posada en marxa d’un servei gastronòmic en la sala de restaurant amb clients reals
Gestió de personal dins sala, organització de recursos humans de manera eficaç i distribució eficient dels alumnes a l’hora de donar un servei al públic i coordinació amb l’equip de servei
ESCOLA SUPERIOR D’ART DRAMÀTIC ILLES BALEARS (ESADIB)
Especialitat: Dicció i expressió oral ( Català)
Requisits:
Nivell B2 d’anglès.
Experiència professional mínima de dos anys en l’àmbit de la plaça.
Perfil:
Coneixements de dicció i expressió oral en llengua catalana aplicats a la interpretació teatral a nivell d’estudis superiors artístics equivalents a grau universitari.
Coneixements de tècniques d’interpretació d’actors i de coordinació escènica a nivell d’estudis superiors.
Coneixements de teatre en llengua anglesa i literatura teatral.
Coneixements d’escenificació.
Coneixements sobre l’adaptació dels estudis superiors d’art dramàtic a l’espai europeu de l’educació superior (EEES)
Gestió de la mobilitat i Erasmus
ANNEX 2
Bases de la convocatòria
1. Requisits generals
Per poder participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir els requisits i les condicions generals següents:
Malgrat el que s’acaba de dir, no poden participar en aquesta convocatòria els aspirants que acumulin un temps treballat com a professor especialista en una determinada funció a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que superi els límits establerts en l’article 15.5 de la Llei de l’estatut dels treballadors, incloent-hi el període de durada de la contractació prevista en aquesta convocatòria.
Per altra banda, per a poder accedir a la plaça, els funcionaris seleccionats que siguin funcionaris o personal laboral, han de demanar l’excedència en la seva plaça per tal de complir la normativa sobre compatibilitat laboral.
2. Sol·licituds
2.1. El termini per presentar les sol·licituds i la documentació per participar en la convocatòria és del dia 20 al 27 de setembre, ambdós inclosos.
2.2 Els aspirants han d’emprar el model oficial de sol·licitud que figura com a annex 3. Aquest model de sol·licitud està a disposició de les persones interessades a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es.
2.3. Documentació que s’ha d’adjuntar a la sol·licitud:
a) Currículum en què constin l’activitat professional desenvolupada i la documentació que acrediti els anys d’experiència laboral, la formació, els coneixements de català, l’experiència prèvia com a professor especialista en la matèria i altres mèrits al·legats, amb l’estructura següent:
b) Acreditació documental organitzada per apartats, mitjançant documents originals o fotocòpies compulsades, de les circumstàncies indicades en el currículum, com per exemple la història de vida laboral, certificats d’estudis, certificats oficials de coneixements de llengua catalana i altra documentació que el participant vulgui aportar per justificar els mèrits.
L’experiència professional es demostrarà mitjançant la presentació conjunta dels dos documents següents:
Per a la valoració de l’experiència com a docent s’ha d’aportar un certificat del centre on s’especifiquin el anys, mesos i dies treballats i l’especialitat impartida.
No s’han de tenir en compte els mèrits que no s’acreditin documentalment abans d’acabar el termini per presentar les sol·licituds.
c) Una fotocòpia del DNI, el passaport, el NIE o la targeta de residència en vigor del sol·licitant.
2.4. Les sol·licituds i la documentació que cal adjuntar-hi s’han de presentar a un dels llocs següents:
En el cas que s’opti per presentar la sol·licitud a una oficina de correus, no s’ha de tancar el sobre, ja que la sol·licitud s’ha de datar i segellar abans de certificar l’enviament.
3. Comissió de Valoració
3.1. La Comissió de Valoració és l’òrgan col·legiat encarregat d’examinar les sol·licituds presentades, aplicar els criteris de valoració prevists en l’annex 4 i emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar les propostes de resolució.
3.2. La Comissió de Valoració està integrada per les persones següents:
3.3. Si és necessari, la directora general de Personal Docent ha de designar els membres suplents de la Comissió de Valoració.
3.4. Perquè la Comissió de Valoració es pugui constituir vàlidament, es requereix com a mínim la presència del president, del secretari i d’un vocal, o de qui els substitueixi.
4. Publicació de les llistes provisionals de persones admeses i excloses
4.1. La directora general de Personal Docent ha d’aprovar, mitjançant una resolució, les llistes provisionals de les persones admeses, ordenades per puntuació, i de les excloses, amb indicació de la causa d’exclusió i, si escau, ordenades per puntuació.
Aquesta resolució s’ha de publicar a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> el mateix dia que es dicti.
4.2. S’ha d’obrir un termini de dos dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà d’haver-se publicat la resolució, perquè les persones interessades puguin presentar al·legacions i esmenar la causa d’exclusió presentant els documents que acreditin que complien els requisits en la data en què va acabar el termini per presentar les sol·licituds.
4.3. No s’han de tenir en compte els mèrits no al·legats o els al·legats en el currículum però no acreditats documentalment abans de l’acabament del termini per presentar les sol·licituds.
5. Publicació de les llistes definitives de persones admeses i excloses
5.1. La directora general de Personal Docent ha d’aprovar, mitjançant una resolució, les llistes definitives de les persones admeses, ordenades per puntuació, i de les excloses, amb indicació de la causa d’exclusió i, si escau, ordenades per puntuació. Mitjançant aquesta resolució la directora general ha d’estimar o desestimar les reclamacions presentades.
5.2. Aquesta resolució s’ha de publicar a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> el mateix dia en què es dicti.
5.3. Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat pàgina web <http://dgpdocen.caib.es>, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
6. Places de cobertura urgent
6.1 En cas que hi hagi especialitats convocades, les places de les quals siguin de cobertura més urgent que altres, i en funció del volum de sol·licituds presentades, la directora general, en lloc de dictar una resolució que aprovi les llistes provisionals o les definitives per a totes les especialitats convocades, pot aprovar diferents resolucions relatives a una o vàries especialitats, amb el mateix contingut que el que s’especifica en els punts 4.1 i 5.1 respectivament.
6.2 El règim de reclamacions, publicació i recursos de cadascuna d’aquestes resolucions és el previst en els punts 4.2, 4.3, 5.2 i 5.3 anteriors.
7. Adjudicació de places als aspirants exclosos
Als aspirants exclosos se’ls pot adjudicar una plaça, de forma excepcional i per tal de garantir l’atenció a l’alumnat, en el supòsit que no hi hagi aspirants admesos en una especialitat.
L’adjudicació es farà d’acord amb la puntuació resultant d’aplicar el barem previst a l’annex 4 d’aquesta Resolució.
ANNEX 4
Barem de valoració dels mèrits
1. Experiència laboral professional que no sigui com a professor especialista o docent (puntuació màxima: 10 punts)
2. Mèrits acadèmics (puntuació màxima: 11 punts)
3. Coneixements de català (només es valora el certificat de nivell superior; puntuació màxima: 1,50 punts)
4. Coneixements d’idiomes estrangers (només es valora el certificat de nivell superior; puntuació màxima: 1,25 punts)
5. Experiència com a docent (puntuació màxima: 10 punts)
6. Altres mèrits relacionats amb la plaça a la qual s’opta (puntuació màxima: 5 punts)
Per cada hora com a assistent, ponent o coordinador d’activitats de formació reconeguda i registrada: 0,020 punts.
Es valoraran per l'apartat 2.a) les següents titulacions:
Especialitat :Informàtica
Títol d’enginyer,d’enginyer tècnic, de graduat o de llicenciat relacionat en l’especialitat.
Especialitat :Sistemes i aplicacions informàtiques
Títol de diplomat, d’enginyer,d’enginyer tècnic, de graduat o de llicenciat relacionat en l’especialitat.
Especialitat :Navegació i pesca litoral
Tècnic de navegació i pesca de litoral