Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció primera. Contractació Pública

AJUNTAMENT D'ESPORLES

Núm. 10120
Plec de clàusules administratives particulars i tècniques per a l'adjudicació mitjançant procediment obert del contracte de gestió indirecta, mitjançant concessió dels serveis de la piscina municipal, bar i local annex de l'ajuntament d'Esporles

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS I TÈCNIQUES PER A L’ADJUDICACIÓ MITJANÇANT PROCEDIMENT OBERT DEL CONTRACTE DE GESTIÓ INDIRECTA, MITJANÇANT CONCESSIÓ, DELS SERVEIS DE LA PISCINA MUNICIPAL, BAR I LOCAL ANNEX DE L’AJUNTAMENT D’ESPORLES

CLÀUSULA 1.- OBJECTE DEL CONTRACTE

La finalitat del contracte és l’adjudicació de la gestió integral del servei públic de la piscina municipal de l’Ajuntament d’Esporles, així com l’explotació del bar i local annex situat a la planta alta per ús exclusivament esportiu. La gestió integral del servei públic esmentat implica assumir totes les àrees de gestió econòmica financera, administració i atenció al públic, tècnica, de manteniment preventiu i correctiu, neteja i desinfecció i marketing i comunicació.

La piscina es configura com a un complex esportiu de lleure, integrat amb usos esportius, docents, recreatius, lúdics i de salut.

El concessionari assumirà el compromís de complir les obligacions prèvies, simultànies i posteriors necessàries per dur a terme la gestió i explotació del servei públic que es constitueix.

El servei públic es gestionarà de forma indirecta i sota la modalitat de concessió administrativa i tendrà les característiques i l’extensió previstes en aquest plec.

CLÀUSULA 2.- RÈGIM JURIDIC DE LA CONCESSIÓ

Aquest contracte té caràcter administratiu i la consideració de gestió indirecta de serveis públics, de conformitat amb el que disposen els articles 8 i 19 del Real Decret Legislatiu 3/2011, del 14 de novembre, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.

La seva adjudicació  es realitzarà pel procediment obert mitjançant tramitació ordinari amb varis criteris d’adjudicació i es regirà per l’establert  en aquest plec, en el de condicions Econòmiques i Tècniques, inclosos els seus annexos, i pel R.D.L. 3/2011, de 14 de novembre T.R.L.C.S.P., així com per les normes que la desenvolupen i les que resultin aplicables per raó de la matèria.

Els serveis esmentats tindran, en tot moment, titularitat de l’Ajuntament d’Esporles amb la qualificació de serveis públics prestats en la modalitat de concessió administrativa, en el termes de l’art. 277a) de l’esmentada llei.

La contractació de les activitats que el present plec descriu no significa la cessió de la titularitat d’aquests serveis municipals, bens o elements efectes o que en el futur se n’afectin, que correspondran en tot moment i en qualsevol cas a l’Ajuntament d’Esporles.

La present contractació es regirà per:

  • R.D.L.3/2011, de 14 de novembre T.R.L.C.S.P. i les seves modificacions.

  • Reial Decret 1098/2001, de 12 d’octubre, pel que s’aprova el reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, en el que no s’oposi al T.R.L.C.S.P.

  • Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases de Règim Local.

  • Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de Règim Local de les Illes Balears.

  • Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, T.R.M.R.L.

  • Decret de 17 de Juny 1955, pel que s’aprova el Reglament de Serveis de les Corporacions Locals.

  • Demés legislació vigent en la matèria.

  • Normativa sobre seguretat i la salut en el treball.

  • Reglament i ordenances municipals relatives a aquests serveis.

  • Contracte administratiu.

  • Clàusules administratives particulars.

  • Prescripcions econòmiques i tècniques particulars.

  • Annexes als plecs de condicions.

  • Oferta de l’adjudicatari.

Així mateix, la prestació del servei objecte del contracte haurà d’observar la normativa de caràcter tècnic, mediambiental, laboral, de seguretat i d’altre ordre, vigent que en cada moment sigui d’aplicació.

CLÀUSULA 3.- BENS MUNICIPALS QUE S’ENTREGARAN AL CONCESSIONARI

L’Ajuntament d’Esporles posarà a disposició del concessionari del servei per la seva prestació les instal·lacions existents, inventari de les quals s’uneix aquest plec com ANNEX I.

El concessionari no podrà alterar les instal·lacions fixes de l’edifici, ni realitzar-hi obres, excepte autorització expressa de l’Ajuntament d’Esporles.

CLÀUSULA 4.- REVERSIÓ

Una vegada acabat el termini de la concessió revertiran a favor de l’Ajuntament d’Esporles l’edifici posat a disposició del concessionari, així com les seves instal·lacions fixes, incloses les establertes pel concessionari. Les instal·lacions no fixes aportades pel concessionari no revertiran a favor de l’ajuntament.

El concessionari s’obliga conseqüentment a deixar l’edifici lliure i vacu i a disposició de l’administració municipal en el moment en què acabi la concessió, reconeixent-se  la potestat municipal per acordar i executar el llançament de no complir-se el pactat.

De la reversió del servei n’aixecarà acta el servei corresponent de l’administració municipal. L’esmentada recepció tendrà lloc el termini de tres mesos a comptar de la notificació de l’extinció de la concessió.

La devolució de la garantia definitiva tindrà lloc quan es comprovi l’estat de les instal·lacions, als efectes establerts a les clàusules anteriors i que el concessionari demostri que es troba el corrent de pagament dels salaris i seguretat social dels treballadors.

Conclosa la concessió, l’ajuntament passarà a ocupar, sense solució de continuïtat per part del concessionari, les instal·lacions objecte de reversió, extingint-se els drets reals o personals que puguin ostentar terceres persones sobre la concessió, sense que l’ajuntament assumeixi contractes de treball que pogués haver concertat el concessionari per l’exercici de la seva activitat, circumstància que es farà constar de forma expressa en els contractes laborals del concessionari.

CLÀUSULA 5.- TIPUS DE LICITACIÓ

Atès que la gestió i l’explotació del servei es costeja amb la percepció del concessionari de les tarifes que pels serveis de la piscina, local esportiu annex i bar es cobrin, no s’estableix tipus de licitació com element obligatori del contracte. El cànon ofert  pels licitadors es configura com a criteri d’adjudicació del contracte, tal i com es disposa a la clàusula 10 del plec.

Les tarifes base són les que figuren en el plec de condicions econòmiques i tècniques i que es concreten a l’Annex III d’aquest plec.

En tot cas la percepció del  cànon  per part de l’ajuntament te caràcter de millora en la valoració de les ofertes.

CLÀUSULA 6.- DURADA DEL CONTRACTE

El període de vigència d’aquest contracte, per la Gestió indirecta del Servei, serà de 10 anys, comptadors a partir del dia següent  de la firma del contracte.

Una vegada finalitzat el termini del contracte, l’empresa adjudicatària haurà de continuar realitzant la gestió del servei i mantenir les mateixes condicions del contracte fins a l’adjudicació d’un nou.

CLÀUSULA 7.- RESPONSABLE DEL CONTRACTE

Als efectes de l’art. 52 del T.R.L.C.S.P, el responsable del contracte es la Batlia de l’Ajuntament d’Esporles, o persona en qui delegui, tenint, entre d’altres, les funcions següents:

  • Seguiment i supervisió de les prestacions objecte del contracte.

  • Determinar si la prestació s’ajusta a les prescripcions establertes.

  • Donar les instruccions necessàries per la correcta realització de la prestació contractada.

  • Establir les tarifes i les seves revisions.

  • Proposar i informar les eventuals modificacions o pròrrogues del contracte.

  • Proposar a l’òrgan de contractació les penalitats a imposar.

CLÀUSULA 8.- PROCEDIMENT I TRAMITACIÓ DE L’EXPEDIENT

Com que el contracte és de gestió de servei públic, la convocatòria de la licitació es farà mitjançant publicació de l’anunci en el butlletí oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el perfil del contractant de l’ajuntament, d’acord amb el que estableix l’art. 142 del T.R.L.C.S.P.

La tramitació serà ordinari, per tant, la data límit de presentació de proposicions serà de 20 dies naturals des de el següent a la publicació al BOIB. Si la data de finalització fos inhàbil o dissabte s’estarà al següent dia hàbil. Les proposicions dels interessats en la licitació es podran presentar a l’Ajuntament d’Esporles (Plaça de l’Ajuntament, núm. 1) 07190 Esporles, Tel. 971 610 002, fax 971 610 445, mail ajuntament@ajesporles.net), en hores d’oficina (de 8 a 14 hores), els següents anuncis es faran al perfil del contractant de l’Ajuntament d’Esporles i les notificacions per fax .

Simultàniament s’exposarà el plec durant deu dies naturals i si dins aquest termini d’exposició pública es presentessin reclamacions, es suspendria la licitació i s’ajornaria fins a la resolució d’aquelles. Tot això de conformitat amb l’establert a l’art. 188 de La Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

També es poden presentar proposicions per correu. En aquest cas la persona interessada ha d'acreditar, amb el resguard corresponent, la data d'imposició de la tramesa a l'oficina de correus i anunciar el mateix dia a l'òrgan de contractació, per fax o telegrama, FAX: 971 610 445, que ha remès la proposició. Si no es compleixen aquests requisits, la proposició no s'admetrà en el supòsit que es rebi fora del termini fixat a l'anunci de licitació. Això no obstant, transcorreguts 10 dies des de l’acabament del termini de presentació, no s'admetrà cap proposició enviada per correu.

L’òrgan de contractació competent per la tramitació i adjudicació d’aquest contracte es el Ple de l’ajuntament d’Esporles.

Les proposicions dels interessats s’han d’ajustar al que preveu el present plec de clàusules administratives particulars i tècniques i el fet de presentar-les suposa l’acceptació incondicionada per l’empresari del contingut de la totalitat de les clàusules o condicions, sense cap excepció ni reserva.

Cada licitador només podrà presentar una proposició per l’objecte del contracte i no pot presentar variants o alternatives. La presentació de més d’una proposició o de variants o alternatives és motiu d’exclusió automàtica. La proposició ha de referir-se necessàriament a tota la gestió del servei de l’objecte de la contractació.

Una vegada tramesa una proposició, no podrà ser retirada amb cap pretext.

Els licitadors podran presentar les seves ofertes de forma individual o bé conjuntament amb altres empreses (UTE). A tal efecte, els empresaris que desitgin concórrer integrats en una unió temporal hauran de presentar una sola oferta i indicar els noms i les circumstàncies dels que la constitueixin i la participació de cadascun, així com que assumeixen el compromís de constituir-se formalment en unió temporal en cas de resultar adjudicataris del contracte.

Els empresaris que concorrin agrupats en unions temporals quedaran obligats solidàriament i hauran de nomenar un representant o apoderat únic de la unió amb poders bastants per a exercitar els drets i complir les obligacions que del contracte es derivin fins a l'extinció del mateix, sense perjudici de l'existència de poders mancomunats que puguin atorgar per a cobraments i pagaments de quantia significativa.

La durada de les unions temporals d'empresaris serà coincident amb la del contracte fins a la seva extinció.

CLÀUSULA 9.- REQUISITS DE LES PROPOSICIONS.

Les proposicions es presentaran en un sobre tancat en el que figurarà la inscripció “PROPOSICIÓ PER PENDRE PART EN LA CONTRACTACIÓ PER PROCEDIMENT OBERT DEL CONTRACTE DE LA GESTIÓ  INDIRECTA, MITJANÇANT CONCESSIÓ, DELS SERVEIS DE LA PISCINA MUNICIPAL, BAR I LOCAL ANNEX DE L’AJUNTAMENT D’ESPORLES.

Dins aquest sobre major es posaran TRES (3) sobres anomenats A, B i C  tancats, cada un d’ells amb el subtítol que s’indica a continuació.

Tots els sobres han d’estar tancats i signats pel licitador o per qui el representi i s’hauran d’identificar a l’exterior, a més de amb la inscripció corresponent a cada un d’ells, amb el nom i els cognoms o la raó social de l’empresa licitadora; el NIF/CIF; el nom i els cognoms de qui signi la proposició i el caràcter amb el qual ho fa. Si es tracta d’una UTE, s’indicaran les mateixes dades de cadascun dels empresaris. També es farà constar el telèfon ,el fax o/i e-mail de contacte.

A l’interior de cada sobre s’ha d’incloure un full independent amb el contingut corresponent enunciat numèricament, subscrit pel licitador o pel representant de l'empresa interessada i ha d'incloure la denominació de l'empresa, el NIF/CIF, el nom i els cognoms de qui firma la proposició i el caràcter amb què ho fa, així com el número de telèfon , el fax i/o email de contacte. Si es tracta d'una unió temporal d'empreses, s'han d’indicar les dades de cada un dels empresaris.

Els documents hauran de ser originals o còpies autenticades per notari o autoritat administrativa competent i hauran d’estar escrits en una de les llengües oficials de la CAIB.

La documentació a incloure i les inscripcions de cada sobre és la següent:

SOBRE A: Portarà la menció “DOCUMENTACIÓ ADMINISTRATIVA PER PENDRE PART EN LA CONTRACTACIÓ PER PROCEDIMENT OBERT DEL CONTRACTE DE LA GESTIÓ  INDIRECTA, MITJANÇANT CONCESSIÓ, DELS SERVEIS DE LA PISCINA MUNICIPAL, BAR I LOCAL ANNEX DE L’AJUNTAMENT D’ESPORLES, amb la signatura del licitador o persona que el representi i haurà de contenir la documentació següent (art. 146 T.R.L.C.S.P.):

a) Quan es tracti d’un empresari individual, s’ha de presentar el D.N.I o N.I.F.

b) Quan el licitador sigui una persona jurídica, de nacionalitat espanyola, C.I.F. i escriptura de constitució (i/o modificació, si pertoca) de l’empresa licitadora, degudament adaptada a la llei i inscrita en el Registre Mercantil quan aquest requisit sigui exigible conforme a la legislació mercantil. Quan no ho sigui, l’acreditació de la capacitat d’obrar es realitzarà mitjançant l’escriptura o el document de constitució, de modificació, estatuts o acta fundacional en què es facin constar les normes per les quals es regula la seva activitat, inscrits, si n’és el cas, en el corresponent Registre oficial. Així mateix, caldrà que la finalitat o activitat de les persones jurídiques tingui relació directa amb l’objecte del contracte, segons resulti dels seus respectius estatuts o regles fundacionals i s’acrediti degudament.

- Les empreses no espanyoles nacionals d’estats membres de la Unió Europea hauran d’acreditar la seva personalitat jurídica i capacitat per mitjà de la inscripció en els registres o la presentació dels certificats que s’indiquen a l’annex I del RLCAP, en els termes de l’article 84 de la T.R.L.C.S.P.

- Les empreses estrangeres no comunitàries hauran d’aportar davant de l’òrgan de contractació un informe expedit per la Missió Diplomàtica Permanent o Oficina Consular d’Espanya del lloc de domicili de l’empresa, en el qual consti que l’empresa gaudeix de la capacitat i l’habilitació suficients segons la seva llei nacional per concertar el contracte i que l’Estat de la seva nacionalitat admet la concurrència a la contractació pública d’empreses espanyoles en circumstàncies equivalents.

També han d’acreditar que tenen sucursal oberta a Espanya, designar apoderats o representants per a les seves operacions i que estan inscrites en el Registre Mercantil.

- Si diversos empresaris acudeixen a la licitació constituint una unió temporal, cada un ha d’acreditar la personalitat i la capacitat i han d’indicar els noms i les circumstàncies dels empresaris que la subscriuen, la participació de cada un i també la designació d’un representant o apoderat únic.

c) D.N.I. de la persona que tingui poder suficient per obligar-se en nom de la seva empresa amb relació al present contracte, mitjançant la seva firma.

d) Quan no firmi la proposició econòmica el titular registral de l’empresa, s’inclourà també l’escriptura d’apoderament degudament inscrita, en el seu cas, en el Registre Mercantil a favor de la persona que tingui poder suficient per contractar amb l’òrgan de contractació corresponent en aquest contracte, validada per la Secretaria de l’Ajuntament.

e) Testimoni judicial, certificat administratiu o declaració responsable del licitador, signats per qui acrediti poder legal suficient, atorgada davant una autoritat administrativa o un organisme professional qualificat, o mitjançant una acta de manifestacions davant notari públic, sobre el fet que no es troba inclòs en les causes d'incapacitat, incompatibilitat o de prohibició per contractar amb l'Administració Pública, previstes en l'art.  60 del T.R.L.C.S.P.

Aquesta declaració ha d'incloure la manifestació expressa que es troba al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat, la Comunitat Autònoma, l’Ajuntament d’Esporles i amb la Seguretat Social, que imposen les disposicions vigents, sense perjudici que la justificació acreditativa d'aquest requisit l'hagi de presentar, abans de la firma del contracte, l'empresari al favor del qual s'hagi d'efectuar aquesta adjudicació. (Annex V)

f) Document acreditatiu de la constitució de la garantia provisional, si s’escau.

g) Documentació que acrediti els requisits de la seva solvència econòmica, financera i tècnica o professional. Les empreses que licitin en unió temporal han d'acreditar individualment els requisits de solvència econòmica, financera i tècnica o professional.

El fet que el licitador presenti el certificat d'estar inscrit en el Registre de Licitadors i Empreses Classificades de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears l’eximeix d'aportar la documentació relativa a la personalitat i la representació sempre que la representació sigui la mateixa que consti en el certificat aportat i, si escau, la documentació acreditativa de la solvència econòmica, financera i tècnica, llevat de la documentació específica que s’hagi d’aportar en tot cas.

No obstant això, aquest certificat no eximeix d'aportar la declaració responsable del licitador de no trobar-se incurs en les prohibicions de contractar previstes a l’art.  60 del T.R.L.C.S.P., abans esmentat.

Aquest certificat ha d'anar acompanyat, en tot cas, d'una declaració responsable en què el licitador manifesti que les circumstàncies que s’hi reflecteixen no han variat. En el cas que resulti adjudicatari, aquesta manifestació s'ha de reiterar en el document en què es formalitzi el contracte, sense perjudici que l'òrgan de contractació, si ho estima convenient, pugui efectuar una consulta al Registre esmentat

h) Per a les empreses estrangeres, una declaració responsable de sotmetre’s a la jurisdicció dels jutjats i tribunals espanyols de qualsevol ordre, per a totes les incidències que de manera directa o indirecta puguin sorgir del contracte, amb renúncia, si s’escau, al fur jurisdiccional estranger que pugui correspondre al licitador (art. 146, e T.R.L.C.S.P.)

i) En el cas d’unions temporals d’empreses, hauran de presentar un compromís de constitució d’aquesta. Cadascun dels empresaris que la componen, haurà d’acreditar la seva personalitat i capacitat, indicant els noms i les circumstàncies dels empresaris que la subscriuen, la participació de cada un d’ells i la persona o entitat que, durant la vigència del contracte, hagi d’exercir la plena representació de tots ells davant l’òrgan de contractació. Aquest document haurà de ser signat pels representants de cadascuna de les empreses de la UTE. Sense que sigui necessària la seva formalització en escriptura pública fins que s’hagi efectuat l’adjudicació del contracte al seu favor.

j) Qualsevol altre document que sigui necessari per acreditar el que estableix la T.R.L.C.S.P. i el RGLCAP.

SOBRE B. El qual portarà la menció “OFERTA ECONÒMICA I DOCUMENTACIÓ QUALIFICABLE DE FORMA AUTOMÀTICA, PER PENDRE PART EN LA CONTRACTACIÓ PER PROCEDIMENT OBERT DEL CONTRACTE DE LA GESTIÓ  INDIRECTA, MITJANÇANT CONCESSIÓ, DELS SERVEIS DE LA PISCINA MUNICIPAL, BAR I LOCAL ANNEX DE L’AJUNTAMENT D’ESPORLES, es referit a la proposició econòmica i documentació quantificable de forma automàtica i que contindrà la documentació següent:

  • La proposició econòmica que es formula, d’acord amb el model que figura a Annex IV d’aquest Plec, signada per qui tingui poder suficient per fer-ho i no ha de contenir errors, omissions o obstacles per poder interpretar-la correctament.

  • Estudi Econòmic. Els licitadors hauran de declarar que assumeixen les tarifes recollides en el plec de prescripcions econòmiques i tècniques (Annex III) i, en cas d’oferir percentatge de baixa, justificar-la mitjançant el pertinent estudi econòmic financer, en el seu cas, d’incompliment de les expectatives d’aquest estudi econòmic s’imputarà a risc i ventura del contractista.

  • Compromís d’adopció de mesures per pal·liar l’impacta acústic i afavorir la convivència amb els veïnats, d’acord amb l’Annex VII

S'entén que l'oferta econòmica inclou totes les taxes i els imposts, directes i indirectes i els arbitris municipals que gravin sobre l'execució del contracte.

SOBRE C. anomenat de “PROPOSICIÓ  SUBJECTE A JUDICI DE VALOR PER PENDRE PART EN LA CONTRACTACIÓ PER PROCEDIMENT OBERT DEL CONTRACTE DE LA GESTIÓ  INDIRECTA, MITJANÇANT CONCESSIÓ, DELS SERVEIS DE LA PISCINA MUNICIPAL, BAR I LOCAL ANNEX DE L’AJUNTAMENT D’ESPORLES i en ell constarà la documentació acreditativa dels criteris subjectes a judici de valor, contindrà la relació valorada del projecte de gestió que detalli els mitjans materials i personals amb els que contarà l’explotació del servei, així com la proposta d’inversions i de dinamització de la piscina, bar i local esportiu que ofereix el licitador, sense cap cost per a l’administració. Es valorarà la funcionalitat i qualitat del projecte de gestió presentat mitjançant el corresponent pressupost.

S’ha de presentar un Projecte de gestió de les instal·lacions esportives, que de forma general contemplarà:

1. Pla d’activitats i serveis: Oferta d’activitats lliures i dirigides, orientades al lleure, al manteniment físic, la salut i a la formació esportiva, ja siguin de durada continuada o de caràcter puntual o estacional (activitats d’estiu, etc...). Caldrà definir les activitats a desenvolupar, la seva corresponent programació i la concreció dels usuaris a qui van dirigides. Definir els col·lectius que podran fer ús de l’equipament (esport escolar, esport federat, esport per a la millora de la salut, ...

2. Pla d’organització i gestió: Definició de l’organització dels recursos humans i materials necessaris que s’adscriuran a la gestió del servei, amb especial menció de la titulació del personal, homologacions de l’empresa i referències. Caldrà definir quins serveis desenvoluparà directament l’empresa i quins comptarà amb la contractació d’un tercer. També caldrà definir la promoció que es farà dels serveis.

3. Pla de manteniment: Caldrà descriure la relació de tasques encaminades a mantenir en condicions òptimes d’utilització l’equipament, així com els mitjans humans i materials necessaris. Els dos blocs que contemplarà aquest apartat seran:

  • Manteniment preventiu: Seran tasques programades consistents en la neteja, desinfecció, revisió, conservació i la reposició d’elements o equips de les instal·lacions.

  • Manteniment correctiu: Totes aquelles tasques no programables i que consisteixen en la reparació i reposició d’elements o equips avariats, juntament amb les operacions necessàries per tornar-los a posar en funcionament.

Es valorarà especialment la certificació de les empreses encarregades del manteniment del sistema de clima, de l’ascensor i de la maquinària de la piscina.

4. Pla pressupostari: Caldrà expressar totes les dades anteriors en termes econòmics. Per tant, contemplarà la previsió d’ingressos (abonaments, activitats dirigides, entrades,…) i despeses (personal, cost del manteniment, subministrament energètic, assegurances,…) desglossat per conceptes i preferentment per períodes d’un any.

CLÀUSULA 10. CRITERIS D’ADJUDICACIÓ I PONDERACIÓ ATRIBUIDA

Per a la valoració de les proposicions i la determinació de l’oferta més avantatjosa, es tindran en compte, de forma decreixent, els criteris següents, d’acord amb la ponderació que es detalla per a cadascun d’ells:

1. Oferta econòmica (criteri subjecte a fórmula matemàtica). Màxim 20 punts. Es determinarà pel percentatge de baixa en les tarifes d’abonaments a les instal·lacions annexes. S’admeten baixes superiors al 20% entre els licitadors. Es puntuarà amb 20 punts per l’oferta amb major % de baixa. Les restants ofertes es puntuaran en relació proporcional al percentatge d’increment o desviació sobre l’oferta més avantatjosa. Aquests percentatges s’acumularan al percentatge de baixa.

                              Oferta licitador x 20

Puntuació = --------------------------------------

                                Oferta màxima

2. El pagament d’un cànon anual a l’ajuntament per la utilització de la piscina, bar i local esportiu (criteri subjecte a fórmula matemàtica). Màxim 35 punts. Es donarà 1 punt per cada 100 euros de cànon anual, cada un dels deu anys. No es valoraran fraccions. Tampoc es valoraran ofertes que no siguin superiors a 2.000€/any (equivalent a 20 punts). La millor oferta obtindrà la màxima puntuació.

3. Compromís d’adopció de mesures per pal·liar l’impacte acústic i afavorir la convivència amb els veïnats. Màxim 5 punts. La puntuació es repartirà de la següent manera:

  1. Limitar el volum de la música de les activitats a 50 dB: 3 punts
  2. Assegurar el tancament efectiu de portes: 1 punt
  3. Assegurar el tancament efectiu de finestres: 1 punt

4. Projecte de gestió. En ell constarà la documentació acreditativa dels criteris subjectes a judici de valor, contindrà la relació valorada del projecte de gestió, que detalli els mitjans materials i personals amb els que contarà l’explotació del servei, així com la proposta d’inversions i de dinamització de la piscina, bar i local esportiu, que ofereix el licitador, sense cap cost per a l’administració. Es valorarà, entre altres, les activitats que s’ofertaran, a qui aniran dirigides i el personal que es destinarà per dur-les a terme. Fins a un màxim de 40 punts.

Els licitadors no podran presentar en les seves ofertes variants i/o alternatives.

CLÀUSULA 11. EXAMEN DE LES OFERTES I ADJUDICACIÓ

11.1. Qualificació de la documentació general

Conclòs el termini de presentació de proposicions, la Mesa de contractació procedirà a la qualificació de la documentació general continguda en els sobres A presentats pels licitadors.

Si observés defectes o omissions esmenables en la documentació presentada, ho notificarà al licitador corresponent, deixant constància d'aquesta notificació en l'expedient, concedint-li un termini no superior a tres dies hàbils perquè ho resolgui. La comunicació dels defectes o omissions esmenables es podrà realitzar mitjançant fax o correu electrònic.

La falta d’esmena en termini dels defectes o de les omissions advertides donarà lloc a l’exclusió.

Si la documentació d'un licitador conté defectes substancials o deficiències materials no esmenables no serà admès a la licitació.

La Mesa de contractació, a l'efecte de completar l'acreditació de la solvència dels licitadors, podrà recaptar d'aquests els aclariments que estimi oportuns sobre els certificats i documents presentats en aplicació dels articles 54 a 82 del T.R.L.C.S.P. i així com requerir-los per a la presentació d'altres documents complementaris.

11.2. Obertura de les proposicions

La Mesa de contractació, una vegada qualificada la documentació del sobre A i feta l'esmena i, si n'és el cas, després que s'hagin aportat l'aclariment o els documents complementaris requerits, o bé transcorregut el termini que s'hagi conferit a aquest efecte, en un acte públic,  que es comunicarà als licitadors mitjançant escrit remès via fax o telegrama, obrirà les proposicions dels licitadors admesos, d'acord amb el procediment següent:

En primer lloc, el president ha d’informar els assistents del nombre de proposicions rebudes i del nom dels licitadors i ha de comunicar el resultat de la qualificació de la documentació general presentada en els sobres A, amb expressió dels licitadors admesos i dels exclosos i de les causes de l'exclusió. Així mateix, ha de convidar les persones assistents a formular les observacions que estimin oportunes, que s’han de reflectir en l'acta, però en aquest moment la mesa no es pot fer càrrec de documents que no s'hagin lliurat durant el termini d'admissió d'ofertes o el d'esmena de defectes o omissions.

A continuació, el secretari de la mesa ha d’obrir els sobres B i C dels licitadors admesos i ha de llegir l'oferta econòmica i la relació dels documents aportats respecte de la resta de criteris d'adjudicació.

Acabada l'obertura de les proposicions, s’ha de donar per conclòs l'acte públic d'obertura de proposicions i s’ha de deixar constància del desenvolupament d'aquest acte en l'acta de reunió de la mesa.

La mesa de contractació, després de sol·licitar, si escau, els informes tècnics que estimi oportuns, ha d’elevar a l'òrgan de contractació la proposta d'adjudicació raonada que consideri adequada, la qual ha d'incloure en tot cas la ponderació dels criteris d'adjudicació del contracte indicats en aquest plec.

11.3. Adjudicació definitiva

Formulada la proposta d’adjudicació per part de la mesa, l’òrgan competent resoldrà sobre la validesa de l’adjudicació a favor de l’autor de la proposició més avantatjosa i adjudicarà definitivament el contracte dins el termini màxim de dos mesos comptats des de l’endemà de l’obertura de les proposicions. Aquesta resolució es notificarà als licitadors per fax  i es publicarà al perfil del contractant de la web d’aquest Ajuntament.

L'Administració, abans de dictar l'adjudicació definitiva, pot renunciar a subscriure el contracte per raons d'interès públic o pot desistir del procediment tramitat quan presenti defectes no esmenables.

Podrà apreciar-se, de manera fundada, que la proposició no pot ser complida com a conseqüència de la inclusió de valors anormals o desproporcionats en atenció als límits mínims i màxims que s’hagin fixat per a la puntuació dels criteris d’adjudicació. En aquests casos, cal atenir-se al que es disposa l'article 152 del T.R.L.C.S.P.

CLÀUSULA 12. GARANTIA DEFINITIVA

Per prendre part aquesta contractació no s’haurà de constituir garantia provisional, de conformitat amb l’art. 91 de la 103 del T.R.L.C.S.P.

Per respondre del correcte compliment del contracte i, particularment, dels conceptes enumerats a l’art. 100 del T.R.L.C.S.P., entre ells, de la inexistència de vicis o defectes de la gestió del servei, durant el termini de garantia que s'hagi previst en el contracte. i de la manca de formalització del contracte per causa imputable a l’adjudicatari, aquest haurà de constituir a la Tresoreria municipal una garantia definitiva per un import de 50.000 euros, de conformitat el previst a l’art. 59 del Reial Decret Legislatiu 1098/2001, (ja que el pagament d’un cànon a favor de l’ajuntament és un criteri de valoració del contracte que eventualment podria no donar-se), en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació de l’adjudicació al que resulti adjudicatari definitiu, comptats des de l’endemà de la notificació per fax i de l’anunci al perfil del contractant .

Aquesta garantia es pot constituir, en qualsevol de les formes previstes a l’art. 96 del T.R.L.C.S.P.

La devolució i cancel·lació de les garanties s’efectuarà de conformitat amb el dispost als articles 102 del T.R.L.C.S.P. i 65.2 i 3 del RGLCAP, i el manifestat al present plec, així no serà retornada o cancel·lada fins que s'hagi produït el venciment del termini de garantia i complert satisfactòriament el contracte o fins que es declari la resolució d'aquest sense culpa del contractista

CLÀUSULA 13.- DESPESES DE PUBLICITAT

L’import de despeses de publicitat d’aquesta contractació seran a càrrec de l’adjudicatari.

CLÀUSULA 14. ADJUDICACIÓ DEFINITIVA

L’adjudicació definitiva es produirà dins el termini màxim de dos mesos comptats des de l’endemà de l’obertura de les proposicions. Aquesta resolució es notificarà als licitadors per fax i es publicarà al perfil del contractant de la web d’aquest Ajuntament.

No s’adjudicarà la gestió indirecte del serveis en tant no estiguin finalitzades i recepcionades totes les obres.

En el termini de deu dies de la publicació de l’adjudicació definitiva, l'adjudicatari haurà de presentar la documentació justificativa de trobar-se al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i qualsevol altre document acreditatiu de la seva aptitud per contractar, així com constituir la corresponent garantia definitiva a la qual es fa referència a la clàusula 12. De no complir amb aquest requisit per causes sols imputables a l’adjudicatari, decaurà l’adjudicació definitiva.

El fet d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries s’ha d'acreditar, en el cas que encara no s’hagi dut a terme, presentant els documents següents (original o còpia autèntica o compulsada), d'acord amb la normativa que desplega la T.R.L.C.S.P:

a) Darrer rebut de l'impost sobre activitats econòmiques (IAE) o document d'alta d’aquest impost, quan l’alta sigui recent i no hagi sorgit encara l'obligació del pagament.

b) Certificat administratiu expedit per l'òrgan competent de l'Administració de l'Estat respecte de les obligacions tributàries amb aquesta administració.

c) Certificat administratiu expedit per la Tresoreria de l’Ajuntament d’Esporles respecte de les obligacions tributàries amb aquesta administració.

El licitador que no estigui obligat a presentar tots o algun dels documents o declaracions corresponents a les obligacions tributàries que siguin exigibles, ha d'acreditar aquesta circumstància mitjançant una declaració responsable.

El fet d'estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social s'ha d'acreditar mitjançant un certificat expedit per l'autoritat administrativa competent. En el cas que s’hagi de tenir en compte alguna exempció, aquesta circumstància s'ha d'acreditar mitjançant una declaració responsable.

Els estrangers, siguin persones físiques o jurídiques, pertanyents o no a estats membres de la Unió Europea i que no tinguin domicili fiscal a Espanya, han de presentar un certificat expedit per l’autoritat competent al país de procedència en què s’acrediti que es troben al corrent en el compliment de les obligacions tributàries corresponents. Així mateix, han de presentar un certificat, també expedit per l’autoritat competent, en què s'acrediti que es troben al corrent en el compliment de les obligacions socials que s'exigeixin al país de la seva nacionalitat. Tota la documentació que s’esmenta en aquest apartat s’ha de referir als dotze darrers mesos.

Si en el termini abans esmentat no es rebés aquesta documentació o el licitador no justifica que es troba al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i no compleixi així les condicions necessàries, l’Administració, d’acord amb l’article 151.2 del T.R.L.C.S.P. pot efectuar una nova adjudicació definitiva al licitador o licitadors següents a aquell, per l'ordre que hagin quedat classificades les seves ofertes segons, sempre que això fos possible i que el nou adjudicatari hagi prestat la seva conformitat, en aquest cas es concedirà a aquest un termini de deu dies hàbils per a emplenar l'assenyalat en el segon paràgraf de la present clàusula. Aquest mateix procediment podrà seguir-se quan es tracti de continuar l'execució d'un contracte ja iniciat i que hagi estat declarat resolt.

L'adjudicatari definitiu ha d'acreditar l'abonament dels anuncis d'aquesta licitació en els butlletins oficials i en la premsa, si n'és el cas, fins al límit màxim indicat en el present plec (1.500 euros)

CLÀUSULA 15. FORMALITZACIÓ DEL CONTRACTE

La formalització del contracte en document administratiu s’efectuarà dins del termini dels deu (10) dies hàbils següents a comptar des de la data de la notificació de l’adjudicació ; constituint aquest document títol suficient per a accedir a qualsevol registre públic. S'hi han d'afegir, com a part del contracte, l'oferta de l'adjudicatari i un exemplar del plec de clàusules administratives particulars i de les prescripcions tècniques.

Quan l’adjudicatari sigui una Unió Temporal d’Empreses, en el mateix termini indicat i abans que se signi el contracte, ha d’aportar l’escriptura pública de constitució com tal i el NIF que se li ha assignat.

El contractista podrà sol·licitar que el contracte s’elevi a escriptura pública, corrent al seu càrrec les  despeses corresponents.

CLÀUSULA 16. EXECUCIÓ DEL CONTRACTE I RESPONSABLE DEL CONTRACTE

El contractista estarà obligat a realitzar la gestió del serveis a partir del mateix dia de la formalització del contracte en el lloc que es fixi en l’esmentat document i amb estricta subjecció a les estipulacions contingudes en el present Plec de Clàusules Administratives Particulars i plec de prescripcions tècniques. Totes les despeses dels servei seran de càrrec del contractista.

Es designa com a responsable del contracte a la Sra. Batlessa, o persona en qui delegui, el qual n'ha de supervisar l'execució i ha de comprovar que la realització s'ajusta al que s'estableix en el contracte. A més, ha d'adoptar les decisions i ha de cursar al contractista les ordres i les instruccions necessàries a fi d'assegurar la realització correcta de la prestació pactada. Per tant, li correspon dirigir i inspeccionar l'execució del contracte, per a la qual cosa el poden auxiliar col·laboradors.

CLÀUSULA 17. REVISIÓ DE PREUS

En el cas que l’adjudicatari hagués ofert cànon per l’explotació de les instal·lacions, aquest es revisarà anualment, aplicant-se l’índex general de preus al consum (IPC) que publiqui l’Institut Nacional d’Estadística, corresponent al període de 12 mesos anteriors.

La revisió de tarifes es farà de forma anual, mitjançant sol·licitud per part del contractista, en el mes de setembre de cada un dels anys. El primer any de contracte no hi haurà revisió de preus. Aquestes tarifes no seran d’aplicació si no són aprovades per l’Ajuntament.

La present contractació es realitza a risc i ventura de l’adjudicatari, per la qual cosa no hi haurà altres revisions de preus que les proposades en el paràgraf anterior.

CLÀUSULA 18. INCOMPLIMENT DE CONTRACTE I REGIM DE PENALITZACIÓNS

Les infraccions del concessionari per l’incompliment de les seves obligacions es classificaran d’acord amb el que preveu el T.R.L.C.S.P. Les sancions corresponents s’imposaran en la forma i quantia que es preveu en aquest plec.

 En els supòsits d’incompliment de les obligacions assumides pel contractista, l’Ajuntament d’Esporles podrà compel·lir-lo al compliment del contracte, amb imposició, quan s’escaigui, de multa coercitiva i penalitzacions, o acordar-ne la resolució, atenent a la graduació de les faltes d’acord amb el contingut dels articles 212 i 285 a 288, amb dos inclosos, al T.R.L.C.S.P. En aquest sentit, independentment de les faltes i sancions que amb caràcter general regula la normativa d’aplicació, tindran la consideració de faltes i sancions les següents infraccions en què pugui incórrer la concessionària en el compliment de les obligacions del contracte i es qualificaran de molt greus, greus i lleus, segons la seva naturalesa:

1. Tindran la consideració de faltes molt greus:

a. Demora en l’inici de l’execució del contracte superior a 30 dies.

b. Deixar de prestar el servei, la prestació manifestament defectuosa o irregular del servei, amb incompliment gravíssim de les condicions establertes.

c. L’incompliment molt greu de les obligacions laborals i de Seguretat social amb el seu personal.

d. L’incompliment molt greu de les obligacions fiscals relatives a la prestació del contracte.

e. La cessió, sots-arrendament o traspàs, total o parcial, del contracte, o la paralització no justificada de la prestació del servei per un període superior als deu dies.

f. La desobediència reiterada (més de dues vegades) a les ordres escrites de l’Ajuntament, relatives a l’execució del contracte.

g. La no utilització dels recursos tècnics, humans, econòmics, etc. ofertats.

h. L’incompliment molt greu de les obligacions de conservació i de substitució dels elements materials del servei (manteniment preventiu i correctiu), així com l’incompliment de les obligacions d’inversió inicial previstes en aquest plec i en l’acord d’adjudicació.

i. Manca de subscripció o de vigència de les pòlisses d’assegurança que la concessionària té l’obligació de concertar (de responsabilitat civil, d’incendis i de robatori), després que l’Ajuntament hagi requerit expressament la subsanació de la deficiència.

j. Qualsevol actuació que afecti la seguretat de les instal·lacions i dels/de les usuaris/es.

k. L’incompliment gravíssim o reiterat de les previsions establertes sobre admissió de persones usuàries i tarifes o preus a càrrecs d’aquestes.

l. La negativa de la concessionària a complimentar els requeriments d’informació que l’Ajuntament li formuli i l’incompliment molt greu o reiterat de les obligacions d’informació ja establertes amb caràcter general en aquest plec.

m. La manca de pagament del cànon establert en favor de l’Ajuntament.

n. La comissió, en un període d’un any, de tres o més faltes greus.

2. Tindran la consideració de faltes greus:

a. El tracte incorrecte vers les persones usuàries.

b. La paralització o interrupció no justificada de la prestació del servei, quan no s’hagi de qualificar com a molt greu.

c. Incompliment d’acords o decisions de l’Ajuntament sobre variacions de detall que no impliquin despeses a càrrec de la concessionària.

d. Irregularitats en la prestació del servei, d’acord amb les condicions fixades en el contracte.

e. La desatenció en la instal·lació que provoqui un increment en els consums energètics.

f. La imposició de sancions per part d’altres Administracions Públiques a conseqüència de la responsabilitat de la concessionària com a gestora del servei.

g. No compliment dels objectius de gestió específics, aprovats per la comissió de seguiment.

h. Qualsevol infracció inclosa en l’apartat de faltes molt greus, quan per les característiques i l’abast de la conducta aquesta no s’hagi de considerar objectivament com a gravíssima o molt greu, sinó únicament com a greu.

i. Defectes greus en la conservació i manteniment dels elements de la instal·lació.

j. Incompliments pel que fa al número i capacitat del personal adscrit al servei, sempre que aquest incompliment no causi un transport consentiment exprés.

k. La comissió de tres o més faltes lleus en el període d’un any.

3. Tindran la consideració de falta lleu:

a. Totes les altres infraccions de la concessionària no previstes anteriorment i que infringeixin d’alguna manera les condicions establertes en el contracte, sempre que sigui en perjudici lleu del servei. Si aquest perjudici fos superior la falta es podrà considerar com greu o molt greu.

4. En funció de les infraccions s’aplicarà la següent relació de sancions:

a. Les infraccions lleus seran sancionades amb amonestació o amb una multa de 60 a 600 €.

b. Les infraccions greus es sancionaran amb una multa de 601 a 3.600 €. En cas de pertorbació del servei que posi en perill la seva gestió adequada, la sanció de multa podrà comptabilitzar-se amb la intervenció del servei durant el temps que es decideixi, amb un màxim de vuit mesos, sempre que no s’acordi la rescissió del contracte.

c. Les faltes molt greus es sancionaran amb multa de 3.601 a 18.000 € i/o es podrà imposar la resolució del contracte i la incautació de la garantia constituïda i la indemnització dels danys que s’hagin produït.

d. En cap cas l’import de les multes podrà ser inferior al benefici que la concessionària hagi pogut obtenir amb la seva infracció. Amb independència de la sanció corresponent, la concessionària indemnitzarà a l’Ajuntament sempre que aquest últim hagi de suplir les funcions de la gestora indirecta per mitjans propis o aliens.

La imposició de sancions a la concessionària no requerirà l’observança del procediment administratiu sancionador establert amb caràcter general per la legislació, però caldrà atorgar al contractista el dret d’audiència i el de proposició de prova durant un termini de deu dies. En el cas d’imposició de sancions pecuniàries, el seu import haurà de ser satisfer dins d’un termini màxim de quinze dies.

CLÀUSULA 19. DRETS I OBLIGACIONS DE L’ADJUDICATARI

Obligacions de l’adjudicatari

A més de les obligacions generals derivades del règim jurídic del present contracte, són obligacions específiques del contractista les següents obligacions:

- El contractista està obligat a realitzar la gestió del servei de la piscina municipal, del bar i del local annexa, dins el termini i al lloc fixats en el contracte i a executar el contracte amb estricta subjecció a les estipulacions que conté aquest plec de clàusules administratives particulars, al plec de prescripcions tècniques i al programa de gestió. A més, ha d’observar fidelment el que s’estableixi a la normativa vigent per la gestió del servei de piscina municipal de l’ajuntament d’Esporles, així com l’explotació del bar i local annex situat a la planta alta i també les instruccions que, si n’és el cas, li doni per escrit el responsable del contracte designat per l'òrgan de contractació.

- El contractista està obligat a complir el contracte dins del termini total fixat per a la seva realització. La demora, per causes atribuïbles al contractista, tindrà les conseqüències previstes a l’art. 212 del T.R.L.C.S.P  i les especificades el present plec.

- El contractista està obligat a realitzar totes les operacions que siguin necessàries per la gestió integral i administració de la piscina municipal de l’Ajuntament d’Esporles, així com l’explotació del bar i local annex situat a la planta alta de l’edifici, d’acord amb la normativa vigent.

- El contractista està obligat a la subrogació dels abonaments a les instal.lacions que va assolir l’anterior contractista.

- L'execució del contracte s’ha de fer a compte i risc del contractista, el qual ha de respondre de la qualitat de la gestió del servei i dels vicis ocults que es puguin apreciar durant el termini de garantia.

- El contractista no té dret a indemnització a causa de pèrdues, avaries o perjudicis ocasionats en els béns abans que siguin lliurats a l'òrgan de contractació, llevat que hi hagi alguna causa imputable a l’administració.

- És obligació del contractista indemnitzar per tots els danys i perjudicis que siguin causats a tercers, per si mateix o per personal o mitjans que en depenguin, com a conseqüència de les operacions que requereixi l'execució del contracte.

- El contractista és responsable d'obtenir les cessions, els permisos i les autoritzacions, si s’escau, que siguin necessaris per realitzar la gestió del servei i és a compte seu abonar les indemnitzacions que puguin correspondre per aquests conceptes o per causa del funcionament del servei. Així mateix, són responsables de tota reclamació relativa al servei, si escau, i han d'indemnitzar l'Administració, als usuaris i perjudicats per tots els danys i perjudicis que es puguin derivar per aquest motiu. En tot cas l'adjudicatari assumeix la responsabilitat civil enfront de tercers pels danys i perjudicis que puguin ocasionar-se durant el temps que duri la concessió. El concessionari subscriurà les pòlisses d’assegurança necessàries per a cobrir els següents riscos:

- Responsabilitat civil. Suma assegurada mínima: 900.000 € amb una franquicia màxima de 600 euros i un límit mínim per víctima de 150.000 €.

- Qualsevol altre que estimi oportú el concessionari.

- Haurà d'aportar la pòlissa i rebuts amb anterioritat a l'inici de l'explotació. Serà causa de resolució la no presentació d'aquesta assegurança. Les pòlisses contindran revalorització anual conformement a l'Índex de Preus al Consum. En cada venciment de l’ assegurança es presentarà rebut de pagament de la nova anualitat.

- El contractista ha de complir, sota la seva exclusiva responsabilitat, les disposicions vigents en matèria laboral, de seguretat social, de seguretat i higiene en el treball, d’integració social dels discapacitats, fiscal, de protecció de dades personals, mediambiental i riscos laborals.

- Així mateix, el contractista està obligat a dedicar o adscriure a l’execució del contracte els mitjans personals o materials suficients per a l’execució del contracte, respecte del qual té la condició d'empresari a tots els efectes.

- El contractista resta obligat a la recollida, reciclatge o reutilització, al seu càrrec, dels materials d’envàs, embalatge i muntatge usats i de tot altre tipus de residus produïts com a conseqüència de l’execució del contracte, llevat del cas que hagin estat reclamats per l’Ajuntament. Així mateix, ha de complir les disposicions vigents en matèria de gestió de residus i complir les actuacions que exigeix la normativa esmentada.

- El contractista està obligat a indemnitzar tots els danys i perjudicis que es produeixin a tercers com a conseqüència de les operacions que requereixi l’execució del contracte. Si el contracte s’executa de forma compartida amb més d’una empresa, tots han de respondre solidàriament de les responsabilitats.

- Serà així mateix pel seu compte indemnitzar els danys i perjudicis directes o indirectes que es causin a l’Ajuntament en els seus béns i serveis públics o al personal depenent d’ella, per iguals causes i amb idèntica excepció que la que assenyala l’apartat anterior.

- El contractista està obligat al compliment dels requisits previstos en l’article 227 del T.R.L.C.S.P. en els supòsits de subcontractació.

- Exercir personalment la concessió i no cedir-la, ni traspassar el dret ni obligacions derivats del contracte a tercers. La subcontractació estarà sotmesa als requisits previst al T.R.L.C.S.P i a la prèvia autorització de l’Ajuntament d’Esporles., i en tot cas només podran autoritzar-se prestacions accessòries.

- Mantenir en bon estat de conservació, manteniment i neteja de les instal·lacions, maquinària, bens i equips adscrits al servei. Substituir el material avariat per qualsevol contingència per altre de similar o idèntic en el termini mínim possible.

- L’adjudicatari està obligat a entregar còpia dels contractes signats amb l’empresa encarregada del manteniment de la climatització, de la maquinària de la piscina i de l’ascensor, o una justificació de solvència tècnica pròpia, en el cas de ser ella mateixa l’encarergada d’aquest manteniment.

- L’adjudicatari tindrà la responsabilitat de dur a terme el manteniment preventiu i correctiu de les instal·lacions de la piscina municipal i de l’edifici annex, de conformitat amb el llibre de manteniment oficial de l’instal·lació, així com de fer revisions periòdiques oportunes (manteniment i inspecció) de conformitat amb aquest llibre i la seva normativa aplicable.

- No alienar bens que hagin de revertir a l’ajuntament, ni gravar-los.

- En cas de vaga o tancament patronal, l’empresa Concesionaria estarà obligada igualment a prestar el servei i, en cas d’impossibilitat acceptada per l’ajuntament, posarà a disposició d’aquest les instal·lacions, material, eines i elements adscrits al servei, assumint-ne l’empresa totes les despeses ocasionades per la prestació del servei.

- Els requisits exigits per presentar-se a la licitació hauran de mantenir-se durant tota la vida del contracte, reservant-se l’ajuntament el dret a exigir en qualsevol moment la presentació d’alguns documents.

Despeses exigibles al contractista

- Són de compte del contractista, les despeses i impostos de l’anunci o anuncis de licitació i adjudicació, de la formalització del contracte, així com qualsevol altre que resulti d’aplicació, fixant-se l’import màxim de les despeses derivades de la publicació de la licitació del contracte, en 1.500 euros.

- Van a compte del contractista el cost de la gestió dels residus produïts durant l’execució de la gestió del servei, de conformitat amb la normativa aplicable, incloses les ordenances  municipals.

- Tant en les ofertes que presentin els interessats com en els pressuposts d'adjudicació, s'entén que s'hi comprenen totes les taxes i els imposts, directes i indirectes, i arbitris municipals que gravin sobre l'execució del contracte. Tots són a compte del contractista.

- Son de càrrec del contractista totes les despeses del subministrament d’energia elèctrica, gasoil i gas. El consum de l’aigua serà a càrrec del contractista en la quantia que excedeixi de 1.000 m3/any.

Les despeses de subministrament elèctric seran distribuïdes a parts entre l’Ajuntament i el concessionari. Així, el concessionari abonarà una part variable en funció del consum realitzat i l’Ajuntament una part fixa.

- El concessionari haurà de garantir l’accés i utilització de la piscina municipal de l’ajuntament d’Esporles, així com l’explotació del bar i del local annex situat a la planta alta a persones minusvàlides en igualtat de condicions que la resta d’usuaris.

- Totes les despeses derivades del manteniment, tant preventiu com correctiu, aniran a càrrec del concessionari.

Control dels serveis

La vigilància i control dels serveis a prestar per l’adjudicatari estarà assignada a la persona que designi l’ajuntament.

Risc i ventura

La present contractació es realitza a risc i ventura de l’adjudicatari, per la qual cosa assumirà la responsabilitat patrimonial derivada de l’execució del contracte.

Drets de l’adjudicatari

El concessionari tindrà dret:

- A percebre les tarifes de prestació dels serveis de piscina i d’utilització de locals esportius i serveis complementaris que autoritzi la corporació.

- A la revisió de les tarifes d’acord amb el present plec si s’escau.

- A l’explotació les instal·lacions i del local annex.

- A ser respectat per tercers en la seva condició de contractista i concessionari, amb la protecció necessària de la corporació municipal, perquè pugui prestar el servei concedit amb normalitat.

- Proposar a l’ajuntament quantes modificacions trobi indispensables, amb millores en la prestació del servei i no previstes en aquest plec.

- El demés recollits en el present plec i els qui atribueixi la normativa vigent.

CLÀUSULA 20. PRERROGATIVES DE L’ADMINISTRACIÓ

L’òrgan de contractació, de conformitat amb l’article 210 del T.R.L.C.S.P., ostenta les següents prerrogatives:

a) Interpretació del contracte.

b) Resolució dels dubtes que ofereixi el seu compliment.

c) Modificació del contracte per raons d’interès públic.

d) Acordar la resolució del contracte i determinar els efectes d’aquesta.

e) Tancar les instal·lacions per motius de seguretat i/o obres, o realitzar les actuacions que es considerin necessàries per aquests motius

PLEC DE CLÀUSULES TÈCNIQUES PER A L’ADJUDICACIÓ MITJNAÇANT PROCEDIMENT OBERT DEL CONTRACTE DE GESTIÓ INDIRECTA, MITJANÇANT CONCESSIÓ, DELS SERVEIS DE LA PISCINA MUNICIPAL, BAR I LOCAL ANNEX DE L’AJUNTAMENT D’ESPORLES.

Primera.- OBJECTE DEL CONTRACTE

La finalitat del contracte es l’adjudicació de la gestió integral del servei públic de la piscina municipal de l’Ajuntament d’Esporles, així com l’explotació del bar i local annex situat a la planta alta per ús exclusivament esportiu

Segona.- CONDICIONS TÈCNIQUES BÀSIQUES DEL CONTRACTE

L’empresa adjudicatària ha de complir en qualsevol cas, les condicions tècniques bàsiques següents:

Servei de socorrisme

- Prestació del servei de socorrisme en tot l’horari d’obertura de la piscina, solucionant les possibles incidències que es puguin donar, amb els socorristes titulats necessaris segons la normativa vigent.

- L’objectiu del servei de vigilància de salvament i socorrisme ha de ser que es facin respectar les normes d’ús de la instal·lació i que els usuaris estiguin assistits en tot moment en cas de produir-se qualsevol tipus d’accident o ofegament amb una intervenció ràpida i eficaç.

- Vigilància de salvament dels dos vasos de la piscina i la vigilància de les platges de tota la instal·lació. De la mateixa manera haurà d’atendre els possibles accidentats en tota la instal·lació i fer les primeres actuacions d’emergència.

- El/la socorrista anirà convenientment uniformat per tal que pugui ésser identificat per les persones usuàries de la piscina.

- L’adjudicatari es farà càrrec del pagament dels honoraris i dietes del/de la tècnic/a en salvament, així com de la seva contractació, complint amb la vigent legislació en matèria laboral, de seguretat social i de prevenció de riscos.

- Tenir responsabilitat de la farmaciola, pel que fa a quantitats, higiene i cura dels seus materials, tal i com marca la normativa establerta. El material de la farmaciola anirà a càrrec de l’adjudicatari.

- Adopció de mesures preventives i execució de la normativa vigent i de règim intern.

Servei de sales d’activitats fisico-esportives

- Prestació del servei d’activitats dirigides.

- L’adjudicatari es farà càrrec d’equipar adequadament, i d’acord al projecte de gestió presentat, les sales per aquestes activitats.

- L’adjudicatari ha de garantir el correcte funcionament de la maquinària aportada, si n’és el cas.

- La feina desenvolupada implicarà la vigilància del bon ús de les màquines i diferents instruments que hi pugui haver a les sales d’activitats.

- Els responsables de les sales no podran entrenar durant la seva jornada laboral.

Servei de control d’aigua i piscina

- Prestació del servei de control d’aigua i piscina, amb adopció de mesures preventives i execució de la normativa vigent i de règim intern. Les tasques de control d’aigua i de piscina es faran sempre d’acord amb les directrius de la normativa vigent (decret 53/1995 de la CAIB)

Servei de manteniment

- Realització de tasques de manteniment preventiu i correctiu per tal de mantenir en perfectes condicions els espais per a les diferents activitats esportives i tenir cura de la seva conservació diària, d’acord al llibre de manteniment de les instal·lacions.

Servei de neteja

- Garantir la neteja de la instal·lació i portar a terme un pla de neteja eficient.

- L’adjudicatari es farà càrrec del pagament dels honoraris i dietes del personal de neteja, així com la contractació dels mateixos, complint la vigent legislació en matèria laboral, de seguretat social i prevenció de riscos.

- El servei de neteja comprendrà tot el recinte esportiu: el recinte de la piscina, els vestidors (zona de vestidor, dutxes, sanitaris, etc.), sales d’activitats, la zona de bar, incloent la terrassa coberta, descoberta i la zona de solàrium, així com el buidat de les papereres de les instal·lacions.

- El material de neteja, inclòs paper wc i paper de mans, serà a càrrec de l’ adjudicatari.

- En cas de ser necessari, s’hauran de realitzar les tasques de desinsectació, desratització i desinfecció que es derivin de l’ús de les instal·lacions objecte del concurs.

Servei de bar

- Prestació del servei de bar d’acord amb la normativa vigent.

- S’ha de comptar amb els perceptius permisos per poder dur a terme aquest servei.

- Els preus del servei de bar no estaran regulats per cap ordenança sinó que s’estarà a la mitja dels preus dels bars del municipi.

Tercera.- DATES I HORARIS D’OBERTURA DE L’ INSTAL·LACIÓ

El període mínim d’obertura i funcionament de la piscina municipal ha de coincidir com a mínim amb el de les vacances escolars d’estiu.

Durant els mesos de juliol i agost, els horaris d’obertura i funcionament de la piscina han de ser com a mínim 3 hores al matí i 3 hores per la tarda de dilluns a diumenge. La resta de dies, com a mínim 3 hores al matí.

En cap cas, l’horari de tancament del servei de piscina podrà ser més tard de les 20h.

Quarta.- HORARIS DE PRESTACIÓ DELS SERVEIS

L’horari diari de prestació del servei de socorrisme, coincideix amb l’horari d’obertura al públic de la piscina municipal.

Per tal de respectar el descans dels veïns, l’horari de tancament de tota la instal·lació no pot ser més tard de les 23h, incloent el temps necessari per arreplegar i tancar portes.

Els serveis de neteja i control d’aigua i piscina es prestaran fora de l’horari d’obertura al públic de les instal·lacions.

En cas d’inclemències meteorològiques, es podran variar els horaris de tancament, d’acord amb el responsable del contracte.

Cinquena.- COORDINACIÓ DELS SERVEIS

L’adjudicatari designarà una persona encarregada de la coordinació del servei d’aquesta amb l’Ajuntament d’Esporles, per tal de vetllar pel correcte funcionament del servei.

Anualment, l’adjudicatari facilitarà una memòria en base al seu projecte de gestió. En aquesta memòria s’haurà d’especificar, entre altres punts, el nombre d’abonats, les activitats duites a terme amb nombre d’assistents i les tasques de manteniment (tant preventiu com correctiu) fetes al llarg de l’any.

Sisena.- DRETS I DEURES

  1. Són drets de l’adjudicatari:
  2. Proposar millores i innovacions tècniques o d’altre tipus per optimitzar la gestió del servei.
  3. Utilitzar les instal·lacions per a exhibicions, espectacles i actes anàlegs, prèvia comunicació a la corporació.

Són deures de l’adjudicatari:

  1. L’adjudicatari estarà obligat a redactar els projectes necessaris per dur a terme la gestió de les instal·lacions, que seran aprovats per la Batlia i podrà ordenar introduir-hi les millores que consideri oportunes per l’interès públics. Posteriorment el contractista estarà obligat a equipar les dependències acord al projecte redactat. L’Ajuntament, mitjançant el serveis tècnics municipals, podrà comprovar, coordinar, vigilar i inspeccionar la correcta execució de les instal·lacions.
  2. Una vegada estiguin en marxa les instal·lacions, el concessionari ve obligar a fer el manteniment correctiu al seu càrrec. Anualment ha de passar un detall de totes i cada una de les actuacions de manteniment, tant preventives com correctives, dutes a terme.
  3. L’Ajuntament es reserva el dret de poder utilitzar el complex esportiu objecte del contracte per realitzar-hi activitats d’interès per a la població, sempre que es demani a la direcció de la instal·lació amb una antelació de 15 dies. No obstant això, es podran programar activitats puntuals conjuntes entre el contractista i l’Ajuntament.
  4. El contractista, a més, ha de:
    1. Permetre el gaudir del servei a qualsevol persona que compleixi els requisits reglamentaris.
    2. Disposar del personal suficient per complir degudament amb l’horari del servei, havent de tenir en compte els períodes de vacances, torns i demés aspectes, sempre complint amb la legislació vigent.
    3. A qualsevol element de retolació, senyalització, etiquetatge, publicitat, etc. així com en la denominació de la piscina, hi haurà de constar sempre el logotip de la corporació i es redactarà, al menys, en la llengua catalana.
    4. Per el dies festius la instal·lació podrà estar tancada com a màxim 7 dies i tenir horaris reduïts els altres 7 dies a l’any.
    5. Aturada tècnica de la instal·lació: durant quinze dies màxim, de comú acord amb l’Ajuntament, per tal de revisar adientment el seu bon estat de funcionament.
    6. Correspondrà a l’adjudicatari l’equipament del local esportiu annex en consideració als seus usos específics detallats al projecte de gestió.
    7. L’adjudicatàri designarà una persona encarregada de la coordinació del servei d’aquesta amb l’Ajuntament d’Esporles.

                

ANNEX I: INVENTARI DE LES INSTAL·LACIONS EXISTENTS

Característiques de les instal·lacions

El recinte objecte del contracte consta de les següents instal·lacions:

  • Espai exterior:
  • 1 piscina descoberta de 25 x 12’6 metres
  • 1 piscina infantil descoberta de 11’6 x 4’8 metres
  • Zona de solàrium de 409’60 m2

Les piscines són piscines recreatives de temporada d’estiu.

  • Edifici annex:
  • 2 vestidors de 35’30 m2 i 34’70 m2 amb penjadors
  • 2 banys
  • 1 sala per a bar de 52’05 m2 amb barra i estanteria
  • 1 sala per a cuina de 13’90 m2
  • 1 terrassa coberta de 102’90 m2 amb toldos enrollables
  • Entrada-zona de control-distribuidor de 23’30 m2
  • 3 sales polivalents de 114’70 m2, 79’80 m2 i 58’65 m2, dues d’elles amb mirall a la paret
  • 1 sala magatzem de 31’30 m2
  • 1 sala de fems de 5’95 m2
  • 1 sala de maquinària de 35’05 m2
  • 1 sala de dipòsits d’aigues pluvials

(Plànols)

CLIMATIZACIÓN

MEDICIÓN

UD

UNIDAD EXTERIOR:

Modelo ETCB 70.1 CON Kit Hidrónico, de Termoven

1

ud

FANCOLIS:

Modelo CF-41 2T con electroválvula de termoven

6

ud

TERMOSTATOS:

Modelo RDF300 de Siemens

6

ud

SOLAR TÉRMICA

Placas:

Captador solar IS-PRO 2Q de IMMOSOLAR

4

ud

Kit hidrónico

Estación solar 2 ramalescon bomba HE 15-85 Grundfos de Immosolar

1

ud

Central de Control

Regulador solar Deltasol BS Plus Vbus incl. Sondas de IMMOSOLAR

1

ud

Deposito Solar

Depósito ACS, ISS 750, de Immosolar

1

ud

ACS

ACUMULADOR SOLAR

Acumulador de agua sanitaria IBS0-300 de Immosolar

1

ud

Resisitencia Electrica

Resistencia eléctrica 6 kW, 400 V, 550 mm(acum. ACS) R 1 1/2" RE de IMMOSOLAR

1

ud

Bomba de recirculación

ETHERMA 2-72-2M de Ebara

1

ud

Válvula mezcladora termostatica

Válvula mezcaldoara ESBE VTA 522 de Termosolar

1

ud

CONTRAINCENDIOS

Grupo de presión

AFU MATRIX 18-6/4 EJ de EBARA

1

ud

BIE

PIVOTANTE 3 PUERTA CIEGA ROJA de COFEM

3

ud

Columna Seca

Armario columna seca con bifurcacion de COFEM

1

ud

Central de detección

CENTRAL CLVR DE 4 ZONAS STD de COFEM

1

ud

Detectores Termovelocimetricos

A30XV // DETECTOR TERMOVELOCIMETRICO CONVENCIONAL de COFEM

9

ud

Detector óptico

A30XH // DETECTOR OPTICO TERMICO CONVENCIONAL de COFEM

13

ud

Pulsador

PUCAR // PULSADOR DE ALARMA REARMABLE CONVENCIONAL de COFEM

6

ud

Sirena Interior

SIR-24B // SIRENA ALARMA BITONAL 24V de COFEM

4

ud

Sirena exterior

CAEPLH // CUADRO DE ALARMA EXTERIOR 24V EN PLASTICO de COFEM

2

ud

AFS

GRUPO DE PRESION AFS

Modelo AP B/15-2 VV de  EBARA

1

ud

Descalcificador

DUO-PERFORMA/100/V ,  de ATH

1

ud

CLORADOR

Panel Reg.CONTROLER/C640/CL + Bb.Dosif.HC897 02-08 + Sonda Nivel I.SLG de ATH

1

ud

Bomba recirculacion clorador

25461 - Bba. autoaspirante Sena 1/3CV II de ASTRAPOOL

1

ud

BOMBA DE ACHIQUE

Bomba Best One Box de Ebara

1

ud

Grupo de riego

Modelo AP CVMA4 -1DM de  EBARA

1

ud

ELECTRICIDAD

APARAMENTA BT

GENERAL ELECTRIC

varios

ud

BATERIA DE CONDENSADORES

CYDESA EC400 42,5-3/8-IN

1

ud

ILUMINACION

PANTALLAS ESTANCAS

SECOM IP65 2X58w

26

ud

PERFILES

PERFIL UNI-TR de DELTA LIGHT

6

ud

DICROICAS

CARREE de DELTA LIGHT

18

ud

EMERGENCIA SOTANO

DUNNA 70lum de NORMALUX

6

ud

EMERGENCIAS PB

Bloque L-80 de Luznor

16

ud

PISCINA

Bombas Piscina Grande

Modelo KAN-610/T2*B 400/700V de KRIPSOL

3

ud

Bomba Piscina Pequeña

Modelo KS-150/M*B de KRIPSOL

2

ud

CLORADOR

Modelo SPCSTRPA000 de KRIPSOL i Controller LPHRH

2

ud

Bombas dosificadoras

Modelo  KCL-633 de KRIPSOL y RPR-603 de Kripsol

4

ud

Filtor piscina grande

Modelo 1800*B S/110 de KRIPSOL

2

ud

Filtro piscina pequeña

Modelo 1200*B S/75 de KRIPSOL

1

ud

          

ANNEX II: ESTUDI ECONÒMIC I FINANCER I TARIFES

1) Objecte

L’objecte d’aquest document és desenvolupar l’estudi de les variables que determinen la viabilitat del contracte de gestió indirecta de serveis, mitjançant concessió,  de la piscina municipal d’Esporles i dels seus locals annexos.

2) Previsions sobre la demanda d’ús

A l’hora d’elaborar qualsevol projecte de gestió, és interessant conèixer les característiques socioculturals més significatives del lloc. Aquest coneixement ens possibilitarà plantejar un projecte realista, que respon a les necessitats concretes dels ciutadans per tal de, any rere any, adaptar l’oferta a la demanda.

Esporles compta amb una població d’aproximadament 5.000 habitants que està dividida en tres nuclis principals, el poble pròpiament i dues urbanitzacions importants. Es pot considerar que una gran part de la població no està integrada en la vida del poble i utilitzen la localitat com “una ciutat dormitori”. Així, trobam que la població d’Esporles es distribueix de la següent manera:

(Gràfic)

El nivell cultural és mig-alt (és el poble amb més universitaris de l’illa) i és una població jove (gran natalitat). La immigració no és molt elevada, la majoria d'immigrants provenen d'Alemanya. No hi ha indústria, agricultura ni és un poble que destaqui pel turisme que pugui rebre. La majoria de la població treballa a Palma.

Si especificam en la població esportiva, trobam que a Esporles hi ha un gran volum d’activitats esportives. El poble compta amb 5 clubs ja consolidats (futbol, bàsquet, voleibol, gimnàstica rítmica i esports de muntanya) i diferents activitats fisico-esportives per a totes les edats, com puguin ser gimnàstica de manteniment, tai-chi, karate, etc., sumant un total de 611 persones que practiquen activitats físico-esportives a Esporles. Això suposa un 12,22% del total de la població d’Esporles.

Si tenim en compte que aquests tipus d’activitats les realitzen persones d’edats compreses entre els 6 i els 65 anys, aproximadament, tenim que el percentatge de practicants d’activitats físico-esportives a Esporles augmenta fins al 15,55% de la població potencialment activa.

Podem veure doncs, que la pràctica esportiva a Esporles es distribueix de la següent manera:

(Gràfic)

Apart d’aquestes activitats organitzades, els residents d’Esporles poden accedir a les instal·lacions esportives del gimnàs, situat a la piscina municipal. Actualment són un mitja de 90 residents a Esporles que es desplacen a aquestes instal·lacions per practicar qualsevol tipus de les activitats que allà s’hi oferten. Això suposa que un 1,8% dels empadronats a Esporles.

Si reduïm la franja d’edat a la que podríem considerar més activa físicament, tenim que aquest percentatge d’abonats augmenta fins a un 2,29% de la població.

A totes aquestes variables, se n’ha d’afegir una que pot modificar lleugerament les quantitats, tant a l’alça pel que fa a possibles usuaris de les instal·lacions esportives objecte d’aquest conveni, com a la baixa pel que fa les activitats que es fan a Esporles. Aquesta nova variable és la proximitat de pobles com Banyalbufar i Estellencs, que no compten amb aquest tipus de serveis i que formen part d’aquests 611 esportistes comptabilitzats a Esporles.

3) Incidència econòmica i social de la instal·lació

El fet de tenir a disposició del poble aquest equipament esportiu permetrà un manteniment de la pràctica esportiva al poble, per tant, la incidència social d’aquesta instal·lació es pot tenir en compte des de diferents punts de vista:

  • Increment de la pràctica esportiva
  • Increment de les activitats d’oci i familiars
  • Atracció de la població d’altres localitats
  • Major diversitat de pràctica esportiva
  • Millora en la qualitat de l’oferta esportiva

Aquestes millores socials tenen també un repercussió econòmica a Esporles, tenint en compte que augmentarà el consum dins i fora de les instal·lacions i suposarà un estalvi de temps i combustible als usuaris degut a la reorganització de l’oferta esportiva i d’oci a Esporles.

4) Cost de la inversió i finançament proposat

S’ha realitzat una estimació de les despeses que l’adjudicatari haurà de fer front, en càrrec a l’explotació del complexe esportiu i del servei de bar, que haurà de cobrir aquestes despeses.

Les despeses relatives a inversió i explotació estan calculades amb els mínims que marca la normativa autonòmica i amb els preus de mercat que ha de sofrir una instal·lació d’aquestes característiques, pel que fa als serveis i altres inversions o despeses.

S’estima que el volum de persones usuàries del servei de piscina serà el mateix que el darrer any enregistrat d’ús de piscina pública, l’any 2017.

Pel que fa al volum d’usuaris de les sales annexes, s’ha agafat com a referència el nombre d’abonats actuals i el preu vigent.

Finalment, pel servei de bar, la quantitat d’ingressos per explotació són l’estimació de la productivitat que ha tengut aquesta instal·lació els 2 darrers estius que ha estat oberta.

RESUM INVERSIÓ-EXPLOTACIÓ

Despeses estimades ______  - 64.606€

Inversió __________________  - 30.700€

Explotació ________________  - 33.906€

Ingressos estimats ________  + 39.800€

Activitats i entrades ________  + 23.000€

Bar-cafeteria _____________  + 16.800€

RESULTAT ______________  + 5.894€

DETALL DE LES ESTIMACIONS

Estimació de les despeses d’inversió

Dotació de les sales d’activitats ________________________  - 19.800€

Dotació de la cafeteria-restaurant ______________________  - 8.000€

Altres equipaments (vestidors, material piscina, etc) _______  - 2.900€

Resultat de la inversió ______________________________  - 30.700€

Estimació de les despeses d’explotació

Personal __________________________________________  - 16.800€

Manteniment piscina ________________________________  - 4.200€

Subministres _______________________________________  - 2.400€

Reparació i conservació _____________________________  - 800€

Material divers _____________________________________  - 1.000€

Publicitat __________________________________________  - 500€

Assegurances ______________________________________  - 510€

Amortització inversió ________________________________  - 696€

Tributs ____________________________________________  - 3.000€

Canon ____________________________________________  - 2.000€

Altres ____________________________________________  - 2.000€

Resultat de les despeses d’explotació ________________  - 33.906€

Ingressos per explotació

Abonaments i entrades piscina ________________________  + 23.000€

Explotació cafeteria-restaurant ________________________  + 16.800€

Reultat d’ingressos per explotació ___________________  + 39.800€

5) Tarifes

A l’hora d’establir el preu de base d’ús de les instal·lacions esportives, hem de diferenciar entre dos tipus de preus:

1) El preu d’accés a la piscina municipal. Aquest preu està regulat per una ordenança fiscal aprovada pel ple de l’Ajuntament d’Esporles. Aquesta taxa és la següent:

EDAT DE L’USUARI

PREU ENTRADA

RESIDENT

NO RESIDENT

De 0 a 3 anys

0,00 €

0,00 €

De 4 a 14 anys

0,75 €

2,50 €

Majors de 14 anys

1,00 €

5,00 €

2) El preu per ús de les sales annexes: Aquest preu també està regulat per una ordenança fiscal aprovada pel ple de l’Ajuntament d’Esporles. Aquesta taxa és la següent:

TIPUS ABONAMENT

PREU

Individual

Mensual

39,90 €

Trimestral

112,50 €

Semestral

210,00 €

Anual

384,00 €

Familiar

Mensual

64,00 €

Trimestral

180,00 €

Semestral

300,00 €

Anual

480,00 €

Inscripció

0,00 €

Els abonaments de la 3a edat tenen un 10% de descompte.

Els abonaments per usuaris de serveis socials tenen un 10% de descompte.

Els abonaments per famílies nombroses tenen un 5% de descompte.

Els abonaments pels discapacitats legalment reconeguts tenen un 5% de descompte.

ANNEX III: TARIFES BASE

PISCINA

EDAT DE L’USUARI

PREU ENTRADA

RESIDENT

NO RESIDENT

De 0 a 3 anys

0,00 €

0,00 €

De 4 a 14 anys

0,75 €

2,50 €

Majors de 14 anys

1,00 €

5,00 €

GIMNÀS

TIPUS ABONAMENT

PREUS

Individual

Mensual

39,90 €

Trimestral

112,50 €

Semestral

210,00 €

Anual

384,00 €

Familiar

Mensual

64,00 €

Trimestral

180,00 €

Semestral

300,00 €

Anual

480,00 €

Inscripció

0,00 €

    

ANNEX IV: MODEL DE PROPOSICIÓ

Sr/Sra _________________________________, domiciliat a _________________, C/________________________________________, Cód. Postal __________, amb D.N.I. nº _______________, actuant en nom i representació de _____________________________, amb domicili social a ______________________, C/______________________________________, Cód. Postal _____________, conforme s'acredita amb poder notarial bastant (o actuant en nom propi),

Assabentat de l'anunci publicat per l'Ajuntament d’Esporles en el Bolletí Oficial de les Illes Balears nombre ______ de data _______ i dels Plecs de Clàusules Administratives Particulars i de Prescripcions Tècniques que ha de regir el concurs per procediment obert per a la GESTIÓ INDIRECTA, MITJANÇANT CONCESSIÓ, DELS SERVEIS DE LA PISCINA MUNICIPAL, BAR I LOCAL ANNEX DE L’AJUNTAMENT D’ESPORLES, el contingut del qual coneix i accepta íntegrament, es compromet a prendre al seu càrrec la concessió, conformement a totes i cada una de les clàusules dels esmentats plecs, formulant la següent oferta:

  1. Oferta econòmica. Ofereixo una baixa genèrica de les tarifes recollides als plecs de condicions de _______________________________% (en números i lletres)
  2. Pagament de cànon l’Ajuntament d’Esporles per l’ús de la piscina, bar i local annex, de ________________________________________ euros/any (en números i lletres)

S'adjunta en sobre apart la següent documentació tècnica: Projecte de gestió de les instal·lacions objecte del contracte

Lloc, data i signatura.

 

ANNEX V: DECLARACIÓ RESPONSABLE

1.- Per a persones físiques

Sr/Sra _______________________________, domiciliat a _________________, C/________________________________________, Cód. Postal __________, amb D.N.I. nº ___________________, expedit a ____________________, amb data ________________, actuant en el meu propi nom, declaro responsablement no estar incurs en cap de les causes d'incapacitat ni prohibicions per contractar de les contemplades en els articles 54 i 60 del TRLCSP aprovat pel RDL 3/11, de 14 de novembre, així com en la seva legislació de desenvolupament, i en concret que em trobo al corrent de pagament en el compliment de les obligacions tributàries i de Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, circumstància que acreditaré en el seu moment segons es detalla en l'article 25 del present Plec de clàusules administratives particulars.

Lloc, data, signatura i segell del professional.

2.- Per a persones jurídiques

Sr/Sra _______________________________, domiciliat a _________________, C/____________________________________________, Cód. Postal ___________, amb D.N.I. nº __________________, expedit a _____________________, amb data _____________________, actuant en representació, degudament, de l'empresa ___________________________, declaro responsablement que l'entitat a la qual tinc l'honor de representar no està incursa en cap de les causes d'incapacitat ni prohibicions per contractar de les contemplades en els articles 54 i 60 del TRLCSP aprovat pel RDL 3/2011, de 14 de novembre, així com en la seva legislació de desenvolupament, trobant-se dita mercantil al corrent de pagament en el compliment de les obligacions tributàries i de Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, circumstància que acreditaré en el seu moment segons es detalla en l'article 25 del present Plec de clàusules administratives particulars.

Lloc, data, signatura i segell de l'empresa.

            

ANNEX VI: NORMES D’ÚS ESPECÍFIC DEL SERVEI DE LA PISCINA MUNICIPAL I RESTA D’INSTAL·LACIONS

REGLAMENT DE RÈGIM INTERN

Segons el Decret 53/1995 de la CAIB en el seu article 29, no està permès:

  • L’ús de les instal·lacions a tota persona amb infermetats transmissibles.
  • L’ús de la piscina d’adults a menors de 6 anys que no vagin acompanyats d’un adult.
  • Banyar-se amb calçat o amb roba no adequada.
  • Menjar en la zona de bany i de platges.
  • L’entrada d’animals.
  • L’entrada de botelles de vidre o d’altres envasos tallants o punxants.
  • Deixar fems en el recinte de piscines.

NORMES GENERALS DEL RECINTE ESPORTIU

Per accedir a les instal·lacions és necessari abonar la taxa establerta.

No està permès fumar en tot el recinte.

L’aforament de la piscina i de les sales permet un nombre màxim de persones. Quan l’assistència sigui superior a aquest nombre, l’accés no estarà permès fins que no s’hagi reduït el nombre d’usuaris.

Tots els usuaris tenen el dret d’exigir l’aplicació de les normes. Per fer-ho, s’han d’adreçar al personal de la piscina.

NORMES PER ALS VESTIDORS

Respecteu l’espai dels altres abonats.

La instal·lació no es pot fer responsable dels objectes perduts o oblidats.

Aquesta dependència és patrimoni de tots els usuaris, per tant, mereix la màxima cura i respecte. La neteja i el manteniment serà efectiu si tots hi col·labora’m.

És obligatori:

  • Utilitzar sabatilles de bany.
  • Dipositar les deixalles dins el seu corresponent contenidor.
  • Deixar el vestidor utilitzat el més net possible per a la seva posterior utilització.
  • Avisar a consergeria de qualsevol desperfecte que hi hagi al vestidor.

És recomanable:

  • Eixugar-se a la zona de dutxes.
  • Emprar només l’aigua necessària per dutxar-se.

No està permès:

  • Fumar ni menjar a l’interior del vestidor.
  • Deixar la bossa ni la roba dins del vestidor.

NORMES PER A LES PISCINES

La piscina petita és únicament d’ús infantil (fins a 5 anys inclosos) i dels adults acompanyants.

La piscina gran és per a majors de 6 anys (inclosos). Els menors de 12 anys han d’anar acompanyats d’un adult que se’n faci responsable.

És obligatori:

  • Dutxar-se abans d’entrar a la piscina.
  • Complir les normes i els consells tècnics.
  • En cas de trobar-se malament, avisar immediatament al socorrista o monitor.
  • En cas de tenir alguna malaltia cardíaca, respiratòria o de tipus epilèptic, avisar els monitors o socorristes.

És recomanable:

  • Tenir un nivell suficient de natació per usar la piscina.
  • Respectar un mínim de 2 hores per banyar-se després d’una menjada.
  • Evitar el contacte directe dels peus amb el terra.
  • Dutxar-se amb sabó després de l’activitat.
  • Utilitzar ulleres de natació i gorra de bany per prevenir problemes oculars i capil·lars.
  • Acompanyar als menors de 6 anys als vestidors per tal d’ajudar-los a canviar-se de roba.

No està permès:

  • Realitzar cap tipus d’activitat perillosa com pot ser córrer, saltar, empènyer, enfonsar ningú, o practicar jocs que puguin comportar un risc físic, tant a dins com a fora de l’aigua.
  • Utilitzar sense autorització prèvia qualsevol tipus de material (aletes, pilotes, matalassos, tubs de respiració...) que pugui suposar un risc potencial pels usuaris.
  • Fer servir cap tipus de sabó o gel a les dutxes de les piscines.
  • Canviar-se de roba al recinte de la piscina.
  • L’ús d’aparells musicals que propaguin el so a l’ambient.
  • Usar les piscines amb una ferida oberta, amb pèrdua de sang, amb afeccions a la pell o als ulls o amb infermetats transmissibles. Els responsables de la piscina podran excloure les persones que presentin qualque símptoma dels descrits anteriorment.
  • Banyar-se a la piscina si es porta algun cosmètic o producte oliós.

NORMES PER A LES SALES D’ACTIVITATS

Respecteu l’espai dels altres abonats.

La instal·lació no es pot fer responsable dels objectes perduts o oblidats.

Aquesta dependència és patrimoni de tots els usuaris, per tant, mereix la màxima cura i respecte. La neteja i el manteniment serà efectiu si tots hi col·labora’m.

És obligatori:

  • Anar vestit amb roba d’esport i calçat esportiu amb la sola neta.
  • Per qüestions d’higiene, l’ús personal de tovalloles en tots els aparells que hi pugui haver, havent-se d’eixugar la suor que hagi pogut quedar als aparells.
  • Utilitzar bé els aparells i material que hi pugui haver.
  • Deixar sempre el material al seu lloc.
  • Cedir l’aparell durant la pausa de recuperació entre sèries si un altre usuari s’està esperant.

És recomanable:

  • Ser puntual. No es podrà participar en una sessió un cop hagi finalitzat l’escalfament (més o menys 10 minuts de l’inici).
  • Ser considerats amb l’espai que ocupen els altres assistents a la classe.

No està permès:

  • L’entrada ni la utilització del material als menors de 16 anys excepte quan sigui per activitats per aquest grup d’edat.
  • Entrar bosses d’esport, ni aliments, ni envasos de vidre, ni cap altre material que el personal de la instal·lació estimi convenient.
  • Entrar amb el tors despullat, vestit de carrer, amb banyadors o amb calçat inadequat.
  • Moure el material d’una zona a una altra de la sala.

RÈGIM DISCIPLINARI

L'incompliment de les obligacions que es deriven de la condició d'usuari o abonat, podrà dur implícita la pèrdua de tal condició, d’acord amb el que recull el present Reglament.

Tals incompliments es classificaran en lleus i greus, segons es detalla a continuació:

Incompliments lleus

  • Es considerarà lleu, l'incompliment d'algunes de les obligacions dels usuaris, quan la seva conseqüència no doni lloc a la qualificació de greu.
  • El tracte incorrecte a qualsevol usuari, personal, tècnic, etc.
  • Causar mals lleus de forma involuntària a la instal·lació, material o equipament de les mateixes.

Incompliments greus

  • L'incompliment reiterat d'algunes de les obligacions dels usuaris.
  • El mal tracte de paraula o obra a altres usuaris, espectadors, professorat, tècnics, jutges o empleats de la instal·lació.
  • Causar mals greus de forma voluntària a la instal·lació, material o equipament de les mateixes.
  • Originar per imprudència o negligència accidents greus a un mateix o a altres persones.
  • Falsejar intencionadament les dades relatives a la identitat, edat, estat de salut, etc. i la suplantació d'identitat.
  • La reincidència en incompliments resolts com lleus.

Conseqüències

  • Els incompliments lleus es corregiran amb prevenció per escrit o la pèrdua de la condició d'usuari o abonat per un període de 5 a 30 dies.
  • Els incompliments greus es corregiran amb la pèrdua de la condició d'usuari o abonat per un període comprès entre 30 dies i 5 anys, si la gravetat del mateix ho fes necessari.

Procediment

  • La instrucció del procediment anirà a càrrec del Regidor d’Esports o del tècnic en qui delegui i actuarà com a secretari de la corporació o el funcionari en que delegui.
  • Les propostes es comunicaran per escrit als interessats donant-los cinc dies hàbils d'audiència perquè aquests puguin efectuar al·legacions i presentar els documents i informacions que estimin pertinents.
  • Una vegada conclòs el termini d'audiència i a la vista de les al·legacions presentades per l'usuari, l’instructor farà la proposta i informarà al Batlle, com òrgan competent, per a resoldre el que procedeixi. Una vegada que resolgui el Batlle, es notificarà a l'afectat, dintre del termini que li confereix la legislació administrativa.
  • Contra els acords adoptats, podran interposar-se els recursos que s'estimin oportuns, de conformitat amb la Llei del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
  • No obstant, en el cas que l'usuari actuï de forma notòriament contrària al present Reglament, el personal de la instal·lació està autoritzat a exigir-li l'abandó de la mateixa, o requerir la presència de les forces de seguretat, si la gravetat així ho exigís, sense perjudici de les posteriors accions aplicables al cas.

               

Esporles, 12 de setembre de 2017

La Batlessa,

Maria Ramon Sastre

            

ANNEX VII: COMPROMÍS D’ADOPCIÓ DE MESURES PER PALIAR L’IMPACTE ACÚSTIC I AFAVORIR LA CONVIVÈNCIA AMB ELS VEINATS

Sr/Sra ______________________________, domiciliat a _________________, C/___________________________________________, Cód. Postal __________, amb D.N.I. nº _______________, actuant en nom i representació de _____________________________, amb domicili social a ______________________, C/____________________________________________, Cód. Postal _____________, conforme s'acredita amb poder notarial bastant (o actuant en nom propi),

Assabentat de l'anunci publicat per l'Ajuntament d’Esporles en el Bolletí Oficial de les Illes Balears nombre ______ de data _______ i dels Plecs de Clàusules Administratives Particulars i de Prescripcions Tècniques que ha de regir el concurs per procediment obert per a la GESTIÓ INDIRECTA, MITJANÇANT CONCESSIÓ, DELS SERVEIS DE LA PISCINA MUNICIPAL, BAR I LOCAL ANNEX DE L’AJUNTAMENT D’ESPORLES, el contingut del qual coneix i accepta íntegrament, es compromet a

(   ) Limitar el volum de la música de les activitats a 50 dB

(   ) Assegurar el tancament efectiu de portes

(   ) Assegurar el tancament efectiu de finestres

 

Lloc, data i signatura.

MESA DE CONTRACTACIÓ

President:

- Sr. batle o per delegació o regidor en qui delegui.

Vocals:

- Sr. Regidor delegat de l’àrea d’esports

- Sr. Representant del grup polític PP

- Sr. Representant del grup polític PSOE

- Sr. Raimundo Tomás Montis Sastre, secretari interventor de l’Ajuntament d’Esporles

- Sr. Pere J. Trias Oliver coordinador d’esports de l’ajuntament.

Secretari:

Sra. Maria Frontera Carbonell, funcionària de la Corporació, en substitució, el Sr. Pere Auli Matas.

Tots els components de la mesa actuaran amb veu i vot excepte el funcionari que actuï com a secretari, que només tindrà veu. Pel còmput de majories s’aplicaran les normes de la Llei 39/2015.

Si es considera oportú la mesa podrà ser assistida pels assessors tècnics que es consideri convenient, sense que aquests tinguin dret a vot.

Vist que la ponderació dels criteris de valoració subjectes a fórmula matemàtica és superior a la dels criteris subjectes a judici de valor, no es constituirà comitè d’experts.

Documents adjunts