Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA
Núm. 10104
Aprovació de la convocatòria i les bases que han de regir el procediment selectiu, mitjançant concurs de mèrits, per a la constitució d´una borsa de feina de netejadors/es de l´Ajuntament d´Alcúdia, com a personal laboral temporal
Versió PDF
Mitjançant Resolució de Batlia núm. 1429/2017 de data 8 de setembre de 2017, s’ha aprovat la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu, mitjançant concurs de mèrits, per a la constitució d’una borsa de treball de netejadors/es de l’Ajuntament d’Alcúdia com a personal laboral temporal.
Als efectes establerts a l’article 45 de la Llei 39/2.015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, es publica al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d’anuncis electrònic del lloc web de l’Ajuntament d’Alcúdia (http://www.alcudia.net/ajuntament/ca/).
Contra l’esmentada resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar de forma alternativa, els següents recursos: recurs potestatiu de reposició a interposar davant la Batlia en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la publicació de la present resolució; o bé directament recurs contenciós administratiu a interposar davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució. Tot això sense perjudici que les persones interessades puguin interposar aquells altres recursos que en considerin procedents.
Alcúdia, 12 de setembre de 2017
El batle,
Antoni Mir Llabrés
BASES REGULADORES DEL PROCEDIMENT SELECTIU PER A LA CONSTITUCIÓ D´UNA BORSA DE FEINA DE NETEJADORS/ES DE L´AJUNTAMENT D´ALCÚDIA COM A PERSONAL LABORAL TEMPORAL MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS DE MÈRITS.
Primera.- Objecte de la convocatòria:
L’objecte de la convocatòria és la constitució d´una borsa de treball de netejadors/es de l´Ajuntament d´Alcúdia (Illes Balears), com a personal laboral temporal, per realitzar substitucions, cobrir temporalment les vacants que es puguin produir per baixes laborals, llicències, vacances, o qualsevol eventualitat del personal que ocupa aquests llocs de feina, així com les necessitats urgents del servei, com ara les derivades de l´increment de l´activitat, per realització d´una obra o servei determinat o contractes de relleu en casos de jubilacions parcials.
El sistema de selecció serà el de concurs de mèrits.
El lloc de treball pertany al grup 5 de classificació professional del vigent conveni col·lectiu per al personal laboral de l’Ajuntament d’Alcúdia (BOIB 66/2009, de 5 de maig), amb les retribucions establertes al mateix.
El lloc de treball estarà ubicat a qualsevol de les dependències de l´Ajuntament d´Alcúdia.
Segona.- Funcions del lloc de treball:
Neteja dels edificis municipals.
Tercera.- Requisits dels aspirants:
Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir, en la data d´acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, dels quals han d´estar en possessió durant tot el procés selectiu:
Quarta.- Presentació d’instàncies:
Les instàncies per participar al concurs de mèrits s’hauran de presentar, segons el model normalitzat que figura a l’Annex I d’aquestes bases, adreçades al Sr. batle de l’Ajuntament d’Alcúdia, dins el termini de quinze dies naturals a comptar des del següent a la publicació d’aquesta convocatòria al BOIB, amb independència del registre o oficina en que es presentin. Es publicarà també al tauler d´anuncis del lloc web de l´Ajuntament d´Alcúdia (http://www.alcudia.net/ajuntament/ca/).
Les instàncies es podran presentar davant el Registre General d’Entrada de la Corporació, ubicat al C/ Major, 9; CP07400-Alcúdia, en horari d’atenció al públic (de 9h. a 14h.), o per qualsevol dels mitjans admesos a l’article 16.4 de la Llei 39/2.015, d´1 d´octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. Si l’últim dia de l’esmentat termini es dissabte, diumenge o festiu, el mateix s’entendrà prorrogat fins a les 14 hores del primer dia hàbil següent.
Per ser admesos i prendre part al procés selectiu n’hi haurà prou amb què els aspirants manifestin a les seves sol·licituds que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base tercera d’aquesta convocatòria, adjuntant a dita instància fotocòpia compulsada del Document Nacional d´Identitat (DNI) o, en cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat.
Juntament amb la instància, els aspirants hauran de presentar aquells documents, originals i fotocòpies, que acreditin els mèrits dels què siguin titulars a valorar pel Tribunal a la fase de concurs. La data límit per al·legar i acreditar o justificar els mèrits al·legats és la de finalització del termini de presentació de sol·licituds per participar en la convocatòria. En cap cas no es valoraran els mèrits al·legats però que no es justifiquin degudament abans de la finalització del termini de presentació d’instàncies.
Cinquena.- Admissió d’aspirants:
Finalitzat el termini de presentació d’instàncies l’autoritat convocant dictarà resolució aprovant la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos en el termini màxim de deu dies hàbils des de la finalització del termini de presentació d’instàncies, que es farà pública al tauler d’anuncis electrònic del lloc web de l’Ajuntament d’Alcúdia (http://www.alcudia.net/ajuntament/ca/), concedint un termini de deu dies hàbils per tal que els interessats presentin les al·legacions que considerin oportunes i en seran esmenats els errors. A la mateixa resolució es comunicarà la data d’inici de la proba de català, lloc i hora.
Les possibles reclamacions o al·legacions, si n’hi haguessin, seran acceptades o rebutjades en la Resolució que aprovi la relació definitiva d’aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior. Els successius anuncis del procediment selectiu es publicaran al tauler d’anuncis electrònic del lloc web de l’Ajuntament d’Alcúdia (http://www.alcudia.net/ajuntament/ca/.
En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional s’entendrà aquesta elevada a definitiva sense necessitat de nova resolució, circumstància que es farà pública al tauler d’anuncis electrònic del lloc web de l’Ajuntament d’Alcúdia (http://www.alcudia.net/ajuntament/ca/.)
Sisena.- Tribunal Qualificador:
El Tribunal estarà format per tres membres i els seus respectius suplents, per cobrir les absències que es puguin produir:
President: Bartomeu Amengual Barceló, TAG de l’Ajuntament.
Suplent: Joan Seguí Serra, Secretari de l´Ajuntament.
Vocal 1: Margalida Ferrer Viver, Auxiliar Administratiu de l’Ajuntament.
Suplent 1: Isabel Socias Reynés, Auxiliar administratiu de l’Ajuntament.
Secretari: Teresa Vives Ventayol, Auxiliar Administratiu de l’Ajuntament.
Suplent Secretari: Victòria Jofre Martí , Administratiu de l’Ajuntament.
Hi podrà assistir un membre designat pel comitè d’empresa, amb veu però sense vot, segons la normativa vigent.
El Tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l’assistència del president i del secretari, ni tampoc d’almanco la meitat, referida al número total, dels seus membres, ja siguin titulars o suplents indistintament.
Els membres del Tribunal hauran d’abstenir-se de formar part d’aquest quan concorrin les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2.015, d´1 d´octubre, de règim jurídic del sector públic, o si hagués realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació d’aquesta convocatòria, notificant-ho a l’autoritat competent. Els aspirants podran recusar-los per iguals motius, cas de no abstenir-se. El Tribunal podrà disposar la incorporació als seus treballs d’assessors especialistes, per a totes o algunes de les proves. Aquests assessors es limitaran a l’exercici de les seves especialitats tècniques, sobre la base de les quals col·laboraran amb el Tribunal i tindran veu però no vot.
Setena.- Prova de català:
Aquesta prova consistirà en la realització d´una prova de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell A1, la qual es qualificarà com a apte o no apte, i serà eliminatòria. Aquesta prova es durà a terme per part del Servei de Normalització lingüística de l´Ajuntament d´Alcúdia.
Els resultats de l´exercici es faran públics i seran exposats al tauler d’anuncis electrònic de l´Ajuntament.
Estaran exempts de realitzar aquesta prova, les persones aspirants que acreditin estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell exigit o un superior, mitjançant l´aportació d´un certificat expedit per l´Escola Balear d´Administració Pública, o un altre organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent.
Es reconeixeran els certificats que es presentin inclosos a l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, i segons el règim temporal i d’equivalències que s’hi estableix. Els certificats s’hauran de presentar mitjançant document original o còpia adverada.
Vuitena.- Procediment de selecció:
El procediment selectiu serà el concurs de mèrits.
La puntuació màxima que es pot assolir a la fase de concurs és de 40 punts.
Els mèrits al·legats i justificats pels aspirants i que el Tribunal valorarà es regiran pel barem següent:
1. Titulacions acadèmiques oficials o amb equivalència reconeguda pel Ministeri d´Educació, Cultura i Esports i relacionades directament amb les funcions de la plaça: no es valoraran els títols acadèmics de nivell inferior que siguin necessaris per assolir-ne altres de nivell superior que puguin al·legar-se com a mèrits. Màxim 8 punts.
-Títol de Graduat Escolar, Formació professional de primer grau, ESO (o equivalent): 4 punts.
-Títol Cicle Formatiu de Grau Mitjà, Batxillerat (o equivalent): 6 punts.
-Títol Cicle Formatiu de Grau Superior (o equivalent): 8 punts.
En tot cas només es valorarà una de les dues titulacions. S´ha d´acreditar mitjançant la presentació de la titulació o certificació acreditativa expedida per institució pública, oficial o homologada, en original o còpia compulsada.
2. Formació i perfeccionament: màxim de 8 punts. Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de les places convocades. La valoració d´aquest criteri es du a terme d´acord amb el barem següent:
-Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions. En aquest apartat s’inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competència en matèria de formació ocupacional.
-Els cursos es valoraran sempre que estiguin relacionats directament amb les tasques pròpies de la plaça en la que es concursa, excepte els cursos de l´àrea de seguretat i salut laboral, àrea d´igualtat entre homes i dones i prevenció de la violència de gènere, àrea de qualitat i àrea d´informàtica, que es valoraran en qualsevol cas.
-Els cursos han de tenir una durada superior a deu (10) hores. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament.
-Els cursos relacionats amb les tasques pròpies de la plaça: màxim 8 punts, que es computaran com a 0.04 punts per cada hora d’aprofitament i amb 0.02 punts per a cada hora d’assistència.
- S’ha d’acreditar mitjançant la presentació de la titulació o certificació acreditativa expedida per institució pública, oficial o homologada, en original o còpia compulsada.
3. Experiència professional: màxim 12 punts.
- Per serveis prestats a un lloc de treball de les mateixes característiques i categoria professional a l´Administració pública o qualsevol ens del sector públic. Es valorarà a raó de 1 punt per any de servei (es prorratejaran per mesos les fraccions inferiors a un any).
- Per serveis prestats a un lloc de treball de les mateixes característiques a empreses privades. Es valorarà a raó de 0,80 punt per any de servei (es prorratejaran per mesos les fraccions inferiors a un any).
L'experiència professional s'haurà d'acreditar mitjançant certificat expedit per l'Administració pública o empresa corresponent, còpia de contracte de treball, informe de vida laboral, certificat de serveis o qualsevol altre mitjà admissible en Dret, on consti la plaça i el lloc de treball exercits i el període de prestació dels serveis.
4. Antiguitat reconeguda a les administracions públiques: màxim 6 punts. Es valorarà l´acreditació de l´antiguitat dels aspirants a qualsevol lloc de feina a les administracions públiques, ja sigui com a personal laboral o funcionari, segons el següent barem: es valorarà a raó de 0,4 punts per any de servei (es prorratejaran per mesos les fraccions inferiors a un any). No es tindrà en conta aquesta puntuació si ja ha estat valorada prèviament al punt 3 anterior.
5. Coneixement de la llengua catalana: màxim 4 punts. Es valoraran els certificats i/o titulacions expedides u homologades per l´EBAP, per la Direcció General de Cultura i Joventut, per l´Escola Oficial d´Idiomes, i també els reconeguts d´acord amb la normativa autonòmica i segons el barem següent:
-Nivell A2: 1 punt
-Nivell B1: 1,5 punts
-Nivell B2: 2 punts
-Nivell C1: 3 punts
-Nivell C2: 4 punts
Es valorarà només un certificat (el de major graduació). S´ha d´acreditar mitjançant la presentació de la titulació o certificació acreditativa expedida per institució pública, oficial u homologada, en original o còpia compulsada.
6. Estar en possessió del carnet de conduir B: 2 punts.
Novena.- Qualificació de la prova de català i qualificació definitiva del concurs:
Una vegada conclosa la prova de català, el Tribunal qualificador farà públic el resultat d´aquesta al tauler d’anuncis electrònic, atorgant als interessats un termini de tres dies hàbils per tal que puguin formular-ne al·legacions o reclamacions o sol·licitar revisió dels exàmens realitzats. En el mateix acte, el Tribunal anunciarà la data, hora i lloc en que es constituirà a l’objecte de realitzar la baremació dels mèrits de la fase de concurs.
En el cas d’existir reclamacions, al·legacions o sol·licituds de revisió, el tribunal qualificador, un cop examinades, les resoldrà i en farà públic el resultat al tauler d’anuncis electrònic. Un cop resoltes les al·legacions o revisions, si n’hi hagués, i d’acord amb el seu resultat, el Tribunal procedirà a la baremació de mèrits.
El Tribunal classificarà els aspirants en funció dels mèrits al·legats i justificats per aquests i formarà la relació en funció de les puntuacions totals obtingudes per cada aspirant.
En cas d’empat en la puntuació final, s’atendrà com a primer criteri de prelació a la major puntuació en els mèrits relatius a l’experiència professional a què es refereix el punt 3 de la base vuitena. Si així i tot encara persistís l’empat, es decidirà l’ordre de prelació per sorteig públic.
Acabada la qualificació dels aspirants el Tribunal procedirà a fer públiques al tauler d’anuncis electrònic municipal les qualificacions i la relació d’aprovats, atorgant als interessats un termini de tres dies hàbils per tal que puguin formular-ne al·legacions o sol·licitar revisió de la puntuació atorgada en la fase de concurs. Un cop transcorregut el termini, si no es presenten al·legacions, o bé un cop que hagin estat examinades les presentades, el Tribunal Qualificador elevarà a la Batlia, la proposta definitiva de la relació d’aprovats de la borsa, per ordre de prelació, per tal que dicti la corresponent resolució de creació de la borsa de treball de netejadors/es.
Desena.- Funcionament i vigència de la borsa de treball:
Una vegada confeccionada la borsa de treball, el batle aprovarà la seva constitució, i es publicarà la constitució de la borsa al tauler d’anuncis electrònic de l’Ajuntament d’Alcúdia i al Butlletí Oficial de les Illes Balears, als efectes de garantir el principi de transparència i publicitat.
Aquesta borsa tendrà una vigència màxima de tres anys des que es publiqui la resolució de constitució de la mateixa al BOIB. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.
Una vegada constituïda la borsa, els aspirants seran requerits per ocupar les corresponents places per ordre de puntuació, quan es produeixi la necessitat de contractar netejadors/es.
Les persones que formen part d’aquesta borsa a l’efecte d’oferir-los un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible. Estan en la situació de no disponible aquelles persones integrants de la borsa de treball que es trobin en situació d’incapacitat temporal o d’embaràs, en descans per maternitat o paternitat, adopció o acolliment (permanent o preadoptiu) i excedència per cura de fills menors de 12 anys o ascendents dependents.
Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball d’aquesta borsa.
A aquest efecte, el departament de Recursos Humans, en presència d´un membre del Comitè d´Empresa, es posarà en contacte telefònic o telemàtic amb un màxim de tres intents amb la persona que correspongui, li comunicarà el lloc a cobrir i el termini en el qual cal que s’incorpori al lloc de treball. Quedarà constància a l’expedient, mitjançant una diligència, de què aquesta persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.
Dins el termini màxim d’un dia hàbil a comptar des de la comunicació (telefònica o per correu electrònic), o dos dies si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb la contractació. Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renúncia expressament a la contractació, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació, perdrà el seu lloc a la llista de les persones aspirants seleccionades i passarà a ocupar el darrer lloc de la borsa de treball, i el departament de Recursos Humans avisarà a la següent de la llista.
Si alguna de les persones integrants de la borsa renuncien tres vegades seguides a diferents ofertes de feina (és a dir, no manifesta la conformitat a incorporar-se al lloc de feina, renúncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedeixi la seva incorporació), serà definitivament exclòs de la borsa de treball a tots els efectes.
Quan la persona seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa cessi en el seu lloc de treball, es reincorporarà novament a la borsa de treball ocupant el darrer lloc de la llista.
Serà d’aplicació a aquest procediment el que disposen la Llei 39/2015, d´1 d´octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i la Llei 11/2007, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics en el sentit que totes les comunicacions que es derivin d’aquest procediment ho seran mitjançant publicació al tauler d’anuncis electrònic del lloc web de l’Ajuntament d’Alcúdia (http://www.alcudia.net/ajuntament/ca/), excepte la comunicació de nomenament de membre del tribunal qualificador.
Onzena.- Presentació de documents i contractació:
Les persones aspirants que formin part de la borsa, en ser cridades i donin la seva conformitat a la contractació, hauran de presentar, dins el termini de tres dies hàbils a comptar a partir del dia en que manifestin la conformitat, els documents acreditatius de reunir els requisits exigits a la base tercera.
La documentació a presentar és la següent:
En el cas que l’aspirant proposat no reuneixi els requisits exigits, o no els acrediti en el termini establert, la Batlia acordarà la seva exclusió i procedirà a proposar la contractació de l’aspirant següent per ordre de puntuació.
Presentada la documentació, es procedirà a la contractació dels aspirants de la borsa de treball, per ordre de puntuació, mitjançant contracte laboral temporal, havent-se d’incorporar al lloc de treball el dia que s’acordi a la dita contractació.
Dotzena.- Incidències, règim normatiu i recursos:
El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin, i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procediment de selecció, en tot allò no previst en aquestes bases.
En allò no previst en les bases serà d’aplicació el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refús de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic; el Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d´octubre, pel qual s´aprova el text refús de la Llei de l´Estatut dels Treballadors; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; Decret 30/2009, de 22 maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i el vigent Conveni Col·lectiu del Personal Laboral de l´Ajuntament d´Alcúdia (BOIB 66/2009, de 5 de maig).
La convocatòria, les seves bases i actes administratius que es derivin d’aquesta i de les actuacions del Tribunal, podran ser impugnades pels interessats en els casos i en la forma establerta per la Llei 39/2.015, d´1 d´octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Alcúdia, 7 de setembre de 2017.
El batle,
Antoni Mir Llabrés
ANNEX I
MODEL D’INSTÀNCIA
................................................................., major d’edat, amb DNI núm. ....................., domicili a efectes de notificacions i comunicacions a
..................................................................., y telèfon .........................................
EXPOSA:
1. - Que ha tingut coneixement de la convocatòria del procediment selectiu per a la constitució d´una borsa de treball de netejadors/es de l'Ajuntament d'Alcúdia, les bases han estat publicades en el tauler d'edictes de l'Ajuntament i en el BOIB núm .. .............. de data
........................
2. - Que declara estar en possessió de totes i cadascuna de les condicions o requisits que s'exigeixen en la Base Tercera de la convocatòria.
DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:
- Fotocòpia autenticada del DNI.
- ( ) Relació de documents aportats per acreditar mèrits en el concurs.
Per tot l'exposat,
SOL·LICITA:
Ser admès i poder prendre part en el procediment selectiu per a la creació d´una borsa de treball de netejadors / es de l'Ajuntament d'Alcúdia.
Alcúdia, _____ de _____________ 2017.
(Signatura)
SR. BATLE DE L'EXCEL·LENTÍSSIM AJUNTAMENT D'ALCÚDIA