Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE MODERNITZACIÓ I FUNCIÓ PÚBLICA

Núm. 9844
Conveni de col·laboració entre l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) i el Consell de Mallorca per a la formació dels Bombers de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En compliment de l’acord del Consell Executiu del Consell de Mallorca, de 26 de juliol de 2017, es publica per a general coneixement, el Conveni de de col·laboració entre l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) i el Consell de Mallorca per a la formació dels Bombers de Mallorca, que literalment diu:

“ Conveni de col·laboració entre l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) i el Consell de Mallorca per a la formació dels Bombers de Mallorca

Parts

Catalina Cladera Crespí, consellera d’Hisenda i Administracions Públiques i presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), en l’exercici de les facultats que li atribueixen, respectivament, la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i el Decret 31/2012, de 13 d’abril, pel qual s’aproven els Estatuts de l’Escola Balear d’Administració Pública.

María del Carmen Palomino Sánchez, consellera executiva de Modernització i Funció Pública del Consell de Mallorca, en virtut de les atribucions que li confereix l’article 2.d) del Decret de 10 de juliol de 2015, pel qual es determina l’organització del Consell de Mallorca (BOIB núm. 109, de 18 de juliol de 2015).

Antecedents

1. L’article 12.1 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, estableix que «Correspon a l’Escola Balear d’Administració Pública la formació, la capacitació i el perfeccionament del personal al servei de l’Administració autonòmica i de les entitats que en depenen». Així mateix, l’article 12.2 de la Llei esmentada estableix que «També li correspon, en els termes establerts en aquesta Llei i en la normativa de desplegament, la realització d’activitats formatives [...] al servei de les altres administracions radicades a les Illes Balears».

2. L’article 5.7 del Decret 31/2012, de 13 d’abril, pel qual s’aproven els Estatuts de l’Escola Balear d’Administració Pública, disposa entre els objectius de l’EBAP, «Establir intercanvis d’informació i subscriure convenis amb altres centres amb funcions anàlogues pel que fa a l’objecte». Així mateix, l’article 6 del Decret esmentat estableix que «l’Escola pot dur a terme la formació i el perfeccionament del personal al servei de les altres administracions públiques o ens dependents, mitjançant la subscripció del conveni corresponent».

3. L’article 7.3 de la Llei 2/1998, de 13 de març, d’ordenació d’emergències a les Illes Balears, disposa que una de les competències de la Comunitat Autònoma en aquesta matèria és «Procurar, mitjançant l’establiment de les mesures adients, la formació i el perfeccionament del personal dels serveis d’emergència i dels seus col·laboradors».

4. L’article 15 de la Llei 2/1998, de 13 de març, d’ordenació d’emergències a les Illes Balears, estableix, respecte dels serveis de prevenció i extinció d’incendis i salvaments, que «A fi d’aconseguir una adequada homogeneïtzació entre els diversos col lectius professionals i per tal que abastin un nivell formatiu satisfactori, el Govern de la Comunitat Autònoma, d’acord amb les entitats locals interessades, promourà i assegurarà la implantació d’un sistema de capacitació que asseguri la formació professional continuada, tant teòricament com pràcticament i físicament, incloent-hi, en el seu cas, les corresponents proves que acreditin la superació dels cursos programats».

5. L’article 19 de la Llei 2/1998, de 13 de març, d’ordenació d’emergències a les Illes Balears, estableix, respecte dels serveis de rescat, que «El personal dels serveis de rescat haurà de comptar amb la formació adequada i reunir les condicions físiques i tècniques imprescindibles per a aquest objectiu i, amb aquesta finalitat, haurà de comptar amb la corresponent acreditació, expedida i renovada periòdicament pel Govern de la Comunitat Autònoma, en les condicions que es determinaran per via reglamentària.

D’altra banda, el Govern autonòmic haurà d’organitzar i promoure les accions formatives que siguin procedents a fi de mantenir el personal adscrit a aquests serveis en les degudes condicions tècniques i físiques».

6. El Decret de la presidència del Consell de Mallorca, de 10 de juliol de 2015, pel qual es determina l’organització del Consell Insular de Mallorca, en l’article 2.d) atribueix als consellers executius i conselleres executives la signatura en nom del Consell de Mallorca dels convenis de col·laboració amb altres entitats públiques o privades relatius a assumptes del departament. Així mateix, l’article 10.c).13 del Decret esmentat assigna com una de les atribucions del Departament de Modernització i Funció Pública del Consell de Mallorca «Proposar al Consell Executiu el pla de formació del personal, gestionar-lo i executar-lo».

7. El Pla de formació 2017-2020 del Consell de Mallorca, aprovat pel Consell Executiu dia 8 de març de 2017, en el qual s’inclou la formació de l’àrea operativa del servei de Bombers de Mallorca, estructurada en formació inicial, específica i de promoció.

8. El Decret de la presidència, de dia 19 d’octubre de 2016, de convocatòria per al proveïment d’11 places de bomber/a conductor/a del Consell de Mallorca, publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 134, de 22 d’octubre de 2016.

9. La Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, i concretament el que estableix l’article 49.f) de la Llei esmentada.

10. Atesa la necessitat d’organitzar els cursos de capacitació per als bombers de nou ingrés, així com els cursos de promoció a caporal i sergent, el Consell de Mallorca i l’EBAP troben convenient establir les condicions d’un acord de col·laboració per a la seva planificació, seguiment, execució i supervisió en les competències que pertanyen a cada una de les institucions.

Ambdues parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni, d’acord amb les següents

CLÀUSULES

Primera

Objecte del Conveni

Acordar les condicions de col·laboració en matèria de planificació, seguiment, execució i supervisió dels cursos de capacitació i promoció per als Bombers de Mallorca.

Segona

Compromisos i actuacions d’ambdues parts

a) El Consell de Mallorca es compromet a:

- Dur a terme la gestió i l’execució dels cursos corresponents a la capacitació de bombers de nou ingrés i dels cursos corresponents a la promoció de caporal i de sergent.

- Respectar els requisits que estableixi l’EBAP referents als continguts dels cursos de capacitació i de promoció, així com el nombre d’hores que es fixi per a cada curs.

- Respectar els estàndards de qualitat que estableixi l’EBAP per poder certificar els cursos de capacitació i promoció.¾

- Aprovar, per l’òrgan competent, un manual de l’alumnat en el qual es regulin les normes de funcionament intern per a cada un dels cursos executats en el marc d’aquest Conveni.

- Seleccionar els formadors i establir els cronogrames oportuns dels cursos de capacitació i promoció en funció dels calendaris d’oposició i de promoció interna.

 Dur a terme la coordinació necessària amb l’EBAP a efectes de tràmits administratius.-

- Designar una persona per dur a terme la coordinació operativa dels cursos de capacitació i promoció, i que tengui coneixement sobre la manera de funcionar del servei de Bombers de Mallorca.

- Lliurar a l’EBAP tota la documentació requerida per acreditar que els cursos de capacitació i promoció s’han duit a terme d’acord amb els estàndards de qualitat marcats.

- Dur a terme la gestió econòmica derivada de l’organització i el desenvolupament dels cursos, referida tant a pagament de formadors com a material necessari i instal·lacions.

b) L’EBAP es compromet a:

- Dur a terme la planificació metodològica, el seguiment i la supervisió dels cursos corresponents a la capacitació de bombers de nou ingrés i dels cursos corresponents a la promoció de caporal i sergent.

- Establir els estàndards de qualitat que regiran els cursos de capacitació i promoció dels bombers.-

- Elaborar el manual de l’alumnat en el qual es regulin les normes de funcionament intern per a cada un dels cursos executats en el marc d’aquest Conveni.

- Elaborar el disseny dels continguts dels cursos de capacitació i promoció d’acord amb el model de qualificacions professionals, així com establir el nombre d’hores adequat per a cada curs, tenint en compte les propostes de contingut dels cursos fetes pel Consell de Mallorca, a partir dels coneixements de bombers i tècnics experts i coneixedors de la matèria.

- Designar una persona de referència per dur a terme el seguiment i la supervisió dels cursos de capacitació i promoció de bombers de Mallorca.

- Proporcionar al Consell de Mallorca els documents necessaris per a la tramitació administrativa referida al seguiment dels cursos: llistes d’assistència, actes d’avaluació, qüestionaris de satisfacció...

- Posar a disposició del Consell de Mallorca, si escau, aules per dur a terme la formació presencial corresponent.-

- Certificar els cursos de capacitació i promoció de bombers de Mallorca, sempre que compleixin amb els estàndards de qualitat fixats, realitzats en el marc d’aquest Conveni.

Tercera

Compromisos i actuacions de les dues parts

Les dues parts es comprometen a proporcionar-se mútuament, de manera gratuïta, assessorament tècnic en temes de procediment, disseny dels continguts dels cursos, metodologia didàctica, seguiment i avaluació.

També es comprometen a treballar conjuntament per al bon desenvolupament dels cursos realitzats en el marc d’aquest Conveni.

Quarta

Comissió de seguiment del compliment del Conveni

D’acord amb l’article 49.f) de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, es crea una comissió de seguiment del conveni, a la qual correspon establir els mecanismes de seguiment, de vigilància i de control del Conveni.

Aquesta comissió estarà formada pels membres següents:

Pel Departament de Modernització i Funció Pública del Consell de Mallorca:

- el tècnic o la tècnica del Servei de Formació

- la persona designada per a la coordinació operativa dels cursos

Entre aquests membres es nomenarà un secretari o secretària.

Per l’EBAP:

(dades personals ocultes)- el cap o la cap de departament i/o el cap o la cap d’estudis(dades personals ocultes)

- la persona designada per fer el seguiment

Entre aquests membres es nomenarà un president o presidenta.

A més de les facultats que disposa l’article 49.f de la Llei 40/2015, la comissió de seguiment del Conveni és l’òrgan encarregat de revisar i analitzar els casos d’incompliment de les obligacions i els compromisos de les parts, així com de resoldre els problemes d’interpretació i de compliment que puguin derivar-se.

Cinquena

Despesa

L’aprovació d’aquest Conveni de col·laboració no genera l’assumpció de nous compromisos financers per a les parts.

Sisena

Vigència i pròrroga

Aquest Conveni té una vigència màxima de quatre anys, a comptar des de la signatura, d’acord amb el que estableix l’article 49.h).1r de la Llei 40/2015, que determina que han de tenir una durada determinada, que no pot ser superior a quatre anys, llevat que normativament es prevegi un termini superior.

L’acord de pròrroga del Conveni, si escau, es farà segons el que disposa l’article 49.h).2n de la Llei 40/2015.

Setena

Resolució del Conveni

Aquest Conveni es resoldrà per haver transcorregut el termini indicat en la clàusula anterior, per acord unànime de tots els signants, per l’incompliment de les obligacions i els compromisos assumits per algun dels signants, per denúncia i per la resta de causes de resolució previstes en l’article 51.2 de la Llei 40/2015.

En cas de denúncia, la part interessada haurà de comunicar a l’altra part la intenció de resoldre el Conveni amb una antelació mínima de tres mesos. Els efectes de la resolució són els que determina l’article 52 de la Llei esmentada.

Vuitena

Incompliment de les obligacions i els compromisos assumits per cada una de les parts

En cas d’incompliment de les obligacions i els compromisos assumits per cada una de les parts, es procedirà tal com preveu l’article 51.2.c) de la Llei 40/2015.

En tot cas, les conseqüències aplicables en aquest supòsit i, si s’escau, els criteris per determinar la possible indemnització per l’incompliment seran fixats per la comissió de seguiment, de manera consensuada per ambdues parts, en compliment del que estableix l’article 49.e) de la Llei esmentada.

Com a mostra de conformitat, signam aquest conveni en dos exemplars.

Palma, 2 d’agost de 2017

Per l’EBAP                        Pel Consell de Mallorca”

 

Palma, 6 de setembre de 2017

Per delegació del president, El secretari general

(Decret de 17 de juliol de 2015, BOIB núm. 114, de 28 de juliol de 2015)

Jeroni Miquel Mas Rigo