Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA
Núm. 9827
Aprovació de la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu, mitjançant concurs de mèrits, per a la constitució d’una borsa de treball per a cobrir de forma interina el lloc de treball de Tresoreria de l’Ajuntament d’Alcúdia
Versió PDF
Mitjançant Resolució de batlia núm. 1420/2017 de data 5 de setembre de 2017, s’han aprovat la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu, mitjançant concurs de mèrits, per a la constitució d’una borsa de treball per a cobrir de forma interina el lloc de treball de Tresoreria de l’Ajuntament d’Alcúdia..
Cosa que fem pública al Butlletí Oficial de les Illes Balears i i al tauler d’anuncis electrònic del lloc web de l’Ajuntament d’Alcúdia (http://www.alcudia.net/ajuntament/ca/), als efectes establerts a l’article 45 de la Llei 39/2.015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Contra l’esmentada resolució, que exhaureix la via administrativa, les/els interessades/ts poden interposar de forma alternativa, els següents recursos: o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant la Batlia, en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la notificació de la present resolució, o bé directament recurs contenciós administratiu, a interposar davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà de la notificació d’aquesta resolució; tot això sense perjudici que els interessats puguin interposar aquells altres recursos que en considerin procedents.
Alcúdia, 6 de setembre de 2017
El batle,
Antoni Mir Llabrés
BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES DEL PROCEDIMENT SELECTIU PER A LA CONSTITUCIÓ D’UNA BORSA DE TREBALL PER A COBRIR DE FORMA INTERINA EL LLOC DE TREBALL DE TRESORER/A DE L’AJUNTAMENT D’ALCÚDIA
PRIMERA. - OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
L’objecte de la present convocatòria és la selecció, mitjançant el procediment de concurs de mèrits, de personal funcionari interí per a la creació d’una borsa de treball per a cobrir de forma interina el lloc de treball de Tresorer de l’Ajuntament d’Alcúdia. És objecte d’aquesta convocatòria la selecció d’un candidat, per proposar-ne a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears el seu nomenament com a Tresorer interí de l’Ajuntament d’Alcúdia (Mallorca -Illes Balears-).
El lloc de treball a cobrir interinament és el de Tresoreria, reservat a funcionaris amb habilitació de caràcter nacional, subescala d’Intervenció-Tresoreria, categoria d’entrada, d’acord amb allò que disposa l’article 2 del Reial Decret 1732/1994, de 29 de juliol, sobre provisió de llocs de treball reservats a funcionaris d’Administració Local amb habilitació de caràcter nacional.
Ha quedat acreditada en l’expedient la impossibilitat de cobrir la plaça esmentada mitjançant funcionari de carrera.
El present procediment es regeix en primer lloc per l’establert a la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, així com per l’establert al Reial Decret 1732/1994, per l’establert al Reial Decret 543/2001, de 18 de maig, sobre accés a l'ocupació pública de l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics de nacionals d'altres Estats als quals és d'aplicació el dret a la lliure circulació de treballadors, així com a l’establert al Decret 2/2017, de 13 de gener, d’exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments de provisió de llocs de treball de les entitats locals de les Illes Balears reservats a personal funcionari de l’Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, i per la resta de normativa que resulti d’aplicació, així com per l’establert en aquestes bases. En allò no previst en la normativa esmentada ni en aquestes bases en relació a les següents qüestions: tramitació del procediment selectiu, gestió i control de la borsa, cessament del personal funcionari interí, i vigència de la borsa, s'aplicarà de forma supletòria l’establert als articles 4, 5, 10, 11, i 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de funcionaris interins de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En cas de qualsevol possible contradicció entre l’establert en aquestes bases i allò disposat als preceptes ara esmentats del Decret autonòmic, prevaldrà en tot cas l’establert en les presents bases.
Les retribucions a percebre seran les que corresponguin en el moment de cobrir la necessitat, segons el lloc de treball a ocupar, i d’acord amb la disponibilitat pressupostària. D’acord amb les característiques de la subescala, les retribucions previstes són les següents, d’acord amb l’establert a la Llei 3/2017, de 27 de juny, de Pressuposts Generales de l’Estat per a l’any 2017:
Grup: A
Subgrup: A1
Complement de destí: 25
Complement específic: 14.112’84 € (en 14 pagues).
Pagues extraordinàries: segons article 18 Llei 3/2017.
SEGONA. – FUNCIONS
Seran les pròpies del lloc de treball de Tresoreria, que comprèn:
a) El maneig i custòdia de fons, valors i efectes de l'entitat local, de conformitat amb el que estableixen les disposicions legals vigents. El maneig i custòdia de fons, valors i efectes comprèn: la realització de quants cobraments i pagaments correspongui als fons i valors de l'Entitat, de conformitat amb el que estableixen les disposicions legals vigents; l'organització de la custòdia de fons, valors i efectes de conformitat amb les directrius assenyalades per la Presidència; executar, conforme a les directrius marcades per la Corporació, les consignacions en bancs, Caixa General de Dipòsits i establiments anàlegs, autoritzant juntament amb l'Ordinador de pagaments i l'interventor els xecs i altres ordres de pagament que es girin contra els comptes oberts en aquests establiments; la formació dels plans i programes de tresoreria, distribuint en el temps les disponibilitats dineràries de l'Entitat per a la puntual satisfacció de les seves obligacions, atenent les prioritats legalment establertes, d'acord amb les directrius marcades per la Corporació.
b) La prefectura dels serveis de recaptació. La prefectura dels serveis recaptatoris comprèn: l'impuls i direcció dels procediments recaptatoris, proposant les mesures necessàries perquè la cobrança es realitzi dins dels terminis assenyalats; l'autorització dels plecs de càrrec de valors que es lliurin als recaptadors i agents executius; dictar la provisió de constrenyiment en els expedients administratius d'aquest caràcter i autoritzar la subhasta de béns embargats; la tramitació dels expedients de responsabilitat per perjudici de valors..
TERCERA. – REQUISITS DELS ASPIRANTS
Per prendre part en les proves selectives serà necessari reunir les següents condicions:
a) Tenir nacionalitat espanyola.
b) Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
c) Estar en possessió d'algun dels següents títols acadèmics o en condicions d'obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de sol·licituds: Llicenciat en Dret, Llicenciat en Ciències Polítiques i de l'Administració, Llicenciat en Sociologia, Llicenciat en Administració i Direcció d'Empreses, Llicenciat en Economia, Llicenciat en Ciències Actuarials i Financeres o el títol de grau corresponent.
d) Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.
e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat.
f) Abans de prendre possessió del lloc de treball, l'interessat haurà de fer constar que no està sotmès a cap supòsit d'incompatibilitat establert en la Llei 53/1984 de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o comprometre en seu cas, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfandat.
g) Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell C1.
Els requisits establerts en els apartats anteriors hauran de complir el darrer dia de termini de presentació d'instàncies i gaudir dels mateixos durant el període selectiu.
QUARTA. - SOL·LICITUDS D’ADMISSIÓ I ACREDITACIÓ DE MÈRITS
Les instàncies per participar al concurs-oposició s’hauran de presentar, segons el model normalitzat que figura a l’Annex II d’aquestes bases, adreçades al Sr. Batle de l’ajuntament d’Alcúdia, dins el termini de TRENTA DIES NATURALS, a comptar des del dia següent a la publicació d’aquesta convocatòria al BOIB, amb independència del registre o oficina en que es presentin. Les instàncies es facilitaran gratuïtament al registre general de l’ajuntament.
Les instàncies es podran presentar davant el Registre General d’Entrada de la Corporació, ubicat al C/ Major, 9; CP07400-Alcúdia, en horari d’atenció al públic (de 9h. a 14h.), o per qualsevol dels mitjans admesos a l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions públiques. Si l’últim dia de l’esmentat termini es dissabte, diumenge o festiu, el mateix s’entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent.
Per ser admesos i prendre part al procediment les/els aspirants hauran de presentar la següent documentació:
Es reconeixeran els certificats que es presentin, acreditatius del coneixement del nivell C1, expedits pels organismes competents, inclosos en l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, i segons el règim temporal i d’equivalències que s’hi estableix. Els certificats s’hauran de presentar mitjançant document original o còpia adverada.
Només es reconeixeran i seran objecte de valoració els mèrits obtinguts fins a la data de publicació de la convocatòria, no es valoraran els mèrits obtinguts amb posterioritat. A més, tampoc no es valoraran els mèrits obtinguts abans de la publicació de la convocatòria que siguin al·legats però que no es justifiquin degudament abans de la finalització del termini de presentació d’instàncies. Els documents hauran de ser originals o còpies compulsades. En cap cas es requerirà documentació o esmena d'errors relativa als mèrits, llevat de defectes merament formals advertits en la documentació presentada per l’aspirant, sempre que aquesta acrediti el mèrit al·legat en l’aspecte substantiu.
Tots els documents presentats en un altre idioma han d’adjuntar la traducció al castellà o català acreditada mitjançant una traducció jurada. Tots els documents expedits a l’estranger s’han de presentar, si escau, degudament legalitzats o postil·lats. No obstant això el Tribunal podrà reconèixer aquells documents acreditatius de mèrits expedits en idioma estranger sempre i quan el seu contingut sigui comprensible i evident pel Tribunal i es pugui determinar o apreciar de forma clara la seva validesa. La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa determina l’exclusió immediata de la persona sol·licitant, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.
CINQUENA. - ADMISSIÓ D'ASPIRANTS
Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, el Sr. Batle aprovarà per resolució la relació provisional d'admesos i exclosos, que es publicarà en el Tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Alcúdia i la pàgina web de la Corporació (http://www.alcudia.net/ajuntament), concedint-se un termini de deu dies hàbils per tal que els interessats presentin les al·legacions que considerin oportunes o esmenin la seva sol·licitud. Un cop examinades les que s'haguessin presentat, es publicarà la relació definitiva d'admesos a través dels mitjans esmentats. De no presentar cap reclamació es considerarà definitiva la inicialment publicada.
A la mateixa resolució d’aprovació de la relació provisional d’admesos i exclosos es comunicarà la composició del Tribunal, i la data i el lloc de celebració de l’acte de valoració de mèrits.
Les possibles reclamacions o al·legacions, si n’hi haguessin, seran acceptades o rebutjades en la Resolució que aprovi la relació definitiva d’aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior. Els successius anuncis del procediment selectiu es publicaran al tauler d’anuncis electrònic del lloc web de l’Ajuntament d’Alcúdia (http://www.alcudia.net/ajuntament/ca).
En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional s’entendrà aquesta elevada a definitiva sense necessitat de nova resolució, circumstància que es farà pública al tauler d’anuncis electrònic del lloc web de l’Ajuntament d’Alcúdia (http://www.alcudia.net/ajuntament/ca/).
SISENA. – COMISSIÓ DE VALORACIÓ
La comissió de valoració del procediment, nomenada per la Batlia, estarà constituïda per tres membres funcionaris de carrera. La totalitat dels membres ha de posseir un nivell de titulació igual o superior a l’exigit per a l’ingrés a en la subescala d’ Intervenció-Tresoreria.
La designació de les persones integrants de l’òrgan de selecció inclourà la dels respectius suplents i la seva composició nominal es farà pública al mateix temps que la llista provisional de persones admeses.
Pel nomenament dels membres titulars i suplents de la comissió es demanarà la cooperació i la col·laboració de la Conselleria d’Hisenda i Administracions públiques del Govern de les Illes Balears i del Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers d’Administració Local de les Illes Balears.
Hi podrà participar un observador designat per la Junta de Personal que tindrà veu però no vot, les funcions seran observar el bon desenvolupament del procés selectiu.
Els membres de la comissió de valoració s’hauran d’abstenir d’intervenir i ho notificaran a l’autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’ 1 d’octubre, de Règim jurídic del sector públic, o quan hagin realitzat tasques de preparació dels aspirants en els darrers cinc anys anteriors a la publicació d’aquesta convocatòria. Així mateix, les persones aspirants podran recusar els membres del tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies contemplades en aquest paràgraf.
La comissió no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del vocal-secretari.
La comissió resta facultada per a resoldre els dubtes o incidències que es presentin, i adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procediment de selecció en tot el que no estigui
SETENA. - PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
El procediment de selecció és el de concurs de mèrits.
El límit temporal per tenir en compte els mèrits al·legats serà la data de publicació en el BOIB de la convocatòria d’aquest procediment, no es valoraran mèrits que es refereixen a un termini posterior. En cap cas es valoraran a la fase de concurs els mèrits no acreditats documentalment en la forma establerta en les presents bases. El tribunal podrà sol·licitar aclariments respecte a la documentació que ofereixi dubtes, sense que es permeti la presentació de nova documentació per subsanar el defecte d’acreditació.
La puntuació màxima del concurs serà de 96,25 punts. Els mèrits al·legats i justificats pels aspirants que la comissió valorarà es regiran pel barem següent:
7.1 Experiència professional. La puntuació màxima assolible en aquest apartat és de 60 punts:
Els serveis prestats s'hauran d'acreditar mitjançant certificat lliurat per l'Administració competent, en què constaran: el lapse temporal de prestació, el grup, escala i subescala i/o la categoria professional i la vinculació amb l'Administració (funcionari de carrera, interí, accidental, o laboral).. L’experiència professional es computa per mesos complets. No obstant això, en els casos de reducció de jornada per conciliació de la vida familiar, el període s’ha de computar tenint en compte el percentatge de temps treballat sobre la jornada laboral completa que consti en la vida laboral o el document equivalent.
7.2. Superació de proves selectives d’oposició dins l’escala de funcionaris d’administració local d’habilitació nacional. La puntuació màxima assolible en aquest apartat és de 20 punts:
Per la superació de proves en els procediments selectius de l’escala de funcionaris amb habilitació de caràcter nacional en alguna de les següents subescales:
Només es valoraran de forma acumulativa les proves superades corresponents a fases (ò exercicis) diferents del procés selectiu dins una mateixa subescala, en cap cas es valorarà més d’un cop la superació de proves en la mateixa fase (ò exercicis) de l’oposició dins la mateixa subescala.
7.3 Formació. La puntuació màxima assolible en aquest apartat és de 8 punts.
Es valoraran en aquest apartat els cursos de formació i perfeccionament impartits o promoguts per les administracions públiques; els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, així com els homologats per l'Escola Balear d’Administració Pública, quan el contingut estigui directament relacionat amb les funcions del lloc de treball de la borsa a la qual s'opta.
La puntuació atorgada serà la següent:
- 0,20 punts per crèdit, equivalent a deu hores de durada, o proporcionalment per a les fraccions d’un crèdit, quan el certificat acrediti l’aprofitament o s’hagi impartit per l’aspirant. Puntuació màxima..... 4 punts.
- 0,15 punts per crèdit, d’acord amb els criteris de la lletra anterior, quan el certificat acrediti l’assistència al curs, o no faci menció expressa al caràcter d’assistència o d’aprofitament. Puntuació màxima..... 4 punts.
Es valoren els diplomes, els títols, els certificats i altres documents acreditatius de l’acció formativa realitzada, sempre que n’indiquen les hores de durada. Si no s’indiquen les hores de durada no es puntuarà l’acció formativa.
Per acreditar la formació s’hauran de presentar originals o còpies compulsades dels certificats acreditatius de la mateixa expedits per l’òrgan competent.
7.4 Altres estudis acadèmics universitaris. La puntuació màxima assolible en aquest apartat és de 6 punts.
Es valoren, en aquest apartat, les titulacions acadèmiques (inclosos els cursos de postgrau) el caràcter oficial o l’equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, així com les titulacions universitàries no oficials i els crèdits dels títols propis de postgrau de les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, que estiguin directament relacionats amb les funcions del lloc de feina de Tresoreria. No pot ser objecte de valoració la titulació acreditada com a requisit per a participar en la convocatòria. La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte pel que fa als títols de postgrau. En cap cas s’ha de valorar una diplomatura si forma part del primer cicle d’una llicenciatura que és un requisit o objecte de valoració.
7.5 Coneixement de la llengua catalana. La puntuació màxima assolible en aquest apartat és de 2’25 punts.
— Certificat de coneixements específics de llenguatge administratiu (LA): 0,50 punts.
— Certificat de nivell C2 (nivell de domini): 1,75 punts.
Només s’ha de valorar el certificat del nivell més alt que s’acrediti, que no sigui requisit per a la provisió del lloc de treball, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s’ha d’acumular a la de l’altre certificat que s’acrediti.
Es reconeixeran els certificats que es presentin, inclosos en l’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, segons el règim temporal i d’equivalències que s’hi estableix. Els certificats s’hauran de presentar mitjançant document original o còpia adverada.
VUITENA. - VALORACIÓ DEL CONCURS.
La qualificació final vendrà determinada per la suma de las puntuacions obtingudes en la fase de concurs. Per tal de superar el procediment selectiu i passar a formar part de la borsa de feina serà necessari obtenir una puntuació mínima de 9 punts; els aspirants que no assoleixin la puntuació mínima quedaran exclosos. En cas d’empat, aquest és resoldrà aplicant el següent ordre de preferència, de forma successiva:
a) Haver acreditat temps de serveis prestats com a personal funcionari interí o de carrera o com a personal laboral en l’apartat 7.1 d’experiència professional.
b) Ser major de 45 anys.
c) Tenir majors càrregues familiars.
d) Ser una dona víctima de violència de gènere.
e) No haver estat objecte de remoció d’un lloc de treball del mateix cos, de la mateixa escala o especialitat.
Si persisteix finalment l’empat, s’ha de fer un sorteig.
Conclosa la valoració dels mèrits, la Comissió de valoració farà pública en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament les puntuacions atorgades a cada aspirant, desglossant en els cinc apartats assenyalats en la base setena. Els interessats podran sol·licitar revisió i/o audiència al tribunal dins els tres dies hàbils següents a aquesta publicació.
NOVENA.- RELACIÓ D'APROVATS I CONSTITUCIÓ DE LA BORSA DE TREBALL
Un cop transcorregut el termini anterior, si no es presenten al·legacions, o bé un cop que hagin estat examinades les presentades, la Comissió de valoració donarà per finalitzada la selecció, i elevarà a la Batlia la seva proposta definitiva de relació d’aprovats de la borsa de treball, per tal que realitzi la corresponent proposta de nomenament a l’òrgan competent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per tal que procedeixin a efectuar el nomenament, de conformitat amb allò que disposa l’apartat 7 de l’article 92.Bis de la Llei 7/1985, Reguladora de les bases del Règim Local.
Aquesta resolució de Batlia de sol·licitud de nomenament i de constitució de la borsa de treball serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d’anuncis electrònic de l’Ajuntament. Els aspirants que conformin la borsa de treball es trobaran a l'espera de ser cridats per l'Ajuntament per ordre de puntuació quan es produeixi la necessitat de nomenament com a funcionari interí.
DESENA. - SITUACIÓ DELS ASPIRANTS A LA BORSA DE TREBALL.
Estan en la situació de no disponible, aquelles persones integrants de la borsa de treball que estiguin prestant serveis com a personal funcionari interí en l’Ajuntament d’Alcúdia o en els seus organismes autònoms, corresponent al mateix cos, la mateixa escala o especialitat, o que, per concórrer alguna de les causes previstes en els apartats a, b, c, d, ò e, de la base onzena, no hagin acceptat el lloc ofert.
Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball corresponent al mateix cos, la mateixa escala o especialitat.
Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d’acord amb la seva posició en la borsa.
Les persones aspirants que, havent-hi renunciat, al·leguin i justifiquin alguna de les circumstàncies previstes en la base onzena conserven la posició obtinguda en la borsa. Això no obstant, queden en la situació de no disponible i no rebran cap més oferta mentre es mantengui la circumstància al·legada, amb l’obligació de comunicar l’acabament de les situacions esmentades en la forma i el termini prevists en el darrer paràgraf de la base onzena.
ONZENA. – RENÚNCIA I EXCLUSIÓ DE LA BORSA.
S’ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el qual cal que es presenti. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d’un dia hàbil —o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres— i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat per la Batlia, s’entén que hi renuncia. Aquest termini ha de ser com a mínim de 3 dies hàbils i com a màxim de 15 dies hàbils, el qual es pot prorrogar excepcionalment per atendre al dret de preavís de l’article 49.1 de l’Estatut dels treballadors
A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita d’acord amb l’establert a la base desena anterior se les ha d’excloure de la borsa de treball corresponent, llevat que al·leguin, dins del termini d’un dia hàbil —o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres—, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, que s’han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:
a) Estar en període d’embaràs, de maternitat o de paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d’excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Prestar serveis en un lloc de la Relació de llocs de treball de l’Ajuntament d’Alcúdia o dels seus organismes autònoms, com a personal funcionari interí en un altre cos o en una altra escala o especialitat, o com a personal laboral temporal o indefinit no fix.
c) Prestar serveis en un lloc de la Relació de llocs de treball de l’Ajuntament d’Alcúdia o dels seus organismes autònoms com a personal funcionari de carrera i no poder acollir-se, en aplicació de la normativa, a la situació d’excedència voluntària per incompatibilitat per prestació de serveis en el sector públic.
d) Patir malaltia o incapacitat temporal.
e) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.
Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit dirigit a la Batlia l’acabament de les situacions previstes en els apartats anteriors, excepte la de l’apartat b, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina l’exclusió de la borsa.
La posterior renúncia d’una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupa, així com l’incompliment del deure de prendre possessió del lloc prèviament acceptat, suposa l’exclusió de la borsa de treball per a la qual va ser cridada, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de la crida per ocupar un altre lloc de treball en un altre cos, una altra escala o especialitat de l’Ajuntament d’Alcúdia o dels seus organismes autònoms o en els casos de força major.
DOTZENA. – NOMENAMENTS INTERINS I GESTIÓ DE LA BORSA
L'ordre de preferència per efectuar les substitucions o per cobrir places vacants vindrà determinat per l'ordre de puntuació. Si hi ha més d’un lloc per cobrir, de les mateixes característiques, es poden fer crides col·lectives simultànies a tantes persones aspirants en situació de disponible en la borsa com es consideri necessari per atendre les peticions de cobertura de llocs pendents. En aquest cas, els llocs oferts s’han d’adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones aspirants de la borsa que hagin manifestat la seva conformitat.
Els aspirants que siguin cridats i donin la seva conformitat al seu nomenament com a funcionari interí en el termini d'un dia hàbil (o dos dies hàbils si la crida es fa així un divendres) hauran de presentar, en el termini de tres dies hàbils comptats des del següent a l'acceptació, la següent documentació, per document original o còpia degudament adverada:
- Document Nacional d’Identitat o del passaport en vigor.
- Títol exigit o certificació acadèmica que acrediti que té cursats i aprovats els estudis necessaris per a l'obtenció del títol corresponent, juntament amb el document que acrediti que ha abonat els drets passa la seva expedició.
- Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.
- Declaració jurada o promesa que no ha estat mai separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial.
En el cas que l’aspirant proposat no reuneixi els requisits exigits, o no els acrediti en el termini establert, la Batlia acordarà la seva exclusió i procedirà a proposar el nomenament de l’aspirant següent per ordre de puntuació. Presentada la documentació, es procedirà a efectuar la proposta de nomenament del primer aspirant de la borsa de treball, per ordre de puntuació, havent-se d’incorporar al lloc de treball en el termini mínim de 3 dies hàbils i màxim de 15 dies.
La vigència màxima d'aquesta borsa serà de tres anys a comptar de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de la seva constitució.
TRETZENA.- TRACTAMENT DE LES DADES DE CARÀCTER PERSONAL.
Les dades identificadores dels aspirants seran objecte de recollida i tractament; la presentació de la sol·licitud d’admissió al procediment suposa la manifestació del consentiment de l’aspirant, perquè les seves dades puguin ser tractades per al compliment de la finalitat per a la qual s’han obtingut, i així mateix s’informa que les dades es recullen per a l’exercici de les funcions pròpies de l’Ajuntament d’Alcúdia així com a l’establert a la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i que les seves dades identificadores (Nom i llinatges, NIF) podran ser objecte de tractament, i si n’és el cas, també podran ser objecte de publicitat, a efectes de compliment de les obligacions d’igualtat, publicitat i transparència establertes en les lleis i en la seva normativa reglamentària de desenvolupament. S’informa als aspirants del dret de les persones físiques a accedir a les seves dades, a rectificar-les i a cancel·lar-les. Aquests drets podran ser exercits per mitjà d’escrit adreçat al responsable del fitxer a l’adreça postal següent: 07400 – Alcúdia – C/ Major, 9. Us comuniquem, finalment, que les dades personals només seran objecte de cessió o comunicació en els casos, condicions, i amb previ compliment dels requisits establerts en la Llei Orgànica de protecció de dades de caràcter personal.
CATORZENA.- INCIDÈNCIES, PUBLICITAT, RÈGIM NORMATIU I RECURSOS
La Comissió de valoració queda facultada per resoldre els dubtes que es presentin a la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre d'aquesta convocatòria.
Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits en el tauler anuncis electrònic de l'Ajuntament d'Alcúdia (www.alcudia.net), al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.
Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant aquesta Batlia, en el termini d’un mes des de la seva publicació al BOIB, d'acord amb l'establert als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o bé directament i de forma alternativa recurs contenciós administratiu, d’acord amb l’establert als articles esmentats i als articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, a interposar davant el Jutjat contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB de la convocatòria.
Alcúdia, 5 de setembre de 2.017
El Batle
Antoni Mir Llabrés
ANNEX II
MODEL D’INSTÀNCIA
Nom___________________________;Primer llinatge________________________________;
Segon llinatge_________________________; DNI/NIF_________________________________;
Domicili: __________________________________________________________________________;
(a efectes de notificació)
Localitat:___________________________________________Teléfon:__________________________
La/el sotasignat, major d’edat, davant Vè comparesc i com millor procedeixi,
EXPOSA:
Primer.- Que ha tingut coneixement de la convocatòria mitjançant Resolució de la Batlia núm. /2017 , de data de de 2.017 , del procediment selectiu per a la creació d’una borsa de treball per a cobrir de forma interina el lloc de treball de Tresorera/er de l’Ajuntament d’Alcúdia.
Segon.- Que presenta la següent documentació acreditativa del compliment dels requisits per tal de ser admès en la convocatòria, de conformitat amb l’establert a la base tercera:
Tercer.- Que d’acord amb l’establert a les Bases de la convocatòria, al·lega i acredita els mèrits de la convocatòria mitjançant els documents que a continuació es relacionen per la qual cosa sol·licita li siguin reconeguts:
(DOCUMENTACIÓ ADJUNTA ACREDITATIVA DE MÈRITS)
1.-____________________________________________________________________
2.-____________________________________________________________________
3.-____________________________________________________________________
4.-____________________________________________________________________
5.-____________________________________________________________________
6.-____________________________________________________________________
Per tot l’exposat,
SOL·LICITA:
Ser admesa/ès a la convocatòria del procediment selectiu per a la creació d’una borsa de treball per al nomenament de personal funcionari per a cobrir de forma interina el lloc de treball de Tresorera/er de l’Ajuntament d’Alcúdia.
Alcúdia, _________ de ________________ de 2.01_
AL SR. BATLE D’ALCÚDIA
De conformitat al que disposen els articles 5 i 6.2 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa als interessats que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, són objecte de recollida per al seu tractament única i exclusivament per a l’exercici de funcions pròpies d’aquesta Administració, dins el present procediment selectiu per a la seva convocatòria, tramitació, qualificació i resolució, per la qual cosa s’informa que les dades s’incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal, del qual és responsable aquest Ajuntament, i que en cas que sigui necessari als efectes de complir amb els principis de publicitat i transparència del procediment, algunes dades personals dels aspirants poden ser publicades en el BOIB o al tauler d’anuncis electrònic de l’Ajuntament. Que en aquest acte l’Ajuntament informa a les interessades/ts del dret de les persones físiques a accedir a les seves dades, a rectificar-les i a cancel·lar-les. Aquests drets podran ser exercits per mitjà d’escrit adreçat al responsable del fitxer a l’adreça postal següent: 07400 – Alcúdia – C/ Major, 9. Que així mateix se m’informa en aquest acte que les dades personals de persones físiques contingudes en la proposició només seran objecte de cessió o comunicació en els casos, condicions, i amb previ compliment dels requisits establerts en la Llei Orgànica de protecció de dades de caràcter personal.