Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE VALLDEMOSSA
Núm. 9736
Bases específiques de la convocatòria d’una borsa de feina de peons per l’Ajuntament de Valldemossa mitjançant concurs
Versió PDF
Per Decret de Batlia de dia 04 de setembre de 2017 s’ha resolt:
Primer.- Aprovar les bases específiques de la convocatòria d’una borsa de feina de peons per l’Ajuntament de Valldemossa mitjançant concurs.
Segon.- Publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears
BASES ESPECÍFIQUES DE LA CONVOCATÒRIA D’UNA BORSA DE FEINA DE PEONS PER L’AJUNTAMENT DE VALLDEMOSSA MITJANÇANT CONCURS.
Es fa públic que per Resolució de Batlia de data 04 de setembre de 2017, es van aprovar les bases, que a continuació es transcriuen:
1.- Objecte de la convocatòria. Característiques del lloc de feina.
L’objecte d’aquesta convocatòria és la creació d’una borsa de treball de la categoria de peó mitjançant CONCURS, per a l’Ajuntament de Valldemossa, a l’efecte de substituir les possibles baixes, vacances, permisos, llicències, ... qualsevol supòsit de contractació com a personal laboral no permanent, d’acord amb l’article 15 del RDL 1/1995, de 24 de març pel que s’aprova l’Estatut dels Treballadors.
Característiques del lloc de feina de PEÓ:
- Tipus de contracte: laboral temporal (de conformitat amb l’article 15 del RDL 1/1995, de 24 de març pel que s’aprova l’Estatut dels Treballadors).
- Previsió de la durada: (es desconeix, es concretarà si és possible en cada cas).
- Jornada: completa, o a temps parcial (segons les necessitats del servei).
- Lloc de treball: Edificis, centres, infraestructures i instal·lacions municipals.
- Funcions a desenvolupar: les pròpies del lloc de feina:
- Responsabilitats generals: Executar les ordres que els donin els seus superiors en matèria de neteja i manteniment del terme municipal.
- Salari en base al Conveni Laboral vigent
2.- Requisits dels aspirants.
Hauran de reunir les següents condicions:
Els requisits establerts en els apartats anteriors hauran de complir-se el darrer dia del termini de presentació d’instàncies i mantenir-los al moment de formalitzar el corresponent contracte de treball, si n’és el cas.
3.- Sol·licituds.
Les instàncies per participar en el procés selectiu es formalitzaran segons el model que figura a l’Annex I de les presents bases, es dirigiran al Sr. Batle, i es presentaran al registre general d’aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJAP). Als efectes del dispost a la base 10.1., necessàriament els aspirants hauran d’indicar un telèfon (o varis) de contacte.
Per ser admès a aquest procediment els aspirants hauran de manifestar a les seves instàncies, sota la seva responsabilitat, que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base segona d’aquesta convocatòria, adjuntant una còpia del seu Document Nacional d’Identitat. També hauran d’acompanyar a la instància els documents acreditatius dels mèrits i serveis a tenir en compte, els quals hauran d’anar relacionats/enumerats, seguint l’ordre d’aquestes bases, a l’esmentat document. Els documents presentats hauran de ser còpies acarades. En el cas que l’acarament es realitzi a l’ajuntament tindrà una taxa de 0,10 €/full acarat.
Els mèrits o serveis a tenir en compte estaran referits a la data de publicació de la convocatòria en el BOIB, que actuarà com a límit. No s’admetrà cap documentació referida a mèrits una vegada finalitzat el termini de presentació d’instàncies. En cap cas es requerirà documentació o subsanació d’errors relativa als mèrits.
El termini per la presentació d’instàncies serà de CINC DIES HÀBILS (5) comptats a partir del següent al de la publicació d’aquestes bases en el BOIB.
Els drets d’examen seran de 25,00 euros i seran abonats per les persones interessades dintre el termini d’admissió d’instàncies mitjançant transferència bancària al compte corrent de Caixabank ES07 2100 2412 0402 0000 2586 fent constar al concepte de l’ingres: nom i llinatges i “taxa borsi peò 2017”, o bé, mitjançant targeta bancària al mateix ajuntament en el moment de presentació de la sol·licitud.
En cas de persona en situació d’atur, que s’haurà d’acreditar amb la targeta de sol·licitud de treball, o membre de família nombrosa, que s’haurà d’acreditar amb llibre de família nombrosa, tindrà una bonificació del 50%.
4.- Admissió dels aspirants.
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el sr. batle aprovarà per resolució la relació provisional de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es publicarà al tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Valldemossa a la pàgina web (www.ajvalldemossa.net), i es concedirà un termini de TRES DIES HÀBILS per la presentació de possibles reclamacions, esmena d’errades o rectificacions.
La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no s’hi presenten reclamacions. Si hi hagués reclamacions, seran estimades o desestimades, si s’escau, en el termini màxim de cinc dies hàbils, en una nova resolució amb la qual s’aprovi la llista definitiva, que es farà pública al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web.
5.- Tribunal Qualificador.
Formaran part del Tribunal Qualificador: un president, tres vocals i un secretari. Se'n nomenaran també els suplents respectius.
La composició nominal del Tribunal Qualificador es fixarà en la resolució que declari aprovada la llista de persones admeses i excloses al procediment selectiu.
El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense President ni sense Secretari.
Els membres del tribunal hauran de tenir igual o superior categoria a les convocades, i una titulació acadèmica igual o superior a la exigida a la clàusula 2.
Els membres del tribunal estan subjectes a les causes d’abstenció i recusació previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.
6.- Barem de mèrits del concurs.
La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 100 punts. Els mèrits al·legats i justificats pels aspirants i que el Tribunal valorarà es regirà pel següent barem:
6.1.- Titulacions acadèmiques oficials (fins un màxim de 20 punts). Es valoraran en aquest apartat les titulacions acadèmiques de caràcter oficial o amb equivalència reconeguda pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, segons el següent detall:
6.1.1.- Cicle Formatiu de Grau Mitja (CFGM) o equivalent en matèries relacionades amb les tasques a desenvolupar per un peó: 10 punts.
6.1.2.- Títol de Cicle Formatiu de Grau Superior (CFGS) o equivalent en matèries relacionades amb les tasques a desenvolupar per un peó: 20 punts.
6.1.3.- Títol de Graduat en E.S.O, Títol de Batxiller o Cicle Formatiu de Grau Mitjà -CFGM- o Superior -CFGS- (o equivalent) en matèries no relacionades amb les tasques a desenvolupar per un peó : 5 punts.
Les titulacions necessàries per a una titulació superior no poden acumular puntuació, per lo que es valorarà i puntuarà el nivell màxim d’estudis acreditat.
6.2.- Cursos de formació (fins un màxim de 20 punts). Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de les places convocades. Es valoraran cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions. En aquest apartat s’inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
6.3.- Experiència professional (fins un màxim de 30 punts). Es valorarà l’acreditació de l’experiència professional dels aspirants segons el següent barem:
6.3.1.- Serveis prestats a qualsevol administració pública exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg a la de les places convocades: 0’10 punts per mes, fins un màxim de 30 punts.
6.3.2.- Serveis prestats en el sector públic (que no siguin administracions públiques) exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg a la de les places convocades: 0’07 punts per mes, fins un màxim de 20 punts.
6.3.3.- Serveis prestats a l’empresa privada (dins l’àmbit de la construcció, neteja viària, neteja de camins, neteja i manteniment d’edificis o d’espais públics, jardineria o similars) exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg a les de les places convocades: 0’05 punts per mes, fins un màxim de 10 punts.
6.4.- Antiguitat reconeguda a les administracions públiques (fins un màxim de 20 punts). Es valorarà l’acreditació de l’antiguitat dels aspirants a qualsevol lloc de feina (excepte aquells que impliquin exercici de funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàleg a la de les places convocades) a l’administració pública segons el següent barem: Serveis prestats com a personal laboral o funcionari a qualsevol administració pública (excepte en els casos que es tracti de personal eventual o de confiança), 0’5 punts per mes, fins un màxim de 20 punts. (En el cas que els aspirants acreditin experiència al criteri anterior 6.3.3., exclourà la possibilitat de sumar punts en aquest criteri 6.4.).
6.5.- Coneixement de la llengua catalana (fins un màxim de 10 punts). Es valoraran els certificats expedits u homologats per la EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Cultura i Joventut, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, segons la següent baremació:
6.5.1.- Nivell B1 (abans A): 3 punts.
6.5.2.- Nivell B2 (abans B): 5 punts.
6.5.3.- Nivell C1 (abans C): 10 punts.
Es valorarà només un certificat dels que pugui aportar l’aspirant, que serà el de major graduació.
7.- Forma d’acreditar els mèrits.
Per acreditar l'experiència professional haurà de presentar-se informe de vida laboral, contractes i/o certificat d’empresa, per al cas de funcionaris, certificat de serveis prestats per l'Administració competent indicant lloc de treball i funcions.
En relació als apartats 6.1., 6.2. i 6.5., Títol o certificació acreditativa expedida per institució pública, oficial o homologada.
No seran valorats, ni en cap cas puntuaran, els mèrits al·legats i que no siguin justificats documentalment.
8.- Valoració del concurs, relació resultant i constitució de la borsa de treball.
8.1.- El Tribunal valorarà els mèrits proposats pels aspirants de conformitat amb les clàusules anteriors.
Conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal farà públic al tauler d’anuncis municipal i a la pàgina web de l’Ajuntament de Vallemossa (www.ajvalldemossa.net) les puntuacions atorgades a cada aspirant per cada un dels conceptes prevists a la clàusula 6. Els interessats podran sol·licitar revisió i/o audiència al Tribunal dins del termini dels tres dies hàbils següents al de publicació de l’esmentada valoració.
En cas d’empat entre aspirants, aquest es es resoldrà tenint en compte, sucesivament, els criteris següents:
- Qui tengui una puntuació més alta en experiència professional.
- Si continua l´empat, qui tengui més experiència professional dins l´Administració Pública.
8.2.- Una vegada finalitzada aquesta fase de valoració i puntuació, i esgotats els terminis de revisió i resoltes, en el seu cas, les revisions o audiències sol·licitades, el Tribunal elevarà la seva proposta a el Sr. Batle per resoldre la constitució de la borsa de treball per ordre de major a menor puntuació.
Els aspirants que conformin la borsa de treball es trobaran a l’espera de ser cridats per l’Ajuntament per odre de puntuació quan es produeixi la necessitat de contractar un peó.
La resolució per la qual es constitueixi la borsa de feina s’ha de fer pública en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament, a la pàgina web (www.ajvalldemossa.net) i al BOIB, amb indicació de les persones que en formaran part i la puntuació que han obtingut.
9.- Funcionament de la borsa de treball.
Produïda qualquna de les situacions que justifiquen aquesta convocatòria, se comunicarà a la persona que li correspongui, segons l´ordre de prelació que figura en el corresponent borsí, el lloc i el termini en que s´ha d´incorporar. Si la persona no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d´un dia hábil a comptar des de la comunicació de l´oferta, així com la seva disposició a incorporar-se en el termini que se li indiqui, s’entendrà que renuncia.
Si l´aspirant al qual se li oferesqui cobrir una vacant renuncia de manera tàcita o expressa o no s´incorpora en el termini que li hagi indicat l´ajuntament, es comunicarà l´oferta al següent aspirant segons l´ordre de prelació fixat.
Termini de prova: un mes des de l´inici de prestació de serveis. Durant aquest termini la Batlia podrà deixar sense efecte la contractació de l´aspirant seleccionat si es produeix una manifesta no idoneïtat del mateix per al desenvolupament de les funcions pròpies del lloc de treball.
10.- Vigència d’aquesta borsa.
La borsa de feina objecte d’aquestes bases tindrà una vigència màxima de 3 anys des que es publiqui la resolució de constitució al BOIB. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.
11.-Impugnació
Les presents Bases i tots els actes administratius que es derivin d'aquestes i de les actuacions del Tribunal qualificador, podran ser impugnats conforme al que estableix la Llei 39/2015, d´1 de octubre, de Procediment Administratiu Comú.
ANNEX I
D./Dª...................................................................................................................................... amb D.N.I. núm. ..................................., veí/veïna d............................................................. i amb domicili al C/ ........................................................................................, núm, ............ C.P. ................. Tel. ................................................ e-mail:.....................................................
EXPOSA,
Que l’Ajuntament de Valldemossa ha publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. ..................... i en el tauler d’anuncis, les bases específiques que han de a la convocatòria d’una borsa de feina de peons per l’Ajuntament de Valldemossa mitjançant concurs.
Que, en primer lloc, manifest que compleixo amb tots els requisits establerts en la base 2ona.
Que aport, els documents següents que acrediten els requisits exigits al punt 2n. de les bases:
( ) Document nacionalitat espanyola/nacional estat membre Unió Europea/ Document vigent i permís residencia.
( ) Titulació exigida (Graduat Escolar o equivalent).
( ) Comprovant pagament drets (25,00 €), en cas de dret de bonificació document acreditatiu de bonificació.
( ) Carnet de conduir de classe B
Copia acarada de la següent documentació com a mèrit,
..................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
DEMAN,
L’admissió en el procés de selecció per formar part com a aspirant, per la creació d’un borsí de peons laboral temporal de l’Ajuntament de Valldemossa..
Valldemossa, ........... d ........................................... de 2015
Signat:
IL·LM. SR. BATLE DE L’AJUNTAMENT DE VALLDEMOSSA
Valldemossa, 5 de setembre de 2017
EL BATLE
Nadal Torres Bujosa