Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 9558
Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del SOIB, de 30 d’agost de 2017, per la qual s’aprova, pel procediment d’urgència, en el marc del Programa SOIB JOVE- QUALIFICATS ENTITATS LOCALS, la convocatòria de subvencions per finançar projectes d’experiència professional per a l’ocupació de joves amb estudis superiors a les Illes Balears, cofinançada pel Fons Social Europeu amb càrrec al Programa Operatiu d’Ocupació Juvenil 2014-2020 i de la Iniciativa d’Ocupació Juvenil, i amb Fons de Conferència Sectorial

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

El Servei d’Ocupació de les Illes Balears és un organisme autònom creat per la Llei 7/2000, de 15 de juny, que d’acord amb els estatuts aprovats pel Decret 37/2015, de 22 de maig, té com a funcions la gestió de les polítiques actives d’ocupació; gestionar el conjunt de programes i mesures d’orientació, ocupació, formació i formació amb alternança amb l’ocupació, que tenen per objecte millorar les possibilitats d’accés a la col·locació de les persones desocupades en el mercat de treball, per compte propi o d’altri; l’adaptació de la formació i requalificació per a l’ocupació dels treballadors, així com les altres accions destinades a fomentar l’esperit empresarial, l’economia social i millorar les condicions dels treballadors.

En les conclusions sobre el Marc Financer Pluriennal (2014-2020) de 8 de febrer de 2013, el Consell Europeu va reconèixer la situació particularment difícil de les persones joves en determinades regions i, per això, va decidir crear una iniciativa sobre l’ocupació juvenil, amb una dotació de 6.000 milions d’euros per al període 2014-2020, per donar suport a les mesures establertes en el paquet d’ocupació juvenil proposat per la Comissió el 5 de desembre de 2012 i, en particular, la Garantia Juvenil, amb l’objectiu d’integrar en el mercat laboral els joves que ni fan feina, ni estudien ni reben formació.

La Unió Europea té com a objectiu prioritari ajudar les persones joves a entrar i romandre en el mercat de treball, així com a adquirir i desenvolupar les competències necessàries.

Per altra banda, el col·lectiu de joves va figurar com a prioritari a l’Estratègia Espanyola d’Activació per a l’Ocupació 2014-2016 i es preveu que continuï com a col·lectiu prioritari i d’especial atenció en la nova Estratègia Espanyola d’Activació per a l’Ocupació 2017-2020 que s’està dissenyant actualment en el marc del Sistema Nacional d’Ocupació.

L’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats, de 10 d’octubre de 2013, que estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d’ocupació gestionades pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears, en l’article 1.2, permet incentivar accions i mesures que impliquin dur a terme un treball efectiu en un entorn real i permetin adquirir formació o experiència professional dirigides a la qualificació o inserció laboral.

La situació laboral dels joves a les Balears està sotmesa a dificultats importants. Segons Eurostat, l’any 2016 la taxa d’atur dels joves entre 16 i 24 anys va ser del 38,9 %, una xifra molt superior al 13,9 % d’atur que hi havia en el conjunt de la població activa de les Balears. Sens dubte, la crisi econòmica ha tingut un impacte molt fort en l’ocupació dels joves menors de 30 anys, amb independència del seu nivell de qualificació professional.

El SOIB fet una avaluació ex ante sobre el col·lectiu de joves amb estudis superiors aturats i es confirma la necessitat de continuar el programa de Joves Qualificats per tal que en millorin l’ocupabilitat ja que l’actuació permet que els joves tenguin un primer contacte amb el mercat de treball i s’insereixen laboralment a través d’un contracte de treball. Les característiques distintives són l’elevada dispersió territorial dels joves qualificats aturats respecte d’altres col·lectius objecte d’atenció del SOIB, la incidència de l’atur en les titulacions de ciències socials, de la salut i jurídiques, l’impacte de l’atur en els joves de 25 a 29 anys i, naturalment, la desprotecció que sofreixen perquè no han cotitzat suficient com per generar una prestació, subsidi o ajut.

La manca d’experiència professional relacionada amb la formació cursada és una de les barreres que tenen per accedir a una feina qualificada, fet que els deixa en desavantatge respecte d’altres persones de més edat, i que promou dinàmiques de desajust per sobrequalificació entre les habilitats que tenen els joves i les que requereixen els llocs de feina als quals finalment accedeixen.

D'altra banda, cal dir que el passat 5 de juny de 2017 s'aprovà el Pla d'Ocupació de Qualitat 2017-2020 (POQIB) en el marc del Pacte per la competitivitat, l'Ocupació de Qualitat i el progrés Social. El POQIB estableix com una de les línies d'actuació en l'àmbit de l'ocupació juvenil, la línia d'actuació 6.1.5. Mesures per fomentar l'adquisició d'experiència professional, com una eina fonamental per garantir una inserció laboral de qualitat que eviti les situacions d'ocupació marcades per la sobrequalificació.

A l’any 2016 el Govern de les Illes Balears va engegar aquest programa de foment de l’ocupació dirigit a les entitats locals perquè contractessin joves desocupats, amb més de 18 anys i menys de 30 anys, amb formació acadèmica o professional acreditada de grau superior, sense o amb poca experiència laboral prèvia en la seva formació, per executar obres o serveis d’interès general i social. Els bons resultats obtinguts d’aquesta col·laboració amb les entitats locals fa aconsellable mantenir aquest programa.

Aquesta convocatòria té un crèdit inicial de 9.000.000 €. Per garantir que tots els municipis puguin rebre una part dels recursos s’ha distribuït aquest crèdit entre tots els municipis de la CAIB i a cada illa, en funció del nombre de persones desocupades majors de 18 anys i menors de 30 amb titulació universitària o títols de formació professional de grau superior, inscrites com a demandants en el SOIB, segons les dades proporcionades per l’Observatori del Treball de les Illes Balears (OTIB). Per tal d’assegurar la cobertura de tot el territori hem fixat la subvenció màxima inicial per àmbit territorial (municipi i/o illa) en 800.000 € i la mínima en 15.555 €.

Aquesta convocatòria està inclosa en la darrera modificació del Pla Estratègic de Subvencions de la CAIB per a l’exercici 2017 aprovat per Acord de Consell de Govern de 23 de juny de 2017 (BOIB núm. 77, de 24 de juny), en compliment del que disposa l’article 6.1 del Text refós de la Llei de subvencions.

El Pla Anual de Política d’Ocupació 2017 ha inclòs la convocatòria de subvencions per finançar projectes d’experiència professional per a l’ocupació dels joves amb estudis superiors a les Illes Balears com a Programa Propi de la CAIB a l’eix 3 Oportunitats d’Ocupació amb la denominació de SOIB JOVE: Programa de Joves Qualificats (PP00094), segons el que estableix el Reial decret legislatiu 3/2015, de 23 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’ocupació.

Les accions previstes en aquesta convocatòria poden estar finançades amb fons provinents de Conferència Sectorial i cofinançades pel Fons Social Europeu en el marc del programa Operatiu d’Ocupació Juvenil (2014-2020), objectiu específic 8.2.2. «Reforçar l’ocupabilitat i les competències professionals de persones joves no ocupades i no integrades en els sistemes d’educació o formació».

Pel que fa a la certificació de fons del programa operatiu d’Ocupació Juvenil 2014-2020 opera la regla de justificació en un màxim de N+3 anys, aleshores els fons assignats a l'any 2014 i 2015 s'han de justificar com a màxim en el 2017 i 2018 respectivament. Per tant, ens trobam a la fase final per justificar els fons assignats. D’altra banda i pel que fa a la certificació de fons a Conferència Sectorial, opera la regla de l’N+1, per tant, els fons de repartiment de Conferència Sectorial de l’any 2017 s’han de justificar com a màxim l’any 2018. En conseqüència, i per tal d’evitar el risc de perdre part del finançament, i atès que concorren raons evidents d’interès públic, s’aplica en aquesta convocatòria de subvencions la tramitació d’urgència prevista en l’article 33 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que permet reduir a la meitat els terminis establerts al procediment ordinari, tret els relatius a la presentació de les sol·licituds i els recursos

La Llei orgànica d’Igualtat 3/2007, de 22 de març, en els títols II, IV i V estableix el marc d’actuació en relació als programes d’ocupació. Aquest marc condiciona, de manera específica, els procediments de selecció dels beneficiaris de les accions previstes.

La llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d’agost) estableix al títol IV, capítol III, el marc d’actuació en relació a l’àmbit laboral.

S’ha informat el Consell de Direcció del SOIB.

En tot el que no estableix aquesta Resolució, cal ajustar-se al que disposa la resta de normativa d’aplicació general.

Per tot això, atès l’informe previ de la Direcció General de Pressuposts i Finançament de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques i tenint en compte igualment les disponibilitats pressupostàries, dict la següent

Resolució

1. Aprovar, pel procediment d’urgència,  la convocatòria de subvencions per finançar un programa d’experiència professional per a l’ocupació destinat a joves amb estudis universitaris o de formació professional de grau superior  a les Illes Balears.

2. Les subvencions objecte d’aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de setembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i a més per l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 10 d’octubre de 2013 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d’ocupació que gestiona el Servei d’Ocupació de les Illes Balears.

Aquesta convocatòria està inclosa dins el Pla Estratègic de Subvencions de la CAIB per a l’exercici 2017 aprovat per Acord de Consell de Govern de 3 de febrer de 2017 (BOIB núm. 15, de 4  de febrer) i modificat per Acord de Consell de Govern de 23 de juny de 2017 (BOIB núm. 77, de 24 de juny),  en compliment del que disposa l’article 6.1 del Text refós de la Llei de subvencions.

3. Aquesta convocatòria es preveu finançar-la en part amb fons provinents de Conferència Sectorial i  en part amb fons provinents del Fons Social Europeu  amb càrrec al programa Operatiu d’Ocupació Juvenil (2014-2020), en l’objectiu específic 8.2.2 «Reforçar l’ocupabilitat i les competències professionals de persones joves no ocupades i no integrades en els sistemes d’educació o formació». Per aquest motiu, són aplicables els reglaments d’aquests Fons: el Reglament (UE) 1303/2013 i el Reglament (UE) 1304/2013, del Parlament Europeu i del Consell de la Unió Europea.

4. Aquesta Resolució s’ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i publicar,  juntament amb el seu extracte, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i comença a produir efectes l’endemà d’haver-s’hi publicat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Treball, Comerç i Indústria en el termini d’un mes comptador des de l’endemà que s’hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que disposen l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d’abril), i l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que estableix l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).

 

Palma, 30 d’agost de 2017

El conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears
Iago Negueruela Vázquez

 

ANNEX 1
Convocatòria

1. Objecte i àmbit d’aplicació

L’objecte d’aquesta convocatòria és regular la concessió de subvencions destinades a finançar els costs salarials totals, inclosa la cotització empresarial a la Seguretat Social, que es derivin de la contractació  de persones joves desocupades majors de 18 anys i menors de 30, inscrites en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil, amb formació acadèmica o professional de grau superior acreditada, sense o amb poca experiència laboral prèvia en la seva formació, per executar obres o serveis d’interès general i social en el marc de la col·laboració amb els ens locals, com també amb les entitats que en depenen o que hi estan vinculades.

S’ entén per poca experiència professional tenir un màxim de 17 mesos d’experiència en l’ocupació per a la qual s’opta.

L’àmbit d’aplicació d’aquesta convocatòria és la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2. Entitats o ens beneficiaris

1. Poden beneficiar-se de les subvencions establertes a aquesta convocatòria els ens locals (corporacions locals, consells insulars i mancomunitats) i també les entitats que en depenen o que hi estan vinculades, que contractin persones desocupades amb més de 18 anys i menys de 30 anys, amb formació acadèmica o professional de grau superior acreditada i que tinguin capacitat tècnica i de gestió suficients per executar el projecte corresponent. Les mancomunitats no disposen d’assignació pròpia i només poden presentar sol·licitud prèvia renúncia, total o parcial a la seva assignació per part d’aquells ajuntaments que no hi participin directament.

2. En cas que concorrin diferents entitats al mateix àmbit territorial, la suma dels imports adjudicats a cadascuna no pot excedir l’import assignat al seu àmbit territorial, segons l’Annex 2.

3. No poden beneficiar-se dels ajuts prevists en aquesta convocatòria les entitats a les quals concorrin alguna de les prohibicions que estableix l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196 de 31 de desembre), pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre) i a l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d’agost ).

3. Bases reguladores

A l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 10 d’octubre de 2013 s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d’ocupació que gestiona el Servei d’Ocupació de les Illes Balears (BOIB núm. 146, de 24 d’octubre).

4. Crèdit

El crèdit assignat inicialment a aquesta convocatòria és de 9.000.000 € amb càrrec als pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, distribuïts de la manera següent i sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

  • Any 2017: 200.000 € imputable al centre de cost 76101, subprograma 322D05, capítol 4, fons finalista 17021  (Conferència Sectorial) de l’exercici 2017
  • Any 2017: 1.600.000 € imputable al centre de cost 76101, subprograma 322D05, capítol 4, fons finalista 19114 (POEJ - FSE)
  • Any 2018: 800.000 € imputable al centre de cost 76101, subprograma 322D05, capítol 4, fons finalista 18021 (Conferència Sectorial) de l’exercici 2018, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient.
  • Any 2018: 6.400.000 € imputable al centre de cost 76101, subprograma 322D05, capítol 4, fons finalista 19114 (POEJ – FSE) de l’exercici 2018, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient.

Els projectes inferiors a 50.000 € es finançaran amb fons de Conferència Sectorial.

Quan les disponibilitats pressupostàries ho permetin es pot augmentar l’import d’aquesta convocatòria sense obrir un nou termini de presentació de sol·licituds,  sempre que l’ampliació de crèdit s’aprovi en qualsevol moment anterior a la resolució de concessió.

5. Distribució del crèdit

El crèdit inicialment assignat a aquesta convocatòria s’ha distribuït entre tots els municipis de la CAIB i a cada illa, en funció del nombre de persones desocupades majors de 18 anys i menors de 30 amb titulació universitària o títols de formació professional de grau superior, inscrites com a demandants en el SOIB, segons les dades proporcionades per l’Observatori del Treball de les Illes Balears (OTIB). Per tal d’assegurar la cobertura de tot el territori hem fixat la subvenció màxima inicial per àmbit territorial (municipi i/o illa) en 800.000 € i la mínima en 15.555 €. El romanent resultant s’ha tornat a repartir entre els municipis. El resultat d’aquest procés ha donat els imports assignats a cada municipi i illa els quals es recullen a l’Annex 2.

6. Contingut del projecte

1. El projecte es configura com un programa de foment de l’ocupació en què els treballadors obtenen la pràctica professional adequada al nivell d’estudis o formació cursats, amb l’objectiu final de millorar-ne l’ocupabilitat.

2. Les entitats interessades en participar en el programa poden contactar amb l’Observatori del Treball de les Illes Balears (OTIB) per tal de conèixer els perfils de les persones desocupades als diferents àmbits territorials, per tal que el projecte s’adeqüi en aquests perfils.

3. Cada entitat local interessada ha de presentar una sol·licitud amb un projecte que ha d’incloure la totalitat de les contractacions que prevegi dur a terme i la descripció de l’obra o servei que s’ha de desenvolupar. L’import màxim que es pot subvencionar entre totes les entitats d’un mateix àmbit territorial que hagin presentat sol·licituds està limitat pel crèdit assignat a l’àmbit territorial (municipi o illa) a l’Annex 2. Si al mateix territori concorren diferents entitats i els projectes que presenten entre totes supera l’ import màxim assignat a l’àmbit territorial, s’han d’aplicar els criteris de valoració que estableix el punt 11.2 d’aquesta convocatòria.

4. Les entitats locals que considerin insuficient la seva assignació per cobrir les necessitats al seu territori poden presentar una segona sol·licitud amb un projecte nou o bé complementari o addicional al de la primera sol·licitud. Aquestes segones sol·licituds només es poden atendre si hi ha crèdit romanent després d’haver fet el primer procés d’adjudicació, tal com es descriu en el punt 11 d’aquesta convocatòria. En cap cas es pot superar l’import màxim inicial de 800.000 € per àmbit territorial (municipi/illa), si bé sí és possible una vegada es computen les segones sol·licituds.

5. Els projectes tindran una durada de set mesos, a excepció del que es diu al punt 6.6. Les persones s’han de contractar en la modalitat del contracte en pràctiques que preveu l’article 11.1 del Text refós de l’Estatut dels treballadors aprovat per Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre i amb una jornada del 100 % de la jornada laboral que li sigui d’aplicació. D’acord amb la normativa reguladora del contracte en pràctiques aquest no podrà tenir una durada inferior a sis mesos.

6. Excepcionalment es poden permetre contractacions de durada inferior a set mesos, en els supòsits següents:

  • A la concessió: quan l’import de la subvenció concedida resulti insuficient per fer tots els contractes de set mesos, es podrà permetre fer una contractació per durada inferior a 7 mesos però de com a mínim 6 mesos.
  • En el supòsit de substitució de treballadors per al temps que resti fins a completar els set mesos o fins a la data màxima del 30 de juny de 2018, sempre que el contracte de la persona substituta tengui una durada mínima de 6 mesos.

7. Durant el desenvolupament de la contractació laboral l’entitat ha de disposar del personal tècnic i/o de suport propi necessari per tal d’assegurar que les feines es desenvolupen correctament i es compleix la normativa de riscs laborals. Per a aquells projectes que prevegin contractar 9 persones o més, una d’aquestes es pot contractar per dur a terme funcions de suport i gestió administrativa del projecte.

8. La data d’inici dels projectes serà entre el 27 de novembre i l’1 de desembre de 2017 (ambdós inclosos) i la data màxima de finalització serà el 30 de juny de 2018.

7. Requisits dels projectes d’interès públic

1. Els projectes que els treballadors contractats hagin de dur a terme en el marc d’aquesta Resolució han de complir els requisits següents:

a) Que es tracti d’obres d’interès general i social i siguin competència de les entitats sol·licitants i siguin executats per les entitats sol·licitants en règim d’administració directa, la qual cosa s’ha d’acreditar mitjançant certificat del Secretari de l’entitat local o màxim òrgan equivalent.

b) Que l’entitat sol·licitant de la subvenció disposi d’assignació pressupostària suficient per fer-se càrrec de les despeses no subvencionades pel SOIB per executar l’activitat en concret, la qual cosa s’ha d’acreditar (si escau) mitjançant certificat del Secretari o Interventor de l’entitat o òrgan equivalent.

c) Que els contractes que es formalitzin a l’empara d’aquesta convocatòria no poden ser destinats a cobrir llocs de feina estructurals de caràcter permanent, la qual cosa s’ha d’acreditar mitjançant certificat del Secretari o Interventor de l’entitat o òrgan equivalent.

8. Persones destinatàries finals 

1. Es poden contractar els joves desocupats, amb més de 18 anys i menys de 30 anys, inscrits com a demandants desocupats en el SOIB, que compleixin els requisits següents:

- Estar inscrit o inscrita en el Fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil.

- Mantenir els requisits de l’article 105 de la Llei 18/2014, de 15 d’octubre, d’aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l’eficiència (d’acord amb la seva darrera redacció).

- Estar en possessió d’un títol universitari o de formació professional de grau superior o d’un títol oficialment reconegut com a equivalent, d’acord amb les lleis reguladores del sistema educatiu vigent o de certificat de professionalitat d’acord amb el que preveu la Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la formació professional.

- Complir els requisits per poder ser contractat o contractada mitjançant un contracte en pràctiques que regula l’article 11.1 del TRLET.

El compliment dels requisits s’ha de verificar en el moment de fer la selecció i s’ha de mantenir fins al moment de la contractació.

2. Pel que fa a la selecció, s’han d’aplicar els criteris següents per ordre de preferència:

1r. Les persones víctimes de violència de gènere.

2n. Les persones aturades de llarga durada. Es considera llarga durada:

- Menors de 25 anys: inscrits en el SOIB 6 mesos o més en els darrers 12 mesos.

- De 25 anys o més: inscrits en el SOIB 12 mesos o més en els darrers 18 mesos.

3r. Les persones amb més qualificació mitjana final en el seu expedient acadèmic de la titulació per a la qual opta. En cas de discrepància entre la puntuació de l’expedient entre 0-4 i entre 0-10 punts, es tindrà en compte la puntuació més favorable al jove.

4t. Les persones amb càrregues familiars.

S’entén que concorren càrregues familiars quan la treballadora o el treballador que es contracta tingui a càrrec seu el cònjuge o parella de fet i/o fills menors de 26 anys o majors discapacitats, o menors adoptats o acollits.

En qualsevol cas, i en igualtat de condicions, les dones són preferents.

 

9. Termini i model de presentació de les sol·licituds

1. El termini per presentar les sol·licituds és de 15 dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució i de l’extracte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. Les sol·licituds i els annexos s’han de fer mitjançant els models que facilita el SOIB, a disposició de les persones interessades a la seu del SOIB, ubicada a l’edifici de la rotonda Asima, en el camí Vell de Bunyola, núm. 43 (Polígon de Son Castelló) a Palma i a qualsevol de les delegacions a les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera o en el web <www.soib.es>.

3. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General del SOIB o per mitjà de qualsevol altra de les formes que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, de conformitat amb la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.

4. En cas de presentar la sol·licitud davant una oficina de Correus, s’ha de fer en un sobre obert, perquè el personal de Correus la dati i la segelli abans de certificar-la, segons el que estableix l’article 31 del RD 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual es regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre).

5. Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent de la seu del SOIB es recomana enviar per fax el full amb el segell d’entrada dins termini al SOIB, durant les 24 hores següents que acabi el termini hàbil. Si s’envia per correu certificat, també es recomana trametre per fax el full de la sol·licitud amb el segell de correus en què consti la tramesa dins termini. El número de fax és 971 176352.

6. D’acord amb l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits per aquesta Resolució s’ha de requerir la persona interessada perquè en el termini de deu dies esmeni la deficiència o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considera que desisteix de la seva petició amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que estableix l’article 21 de la Llei esmentada.

7. Quan l’entitat inclogui en la sol·licitud el número de fax s’entén que l’aporta perquè li notifiquin per aquest mitjà els actes de tràmit, la qual cosa es pot fer a l’efecte que regula l’article 40 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre. Es poden dur a terme les notificacions que es derivin d’aquest procediment per via telemàtica sempre que la persona sol·licitant aporti en la sol·licitud la seva adreça de correu electrònic i consenti expressament a utilitzar aquest mitjà.

10. Documentació 

La sol·licitud i la documentació que es relaciona a continuació s’ha de presentar d’acord amb els models que estaran disponibles a la pàgina web del SOIB.

Juntament amb la sol·licitud (Annex 3/3 bis), s’ha de presentar la documentació següent:

a) Per a les entitats locals: CIF de l’entitat local sol·licitant i un certificat de l’òrgan competent de l’entitat acreditatiu de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud.

b) Per a les entitats dependents o vinculades: CIF i documentació acreditativa de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud; els estatuts degudament inscrits en el registre corresponent, o documentació que acrediti el caràcter d’entitat dependent o vinculada.

c) A les sol·licituds que presentin les mancomunitats s’hi ha d’adjuntar documentació acreditativa de la renúncia feta pels ajuntaments per als quals presenta sol·licitud.

d) Guió de projecte (Annex 4/4 bis).

e) Declaració responsable, d’acord amb el model establert com a Annex 5, de:

- No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixen adquirir la condició d’entitat beneficiària previstes en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l’article 10.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i no tenir causa d’incompatibilitat per rebre la subvenció, ni en l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d’agost).

- Fer constar tots els ajuts i les subvencions per a la mateixa finalitat sol·licitats i concedits per qualsevol institució, pública o privada.

- Complir amb les obligacions establertes en la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals (BOE núm. 269, de 10 de novembre).

- No tenir sancions fermes pendents de pagament per infraccions de la normativa en matèria de prevenció de riscs laborals.

- Manifestar el tipus de servei de prevenció que ha constituït l’entitat.

- Comprometre’s a contractar una assegurança de responsabilitat civil que cobreixi els danys que en l’execució del projecte es puguin causar a terceres persones, d’aquesta manera, el SOIB queda exonerat de qualsevol responsabilitat al respecte.

- Fer constar la titularitat del compte bancari per rebre l’ingrés de la subvenció.

- Disposar o haver sol·licitat els permisos o llicències en els casos en què l’execució de l’obra o servei que s’ha de fer els exigeixi.

- La titularitat jurídica de l’objecte de l’actuació on s’ha de dur a terme l’obra o servei d’interès general i/o social, la seva disponibilitat i si n’és el cas, la seva afectació a un ús públic o social (en cas que la titularitat sigui aliena al sol·licitant de l’ajut, aquest haurà d’acreditar suficientment l’autorització dels titulars per a dur a terme el projecte així com el seu ús públic o social).

- Complir amb les obligacions que estableix l’article 14 de l’Ordre de 10 d’octubre de 2013 (BOIB núm. 146 de 24 d’octubre), per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de polítiques actives d’ocupació que gestiona el Servei d’Ocupació de les Illes Balears, i amb la resta d’obligacions que estableix aquesta convocatòria.

f) Certificat de l’òrgan competent de l’entitat sol·licitant acreditatiu d’haver aprovat el projecte objecte de la sol·licitud de la subvenció, i on es faci constar que l’obra o servei que s’ha de dur a terme és d’interès general o social, que l’entitat és competent per executar-la i que ho farà en règim d’administració directa (Model Annex 6).

g) Certificat, si escau, del secretari/interventor o persona competent corresponent en el qual consti que hi ha finançament suficient per a les despeses no subvencionades pel SOIB que hagi de finançar l’entitat (Model Annex 7).

h) Certificat del secretari/interventor o persona competent corresponent de l’entitat en què es faci constar per una banda, l’acreditació dels salaris que tinguin dret a percebre les persones que es contractin, segons conveni col·lectiu, taula salarial o acord legalment aplicable i, per l’altra, que els contractes que es formalitzin a l’empara d’aquesta convocatòria no es destinaran a cobrir llocs de feina estructurals de caràcter permanent (Annex 8).

D’acord amb l’article 28.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la signatura de la sol·licitud d’ajut implica l’autorització perquè el SOIB pugui obtenir el certificat telemàtic de la Seguretat Social que acrediti que l’entitat que sol·licita la subvenció està al corrent de les seves obligacions, llevat que la persona interessada s’hi manifesti en contra expressament. En aquest cas, ha d’aportar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social, juntament amb la sol·licitud d’ajuts.

Conformement a la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat (BOE núm. 277, de 18 de desembre), la sol·licitud de la subvenció implica l’autorització perquè el SOIB pugui obtenir de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària la informació relativa al compliment de les obligacions tributàries, llevat que la persona interessada s’hi manifesti expressament en contra. En aquest cas, haurà d’aportar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Administració estatal, juntament amb la sol·licitud d’ajuts.

D’acord amb el que estableix l’article 23 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i l’article 69 de la Llei 39/2015, l’Administració pot requerir al sol·licitant de l’ajut els documents que acreditin la veracitat de les dades contingudes a la declaració responsable.

D’acord amb el que estableix l’article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, no és necessari adjuntar documentació en cas que ja estigui en poder del SOIB per haver-la aportada en convocatòries anteriors. En aquest cas, el sol·licitant ha de fer constar en la sol·licitud l’expedient en el qual es troba la documentació i ha de fer servir el model que figura com a Annex 9 –Model de Comunicació Identificativa de la documentació en poder de la Administració.

11. Criteris de valoració i concessió

1. En cas que l’import de les sol·licituds presentades a cada àmbit territorial no superi el crèdit que estableix l’Annex 2, el procediment de concessió d’aquests ajuts ha de ser el de concurrència no competitiva atès que no resulta necessària la comparació dels projectes ni establir un ordre de prelació, d’acord amb el que estableix el punt 3 de l’article 7 de les bases reguladores; i s’ha de fer seguint el procediment següent:

Una vegada s’han revisat les sol·licituds rebudes i s’ha verificat que les entitats compleixen els requisits per poder ser beneficiàries de la subvenció, s’han d’adjudicar, d’acord amb l’import sol·licitat i sense superar l’import màxim assignat a l’àmbit territorial segons l’Annex 2.

2. En el supòsit que al mateix territori concorrin diferents entitats i els projectes que presenten entre totes superi l’import màxim assignat a l’àmbit territorial, el procediment de concessió s’ha de fer per ordre de puntuació aplicant els criteris de valoració següents:

Perspectiva d’ocupació (30 punts):

- Presenta acords amb empreses per contractar posteriorment treballadors:

  • Acord de 1 a 5 persones: 10 punts

  • Acord de més de 5 persones: 20 punts

- Presenta acords amb empreses que mostren interès en l’execució del projecte:

  • 1 acord: 5 punts

  • 2 acords o més: 10 punts

En cas d’empat s’ha de prioritzar el projecte que prevegi la contractació d’un major nombre de persones i, en cas de persistència de l’empat, per ordre de registre d’entrada.

3. Si com a resultat d’aquest primer procés d’adjudicació en resulta crèdit romanent, a continuació s’han de resoldre les segones sol·licituds que s’hagin pogut presentar. Un cop s’han revisat les sol·licituds rebudes i s’ha verificat que es compleixen els requisits per poder ser objecte de subvenció, s’han d’adjudicar, fins a exhaurir el crèdit, aplicant els criteris de valoració exposats en el punt anterior i en cas d’empat s’ha de prioritzar el projecte del territori l’assignació inicial del qual sigui més petita, en cas de persistir l’empat, el projecte que proposi més contractacions, i si així i tot encara n’hi ha, per ordre de registre d’entrada.

12. Procediment

1. L’òrgan competent per instruir el procediment és el director del SOIB, que ha de dur a terme d’ofici les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució i en concret, les que determina l’article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.

2. Una vegada revisades les sol·licituds presentades i fetes les esmenes pertinents, s’ha de reunir la Comissió Avaluadora per examinar-les i per valorar-les (si n’és el cas), d’acord amb els criteris que estableix l’apartat onzè d’aquest annex.

3. La Comissió Avaluadora està formada pels membres que s’indiquen a continuació:

- Presidència:

Titular: la cap del Servei de Seguiment Tècnic d’Orientació i Foment de l’Ocupació del SOIB que en cas d’absència, vacant o malaltia serà substituït per la cap del Departament de Formació i Ocupació.

- Secretaria:

Titular: la cap del Servei de Gestió Administrativa i Econòmica de Foment de l’Ocupació del SOIB.

Suplent: la cap de la Secció del Servei de Gestió Administrativa i Econòmica de Foment de l’Ocupació del SOIB.

La secretària actua amb veu, però sense vot.

- Vocalies:

Vocals primer/a, segon/a i tercer/a: tres tècnics /tècniques del SOIB. En casos d’absència, vacant o malaltia aquests vocals poden ser substituïts per altres tècnics/tècniques del SOIB.

4. La Comissió Avaluadora pot sol·licitar qualsevol aclariment que consideri oportú i ha de redactar un informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució provisional de concessió o de denegació de la subvenció.

5. El director del SOIB, a la vista de l’expedient i de l’informe de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució provisional degudament motivada, la qual s’ha de notificar als interessats, i se’ls concedeix un termini de 5 dies hàbils pel tràmit d’audiència per poder al·legar i presentar els documents i les justificacions que considerin pertinents.

6. Quan l’import de la subvenció que resulti de l’informe emès per la Comissió Avaluadora sigui inferior a l’import sol·licitat, prèviament a la proposta de resolució definitiva, s’ha d’instar la persona beneficiària perquè, en el tràmit d’audiència, modifiqui la sol·licitud inicial per ajustar-la a l’import de la subvenció susceptible d’atorgament que, en tot cas, ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció i els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds. Si transcorre el termini sense que la persona beneficiària en reformuli la sol·licitud, aquesta s’ha d’entendre tàcitament acceptada per l’import susceptible d’atorgament.

7. Es pot prescindir del tràmit d’audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions que els que hagi formulat la persona interessada. En aquest cas, la proposta de resolució provisional formulada té el caràcter de definitiva.

8. Tenint en compte l’informe de la Comissió Avaluadora, les al·legacions fetes per l’entitat sol·licitant en el tràmit d’audiència i, si escau, la reformulació de la sol·licitud, l’òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució definitiva, degudament motivada.

9. Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor de la persona beneficiària davant l’Administració, mentre no es dicti i es notifiqui la resolució de concessió.

10. Atesa la proposta de resolució, en el marc de les disponibilitats pressupostàries, i en el termini màxim de quatre mesos, el president del SOIB ha de dictar i notificar una resolució d’aprovació o de denegació degudament motivada.

11. El termini màxim per resoldre i notificar les resolucions és de tres mesos des de l’endemà de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds. Aquestes resolucions s’han de notificar individualment. En haver transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat una resolució expressa, la petició s’ha d’entendre desestimada.

12. L’entitat beneficiària pot sol·licitar, amb posterioritat a la resolució de concessió i prèviament a l’acabament del termini màxim d’execució, la modificació del contingut de la resolució per raó de la concurrència de circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquin l’alteració de les condicions d’execució de l’activitat subvencionada. En aquests casos l’òrgan concedent pot autoritzar-ne l’alteració mitjançant la modificació de la resolució de concessió, sempre que no impliqui un increment de la quantia de la subvenció concedida inicialment, ni tengui caràcter essencial, ni alteri substancialment la finalitat per la qual es va concedir, sempre que no es perjudiquin drets de tercers.

13. Excepcionalment, en els casos que es posi de manifest en la justificació que hi ha hagut alteracions de les condicions tingudes en compte per a la concessió que no alterin de manera substancial la naturalesa o l’objectiu de la subvenció, que hagin pogut donar lloc a la modificació de la resolució de concessió, i que s’hagi omès el tràmit d’autorització administrativa prèvia per aprovar-la, l’òrgan concedent pot acceptar la justificació presentada, sempre que acceptar-la no suposi danys a tercers, tot i tenir en compte, si escau, els criteris de gradació als quals es refereix l’article 30.3 de les bases reguladores d’aquesta subvenció.

13. Import màxim de la subvenció

La quantia de la subvenció que rebran les entitats beneficiàries s’ha de destinar a sufragar les despeses salarials i de Seguretat Social de les persones contractades, mitjançant el contracte en pràctiques.

Aquesta quantia s’ha de determinar en funció de l’import sol·licitat per l’entitat i sense superar els imports màxims fixats a l’Annex 2 per a cada àmbit territorial.

S’han de subvencionar els costs salarials totals, inclosa la cotització empresarial a la Seguretat Social (descomptant les reduccions i bonificacions que estableix l’Estat) que es derivin de la contractació, que s’han de determinar segons els salaris que ha de percebre el treballador o la treballadora (d’acord amb conveni col·lectiu, taula salarial o acord que sigui legalment aplicable) corresponents a la seva categoria professional, d’acord amb els imports que constin en el certificat del secretari/interventor de l’entitat o òrgan corresponent.

D’acord amb la normativa reguladora del contracte en pràctiques, la retribució s’ha de fixar en conveni col·lectiu, sense que en cap cas pugui ser inferior al 60 % del salari fixat en conveni per a un treballador o treballadora que desenvolupi el mateix o equivalent lloc de feina. En cap cas el salari pot ser inferior al salari mínim interprofessional.

S’entenen com a cost salarial les percepcions econòmiques de les persones treballadores per prestar els seus serveis, excloses les percepcions extrasalarials. No se subvencionaran, en cap cas, les indemnitzacions per mort i les corresponents a trasllat, suspensió, acomiadament, cessament o finalització de contracte.

Les despeses generades durant la baixa laboral de les persones treballadores, tant si és per malaltia o accident comú, com per malaltia o accident professional o maternitat o paternitat són subvencionables però no certificables a l’FSE.

La substitució de persones treballadores per baixes voluntàries o per rescissió del contracte no suposa en cap cas un increment de la subvenció ni de la durada de la contractació subvencionada.

L’import de la subvenció per aquest concepte és independent de la retribució que finalment percebi el treballador o la treballadora.

En qualsevol cas, l’import dels ajuts descrits no pot superar la quantitat sol·licitada ni el cost de l’activitat que l’entitat beneficiària ha de dur a terme.

14. Selecció i contractació

1. Constitució grup mixt de treball i oferta d’ocupació.

a) Amb l’objecte de dur a terme la selecció, s’ha de constituir un grup mixt de treball, en què hi ha d’haver un representant de l’entitat i un representant del SOIB. Les entitats beneficiàries han de comunicar al SOIB les persones que els han de representar. Aquest grup ha de definir els criteris que s’han d’establir a les ofertes d’ocupació. S’ha d’aixecar acta, signada per ambdues parts, de la constitució d’aquest grup mixt de treball.

b) L’entitat beneficiària ha de sol·licitar a les oficines del servei públic d’ocupació corresponent les persones treballadores amb antelació suficient. Es recomana un mínim de 15 dies naturals anteriors  a la data prevista d’inici de l’activitat.

c) Les ofertes d’ocupació han de tenir caràcter genèric i respondre als criteris que estableix aquesta resolució, de manera que no poden especificar elements que donin lloc a cap forma de discriminació, llevat de causes excepcionals, motivades per la naturalesa social del projecte, el qual s’ha de justificar en el moment de presentar-lo i el SOIB l’ha d’autoritzar.

d) Cada entitat ha de presentar l’oferta identificada amb el número d’expedient assignat en la resolució de concessió en el servei d’intermediació de l’oficina del SOIB de referència.

2. Selecció de les persones treballadores i formalització de contractes:

a) Presentada l’oferta, l’oficina del servei públic d’ocupació ha de dur a terme la preselecció de les persones treballadores que reuneixen els requisits, per obtenir els possibles candidats per cobrir l’oferta, segons els criteris de preferència que estableix el punt 8 d’aquesta resolució. El SOIB ha de preseleccionar, sempre que sigui possible, un nombre d’homes i dones, candidats i candidates per cobrir l’oferta d’ocupació, suficient perquè el procés de selecció i contractació pugui acabar amb un nombre d’homes i dones contractats que respecti la representació equilibrada d’ambdós sexes de tal manera que les persones de cada sexe no superin el seixanta per cent ni siguin menys del quaranta per cent.

b) Excepcionalment, les entitats poden manifestar a la sol·licitud la intenció de contractar de manera directa les persones treballadores. El representant de l’entitat en el grup mixt ha de presentar la proposta de candidats per ser contractats mitjançant aquesta modalitat. Una vegada que el director o la directora de l’oficina d’ocupació hagi validat que compleixen els requisits establerts en aquesta convocatòria, els serveis socials pertinents han d’emetre un informe social individualitzat que acrediti la situació d’exempció i les circumstàncies que en justifiquin la inclusió en el programa. El grup mixt haurà d’informar sobre la contractació directa.

c) Es considera com a criteri prioritari de selecció la condició de víctima de violència gènere i se li ha d’atorgar prioritat especial, tal com estableix l’article 6 del Reial decret 1917/2008, de 21 de novembre, pel qual s’aprova el programa d’inserció sociolaboral per a dones víctimes de violència de gènere.

d) Una vegada efectuada la preselecció dels candidats, l’oficina del SOIB els ha d’adreçar a l’entitat beneficiària per seleccionar els treballadors i formalitzar-ne els contractes. El grup mixt ha de dur a terme les seleccions finals i n’ha de deixar constància a l’acta.

e) El resultat final del procés de selecció i contractació de les persones treballadores ha de respectar el principi de representació equilibrada entre homes i dones (60-40 %) i en el supòsit que no s’acompleixi aquest principi, el grup mixt ho ha de justificar a l’acta, la qual ha de recollir el resultat de la selecció i ha d’establir la llista de reserva per a possibles substitucions. En cas de desacord, el tècnic/tècnica del SOIB ha d’emetre un informe a la Direcció del SOIB  que ho resoldrà.

f) Per poder contractar és condició indispensable que en el moment de la contractació la persona demandant consti com a beneficiària en la plataforma del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i que tingui la seva demanda d’ocupació al SOIB en situació d’alta. Si en el moment de la contractació no es compleixen aquestes condicions no s’efectuarà el pagament de la part de la subvenció corresponent a aquest contracte.

g) Els treballadors s’han de contractar en la modalitat de contracte en pràctiques amb la clàusula específica de la pàgina 9 “trabajos de interés social/fomento de empleo agrario” i s’haurà de formalitzar obligatòriament per escrit en el model oficial del SEPE a disposició dels beneficiaris en el web <http://www.soib.es/ i en el web del SEPE.

h) En el supòsit de baixa definitiva d’algun dels treballadors contractats abans que acabi l’obra o el servei, se’l pot substituir pel següent de la llista de reserva sempre que segueixi complint amb els requisits per poder ser contractat, i prèvia sol·licitud i autorització per part del Servei de Seguiment Tècnic del SOIB, la qual s’ha de formalitzar al més aviat possible. En cas que la llista de reserva s’hagi exhaurit, s’ha de fer un altre procés de selecció. L’entitat beneficiària haurà de comunicar al SOIB la baixa de la persona treballadora i justificar-ne el motiu i la seva substitució, adjuntant original o còpia compulsada del contracte de la persona substituta.

3. Registre de contractes:

Els contractes de les persones treballadores han de tenir una durada de set mesos a jornada completa, llevat de les excepcions previstes en el punt 6.6 d’aquesta convocatòria. La durada dels contractes s’ha d’ajustar als límits temporals que estableix la resolució de concessió.

El registre de contractes es pot fer per mitjans telemàtics a través de l’aplicació “contrat@”, que es troba a disposició de les persones interessades en el web <http://www.soib.es>. Aquells que no es registrin per via telemàtica, ho han de fer a les oficines de referència del SOIB.

A més, s’haurà d’indicar que el contracte s’ha formalitzat a l’empara d’aquesta convocatòria de subvencions i fer constar la possibilitat que el cofinanci el Fons Social Europeu en el marc del programa Operatiu d’Ocupació Juvenil (2014-2020 i per la Iniciativa d’Ocupació Juvenil; i hauran de dur identificat el nombre d’expedient —que ha de ser el mateix que figura a la resolució de concessió— i sempre s’han de registrar lligats al nombre d’oferta que proporciona l’oficina del SOIB que en fa la selecció.

15. Inici i execució

1. La data d’inici de les contractacions és del 27 de novembre a  l’1 de desembre de 2017 (ambdós inclosos) i la d’acabament set mesos després i com a màxim el 30 de juny de 2018 i aquest període és el d’elegibilitat de les despeses.

2. El començament de l’activitat s’ha d’acreditar presentant en el termini màxim de deu  dies des de l’inici, un certificat d’inici i relació de persones contractades d’acord amb el model que facilitarà el SOIB a través de la seva pàgina web.

16. Obligacions de les entitats beneficiàries

Són obligacions de les entitats beneficiàries de les subvencions, a més de les previstes a l’article 11 del Decret Legislatiu 2/2005, Text refós Llei de subvencions de la CAIB, en l’article 14 de la Llei 38/2003, general de subvencions i a l’Ordre de 10 d’octubre de 2013 de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats per la qual s’estableixen les bases reguladores, les següents:

- Acreditar, abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió, que està al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

- Comunicar al SOIB en el termini de vuit dies naturals qualsevol alteració o incidència en el projecte inicial o variació que pugui tenir incidència en la conservació i la quantia de l’ajut.

- Justificar davant el SOIB el fet d’haver executat l’activitat en els termes prevists en aquesta Resolució.

- Justificar que s’han complert els requisits i les condicions que en determinin la concessió de la subvenció.

- Constituir una pòlissa d’assegurança de responsabilitat civil que cobreixi els danys que en l’execució del projecte es puguin causar a terceres persones, i així el SOIB queda exonerat de qualsevol responsabilitat al respecte.

- Sotmetre’s a les actuacions de comprovació tècniques i econòmiques que ha d’efectuar el SOIB i la Inspecció de Treball i Seguretat Social; les de control financer que corresponguin a la Intervenció General de l’Administració autonòmica de les Illes Balears, en relació amb les subvencions concedides, i les previstes en la legislació de la Sindicatura de Comptes i dels òrgans competents del Fons Social Europeu, o d’altres òrgans de control.

- Les entitats beneficiàries s’han de sotmetre a les actuacions de comprovació, seguiment i control que faci l’òrgan que sigui designat com a organisme intermedi del Programa Operatiu d’Ocupació Juvenil per al període 2014-2020 i de la Iniciativa d’Ocupació Juvenil i que en cas que es detectin irregularitats, s’hauran de reintegrar les quanties indegudament percebudes que hagin estat detectades com a conseqüència dels controls.

- Comunicar al SOIB la sol·licitud o l’obtenció d’altres ajuts per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o d’ens públics o privats, nacionals o internacionals. Aquesta comunicació s’ha de fer en el termini de tres dies hàbils, comptadors des de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l’aplicació que s’hagi donat als fons percebuts.

- Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels elements electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control per part de les autoritats nacionals i/o de l’FSE; en aquest cas, fins a l’any 2027 com a mínim, és a dir, tres anys des del moment que la Comissió Europea tanqui definitivament el programa operatiu, d’acord amb l’article 140.1 del Reglament (UE) 1303/2013, de 17 de desembre, del Parlament Europeu i del Consell.

- Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que estableix l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE de 18 de novembre de 2003), modificat per la Disposició final desena primera de la Llei de Pressuposts Generals de l’Estat per a l’any 2017 (BOE núm. 153 de 28 de juny).

- Identificar convenientment, a l’efecte de difusió pública, les activitats que es duguin a terme sobre la base d’aquesta Resolució, d’acord amb el que assenyala l’apartat dinovè d’aquesta Resolució.

- Les entitats beneficiàries d’aquestes subvencions estan obligades a dur un sistema de comptabilitat separada o una codificació comptable adequada en relació amb totes les transaccions relacionades amb aquestes operacions que permeti identificar-les clarament en els termes que assenyala l’article, 125.4 b del Reglament (UE) 1303/2013, de 17 de desembre, del Parlament Europeu i del Consell, i sense perjudici de les normes de comptabilitat nacional.

- Aportar els justificants del pagament efectiu de totes les despeses efectuades mitjançant extractes bancaris o un altre document equivalent.

- Comunicar al Comitè d’empresa les previsions de les contractacions en compliment de l’article 64.2 c del Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de l’Estatut dels Treballadors.

- Les entitats han d’informar als treballadors contractats del cofinançament per part de l’FSE en relació a aquest programa. A aquest efecte han d’usar el model “Comunicació del cofinançament” (Annex 11) que es troba a disposició dels beneficiaris al web <http://www.soib.es>.

17. Condicions per pagar la subvenció 

D’acord amb l’art. 37.2 del Decret legislatiu 2/2005, modificat per la Disposició final novena de la Llei 18/2016, de Pressuposts generals de la CAIB per a l’any 2017, el Consell de Govern de dia 4 d’agost de 2017, a proposta del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, ha autoritzat el pagament anticipat de la subvenció i ha eximit les entitats beneficiàries de presentar garantia (d’acord amb l’article 25.3.b del Decret 75/2004, de 27 d’agost).

El pagament de la subvenció s’ha de fer a la bestreta sense necessitat de constituir aval i de la manera següent:

a) Un primer pagament a la bestreta del 20 % de l’import de la subvenció concedida, que es tramitarà d’ofici, dins l’exercici 2017, a la concessió  de la subvenció.

b) Un segon pagament a la bestreta del 80 % de l’import de la subvenció concedida, que es tramitarà d’ofici durant el primer trimestre de l’any 2018.

El pagament de les obligacions reconegudes a favor de les entitats beneficiàries de les subvencions s’ha de fer segons les disponibilitats de la Tresoreria de la CAIB.

Si les disponibilitats pressupostàries ho permeten, es podrà incrementar el percentatge del primer pagament fins arribar fins i tot al 100 % (amb la corresponent minva o fins i tot supressió del segon), sempre que es compleixin totes les condicions establertes per al pagament per bestreta autoritzat per Consell de Govern.

Sense perjudici del que estableix l’apartat dotzè d’aquest annex, qualsevol alteració de les condicions que s’hagin tingut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l’obtenció de subvencions incompatibles, donarà lloc a la modificació de la resolució de concessió, d’acord amb el que disposa l’article 24 del Text refós de la Llei de subvencions. D’altra banda, la modificació de la resolució de concessió implica la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció i, si escau, el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament d’acord amb el que disposen els articles 43 i 44 del mateix Text refós.

18. Justificació

1. Es considera despesa subvencionable aquella que de manera indubtable respongui a la naturalesa de l’activitat subvencionada, resulti estrictament necessària i es dugui a terme en el termini que estableix la convocatòria i no superi el valor de mercat. A aquest efecte, es considera una despesa executada aquella que hagi estat efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del termini de justificació.

2. Pel que fa a la subvencionabilitat s’aplicarà la que estableix l’Ordre ESS/1924/2016, de 13 de desembre (BOE núm. 307, de 21 de desembre), per la qual es determinen les despeses subvencionables pel Fons Social Europeu durant el període de programació 2014-2020.

3. En el termini d’un mes i mig des de la finalització del projecte, l’entitat ha de presentar el compte justificatiu que es compon de la documentació següent:

a) Certificat de l’exactitud comptable i de la certesa dels imports justificats.

b) Memòria tècnica d’activitats en què es detallin els resultats del projecte segons el model normalitzat. També ha d’incloure un dossier amb la documentació acreditativa del compliment de la normativa sobre informació i publicitat: fotos, vídeos, anuncis, notes de premsa, etc.

c) Una memòria econòmica que ha d’incloure:

- Relació classificada de les despeses en què s’hagi incorregut amb indicació del creditor i el document, l’import, la data d’emissió i la data de pagament juntament amb l’aportació dels justificants de la despesa i els justificants del seu pagament efectiu.

- Una relació detallada d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada indicant-ne l’import i la procedència.

Les despeses corresponents als costs salarials s’han de justificar amb la còpia compulsada de les nòmines i els documents de cotització: RLC (Rebut de liquidació de cotitzacions), RNT ( Relació nominal de treballadors) i l’IDC (Informe de cotitzacions) per a cada persona contractada i que ha d’abastar tot el període de contractació.

La justificació del pagament efectiu de les despeses s’ha de fer mitjançant còpia compulsada del pagament de les nòmines, de l’ingrés de les cotitzacions a la Seguretat Social i dels ingressos a compte de l’IRPF. S’han de considerar documentació justificativa per acreditar el pagament, els extractes bancaris o d’altres documents equivalents que permetin seguir una pista d’auditoria adequada. A aquest efecte, es considera documentació justificativa per acreditar el pagament de manera suficient:

- En el cas que es tracti de transferències, l’ordre de transferència i l’extracte bancari en què es debiti el pagament.

- En el cas que es tracti de pagaments agrupats, l’extracte bancari, així com el desglossament de cadascun dels pagaments inclosos en la tramesa.

- En el cas que es tracti de xecs, s’ha d’incloure l’extracte bancari en què es debiti el pagament.

- No es poden considerar elegibles els pagaments de salaris en efectiu o en espècie.

El termini per esmenar els defectes de la justificació és de 5 dies.

4. Juntament al compte justificatiu, l’entitat ha d’aportar la documentació següent:

a) Original o còpia compulsada dels contractes objecte de subvenció

b) Original o còpia compulsada de les nòmines abonades a les persones contractades, i també els justificants bancaris de l’abonament i de l’ingrés de les retencions que s’hi han aplicat a l’Agència Estatal de l’Administració tributària (Model 111).

c) Original o còpia compulsada dels butlletins de cotització a la Seguretat Social i justificants de l’abonament.

d) Resolució de la Tresoreria General de la Seguretat Social sobre reconeixement d’alta i baixa de cada treballador.

5. Únicament són subvencionables els costs meritats dins el període d’elegibilitat i efectivament abonats amb anterioritat a la finalització del període de justificació que estableix el punt 18.3 d’aquesta Resolució de convocatòria.

En cas que sigui necessari i per tal de poder complir amb la senda financera establerta a les mesures de seguiment del Programa Operatiu d’Ocupació Juvenil  2014-2020 de les Illes Balears, el SOIB podrà sol·licitar a les entitats una justificació parcial de les despeses  generades en la forma i amb els terminis que es fixin.

19. Difusió pública de les actuacions

1. Tota la publicitat, documentació escrita, els anuncis o la senyalització exterior, i també qualsevol tipus d’informació en suport electrònic, informàtic o telemàtic que es derivi d’aquesta activitat, ha d’estar, com a mínim, en català i s’hi ha d’utilitzar un llenguatge inclusiu d’homes i de dones.

2. Tota la publicitat o difusió en qualsevol mitjà s’ha de presentar al SOIB amb un mínim de cinc dies hàbils abans de fer-la pública, i se n’ha d’assenyalar el text i també el disseny de la publicitat que se’n vol fer, juntament amb el nom dels mitjans en què es farà la difusió, els dies i les hores. En cas de detectar-hi irregularitats, el SOIB ho ha de comunicar a l’entitat beneficiària perquè les esmeni.

A la justificació, l’entitat hi ha d’adjuntar fotografies o retalls de diaris sobre la publicitat o informació relatius a l’activitat objecte de subvenció, en què consti expressament el cofinançament de l’FSE.

3. A tota publicitat o difusió que es dugui a terme es farà constar el nom complet del Programa: SOIB JOVES- QUALIFICATS ENTITATS LOCALS, així com que ha estat finançat amb fons del SOIB, del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) i el cofinançament del Fons Social Europeu (FSE), mitjançant la incorporació d’elements identificatius d’aquests organismes d’acord amb el que estableix l’annex «Logotips», que està a disposició de les entitats al lloc web <http://www.soib.es>. Així mateix, l’entitat hi pot fer constar els seus elements identificatius amb la mateixa grandària o amb una grandària menor que la dels logotips del SOIB, del SEPE i de l’FSE.

4. Acceptar beneficiar-se dels ajuts implica també acceptar-ne la inclusió en la llista d’operacions publicada d’acord amb l’article 115.2 i l’Annex 12 del Reglament (CE) núm. 1303/2013.

5. Les entitats beneficiàries dels ajuts han d’adoptar les mesures necessàries per fer arribar al públic informació sobre les operacions que finança l’FSE i han de complir amb les normes sobre informació i comunicació sobre l’ajut de l’FSE reflectides en l’annex 12 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, de 17 de desembre de 2013, del Parlament Europeu i del Consell, i en especial les recollides a l’apartat 2.2, de les quals són responsables de complir-les. També s’ha d’aplicar el Reglament d’execució (UE) 821/2014, de 28 de juliol de 2014, de la Comissió. Les entitats beneficiàries han d’informar totes les persones destinatàries finals que l’activitat està cofinançada pel Fons Social Europeu (FSE) a través del Programa Operatiu d’Ocupació Juvenil (2014-2020), Eix 5 «Integració sostenible en el mercat de treball de les persones joves que no es troben ocupades ni participen en els sistemes d’educació ni formació, en particular en el context de la Garantia Juvenil», objectiu específic 8.2.2 «Reforçar l’ocupabilitat i les competències professionals de persones joves no ocupades i no integrades en els sistemes d’educació o formació»

20. Revocació i reintegrament

1. L’ incompliment total o parcial dels requisits, les condicions o les finalitats, o qualsevol altre incompliment del règim jurídic de les subvencions, constitueix causa de revocació de la subvenció i de reintegrament de les quantitats que hagi percebut l’entitat, d’acord amb el que estableixen els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 30 de l’ordre de bases (Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 10 d’octubre de 2013). La quantia que finalment s’ha de reintegrar, s’ha de fixar d’acord amb el principi de proporcionalitat, tenint en compte la naturalesa i les causes de l’incompliment d’acord amb els articles 44 del Text refós de la Llei de subvencions, l’article 37 de la Llei 38/2003, i l’article 30 de les bases reguladores abans esmentades.

2. En aplicació d’aquest criteri de proporcionalitat i els criteris de graduació a què fa referència l’article 17.3.n de la Llei 38/2003 esmentada, quan el compliment s’aproximi de manera significativa al compliment total i se n’acrediti per a aquest una actuació inequívocament tendent a la satisfacció dels seus compromisos, la quantitat que s’ha de reintegrar estarà determinada per l’aplicació dels criteris de graduació marcats a les bases reguladores.

3. En tots els casos de reintegrament indicats abans, a més de la devolució, total o parcial de les quantitats percebudes, procedeix l’exigència de l’interès de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s’acordi la procedència del reintegrament o la data d’ingrés en el cas de reintegrament voluntari, d’acord amb el que disposen els articles 44 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 37 de la Llei 38/2003.

4. L’ incompliment parcial de les obligacions i condicions imposades a les entitats beneficiàries ha de donar lloc a la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció o al reintegrament parcial de la subvenció concedida.

5. Atès el finançament de la subvenció per l’FSE, d’acord amb l’article 6 de la Llei general de subvencions, el termini de prescripció del reintegrament és el que estableix l’article 3 del Reglament (CE, Euratom) núm. 2988/1985, del Consell, de 18 de desembre de 1995, relatiu a la protecció dels interessos financers de les comunitats europees, que estableix que per als programes pluriennals, el termini de prescripció abasta en qualsevol cas fins al tancament definitiu del programa, d’acord amb el que preveuen els articles 140 i 141 del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, que marca que el darrer exercici comptable està comprès entre l’1 de juliol de 2023 i el 30 de juny de 2024.

21. Compatibilitat amb altres subvencions

L’import de les subvencions que estableix aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajuts d’altres administracions públiques, o d’altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l’activitat que desenvolupa l’entitat beneficiària.

22. Seguiment dels projectes

Amb la finalitat de comprovar l’execució correcta de les accions d’acord amb la normativa reguladora i el contingut dels projectes aprovats, se n’ha de fer el seguiment de l’execució.

El SOIB ha d’establir els mecanismes i la metodologia que consideri més adients per avaluar aquests projectes. Els tècnics que designi el SOIB han de dur a terme a aquest efecte les funcions de seguiment, sense perjudici de les tasques d’inspecció i control que pugui desenvolupar el personal funcionari que les tingui atribuïdes, així com de la potestat sancionadora que puguin exercir els òrgans competents.

A aquest efecte, els responsables de les entitats beneficiàries han de facilitar a les persones que facin tasques de seguiment tota la informació que se’ls requereixi en relació amb l’execució de les accions i l’accés a les instal·lacions on es duen a terme.

ANNEX 2
Assignació àmbit territorial municipi

Municipi

Homes

Dones

Total

% sobre total

Assignació

ALARÓ

2

3

5

0,41%

42.915,34 €

ALCÚDIA

6

23

29

2,37%

248.908,93 €

ALGAIDA

2

2

4

0,33%

34.332,26 €

ANDRATX

2

2

4

0,33%

34.332,26 €

ARIANY

0

0

0

0,00%

15.555,00 €

ARTÀ

2

3

5

0,41%

42.915,34 €

BANYALBUFAR

0

1

1

0,08%

16.779,11 €

BINISSALEM

7

6

13

1,06%

111.579,86 €

BÚGER

1

0

1

0,08%

16.779,11 €

BUNYOLA

1

9

10

0,82%

85.830,66 €

CALVIÀ

17

28

45

3,68%

386.238,00 €

CAMPANET

6

1

7

0,57%

60.081,46 €

CAMPOS

0

5

5

0,41%

42.915,34 €

CAPDEPERA

2

4

6

0,49%

51.498,40 €

CONSELL

0

2

2

0,16%

18.003,23 €

COSTITX

1

2

3

0,25%

25.749,20 €

DEIÀ

0

0

0

0,00%

15.555,00 €

ESCORCA

0

0

0

0,00%

15.555,00 €

ESPORLES

4

2

6

0,49%

51.498,40 €

ESTELLENCS

0

0

0

0,00%

15.555,00 €

FELANITX

9

13

22

1,80%

188.827,46 €

FORNALUTX

0

1

1

0,08%

16.779,11 €

INCA

9

30

39

3,19%

334.739,60 €

LLORET DE VISTALEGRE

1

1

2

0,16%

18.003,23 €

LLOSETA

1

5

6

0,49%

51.498,40 €

LLUBÍ

3

1

4

0,33%

34.332,26 €

LLUCMAJOR

5

22

27

2,21%

231.742,80 €

MANACOR

14

34

48

3,92%

411.987,20 €

MANCOR DE LA VALL

1

3

4

0,33%

34.332,26 €

MARIA DE LA SALUT

2

2

4

0,33%

34.332,26 €

MARRATXÍ

18

26

44

3,60%

377.654,93 €

MONTUÏRI

1

1

2

0,16%

18.003,23 €

MURO

7

7

14

1,14%

120.162,94 €

PALMA

156

288

444

36,30%

800.000,00 €

PETRA

0

2

2

0,16%

18.003,23 €

POLLENÇA

6

14

20

1,64%

171.661,33 €

PORRERES

2

1

3

0,25%

25.749,20 €

SA POBLA

4

12

16

1,31%

137.329,06 €

PUIGPUNYENT

0

0

0

0,00%

15.555,00 €

SANT JOAN

1

2

3

0,25%

25.749,20 €

SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

0

6

6

0,49%

51.498,40 €

SANTA EUGÈNIA

1

2

3

0,25%

25.749,20 €

SANTA MARGALIDA

2

2

4

0,33%

34.332,26 €

SANTA MARIA DEL CAMÍ

3

3

6

0,49%

51.498,40 €

SENCELLES

1

2

3

0,25%

25.749,20 €

SANTANYÍ

2

15

17

1,39%

145.912,14 €

SELVA

0

11

11

0,90%

94.413,74 €

SES SALINES

0

2

2

0,16%

18.003,23 €

SINEU

2

4

6

0,49%

51.498,40 €

SÓLLER

1

5

6

0,49%

51.498,40 €

SON SERVERA

3

8

11

0,90%

94.413,74 €

VALLDEMOSA

0

0

0

0,00%

15.555,00 €

VILAFRANCA DE BONANY

0

3

3

0,25%

25.749,20 €

Total Mallorca

5.084.890,91 €

ALAIOR

2

9

11

0,90%

94.413,74 €

CIUTADELLA

13

26

39

3,19%

334.739,60 €

ES CASTELL

3

5

8

0,65%

68.664,54 €

ES MERCADAL

3

3

6

0,49%

51.498,40 €

ES MIGJOR GRAN

1

0

1

0,08%

16.779,11 €

FERRERIES

3

7

10

0,82%

85.830,66 €

MAÓ

12

22

34

2,78%

291.824,27 €

SANT LLUÍS

1

4

5

0,41%

42.915,34 €

Total Menorca

986.665,66 €

EIVISSA

33

49

82

6,70%

                    703.811,47  

SANT ANTONI DE  PORTMANY

4

20

24

1,96%

                    205.993,60  

SANT JOAN DE LABRITJA

0

0

0

0,00%

                       15.555,00  

SANT JOSEP DE SA TALAIA

12

21

33

2,70%

                    283.241,20  

SANTA EULÀLIA DES RIU

9

29

38

3,11%

                    326.156,53  

Total Eivissa

1.534.757,80 €

Formentera

1

2

3

0,25%

25.749,20 €

TOTAL

                405  

               818  

             1.223  

100%

7.632.063,57 €

Assignació àmbit territorial illa (Consells i entitats que en depenen)

Mallorca

75,96%

                    800.000,00  

Menorca

9,32%

                    216.396,83  

Eivissa

14,47%

                    335.984,60  

Formentera

0,25%

                       15.555,00  

Total àmbit illes

100%

                 1.367.936,43  

                 9.000.000,00