Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 9550
Bases generals per processos selectius personal funcionari de carrera
La Batlessa-President, en virtut del Decret núm 2177/2017, ha disposat el següent:
“En mesa negociadora general de funcionaris, entre els representants de l’Administració i les organitzacions sindicals, amb data de 13 de juny de 2017, es varen negociar les Bases Generals del procediment per a la selecció del personal funcionari de carrera, de l’Ajuntament d’Andratx.
En us a les atribucions que em confereix la vigent legislació,
RESOLC:
PRIMER: Aprovar les següents bases generals del procediment per a la selecció del personal funcionari de carrera d’aquest Ajuntament.
«BASES GENERALS PER LES QUALS ES REGIRAN ELS PROCESSOS SELECTIUS QUE CONVOQUI L'AJUNTAMENT D'ANDRATX PER A la SELECCIÓ DE PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA.
Primera.
Objecte.
1.1. Les presents bases regulen els aspectes comuns als processos selectius que convoqui l'Ajuntament d'Andratx per a la selecció de personal funcionari de carrera, dins el marc general d'execució de les Ofertes d'Ocupació Pública de conformitat amb el que disposa l'article 70 del Text Refós de la Llei 7/2007, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat per Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
1.2. Les especificitats de cada procés selectiu seran objecte de regulació en les bases específiques que s'aprovaran pel titular de l'òrgan competent per a regir cada convocatòria.
Segona.
Normativa aplicable.
Els processos selectius es regiran per l'establert en aquestes bases generals i en les corresponents bases específiques i convocatòries. Així mateix seran d'aplicació a aquests processos selectius el Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat per Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre; la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la Reforma de la Funció Pública; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local; el Text Refós de les Disposicions legals vigents en matèria de règim local, aprovat per Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril; el Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració General de l'Estat i de Provisió de Llocs de Treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l'Administració General de l'Estat, aprovat pel Reial Decret 364/1995, de 10 de març; el Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris d'Administració Local., el Reial Decret 2271/2004, de 3 de desembre, pel qual es regula l'accés a l'Ocupació Pública i la Provisió de Llocs de Treball de les Persones amb Discapacitat; el Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les Regles Bàsiques i Programes Mínims del Procediment de Selecció dels Funcionaris d'Administració Local; la Llei 20/2006, de Règim Local de les Illes Balears.
La Llei 39/2015 i 40/2015, de règim jurídic i Procediment administratiu Comú
Tercera.
Normes generals sobre distribució de places entre els diferents torns.
3.1. Quota de reserva per a persones amb discapacitat:
Les convocatòries de proves selectives corresponents a l'Oferta d'Ocupació Pública inclouran, excepte en aquelles categories on la naturalesa ho impedeixi, un total del 7 per cent de les vacants que es convoquin per a ser cobertes entre persones amb discapacitat, que compten amb un grau de minusvalidesa igual o superior al 33 per cent. Es garantirà la igualtat de condicions en les proves respecte als altres aspirants.
La reserva del mínim del 7 per cent es realitzarà de manera que, almenys, el 2 per cent de les places ofertes ho sigui per a ser cobertes per persones que acreditin discapacitat intel·lectual i la resta de les places ofertes ho sigui per a persones que acreditin qualsevol altre tipus de discapacitat.
La resolució de convocatòria ha de determinar, si escau, el nombre de places que es reservaran per al torn de discapacitat.
Si les places reservades i que han estat cobertes per les persones amb discapacitat no aconseguissin la taxa del 3 per cent de les places convocades, les places no cobertes s'acumularan a la quota del 7 per cent de l'oferta següent, amb un límit màxim del 10 per cent.
Si les places reservades i que han estat cobertes per les persones amb discapacitat arriben a la taxa del 3 per cent referida en l'apartat anterior, les places sense cobrir s'incorporaran al sistema d'accés lliure.
3.2. Torn de promoció interna:
La Resolució de convocatòria ha de determinar, si escau, el nombre de places que es reservaran per al torn de promoció interna.
Les places sense cobrir de les reservades al torn de promoció interna s'incorporaran al sistema d'accés lliure.
3.3. Els aspirants només podran participar pel torn lliure, de promoció interna o quota de discapacitat.
Quarta.
Requisits dels aspirants.
4.1. Requisits generals:
Per ser admesos a la realització de les proves selectives els aspirants hauran de reunir els següents requisits:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o complir els requisits que estableix l'article 57 del Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic aprovat per Reial Decret Legislatiu 5/2015 de 30 d'octubre, en el supòsit d'accés a l'ocupació pública de nacionals d'altres estats.
b) Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques.
c) Tenir complerts setze anys i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa, llevat que la normativa específica determini una diferent.
d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.
e) Posseir la titulació que es requereixi en les bases específiques que regeixin en cada convocatòria. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si s'escau, l'homologació.
f) Nivell de català exigit per a la plaça a cobrir.
g) Altres requisits que, si escau, puguin exigir-se en les corresponents bases específiques.
4.2. Requisits específics per participar pel torn de promoció interna:
Els requisits que han de reunir els aspirants que participin, si escau, pel torn de promoció interna seran els establerts per a cada convocatòria en les bases específiques.
4.3. Requisits específics per participar per la quota de reserva de discapacitat:
Els aspirants que concórreguen per la quota de reserva de discapacitat, a més de reunir els requisits generals exigits en l'apartat 4.1, han de tenir legalment reconegut un grau de minusvalidesa igual o superior al 33 per cent.
4.4. Els aspirants hauran de reunir els requisits establerts en aquestes bases a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant tot el procés selectiu.
Cinquena.
Sol·licituds.
5.1. Les sol·licituds s'han de complir en el model oficial, que serà facilitat gratuïtament a les Oficines d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament d'Andratx.
En el cas que el sistema selectiu establert sigui el concurs-oposició, els mèrits que es valoraran en la fase de concurs, si és el cas i que vindran referits a la data de termini de presentació d'instàncies, hauran de presentar mitjançant originals o fotocòpies. No serà necessària la compulsa dels documents que es presenten fotocopiats, bastant la declaració jurada de l'interessat sobre l'autenticitat d'aquests, així com de les dades que figuren en la instància, sense perjudici que, en qualsevol moment, el Tribunal Qualificador o els òrgans competents de l'Ajuntament d'Andratx puguin requerir als aspirants que acrediten la veracitat de les circumstàncies i documents aportats i que hagin estat objecte de valoració, El terme de presentació és de 10 dies naturals comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició. Així mateix, els aspirants hauran de confeccionar un índex ajustat a la fase de concurs de les presents bases on es recullin ordenadament i valorats, els mèrits al·legats.
En cap cas es valoraran mèrits no acreditats documentalment en termini.
5.2. Taxa per drets d'examen: d'acord amb el que estableix l'Ordenança Fiscal Reguladora de la taxa, serà obligatori haver satisfet els drets d'examen i la quantia s'indicarà en les respectives convocatòries.
El seu import íntegre es farà efectiu mitjançant autoliquidació que s'efectuarà en l'imprès establert a tal efecte per l'Ajuntament d'Andratx i que estarà a disposició dels aspirants en les Oficines d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament d'Andratx.
De conformitat amb el que estableix l'article 6 de l'Ordenança Fiscal Reguladora de la Taxa per Drets d'Examen, no procedirà la devolució de l'import satisfet en concepte de taxa per drets d'examen en els supòsits d'exclusió de les proves selectives per causes imputables als interessats. Tot i això, segons el que preveu el mateix article, es procedirà a la devolució de la taxa quan per causes no imputables al subjecte passiu l'activitat tècnica i / o administrativa que constitueixen el fet imposable de la taxa no es realitzi.
La sol·licitud de participació haurà d'anar acompanyada, necessàriament, del justificant que acrediti l'abonament íntegre de la taxa per drets d'examen.
No obstant això, els subjectes passius disposaran d'un termini únic i improrrogable de deu dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació de la resolució per la qual s'aprova la llista provisional d'admesos i exclosos, per esmenar la manca de pagament o qualsevol altre defecte relacionat amb el pagament de la taxa que hagi motivat la seva exclusió o la no inclusió expressa en aquesta.
La falta de justificació del pagament íntegre de la taxa per drets d'examen en el termini determinarà l'exclusió definitiva de l'aspirant del procés selectiu.
5.3. En la sol·licitud s'ha de fer constar expressament el torn pel qual es participi d'acord amb les següents indicacions:
a) Lliure.
b) Promoció Interna.
c) Quota de reserva de discapacitat.
5.4. Termini de presentació de sol·licituds:
El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies naturals comptats a partir del següent a la publicació de l'anunci de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat. Dit extracte es publicarà igualment en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
La no presentació de la sol·licitud en temps i forma suposarà la inadmissió de l'aspirant al procés selectiu.
5.5. Lloc de presentació:
L'imprès de sol·licitud amb la seva còpia, degudament emplenat, així com l'exemplar corresponent de l'imprès d'autoliquidació, un cop realitzat el pagament íntegre de la taxa per drets d'examen o, si escau, el rebut acreditatiu d'haver abonat la taxa mitjançant transferència. Podrà presentar-se a les Oficines d'Atenció al Ciutadà o en qualsevol dels llocs i formes que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015. En el cas que s'opti per presentar la sol·licitud en una oficina de Correus, es farà en sobre obert, perquè la mateixa sigui datada i segellada pel funcionari de Correus abans de ser certificada.
5.6. Els aspirants amb discapacitat amb grau de minusvalidesa igual o superior al 33 per cent podran sol·licitar a la instància les adaptacions i els ajustos raonables de temps i mitjans de les proves del procés selectiu, per tal d'assegurar la seva participació en condicions d'igualtat. En qualsevol cas no es tindran en consideració les sol·licituds d'adaptació que s'efectuïn amb posterioritat a la publicació de l'anunci de concessió o denegació d'aquetes.
La sol·licitud haurà d'adjuntar el dictamen mèdic facultatiu emès per l'òrgan tècnic de qualificació del grau de minusvalidesa, acreditant de forma fefaent les deficiències permanents que han donat origen al grau de minusvalidesa reconegut, a efectes que el Tribunal pugui valorar la procedència o no de la concessió de l'adaptació sol·licitada. No obstant això el Tribunal podrà demanar informe i, si escau, col·laboració dels òrgans competents dels Serveis Socials o Metges de l'Ajuntament d'Andratx.
L'adaptació de temps consistirà en la concessió d'un temps addicional per a la realització dels exercicis, i es durà a terme de conformitat amb el que disposa l'Ordre PRE-1822/2006 de 9 de juny, per la qual s'estableixen criteris generals per a l'adaptació de temps addicionals en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat.
Un cop analitzades les necessitats específiques de cada un dels aspirants, el Tribunal Qualificador adoptarà les mesures necessàries, en aquells casos que resulti necessari, de manera que els sol·licitants d'adaptacions de temps i / o mitjans tinguen les mateixes condicions per a la realització dels exercicis que la resta dels participants.
Sisena.
Admissió d'aspirants.
6.1. Per a ser admès al procés selectiu bastarà que els aspirants manifesten en les sol·licituds que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits a la base quarta, referits a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. El compliment d'aquests requisits serà acreditat mitjançant la presentació dels documents corresponents en la forma prevista a la base onzena.
6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds el titular de l'òrgan competent ha de dictar resolució declarant aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos, en el termini màxim de dos mesos. Aquest termini podrà ser prorrogat per una sola vegada, per causes justificades i prèvia resolució motivada. La Resolució, contindrà com a annex únic, la relació nominal d'aspirants exclosos amb el seu corresponent document nacional d'identitat o anàleg per als de nacionalitat estrangera i indicació de les causes d'inadmissió. Així mateix, aquesta Resolució es publicarà en el Tauler d'edictes de l'Ajuntament d'Andratx, la pàgina web de la corporació i contindrà la llista completa d'aspirants admesos i exclosos.
6.3. Els aspirants exclosos expressament, així com els que no figurin en la relació d'admesos ni en la d'exclosos, disposaran d'un termini únic i improrrogable de deu dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació de la Resolució, per a esmenar el defecte que hagi motivat la seva exclusió o la no inclusió expressa. Els que dins del termini assenyalat no esmenen els defectes justificant el seu dret a ser admesos, seran definitivament exclosos del procés selectiu.
Els errors en la consignació de les dades personals s'han de rectificar d'ofici o a instància de l'interessat en qualsevol moment del procés selectiu.
6.4. Finalitzat el termini d'esmena de defectes de les sol·licituds, es publicarà una resolució declarant aprovada la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos, en el termini màxim d'un mes, que podrà ser prorrogat per causes justificades i prèvia resolució motivada. A proposta del Tribunal Qualificador, es podrà indicar en l'esmentada Resolució, la data, lloc i hora de realització de la primera prova que hagués de realitzar-se, sense perjudici que amb anterioritat el Tribunal publiqui les mateixes mitjançant Anunci del Tribunal Qualificador.
Els aspirants que, havent concorregut pel torn de promoció interna o per la quota de discapacitat, no compleixin algun dels requisits exigits per a l'accés a aquestes places de reserva, seran incloses, d'ofici, en la relació definitiva d'aspirants admesos pel torn lliure, sempre que l'Administració tingui coneixement d'aquesta circumstància amb anterioritat a la Resolució que aprovi les esmentades relacions definitives d'aspirants admesos i exclosos i, a més, hagin declarat en la seva sol·licitud que compleixen tots els requisits necessaris per a això.
Setena.
Tribunals de selecció.
7.1. Els Tribunals Qualificadors que han de jutjar les proves selectives seran nomenats per l'òrgan competent, des de la data de la publicació de la llista provisional d'admesos. Estaran constituïts per un president, un secretari amb veu i sense vot, i un mínim de quatre vocals, així com els seus corresponents suplents.
Es sol·licitarà cooperació entre administracions per nomenar els membres del tribunal. En el supòsit de no obtenir per aquest mitjà tots els membres necessaris, seran funcionaris de carrera de la Corporació de grups iguals o superiors, elegits per sorteig.
No podran formar part dels Tribunals el personal de selecció o designació política, els funcionaris interins i el personal eventual. Tampoc podrà formar part dels òrgans de selecció de funcionaris de carrera el personal laboral.
Tots els membres dels Tribunals hauran de posseir titulació del mateix nivell o superior a l'exigida per a l'accés a les places convocades i ser funcionaris de carrera. Així mateix, els tribunals no poden estar formats majoritàriament per funcionaris pertanyents al mateix cos o escala objecte de la selecció.
La pertinença als tribunals serà sempre a títol individual, no podent ostentar aquesta en representació o per compte de ningú.
Les organitzacions sindicals amb representació en aquest Ajuntament, podran exercir en qualsevol moment les seves funcions de vigilància per vetllar pel bon desenvolupament del procediment selectiu.
7.2. Quan el procediment selectiu per dificultats tècniques o d'una altra índole així ho aconsellés, els tribunals poden disposar la incorporació als seus treballs d'assessors especialistes, per a totes o algunes de les proves, d'acord amb el que preveuen les corresponents convocatòries. Aquests assessors col·laboraran amb l'òrgan de selecció exclusivament en l'exercici de les seves especialitats tècniques, i tindran veu però no vot. Així mateix, els Tribunals podran valer-se de personal auxiliar durant el desenvolupament material dels exercicis, la designació s'ha de comunicar l'òrgan competent, que haurà d'autoritzar el nombre de personal auxiliar proposat.
7.3. Per a la vàlida constitució dels Tribunals, als efectes de la celebració de les sessions, deliberacions i presa d'acords, es requerirà la presència del President i el Secretari o, si escau, dels qui els substitueixin, i de la meitat almenys de la resta dels seus membres.
Amb caràcter general, no podran actuar indistintament i concurrentment titulars i suplents, exceptuant d'aquesta regla les sessions de constitució dels Tribunals i les de realització d'exercicis, així com aquelles altres en què, per la complexitat tècnica dels assumptes a tractar o l'excés de treball, es consideri necessari, prèvia autorització del titular de l'òrgan competent.
En aquelles sessions en què es doni la concurrència de titulars i suplents, només podran exercir el seu dret a vot els membres titulars del Tribunal.
7.4. El règim jurídic aplicable als tribunals s'ajustarà en tot moment al que disposa per als òrgans col·legiats en la legislació de procediment administratiu.
En cas d'absència tant del President titular com del suplent, el primer designarà d'entre els vocals un substitut que el suplirà. En el supòsit en què el President titular no designi a ningú, la seva substitució es farà de conformitat amb el règim de substitució d'òrgans col·legiats que preveu l'article 19 de la Llei 40/2015
Els Tribunals adoptaran els seus acords per majoria dels membres presents en cada sessió. En cas d'empat es repetirà la votació fins a una tercera vegada en la qual, si persisteix l'empat, aquest ho dirimirà el President amb el seu vot. Per a les votacions se seguirà l'ordre establert en la Resolució de nomenament dels membres del Tribunal, votant en últim lloc el President.
Els acords dels Tribunals podran ser impugnats en els supòsits i en la forma establerta en les lleis de Procediment i Règim jurídic estatals 39/2015 i 40/2015
Els Tribunals continuaran constituïts fins que es resolguin les reclamacions plantejades o els dubtes que pugui suscitar el procediment selectiu.
7.5. Els membres dels Tribunals, els assessors especialistes, el personal auxiliar i els observadors s'han d'abstenir de formar part del mateix quan concórreguen circumstàncies de les previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015.
7.6. Els aspirants podran recusar els membres dels Tribunals, als assessors especialistes, al personal auxiliar i als observadors quan, a parer seu, s'hi doni alguna o diverses de les circumstàncies assenyalades a la base 7.5, seguint-se per a això el procediment establert en l'article 23 de la Llei 40/2015.
7.7. Durant el desenvolupament de les proves selectives els Tribunals resoldran tots els dubtes que puguin sorgir en l'aplicació de les bases de la convocatòria, i adoptaran els acords que garanteixin el bon ordre del procés en allò no previst expressament per aquelles.
Les incidències que puguin sorgir pel que fa a l'admissió d'aspirants a les sessions de realització d'exàmens seran resoltes pel Tribunal Qualificador, qui traslladarà a l'òrgan competent.
Els Tribunals podran requerir als aspirants, en qualsevol moment del procés, la documentació acreditativa dels requisits exigits en la convocatòria. En cas de constatar que algun dels aspirants no reuneix un o diversos dels requisits, el Tribunal, amb l'audiència prèvia a l'interessat, haurà d'emetre proposta motivada d'exclusió del procés selectiu, dirigida a l'òrgan que hagués aprovat la relació definitiva d'aspirants admesos, comunicant, així mateix, les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant en la seva sol·licitud de participació en els efectes pertinents. Contra la Resolució d'aquest òrgan es poden interposar els recursos administratius que procedeixin.
Així mateix, si el Tribunal, durant el desenvolupament del procés selectiu, tingués coneixement o dubtes fonamentats que algun dels aspirants no té la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques i funcions habituals de la categoria objecte de la convocatòria, demanarà informe preceptiu dels òrgans tècnics competents, el qual serà evacuat en el termini màxim de deu dies i tindrà el caràcter de determinant per resoldre. D'aquesta actuació es donarà coneixement a l'interessat, a fi que pugui formular les al·legacions que consideri oportunes.
Si del contingut del dictamen es desprèn que l'aspirant no té capacitat funcional, el Tribunal, prèvia audiència de l'interessat, emetrà proposta motivada d'exclusió del procés selectiu dirigida a l'òrgan competent.
Fins que es dicti l'oportuna Resolució per l'òrgan competent l'aspirant podrà continuar participant condicionadament en el procés selectiu.
Les resolucions dels Tribunals vinculen l'Administració Municipal encara que aquesta, si és el cas, pugui procedir a la seva revisió d'acord amb el que preveuen els articles 106 de la Llei 39/2015 el cas hauran de practicar-se de nou les proves o tràmits afectats per les irregularitats.
7.8. Els Tribunals Qualificadors quedaran inclosos en la categoria que correspongui al grup de titulació a què pertanyen les places convocades, d'acord al que s'estableix en l'article 30 del Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei.
Vuitena.
Sistema de selecció.
8.1. Els processos de selecció es realitzaran a través del sistema de concurs-oposició.
A) Sistema de concurs-oposició.
En les proves selectives que es realitzin pel sistema de concurs-oposició, la fase de concurs no tindrà caràcter eliminatori ni podrà tenir-se en compte per a superar les proves de la fase d'oposició, fase aquesta última que si tindrà caràcter eliminatori.
Els mèrits i la seva corresponent valoració, així com els sistemes d'acreditació dels mateixos s'establiran a cada base específica. La titulació acadèmica acreditada com a requisit a l'efecte del que preveu l'apartat e) de la base 4.1 no es tindrà en compte en la fase de concurs.
La fase d'oposició constarà dels exercicis que es determinen a cada base específica.
En els processos selectius es pot establir la superació d'un curs de formació i / o període de pràctiques, i altres exercicis, a més dels assenyalats a continuació per a cada grup de titulació.
En aquells processos selectius en què s'inclogui la realització de proves físiques, aquestes es realitzaran en els termes que s'estableixin en les corresponents bases específiques.
En referència al programa per a cada grup / subgrup s'estarà al que disposa el Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris d'Administració Local.
Amb caràcter general, les proves a superar en la fase d'oposició s'ajustaran a les següents precisions:
Grup A subgrup A1.
Les proves per a l'accés a les categories pertanyents a aquest grup de titulació estaran integrades, almenys, per tres exercicis, podent consistir aquests en:
- Qüestionari tipus test.
- Exposició oral del nombre de temes que es determinin en les bases específiques.
- Desenvolupament per escrit del nombre de temes que s'especifiquen en les bases específiques.
- Resolució d'un o diversos supòsits pràctics o proves pràctiques.
Grup A Subgrup A2.i B
Les proves per a l'accés a les categories pertanyents a aquest grup de titulació estaran integrades, almenys, per tres exercicis, podent consistir aquests en:
- Qüestionari tipus test.
- Desenvolupament per escrit del nombre de temes que s'especifiquen en les bases específiques.
- Resolució d'un o diversos supòsits pràctics o proves pràctiques.
Grup C Subgrup C1 i Grup C subgrup C2.
Les proves per a l'accés a les categories pertanyents a aquest grup de titulació estaran integrades, almenys, per dos exercicis, podent consistir aquests en:
- Qüestionari tipus test.
- Desenvolupament per escrit del nombre de temes que s'especifiquen en les bases específiques.
- Resolució d'un o diversos supòsits pràctics o proves pràctiques.
Agrupacions Professionals.
Les proves per a l'accés a les categories pertanyents a aquest grup de titulació estaran integrades per dos exercicis, podent consistir aquests en:
- Qüestionari tipus test.
- Resolució d'un supòsit pràctic escrit.
- Prova pràctica manual.
Els qüestionaris tipus test estaran compostos per preguntes amb tres respostes alternatives, sent una d'elles la correcta, i constaran del següent nombre de preguntes depenent del grup de titulació en què estiguin incloses les categories corresponents, indicant així mateix el temps per a la realització de l'exercici:
- Grup A Subgrup A1: 100 preguntes 120 minuts.
- Grup A Subgrup A2 i B: 90 preguntes 100 minuts.
- Grup C Subgrup C1: 80 preguntes 90 minuts.
- Grup C Subgrup C2: 60 preguntes 70 minuts.
-Agrupacions professionals: 40 preguntes 50 minuts.
En els exercicis tipus test, els aspirants tindran dret a obtenir una còpia del seu full de respostes.
En aquells supòsits en què els exercicis consisteixen en el desenvolupament per escrit de temes, en la resolució de supòsits o proves pràctiques, o en la redacció d'informes o propostes de resolució, aquests podran ser llegits posteriorment pels opositors, si així ho disposessin les bases específiques. En aquests casos el Tribunal podrà obrir un diàleg posterior amb cada opositor durant un temps màxim de quinze minuts, que versarà sobre els continguts exposats. Aquest diàleg podrà així mateix obrir-se quan l'exercici consisteixi en l'exposició oral de temes.
Totes les bases específiques inclouran en el temari les matèries relatives a Igualtat de Gènere i Prevenció de Riscos Laborals.
8.2. Des de la total conclusió d'un exercici o prova fins al començament del següent haurà de transcórrer un termini mínim de set dies naturals.
8.3. Els aspirants seran convocats per a cada exercici de l'oposició en crida única encara que el mateix hagi de dividir-se en diverses sessions, havent d'assistir els aspirants a la sessió a la qual hagin estat convocats. Seran exclosos del procés selectiu els qui no compareguin, llevat dels supòsits al·legats i justificats amb anterioritat a la celebració de l'exercici, i el Tribunal adoptar una resolució motivada a aquest efecte. La no presentació d'un aspirant a qualsevol dels exercicis obligatoris en el moment de ser cridat determinarà automàticament la pèrdua del seu dret a participar-hi i en els successius, quedant exclòs en conseqüència del procediment selectiu.
8.4. Si alguna de les aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del mateix i a la superació de les fases que haguessin quedat ajornades, no podent demorar aquestes de manera que es menyscap el dret de la resta dels aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, el que haurà de ser valorat pel Tribunal, i en tot cas la realització de les mateixes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.
8.5. L'ordre d'actuació dels opositors s'iniciarà alfabèticament pel primer de la lletra que resultés del sorteig anual realitzat per la Secretaria d'Estat per a l'Administració Pública al fet que es refereix l'article 17 del Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració General de l'Estat i de Provisió de Llocs de Treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l'Administració General de l'Estat aprovat per Reial Decret 364/1995, de 10 de març.
8.6. Conclòs cada un dels exercicis de l'oposició, el Tribunal farà pública, a la pàgina Web de l'Ajuntament, la relació d'aspirants que hagin superat el mateix, amb indicació de la puntuació obtinguda. Aquesta publicació s'efectuarà en el termini màxim d'un mes, que podrà ser prorrogat, per una sola vegada, per causes justificades i prèvia resolució motivada.
Novena.
Qualificació del procés selectiu.
9.1. Sistema selectiu d'oposició.
A) Normes generals.
A cada un dels exercicis de l'oposició es qualificarà en primer lloc als aspirants del torn de promoció interna, procedint-se a publicar la llista d'aprovats. Posteriorment es qualificarà, separadament i per aquest ordre, els aspirants de la quota de discapacitat i als aspirants del torn d'accés lliure.
Els exercicis que siguin puntuables es qualificaran de zero a deu punts o com a "apte" o "no apte".
En aquells exercicis que siguin de caràcter obligatori seran eliminats aquells aspirants que no arribin a un mínim de cinc punts o que no obtinguin la qualificació d' "apte" en cada un d'ells.
El Tribunal Qualificador queda facultat per a la determinació del nivell mínim exigit de conformitat amb el sistema de valoració que s'adopti en cada prova selectiva, i pot establir, en cada un dels exercicis, puntuacions mínimes diferenciades entre el torn de promoció interna, quota de discapacitat i torn d'accés lliure, garantint en tot cas, la idoneïtat dels aspirants seleccionats.
En aquells casos en què el nivell mínim fixat pel Tribunal sigui igual entre els aspirants de torn lliure i de la quota de discapacitat, un cop cobertes les places de l'esmentada quota, si algun dels aspirants que s'hagi presentat per aquesta quota de reserva superés els exercicis corresponents, però no obtingués plaça i la seva puntuació fos superior a l'obtinguda per altres aspirants del sistema d'accés general, serà inclòs pel seu ordre de puntuació en el torn d'accés lliure.
B) Qualificació dels diferents exercicis.
- Qüestionari tipus test: en la qualificació dels qüestionaris cada pregunta contestada correctament es valorarà en positiu; la pregunta no contestada no tindrà valoració, i la pregunta amb contestació errònia es penalitzarà amb l'equivalent a 1/3 del valor de la resposta correcta, arrodonit al valor del segon decimal.
- Exposició oral de temes: l'exercici serà puntuat per cada membre del Tribunal amb tantes notes com temes hagin estat objecte d'exposició. Les qualificacions estaran compreses en una escala entre zero i deu punts. Posteriorment, la suma de les qualificacions parcials de cada un dels temes es dividirà entre el nombre d'assistents del Tribunal, obtenint-tantes qualificacions, entre zero i deu punts, com a temes exposats. Serà necessari per aprovar aquest exercici aconseguir un mínim de cinc punts en cadascuna d'aquestes qualificacions parcials. La qualificació final de l'exercici vindrà determinada pel resultat de dividir la suma de les qualificacions parcials entre el nombre de temes exposats.
Quan entre les puntuacions atorgades pels membres del Tribunal existeixi una diferència de tres o més enters entre les qualificacions màxima i mínima, aquestes seran automàticament excloses i es trobarà la puntuació mitjana entre les qualificacions restants. En el supòsit que hi hagi més de dues notes emeses que es diferenciïn en tres o més punts, només s'eliminaran una de les qualificacions màximes i una altra de les mínimes. En cap cas es procedirà a l'exclusió de les qualificacions extremes quan a l'efectuar-se aquesta exclusió es pugui assolir una nota mitjana superior a la que s'aconseguiria de computar la totalitat de les qualificacions
- Desenvolupament per escrit de temes: l'exercici serà puntuat per cada membre del Tribunal amb tantes notes com temes hagin estat objecte de desenvolupament. Les qualificacions estaran compreses en una escala entre zero i deu punts. Posteriorment, la suma de les qualificacions parcials de cada un dels temes, es dividirà entre el nombre d'assistents del Tribunal, obtenint-tantes qualificacions, entre zero i deu punts, com temes tractats. Serà precís, per aprovar aquest exercici, aconseguir un mínim de cinc punts en cadascuna d'aquestes qualificacions parcials. La qualificació final de l'exercici vindrà determinada pel resultat de dividir la suma de les qualificacions parcials entre el nombre de temes objecte de desenvolupament.
Quan entre les puntuacions atorgades pels membres del Tribunal existeixi una diferència de tres o més enters entre les qualificacions màxima i mínima, aquestes seran automàticament excloses i es trobarà la puntuació mitjana entre les qualificacions restants. En el supòsit que hi hagi més de dues notes emeses que es diferenciïn en tres o més punts, només s'eliminaran una de les qualificacions màximes i una altra de les mínimes. En cap cas es procedirà a l'exclusió de les qualificacions extremes quan a l'efectuar aquesta exclusió es pugui assolir una nota mitjana superior a la que s'aconseguiria de computar la totalitat de les qualificacions.
- Resolució d'un o diversos supòsits pràctics o proves pràctiques, o redacció d'informes o propostes de resolució: l'exercici serà puntuat en la forma descrita en els apartats anteriors, o bé pot ser qualificat com "apte" o "no apte" si així ho estableixen les bases específiques.
C) Qualificació final del procés selectiu.
La qualificació definitiva del procés de selecció vindrà determinada per la suma de les qualificacions obtingudes en cada un dels exercicis determinats en les respectives bases específiques. Els possibles empats en la puntuació s'han de resoldre en la forma establerta en les bases específiques.
9.2. Sistema selectiu de concurs-oposició:
En el concurs-oposició la qualificació de la fase de concurs es farà pública pel Tribunal Qualificador en el Tauler d'edictes i en la pàgina Web de l'Ajuntament d'Andratx en el moment que determinin les bases específiques. Els aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació de la qualificació de la fase de concurs, per fer al·legacions.
La qualificació dels exercicis de la fase d'oposició es durà a terme en la forma establerta a la base 9.1.
La qualificació definitiva del procés de selecció estarà determinada per la suma de la qualificació final de la fase d'oposició i la puntuació obtinguda en la fase de concurs. Els possibles empats en la puntuació s'han de resoldre en la forma que s'estableixin en les bases específiques.
Desena.
Llista d'aprovats.
10.1. Finalitzat el procés de selecció, el Tribunal publicarà en el termini màxim d'un mes la relació d'aprovats, per l'ordre de puntuació assolit, amb indicació del document nacional d'identitat, així com les notes parcials de totes i cadascuna de les fases del procés selectiu, al tauler d'edictes i en la pàgina Web de l'Ajuntament d'Andratx. Aquest termini podrà ser prorrogat per causes justificades i prèvia resolució motivada.
Simultàniament a la seva publicació en aquest Tauler, el Tribunal elevarà la relació expressada al titular de l'òrgan competent.
10.2. El Tribunal no podrà declarar que han superat les proves selectives un nombre superior d'aspirants al de places convocades.
No obstant això, sempre que el Tribunal hagi proposat el nomenament del mateix nombre d'aspirants que el de places convocades, i amb la finalitat d'assegurar la cobertura d'aquestes, quan es produeixin renúncies dels aspirants seleccionats o quan de la documentació aportada pels aspirants es dedueixi que no compleixen els requisits exigits o per circumstàncies sobrevingudes es dedueixi la impossibilitat d'incorporació d'algun dels aspirants, abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan competent podrà requerir del Tribunal relació complementària dels aspirants que segueixin als proposats per al seu possible nomenament com a funcionaris de carrera.
10.3. L'acte que posi fi al procediment selectiu haurà de ser motivat. La motivació dels actes del tribunal dictats en virtut de discrecionalitat tècnica en el desenvolupament de la seva comesa de valoració es refereix al compliment de les normes reglamentàries i de les bases de la convocatòria.
Onzena.
Presentació de documents.
11.1. En el termini de vint dies naturals, a comptar des de l'endemà a aquell en què es fes pública la llista definitiva d'aspirants aprovats per l'Ajuntament d'Andratx, els aspirants proposats acreditaran els requisits que l'Ajuntament sol·liciti.
Els aspirants que hagin participat pel contingent de discapacitat hauran d'aportar certificat vigent acreditatiu del grau de minusvalidesa expedit per l'òrgan competent de la comunitat autònoma. En tot cas, hauran d'aportar la certificació de compatibilitat amb l'acompliment de les tasques i funcions corresponents.
Aquells aspirants del contingent de discapacitat, que en aplicació del que es disposa a la base 9.1 haguessin obtingut plaça pel torn d'accés lliure, hauran d'aportar, així mateix la documentació anteriorment assenyalada.
11.2. D'acord amb el que disposa l'article 23.2 del Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració General de l'Estat i de Provisió de Llocs de Treball i Promoció Professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat, que dins el termini indicat en l'apartat 11.1, i llevat dels casos de força major, no presenten la documentació exigida en les bases de la convocatòria o de l'examen de la mateixa es deduïra que no tenen algun dels requisits exigits per les mateixes no podran ser nomenats funcionaris de carrera, quedant anul·lades totes les actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què poguessin haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.
Dotzena.
Adjudicació de destins.
12.1. L'adjudicació de llocs de treball als funcionaris de nou ingrés s'efectuarà d'acord amb les peticions dels interessats entre els llocs oferts a aquests, segons l'ordre obtingut en el procés selectiu.
Els funcionaris que accedeixin pel torn de promoció interna tindran, en tot cas, preferència per cobrir els llocs vacants de la respectiva convocatòria sobre els aspirants que no procedeixin d'aquest torn.
Els aspirants aprovats pel Tribunal i que hagin estat admesos al procés per la quota de discapacitat, podran sol·licitar a l'òrgan competent l'alteració de l'ordre de prelació per a l'elecció de les places, per motius de dependència personal, dificultats de desplaçament o altres anàlogues, que hauran de ser degudament acreditats. L'òrgan competent ha de decidir aquesta alteració quan es trobi degudament justificat, i haurà de limitar-se a realitzar la mínima modificació en l'ordre de prelació necessària per possibilitar l'accés al lloc de la persona discapacitada.
12.2. Adaptació de llocs:
En la sol·licitud d'adjudicació de destinació corresponent a proves de nou ingrés o promoció interna, els aspirants amb discapacitat proposats pel Tribunal podran demanar l'adaptació del lloc de treball corresponent.
A la sol·licitud hauran d'acompanyar un informe expedit per l'òrgan competent en la matèria que acrediti la procedència de l'adaptació.
Tretzena.
Nomenament com a funcionari de carrera.
13.1. Conclòs el procés selectiu els que l'hagueren superat i aportin la documentació acreditativa del compliment dels requisits exigits en la convocatòria, seran nomenats funcionaris de carrera pel titular de l'òrgan competent, en el termini màxim de quatre mesos des de la publicació de la relació d'aprovats. Amb caràcter general, s'intentarà que aquest termini de quatre mesos estigui comprès dins el termini general de tres anys d'execució de les Ofertes d'Ocupació Pública, previst en l'article 70 del Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic aprovat pel Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
Catorzena.
Comunicacions i incidències.
14.1. La publicació de tots els actes i acords que es dictin en desenvolupament de cada procés selectiu, es realitzarà a través del web de l'Ajuntament d'Andratx, o mitjançant la seva inserció en el tauler d'edictes de l'Ajuntament d'Andratx
La publicació a la web de l'Ajuntament d'Andratx o, si s'escau, en el tauler d'edictes de l'Ajuntament serà vinculant a l'efecte de la convocatòria per a la realització dels exercicis de la fase d'oposició i, si escau per al concurs, així com la que determini l'inici del còmput de qualsevol dels terminis que estiguin establerts i siguin d'aplicació segons les bases.
14.2. Els aspirants podran adreçar a l'òrgan competent les comunicacions sobre incidències relatives a l'actuació del Tribunal, així com les reclamacions, queixes, peticions o suggeriments sobre el procés selectiu.
Quinzena.
Llista d'espera per a funcionaris interins.
15.1. En les convocatòries, un cop finalitzat el procés selectiu es formaran llistes d'espera, a l'efecte de la seu possible nomenament com a funcionaris interins, amb aquells aspirants del torn lliure, de promoció interna i de discapacitat que, complint els requisits exigits en la convocatòria, haguessin assolit un nivell mínim suficient per a l'exercici de les funcions corresponents d'acord amb el que estableixen les diferents bases específiques, ordenats segons la puntuació obtinguda en el procés. Els aspirants que no desitgen formar part de les llistes d'espera hauran de presentar escrit de renúncia davant l'Administració convocant.
15.2. A aquests efectes, un cop publicada la Resolució de nomenament dels funcionaris de carrera que hagin superat el procés, l'òrgan competent de publicar en el termini màxim d'un mes en la forma que preveu l'apartat 15.5 la relació d'aspirants que hagin d'integrar la corresponent llista d'espera, ordenats per puntuació, d'acord amb el que preveuen les respectives convocatòries. Aquest termini podrà ser prorrogat, per una sola vegada, per causes justificades i prèvia resolució motivada. En tot cas tindran preferència els aspirants amb major nombre d'exercicis aprovats. Els possibles empats en la puntuació dels aspirants que hagin de formar part d'aquesta llista d'espera seran dirimits abans de la publicació de la llista, atenent l'ordre alfabètic, d'acord amb la lletra a la qual es refereix la base 8.5. Aquesta llista tindrà preferència sobre les borses d'interins convocades per l'Ajuntament.
15.3. En cap cas formaran part de la llista d'espera dels aspirants als quals el Tribunal Qualificador anul·li l'examen d'algun dels exercicis de l'oposició, per incompliment de les normes legals i reglamentàries d'aplicació a la present convocatòria.
15.4. La llista d'espera resultant de cada procés selectiu romandrà en vigor fins a l'aprovació d'una nova llista d'espera resultant d'una convocatòria posterior, i anul·larà les llistes derivades de procediments extraordinaris o específics anteriors.
15.5. La llista d'espera resultant de cada procés es publicarà en el tauler d'edictes i en la pàgina Web de l'Ajuntament d'Andratx.
15.6. En les convocatòries independents per la quota reservada a persones amb discapacitat intel·lectual, els aspirants que hagin concorregut a les mateixes i que hagin assolit el nivell mínim suficient, podran formar part de les llistes d'espera que, si escau, deriven dels processos selectius corresponents, en el lloc que sigui procedent segons la puntuació final obtinguda.
Disposició Final.
Les presents bases generals seran d'aplicació a partir de l'endema a la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.»
SEGON.- Publicar la present Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.”
Contra aquesta resolució que posa fi a la via administrativa, pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant l'Alcalde/sa d'aquest Ajuntament, en el termini d'un mes a explicar des de l'endemà al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; o bé interposar directament recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat o la Sala que resulti competent, en el termini de dos mesos, explicats a partir de l'endemà al de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci.
Tot això, sense perjudici que es pugui interposar qualsevol altre recurs estimi més convenient en el seu dret.
Andratx, a 29 d’agost de 2017
La Batlessa-President
Katia Rouarch