Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció primera. Contractació Pública

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 9431
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques per la qual es declara desert l’arrendament, per concurs, d’un immoble per ubicar les dependències administratives de la Direcció General de Turisme i d’altres de la Vicepresidència i Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme del Govern de les Illes Balears (DGTPFP 76/2017 PATRIM)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Fets 

1. El 27 de febrer de 2017, va entrar a la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni (registre d’entrada núm. L12S1259/2017) l’ofici del secretari general de Vicepresidència i Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme amb la documentació per tramitar un expedient d’arrendament, per concurs públic, d’un immoble per ubicar les dependències administratives de la Direcció General de Turisme i altres dependències. 

2. El 23 de gener de 2017, el secretari general de Vicepresidència i Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme va signar un informe en què justifica la necessitat d’arrendar un immoble per destinar-lo a ubicar les dependències administratives de la Direcció General de Turisme i d’altres de la Vicepresidència i Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme del Govern de les Illes Balears. 

3. El 2 de novembre de 2016 , els arquitectes del Servei Tècnic de la Direcció General de Turisme varen elaborar un informe sobre l’adequació del preu de l’arrendament als preus de mercat. 

4. El 27 de febrer de 2017, es va emetre un ofici amb el qual s’aporta la documentació següent: la proposta de resolució d’autorització i disposició del crèdit, el certificat de l’UGE de despeses pluriennals, l’informe d’autorització de despesa pluriennal i el document RF. 

5. També s’hi adjunten els esborranys dels plecs de condicions particulars i de prescripcions tècniques que han de regir el concurs. 

6. El 25 de gener de 2017, el conseller d’Innovació, Recerca i Turisme va instar l’inici d’un procediment per concertar l’arrendament, per concurs públic, d’un immoble per destinar-lo a ubicar les dependències administratives de la Direcció General de Turisme i d’altres de la Vicepresidència i Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme del Govern de les Illes Balears. 

7. El 13 de març de 2017, el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni resolgué iniciar l’expedient per a l’arrendament d’un immoble per ubicar les dependències administratives de la Direcció General de Turisme i d’altres de la Vicepresidència i Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme del Govern de les Illes Balears. 

8. El 14 de març de 2017, es va sol·licitar un informe jurídic al Departament Jurídic i Administratiu de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques. 

9. El 6 d’abril de 2017, es va registrar l’entrada de l’informe del Departament Jurídic i Administratiu de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques en què es conclou que els plecs de condicions del concurs s’ajusten al que estableix l’article 84 del Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 127/2005. 

10. El 7 d’abril de 2017, el cap de la Secció IV del Servei de Patrimoni va emetre un informe favorable en relació amb l’expedient de referència. 

11. El 27 d’abril de 2017, la Intervenció General va emetre un informe favorable de fiscalització prèvia limitada. 

12. El 28 de juny de 2017, la Mesa de Contractació es va reunir amb la finalitat de qualificar la documentació presentada en els sobres A i B de l’empresa presentada a la licitació. 

A la licitació només es va presentar una empresa: Jaime Bibiloni, SA, amb CIF A-57024713. 

La Mesa de Contractació va indicar una sèrie de deficiències en la documentació presentada per aquesta empresa (tal com consta en l’expedient), i va prendre els acords següents:

- Requerir l’empresa Jaime Bibiloni, SA, amb CIF: A-07096845 perquè esmeni les deficiències observades, en un termini de 3 dies hàbils a partir del dia següent a la seva notificació. 

- Encomanar —en base a l’article 88.4 del Decret 127/2005, de 16 de desembre pel qual s’aprova el Reglament de la Llei de patrimoni de la CAIB, que permet a la Mesa sol·licitar els informes tècnics que consideri oportuns— la redacció d’un informe tècnic al membre de la Mesa que actua en representació de la entitat interessada, que acrediti que la documentació presentada compleix amb els requisits mínims del Plec de prescripcions tècniques i se’n faci la valoració i puntuació dels criteris d’adjudicació segons l’establert en l’apartat 5.3 del Plec de clàusules administratives, sense perjudici que l’empresa Jaime Bibiloni, SA, esmeni la documentació requerida. 

13. El 7 d’agost de 2017, la Mesa de Contractació es va reunir i va indicar que: 

El dia 07/07/17, es varen notificar, a l’empresa Jaime Bibiloni, SA, les esmenes de referència al correu electrònic proporcionat (carlos@jaimebibiloni.com), a través del correu genèric que disposa el servei de Patrimoni(comptabilitatpatrimonial/caib). No consta dins l’expedient cap correu de contestació d’haver rebuda la notificació; ni tampoc, des del servei de Patrimoni es va contactar telefònicament amb  l’empresa Jaime Bibiloni, SA, la qual no ha dut a terme cap tipus d’esmenes al respecte. No consta dins l’expedient que la notificació s’hagi duta a terme correctament. 

La Mesa de Contractació va prendre els acords següents: 

- Notificar, formalment, per escrit, a l’empresa Jaime Bibiloni, SA, amb CIF: A-07096845, perquè esmeni les deficiències observades, en un termini de 3 dies hàbils a partir del dia següent a la seva notificació.

- Encomanar als representants de la conselleria promotora de l’expedient d’arrendament, que es posi en contacte telefònic amb l’empresa Jaime Bibiloni, SA, amb la finalitat de comunicar-los el que ha succeït. 

14. El 21 d’agost de 2017, la Mesa de Contractació es va reunir i va indicar que: 

Es va notificar a “Jaime Bibiloni, SA”, formalment, a través d’ordenança, les deficiències en la documentació dels sobres A i B, el dia 07-08-17, establint un termini de 3 dies hàbils per a esmenar. Va rebre la notificació el Sr. Jaime Bibiloni Rosselló, amb DNI 41 343 178-B. 

El termini per esmenar les deficiències acabà el 10-08-17. A data d’avui, en el Servei de Patrimoni, no és té constància que s’hagi presentat cap documentació  per esmenar les deficiències de referència. 

La Mesa de Contractació, constatada la no esmena de les deficiències de referència i el fet que només aquesta empresa va licitar al concurs, pren el següent:

Acord 

Declarar desert l’arrendament, per concurs, d’un immoble per ubicar les dependències administratives de la Direcció General de Turisme i d’altres de la Vicepresidència i Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme del Govern de les Illes Balears (Exp. DGTPFP 76/2017- AMBDE 80/2017) 

Fonaments de dret 

1. L’article 65 i següents de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que regulen els arrendaments d’immobles a favor de la Comunitat Autònoma, i l’article 87, que atribueix al conseller competent en matèria de patrimoni la tramitació i l’aprovació dels arrendaments de béns immobles. 

2. Els articles 131 i següents del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001. 

3. La Llei 29/1994, de 24 de novembre, d’arrendaments urbans. 

4. El Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).

5 El Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol). 

6. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost). 

7. El Decret 49/2016, de 22 de juliol, pel qual es nomena el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 93, de 23 de juliol). 

8. Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 18 de desembre de 2015 per la qual es modifica la Resolució de 7 de juliol de 2015 de delegació de competències i de delegació de signatura en determinats òrgans de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, d’altres conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de l’Agència Tributària de les Illes Balears i del Servei de Salut de les Illes Balears, i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, en la qual s’indica: 

- Afegir un nou punt, el 4t, a la lletra e de l’apartat 2 de la Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 7 de juliol de 2015 de delegació de competències […] 

4t. Les resolucions d’inici de tots els procediments administratius inherents a la gestió patrimonial dels béns i els drets de la Comunitat Autònoma i, en particular, dels relatius a les adquisicions, les alienacions, les permutes, els arrendaments, l’acceptació de donacions, les cessions gratuïtes, les cessions d’ús, les revocacions de cessions gratuïtes d’ús d’aquests béns i drets, les partions i amollonaments, la recuperació de la possessió, les concessions demanials, les reserves demanials, l’explotació de béns patrimonials, les adquisicions de títols representatius del capital i l’exercici de la potestat investigadora.

Del text es desprèn que el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni només té competència per iniciar els expedients, no per a tancar-los o dictar la resolució final que correspongui. 

Per tot això, dict la següent 

Resolució 

1. Declarar desert l’arrendament, per concurs, d’un immoble per ubicar les dependències administratives de la Direcció General de Turisme i d’altres de la Vicepresidència i Conselleria d’Innovació, Recerca i Turisme del Govern de les Illes Balears. 

2. Notificar aquesta Resolució a la Direcció General de Turisme, Vicepresidència i Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme i a l’empresa Jaime Bibiloni, SA, amb CIF: A-07096845. 

3. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. 

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. 

       

Palma, 23 d’agost de 2017 

La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques
Catalina Cladera i Crespí