Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 9399
Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen ajudes per a fomentar la producció de productes agrícoles de qualitat, corresponents a l’any 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La qualitat dels aliments, entesa com a qualitat més elevada que l’exigida sota normes obligatòries, pot incrementar el valor afegit en productes agrícoles primaris i augmentar les oportunitats de mercat per als productors.

Es considera fonamental donar suport als consells reguladors de les distintes marques de qualitat, amb l’objectiu de potenciar l’elaboració d’uns productes amb característiques diferenciades amb alts nivells de qualitat, basats en uns controls i subjectes a unes regles de producció i elaboració més estrictes que permeten l’adequació de l’oferta a la creixent demanda d’aquests productes.

El Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, estableix les condicions que han de complir les ajudes, als efectes de considerar-les exemptes de l’obligació de notificació establerta a l’article 108, apartat 3 del Tractat. Concretament, a l’article 20 del Reglament esmentat s’estableixen les condicions que han de reunir determinades ajudes dirigides a la participació de productors de productes agrícoles en règims  de qualitat, per tal d’acollir-se a l’exempció.

En compliment del que preveu l’article 9 del Reglament (UE) núm. 702/2014, es va remetre a la Comissió Europea la informació resumida d’aquesta ajuda, per la qual cosa se li va assignar el número d’identificació de l’ajuda SA 48599(2017/XA).

El 17 de març de 2005 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43 l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer. L’article 1.2 i) d’aquesta Ordre assenyala que ha de ser objecte d’ajuda l’associacionisme agrari i pesquer.

D’altra banda, l’article 2 a) del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears estableix que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d’agricultura i pesca, referent a l’aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la Política Agrícola Comuna i dels fons procedents de l’Instrument Financer d’Orientació de la Pesca (IFOP), de les mesures de desenvolupament rural i altres règims d’ajudes prevists per la normativa de la Unió Europea.

Mitjançant el Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Concretament, es fixa l’estructura orgànica bàsica de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca i es preveu en el seu annex 1 l’adscripció a aquesta Conselleria de determinades empreses públiques, entre les quals hi figura el Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears.

D’acord amb el que disposa l’article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l’article 3 de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, correspon aprovar la convocatòria d’aquestes ajudes mitjançant una resolució.

Per tot això, en virtut del que estableix l’article 6.1 g) del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Objecte de les subvencions i àmbit d’aplicació

1.  S’aprova la convocatòria de subvencions, corresponent a l’any 2017, per a fomentar els productes agrícoles de qualitat, d’acord amb el que estableix l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, de 17 de març de 2005.

 

2.  L’objecte d’aquestes ajudes és el de potenciar i consolidar l’elaboració de productes de qualitat a les Illes Balears, per tal d’augmentar-ne la competitivitat i la qualitat de la producció agrària.

3.  Les ajudes es concediran d’acord amb el Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat, publicat en el Diari Oficial de la Unió Europea d’1 de juliol de 2014.

4.  L’àmbit territorial d’aplicació de les ajudes és la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Segon

Import màxim de la convocatòria i finançament

Es destina a la present convocatòria un import màxim de quatre-cents cinquanta mil euros (450.000,00€) amb la possibilitat d’ampliar-ne els crèdits destinats, a càrrec dels pressuposts del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA).

Tercer

Beneficiaris

1.  Podran ser beneficiaris de les ajudes previstes a la present convocatòria els consells reguladors, el règim jurídic i econòmic dels quals s’estableix en el Decret 49/2004, de 28 de maig, que reuneixin, en el moment anterior a dictar-se la proposta de resolució, els següents requisits:

a) Que gestionin sense ànim de lucre alguna de les següents marques de qualitat de productes agrícoles destinats al consum humà:

- Les denominacions d’origen i indicacions geogràfiques protegides segons el Reglament (UE) núm. 1151/2012 del Parlament Europeu i del Consell, de 21 de novembre de 2012.

- Vins amb denominació d’origen emparats pel Reglament (UE) núm. 1308/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual es crea l'organització comuna de mercats dels productes agraris i pel qual es deroguen els Reglaments (CEE) núm. 922/72, (CEE) núm. 234/79, (CE) núm. 1037/2001 i (CE) núm. 1234/2007.

- La producció integrada emparada pel Reial decret 1201/2002, de 20 de novembre, pel qual es regula la producció integrada de productes agrícoles, el Decret 66/1998, de 26 de juny, pel qual s’aprova el Reglament de la denominació genèrica Agricultura Integrada i el Decret 131/1997, de 24 d’octubre, pel qual s’aprova la denominació genèrica Agricultura Integrada.

- La producció ecològica emparada pel Reglament (CE) núm. 834/2007 del Consell, de 28 de juny de 2007, sobre producció i etiquetatge dels productes ecològics i pel qual queda derogat el Reglament (CEE) núm. 2092/91.

b) Que estiguin integrats per productors agraris que compleixin els requisits per tal de ser considerats com a PIMES, dedicades a la producció primària de productes agrícoles, segons la definició que estableix l’annex I del Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014.

En qualsevol cas, tendran la consideració de beneficiaris finals d’aquestes ajudes els productors que s’indiquen en el punt 1 b) del present apartat i en tendran els consells reguladors la condició de prestataris dels serveis subvencionats.

2.  Les persones, entitats i associacions que concorrin en alguna de les prohibicions establertes en els apartats 1 i 2 de l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions, no poden ser beneficiàries de les subvencions previstes en aquesta Resolució. Cal justificar que no s’està sotmès a aquestes prohibicions de la manera establerta a l’apartat 6 de l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, abans esmentat.

3.  D’acord amb el que disposa l’article 10.1 e) del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considerarà que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es comprovi el que disposa l’article 38 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears, com també els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d’estar al corrent de les obligacions tributàries estatals i autonòmiques i amb la Seguretat Social s’ha d’acreditar abans que es dicti la proposta de resolució per la qual es concedeix l’ajuda.

La comprovació del compliment del requisit esmentat, al paràgraf anterior, la realitzarà el FOGAIBA i/o la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, ja que la presentació de la sol·licitud en suposa l’autorització per a la seva comprovació, excepte manifestació expressa contrària. Quan el sol·licitant de l’ajuda no estigui obligat a presentar les declaracions o documents a què es refereixen les obligacions previstes al paràgraf anterior o quan la quantia de la subvenció sigui igual o inferior a 3.000,00 euros, s’acreditarà el seu compliment mitjançant declaració responsable.

En el cas que la persona interessada hagi presentat declaració responsable, si durant la instrucció del procediment resulta que l’import de la subvenció és superior a 3.000,00 euros, serà requerida perquè aporti la justificació d’aquest requisit, llevat que s’hagi autoritzat el FOGAIBA per efectuar-ne la comprovació d’ofici.

4. De conformitat amb el que disposa l’article 11 de la Llei 17/2016, de 28 de juliol,

d'igualtat entre dones i homes, tampoc podran ser beneficiàries de les subvencions previstes en aquesta Resolució les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades, en els últims tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

5. De conformitat amb el que preveu l'article 1 del Reglament (UE) núm. 702/2014, no es concediran ajudes individuals a empreses subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la comissió que hagi declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior, ni es concediran ajudes a empreses en crisi, segons la definició de l'article 2, punt 14 del Reglament esmentat.

Quart

Activitat subvencionable

1.  Podran ser subvencionables les següents despeses per a la gestió de les marques de qualitat previstes a l’apartat tercer de la present Resolució, sempre que tenguin relació amb el foment de la producció primària de productes agrícoles de qualitat:

a)  Despeses de les mesures de control obligatòries adoptades per les autoritats competents o en el seu nom, d’acord amb la legislació comunitària o nacional, tret que la legislació exigeixi que les empreses assumeixin aquests costos.

b) Despeses derivades de l’activitat d’estudi de mercat, concepció i creació de productes de qualitat.

En tot cas, l’afiliació a aquestes agrupacions o organitzacions no serà condició per tenir accés al servei. Tota contribució als costos administratius de l’agrupació o l’organització que es tracti per part de persones que no estiguin afiliades haurà de limitar-se al cost proporcional de la prestació del servei.

2.  Únicament seran subvencionables les despeses realitzades i pagades pel beneficiari directe de l’ajuda des de la data de presentació de la sol·licitud fins al 30 de juny de 2018, ambdós inclosos, excepte el darrer mes de Seguretat Social i el segon trimestre d’IRPF que podrà pagar-se fins al 31de juliol de 2018.

A més, tan sols es consideren elegibles les despeses realitzades i pagades pels beneficiaris a partir del moment en què aquests compleixin tots els requisits prevists al punt 1 de l’apartat tercer d’aquesta resolució.

3.  En qualsevol cas, no podran ser subvencionats:

- Qualsevol despesa que no estigui directament relacionada amb la gestió de les marques de qualitat, incloses les despeses per a activitats d’informació i promoció.

- L’impost del valor afegit (IVA), excepte l’IVA no recuperable quan s’hagi pagat de forma efectiva i definitiva pel beneficiari.

- Els interessos deutors dels comptes bancaris.

- Les despeses relacionades amb inversions.

- L’adquisició de béns de segona mà.

- Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.

- Les despeses de procediments judicials.

- Els costos dels controls realitzats pel propi beneficiari final de l’ajuda.

- Les despeses en aquells casos en què la legislació comunitària disposi que el cost del control ha de córrer a compte dels productors, sense especificar la quantia real de les despeses.

4.  Quan l’import de la despesa subvencionable superi la quantia de 18.000,00 euros en cas de subministrament de béns d’equipament o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, excepte quan a causa de les especials característiques de les despeses subvencionables no existeixi en el mercat un nombre suficient d’entitats que el subministrin o prestin.

L’elecció entre les ofertes presentades, que s’hauran d’aportar a la sol·licitud de la subvenció, es durà a terme conforme a criteris d’eficiència i economia, amb la justificació expressa en una memòria de l’elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

5.  En qualsevol cas, s’aplicaran les normes en matèria de despeses susceptibles de subvenció, comprovació de subvencions i comprovació de valors que estableixen els articles 40, 41 i 42 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i l’article 83 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

Cinquè

Intensitat i límit de les subvencions

1. L’import de les ajudes serà fins al 70% de les despeses derivades de les actuacions subvencionables.

2. El límit màxim de subvenció per marca de qualitat gestionada serà la suma dels següents conceptes:

a. 37.000,00 € per a tots els sol·licitants

b. 5.000,00 € per aquells sol·licitants que gestionin marques emparades per Denominació d’Origen o agricultura ecològica

c. Una part variable en funció del nombre de controls realitzats pels consells reguladors als productors. Aquesta part variable es calcularà de la següent manera

Es calcularà la diferència entre la dotació de la convocatòria i el muntant dels conceptes definits als apartats a i b. La diferència, si és positiva, es repartirà entre tots els sol·licitants proporcionalment a la quantitat declarada de controls realitzats pel Consell Regulador als productors associats dins l’any natural 2016.

3. En cap cas l’import de l’ajuda no podrà superar el cost de l’actuació subvencionada.

Sisè

Sol·licituds

1.  Cada persona interessada només podrà presentar una única sol·licitud d’ajuda a la qual hi ha d’incloure totes les actuacions realitzades durant el període elegible.

2.  El termini de presentació de sol·licituds és d’un mes i començarà a comptar el dia següent de la data de publicació de l’extracte d’aquesta Resolució en el BOIB.

3.  Les sol·licituds d’ajuda s’han de presentar correctament emplenades, d’acord amb el model de l’annex I que figura a la pàgina web http://www.caib.es, adreçades al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), i s’han de presentar en els registres del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca o a qualsevol dels llocs prevists a l’apartat 4 de l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i a l’article 37 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Serà necessari el subministrament de totes i cadascuna de les dades que s’indiquen a l’annex citat, així com l’assumpció de compromisos, atorgament d’autoritzacions i declaracions contingudes en aquest annex I.

4. Les sol·licituds d’ajuda han d’adjuntar la següent documentació:

a)  Fotocòpia compulsada del NIF de l’entitat.

b) Documentació que acrediti la representació de la persona que signa la sol·licitud.

c)  Fotocòpia compulsada dels estatuts socials, correctament inscrits en el registre corresponent o del reglament intern de funcionament.

d) Certificació de la situació censal que reculli les obligacions tributàries del sol·licitant.

e)  Certificat detallat dels productors que participen en el programa a realitzar, que ha d’incloure: titular (amb cognoms, nom i NIF) i municipi de l’explotació, d’acord amb el model que se adjunta com a annex III, que figura a la web http://www.caib.es.

f)  Pla d’actuacions a desenvolupar, que haurà d’incloure una descripció de les actuacions a realitzar i de la seva valoració econòmica.

g) Els tres pressuposts en el cas d’allò que estableix el punt 4 de l’apartat quart d’aquesta Resolució.

h) Relació d’actes de control realitzades pels Consells Reguladors als productors dins l’any natural 2016.

5. En cas que amb ocasió de la tramitació d’altres expedients en el FOGAIBA ja s’hagi presentat algun dels documents esmentats anteriorment, no serà necessari aportar-lo de bell nou, sempre que es faci constar la data i l’òrgan o dependència en què varen ser presentats o, en el seu cas emesos, i no hagin transcorregut més de cinc anys des de l’acabament del procediment al qual corresponguin. Així mateix, no serà necessari aportar-lo novament si els documents exigits han estat incorporats a la base documental del FOGAIBA, prevista en el Decret 53/2006, de 16 de juny, amb la comprovació prèvia de l’autenticitat del document.

6. En cas que l’interessat vulgui denegar l’autorització al FOGAIBA per a l’obtenció dels certificats d’estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, haurà d’aportar el document de denegació i també els certificats corresponents. En cas que no s’estigui obligat a presentar les declaracions o documents a que es refereixen les obligacions anteriors o quan la quantia de la subvenció sigui igual o inferior a 3.000,00 euros, s’acreditarà el seu compliment mitjançant declaració responsable.

7. D’acord amb l’article 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques no serà necessari presentar la documentació o dades que es puguin obtenir per mitjans telemàtics.

8. En els casos d’impossibilitat material d’obtenir els documents, l’òrgan competent podrà requerir al sol·licitant la presentació o, en el seu defecte, l’acreditació per altres mitjans dels requisits als quals fa referència el document, amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució.

9. Si la sol·licitud té algun defecte o no adjunta tota la documentació assenyalada, es requerirà la persona sol·licitant per tal que esmeni el defecte o aporti la documentació en el termini de deu dies, amb la indicació que si no ho fa, s’entendrà desistida la seva sol·licitud i, amb la resolució prèvia, s’arxivarà l’expedient sense cap altre tràmit.

10. Si en qualsevol dels documents que sigui necessari presentar durant la tramitació de l’expedient es presenten esmenes o ratllades, el document serà considerat com a no presentat i es procedirà en aquest cas conforme indica l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

11. La presentació de la sol·licitud suposa l’acceptació, per part de l’interessat, del que conté la present convocatòria, les bases reguladores establertes a l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005 i la resta de normativa d’aplicació.

Setè

Selecció dels beneficiaris

1.  La selecció de beneficiaris es realitzarà mitjançant el procediment de concurrència no competitiva i, en aquest cas, seran seleccionats tots els sol·licitants que compleixin els requisits de la present convocatòria i adjuntin a la seva sol·licitud la documentació corresponent, d’acord amb la disponibilitat pressupostària.

2.  En el supòsit que el conjunt de sol·licituds amb dret a l’ajuda superi l’import que es destina a la present convocatòria, s’hauran de reduir totes i cadascuna de les sol·licituds en el mateix percentatge unitari resultant de l’ajustament pressupostari.

Vuitè

Instrucció del procediment

1.  L’òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és l’Àrea de Gestió d’Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan durà a terme, d’ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució.

2.  La resolució dels expedients serà dictada pel vicepresident del FOGAIBA, a proposta del cap del Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural. Amb anterioritat a l’emissió de la proposta, la Secció I del Servei d’Ajudes al Desenvolupament Rural emetrà informe en el qual s’acreditarà, en cas de ser favorable, la legalitat de l’ajuda i el seu import.

3.  El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos, comptats a partir de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i aquesta resolució s’ha de notificar als sol·licitants. Un cop hagi transcorregut aquest termini sense haver-se notificat resolució expressa, el sol·licitant podrà entendre desestimada la seva sol·licitud.

4.  Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs d’alçada davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, en el termini d’un mes, comptat des del dia següent de la notificació de la resolució, d’acord amb el que estableix l’article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Novè

Obligacions dels beneficiaris

1.  Són obligacions dels beneficiaris, a més de les que estableix l’article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i l’article 15 de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, les següents:

- Mantenir els requisits obligatoris prevists a l’apartat tercer de la present Resolució durant un període mínim d’un any a partir de la sol·licitud d’ajuda.

- Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control indicades per part de les administracions autonòmiques, estatal o comunitària, Intervenció General, Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control intern o extern, així com facilitar tota la informació que requereixin aquests organismes en relació a les ajudes concedides.

2.  El règim jurídic aplicable per l’incompliment d’aquestes obligacions és el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions i comprèn des del reintegrament de l’ajuda i el pagament de l’interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.

Desè

Justificació i pagament de les ajudes

1.  El termini màxim per notificar i justificar la realització de les despeses proposades a la present Resolució serà el 31 de juliol de 2018.

2.  Les actuacions objecte de subvenció s’hauran d’haver realitzat i pagat per part del beneficiari entre la data de presentació de la sol·licitud d’ajuda i fins al 30 de juny  de 2018, excepte la Seguretat Social i l’IRPF que podran pagar-se fins al 31 de juliol de 2018.

En tot cas s’haurà de tenir en compte per computar l’inici del període de subvencionabilitat el que estableix el punt 2 de l’apartat quart de la present Resolució.

3.  Durant el termini de justificació establert, els beneficiaris han de presentar la sol·licitud de pagament que inclourà el corresponent compte justificatiu, el qual s’ha d’ajustar al model de l’annex II que figura a la pàgina web http://www.caib.es, dirigida al FOGAIBA. Serà necessari el subministrament de totes i cada una de les dades que en el citat annex s’indiquen, així com l’assumpció de compromisos, atorgaments d’autoritzacions i declaracions contingudes en el mateix annex.

Aquestes sol·licituds han d’adjuntar la documentació següent:

a)  Memòria de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, que inclourà la relació dels productors als quals s’ha prestat el servei, amb detall dels productors que són afiliats i dels que no ho són. Si n’és el cas, s’hauran d’indicar els costos assumits per les persones que no estiguin afiliades.

b) Documentació justificativa de les despeses realitzades:

La justificació de la despesa s’entendrà efectuada mitjançant la presentació de:

- Factures que reuneixin els requisits i formalitats prevists en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289, d’1 de desembre de 2012), i justificants de pagament.

- Nòmines dels treballadors i justificants de pagament dels sous.

- Documents TC1 i TC2, juntament amb una llista en què hi figurin de forma detallada, per mes i treballador, els imports corresponents al total meritat a la nòmina i justificants de pagament.

- Document IRPF i justificant de pagament.

Podran ser considerats com a justificants de pagament els següents documents:

1r.   Extracte bancari en el qual quedi identificat el pagament realitzat, mitjançant la indicació del concepte, l’import i la identificació del pagador i del destinatari.

2n.  Factura que incorpori l’acreditació del cobrament per part del seu emissor o persona responsable de l’empresa, amb capacitat de cobrament. A tals efectes haurà de quedar consignada a la factura la data de cobrament, la identificació, amb indicació del nom, NIF i signatura del declarant del cobrament de la factura i el segell de l’empresa, i aquest darrer en serà facultatiu en cas que l’emissor sigui una persona física.

3r.   Comprovant de transferència bancària en el qual quedi identificat el pagament realitzat, mitjançant la indicació de l’import i la identificació del pagador i del destinatari.

4t.   Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s’acrediti la realització efectiva del pagament.

No s’admetran pagaments en efectiu superiors a 2.500,00 euros, en els termes prevists a l’article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d’octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d’adequació a la normativa financera per a la intensificació de les actuacions i lluita contra el frau.

c) Si n’és el cas, indicació dels criteris de repartiment dels costs generals i/o indirectes, incorporats a la relació de justificants de despeses.

Aquesta documentació romandrà a disposició de l’Agència Tributària i de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques, per a la realització de qualsevol control que hom consideri oportú efectuar.

d)Declaració responsable dels productors integrats en el programa d’aplicació dels serveis subvencionats, justificativa del compliment dels requisits de PIME prevists a l’annex I del Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, d’acord amb el model d’annex IV que figura a la web http://www.caib.es. Aquesta declaració ha de contenir totes i cadascuna de les dades que s’indiquen a l’annex citat.

Aquesta declaració s’haurà d’aportar sense perjudici de la resta de documentació que podrà ser requerida per part del FOGAIBA dins del pla de control d’acreditació del compliment d’aquest requisit, que serà realitzat sobre un mínim de l’1% de les explotacions.

4.  L’import de l’ajuda concedida s’abonarà mitjançant transferència bancària, un cop justificat el compliment de la finalitat i de l’aplicació de la subvenció, i amb l’autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA.

5.  El fet de no presentar la documentació justificativa o de no executar les actuacions objecte de l’ajuda, en el termini i els termes assenyalats per a la correcta justificació, suposa un incompliment al qual és aplicable el que disposa l’apartat novè, punt 2 de la present Resolució.

6.  A petició del beneficiari es podrà fer un pagament parcial de les actuacions subvencionables realitzades sempre i quan es justifiqui més d’un 50% de l’import de les actuacions aprovades. Per al pagament parcial de les actuacions realitzades, el beneficiari que el vulgui sol·licitar, ho haurà de fer mitjançant la sol·licitud de pagament i la documentació prevista en el punt 3 d’aquest apartat, adreçada al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears.

El pagament s’efectuarà quan s’hagi comprovat la realització i la justificació de les inversions corresponents.

Els pagaments parcials i les obligacions de justificació que se’n derivin no eximeixen el beneficiari de l’ajuda de l’obligació de justificar la realització completa del projecte aprovat.

7.  En els casos en què es produeixin desviacions substancials entre la inversió realitzada i l’aprovada, s’ajustarà l’ajuda total concedida a la de la inversió realitzada, sempre que les actuacions realitzades corresponguin a actuacions unitàries completes previstes en el projecte i s’acostin de manera significativa al compliment total dels objectius prevists, de conformitat amb el que estableix l’article 18 de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer.

Onzè

Compatibilitat de les subvencions

Les ajudes objecte d’aquesta convocatòria són compatibles amb les ajudes que per a la mateixa finalitat pugui rebre el beneficiari de qualsevol administració pública o d’una altra entitat pública o privada, sempre i quan l’import total de les ajudes no superi el cost de l’actuació subvencionable realitzada.

Dotzè

Règim jurídic aplicable

El règim jurídic aplicable a la present convocatòria serà el que preveu l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca, de 10 de març de 2005, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions en l’àmbit de les Illes Balears; així com els preceptes que resultin d’aplicació, prevists a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa de vigent aplicació.

Tretzè

Publicació

Aquesta Resolució s’ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s’ha de publicar, juntament amb el seu extracte, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Palma, 23 d’agost de 2017

 El president del FOGAIBA

 Vicenç Vidal Matas