Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE LLOSETA
Núm. 9329
Bases del concurs per la creació d'una borsa de treball de monitor/a de natació/activitats acuátiques
Es fa públic per el general coneixement les bases per les quals s’ha de regir el concurs per a la creació d’una borsa de treball de Monitor/a de natació/activitats aquàtiques, aprovades per Decret núm.124 de data 22-8-2017
Lloseta, a 22 d’agost del 2017
El Batlle,
Jose Maria Muñoz Pérez.
“BASES PER LES QUALS S’HA DE REGIR EL CONCURS PER A LA CREACIÓ D’UNA BORSA DE TREBALL DE MONITOR/A DE NATACIÓ / ACTIVITATS AQUÀTIQUES.
PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.-
L’objecte de la present convocatòria és la creació, pel procediment de CONCURS, d’un borsa de treball de MONITOR DE NATACIÓ / ACTIVITATS AQUÀTIQUES, en règim de personal laboral.
El motiu de la provisió d’aquesta borsa de treball és la cobertura de les necessitats que puguin subvenir per necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l’augment de la demanda, baixes laborals, maternitat, vacances que puguin produir-se a la plantilla de l’Ajuntament.
Es regiran de conformitat amb els termes establerts al Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el Text Refós de l’Estatut Bàsic de l’ocupació Pública, la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, la Llei 30/1984, de 2 d’agost, el Reial Decret 2/2015, de 23 d’octubre, pel qual s’aprovà el text refós de la llei de l’Estatut dels Treballadors i resta de normativa laboral aplicable vigent.
La present convocatòria es publicarà al Bolletí Oficial de les Illes Balears, en el tauler d’anuncis i a la pàgina web d’aquest Ajuntament (www.ajlloseta.net).
SEGONA.- REQUISITS DELS ASPIRANTS.-
Per prendre part a la convocatòria es requereix els següents requisits:
a) Ser espanyol o ciutadà d'un dels restants estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats en els que sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes prevists a la llei estatal que regula aquesta matèria, amb excepció de les places per a les quals a les bases específiques es limiti l'accés als aspirants de nacionalitat espanyola.
En virtut de la Llei Orgànica 8/2000, de 22 de desembre, de reforma de la LO 4/2000 sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, i del RD 864/2001 del Reglament d’execució, tenen dret d’accés a l’administració pública com a personal laboral els estrangers residents legalment a Espanya.
b) Tenir 16 anys complits i no excedir, en el seu cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa, el dia de la finalització del termini d’admissió de sol·licituds.
c) Estar en possessió d’una titulació de formació de: Monitor de natació / activitats aquàtiques.
d) Posseir la capacitat funcional pel desenvolupament de les tasques.
e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de les Administracions Públiques ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de funcions públiques, de conformitat amb l’establert a l’article 56. 1 d) del TREBEP
f) Acreditar documentalment el coneixement de la llengua catalana mitjançant l’aportació de fotocòpia compulsada del certificat nivell B1 de coneixements de català, de la Junta Avaluadora de Català, de l’Escola Balear d’Administració Pública o un altre organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent.
Abans de la signatura del contracte la persona interessada ha de fer constar que no realitza cap altre activitat en cap lloc del sector públic i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat privada ha de declara-la en el termini de deu dies naturals següents a la signatura del contracte, perquè la Corporació pugui adoptar l’acord de declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
TERCERA.- FUNCIONS:
QUARTA.- SOL·LICITUDS: FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ.-
1. Les sol·licituds per participar en les proves de selecció s’hauran de presentar en el Registre General de l’Ajuntament, o en la forma establerta en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment comú de les Administracions públiques, dins del termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l’endemà de la data de publicació d’aquesta convocatòria en el BOIB. Si l’últim dia de presentació cau en inhàbil, el termini s’entendrà ampliat fins al dia hàbil següent.
2. Les sol·licituds que es presentin en el registre d’una altra entitat en la forma establerta en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, s’haurà de remetre còpia de la sol·licitud en la que consti la data d’entrada al fax 971 51 94 32 o al correu electrònic ajuntament@ajlloseta.net. Sense la concurrència d’aquest requisit, les sol·licituds que es registrin a l’Ajuntament fora del termini de presentació no seran admeses.
3. Per ésser admesos i prendre part en el procés selectiu de la borsa de treball requerirà que els aspirants manifestin a la instància que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona. Els aspirants hauran d’acompanyar a la seva instància:
- DNI,
- Currículum,
- Titulació de la formació exigida a la base segona
- Justificants, originals o fotocòpies compulsades, dels mèrits a avaluar a la fase de concurs. (Els mèrits adduïts i no justificats pels aspirants en la forma indicada, no seran valorats, mirar base novena).
- Certificat requerit a la base segona de coneixements en llengua catalana.
4. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figuri en la mateixa es consideraran vàlids a l’efecte de notificacions, sent responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
5. El model normalitzat de sol·licituds es troba a la disposició de les persones interessades en el Registre General i a la pàgina web de l’Ajuntament.
CINQUENA.- ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS:
Expirat el termini de presentació d’instàncies, l’autoritat convocant dictarà resolució en el termini de tres (3) dies hàbils màxim aprovant la llista provisional d’admesos i exclosos. Es publicarà en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament, i s’atorgarà un termini de tres (3) dies hàbils, per poder esmenar el defecte que hagi motivat l’exclusió.
Un cop transcorregut el termini establert s’aprovarà el llistat definitiu d’admesos i exclosos; a la mateixa resolució s’indicarà el lloc, dia i hora de la constitució del Tribunal, per poder fer valoració dels mèrits aportats pels aspirants admesos.
SISENA.- TRIBUNAL.-
1.- El Tribunal qualificador es constituirà en la forma que determina l’article 60 del TREBEP, i, supletòriament, l’article 51 de la Llei 3/2007, de la funció pública de la CAIB i l’article 4 del Reial Decret 896/1991, de 7 de juny.
Els membres del Tribunal han de ser personal laboral o funcionaris de carrera d’igual o superior categoria, i amb titulació acadèmica d’igual o superior nivell a l’exigit per a la plaça convocada. Estarà format per:
- Un president,
- dos vocals,
- Secretari/a, el qual actuarà amb veu i sense vot.
Així mateix es nomenarà un suplent per a cadascun dels membres del Tribunal qualificador.
Podrà assistir-hi un representant sindical designat de personal laboral de l’Ajuntament de Lloseta.
2.- La composició del Tribunal serà predominantment tècnica i els vocals hauran de posseir una titulació o especialització igual o superior a l’exigida per a l’accés a les places convocades.
En la designació del Tribunal es procurarà garantir, en tot cas, el compliment del principi d’especialitat i d’idoneïtat per valorar els coneixements i les aptituds requerides dels aspirants.
3.- Els membres del Tribunal s’hauran d’abstenir d’intervenir, per la qual cosa ho notificaran a l’autoritat convocant, quan es doni alguna de les circumstàncies previstes a l’article 23 de la Llei 40/2015 de Règim Jurídic del Sector Públic.
Igualment els aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies previstes a l’apartat anterior.
4.- El/la President/a convocarà als membres titulars i suplents per tal de constituir el Tribunal.
La constitució i l’actuació del Tribunal s’ajustarà al que preveu la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, i la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del Sector Públic.
Els acords s’adoptaran per majoria d’assistents i el vot del President dirimirà els empats.
6.- Correspon al Tribunal qualificador resoldre totes les qüestions derivades de l’aplicació d’aquestes bases i també allò que pertoqui en els casos no prevists.
SETENA.- PROCÉS DE SELECCIÓ:
El procés de selecció consistirà en CONCURS de mèrits, per això es realitzarà la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats, fins a un màxim de 100 punts.
Els mèrits al·legats es valoraran d’acord amb el barem que s’adjunta com a Annex II, i que s’estructura en tres blocs: experiència professional, cursos de formació i coneixements de català.
El tribunal només valorarà els mèrits efectivament acreditats dins el termini de presentació d’instàncies.
La puntuació final serà la suma dels punts obtinguts per cada un dels aspirants en els tres apartats.
En cas d’empat, per establir l’ordre dels aspirants, es tindrà en compte, en primer lloc la major puntuació obtinguda a l’apartat d’experiència, en segon lloc la major puntuació a l’apartat de coneixements.
Tots els aspirants que s’han presentat a convocatòries passades de la mateixa categoria i volen que els seus mèrits s’agafin de l’expedient corresponent, l’hauran de reflectir damunt la seva instància indicant l’any en que va ser publicada la convocatòria, sinó és així només es tindrà en compte tots aquells mèrits que s’adjuntin amb la instància.
VUITENA.- FORMA D’ACREDITAR ELS MÈRITS:
Els mèrits presentats pels aspirants s’acreditaran de la següent forma, mitjançant la presentació de l’original i fotocòpia, o de la còpia compulsada de la documentació següent:
Experiència Professional:
Coneixements de català i Cursos de formació:
No seran valorats ni en cap cas puntuaran els mèrits al·legats i que no siguin justificats documentalment.
NOVENA.- LLISTA D’APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I FORMALITZACIÓ DEL CONTRACTE:
Acabada la qualificació, El tribunal elevarà al Batlle la proposta de selecció definitiva, el qual dictarà el Decret de configuració de Borsa de Treball i és publicarà la relació d’aprovats al Tauló d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament en ordre de major a menor puntuació.
En el moment de fer ús d’aquesta borsa de treball, l’aspirant al qui es dirigeixi una oferta de treball haurà de presentar al Registre General de l’Ajuntament de Lloseta, dins el dos (2) dies hàbils següents a l’oferiment del lloc de feina, els documents acreditatius de reunir les condicions establertes. L’aspirant que en el termini fitxat, exceptuant els casos de força major, no presenti la documentació o si es comprova que no compleix els requisits establerts a la base segona, no podran ésser contractats i seran anul·lades les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en que hagi recaigut per falsedat a la seva instància.
En el seu lloc es contractarà la persona que hi figuri amb major puntuació a les llistes de qualificacions donades pel Tribunal.
La borsa té una durada de tres (3) anys, llevat que quedi obsolet o sense aspirants als qui es pugui dirigir una oferta de feina.
DESENA.- GESTIÓ DE LA BORSA.
En el moment de fer ús de la borsa de l’Ajuntament es comunicarà telefònicament amb els candidats fins a tres vegades i seguint l’ordre establert al termini del procés de provisió d’aquesta borsa.
Si no s’ha pogut contactar amb aquesta persona es cridarà al següent candidat i aquest perdrà el seu ordre de prelació.
En cas de que un aspirant rebutgi una oferta de l’Ajuntament de Lloseta no perdrà el seu ordre de prelació en el llistat sempre que presenti l’escrit de renúncia, i sempre que justifiqui trobar-se en alguna de les següents situacions:
- Incapacitat temporal, incloent-se també la situació de suspensió de contracte per risc en l’embaràs. En aquest supòsit l’informe de baixa o certificat mèdic haurà de ser anterior a la data de la crida.
- Maternitat o paternitat, tant per naturalesa com per adopció o acolliment, durant aquest període, es produirà la suspensió temporal de la permanència a la borsa.
- Raons de força major, apreciades per l’Administració.
- Trobar-se en el moment de la crida en servei actiu en qualsevol administració o empresa privada.
La justificació, mitjançant escrit de renúncia, d’aquests casos s’haurà d’entregar en el termini d’un dia.
En cas de no trobar-se en cap d’aquestes situacions, i sempre presentant l’escrit de renúncia, perdrà el seu ordre de prelació essent relegat a l’últim lloc de la mateixa.
Quan un mateix aspirant hagi rebutjat fins a tres vegades una oferta en el termini de sis mesos, en quedarà exclòs.
ONZENA.- INCIDÈNCIES:
El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.
La convocatòria, les seves bases i els actes administratius que se’n derivin i també els que es derivin de l’actuació del Tribunal, podran ser impugnats per les persones interessades en el termini i en la forma establerta per la normativa vigent.-
Lloseta, a 22 d’agost de 2017.-
El Batle,
José Maria Muñoz Pérez.-“